dat geldt voor mij precies zo.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:01 schreef mmascha het volgende:
Ik vind het leuk dat mijn projecten bij iemand terecht komen die er plezier van heeft. Maar om verplicht iets te maken lijkt me niet zo leuk.
Ik heb een dikke bamboenaald voor Zpaggetti, maar die is dus 12 mm en gebruik ik dus niet om 'gewoon' mee te haken. Lastig vergelijken. Wat ik wel prettig vind is dat de naald niet zo koud aanvoelt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 13:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Heeft iemand ervaring met bamboe haaknaalden?
Aan mijquote:Op vrijdag 14 mei 2010 12:42 schreef mmascha het volgende:
Ik heb mijn ocoto's verkochtDat vind ik wel een enorm compliment!
Misschien kunnen we een hyves-pagina inrichten met foto's van projecten en daar de prijs bij zetten? Je kan per foto zien wie het geplaatst heeft, zo kunnen kopers contact met je opnemen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 17:37 schreef trui het volgende:
misschien kunnen we een gezamenlijke fok!webwinkel opzetten.![]()
mandarijn, wb! een goed herstel gewenst!
mmascha wat leuk! nu ben ik wel heel benieuwd wie.
Ik doe dat bij een website die nog aan het opstarten is. Ze sturen me materialen en patronen toe van vrij simpele dingen. Die haak ik en stuur ik terug en daar krijg ik dan een vergoeding voor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:01 schreef mmascha het volgende:
Muck, hoe en waar doe je dat?
Ik vind het leuk dat mijn projecten bij iemand terecht komen die er plezier van heeft. Maar om verplicht iets te maken lijkt me niet zo leuk.
Inmiddels heb ik een aantal sjaals en omslagdoeken liggen waar ik eigenlijk niets mee doe. Dat vind ik dan ook weer zonde. Ik hoef er geen hoofdprijs voor maar het is altijd leuk om een bijdrage te hebben om weer wat nieuwe wol te kopen.
Volgens mij mag het niet van Hyves nee.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 09:05 schreef mmascha het volgende:
[..]
Misschien kunnen we een hyves-pagina inrichten met foto's van projecten en daar de prijs bij zetten? Je kan per foto zien wie het geplaatst heeft, zo kunnen kopers contact met je opnemen.
Ik weet alleen niet of dat van Hyves mag.
Saaw
Je hebt goede smaakquote:Op zaterdag 15 mei 2010 02:02 schreef saaw het volgende:
[..]
Aan mij
Zag ze hier in het topic en vind haken helemaal leuk maar verder dan een heel scheve muts kom ik echt niet en mijn broer is net van de week verloofd dus ik was helemaal verliefd![]()
Heb ze dan nog wel niet maar ben er nu al mega blij mee
Ja, m'n oma spaart olifanten. Kasten vol heeft ze, dus ik hoefde niet lang na te denken over wat ik voor haar zou hakenquote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:58 schreef trui het volgende:
een familie vol dierenliefhebbers!succes met je olifant & giraffe.
Pfew, blij dat ik niet de enige ben!quote:Op zaterdag 15 mei 2010 18:46 schreef AnitraX het volgende:
Yachiru herkenbaar, heb een kikker die nog in elkaar moet, nog een lavender bunny en apie te maken.
Dat vind ik zo fijn aan de dekens, gewoon haken en alleen de zijkanten netjes maken
Ze zullen die verkoper zeker aanpakken. Hopelijk kunnen ze ook nog iets voor jou regelen.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 21:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga in elk geval melden bij Marktplaats, al verwacht ik daar niet heel veel van.
Geinig. Zag een tijdje geleden tasjes die gemaakt waren van videobanden.quote:Op zondag 16 mei 2010 11:48 schreef Inu het volgende:
Ik heb gisteren mijn handen een goede workout gegeven, ik heb gehaakt met plastic tasjesIk had een boek uit de bieb waarin stond hoe je 'garen' kon maken en daar moest natuurlijk meteen iets van gemaakt worden
Dus heb ik nu een plastic tas van plastic tasjes, gevoerd met een plastic tas
![]()
Heel toepasselijkquote:En ik heb net een appeltje gemaakt als sleutelhanger voor mijn allereerste eigen autosleutel van een appelrode auto
Wat een goed idee. Dat ga ik in de gaten houden, op rommelmarkten worden videobanden vaak gratis weggegeven omdat zoveel mensen geen videorecorder meer hebben.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:09 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Geinig. Zag een tijdje geleden tasjes die gemaakt waren van videobanden.
[..]
thx maar ik zocht de omschrijving... inmiddels gevonden. bedankt voor je inputquote:Op zondag 16 mei 2010 12:33 schreef mijsje het volgende:
zeker niet goed gezocht...
er is dit:
[ afbeelding ]
of dit:
[ afbeelding ]
dus voortaan even beter zoeken...
zo, nu weer genoeg gelachen
hook on...
Mijsje, ik heb de tasjes alleen maar gezien.quote:
Of ik het had verkeerd uitgelegdquote:Op zondag 16 mei 2010 12:43 schreef mijsje het volgende:
ow, dat had ik verkeerd begrepen, maar het klinkt wel leuk inderdaad als geschenkverpakking
Hmm, herkenbaar helaas.quote:Op zondag 16 mei 2010 13:03 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben ook eens opgelicht via marktplaats, maar heb er toen geen werk van gemaakt... was te geschokt en verbaasd en daarna was de advertentie verdwenen... had ook geen goeie info meer om erachteraan te gaan...
hier sluit ik me helemaal bij aan...quote:Op zondag 16 mei 2010 20:13 schreef mijsje het volgende:
wow Anitrax , wat een werk weer meid, maar wel heel erg mooi!ik ben heel benieuwd hoe het straks is als het klaar is
nee hoor, die staat in een ander topicquote:Op zondag 16 mei 2010 21:31 schreef YPPY het volgende:
Is m'n reacties weg.
Nou ja, ik schreef dus dat ik het knap vind van je Anitra, zoveel werk en dat ik daar noooooit aan ga beginnen.
Hij is heel strak! Leukquote:Op zondag 16 mei 2010 22:02 schreef mijsje het volgende:
ik ben nu klaar met het bloemetje, dus ik kwam maar even kijken wat er ook alweer bedoeld wordt met trc...![]()
zover ben ik nu ondertussen:
[ afbeelding ]
ik zie net dat een trc een dubbel stokje is, is dat dan 2x yarn over en dan een keer extra doorhalen? zodat het dus een extra lang stokje is? (ff checken voor de zekerheid...)
ow, en dit is een uitprobeerblok, het heeft niet de goede kleuren om op te sturen... geeft me weer een goed excuus om weer acrylwol te gaan kopen...
ow, hier is trouwens de achterkant van dit bloempje... ik was er van te voren zelf heel benieuwd naar hoe dat er dan uit moest zien, maar dit is het dus:
[ afbeelding ]
Nijmegen. Maar ik kan juist morgen niets halen omdat ik moet werkenquote:Op zondag 16 mei 2010 21:49 schreef trui het volgende:
mooi! maar jeee anitra, wat een werk! is dit de breedte of de lengte?
mmascha, ben je er al uit inmiddels? ik vond 't eerst ook even puzzelen, maar gewoon doen wat er staat en 't komt goed. heel belangrijk om die lus en de draad aan de voorkant te houden hoor! ik heb 't een keer laten zitten en heb toen heel erg zitten pielen om die draad weer op de goede plek te krijgen (in plaats van dat ik nou bedacht dat ik 'm ook kon afknippen....). de rondes zijn verdeeld in A en B omdat je de blaadjes en de achtergrond niet tegelijk haakt maar om en om.
b.ertha, waar woon je? ik heb garen in overvloed, je zou best wat bij me mogen halen morgen.
De man die wij niet voor het lapje kunnen houden, moet nog geboren wordenquote:Op zondag 16 mei 2010 23:22 schreef LadyBlack het volgende:
Voor nu ben ik even erg blij, heb net een muisje voor mn kat zitten haken, beetje kattenkruid erin en mijn kat speelt!!!Doet ie normaal echt nóóit, hij rent altijd bang weg als ik met een touwtje aan kom zetten
En nu rent ie als een gek achter zn muisje aan en zit m te bespieden
quote:Wat ik tot nu toe ook heb geleerd: Uit 1 bolletje catania (zwart) gaan precies 40 gs-jes. Aangezien een bolletje ongeveer 125 meter is en ik natuurlijk ook wel iets overhoudt is dus ruwweg 1 gs-jes 3 meter garen. Dit doortrekken: 208 * 3 m = 624 meter... Uiteindelijk zal mijn dekentje dus bijna een kilometer garen bevatten! Tof om te weten toch?
Dat vind ik ook! Maar gelukkig heb jij in het vorige topic de achterkant laten zien. Daardoor snap ik um nu.quote:Op zondag 16 mei 2010 23:27 schreef trui het volgende:
wat grappig LadyBlack.![]()
en B.ertha, jammer! maar Nijmegen was toch wel wat al te ver weg voor even op en neer denk ik.(hier: omgeving Utrecht)
mijsje, trc is inderdaad het dubbele stokje. dus 2x draad omslaan en dan 2 bij 2 doorhalen. daarmee maak je de hoeksteken. het patroon is niet al te doorzichtig geschreven, maar 't klopt op zich allemaal wel. ik vind 't ook heel verwarrend dat ze bij elk plaatje bijna weer een ander voorbeeld laten zien (met andere kleuren dus).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |