abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 mei 2010 @ 18:09:23 #176
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81543673
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:07 schreef mijsje het volgende:
ik heb ruzie... en wel met de rand van de daisy-square... had ik geteld, nog eens geteld en nog eens geteld... en ik krijg Rnd 7 niet mooi vierkant... het lijkt meer een mislukte driehoek... maar het aantal steken en welke steken dat zijn klopt wel... ik zit m'n hoofd te breken op wat ik nou verkeerd heb gedaan... iemand?
Gelukkig zijn we nog vriendjes
Disclaimer, ik heb nog nooit een bloemetje gehaakt maar het lijkt me dat dit patroon niet deugt en dat je meer moet meerderen om het vierkant te krijgen.
My best guess for what it's worth...
pi_81543951
vriendjes zijn leuk!

maar het patroon moet wel kloppen, want ik heb er ook veel gezien die af waren... (bv die van Trui in het vorige topic, die klopte wel qua vorm...) aaarghhh... dit frustreert....
pi_81544180
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:45 schreef Doedezemaar het volgende:
Die kip is geniaal
Patroontje?
die kip komt uit gehaakte beestenboel, van christel krukkert. Zo'n leuk boekje

Bubbles welkom, en je gebakjes en donut zijn geweldig!
pi_81544957
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:19 schreef AnitraX het volgende:

[..]

die kip komt uit gehaakte beestenboel, van christel krukkert. Zo'n leuk boekje

Bubbles welkom, en je gebakjes en donut zijn geweldig!
Klopt! De kip komt inderdaad uit dat boekje. Je kan het patroontje ook los kopen op amigurumis.nl.
Al is het al snel goedkoper het boekje te kopen. Het boekje kost 9,95 en met twee patroontje van haar site zit je ook al richting de 10 euro.

Mijsje frustrerend inderdaad als het niet klopt. Als al je steken klopen zou je haast denken dat het patroon niet klopt en er meer steken nodig zijn om een vierkant te krijgen. Maar aangezien er ook al een aantal af zijn die wel vierkant zijn geworden... Lastig! Ik krijg dan altijd de neiging mijn werk in de hoek te gooien en er niet meer naar om te kijken
  maandag 17 mei 2010 @ 18:42:13 #180
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81545228
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:15 schreef mijsje het volgende:
vriendjes zijn leuk!

maar het patroon moet wel kloppen, want ik heb er ook veel gezien die af waren... (bv die van Trui in het vorige topic, die klopte wel qua vorm...) aaarghhh... dit frustreert....
Beter ruzie met een patroon dan met andere mensen
Begrijp je frustratie, sorry dat ik je niet kan helpen.
  maandag 17 mei 2010 @ 18:43:07 #181
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_81545265
mijsje, wat vervelend is dat. Ik heb nog geen complete bloem gemaakt. Mijn 2e poging is bijna af. Gaat best snel als je eenmaal doorhebt hoe ie moet. Eens kijken of ik um wel vierkant krijg straks en of ik je verder kan helpen.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_81547263
Oh, en hoeveel patronen staan erin?
pi_81547688
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:24 schreef B.ertha het volgende:
Oh, en hoeveel patronen staan erin?
In het boekje staan:
- Moosje (katje)
- Frits (zeepaard)
- Teuntje (pauw)
- Fladder (vlinder)
- Koosje (konijn)
- Floortje (schaap)
- Guusje (giraffe)
- Mr. Tony (rat)
- Jip (aap)
- Betty (kip)

De patroontjes die wel in jouw lijstje staan maar niet in het boekje zijn merendeel pas gepubliceerd toen het boekje al uit was. Ik heb begrepen dat er een tweede boekje in oktober komt, dus misschien staan ze dan in het tweede boekje.
Het boekje is dus veel goedkoper dan alle losse patroontjes.
Ze zijn allemaal zo leuk! En de meeste ook relatief simpel.
pi_81547836

[ Bericht 100% gewijzigd door -Bubbles- op 17-05-2010 19:36:00 ]
pi_81547936
Edit: bubbles was sneller
pi_81548098
quote:
Op maandag 17 mei 2010 17:22 schreef -Bubbles- het volgende:

Ben nu met 3 projectjes te gelijk bezig. Een amigurumi giraf, die ondertussen al aardig op begint te schieten. Ook ben ik een kussenhoes van grannysquares aan het haken en van zpaghetti een poef. Die schiet helaas niet heel erg op, want als ik een uurtje met zpaghetti heb gehaakt krijg ik vreselijk last van mijn schouder/arm en dat blijft dan ook nog dagen aanhouden. Denk dat het nu alweer twee weken geleden is dat ik aan de poef heb gewerkt. Dan haakt gewoon katoen toch een stuk fijner
Die uit het boekje?
pi_81548186
Dankje
pi_81548576
wat een geweldig boekje!!! hebben hebben hebben... vooral Jip en Fladder...
hmmm, nog een weekje tot pay-day, en dan
(ik die fel tegen betaalde patronen ben wilde bijna het patroon van Jip kopen... zegt dat al genoeg? )
pi_81548640
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:40 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Die uit het boekje?
Inderdaad die uit het boekje ja!

Ben nu weer sinds een half uurtje verder gegaan met de zpaghetti poef, maar m'n arm doet nu al zo'n pijn Die poef moet af, maar daarna nooit meer zpahetti voor mij

@Mijsje.. Jip is dan ook wel heel erg leuk! Naast Betty mijn favoriet. Jip wordt het volgende project als Guusje de giraffe klaar is. Heb nog een hele lange lijst met toekomstige projecten
pi_81549309
quote:
Op maandag 17 mei 2010 19:51 schreef -Bubbles- het volgende:

[..]

Inderdaad die uit het boekje ja!

Ben nu weer sinds een half uurtje verder gegaan met de zpaghetti poef, maar m'n arm doet nu al zo'n pijn Die poef moet af, maar daarna nooit meer zpahetti voor mij

@Mijsje.. Jip is dan ook wel heel erg leuk! Naast Betty mijn favoriet. Jip wordt het volgende project als Guusje de giraffe klaar is. Heb nog een hele lange lijst met toekomstige projecten
Jaaaah die ben ik dus ook aan het maken!
En het schattige vlindertje voor mijn nicht uit een vorig topic = Fladder, maar dan zonder versiersels omdat ik 'em zo ook al mooi genoeg vond
pi_81549571
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:03 schreef Yachiru het volgende:

[..]

Jaaaah die ben ik dus ook aan het maken!
En het schattige vlindertje voor mijn nicht uit een vorig topic = Fladder, maar dan zonder versiersels omdat ik 'em zo ook al mooi genoeg vond
Wat leuk! Fladder heb ik ook al gemaakt maar dan met versiersels. Vond hem inderdaad ook al leuk zonder versiersels, maar toch maar met gedaan

Zo zpaghetti weer aan de kant gelegd. Wordt er ook gek van dat de afmetingen telkens zo verschillen. Moet een rechte lap haken van (in mijn geval) 20 steken. Maar het ene stuk is veel breder dan het andere stuk terwijl het overal 20 steken zijn. Komt doordat de zpaghetti telkens zo verschillend is. Op een rol zitten hele brede en hele smalle stukken. Maar moet nu voor de 4e keer al een heel stuk uithalen en opnieuw doen Dus dat ligt weer voor een week aan de kant
Verder met Guusje!
pi_81550315
Bubbles, welkom!!! en wat maak je leuke mooie dingen zeg!
Gezellig weer iemand erbij...

Nog een half uurtje, dan gaat mijn muppet naar bed en ga ik mijn doel voor vanavond pogen: 12 zwarte gs-jes, dan heb ik alle zwarte af en hoef ik alleen nog maar witte... leuk!!! (*wil dat het NU! af is...)
pi_81551233
Dat gaat lekker lijnloos!

LOL jip moet ik nog maken voor mijn neefje, met een blauwe banaan dat worden boel apies in dit topic straks
pi_81551803
http://www.ravelry.com/patterns/recent?page=6 kiek tan! ik sta gewoon bij de nieuwe patronen hoezo trots?
  maandag 17 mei 2010 @ 20:48:50 #196
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_81551938
Wat leuk! Gefeliciteerd mijsje!

Is het dus toch nog gelukt om je foto erop te krijgen.
pi_81552358
ze vroegen of ik mijn foto aan dat patroon wilde linken, en toen was het geregeld
pi_81554367
quote:
Op maandag 17 mei 2010 20:46 schreef mijsje het volgende:
http://www.ravelry.com/patterns/recent?page=6 kiek tan! ik sta gewoon bij de nieuwe patronen hoezo trots?
Wat leuk Gefeli!
Ik zie dat jij ook Hilde heet? Kom niet zo vaak mede-Hilde's tegen Leuk
  maandag 17 mei 2010 @ 21:43:16 #199
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_81555498
quote:
Op maandag 17 mei 2010 18:07 schreef mijsje het volgende:
ik heb ruzie... en wel met de rand van de daisy-square... had ik geteld, nog eens geteld en nog eens geteld... en ik krijg Rnd 7 niet mooi vierkant... het lijkt meer een mislukte driehoek... maar het aantal steken en welke steken dat zijn klopt wel... ik zit m'n hoofd te breken op wat ik nou verkeerd heb gedaan... iemand?
[ afbeelding ]

leuke projecten Bubbles , gezellig dat je mee komt kletsen

Mmascha, mijn eerste probeersel was ook met 9 bloemblaadjes, maar daar was ik gelukkig vrij op tijd achter, toen heb ik het nog uitgehaald... nu zijn het er weer gewoon 8, met het juiste aantal steken
Ik dacht een suggestie te hebben maar nu zie ik ineens wat het probleem is denk ik.
Rnd 6B maakt um vierkant. Jij hebt het over rnd 7. Ik heb rnd 6B net af en hij is keurig vierkant. Let wel op de laatste 2 steken na de **. Die wilde ik nog wel eens vergeten.
Ik hoop dat je hiermee weer verder kan.
En gefeliciteerd met je patroon!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_81555782
mmascha, ik ga het morgen meteen proberen! dank je!

en bedankt dat je met zoiets kleins zo blij en trots kan zijn he?

Yachiru ook een Hilde? dat is inderdaad heel leuk, want zovaak kom ik ze ook niet tegen (ik dacht echt dat je iets Japans in je had, met de naam Yachiru en je avatar... )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')