Goed verhaal.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:17 schreef ReWinD het volgende:
De NOS over het uitzenden van de beelden van Ruben:
http://weblogs.nos.nl/hoofdredactie/2010/05/13/ruben-in-beeld/
Dat had ook gekund zonder een foto.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:27 schreef Re het volgende:
[..]
hij is nieuws, groot nieuws dus mensen willen het nou eenmaal met eigen ogen zien, dus een reportage met gepaste afstand lijkt me dan ook wel nuttig, minder nuttig is de senatie schreeuwkoppen die er ook zijn
Niet meer in 2010....quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat had ook gekund zonder een foto.
http://www.telegraaf.nl/b(...)h___.html?view=printquote:Een Airbus van Afriqiyah Airways van Tripoli naar Johannesburg is twee weken geleden niet opgestegen wegens problemen met het landingsgestel.
Dat zegt Grietje de Boer uit Epe tegen de Gelderlander. Ze zou met dit vliegtuig naar Johannesburg vliegen, maar de Airbus, volgens De Boer een kleiner type dan de neergestorte Airbus 330, bleef aan de grond in Tripoli
Grietje en haar man Lubbert moesten door het oponthoud in Tripoli de nacht doorbrengen op het vliegveld. „Het was vies en smerig; je moest je broekspijpen oprollen om naar de wc te gaan. Het was zeker geen modern vliegveld”, aldus Grietje de Boer
Laten we dan de media TV en internet maar helemaal verbieden en alleen nog maar radio toestaan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat had ook gekund zonder een foto.
Dit soort verhalen is altijd de grootste onzin. Het heeft daadwerkelijk niets met die crash te maken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)h___.html?view=print
Die zijn al de hele wereld over gegaan doordat men in Libië beelden heeft vrijgegeven, het lijkt me dat de NOS in deze geen blaam treft, zij hebben die beelden niet gemaakt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat had ook gekund zonder een foto.
Het zegt wel iets over de luchtvaartmaatschappij.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:41 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dit soort verhalen is altijd de grootste onzin. Het heeft daadwerkelijk niets met die crash te maken.
Dat rechtvaardigt het natuurlijk niet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Die zijn al de hele wereld over gegaan doordat men in Libië beelden heeft vrijgegeven, het lijkt me dat de NOS in deze geen blaam treft, zij hebben die beelden niet gemaakt.
Ik vind het ook onkies om, als dat ventje ligt bij te komen uit narcose, met een camera naar binnen te wandelen en te filmen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat had ook gekund zonder een foto.
Er waren 62 groepsreizigers met Kras en Stip en nog twee gezinnen van resp. 4 en 5 personen die zelf de vlucht hadden geboekt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:45 schreef StateOfMind het volgende:
70 NL doden inmiddels? Hoe komt men daar bij?
De 62 mensen die via Stip en Kras hadden geboekt en 9 mensen op eigen houtje. 71 -/- 1 overlevende = 70 Nederlandse doden.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:45 schreef StateOfMind het volgende:
70 NL doden inmiddels? Hoe komt men daar bij?
Dat is normaal in dat type landen (denk maar aan de beelden van ziekenhuizen na aanslagen in Palestina en Irak). Het was ook een Libisch camerateam.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik vind het ook onkies om, als dat ventje ligt bij te komen uit narcose, met een camera naar binnen te wandelen en te filmen.
Had ook op een later tijdstip gekund, eventueel na toestemming door de familie.
Vind het echt vreemd dat het ziekenhuispersoneel dat heeft toegestaan.
Het gebruiken van de beelden of het feit dat ze gemaakt zijn? Het laatste had niet mogen gebeuren, op een gepaste manier met het gegeven omgaan is het beste dat de NOS nu nog kan doen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt het natuurlijk niet.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:47 schreef Felixa het volgende:
[..]
Er waren 62 groepsreizigers met Kras en Stip en nog twee gezinnen van resp. 4 en 5 personen die zelf de vlucht hadden geboekt.
Dat gezin van 4 personen was het gezin van Ruben.
Ah okee.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
De 62 mensen die via Stip en Kras hadden geboekt en 9 mensen op eigen houtje. 71 -/- 1 overlevende = 70 Nederlandse doden.
Helemaal zeker weet je het natuurlijk pas als er een definitieve lijst is van mensen die in het vliegtuig zaten.
http://www.elsevier.nl/we(...)-vliegramp-Libie.htmquote:In Libië wordt druk gespeculeerd over de gesprekken tussen de verkeerstoren en de piloten. Een verkeersleider zou hebben gezegd dat het weer te slecht was om te landen en de landing derhalve moest worden afgebroken.
De staart van het gecrashte vliegtuig
Dat melden bronnen aan de NOS.
Ooggetuigen zouden volgens De Telegraaf hebben gezien hoe het toestel in de lucht explodeerde. Na de crash zou ook nog een explosie op de grond hebben plaatsgehad.
Radiobaken
Ook zo een radiobaken van de landingsbaan in Tripoli tijdens de crash van Afriqiyah Airlines mogelijk niet goed hebben gefunctioneerd. Dat blijkt uit een waarschuwing die de piloten voor hun vlucht in principe op horen te vragen, schrijft de Volkskrant.
Volgens de waarschuwing was het radiobaken onbetrouwbaar door werkzaamheden op het vliegveld. Een radiobaken zendt signalen uit waardoor een vliegtuig 'weet' waar de landingsbaan is. Of de piloten het radiobaken hebben gebruikt, is onbekend. De waarschuwing gold van 21 februari tot en met 15 mei.
Terrorisme
De NOS meldt dat bij Libische journalisten verbazing en ongeloof heerst over uitlatingen van de Libische minister van Verkeer. Die zei namelijk al heel snel na de crash dat het geen terroristische aanslag kon zijn.
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding zegt geen aanwijzingen te hebben voor een aanslag.
Door Arne Hankel
Hier is een overzicht: http://www.depers.nl/buitenland/478323/Fotos-en-videos-crash.htmlquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:50 schreef ddx het volgende:
Zag bij het nos journaal ook beelden van grotere brokstukken (vleugels?)
Vroeg me af of er misschien nog andere grote brokstukken zijn die ze misschien bewust niet laten zien ivm lichamen/lichaamsdelen die je dan ziet ?
Namelijk? Dat ze op dat moment even geen vervangend toestel hadden om de vlucht wel uit te voeren? Verder zegt het namelijk niks over de maatschappij.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zegt wel iets over de luchtvaartmaatschappij.
Dat het in elk geval een keer eerder technische problemen zijn voorgevallen en dat het vliegveld van Tripoli niet in al te beste conditie is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Namelijk? Dat ze op dat moment even geen vervangend toestel hadden om de vlucht wel uit te voeren? Verder zegt het namelijk niks over de maatschappij.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)dt-risico-s-in.dhtmlquote:ROTTERDAM - "Het dramatische ongeval in Tripoli mag niet los worden gezien van de drang van steeds meer touroperators om mensen voor een schijntje de wereld rond te sturen. Het is een risico om met vage en spotgoedkope vliegtuigmaatschappijen de lucht in te gaan. Het moest een keer gebeuren."
Dat zegt Julius ter Haar van touroperator Hotelplan vandaag aan de Telegraaf. Gisteren stortte een vliegtuig van Afriqiyah Airways neer in Libië, ongeveer een kilometer voor de landingsbaan in Triopoli. Alle inzittenden kwamen om, behalve een Nederlands jongetje van 9 jaar uit Tilburg. Hij werd verschillende malen geopereerd en is ondertussen bij bewustzijn.
Ook Nederlandse passagiers van Afriqiyah Airways hebben al kritiek geuit op de chaotische organisatie van het bedrijf. Peter Koek, die vorige maand strandde, getuigt: "Afriqiyah kon geen onderdelen krijgen in Johannesburg en deze moesten toen ingevlogen worden vanuit Europa. Dit heeft vier dagen geduurd. De organisatie maakte een zeer slechte indruk. Geen noodplannen en geen samenwerking met andere maatschappijen."
Alcohol en vette vingers
Ook Ank Holthuizen heeft slechte ervaringen. "Het toestel was binnen behoorlijk vettig, overal vette vingers. Het personeel dronk tijdens het werk en stonk naar alcohol."
Volgens Ter Haar is dit deels de schuld van de prijsverlagingen. "Ik weet dat me dit bij Kras en Stip (goedkope Nederlandse touroperators die reizen naar Zuid-Afrika organiseren met Afriqiyah Airways, nvdr) niet in dank wordt afgenomen en dat het natuurlijk niet het goede moment is. Maar toch vind ik dat het juist nu gezegd moet worden: het draait in grote delen van de branche alleen nog maar om prijs, prijs, prijs."
Behalve prijsvechters Kras en Stip kreeg ook Oad (moederbedrijf van Hotelplan, nvdr) nog niet zo lang geleden een aanbod van Afriqiyah om Nederlanders spotgoedkoop naar Zuid-Afrika te vliegen. "We hebben er even naar gekeken, maar het vervolgens heel bewust niet gedaan. We vertrouwden het niet, kregen slechte informatie en vonden het niet veilig."
350 euro
Dat soms nog geen 350 euro die voor een retourtje Johannesburg wordt gevraagd, toont volgens Ter Haar aan dat dit een maatschappij is waar je eigenlijk niet mee wilt vliegen. "Maar toch gaan er touroperators mee in zee omdat de prijsdruk in de branche moordend is en veel reizigers er kennelijk geen probleem mee hebben in Tripoli over te stappen."
"Goedkoop is natuurlijk niet per definitie onveilig en uiteraard kan er morgen ook iets met KLM gebeuren", geeft Ter Haar toe. "Maar iedereen weet dat dat een veilige maatschappij is. Dan is het wel echt een ongeluk.
Veiligheid ondergeschikt?
"Dit soort ongelukken treft uiteindelijk wel de hele reisbranche. We moeten af van de huidige situatie waarin we elkaar gek maken met bodemprijzen en de betrouwbaarheid van de luchtvaartmaatschappij of andere reisonderdelen ondergeschikt dreigt te raken". (CBR)
13/05/10 11u00
Onzin. Ze zijnaangesloten bij een organisatie voor vliegers over de hele wereld die elkaar controleren. De vliegtuigen waren vrij nieuw. Niet veel anders als met een KLM toestel.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:02 schreef Halcon het volgende:
http://www.dagelijksestan(...)oedkoop-is-duurkoop/
Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:09 schreef StephanL het volgende:
[..]
Onzin. Ze zijnaangesloten bij een organisatie voor vliegers over de hele wereld die elkaar controleren. De vliegtuigen waren vrij nieuw. Niet veel anders als met een KLM toestel.
Idd. Daar was ook nog een heel stuk aan gewijd bij P&W van gister. Hoe duur de tickets zijn zegt op zichzelf niks over de veiligheid van de betreffende vliegmaatschappij.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:09 schreef StephanL het volgende:
[..]
Onzin. Ze zijnaangesloten bij een organisatie voor vliegers over de hele wereld die elkaar controleren. De vliegtuigen waren vrij nieuw. Niet veel anders als met een KLM toestel.
Ryanair, EasyJet en Transavia zijn ook spotgoedkoop en even veilig als KLM en dergelijke.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.
Hoe meer geld voor onderhoud, onderdelen, veiligheidsprocedures en training piloten, hoe hoger je kostprijs. Kostprijs zegt meer dan ticketprijs, maar de ticketprijs kan wel iets zeggen over je kostprijs. Bepaalde maatschappijen zijn niet goedkoper alleen omdat de top met minder winstopslag genoegen neemt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef waht het volgende:
[..]
Idd. Daar was ook nog een heel stuk aan gewijd bij P&W van gister. Hoe duur de tickets zijn zegt op zichzelf niks over de veiligheid van de betreffende vliegmaatschappij.
Intuïtief misschien wel, maar daar hebben we niks aan.
Hoe meet je veiligheid precies dan?quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:12 schreef waht het volgende:
[..]
Ryanair, EasyJet en Transavia zijn ook spotgoedkoop en even veilig als KLM en dergelijke.
Dat de luchthaven misschien niet al te netjes en schoon is, heeft niks te maken met deze crash. En een technisch mankement overkomt de KLM, BA, Lufhansa, enz enz allemaal weleens.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat het in elk geval een keer eerder technische problemen zijn voorgevallen en dat het vliegveld van Tripoli niet in al te beste conditie is.
Dat verklaart wellicht het verschil in prijs. KLM heeft allerlei hangars vol met reserve onderdelen, Afriqiyah heeft dat niet en koopt het wanneer het nodig is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.
Achterlijke sensatieverhalen van die klote kranten. Een vliegtuig van 9 maanden met 1600 uur van een gerenommeerde Europese bouwer. De maatschappij staat goed bekend. Maar nu er 1 naar beneden komt zeilen ligt het aan de prijs van een ticket. Dom gelul. Zullen we Ryan air dan ook maar aan de grond houdenquote:Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.
Ik weet de details niet maar Benno Baksteen had het o.a. over de bedrijfscultuur van een vliegmaatschappij en over het toezicht door de regering.quote:
Jij kent de exacte oorzaak al? Gebrek aan moderne apparatuur en/of niet goed functionerende apparatuur op het vliegveld, kan zomaar eens 'n rol hebben gespeeld bij deze crash. Maar goed, jij weet al van de hoed en de rand natuurlijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:14 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dat de luchthaven misschien niet al te netjes en schoon is, heeft niks te maken met deze crash. En een technisch mankement overkomt de KLM, BA, Lufhansa, enz enz allemaal weleens.
Je moest eens weten hoe vaak vliegtuigonderdelen ingevlogen moeten worden. En dan heb ik het niet eens over de lowcost maatschappijen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.
Dat ontkent ook niemand.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef ddx het volgende:
En dan nog, ookal zou de kans om te crashen bij zo'n budgetmaatschappij 2 keer zo hoog zijn als bij bijvoorbeeld klm dan blijft het risico enorm laag.
Dat dat 4 dagen moet duren, zegt wel iets hoor.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:17 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe vaak vliegtuigonderdelen ingevlogen moeten worden. En dan heb ik het niet eens over de lowcost maatschappijen.
En waar haal jij die conclusie nou weer vandaan?quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij kent de exacte oorzaak al? Gebrek aan moderne apparatuur en/of niet goed functionerende apparatuur op het vliegveld, kan zomaar eens 'n rol hebben gespeeld bij deze crash. Maar goed, jij weet al van de hoed en de rand natuurlijk.
Het meten daarvan en het vertalen tot een gekwantificeerde eenheid, leidt echt niet tot een mate van veiligheid die bij elke maatschappij exact hetzelfde is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef waht het volgende:
[..]
Ik weet de details niet maar Benno Baksteen had het o.a. over de bedrijfscultuur van een vliegmaatschappij en over het toezicht door de regering.
Zo, netjes, ze hebben natuurlijk in de gaten gehouden wat er op internet allemaal gebeurt nav de crash.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:17 schreef yvonne het volgende:
Dit kwam net in de FOK!mail binnen
13 mei 2010
Afriqiyah Airways wil haar diepste medeleven betuigen aan alle familieleden en vrienden van de passagiers en bemanning aan boord van vlucht Afriqiyah Airways 771 op 12 mei van Johannesburg naar Tripoli.
Afriqiyah Airways werkt nauw samen met het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken om de exacte identiteit van de personen vast te stellen die aan boord waren van de verongelukte vlucht van Afriqiyah Airways.
Op dit moment beschikken wij niet over meer informatie dan reeds is verstrekt door het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Wij wensen u veel sterke onder deze tragische omstandigheden.
Namens Afriqiyah Airways,
A. Tarhuni
Station Manager Amsterdam
Afriqiyah Airways - Nederland
quote:Aantal Nederlandse slachtoffers vliegcrash opgelopen tot zeventig
13-05-2010
DEN HAAG - Bij de vliegramp in Tripoli zijn woensdag (12 mei) zeventig Nederlanders omgekomen. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken gemeld. Het ministerie stelde het aantal Nederlandse doden waar tot voor kort vanuit werd gegaan naar boven bij. De ANWB meldde vlak na de crash dat er 61 Nederlanders waren omgekomen.
Van de slachtoffers reisden 38 mensen met reisorganisatie Stip en 24 met reisorganisatie Kras. Negen Nederlanders hadden hun vlucht zelf geboekt, zo meldt het ministerie.
Het dodental blijkt volgens het ministerie uit informatie van Stip en Kras, de passagierslijst van luchtvaartmaatschappij Afriqyah Airways en de checklist van de douane in Johannesburg.
De enige overlevende van de ramp is de 9-jarige Ruben uit Tilburg, die in een ziekenhuis in Tripoli ligt. Volgens het ministerie maakt de jongen het redelijk. Zijn oom en tante zijn bij hem.
Het ministerie heeft naar eigen zeggen contact gehad met de nabestaanden van de slachtoffers. Voor hen is er vanmiddag een speciale bijeenkomst. De tijd en plaats van die bijeenkomst zijn niet bekendgemaakt.
(c) Reismedia / ANP
Logische redenatie. Lagere kostprijs betekent dat er ergens op moet worden bespaard. Dat zorgt er al gauw voor dat de kans op incidenten wat stijgt. Die kans is nog altijd vrijwel nihil, maar wel wat groter dan wanneer je wat meer aandacht besteed aan bepaalde zaken en dus uitkomt op een wat hogere kostprijs.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
En waar haal jij die conclusie nou weer vandaan?
Ja, stond ook in de Telegraaf:quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:03 schreef Halcon het volgende:
Dit is een van de slachtoffers: http://twitter.com/JuliaR1989
Het vervelende is dat we, in tegenstelling tot 30 jaar geleden, zo ongeveer iedere nieuwszender ter wereld die we willen bekijken, ook kunnen bekijken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat had ook gekund zonder een foto.
Dat klopt, Libië wil graag een luchtbrug zijn tussen Europa en Afrika, daarom wordt de airliner betaald door de overheid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:21 schreef Jojoke het volgende:
Wordt de vliegmaatschappij ook niet enorm gesponsord door Libië? Dat kan ook een groot deel van de prijsverschillen veroorzaken, plus dat Libische personeel wellicht goedkoop is.
Blijkbaar is dat dus wel mogelijk. Deze vliegmaatschappij stond op de goedgekeurde lijst, in ieder geval.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het meten daarvan en het vertalen tot een gekwantificeerde eenheid, leidt echt niet tot een mate van veiligheid die bij elke maatschappij exact hetzelfde is.
Een goedgekeurde lijst gaat uit van een bepaald minimum. In NL rijden een hele hoop soorten auto's rond, allemaal goedgekeurd, maar toch zijn er wel wat verschillen tussen auto's onderling...quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:24 schreef waht het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat dus wel mogelijk. Deze vliegmaatschappij stond op de goedgekeurde lijst, in ieder geval.
En ook tussen de chauffeurs.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een goedgekeurde lijst gaat uit van een bepaald minimum. In NL rijden een hele hoop soorten auto's rond, allemaal goedgekeurd, maar toch zijn er wel wat verschillen tussen auto's onderling...
Precies. De bewering dat vliegen met welke maatschappij dan ook statistisch gezien, voor wat betreft het krijgen van een ongeluk geen moer uitmaakt, is flauwekul.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:34 schreef Felixa het volgende:
[..]
En ook tussen de chauffeurs.
Er zijn veel mensen met een rijbewijs, maar toch is ieders rijstijl anders.
Zal met piloten ook wel zo zijn; de een weet misschien adequater op een noodsituatie te reageren dan een ander die minder ervaring/extra opleiding heeft.
Dit zegt meer imho: http://nos.nl/artikel/156(...)riqiyah-airways.htmlquote:Op donderdag 13 mei 2010 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een goedgekeurde lijst gaat uit van een bepaald minimum. In NL rijden een hele hoop soorten auto's rond, allemaal goedgekeurd, maar toch zijn er wel wat verschillen tussen auto's onderling...
Ja,quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:21 schreef Jojoke het volgende:
Wordt de vliegmaatschappij ook niet enorm gesponsord door Libië? Dat kan ook een groot deel van de prijsverschillen veroorzaken, plus dat Libische personeel wellicht goedkoop is.
Wat zegt het? Vergeet niet dat ze nog niet zo lang vliegen...quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit zegt meer imho: http://nos.nl/artikel/156(...)riqiyah-airways.html
Als het een zooitje was daar was er wel eerder iets gebeurt.
Maar goed, jouw claim dat eerdere technische problemen aangeven "wat voor een maatschappij" het is is natuurlijk reinste onzin. Je hebt geen idee wat er aan de hand was, en dat de KLM nooit 4 dagen op onderdelen zou moeten wachten weet jij natuurlijk ook niet. Al met al, weer dezelfde bullshit als bij de TA crash, mensen roepen maar wat vanwege de "afkomst" van de maatschappij.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. De bewering dat vliegen met welke maatschappij dan ook statistisch gezien, voor wat betreft het krijgen van een ongeluk geen moer uitmaakt, is flauwekul.
Dit zegt mij meer dan wat jij zegt:quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat zegt het? Vergeet niet dat ze nog niet zo lang vliegen...
.quote:Jonge maatschappij
Eigenaar Afriqiyah Airways is een vrij jonge vliegmaatschappij, die in 2001 werd opgericht en volledig in handen is van de Libische staat. Er is nooit eerder een ongeluk gebeurd met een vliegtuig van de maatschappij. Het staat ook niet op de zwarte lijst van de Europese Unie
Je leest gewoon niet he...quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit zegt mij meer dan wat jij zegt:
[..]
.
Er is gewoon geen grond voor je beweringen, ik respecteer je mening maar deel hem niet. Als er iets mis zou zijn met Afriqiyah Airways dan was er wel iets over bekend geweest. Het feit dat ze al 9 jaar vliegen en niet op de zwarte lijst staan zal niet voor niets zijn.
Gisteren werden er ook al allerlei zaken versleept en opgeraapt en het leek er niet bepaald op dat men bezig was met het onderzoek.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef yvonne het volgende:
Kunnen we weer ontopic?
Graag
Wat me verbijsterd is dat pers op de rampplek ronddenderd, dat is hoogst ongebruikelijk.
Sowieso dat er buiten onderzoeksteams daar mensen op de plek mogen komen.
Het onderzoek is niet eens afgerond, er liggen persoonlijke bezittingen, iedereen loopt maar te rapen, echt walgelijk.
Dat is idd vreemd, des te meer omdat er werd gezegd dat de crashsite afgeschermd zou zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef yvonne het volgende:
Kunnen we weer ontopic?
Graag
Wat me verbijsterd is dat pers op de rampplek ronddenderd, dat is hoogst ongebruikelijk.
Sowieso dat er buiten onderzoeksteams daar mensen op de plek mogen komen.
Het onderzoek is niet eens afgerond, er liggen persoonlijke bezittingen, iedereen loopt maar te rapen, echt walgelijk.
Het is heel vreemd,quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is idd vreemd, des te meer omdat er werd gezegd dat de crashsite afgeschermd zou zijn.
Zijn de Franse en Nederlandse teams nu al aangekomen? Zo onderhand zouden ze daar moeten kunnen zijn.
Er zijn idd filmpjes van mensen die er niets te zoeken hebben, oa: http://nos.nl/video/15700(...)-nos-ooggetuige.html
Interview met deze man: http://nos.nl/video/15701(...)iegtuig-crashte.html
Een iets langer fragment: http://nos.nl/audio/15702(...)iegtuig-crashte.html
ongelukken zijn meestal een combinatie van fouten of defecten.. 1 motor defect brengt nog geen vliegtuig naar beneden.. alleen de combinatie van bepaalde dingen kan desastreus zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:10 schreef Jasje2010 het volgende:
vorige week was er toch ook een Transavia vlucht welke nog op de startbaan is afgebroken omdat er een of andere vuurvlam was.
Gelukkig is het opstijgen kunnen worden afgebroken, moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als het vliegtuig wel in de lucht zou gaan...
En zouden we dan de luchtvaartmaatschappij Transavia ook helemaal met negatieve argumenten becommentarien, of was het dan gewoon "pech"?
M.a.w. helaas gebeurt er met elke luchtvaartmaatschappij wel iets; het verongelukte vliegtuig stond niet op een zwarte lijst, het was ook nog een vliegtuig van slechts een half jaar oud, kan me heel goed voorstellen dat de mensen het in alle vertrouwen hebben geboekt...
Sporen verdoezel je door gericht bewijsstukken op te gaan ruimen. Die mensen hadden er inderdaad niets te zoeken en in het kader van het onderzoek is het bedenkelijk dat die lui daar aan het "opruimen" waren, maar gericht sporen uitwissen is 'n ander verhaal natuurlijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is heel vreemd,
ik speculeer gewoon even: wat als er wel iets mis was, sabotage, aanslag, iets, hoe verdoezel je de sporen?
Juist, door hordes mensen door je plek van bewijs te laten banjeren.
Ja, dat is idd mogelijk, ook denk ik dat het meespeelt dat ze wellicht juist iedereen toelaten om maar te 'bewijzen' dat ze niets te verbergen hebben. Dat er dan geen normaal onderzoek meer mogelijk is dat is dan een mooie bijkomstigheid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is heel vreemd,
ik speculeer gewoon even: wat als er wel iets mis was, sabotage, aanslag, iets, hoe verdoezel je de sporen?
Juist, door hordes mensen door je plek van bewijs te laten banjeren.
Net zo ongebruikelijk als d/t-fouten van jou.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef yvonne het volgende:
Wat me verbijsterd is dat pers op de rampplek ronddenderd, dat is hoogst ongebruikelijk.
Maar wel met Brits accentje.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:32 schreef Hukkie het volgende:
Ik sta versteld van het steenkolenengels van Verhagen op de persconferentie.
gelukkig niet zooo slecht als na de turkish crash..quote:
Begrijp je nu deze opmerking Ka?quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:00 schreef kahaarin het volgende:
Dat is idd vreemd, des te meer omdat er werd gezegd dat de crashsite afgeschermd zou zijn.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:19 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Libie he.... Ze hebben ook meteen de crashsite verziekt voor verder onderzoek.
Toch komt hij veel 'echter' over dan een Balkenende.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:32 schreef Hukkie het volgende:
Ik sta versteld van het steenkolenengels van Verhagen op de persconferentie.
Ja, ik vraag me alleen af of de pers zich daaraan gaat houden. Als foto's 'openbaar' op een Hyves oid te vinden zijn, dan blijven ze die er heus vanaf plukken ben ik bangquote:
Mwoh ik vind dat, in plaats van terughoudendheid van de media mensen (in dit geval de slachtoffers, of mogelijk toekomstige slachtoffers, van wat dan ook) zelf bij voorbaat terughoudend moeten zijn in het publiceren van persoonlijke informatie op internet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:37 schreef marcodej het volgende:
Goed punt van Bijleveld.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:32 schreef Hukkie het volgende:
Ik sta versteld van het steenkolenengels van Verhagen op de persconferentie.
Dat de pers terughoudend moet zijn met het afstruinen van de hyvespagina's van mogelijke slachtoffers, omdat BuZa nog niet zeker weet wie er precies gedood zijn e.d.quote:
Hmm, ja en nee, ook in Nederland zou er in eerste aanleg, voordat alle coordinatie op gang zou zijn, met man en macht gezocht zijn naar overlevenden, vooral omdat er een levend kind is gevonden. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat er mensen sterven omdat het onderzoek voor gaat. Natuurlijk is er in eerste instantie chaos en loopt men door elkaar heen. Daarna behoort de zaak afgesloten te worden en desnoods met hekken er om heen om zoveel mogelijk bewijs veilig te stellen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:38 schreef beequeen het volgende:
[..]
Begrijp je nu deze opmerking Ka?
[..]
Een mooie propagandashow opvoeren kunnen ze wel in Libie.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:44 schreef kahaarin het volgende:
Ook de eerste nieuwsberichten en berichten richting de nabestaanden vond ik erg goed.
Veel stukken hebben ze op een hoop gegooid zonder verder iets te noteren of te onderzoeken. Het land waar de crash heeft plaatsgevonden dient het onderzoek te leiden en als het vliegtuig dan neer is gestort in een bamboeland, dan zit je met de gebakken peren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is inderdaad wel duidelijk dat het onderzoek nu al flink gefrustreerd is doordat iedereen maar op de rampplek rondloopt en van alles opraapt. De exacte locatie van alle brokstukken is juist zo enorm belangrijk, omdat daaruit kan worden afgeleid hoe het vliegtuig in stukjes is gebroken.
De kans dat er binnen 'n maand weer 'n kist van deze maatschappij neerstort is verwaarloosbaar hoor.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:45 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb net wat prijzen zitten checken op de website van Afriqiyah en die zijn dus echt ontzettend laag (330 euro voor een retour Johannesburg!). Kan me voorstellen dat er genoeg WK supporters zijn die van plan waren om met deze maatschappij naar Zuid-Afrika te reizen. Vraag me af of ze het wel gaan doorzetten.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Net zo ongebruikelijk als d/t-fouten van jou.![]()
Dat zeker. Toch zullen er genoeg mensen zijn die nu niet zullen willen vliegen met deze maatschappij of het nou onterecht is of niet. Als ik geen student was geweest (en dus geen examens zou hebben) had ik wellicht wel overwegen om met hun naar Zuid-Afrika te vliegen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
De kans dat er binnen 'n maand weer 'n kist van deze maatschappij neerstort is verwaarloosbaar hoor.
Enorm naief.quote:
Weet ik niet, of het propaganda is bedoel ik, als dat zo was dan hadden ze wel meteen ieder ander de schuld gegeven, dit was het eerste officiële bericht:quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een mooie propagandashow opvoeren kunnen ze wel in Libie.
Dat ze vervolgens een loopje nemen met het bewijs en onderzoek bijna onmogelijk maken is dan weer een tweede natuurlijk.quote:We are very sorry to announce the tragic loss of Afriqiyah airways flight 8u 771 from Johannesburg in an accident during landing at Tripoli international airport at 04:00 UTC. (06:00 am Tripoli time) today Wednesday 12 may. We extend our deepest sympathy to the families and friends of the victims the search and rescue mission has now been completed and casualties have been moved to various hospitals. the secretariat of health will issue a statement on the condition of those casualties.
Our prime objective is to prevent accidents from happening and every effort is being done address any failure in our safety management system. at this moment we cannot speculate further and will relay to you all factual information as we receive them.
Parties seeking information on passengers should contact
{afriqiyah.aero}
Tamelijk standaard dat bericht. Allemaal niet zo moeilijk. Het onderzoek is ook veel interessanter dan zo'n bericht en juist dat onderzoek dreigt een boeltje te worden.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Weet ik niet, of het propaganda is bedoel ik, als dat zo was dan hadden ze wel meteen ieder ander de schuld gegeven, dit was het eerste officiële bericht:
http://www.libyaonline.com/business/details.php?id=13481
[..]
Dat ze vervolgens een loopje nemen met het bewijs en onderzoek bijna onmogelijk maken is dan weer een tweede natuurlijk.
Vast, maar toch blijft het een goed punt, zeker als de nabestaanden dit zelf hebben aangegeven.quote:
Prima punt, alleen heel moeilijk tegen te houden.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vast, maar toch blijft het een goed punt, zeker als de nabestaanden dit zelf hebben aangegeven.
Allemaal openbare gegevens die die mensen er zelf op hebben gezet. Dat mensen daar nu naar gaan kijken doe je niets aan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vast, maar toch blijft het een goed punt, zeker als de nabestaanden dit zelf hebben aangegeven.
Maar het wordt pas een probleem als de media daarmee aan de haal gaat, dat is waar de nabestaanden op geattendeerd hebben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Allemaal openbare gegevens die die mensen er zelf op hebben gezet. Dat mensen daar nu naar gaan kijken doe je niets aan.
Hoe kan nota bene een advocaat nu al dit soort conclusies trekken ..quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:00 schreef Halcon het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Kan ik inkomen, maar in dit geval ging het om de media. Nabestaanden zagen nu soms al foto's op websites, terwijl ze zelf nog niet 100% de bevestiging hadden dat ze er ook daadwerkelijk bij betrokken zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Allemaal openbare gegevens die die mensen er zelf op hebben gezet. Dat mensen daar nu naar gaan kijken doe je niets aan.
Dat voorkom je toch niet. Men wil toch weten wie er precies in dat vliegtuig zaten en wat voor mensen dat precies waren, dus gaat de media daar naar op zoek. Een van de onbedoelde effecten van een profiel aanmaken op Hyves o.i.d.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:00 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar het wordt pas een probleem als de media daarmee aan de haal gaat, dat is waar de nabestaanden op geattendeerd hebben.
Jammer genoeg onmogelijk, ook al hebben mensen dit er zelf opgezet, in deze situatie is het volgens mij niet kies om zomaar overal te verspreiden. Ik snap de families heel goed als ze zeggen dat ze dit niet willen. Helaas gaat men (lees: De Telegraaf en soortgelijke magazines/'kranten') zich daar niet aan houden, nieuws is nieuws, iedereen heeft het "recht" om dat soort dingen te weten.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Prima punt, alleen heel moeilijk tegen te houden.
Dat snap ik, maar de vraag aan de media is dus om terughoudend met dat soort informatie om te gaan. Dat lijkt me niet zo heel moeilijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat voorkom je toch niet. Men wil toch weten wie er precies in dat vliegtuig zaten en wat voor mensen dat precies waren, dus gaat de media daar naar op zoek. Een van de onbedoelde effecten van een profiel aanmaken op Hyves o.i.d.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jammer genoeg onmogelijk, ook al hebben mensen dit er zelf opgezet, in deze situatie is het volgens mij niet kies om zomaar overal te verspreiden. Ik snap de families heel goed als ze zeggen dat ze dit niet willen. Helaas gaat men (lees: De Telegraaf en soortgelijke magazines/'kranten') zich daar niet aan houden, nieuws is nieuws, iedereen heeft het "recht" om dat soort dingen te weten.
Naar mijn bescheiden mening doet de media dat ook.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:05 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar de vraag aan de media is dus om terughoudend met dat soort informatie om te gaan. Dat lijkt me niet zo heel moeilijk.
Ik vermoed dat de beste man een paar korte vragen heeft beantwoord en hem nu dit hele 'interview' in de schoenen wordt geschoven. Als je hem b.v. vraagt of een constructiefout problemen kan opleveren voor airbus en hij vervolgens ja zegt, dan heeft hij beweerd dat een eventuele constructiefout desastreus kan zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:02 schreef Knallert het volgende:
[..]
Hoe kan nota bene een advocaat nu al dit soort conclusies trekken ... Ik vind het wel erg voorbarig!
Van twitter, dus niet erg serieus te nemen, raar verhaal ook als ze dat melden.quote:Mijn vader kijkt Arabische tv en daar melden ze dat de crash van gisteren een Terroristiche aanslag was
Hey, ik wil best ook story/prive/weekend e.d. noemen hoor, ik ben het echt niet met je eens dat de NOS beelden uit hyves op de site of in het journaal tonen. Dat is gewoon niet waar.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, standaard weer de Telegraaf die de schuld krijgt. Elk medium doet er aan mee, tot aan het NOS-journaal aan toe. Echt niet alleen de Telegraaf.
Wel gewoon een filmpje van die jongen. AD meldt dezelfde dingen als de Telegraaf, net zoals een aantal andere kanten. Jammer dat zo´n ramp wordt misbruikt om de zielige Telegraaf-hetze weer te voeren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hey, ik wil best ook story/prive/weekend e.d. noemen hoor, ik ben het echt niet met je eens dat de NOS beelden uit hyves op de site of in het journaal tonen. Dat is gewoon niet waar.
Jij maakt er nu zelf een Telegraaf-hetze van, Bijleveld had het over de pers in zijn algemeenheid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wel gewoon een filmpje van die jongen. AD meldt dezelfde dingen als de Telegraaf, net zoals een aantal andere kanten. Jammer dat zo´n ramp wordt misbruikt om de zielige Telegraaf-hetze weer te voeren.
Hi, een paar vragen over je bericht :quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:40 schreef awesomedude het volgende:
Er is inmiddels ook bekend dat er onderhoud aan het ILS (instrumental landing system) van de luchthaven was, dus die werkte niet of niet goed, als je dan slecht zicht krijgt is het onmogenlijk om een toestel veilig aan de grond te krijgen, dan wordt de landing afgebroken en maakt men een doorstart, als het toestel op dat moment dan een probleem heeft en niet kan doorstarten gaat het mis...
Figuren hier hebben het alleen maar over de Telegraaf...quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:11 schreef marcodej het volgende:
[..]
Jij maakt er nu zelf een Telegraaf-hetze van, Bijleveld had het over de pers in zijn algemeenheid.
Wat Benno Baksteen gisteren uitlegde was dat ze daar waarschijnlijk Franse onderzoekers voor nodig hebben om die te analyseren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met de vluchtdatarecorders?
Ik hoop toch niet dat Libië die dingen zelf houdt om te analyseren.
Die gaan naar Frankrijk voor nadere analyse.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met de vluchtdatarecorders?
Ik hoop toch niet dat Libië die dingen zelf houdt om te analyseren.
Er zijn zelfs twee Nederlandse onderzoekers die kant op vertrokken om te ondersteunen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wat Benno Baksteen gisteren uitlegde was dat ze daar waarschijnlijk Franse onderzoekers voor nodig hebben om die te analyseren.
Wie zegt dat hij beseft wat er allemaal is gebeurd?quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoor net dat ze Ruben zsm weer naar NL gaan proberen te krijgen. Damn... moet ie weer een vliegtuig in. Ik neem aan dat ie onder narcose gaat oid.
Dat is gisteren met een luchtvaart"specialist" besproken in Hart van Nederland (zo even uit het blote hoofd, de vroege editie) daar kwam men met de mededeling dat dat systeem tot 15 mei wegens onderhoud buiten werking was.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:12 schreef Jasje2010 het volgende:
[..]
Hi, een paar vragen over je bericht :
1. hoe weet je dat er onderhoud was aan het ILS? heb je een link waar dat staat? of is het alleen van gespeculeer
2. hoe kom je erbij dat het onmogelijk is met de combinatie onderhoud ILS en slecht zicht het toestel veilig aan de grond te krijgen?
eerder die dag(en) zijn er toch meerdere vliegtuigen veilig geland en was er dan toch ook sprake van onderhoud ILS en was er af en toe vast ook minder zicht....graag je uitleg hierover
Als je van een paard valt moet je er ook zo snel mogelijk weer op.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoor net dat ze Ruben zsm weer naar NL gaan proberen te krijgen. Damn... moet ie weer een vliegtuig in. Ik neem aan dat ie onder narcose gaat oid.
Je weet het niet inderdaad, maar ik denk dat ie inmiddels vast wel weet dat zijn ouders en broertje zijn omgekomen bij een vliegramp. Maar goed... je weet het niet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij beseft wat er allemaal is gebeurd?
Mooie vergelijking.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:18 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Als je van een paard valt moet je er ook zo snel mogelijk weer op.
Die zullen niet die recorders ter plekke kunnen uitlezen, gok ik...quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:16 schreef Knallert het volgende:
[..]
Er zijn zelfs twee Nederlandse onderzoekers die kant op vertrokken om te ondersteunen.
Ja, alle media hebben bekenden van de slachtoffers gevraagd contact op te nemen, en er zijn altijd mensen die daar dus op ingaan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Figuren hier hebben het alleen maar over de Telegraaf...
En daarnaast, de oude media zijn gewoon niet echt meer het enige kanaal waarop je je nieuws binnenkrijgt. Het is onzin om te gaan roepen dat het niet op het journaal mag of in de Telegraaf, terwijl iedereen weet dat het twee muisklikken verder wel allemaal te vinden is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ach, standaard weer de Telegraaf die de schuld krijgt. Elk medium doet er aan mee, tot aan het NOS-journaal aan toe. Echt niet alleen de Telegraaf.
Het zou hem in elk geval nog niet verteld zijn. Geen idee of hij het weet. Afgaande op het filmpje en het commentaar van de arts lijkt het me alsof hij nog niet beseft wat er is gebeurd. Als het kan, dan zou ik 'm ook gewoon over laten vliegen vanuit Tripoli. Hij kan beter in Nederland in het ziekenhuis liggen dan in Tripoli en vliegen is de snelste, eenvoudigste en meest veilige optie.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je weet het niet inderdaad, maar ik denk dat ie inmiddels vast wel weet dat zijn ouders en broertje zijn omgekomen bij een vliegramp. Maar goed... je weet het niet.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je weet het niet inderdaad, maar ik denk dat ie inmiddels vast wel weet dat zijn ouders en broertje zijn omgekomen bij een vliegramp. Maar goed... je weet het niet.
Bijeenkomst op school overlevende Rubenquote:Ruben ligt nog in het ziekenhuis in Tripoli, waar hij werd geopereerd aan breuken aan zijn benen. Hij is nog niet op de hoogte gebracht van de dood van zijn ouders en zijn broer. Een oom en tante zijn donderdagmorgen aangekomen in het ziekenhuis en blijven bij de jongen.
Dat gebeurt in speciale laboratoria en uiteindelijk als ze zeer zwaar beschadigd zouden zijn in Washingtonquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Die zullen niet die recorders ter plekke kunnen uitlezen, gok ik...
Ik ben het helemaal met je eens. Heb er niets aan toe te voegen eigenlijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
En daarnaast, de oude media zijn gewoon niet echt meer het enige kanaal waarop je je nieuws binnenkrijgt. Het is onzin om te gaan roepen dat het niet op het journaal mag of in de Telegraaf, terwijl iedereen weet dat het twee muisklikken verder wel allemaal te vinden is.
Waar ik ook nogal moe van wordt trouwens zijn alle blijken van tweedehands 'ontzetting' die nu plots worden uitgestrooid over ons. Gemeenteraden die niet doorgaan omdat 'een heel gezin' uit de gemeente dood is gegaan. Nu ga ik niks afdoen aan de tragedie voor zo'n gezin en de directe omgeving, maar wat als die mensen met een auto waren verongelukt? Hadden ze de gemeenteraad dan ook geschorst? En doen ze het elke keer? Het lijkt mij veel te veel op een ordinaire manier van lijkenpikkerij.
Wat me ook woest maakt verder zijn de cliche vragen die je de hele tijd hoort; over 'hoe de hulpverlening in Tripoli is' bijvoorbeeld. Wat voor debiel moet je zijn om zo'n vraag te stellen als op dat ene jongetje met 3 artsen, een ambassademedewerker en zijn ingevlogen oom en tante om zijn bed na iedereen morsdood is? Misschien is het onzin dat ik me er over opwind, maar de stupiditeit die uit zo'n vraag straalt. Het stuit me tegen de borst.
Je hebt gelijk hoor, maar ik verplaatste me even in dat jongetje. Dus stel dat ie het allemaal beseft.... denk niet dat je dan graag in een vliegtuig stapt. Maar goed.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zou hem in elk geval nog niet verteld zijn. Geen idee of hij het weet. Afgaande op het filmpje en het commentaar van de arts lijkt het me alsof hij nog niet beseft wat er is gebeurd. Als het kan, dan zou ik 'm ook gewoon over laten vliegen vanuit Tripoli. Hij kan beter in Nederland in het ziekenhuis liggen dan in Tripoli en vliegen is de snelste, eenvoudigste en meest veilige optie.
Verwacht niet dat ie onder narcose gaat. Kan een persoon in zijn toestand wellicht slecht op reageren en vooral op hoge hoogte. Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat ze hem daar voor de zekerheid toch een aantal weken zullen houden.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoor net dat ze Ruben zsm weer naar NL gaan proberen te krijgen. Damn... moet ie weer een vliegtuig in. Ik neem aan dat ie onder narcose gaat oid.
Ah ok... maar ik denk dat ie het snel te weten zal komen. Hij gaat toch naar zijn papa en mama vragen natuurlijk. Maar goed... niet relevant verder dit.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:23 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
[..]
Bijeenkomst op school overlevende Ruben
en die dus weer van Novum,.
Het is zelfs beter om hem daar te houden lijkt mij. Tot zeker is dat hij vervoerd kan worden en dat de kans op complicaties kleiner zijn. Want hij mag als er iets mis is niet zomaar een Nederlands ziekenhuis in.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:28 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Verwacht niet dat ie onder narcose gaat. Kan een persoon in zijn toestand wellicht slecht op reageren en vooral op hoge hoogte. Het zou natuurlijk ook gewoon kunnen dat ze hem daar voor de zekerheid toch een aantal weken zullen houden.
Ze zeiden net op het nieuws dat de ANWB bezig is om hem in NL te krijgen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het is zelfs beter om hem daar te houden lijkt mij. Tot zeker is dat hij vervoerd kan worden en dat de kans op complicaties kleiner zijn. Want hij mag als er iets mis is niet zomaar een Nederlands ziekenhuis in.
Wat een ravage... en ook in zo'n relatief smalle lijnquote:
"Hebben we u ooit laten staan?"quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze zeiden net op het nieuws dat de ANWB bezig is om hem in NL te krijgen.
Verhagen zei dat NL artsen daar waren om onder andere te bepalen wanneer hij stabiel genoeg was om vervoerd te kunnen worden, maar dat dat nog niet zo was.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze zeiden net op het nieuws dat de ANWB bezig is om hem in NL te krijgen.
Nee, maar ik denk wel dat het niet lang zal duren. Ik vermoed dit weekend nog.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verhagen zei dat NL artsen daar waren om onder andere te bepalen wanneer hij stabiel genoeg was om vervoerd te kunnen worden, maar dat dat nog niet zo was.
De ANWB zal dat dus idd verzorgen maar dat wil niet zeggen dat ze hem nu al op een brancard en vliegtuig inrollen.
Dat ze 'ermee' bezig zijn betekent inderdaad niet meteen dat ze hem ook gaan vervoeren. Trouwens niet alleen Nederlandse artsen gaan daarover; ook de Libische artsen moeten ermee instemmen. Zij zijn eerst-verantwoordelijke nu.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Verhagen zei dat NL artsen daar waren om onder andere te bepalen wanneer hij stabiel genoeg was om vervoerd te kunnen worden, maar dat dat nog niet zo was.
De ANWB zal dat dus idd verzorgen maar dat wil niet zeggen dat ze hem nu al op een brancard en vliegtuig inrollen.
ik neem aan dat er al een aantal onderdelen zijn weg gehaald of niet op de foto pasten, want er ligt wel erg weinig vliegtuig resten.quote:
Dit kunnen idd nooit alle stukken van het vliegtuig zijn, ontploft of nietquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een ravage... en ook in zo'n relatief smalle lijn![]()
Is het overigens mogelijk dat er gisteren voor het grote ruimen begon al foto's gemaakt zijn, waarmee ze door de locatie van bepaalde onderdelen nog wel onderzoek kunnen verrichten, want de beelden die ik tot nu toe gezien heb lijken vrijwel allemaal van na het bergen van de slachtoffers....
Ik heb geen flauw idee, ik ben geen arts, en al was ik dat wel dan zou ik dat nog niet kunnen beoordelen zonder zijn status, maar ga er niet vanuit dat ze enig risico nemen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk wel dat het niet lang zal duren. Ik vermoed dit weekend nog.
Die zouden over een lengte van 800 meter liggen, deze foto is geen overzicht van 800 meter.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:42 schreef Samson het volgende:
[..]
Dit kunnen idd nooit alle stukken van het vliegtuig zijn, ontploft of niet
OKquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die zouden over een lengte van 800 meter liggen, deze foto is geen overzicht van 800 meter.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:42 schreef michaeld het volgende:
http://onsgaanopvakansie.blogspot.com/
bizar
Volgens mij is er al heel veel weggesleept.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:39 schreef kneusje28 het volgende:
[..]
ik neem aan dat er al een aantal onderdelen zijn weg gehaald of niet op de foto pasten, want er ligt wel erg weinig vliegtuig resten.
sensatie.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat voegt het toe, vraag ik me af.
Tja, hij is wereldnieuws. Hoeveel mensen zitten zelf al niet op internet te speuren naar foto´s van Ruben en foto´s van mensen die het niet na kunnen vertellen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat voegt het toe, vraag ik me af.
Persoonlijk vind ik dat niet zo nodig.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tja, hij is wereldnieuws. Hoeveel mensen zitten zelf al niet op internet te speuren naar foto´s van Ruben en foto´s van mensen die het niet na kunnen vertellen.
Je hebt ook niet op de link geklikt?quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Persoonlijk vind ik dat niet zo nodig.
De mensen die dat het hardst roepen hebben zelf waarschijnlijk ook gewoon het linkje aangeklikt en foto´s zitten kijken en verhaaltjes gelezen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat niet zo nodig.
Net zoals van die zielepootjes die Hyves pagina's van betrokkenen of daders bij/van een moord gaan vol spammen. Te triest.
Sufian T.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:58 schreef michaeld het volgende:
De niet volledige passagierslijst
http://clubske.wordpress.(...)h-771-crash-tripoli/
x Trudyquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sufian T.
Er zat ook een crimineel in het vliegtuig?
Kom op zeg...quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:16 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik zal niet alle foto's posten, dat is ook zo wat, maar via de weblog kun je hier een heel fotoalbum bekijken van hun vakantie in de USA: http://picasaweb.google.c(...)#5198209030250347810
Wat een knap, lief kereltje om te zien, die Ruben...
[ afbeelding ]
Hey, jij bent mijn collega van de AIVD.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:16 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik zal niet alle foto's posten, dat is ook zo wat, maar via de weblog kun je hier een heel fotoalbum bekijken van hun vakantie in de USA: http://picasaweb.google.c(...)#5198209030250347810
Wat een knap, lief kereltje om te zien, die Ruben...
[ afbeelding ]
Ze gaan over lijken tegenwoordig. Misselijkmakend.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
RTL Nieuws![]()
![]()
.
Gaan ze dadelijk ook nog het medisch dossier van dat jongetje online gooien?
En toch kijken we allemaal. Er is ook geen houden aan in een geval als dit, als de NL pers het niet doet is er nog steeds de rest van de wereld.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
En jahoor, ook de beelden van mensen bij die herdenkingsdienst.
Gatverdamme.
Wat denkt die kut-verslggever te horen als antwoord: "Welnee, mijn moeder was een bitch"?quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
Nabestaande: "mijn moeder en haar man"
Verslaggever: "Dat moet een hele schok zijn zeker?"
Dat is inderdaad wel erg stom, al was er geen vuur geweest, ze zullen niet veel lichamen intact aantreffen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kerel op RTL: "We hopen dat we de lichamen redelijk intact zullen aantreffen, want er heeft geen brand gewoed."
Heeft die vent de beelden van het vliegtuig al gezien?
Ja, deed ze maar porno. Dan faalde ze tenminste niet in het RTL NIeuws.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
Trouwens wel een heerlijke MILF die Sandra Schuurhof.
Hehe... Ze kan het combineren bijvoorbeeld. Moet ze wel het zaad van haar smoeltje wrijven voor ze in het Nieuws komt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, deed ze maar porno. Dan faalde ze tenminste niet in het RTL NIeuws.
het is ook meer een maatschappelijke discussie denk ik. Privacy is een mythe geworden, en iedereen doet er aan mee met allerlei online profieltjes. En de media kan er natuurlijk lekker geld aan verdienen. Je kan het RTL wellicht kwalijk nemen omdat ze een voorbeeldfunctie hebben.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:52 schreef Samson het volgende:
Wat een gezeur over de media allemaal. Dit is wat de mensen willen zien, en heeel waarschijnlijk ook 90% van de Fok!kers hier. Dus daar moet je niet schijnheilig over doen. Het zit gewoon in de mens dat ze ondanks alle ellende van dit soort rampen "smullen". Dat kun je ontkennen maar ondertussen zit de meerderheid ook alle details precies te volgen....
Nee. Als een of enkele andere mensen in het buitenland omkomen, hoort dat ook niet op de voorpagina van De Telegraaf of AD etc. Nabestaanden horen door bijvoorbeeld ministerie van BuZa geïnformeerd te worden, niet door de media. Mensen die de slachtoffers niet kennen hebben totaal geen belang erbij om de naam te weten. Het zorgt alleen maar ervoor dat die persmuskieten familieleden gaan lastigvallenquote:Op donderdag 13 mei 2010 20:05 schreef DeParo het volgende:
Right, overigens vind ik dat we gewoon mogen weten wie het zijn en waar ze vandaan komen,
Welkom in de wereld waar we na 1 minuut al weten van een ramp aan de andere kant van de wereld.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:11 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee. Als een of enkele andere mensen in het buitenland omkomen, hoort dat ook niet op de voorpagina van De Telegraaf of AD etc. Nabestaanden horen door bijvoorbeeld ministerie van BuZa geïnformeerd te worden, niet door de media. Mensen die de slachtoffers niet kennen hebben totaal geen belang erbij om de naam te weten. Het zorgt alleen maar ervoor dat die persmuskieten familieleden gaan lastigvallen![]()
Ja, dat weet ik. Dat neemt niet weg dat de media een bepaalde verantwoordelijkheid hebben waar ze nu duidelijk helemáál niet mee weten om te gaan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Welkom in de wereld waar we na 1 minuut al weten van een ramp aan de andere kant van de wereld.
Dat is de nieuwe aarde leer er mee om te gaan.
Wat een kul, iedereen gaat best beschaafd om met wat er is gebeurd, als er nu tientallen camera's op de stoep zouden staan bij de nabestaanden of honderd keer aan de telefoon zaten, (wat overigens vast plaats aan het vinden is), ja dat is onzinnig en vervelend. Maar hoe wij te weten komen wie er omgekomen is, waar ze vandaan komen, wat voor mensen het waren, ik zie geen reden waarom niet, je doet er niemand kwaad mee.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Dat neemt niet weg dat de media een bepaalde verantwoordelijkheid hebben waar ze nu duidelijk helemáál niet mee weten om te gaan.
Mooi ventje. Triest dat hij nu wees is en geen broer meer heeft.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:16 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat een knap, lief kereltje om te zien, die Ruben...
Dit soort artikelen vind ik nou echt non-nieuws.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:21 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, stond ook in de Telegraaf:
[ afbeelding ]
Toch de stoel die als een soort cocon hem heeft gelanceerd vermoed ik.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Volgens het AD is de jongen nog niet op de hoogte gebracht van de dood van ouders en broer.![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)l-aangetroffen.dhtml
De stoel heeft als een soort veer gewerkt of anders de klap enorm geabsorbeerd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Toch de stoel die als een soort cocon hem heeft gelanceerd vermoed ik.
Dat moet haast wel. De arts gaf eerder aan dat de jongen vragen stelde....Het kan zomaar zijn dat hij onverwacht de vraag zal stellen aan oom en tante.quote:Desalniettemin denk ik ook dat hij wel enigzins vreest voor het lot van z'n familie.
Hij is tien en weet wel wat er ongeveer is gebeurd.
Zeker te hopen.quote:Maar goed, naasten zijn in de buurt, hopelijk kunnen die hem ondersteunen.
Is maar goed uit. Zolang hij nog niet van de intensive care is beter niets zeggen vanwege de schok en mogelijk gevolgen voor de geest en/of het lichaam.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Volgens het AD is de jongen nog niet op de hoogte gebracht van de dood van ouders en broer.
http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)l-aangetroffen.dhtml
Is idd interessant, echter zo anoniem willen mensen veelal uberhaupt niet door het leven gaan vandaag de dag. Wie heeft er onderhand niet een facebook of hyves pagina oid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:07 schreef ASroma het volgende:
[..]
het is ook meer een maatschappelijke discussie denk ik. Privacy is een mythe geworden, en iedereen doet er aan mee met allerlei online profieltjes. En de media kan er natuurlijk lekker geld aan verdienen. Je kan het RTL wellicht kwalijk nemen omdat ze een voorbeeldfunctie hebben.
sowieso een interessante discussie
Ik.quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:27 schreef Samson het volgende:
Wie heeft er onderhand niet een facebook of hyves pagina oid.
Pffft, de ironie... zo'n dagboek nog wel heel.....quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:34 schreef Mestras het volgende:
http://twitpic.com/1nhb3e
Dit dagboek is gevonden op de rampplek.
De titel plus foto dat is gewoon schijnheilig.quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:37 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Pffft, de ironie... zo'n dagboek nog wel heel.....
J0kkebr0k?quote:
quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:40 schreef awesomedude het volgende:
Er is inmiddels ook bekend dat er onderhoud aan het ILS (instrumental landing system) van de luchthaven was, dus die werkte niet of niet goed, als je dan slecht zicht krijgt is het onmogenlijk om een toestel veilig aan de grond te krijgen, dan wordt de landing afgebroken en maakt men een doorstart, als het toestel op dat moment dan een probleem heeft en niet kan doorstarten gaat het mis...
bron:http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtmlquote:Mogelijk probeerden de piloten van het neergestorte vliegtuig in Libië een doorstart
quote:Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de landing wordt afgebroken. De meest voorkomende is dat het toestel niet stabiel (Engels: stabilised) op de eindnadering zit. Dit kan door hevige windstoten komen, maar ook (zij het minder waarschijnlijk) door verstoring van het signaal van het Instrument Landing System
Resultaten van de zwarte doos afwachten, Oprah zal vast wel met iets spectaculairs komen,quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:27 schreef kneusje28 het volgende:
[..]
[..]
bron:http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtml
[..]
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Go-around
ben toch benieuwd als de doorstart en het ILS de crash als gevolg had, kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn geweest.
quote:Explosion may have caused Libya air crash - Airbus A330-202, 5A-ONG, Afriqiyah Airways http://goo.gl/fb/KcQXi
Maar dat liedje zit dus al de hele dag in mn hoofd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:08 schreef WammesWaggel het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)joelle.avi_plain.xml
Gelukkig had Kwalbert geen dienst vandaag
Bij een mislukte landing of doorstart (controlled flight into terrain op een vlak terrein) verwacht ik eigenlijk niet de schade die we hier zien. Ik moet toch nog steeds denken aan een aanslag of zoiets als met Qantas 72.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:27 schreef kneusje28 het volgende:
[..]
[..]
bron:http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtml
[..]
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Go-around
ben toch benieuwd als de doorstart en het ILS de crash als gevolg had, kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn geweest.
Ik dacht ook aan een aanslag, maar dan moet iemand die aanslag ook claimen. Dat duurt wel een beetje lang dan, hè?quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:14 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Bij een mislukte landing of doorstart (controlled flight into terrain) verwacht ik eigenlijk niet de schade die we hier zien. Ik moet toch nog steeds denken aan een aanslag of zoiets als met Qantas 72.
Dat is ook waar.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:16 schreef HankSchrader het volgende:
[..]
Ik dacht ook aan een aanslag, maar dan moet iemand die aanslag ook claimen. Dat duurt wel een beetje lang dan, hè?
Het zou denk ik ook niet de enorme 'versplintering' van het toestel verklaren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:14 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Bij een mislukte landing of doorstart (controlled flight into terrain op een vlak terrein) verwacht ik eigenlijk niet de schade die we hier zien. Ik moet toch nog steeds denken aan een aanslag of zoiets als met Qantas 72.
Het is niet zo ongebruikelijk dat het wat langer duurt. Genoeg voorbeelden van aanslagen die pas een dag of 3/4 later werden opgeeist. (Bijvoorbeeld de aanslag op een Deense ambassade door Al-Qaida).quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:16 schreef HankSchrader het volgende:
[..]
Ik dacht ook aan een aanslag, maar dan moet iemand die aanslag ook claimen. Dat duurt wel een beetje lang dan, hè?
Maar hier was bijvoorbeeld ook geen claim volgens mij: http://en.wikipedia.org/wiki/Air_India_Flight_182quote:
Dan was dat allang naar voren gekomen uit contact met de toren, en ook voor een glijvlucht-landingspoging is de schade eigenlijk te groot. Denk ik althans.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:18 schreef kawotski het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_Transat_Flight_236
ook een A330 maar het zal denk ik niet dezelfde oorzaak zijn
Claimen? Staatsterrorisme wordt niet geclaimd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 23:16 schreef HankSchrader het volgende:
[..]
Ik dacht ook aan een aanslag, maar dan moet iemand die aanslag ook claimen. Dat duurt wel een beetje lang dan, hè?
zou kunnen dat het vliegtuig een doorstart wilde maken, hetzij door slecht weer opeens, of hetzij doordat de ILS niet goed werkte...maar de vraag is dan wat ging er dan mis.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:27 schreef kneusje28 het volgende:
[..]
[..]
bron:http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtml
[..]
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Go-around
ben toch benieuwd als de doorstart en het ILS de crash als gevolg had, kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn geweest.
Wat awesomedude heeft geschreven klopt niet. Er was geen onderhoud aan het ILS, maar er werd in een NOTAM gewaarschuwd voor mogelijke interferentie aan het TPI VOR-baken door werkzaamheden op het vliegveld.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:27 schreef kneusje28 het volgende:
[..]
[..]
bron:http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtml
[..]
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Go-around
ben toch benieuwd als de doorstart en het ILS de crash als gevolg had, kan natuurlijk ook een andere oorzaak zijn geweest.
Ik neem aan dat dit niet het eerste vliegtuig was dat daar is geland.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:10 schreef Jasje2010 het volgende:
Uit dit artikel :
http://www.nrc.nl/binnenl(...)landingsbaan_Tripoli
onder andere :
Veel is nog onduidelijk over de oorzaak van de ramp met de Airbus A330 van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways, maar een ding staat vast: het toestel stortte neer bij landingsbaan 09 van Tripoli International Airport, en die landingsbaan beschikt niet over moderne navigatie-apparatuur.
dat neem ik ook aanquote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:12 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit niet het eerste vliegtuig was dat daar is geland.
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Alleen bij slecht weer (mist / laaghangende bewolking) is het handig als een baan over ILS beschikt, maar als de omstandigheden goed zijn kan prima 'op zicht' worden geland. Zeker in een land als Libië zullen de weersomstandigheden 9 van de 10 keer goed genoeg zijn om op zicht te landen op baan 09. De vraag is alleen hoe de omstandigheden gisterenochtend precies waren, daar is nogal verschillende berichtgeving over.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:10 schreef Jasje2010 het volgende:
Uit dit artikel :
http://www.nrc.nl/binnenl(...)landingsbaan_Tripoli
onder andere :
Veel is nog onduidelijk over de oorzaak van de ramp met de Airbus A330 van de Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways, maar een ding staat vast: het toestel stortte neer bij landingsbaan 09 van Tripoli International Airport, en die landingsbaan beschikt niet over moderne navigatie-apparatuur.
ook uit hetzelfde artikel :quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:17 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Alleen bij slecht weer (mist / laaghangende bewolking) is het handig als een baan over ILS beschikt, maar als de omstandigheden goed zijn kan prima 'op zicht' worden geland. Zeker in een land als Libië zullen de weersomstandigheden 9 van de 10 keer goed genoeg zijn om op zicht te landen op baan 09. De vraag is alleen hoe de omstandigheden gisterenochtend precies waren, daar is nogal verschillende berichtgeving over.
Oh, maar dat is bijna letterlijk dit bericht: http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)lijk-doorstart.dhtmlquote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:28 schreef Jasje2010 het volgende:
Voor degene die goed engels kunnen :
http://news.yahoo.com/s/a(...)a_plane_crash_causes
ook hier wordt gesproken over de doorstart welke mis zou kunnen zijn gegaan...
tenzij ze een doorstart hebben willen maken...dan was snelheid maken juist nodigquote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Al zouden ze op een exotsche baan hebben moeten landen, dan nog vind ik het vaag dat het dan fout ging. Piloten van dat toestel vliegen voornamelijk op Tripoli, neem ik aan. De situatie daar kennen ze op hun broekzak. Ook vind ik de ravage nogal bizar. Toestel zal toen al lang snelheid hebben geminderd.
True. Ben benieuwd. Straks blijkt misschien wel dat die A330's een ernstig technisch probleem hebben. Gaan er een hoop vluchten wereldwijd geschrapt worden om dit te verhelpen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:41 schreef Jasje2010 het volgende:
[..]
tenzij ze een doorstart hebben willen maken...dan was snelheid maken juist nodig
Nog steeds geen antwoord.:')quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:48 schreef Arcee het volgende:
J0kkebr0k?
Wat is het punt dat je wilt maken?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nog steeds geen antwoord.:')
3e en laatste poging.
Ik kwam net toevallig op deze site:quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:54 schreef busfoto.nl het volgende:
Is er al ergens een overzicht met personen waarvan bekend is dat deze zijn overleden? Ik vraag me af of er personen zijn die ik ken. Aan de hand van media heb ik onderstaande personen kunnen traceren;
Geen enkele, ik vroeg me het alleen af.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 00:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat is het punt dat je wilt maken?
En toch heeft het iets heel onsmakelijks, die namen zo open en bloot posten. Als er echt bekenden van je bij hadden gezeten, had je dit toch wel geweten lijkt me?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:33 schreef busfoto.nl het volgende:
Dan volgt hier een update, met mogelijke enkele doublures omdat personen kunnen wonen in de woonplaatsen waarbij geen naam is vermeld.
Bronnen: 1 en berichtgeving RTL Nieuws.
Overleden
-knip-
Inderdaad, maar busfoto.nl is ook van Dodenherdenking, filmend op 10 meter afstand dus wellicht is hij uit op dit soort zaken.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En toch heeft het iets heel onsmakelijks, die namen zo open en bloot posten. Als er echt bekenden van je bij hadden gezeten, had je dit toch wel geweten lijkt me?
Ik haal de namen van andere bronnen en publiceer geen nieuwe namen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
En toch heeft het iets heel onsmakelijks, die namen zo open en bloot posten. Als er echt bekenden van je bij hadden gezeten, had je dit toch wel geweten lijkt me?
Dat is mijn punt niet. Je zegt dat je wilt weten of er bekenden van je tussen zitten. Ten eerste zou je dat wel hebben geweten lijkt me, ten tweede hoef je nog niet een lijst te posten van namen. Privacy enzo.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:38 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Ik haal de namen van andere bronnen en publiceer geen nieuwe namen.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat is mijn punt niet. Je zegt dat je wilt weten of er bekenden van je tussen zitten. Ten eerste zou je dat wel hebben geweten lijkt me, ten tweede hoef je nog niet een lijst te posten van namen. Privacy enzo.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 01:41 schreef busfoto.nl het volgende:
Ze zijn weer weg, je hebt een punt.
Net wanneer je denkt dat ze journalistiek niet lager kunnen zakken, doen ze dit.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:12 schreef raptorix het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)vende-vliegramp.html
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat dit de telegraaf wel eens heel heel veel abbo's kan gaan kosten.
Dus als ik het goed begrijp heeft de telegraaf dus hem "ingelicht" over de dood van zijn familie!?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:12 schreef raptorix het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)vende-vliegramp.html
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat dit de telegraaf wel eens heel heel veel abbo's kan gaan kosten.
Dat denk ik niet, want hij weet niet eens waarom hij daar ligt.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp heeft de telegraaf dus hem "ingelicht" over de dood van zijn familie!?
Dat maakte ik ook uit het artikel op, maar laten we hopen van niet. Ik snap dat het niet zo'n snugger volk is maar zo schijtensdom zijn ze toch niet? Toch? Echt, ik ben zo laaiend ik wil met dingen gooien.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp heeft de telegraaf dus hem "ingelicht" over de dood van zijn familie!?
Laten we inderdaad hopen van niet. Maar met de telegraaf weet je maar nooit.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:27 schreef Cee het volgende:
[..]
Dat maakte ik ook uit het artikel op, maar laten we hopen van niet. Ik snap dat het niet zo'n snugger volk is maar zo schijtensdom zijn ze toch niet? Toch? Echt, ik ben zo laaiend ik wil met dingen gooien.![]()
Denk je? Ik denk dat veel abonnees juist een abonnement hebben voor dit soort artikelen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:12 schreef raptorix het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)vende-vliegramp.html
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat dit de telegraaf wel eens heel heel veel abbo's kan gaan kosten.
Een hoop tokkies wel, maar ik ken best nog een hoop "slimme" mensen die het een "fijne" krant vinden, ik koop eigenlijk zelden tot nooit de telegraaf, laatste keer is denk ik alweer 2 jaar terug.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:31 schreef Strooper het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk dat veel abonnees juist een abonnement hebben voor dit soort artikelen.
Veel mensen smullen juist van dit soort riool-journalistiek. Ze spreken er schande van om vervolgens zo snel mogelijk De Telegraaf uit de bus te vissen / te kopen. Het pas aardig in de lijn die De Telegraaf al heel lang geleden heeft ingezet.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:12 schreef raptorix het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)vende-vliegramp.html
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat dit de telegraaf wel eens heel heel veel abbo's kan gaan kosten.
Dat méén je nietquote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:12 schreef raptorix het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)vende-vliegramp.html
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik denk dat dit de telegraaf wel eens heel heel veel abbo's kan gaan kosten.
Zou me niks verbazen nee.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:31 schreef Strooper het volgende:
[..]
Denk je? Ik denk dat veel abonnees juist een abonnement hebben voor dit soort artikelen.
quote:BuZa:privacy Ruben beter beschermen
***************************************
` De privacy van de 9-jarige Ruben,de
enige overlevende van de vliegramp in
Libië,moet beter worden beschermd.Dat
zegt de Nederlandse delegatieleider van
het ministerie van Buitenlandse Zaken
Ed Kronenburg vanuit Tripoli.
Hij noemt het kwalijk dat journalisten
Ruben aan de telefoon krijgen.Vandaag
schrijft De Telegraaf over een gesprek
dat een verslaggever van de krant met
de jongen heeft gehad.Een van de artsen
had zijn telefoon doorgegeven.
Kronenburg vindt ook dat er te veel
mensen aan Rubens bed zijn gekomen.Hij
gaat met het ziekenhuis en Rubens oom
en tante praten over maatregelen.
Money.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:21 schreef Greys het volgende:
Ik vind het overigens nét zo schandalig van die doktoren naar als van de Telegraaf.
Die doktoren beschermen hem echt ook werkelijk voor geen meter. Je gaat je telefoon toch niet doorgeven, echt, wat een debielen daar zeg.
Het is niet ondenkbaar dat de journaliste zich heeft voorgedaan als een bekende van Ruben. Ik ga er niet vanuit dat de arts wist dat hij sprak met een riooljournaliste. Vooralsnog.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:21 schreef Greys het volgende:
Ik vind het overigens nét zo schandalig van die doktoren naar als van de Telegraaf.
Die doktoren beschermen hem echt ook werkelijk voor geen meter. Je gaat je telefoon toch niet doorgeven, echt, wat een debielen daar zeg.
Dan is het nog steeds des te schandalig. Wat ben je nou voor arts als je zo'n kind gewoon de telefoon geeft. Voor hetzelfde geld belt er een mongool die vraagt 'Hoe gaat het nu met je nu je ouders en broertje er niet meer zijn?'. Die arts die dit gedaan heeft zou echt enórm op zijn lazer moeten krijgen.quote:
Hm. Ik betwijfel het. Want die oom en tante zijn daar nu toch gewoon? Dan had de dokter de telefoon aan hen moeten geven, of de beller naar de oom en tante moeten laten bellen. Was makkelijk op te lossen, zij kennen hem, laat zij de telefoontjes maar screenen. Die dokter heeft het mogelijk gemaakt. Was waarschijnlijk dezelfde dokter die al heel snel, dezelfde dag, nog een camera aan zijn bed toeliet en gewoon naast het jochie een interview ging staan geven.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:29 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Het is niet ondenkbaar dat de journaliste zich heeft voorgedaan als een bekende van Ruben. Ik ga er niet vanuit dat de arts wist dat hij sprak met een riooljournaliste. Vooralsnog.
Het zou kunnen dat ze gevraagd heeft: hoe gaat het met je vader, moeder en broertje? En dat hij gezegd heeft: ik weet het niet. En dat de Telegraaf er dan van bakt idd dat ze hem nog niet verteld hebben dat zijn ouders en broertje zijn omgekomen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:36 schreef Greys het volgende:
Ik lees trouwens niet in het stukje over de Telegraaf dat zij meteen ook maar verteld heeft dat zijn ouders en broertje niet meer leven. Dat staat er nogal ongelukkig, dat hij het nog niet wist, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze hem dat door de telefoon verteld hebben. Maar we zullen het zien/merken in het interview.
Toch kwam de arts die ik gezien heb me uitermate zorgzaam voor.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:45 schreef Greys het volgende:
Hoe het ook gegaan is, ik vind het even misselijk van zowel de Telegraaf als van die artsen daar. Als de journaliste zei dat ze gewoon journaliste was dan had hij de telefoon nooit mogen doorgeven, en als de journaliste zich voordeed als bekende, dan had de arts gewoon moeten zeggen 'Er is hier familie aanwezig inmiddels, als u een bekende bent dan weet u hen ook wel te benaderen'.
Maar het was vanaf het begin al duidelijk aan de tv beelden van dat ventje in bed dat die doktoren hem werkelijk van geen kant beschermen en gewoon rustig een interview op camera naast zijn bed gaan staan geven.
Bij 'zorgzaam' hoort ook dat ventje afschermen van die camera's en telefoontjes.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch kwam de arts die ik gezien heb me uitermate zorgzaam voor.
Tenzij hij in een val is gelopen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij 'zorgzaam' hoort ook dat ventje afschermen van die camera's en telefoontjes.
Dus hij laat ergens toch een grote steek vallen. Hij zal als arts best goed voor hem zorgen, maar verder qua bescherming slaat hij volledig de plank mis en moet hij zich diep schamen.
Zelfs als de journaliste zich voordoet als familie, nogmaals, dan had hij gewoon moeten zeggen dat ze contact op moeten nemen met de daar aanwezige familie. Het is dommer dan dom. Voor hetzelfde geld belde er echt een sicko die Ruben wel even confronteerde met het feit dat iedereen om hem heen dood is.quote:
Ach, ik heb al eerder heel erge dingen gezien van de Telegraaf. Bijv. in het geval de moord Marianne Vaatstra. Geen haan die ernaar kraaide toen. Die grens gaan ze vaak over.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:52 schreef Greys het volgende:
En de Telegraaf mag van mij al zijn abonnees verliezen nu. Ze zijn met zevenmijlslaarzen over de aangegeven grens heen gehold.
Misschien dat ik uit medeleven met zo'n knulletje er ook ingetuind zou zijn. Ik zou me zeker niet bureaucratisch dan wel formalistisch hebben opgesteld iig.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Zelfs als de journaliste zich voordoet als familie, nogmaals, dan had hij gewoon moeten zeggen dat ze contact op moeten nemen met de daar aanwezige familie. Het is dommer dan dom. Voor hetzelfde geld belde er echt een sicko die Ruben wel even confronteerde met het feit dat iedereen om hem heen dood is.
Vertel.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:55 schreef ChipsZak. het volgende:
Je ziet het wel vaker in dat soort landen.
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Bij 'zorgzaam' hoort ook dat ventje afschermen van die camera's en telefoontjes.
Dus hij laat ergens toch een grote steek vallen. Hij zal als arts best goed voor hem zorgen, maar verder qua bescherming slaat hij volledig de plank mis en moet hij zich diep schamen.
Ik zie altijd beelden uit ziekenhuizen daar. Ik heb ze daar nooit moeilijk over zien doen, hoor.quote:
Nee ze zeggen van niet, lijkt me ook wel vreemd als ze dit wel hadden gedaan.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 07:25 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp heeft de telegraaf dus hem "ingelicht" over de dood van zijn familie!?
Beelden uit ziekenhuizen in Libië?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:07 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik zie altijd beelden uit ziekenhuizen daar. Ik heb ze daar nooit moeilijk over zien doen, hoor.
Alleen al het journaal.
Maar ook wel bij docu's, waar niet moeilijk wordt gedaan over een camera meer of minder in de ziekenhuiskamer.
Er zijn toch camera's bij Ruben geweest. Hij werd gewoon gefilmd terwijl hij op de IC lag.quote:
Dat is wel een punt idd.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:13 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Er zijn toch camera's bij Ruben geweest. Hij werd gewoon gefilmd terwijl hij op de IC lag.
Jij bedoelt ziekenhuisbeelden uit Irak of de strook van Gaza zeker.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:13 schreef ChipsZak. het volgende:
Oh en met 'daar' bedoelde ik niet specifiek Libië.
Dat kan ook. Maar wij hebben andere gewoonten dan in Libië. Net zoals in de Angelsaksische wereld ze hem een "wonder boy" noemen. Dat vind ik ook donut-sentiment.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toch kwam de arts die ik gezien heb me uitermate zorgzaam voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |