Goed verhaal.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:17 schreef ReWinD het volgende:
De NOS over het uitzenden van de beelden van Ruben:
http://weblogs.nos.nl/hoofdredactie/2010/05/13/ruben-in-beeld/
Dat had ook gekund zonder een foto.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:27 schreef Re het volgende:
[..]
hij is nieuws, groot nieuws dus mensen willen het nou eenmaal met eigen ogen zien, dus een reportage met gepaste afstand lijkt me dan ook wel nuttig, minder nuttig is de senatie schreeuwkoppen die er ook zijn
Niet meer in 2010....quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat had ook gekund zonder een foto.
http://www.telegraaf.nl/b(...)h___.html?view=printquote:Een Airbus van Afriqiyah Airways van Tripoli naar Johannesburg is twee weken geleden niet opgestegen wegens problemen met het landingsgestel.
Dat zegt Grietje de Boer uit Epe tegen de Gelderlander. Ze zou met dit vliegtuig naar Johannesburg vliegen, maar de Airbus, volgens De Boer een kleiner type dan de neergestorte Airbus 330, bleef aan de grond in Tripoli
Grietje en haar man Lubbert moesten door het oponthoud in Tripoli de nacht doorbrengen op het vliegveld. „Het was vies en smerig; je moest je broekspijpen oprollen om naar de wc te gaan. Het was zeker geen modern vliegveld”, aldus Grietje de Boer
Laten we dan de media TV en internet maar helemaal verbieden en alleen nog maar radio toestaan.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat had ook gekund zonder een foto.
Dit soort verhalen is altijd de grootste onzin. Het heeft daadwerkelijk niets met die crash te maken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)h___.html?view=print
Die zijn al de hele wereld over gegaan doordat men in Libië beelden heeft vrijgegeven, het lijkt me dat de NOS in deze geen blaam treft, zij hebben die beelden niet gemaakt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat had ook gekund zonder een foto.
Het zegt wel iets over de luchtvaartmaatschappij.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:41 schreef Bolter het volgende:
[..]
Dit soort verhalen is altijd de grootste onzin. Het heeft daadwerkelijk niets met die crash te maken.
Dat rechtvaardigt het natuurlijk niet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Die zijn al de hele wereld over gegaan doordat men in Libië beelden heeft vrijgegeven, het lijkt me dat de NOS in deze geen blaam treft, zij hebben die beelden niet gemaakt.
Ik vind het ook onkies om, als dat ventje ligt bij te komen uit narcose, met een camera naar binnen te wandelen en te filmen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat had ook gekund zonder een foto.
Er waren 62 groepsreizigers met Kras en Stip en nog twee gezinnen van resp. 4 en 5 personen die zelf de vlucht hadden geboekt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:45 schreef StateOfMind het volgende:
70 NL doden inmiddels? Hoe komt men daar bij?
De 62 mensen die via Stip en Kras hadden geboekt en 9 mensen op eigen houtje. 71 -/- 1 overlevende = 70 Nederlandse doden.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:45 schreef StateOfMind het volgende:
70 NL doden inmiddels? Hoe komt men daar bij?
Dat is normaal in dat type landen (denk maar aan de beelden van ziekenhuizen na aanslagen in Palestina en Irak). Het was ook een Libisch camerateam.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:46 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik vind het ook onkies om, als dat ventje ligt bij te komen uit narcose, met een camera naar binnen te wandelen en te filmen.
Had ook op een later tijdstip gekund, eventueel na toestemming door de familie.
Vind het echt vreemd dat het ziekenhuispersoneel dat heeft toegestaan.
Het gebruiken van de beelden of het feit dat ze gemaakt zijn? Het laatste had niet mogen gebeuren, op een gepaste manier met het gegeven omgaan is het beste dat de NOS nu nog kan doen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigt het natuurlijk niet.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:47 schreef Felixa het volgende:
[..]
Er waren 62 groepsreizigers met Kras en Stip en nog twee gezinnen van resp. 4 en 5 personen die zelf de vlucht hadden geboekt.
Dat gezin van 4 personen was het gezin van Ruben.
Ah okee.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
De 62 mensen die via Stip en Kras hadden geboekt en 9 mensen op eigen houtje. 71 -/- 1 overlevende = 70 Nederlandse doden.
Helemaal zeker weet je het natuurlijk pas als er een definitieve lijst is van mensen die in het vliegtuig zaten.
http://www.elsevier.nl/we(...)-vliegramp-Libie.htmquote:In Libië wordt druk gespeculeerd over de gesprekken tussen de verkeerstoren en de piloten. Een verkeersleider zou hebben gezegd dat het weer te slecht was om te landen en de landing derhalve moest worden afgebroken.
De staart van het gecrashte vliegtuig
Dat melden bronnen aan de NOS.
Ooggetuigen zouden volgens De Telegraaf hebben gezien hoe het toestel in de lucht explodeerde. Na de crash zou ook nog een explosie op de grond hebben plaatsgehad.
Radiobaken
Ook zo een radiobaken van de landingsbaan in Tripoli tijdens de crash van Afriqiyah Airlines mogelijk niet goed hebben gefunctioneerd. Dat blijkt uit een waarschuwing die de piloten voor hun vlucht in principe op horen te vragen, schrijft de Volkskrant.
Volgens de waarschuwing was het radiobaken onbetrouwbaar door werkzaamheden op het vliegveld. Een radiobaken zendt signalen uit waardoor een vliegtuig 'weet' waar de landingsbaan is. Of de piloten het radiobaken hebben gebruikt, is onbekend. De waarschuwing gold van 21 februari tot en met 15 mei.
Terrorisme
De NOS meldt dat bij Libische journalisten verbazing en ongeloof heerst over uitlatingen van de Libische minister van Verkeer. Die zei namelijk al heel snel na de crash dat het geen terroristische aanslag kon zijn.
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding zegt geen aanwijzingen te hebben voor een aanslag.
Door Arne Hankel
Hier is een overzicht: http://www.depers.nl/buitenland/478323/Fotos-en-videos-crash.htmlquote:Op donderdag 13 mei 2010 15:50 schreef ddx het volgende:
Zag bij het nos journaal ook beelden van grotere brokstukken (vleugels?)
Vroeg me af of er misschien nog andere grote brokstukken zijn die ze misschien bewust niet laten zien ivm lichamen/lichaamsdelen die je dan ziet ?
Namelijk? Dat ze op dat moment even geen vervangend toestel hadden om de vlucht wel uit te voeren? Verder zegt het namelijk niks over de maatschappij.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zegt wel iets over de luchtvaartmaatschappij.
Dat het in elk geval een keer eerder technische problemen zijn voorgevallen en dat het vliegveld van Tripoli niet in al te beste conditie is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Namelijk? Dat ze op dat moment even geen vervangend toestel hadden om de vlucht wel uit te voeren? Verder zegt het namelijk niks over de maatschappij.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)dt-risico-s-in.dhtmlquote:ROTTERDAM - "Het dramatische ongeval in Tripoli mag niet los worden gezien van de drang van steeds meer touroperators om mensen voor een schijntje de wereld rond te sturen. Het is een risico om met vage en spotgoedkope vliegtuigmaatschappijen de lucht in te gaan. Het moest een keer gebeuren."
Dat zegt Julius ter Haar van touroperator Hotelplan vandaag aan de Telegraaf. Gisteren stortte een vliegtuig van Afriqiyah Airways neer in Libië, ongeveer een kilometer voor de landingsbaan in Triopoli. Alle inzittenden kwamen om, behalve een Nederlands jongetje van 9 jaar uit Tilburg. Hij werd verschillende malen geopereerd en is ondertussen bij bewustzijn.
Ook Nederlandse passagiers van Afriqiyah Airways hebben al kritiek geuit op de chaotische organisatie van het bedrijf. Peter Koek, die vorige maand strandde, getuigt: "Afriqiyah kon geen onderdelen krijgen in Johannesburg en deze moesten toen ingevlogen worden vanuit Europa. Dit heeft vier dagen geduurd. De organisatie maakte een zeer slechte indruk. Geen noodplannen en geen samenwerking met andere maatschappijen."
Alcohol en vette vingers
Ook Ank Holthuizen heeft slechte ervaringen. "Het toestel was binnen behoorlijk vettig, overal vette vingers. Het personeel dronk tijdens het werk en stonk naar alcohol."
Volgens Ter Haar is dit deels de schuld van de prijsverlagingen. "Ik weet dat me dit bij Kras en Stip (goedkope Nederlandse touroperators die reizen naar Zuid-Afrika organiseren met Afriqiyah Airways, nvdr) niet in dank wordt afgenomen en dat het natuurlijk niet het goede moment is. Maar toch vind ik dat het juist nu gezegd moet worden: het draait in grote delen van de branche alleen nog maar om prijs, prijs, prijs."
Behalve prijsvechters Kras en Stip kreeg ook Oad (moederbedrijf van Hotelplan, nvdr) nog niet zo lang geleden een aanbod van Afriqiyah om Nederlanders spotgoedkoop naar Zuid-Afrika te vliegen. "We hebben er even naar gekeken, maar het vervolgens heel bewust niet gedaan. We vertrouwden het niet, kregen slechte informatie en vonden het niet veilig."
350 euro
Dat soms nog geen 350 euro die voor een retourtje Johannesburg wordt gevraagd, toont volgens Ter Haar aan dat dit een maatschappij is waar je eigenlijk niet mee wilt vliegen. "Maar toch gaan er touroperators mee in zee omdat de prijsdruk in de branche moordend is en veel reizigers er kennelijk geen probleem mee hebben in Tripoli over te stappen."
"Goedkoop is natuurlijk niet per definitie onveilig en uiteraard kan er morgen ook iets met KLM gebeuren", geeft Ter Haar toe. "Maar iedereen weet dat dat een veilige maatschappij is. Dan is het wel echt een ongeluk.
Veiligheid ondergeschikt?
"Dit soort ongelukken treft uiteindelijk wel de hele reisbranche. We moeten af van de huidige situatie waarin we elkaar gek maken met bodemprijzen en de betrouwbaarheid van de luchtvaartmaatschappij of andere reisonderdelen ondergeschikt dreigt te raken". (CBR)
13/05/10 11u00
Onzin. Ze zijnaangesloten bij een organisatie voor vliegers over de hele wereld die elkaar controleren. De vliegtuigen waren vrij nieuw. Niet veel anders als met een KLM toestel.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:02 schreef Halcon het volgende:
http://www.dagelijksestan(...)oedkoop-is-duurkoop/
Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:09 schreef StephanL het volgende:
[..]
Onzin. Ze zijnaangesloten bij een organisatie voor vliegers over de hele wereld die elkaar controleren. De vliegtuigen waren vrij nieuw. Niet veel anders als met een KLM toestel.
Idd. Daar was ook nog een heel stuk aan gewijd bij P&W van gister. Hoe duur de tickets zijn zegt op zichzelf niks over de veiligheid van de betreffende vliegmaatschappij.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:09 schreef StephanL het volgende:
[..]
Onzin. Ze zijnaangesloten bij een organisatie voor vliegers over de hele wereld die elkaar controleren. De vliegtuigen waren vrij nieuw. Niet veel anders als met een KLM toestel.
Ryanair, EasyJet en Transavia zijn ook spotgoedkoop en even veilig als KLM en dergelijke.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.
Hoe meer geld voor onderhoud, onderdelen, veiligheidsprocedures en training piloten, hoe hoger je kostprijs. Kostprijs zegt meer dan ticketprijs, maar de ticketprijs kan wel iets zeggen over je kostprijs. Bepaalde maatschappijen zijn niet goedkoper alleen omdat de top met minder winstopslag genoegen neemt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef waht het volgende:
[..]
Idd. Daar was ook nog een heel stuk aan gewijd bij P&W van gister. Hoe duur de tickets zijn zegt op zichzelf niks over de veiligheid van de betreffende vliegmaatschappij.
Intuïtief misschien wel, maar daar hebben we niks aan.
Hoe meet je veiligheid precies dan?quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:12 schreef waht het volgende:
[..]
Ryanair, EasyJet en Transavia zijn ook spotgoedkoop en even veilig als KLM en dergelijke.
Dat de luchthaven misschien niet al te netjes en schoon is, heeft niks te maken met deze crash. En een technisch mankement overkomt de KLM, BA, Lufhansa, enz enz allemaal weleens.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat het in elk geval een keer eerder technische problemen zijn voorgevallen en dat het vliegveld van Tripoli niet in al te beste conditie is.
Dat verklaart wellicht het verschil in prijs. KLM heeft allerlei hangars vol met reserve onderdelen, Afriqiyah heeft dat niet en koopt het wanneer het nodig is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.
Achterlijke sensatieverhalen van die klote kranten. Een vliegtuig van 9 maanden met 1600 uur van een gerenommeerde Europese bouwer. De maatschappij staat goed bekend. Maar nu er 1 naar beneden komt zeilen ligt het aan de prijs van een ticket. Dom gelul. Zullen we Ryan air dan ook maar aan de grond houdenquote:Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.
Ik weet de details niet maar Benno Baksteen had het o.a. over de bedrijfscultuur van een vliegmaatschappij en over het toezicht door de regering.quote:
Jij kent de exacte oorzaak al? Gebrek aan moderne apparatuur en/of niet goed functionerende apparatuur op het vliegveld, kan zomaar eens 'n rol hebben gespeeld bij deze crash. Maar goed, jij weet al van de hoed en de rand natuurlijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:14 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dat de luchthaven misschien niet al te netjes en schoon is, heeft niks te maken met deze crash. En een technisch mankement overkomt de KLM, BA, Lufhansa, enz enz allemaal weleens.
Je moest eens weten hoe vaak vliegtuigonderdelen ingevlogen moeten worden. En dan heb ik het niet eens over de lowcost maatschappijen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.
Dat ontkent ook niemand.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef ddx het volgende:
En dan nog, ookal zou de kans om te crashen bij zo'n budgetmaatschappij 2 keer zo hoog zijn als bij bijvoorbeeld klm dan blijft het risico enorm laag.
Dat dat 4 dagen moet duren, zegt wel iets hoor.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:17 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe vaak vliegtuigonderdelen ingevlogen moeten worden. En dan heb ik het niet eens over de lowcost maatschappijen.
En waar haal jij die conclusie nou weer vandaan?quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij kent de exacte oorzaak al? Gebrek aan moderne apparatuur en/of niet goed functionerende apparatuur op het vliegveld, kan zomaar eens 'n rol hebben gespeeld bij deze crash. Maar goed, jij weet al van de hoed en de rand natuurlijk.
Het meten daarvan en het vertalen tot een gekwantificeerde eenheid, leidt echt niet tot een mate van veiligheid die bij elke maatschappij exact hetzelfde is.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef waht het volgende:
[..]
Ik weet de details niet maar Benno Baksteen had het o.a. over de bedrijfscultuur van een vliegmaatschappij en over het toezicht door de regering.
Zo, netjes, ze hebben natuurlijk in de gaten gehouden wat er op internet allemaal gebeurt nav de crash.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:17 schreef yvonne het volgende:
Dit kwam net in de FOK!mail binnen
13 mei 2010
Afriqiyah Airways wil haar diepste medeleven betuigen aan alle familieleden en vrienden van de passagiers en bemanning aan boord van vlucht Afriqiyah Airways 771 op 12 mei van Johannesburg naar Tripoli.
Afriqiyah Airways werkt nauw samen met het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken om de exacte identiteit van de personen vast te stellen die aan boord waren van de verongelukte vlucht van Afriqiyah Airways.
Op dit moment beschikken wij niet over meer informatie dan reeds is verstrekt door het Ministerie van Buitenlandse Zaken.
Wij wensen u veel sterke onder deze tragische omstandigheden.
Namens Afriqiyah Airways,
A. Tarhuni
Station Manager Amsterdam
Afriqiyah Airways - Nederland
quote:Aantal Nederlandse slachtoffers vliegcrash opgelopen tot zeventig
13-05-2010
DEN HAAG - Bij de vliegramp in Tripoli zijn woensdag (12 mei) zeventig Nederlanders omgekomen. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken gemeld. Het ministerie stelde het aantal Nederlandse doden waar tot voor kort vanuit werd gegaan naar boven bij. De ANWB meldde vlak na de crash dat er 61 Nederlanders waren omgekomen.
Van de slachtoffers reisden 38 mensen met reisorganisatie Stip en 24 met reisorganisatie Kras. Negen Nederlanders hadden hun vlucht zelf geboekt, zo meldt het ministerie.
Het dodental blijkt volgens het ministerie uit informatie van Stip en Kras, de passagierslijst van luchtvaartmaatschappij Afriqyah Airways en de checklist van de douane in Johannesburg.
De enige overlevende van de ramp is de 9-jarige Ruben uit Tilburg, die in een ziekenhuis in Tripoli ligt. Volgens het ministerie maakt de jongen het redelijk. Zijn oom en tante zijn bij hem.
Het ministerie heeft naar eigen zeggen contact gehad met de nabestaanden van de slachtoffers. Voor hen is er vanmiddag een speciale bijeenkomst. De tijd en plaats van die bijeenkomst zijn niet bekendgemaakt.
(c) Reismedia / ANP
Logische redenatie. Lagere kostprijs betekent dat er ergens op moet worden bespaard. Dat zorgt er al gauw voor dat de kans op incidenten wat stijgt. Die kans is nog altijd vrijwel nihil, maar wel wat groter dan wanneer je wat meer aandacht besteed aan bepaalde zaken en dus uitkomt op een wat hogere kostprijs.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
En waar haal jij die conclusie nou weer vandaan?
Ja, stond ook in de Telegraaf:quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:03 schreef Halcon het volgende:
Dit is een van de slachtoffers: http://twitter.com/JuliaR1989
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |