abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 mei 2010 @ 15:37:02 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_81382257
vorige deel: Vliegtuig crash in Tripoli, met 70 Nederlandse doden #6

Lichamen slachtoffers pas over week naar Nederland

Het duurt nog minstens een week voor de omgekomen Nederlanders kunnen worden teruggevlogen naar Nederland, meldt het KLPD. Medewerkers van het KLPD reizen vanavond naar Tripoli om een begin te maken met de identificaties.

In het regeringstoestel zitten onder anderen forensisch deskundigen en mensen die de Nederlandse ambassade in Tripoli gaan ondersteunen.

De Libische maatschappij Afriqiyah Airways heeft nabestaanden uitgenodigd om op kosten van de maatschappij naar Libië te gaan. Minister Verhagen van Buitenlandse Zaken vraagt familieleden juist thuis te blijven in verband met het identificatieonderzoek.

Jongetje

Bij de vliegramp in Libië zijn 103 inzittenden omgekomen, onder wie zeer waarschijnlijk 61 Nederlanders. Er zijn 96 lichamen geborgen.

Een jongetje van acht jaar heeft het ongeluk met de Airbus overleefd. Hij heeft botbreuken en is in een ziekenhuis in Tripoli geopereerd, zegt het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag. Of het om een Nederlands jongetje gaat, is nog niet helemaal zeker.

In het vliegtuig van Afriqiyah Airways dat vanochtend bij Tripoli verongelukte, zaten Nederlanders die een vakantie hadden geboekt bij KRAS.nl en STIP-reizen.
Onzeker

Dat er 62 Nederlanders in het toestel zaten, is overigens niet honderd procent zeker, heeft minister Verhagen gezegd. De cijfers zijn gebaseerd op gegevens van Kras.nl (24 passagiers) en Stip (38 passagiers), maar het is onduidelijk of ze allemaal aan boord waren.

Afriqiyah Airways maakte aan het eind van de dag de nationaliteiten op de passagierslijst bekend: 58 Nederlanders, 6 Zuid-Afrikanen, 2 Oostenrijkers, 1 Duitser, 1 Zimbabwaan, 2 Britten en 19 mensen van wie de nationaliteit nog niet is bevestigd. De crew bestond uit 11 Libiërs.

De Libische luchtvaartmaatschappij Afriqiyah Airways heeft de nabestaanden van de slachtoffers uitgenodigd om op kosten van de maatschappij naar Tripoli te gaan. De directie regelt niet alleen de vlucht en het onderdak, maar ook de vereiste visa. Afriqiyah zorgt ook voor de begeleiding, staat in een verklaring.

Minister Verhagen adviseert familie niet meteen naar Libië te reizen, omdat ze in Nederland nodig zijn in verband met de identificatie. Vanavond gaat al een regeringsvliegtuig naar Tripoli met forensisch onderzoekers.

Tussenlanding

Vlucht 771 was vanuit het Zuid-Afrikaanse Johannesburg op weg naar Londen en zou een tussenlanding maken in Tripoli. Het verongelukte om 06.00 uur vanochtend, kort voor de landing.

De oorzaak van het ongeluk is onbekend. Arabische tv-zenders melden dat het toestel voor de crash in brand stond. De zwarte dozen zijn inmiddels gevonden.

De Nederlandse passagiers moesten in Tripoli overstappen. De mensen van KRAS.nl zouden doorreizen naar Brussel en de mensen van STIP-reizen naar Düsseldorf.

Familieleden en vrienden die de passagiers zouden ophalen, worden in Brussel en Düsseldorf opgevangen. Er is psychische hulp ter plaatse.

Op internet is een condoleanceregister geopend.

  • http://nos.nl/artikel/156(...)-naar-nederland.html

    Meer nieuwsberichten:
  • NU.nl
  • NRC Handelsblad
  • de Volkskrant
  • CNN
  • NOS Journaal 24
  • RTL Z Livestream

    Meer informatie
  • Persbericht van Afriqiyah Airways
  • Persbericht van Airbus
  • Artikel in de Nederlandstalige Wikipedia
  • Artikel in de Engelstalige Wikipedia

    Beeldmateriaal
    [ afbeelding ]
  • Fotoserie van NRC Handelsblad
  • Beeldmateriaal op de BBC-website
  • 04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 15:37:26 #2
    862 Arcee
    Look closer
    pi_81382270
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:17 schreef ReWinD het volgende:
    De NOS over het uitzenden van de beelden van Ruben:

    http://weblogs.nos.nl/hoofdredactie/2010/05/13/ruben-in-beeld/
    Goed verhaal.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_81382295
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:27 schreef Re het volgende:

    [..]

    hij is nieuws, groot nieuws dus mensen willen het nou eenmaal met eigen ogen zien, dus een reportage met gepaste afstand lijkt me dan ook wel nuttig, minder nuttig is de senatie schreeuwkoppen die er ook zijn
    Dat had ook gekund zonder een foto.
    pi_81382300
    TVP
    Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
    pi_81382315
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Dat had ook gekund zonder een foto.
    Niet meer in 2010....
    Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
    pi_81382320
    quote:
    Een Airbus van Afriqiyah Airways van Tripoli naar Johannesburg is twee weken geleden niet opgestegen wegens problemen met het landingsgestel.

    Dat zegt Grietje de Boer uit Epe tegen de Gelderlander. Ze zou met dit vliegtuig naar Johannesburg vliegen, maar de Airbus, volgens De Boer een kleiner type dan de neergestorte Airbus 330, bleef aan de grond in Tripoli

    Grietje en haar man Lubbert moesten door het oponthoud in Tripoli de nacht doorbrengen op het vliegveld. „Het was vies en smerig; je moest je broekspijpen oprollen om naar de wc te gaan. Het was zeker geen modern vliegveld”, aldus Grietje de Boer
    http://www.telegraaf.nl/b(...)h___.html?view=print
    pi_81382338
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Dat had ook gekund zonder een foto.
    Laten we dan de media TV en internet maar helemaal verbieden en alleen nog maar radio toestaan.
      donderdag 13 mei 2010 @ 15:40:50 #8
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81382378
    Hmm, ik denk dat de NOS dit wel goed oppikt, hij was al getoond in de media doordat men in Libië zijn beelden vrij hadden gegeven dus die zouden hoe dan ook worden getoond, als je daar op een nette manier mee om gaat en niet de close-ups e.d. toont en niet zijn achternaam gebruiken dan brengen ze het op een nette manier.
    be nice or go away
      donderdag 13 mei 2010 @ 15:41:00 #9
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_81382390
    quote:
    Dit soort verhalen is altijd de grootste onzin. Het heeft daadwerkelijk niets met die crash te maken.
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
      donderdag 13 mei 2010 @ 15:43:46 #10
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81382478
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Dat had ook gekund zonder een foto.
    Die zijn al de hele wereld over gegaan doordat men in Libië beelden heeft vrijgegeven, het lijkt me dat de NOS in deze geen blaam treft, zij hebben die beelden niet gemaakt.
    be nice or go away
    pi_81382493
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:41 schreef Bolter het volgende:

    [..]

    Dit soort verhalen is altijd de grootste onzin. Het heeft daadwerkelijk niets met die crash te maken.
    Het zegt wel iets over de luchtvaartmaatschappij.
      donderdag 13 mei 2010 @ 15:45:05 #12
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_81382526
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:43 schreef kahaarin het volgende:

    [..]

    Die zijn al de hele wereld over gegaan doordat men in Libië beelden heeft vrijgegeven, het lijkt me dat de NOS in deze geen blaam treft, zij hebben die beelden niet gemaakt.
    Dat rechtvaardigt het natuurlijk niet.
    pi_81382536
    70 NL doden inmiddels? Hoe komt men daar bij?
    Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
    A murky, forgotten land.
    pi_81382560
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Dat had ook gekund zonder een foto.
    Ik vind het ook onkies om, als dat ventje ligt bij te komen uit narcose, met een camera naar binnen te wandelen en te filmen.
    Had ook op een later tijdstip gekund, eventueel na toestemming door de familie.
    Vind het echt vreemd dat het ziekenhuispersoneel dat heeft toegestaan.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_81382610
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:45 schreef StateOfMind het volgende:
    70 NL doden inmiddels? Hoe komt men daar bij?
    Er waren 62 groepsreizigers met Kras en Stip en nog twee gezinnen van resp. 4 en 5 personen die zelf de vlucht hadden geboekt.
    Dat gezin van 4 personen was het gezin van Ruben.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_81382615
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:45 schreef StateOfMind het volgende:
    70 NL doden inmiddels? Hoe komt men daar bij?
    De 62 mensen die via Stip en Kras hadden geboekt en 9 mensen op eigen houtje. 71 -/- 1 overlevende = 70 Nederlandse doden.

    Helemaal zeker weet je het natuurlijk pas als er een definitieve lijst is van mensen die in het vliegtuig zaten.
    pi_81382651
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:46 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Ik vind het ook onkies om, als dat ventje ligt bij te komen uit narcose, met een camera naar binnen te wandelen en te filmen.
    Had ook op een later tijdstip gekund, eventueel na toestemming door de familie.
    Vind het echt vreemd dat het ziekenhuispersoneel dat heeft toegestaan.
    Dat is normaal in dat type landen (denk maar aan de beelden van ziekenhuizen na aanslagen in Palestina en Irak). Het was ook een Libisch camerateam.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      donderdag 13 mei 2010 @ 15:48:55 #18
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81382663
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:45 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Dat rechtvaardigt het natuurlijk niet.
    Het gebruiken van de beelden of het feit dat ze gemaakt zijn? Het laatste had niet mogen gebeuren, op een gepaste manier met het gegeven omgaan is het beste dat de NOS nu nog kan doen.
    be nice or go away
    pi_81382680
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:47 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Er waren 62 groepsreizigers met Kras en Stip en nog twee gezinnen van resp. 4 en 5 personen die zelf de vlucht hadden geboekt.
    Dat gezin van 4 personen was het gezin van Ruben.
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:47 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    De 62 mensen die via Stip en Kras hadden geboekt en 9 mensen op eigen houtje. 71 -/- 1 overlevende = 70 Nederlandse doden.

    Helemaal zeker weet je het natuurlijk pas als er een definitieve lijst is van mensen die in het vliegtuig zaten.
    Ah okee.
    Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
    A murky, forgotten land.
    pi_81382720
    Zag bij het nos journaal ook beelden van grotere brokstukken (vleugels?)
    Vroeg me af of er misschien nog andere grote brokstukken zijn die ze misschien bewust niet laten zien ivm lichamen/lichaamsdelen die je dan ziet ?
    pi_81383056
    quote:
    In Libië wordt druk gespeculeerd over de gesprekken tussen de verkeerstoren en de piloten. Een verkeersleider zou hebben gezegd dat het weer te slecht was om te landen en de landing derhalve moest worden afgebroken.

    De staart van het gecrashte vliegtuig
    Dat melden bronnen aan de NOS.

    Ooggetuigen zouden volgens De Telegraaf hebben gezien hoe het toestel in de lucht explodeerde. Na de crash zou ook nog een explosie op de grond hebben plaatsgehad.

    Radiobaken
    Ook zo een radiobaken van de landingsbaan in Tripoli tijdens de crash van Afriqiyah Airlines mogelijk niet goed hebben gefunctioneerd. Dat blijkt uit een waarschuwing die de piloten voor hun vlucht in principe op horen te vragen, schrijft de Volkskrant.

    Volgens de waarschuwing was het radiobaken onbetrouwbaar door werkzaamheden op het vliegveld. Een radiobaken zendt signalen uit waardoor een vliegtuig 'weet' waar de landingsbaan is. Of de piloten het radiobaken hebben gebruikt, is onbekend. De waarschuwing gold van 21 februari tot en met 15 mei.

    Terrorisme
    De NOS meldt dat bij Libische journalisten verbazing en ongeloof heerst over uitlatingen van de Libische minister van Verkeer. Die zei namelijk al heel snel na de crash dat het geen terroristische aanslag kon zijn.

    De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding zegt geen aanwijzingen te hebben voor een aanslag.

    Door Arne Hankel
    http://www.elsevier.nl/we(...)-vliegramp-Libie.htm
    pi_81383109
    en....zo een luchtzak, zou dat kunnen als mogelijke oorzaak? dat wil toch nog wel eens voorkomen iets lager aan de grond
    pi_81383165
    Dit is een van de slachtoffers: http://twitter.com/JuliaR1989
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:04:04 #25
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81383169
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:50 schreef ddx het volgende:
    Zag bij het nos journaal ook beelden van grotere brokstukken (vleugels?)
    Vroeg me af of er misschien nog andere grote brokstukken zijn die ze misschien bewust niet laten zien ivm lichamen/lichaamsdelen die je dan ziet ?
    Hier is een overzicht: http://www.depers.nl/buitenland/478323/Fotos-en-videos-crash.html

    Het lijkt er op dat het staartstuk het grootste brokstuk is.
    be nice or go away
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:06:21 #26
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_81383244
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:44 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Het zegt wel iets over de luchtvaartmaatschappij.
    Namelijk? Dat ze op dat moment even geen vervangend toestel hadden om de vlucht wel uit te voeren? Verder zegt het namelijk niks over de maatschappij.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_81383285
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]

    Namelijk? Dat ze op dat moment even geen vervangend toestel hadden om de vlucht wel uit te voeren? Verder zegt het namelijk niks over de maatschappij.
    Dat het in elk geval een keer eerder technische problemen zijn voorgevallen en dat het vliegveld van Tripoli niet in al te beste conditie is.
    pi_81383330
    quote:
    ROTTERDAM - "Het dramatische ongeval in Tripoli mag niet los worden gezien van de drang van steeds meer touroperators om mensen voor een schijntje de wereld rond te sturen. Het is een risico om met vage en spotgoedkope vliegtuigmaatschappijen de lucht in te gaan. Het moest een keer gebeuren."

    Dat zegt Julius ter Haar van touroperator Hotelplan vandaag aan de Telegraaf. Gisteren stortte een vliegtuig van Afriqiyah Airways neer in Libië, ongeveer een kilometer voor de landingsbaan in Triopoli. Alle inzittenden kwamen om, behalve een Nederlands jongetje van 9 jaar uit Tilburg. Hij werd verschillende malen geopereerd en is ondertussen bij bewustzijn.

    Ook Nederlandse passagiers van Afriqiyah Airways hebben al kritiek geuit op de chaotische organisatie van het bedrijf. Peter Koek, die vorige maand strandde, getuigt: "Afriqiyah kon geen onderdelen krijgen in Johannesburg en deze moesten toen ingevlogen worden vanuit Europa. Dit heeft vier dagen geduurd. De organisatie maakte een zeer slechte indruk. Geen noodplannen en geen samenwerking met andere maatschappijen."

    Alcohol en vette vingers
    Ook Ank Holthuizen heeft slechte ervaringen. "Het toestel was binnen behoorlijk vettig, overal vette vingers. Het personeel dronk tijdens het werk en stonk naar alcohol."

    Volgens Ter Haar is dit deels de schuld van de prijsverlagingen. "Ik weet dat me dit bij Kras en Stip (goedkope Nederlandse touroperators die reizen naar Zuid-Afrika organiseren met Afriqiyah Airways, nvdr) niet in dank wordt afgenomen en dat het natuurlijk niet het goede moment is. Maar toch vind ik dat het juist nu gezegd moet worden: het draait in grote delen van de branche alleen nog maar om prijs, prijs, prijs."

    Behalve prijsvechters Kras en Stip kreeg ook Oad (moederbedrijf van Hotelplan, nvdr) nog niet zo lang geleden een aanbod van Afriqiyah om Nederlanders spotgoedkoop naar Zuid-Afrika te vliegen. "We hebben er even naar gekeken, maar het vervolgens heel bewust niet gedaan. We vertrouwden het niet, kregen slechte informatie en vonden het niet veilig."

    350 euro
    Dat soms nog geen 350 euro die voor een retourtje Johannesburg wordt gevraagd, toont volgens Ter Haar aan dat dit een maatschappij is waar je eigenlijk niet mee wilt vliegen. "Maar toch gaan er touroperators mee in zee omdat de prijsdruk in de branche moordend is en veel reizigers er kennelijk geen probleem mee hebben in Tripoli over te stappen."

    "Goedkoop is natuurlijk niet per definitie onveilig en uiteraard kan er morgen ook iets met KLM gebeuren", geeft Ter Haar toe. "Maar iedereen weet dat dat een veilige maatschappij is. Dan is het wel echt een ongeluk.

    Veiligheid ondergeschikt?
    "Dit soort ongelukken treft uiteindelijk wel de hele reisbranche. We moeten af van de huidige situatie waarin we elkaar gek maken met bodemprijzen en de betrouwbaarheid van de luchtvaartmaatschappij of andere reisonderdelen ondergeschikt dreigt te raken". (CBR)
    13/05/10 11u00
    Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/24(...)dt-risico-s-in.dhtml
    pi_81383342
    quote:
    Onzin. Ze zijnaangesloten bij een organisatie voor vliegers over de hele wereld die elkaar controleren. De vliegtuigen waren vrij nieuw. Niet veel anders als met een KLM toestel.
    pi_81383421
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:09 schreef StephanL het volgende:

    [..]

    Onzin. Ze zijnaangesloten bij een organisatie voor vliegers over de hele wereld die elkaar controleren. De vliegtuigen waren vrij nieuw. Niet veel anders als met een KLM toestel.
    Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.
    pi_81383422
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:09 schreef StephanL het volgende:

    [..]

    Onzin. Ze zijnaangesloten bij een organisatie voor vliegers over de hele wereld die elkaar controleren. De vliegtuigen waren vrij nieuw. Niet veel anders als met een KLM toestel.
    Idd. Daar was ook nog een heel stuk aan gewijd bij P&W van gister. Hoe duur de tickets zijn zegt op zichzelf niks over de veiligheid van de betreffende vliegmaatschappij.

    Intuïtief misschien wel, maar daar hebben we niks aan.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_81383460
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.
    Ryanair, EasyJet en Transavia zijn ook spotgoedkoop en even veilig als KLM en dergelijke.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_81383475
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef waht het volgende:

    [..]

    Idd. Daar was ook nog een heel stuk aan gewijd bij P&W van gister. Hoe duur de tickets zijn zegt op zichzelf niks over de veiligheid van de betreffende vliegmaatschappij.

    Intuïtief misschien wel, maar daar hebben we niks aan.
    Hoe meer geld voor onderhoud, onderdelen, veiligheidsprocedures en training piloten, hoe hoger je kostprijs. Kostprijs zegt meer dan ticketprijs, maar de ticketprijs kan wel iets zeggen over je kostprijs. Bepaalde maatschappijen zijn niet goedkoper alleen omdat de top met minder winstopslag genoegen neemt.
    pi_81383492
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:12 schreef waht het volgende:

    [..]

    Ryanair, EasyJet en Transavia zijn ook spotgoedkoop en even veilig als KLM en dergelijke.
    Hoe meet je veiligheid precies dan?
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:14:07 #35
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_81383504
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:07 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Dat het in elk geval een keer eerder technische problemen zijn voorgevallen en dat het vliegveld van Tripoli niet in al te beste conditie is.
    Dat de luchthaven misschien niet al te netjes en schoon is, heeft niks te maken met deze crash. En een technisch mankement overkomt de KLM, BA, Lufhansa, enz enz allemaal weleens.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_81383520
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.
    Dat verklaart wellicht het verschil in prijs. KLM heeft allerlei hangars vol met reserve onderdelen, Afriqiyah heeft dat niet en koopt het wanneer het nodig is.
    pi_81383562
    En dan nog, ookal zou de kans om te crashen bij zo'n budgetmaatschappij 2 keer zo hoog zijn als bij bijvoorbeeld klm dan blijft het risico enorm laag.
    pi_81383587
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.
    Achterlijke sensatieverhalen van die klote kranten. Een vliegtuig van 9 maanden met 1600 uur van een gerenommeerde Europese bouwer. De maatschappij staat goed bekend. Maar nu er 1 naar beneden komt zeilen ligt het aan de prijs van een ticket. Dom gelul. Zullen we Ryan air dan ook maar aan de grond houden
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
    pi_81383589
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:13 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Hoe meet je veiligheid precies dan?
    Ik weet de details niet maar Benno Baksteen had het o.a. over de bedrijfscultuur van een vliegmaatschappij en over het toezicht door de regering.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_81383593
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:14 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]

    Dat de luchthaven misschien niet al te netjes en schoon is, heeft niks te maken met deze crash. En een technisch mankement overkomt de KLM, BA, Lufhansa, enz enz allemaal weleens.
    Jij kent de exacte oorzaak al? Gebrek aan moderne apparatuur en/of niet goed functionerende apparatuur op het vliegveld, kan zomaar eens 'n rol hebben gespeeld bij deze crash. Maar goed, jij weet al van de hoed en de rand natuurlijk.
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:17:18 #41
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_81383608
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:11 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Bij de KLM hoeven ze geen vier dagen op vervangende onderdelen te wachten en betaal je iets meer voor een ticket.
    Je moest eens weten hoe vaak vliegtuigonderdelen ingevlogen moeten worden. En dan heb ik het niet eens over de lowcost maatschappijen.
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
      Admin donderdag 13 mei 2010 @ 16:17:19 #42
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_81383609
    Dit kwam net in de FOK!mail binnen

    13 mei 2010


    Afriqiyah Airways wil haar diepste medeleven betuigen aan alle familieleden en vrienden van de passagiers en bemanning aan boord van vlucht Afriqiyah Airways 771 op 12 mei van Johannesburg naar Tripoli.

    Afriqiyah Airways werkt nauw samen met het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken om de exacte identiteit van de personen vast te stellen die aan boord waren van de verongelukte vlucht van Afriqiyah Airways.

    Op dit moment beschikken wij niet over meer informatie dan reeds is verstrekt door het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

    Wij wensen u veel sterke onder deze tragische omstandigheden.

    Namens Afriqiyah Airways,
    A. Tarhuni
    Station Manager Amsterdam
    Afriqiyah Airways - Nederland
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


    Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
    pi_81383619
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef ddx het volgende:
    En dan nog, ookal zou de kans om te crashen bij zo'n budgetmaatschappij 2 keer zo hoog zijn als bij bijvoorbeeld klm dan blijft het risico enorm laag.
    Dat ontkent ook niemand.
    pi_81383645
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:17 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]

    Je moest eens weten hoe vaak vliegtuigonderdelen ingevlogen moeten worden. En dan heb ik het niet eens over de lowcost maatschappijen.
    Dat dat 4 dagen moet duren, zegt wel iets hoor.
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:18:38 #45
    156145 Lucifer_Doosje
    Licht ontvlambaar
    pi_81383659
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Jij kent de exacte oorzaak al? Gebrek aan moderne apparatuur en/of niet goed functionerende apparatuur op het vliegveld, kan zomaar eens 'n rol hebben gespeeld bij deze crash. Maar goed, jij weet al van de hoed en de rand natuurlijk.
    En waar haal jij die conclusie nou weer vandaan?
    Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
    lucifer FTW!!!!
    pi_81383710
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:16 schreef waht het volgende:

    [..]

    Ik weet de details niet maar Benno Baksteen had het o.a. over de bedrijfscultuur van een vliegmaatschappij en over het toezicht door de regering.
    Het meten daarvan en het vertalen tot een gekwantificeerde eenheid, leidt echt niet tot een mate van veiligheid die bij elke maatschappij exact hetzelfde is.

    De kans om met maatschappij A te crashen is nu eenmaal wat groter dan de kans om met maatschappij B te crashen. Neemt niet weg dat het statistisch gezien waarschijnlijker is dat iemand omkomt bij een ongeluk met 'n auto en de kans om om te komen bij een vliegtuigongeluk verwaarloosbaar is.
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:20:35 #47
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81383720
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:17 schreef yvonne het volgende:
    Dit kwam net in de FOK!mail binnen

    13 mei 2010


    Afriqiyah Airways wil haar diepste medeleven betuigen aan alle familieleden en vrienden van de passagiers en bemanning aan boord van vlucht Afriqiyah Airways 771 op 12 mei van Johannesburg naar Tripoli.

    Afriqiyah Airways werkt nauw samen met het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken om de exacte identiteit van de personen vast te stellen die aan boord waren van de verongelukte vlucht van Afriqiyah Airways.

    Op dit moment beschikken wij niet over meer informatie dan reeds is verstrekt door het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

    Wij wensen u veel sterke onder deze tragische omstandigheden.

    Namens Afriqiyah Airways,
    A. Tarhuni
    Station Manager Amsterdam
    Afriqiyah Airways - Nederland
    Zo, netjes, ze hebben natuurlijk in de gaten gehouden wat er op internet allemaal gebeurt nav de crash.

    De passagierslijsten zijn ook naast elkaar gelegd nu:
    quote:
    Aantal Nederlandse slachtoffers vliegcrash opgelopen tot zeventig
    13-05-2010

    DEN HAAG - Bij de vliegramp in Tripoli zijn woensdag (12 mei) zeventig Nederlanders omgekomen. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken gemeld. Het ministerie stelde het aantal Nederlandse doden waar tot voor kort vanuit werd gegaan naar boven bij. De ANWB meldde vlak na de crash dat er 61 Nederlanders waren omgekomen.

    Van de slachtoffers reisden 38 mensen met reisorganisatie Stip en 24 met reisorganisatie Kras. Negen Nederlanders hadden hun vlucht zelf geboekt, zo meldt het ministerie.

    Het dodental blijkt volgens het ministerie uit informatie van Stip en Kras, de passagierslijst van luchtvaartmaatschappij Afriqyah Airways en de checklist van de douane in Johannesburg.

    De enige overlevende van de ramp is de 9-jarige Ruben uit Tilburg, die in een ziekenhuis in Tripoli ligt. Volgens het ministerie maakt de jongen het redelijk. Zijn oom en tante zijn bij hem.

    Het ministerie heeft naar eigen zeggen contact gehad met de nabestaanden van de slachtoffers. Voor hen is er vanmiddag een speciale bijeenkomst. De tijd en plaats van die bijeenkomst zijn niet bekendgemaakt.


    (c) Reismedia / ANP
    be nice or go away
    pi_81383759
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:18 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

    [..]

    En waar haal jij die conclusie nou weer vandaan?
    Logische redenatie. Lagere kostprijs betekent dat er ergens op moet worden bespaard. Dat zorgt er al gauw voor dat de kans op incidenten wat stijgt. Die kans is nog altijd vrijwel nihil, maar wel wat groter dan wanneer je wat meer aandacht besteed aan bepaalde zaken en dus uitkomt op een wat hogere kostprijs.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 16:21:34 #49
    862 Arcee
    Look closer
    pi_81383767
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:03 schreef Halcon het volgende:
    Dit is een van de slachtoffers: http://twitter.com/JuliaR1989
    Ja, stond ook in de Telegraaf:

    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
    pi_81383783
    Wordt de vliegmaatschappij ook niet enorm gesponsord door Libië? Dat kan ook een groot deel van de prijsverschillen veroorzaken, plus dat Libische personeel wellicht goedkoop is.
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:24:20 #51
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81383888
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
    [..]
    Dat had ook gekund zonder een foto.
    Het vervelende is dat we, in tegenstelling tot 30 jaar geleden, zo ongeveer iedere nieuwszender ter wereld die we willen bekijken, ook kunnen bekijken.

    En in NL mag er dan normaliter wel sprake zijn van een vrij groot gevoel voor privacy, maar in andere landen is dat beduidend minder. Het had de Amerikaanse en diverse Europese nieuwszenders niets uitgemaakt die beelden uit te zenden; ze zijn voor handen en het gaat om een kind dat als enige zo'n ongeluk overleeft.

    De NL zenders hebben er normaal ook weinig moeite mee zulke beelden uit te zenden als het om een kind uit een "ver van m'n bed show land' gaat.....
    Het enige probleem is deze keer dat het een NL kind is en dat dus iedereen die de beelden ziet een mogelijke buurvrouw, tante of kleuterjuf van het kind kan zijn, en dat voorkomen we normaal als er iets in NL gebeurt.
    Maar deze keer is het in een land gebeurd waar men graag aan de wereld laat zien hoe goed ze op medisch gebied wel niet zijn, en zeker als het ook nog een keer gaat om een kind wat op zo'n wonderbaarlijke wijze een ramp overleefd heeft.
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:24:24 #52
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81383892
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:21 schreef Jojoke het volgende:
    Wordt de vliegmaatschappij ook niet enorm gesponsord door Libië? Dat kan ook een groot deel van de prijsverschillen veroorzaken, plus dat Libische personeel wellicht goedkoop is.
    Dat klopt, Libië wil graag een luchtbrug zijn tussen Europa en Afrika, daarom wordt de airliner betaald door de overheid.
    be nice or go away
    pi_81383895
    IK vraag me af hoe het is om als jongetje van 9 verder te moeten leven in wetenschap dat je alleen over bent van het gezin.
    pi_81383909
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:20 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Het meten daarvan en het vertalen tot een gekwantificeerde eenheid, leidt echt niet tot een mate van veiligheid die bij elke maatschappij exact hetzelfde is.
    Blijkbaar is dat dus wel mogelijk. Deze vliegmaatschappij stond op de goedgekeurde lijst, in ieder geval.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_81384004
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:24 schreef waht het volgende:

    [..]

    Blijkbaar is dat dus wel mogelijk. Deze vliegmaatschappij stond op de goedgekeurde lijst, in ieder geval.
    Een goedgekeurde lijst gaat uit van een bepaald minimum. In NL rijden een hele hoop soorten auto's rond, allemaal goedgekeurd, maar toch zijn er wel wat verschillen tussen auto's onderling...
    pi_81384072
    Herhaling P&W nu op ned 1 trouwens.
    pi_81384223
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:27 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Een goedgekeurde lijst gaat uit van een bepaald minimum. In NL rijden een hele hoop soorten auto's rond, allemaal goedgekeurd, maar toch zijn er wel wat verschillen tussen auto's onderling...
    En ook tussen de chauffeurs.
    Er zijn veel mensen met een rijbewijs, maar toch is ieders rijstijl anders.
    Zal met piloten ook wel zo zijn; de een weet misschien adequater op een noodsituatie te reageren dan een ander die minder ervaring/extra opleiding heeft.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:34:23 #58
    131591 Leandra
    Is onmogelijk
    pi_81384225
    Overigens, ook als het ongeluk wel opgeëist wordt als een aanslag wil het nog niet zeggen dat het dat ook werkelijk is....
    Wullie bin KOEL © Soneal
    Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:36:59 #59
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81384326
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:29 schreef StephanL het volgende:
    Herhaling P&W nu op ned 1 trouwens.
    Om 17.15 uur een persconferentie op ned1, met Minister Verhagen.
    be nice or go away
    pi_81384392
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:34 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    En ook tussen de chauffeurs.
    Er zijn veel mensen met een rijbewijs, maar toch is ieders rijstijl anders.
    Zal met piloten ook wel zo zijn; de een weet misschien adequater op een noodsituatie te reageren dan een ander die minder ervaring/extra opleiding heeft.
    Precies. De bewering dat vliegen met welke maatschappij dan ook statistisch gezien, voor wat betreft het krijgen van een ongeluk geen moer uitmaakt, is flauwekul.
    pi_81384449
    Moment van vliegreis Ongelukken (%) Fatale ongelukken (%) Hoeveelheid tijd (%)
    Taxiën, laden, parkeren 5 0
    Vertrekken 12 8 1
    Beginnen met stijgen 5 14 1
    Stijgen 8 25 14
    Vliegtocht 6 12 57
    Dalen 3 8 11
    Start naderen 7 13 12
    Einde naderen 6 16 3
    Landen 45 2 1
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:40:40 #62
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81384455
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:27 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Een goedgekeurde lijst gaat uit van een bepaald minimum. In NL rijden een hele hoop soorten auto's rond, allemaal goedgekeurd, maar toch zijn er wel wat verschillen tussen auto's onderling...
    Dit zegt meer imho: http://nos.nl/artikel/156(...)riqiyah-airways.html

    Als het een zooitje was daar was er wel eerder iets gebeurt.
    be nice or go away
      † In Memoriam † donderdag 13 mei 2010 @ 16:41:29 #63
    135305 beequeen
    Lost.
    pi_81384487
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:21 schreef Jojoke het volgende:
    Wordt de vliegmaatschappij ook niet enorm gesponsord door Libië? Dat kan ook een groot deel van de prijsverschillen veroorzaken, plus dat Libische personeel wellicht goedkoop is.
    Ja,
    http://weblogs.nos.nl/afrika/2010/05/13/afriqiya-en-afrika/
    “Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
    ― Mark Twain
    'Stupidity has become as common as common sense was before.'
    pi_81384501
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:40 schreef kahaarin het volgende:

    [..]

    Dit zegt meer imho: http://nos.nl/artikel/156(...)riqiyah-airways.html

    Als het een zooitje was daar was er wel eerder iets gebeurt.
    Wat zegt het? Vergeet niet dat ze nog niet zo lang vliegen...
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:44:36 #65
    154880 Bolter
    Awesomeness
    pi_81384617
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:38 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Precies. De bewering dat vliegen met welke maatschappij dan ook statistisch gezien, voor wat betreft het krijgen van een ongeluk geen moer uitmaakt, is flauwekul.
    Maar goed, jouw claim dat eerdere technische problemen aangeven "wat voor een maatschappij" het is is natuurlijk reinste onzin. Je hebt geen idee wat er aan de hand was, en dat de KLM nooit 4 dagen op onderdelen zou moeten wachten weet jij natuurlijk ook niet. Al met al, weer dezelfde bullshit als bij de TA crash, mensen roepen maar wat vanwege de "afkomst" van de maatschappij.
    "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
      donderdag 13 mei 2010 @ 16:47:48 #66
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81384751
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:41 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Wat zegt het? Vergeet niet dat ze nog niet zo lang vliegen...
    Dit zegt mij meer dan wat jij zegt:
    quote:
    Jonge maatschappij
    Eigenaar Afriqiyah Airways is een vrij jonge vliegmaatschappij, die in 2001 werd opgericht en volledig in handen is van de Libische staat. Er is nooit eerder een ongeluk gebeurd met een vliegtuig van de maatschappij. Het staat ook niet op de zwarte lijst van de Europese Unie
    .

    Er is gewoon geen grond voor je beweringen, ik respecteer je mening maar deel hem niet. Als er iets mis zou zijn met Afriqiyah Airways dan was er wel iets over bekend geweest. Het feit dat ze al 9 jaar vliegen en niet op de zwarte lijst staan zal niet voor niets zijn.
    be nice or go away
    pi_81384816
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:47 schreef kahaarin het volgende:

    [..]

    Dit zegt mij meer dan wat jij zegt:
    [..]

    .

    Er is gewoon geen grond voor je beweringen, ik respecteer je mening maar deel hem niet. Als er iets mis zou zijn met Afriqiyah Airways dan was er wel iets over bekend geweest. Het feit dat ze al 9 jaar vliegen en niet op de zwarte lijst staan zal niet voor niets zijn.
    Je leest gewoon niet he...

    Er is nog nooit een Nederlandse vrouw met rood haar in Irak doodgeschoten. Het is voor een Nederlander ook niet verboden om naar Irak te reizen. Het is dus volkomen veilig om vakantie te vieren in Bagdad.
      Admin donderdag 13 mei 2010 @ 16:53:44 #68
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_81385000
    Kunnen we weer ontopic?
    Graag


    Wat me verbijsterd is dat pers op de rampplek ronddenderd, dat is hoogst ongebruikelijk.
    Sowieso dat er buiten onderzoeksteams daar mensen op de plek mogen komen.
    Het onderzoek is niet eens afgerond, er liggen persoonlijke bezittingen, iedereen loopt maar te rapen, echt walgelijk.
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


    Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
    pi_81385103
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef yvonne het volgende:
    Kunnen we weer ontopic?
    Graag


    Wat me verbijsterd is dat pers op de rampplek ronddenderd, dat is hoogst ongebruikelijk.
    Sowieso dat er buiten onderzoeksteams daar mensen op de plek mogen komen.
    Het onderzoek is niet eens afgerond, er liggen persoonlijke bezittingen, iedereen loopt maar te rapen, echt walgelijk.
    Gisteren werden er ook al allerlei zaken versleept en opgeraapt en het leek er niet bepaald op dat men bezig was met het onderzoek.
      donderdag 13 mei 2010 @ 17:00:11 #70
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81385246
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef yvonne het volgende:
    Kunnen we weer ontopic?
    Graag


    Wat me verbijsterd is dat pers op de rampplek ronddenderd, dat is hoogst ongebruikelijk.
    Sowieso dat er buiten onderzoeksteams daar mensen op de plek mogen komen.
    Het onderzoek is niet eens afgerond, er liggen persoonlijke bezittingen, iedereen loopt maar te rapen, echt walgelijk.
    Dat is idd vreemd, des te meer omdat er werd gezegd dat de crashsite afgeschermd zou zijn.
    Zijn de Franse en Nederlandse teams nu al aangekomen? Zo onderhand zouden ze daar moeten kunnen zijn.

    Er zijn idd filmpjes van mensen die er niets te zoeken hebben, oa: http://nos.nl/video/15700(...)-nos-ooggetuige.html

    Interview met deze man: http://nos.nl/video/15701(...)iegtuig-crashte.html

    Een iets langer fragment: http://nos.nl/audio/15702(...)iegtuig-crashte.html
    be nice or go away
    pi_81385620
    vorige week was er toch ook een Transavia vlucht welke nog op de startbaan is afgebroken omdat er een of andere vuurvlam was.
    Gelukkig is het opstijgen kunnen worden afgebroken, moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als het vliegtuig wel in de lucht zou gaan...
    En zouden we dan de luchtvaartmaatschappij Transavia ook helemaal met negatieve argumenten becommentarien, of was het dan gewoon "pech"?

    M.a.w. helaas gebeurt er met elke luchtvaartmaatschappij wel iets; het verongelukte vliegtuig stond niet op een zwarte lijst, het was ook nog een vliegtuig van slechts een half jaar oud, kan me heel goed voorstellen dat de mensen het in alle vertrouwen hebben geboekt...
      Admin donderdag 13 mei 2010 @ 17:14:28 #72
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_81385753
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:00 schreef kahaarin het volgende:

    [..]

    Dat is idd vreemd, des te meer omdat er werd gezegd dat de crashsite afgeschermd zou zijn.
    Zijn de Franse en Nederlandse teams nu al aangekomen? Zo onderhand zouden ze daar moeten kunnen zijn.

    Er zijn idd filmpjes van mensen die er niets te zoeken hebben, oa: http://nos.nl/video/15700(...)-nos-ooggetuige.html

    Interview met deze man: http://nos.nl/video/15701(...)iegtuig-crashte.html

    Een iets langer fragment: http://nos.nl/audio/15702(...)iegtuig-crashte.html
    Het is heel vreemd,
    ik speculeer gewoon even: wat als er wel iets mis was, sabotage, aanslag, iets, hoe verdoezel je de sporen?
    Juist, door hordes mensen door je plek van bewijs te laten banjeren.
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


    Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      donderdag 13 mei 2010 @ 17:16:39 #73
    54408 Parzival
    Where it happens
    pi_81385832
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:10 schreef Jasje2010 het volgende:
    vorige week was er toch ook een Transavia vlucht welke nog op de startbaan is afgebroken omdat er een of andere vuurvlam was.
    Gelukkig is het opstijgen kunnen worden afgebroken, moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als het vliegtuig wel in de lucht zou gaan...
    En zouden we dan de luchtvaartmaatschappij Transavia ook helemaal met negatieve argumenten becommentarien, of was het dan gewoon "pech"?

    M.a.w. helaas gebeurt er met elke luchtvaartmaatschappij wel iets; het verongelukte vliegtuig stond niet op een zwarte lijst, het was ook nog een vliegtuig van slechts een half jaar oud, kan me heel goed voorstellen dat de mensen het in alle vertrouwen hebben geboekt...
    ongelukken zijn meestal een combinatie van fouten of defecten.. 1 motor defect brengt nog geen vliegtuig naar beneden.. alleen de combinatie van bepaalde dingen kan desastreus zijn.
    Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
      donderdag 13 mei 2010 @ 17:17:04 #74
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_81385847
    Zometeen persconferentie op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/, ook op Ned1en Radio1
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
    pi_81385871
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:14 schreef yvonne het volgende:

    [..]

    Het is heel vreemd,
    ik speculeer gewoon even: wat als er wel iets mis was, sabotage, aanslag, iets, hoe verdoezel je de sporen?
    Juist, door hordes mensen door je plek van bewijs te laten banjeren.
    Sporen verdoezel je door gericht bewijsstukken op te gaan ruimen. Die mensen hadden er inderdaad niets te zoeken en in het kader van het onderzoek is het bedenkelijk dat die lui daar aan het "opruimen" waren, maar gericht sporen uitwissen is 'n ander verhaal natuurlijk.
    pi_81385880
    Persconforentie zo op NED1 van buitenlandse zaken.
      donderdag 13 mei 2010 @ 17:21:40 #77
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81385981
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:14 schreef yvonne het volgende:

    [..]

    Het is heel vreemd,
    ik speculeer gewoon even: wat als er wel iets mis was, sabotage, aanslag, iets, hoe verdoezel je de sporen?
    Juist, door hordes mensen door je plek van bewijs te laten banjeren.
    Ja, dat is idd mogelijk, ook denk ik dat het meespeelt dat ze wellicht juist iedereen toelaten om maar te 'bewijzen' dat ze niets te verbergen hebben. Dat er dan geen normaal onderzoek meer mogelijk is dat is dan een mooie bijkomstigheid.
    Hopelijk vinden ze wat op die zwarte dozen, al ben ik bang dat als er iets op staat wat mogelijkerwijs kan leiden tot slechte publiciteit er ineens niets meer op te vinden is. We zullen zien.
    be nice or go away
      donderdag 13 mei 2010 @ 17:32:42 #78
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_81386354
    Ik sta versteld van het steenkolenengels van Verhagen op de persconferentie.
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 17:32:44 #79
    862 Arcee
    Look closer
    pi_81386356
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef yvonne het volgende:
    Wat me verbijsterd is dat pers op de rampplek ronddenderd, dat is hoogst ongebruikelijk.
    Net zo ongebruikelijk als d/t-fouten van jou.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
      FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 mei 2010 @ 17:33:20 #80
    862 Arcee
    Look closer
    pi_81386373
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:32 schreef Hukkie het volgende:
    Ik sta versteld van het steenkolenengels van Verhagen op de persconferentie.
    Maar wel met Brits accentje.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
      donderdag 13 mei 2010 @ 17:36:54 #81
    54408 Parzival
    Where it happens
    pi_81386495
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:33 schreef Arcee het volgende:

    [..]

    Maar wel met Brits accentje.
    gelukkig niet zooo slecht als na de turkish crash..
    Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
    pi_81386502
    Goed punt van Bijleveld.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      † In Memoriam † donderdag 13 mei 2010 @ 17:38:37 #83
    135305 beequeen
    Lost.
    pi_81386558
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:00 schreef kahaarin het volgende:


    Dat is idd vreemd, des te meer omdat er werd gezegd dat de crashsite afgeschermd zou zijn.
    Begrijp je nu deze opmerking Ka?
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 11:19 schreef Lightning_NL het volgende:

    Tja... Libie he.... Ze hebben ook meteen de crashsite verziekt voor verder onderzoek.
    “Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
    ― Mark Twain
    'Stupidity has become as common as common sense was before.'
      Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 mei 2010 @ 17:39:58 #84
    163650 Greys
    pi_81386607
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:32 schreef Hukkie het volgende:
    Ik sta versteld van het steenkolenengels van Verhagen op de persconferentie.
    Toch komt hij veel 'echter' over dan een Balkenende.
    Ik vind dat hij dit werkelijk prima doet.
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:37 schreef marcodej het volgende:
    Goed punt van Bijleveld.
    Ja, ik vraag me alleen af of de pers zich daaraan gaat houden. Als foto's 'openbaar' op een Hyves oid te vinden zijn, dan blijven ze die er heus vanaf plukken ben ik bang
    IT'S GREYSIE IT'S PARTY
    pi_81386609
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:37 schreef marcodej het volgende:
    Goed punt van Bijleveld.

    Wat voor punt maakte Bijleveld?
    pi_81386622
    Er is inmiddels ook bekend dat er onderhoud aan het ILS (instrumental landing system) van de luchthaven was, dus die werkte niet of niet goed, als je dan slecht zicht krijgt is het onmogenlijk om een toestel veilig aan de grond te krijgen, dan wordt de landing afgebroken en maakt men een doorstart, als het toestel op dat moment dan een probleem heeft en niet kan doorstarten gaat het mis...
    pi_81386630
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:37 schreef marcodej het volgende:
    Goed punt van Bijleveld.
    Mwoh ik vind dat, in plaats van terughoudendheid van de media mensen (in dit geval de slachtoffers, of mogelijk toekomstige slachtoffers, van wat dan ook) zelf bij voorbaat terughoudend moeten zijn in het publiceren van persoonlijke informatie op internet.
    pi_81386698
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:32 schreef Hukkie het volgende:
    Ik sta versteld van het steenkolenengels van Verhagen op de persconferentie.

    Jij kunt het vast beter.
      Donald Duck held donderdag 13 mei 2010 @ 17:43:34 #89
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_81386731
    Het is inderdaad wel duidelijk dat het onderzoek nu al flink gefrustreerd is doordat iedereen maar op de rampplek rondloopt en van alles opraapt. De exacte locatie van alle brokstukken is juist zo enorm belangrijk, omdat daaruit kan worden afgeleid hoe het vliegtuig in stukjes is gebroken.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_81386737
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:40 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Wat voor punt maakte Bijleveld?
    Dat de pers terughoudend moet zijn met het afstruinen van de hyvespagina's van mogelijke slachtoffers, omdat BuZa nog niet zeker weet wie er precies gedood zijn e.d.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      donderdag 13 mei 2010 @ 17:44:47 #91
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_81386773
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:42 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Jij kunt het vast beter.
    Zeker.
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
      donderdag 13 mei 2010 @ 17:44:55 #92
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81386779
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:38 schreef beequeen het volgende:

    [..]

    Begrijp je nu deze opmerking Ka?
    [..]


    Hmm, ja en nee, ook in Nederland zou er in eerste aanleg, voordat alle coordinatie op gang zou zijn, met man en macht gezocht zijn naar overlevenden, vooral omdat er een levend kind is gevonden. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat er mensen sterven omdat het onderzoek voor gaat. Natuurlijk is er in eerste instantie chaos en loopt men door elkaar heen. Daarna behoort de zaak afgesloten te worden en desnoods met hekken er om heen om zoveel mogelijk bewijs veilig te stellen.

    Ook de eerste nieuwsberichten en berichten richting de nabestaanden vond ik erg goed. Nu blijkt dat er een loopje wordt genomen met het bewijs en de crashsite, dat is iets anders.
    Ik vind het erg jammer dat het zo loopt.
    be nice or go away
    pi_81386817
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:44 schreef kahaarin het volgende:


    Ook de eerste nieuwsberichten en berichten richting de nabestaanden vond ik erg goed.
    Een mooie propagandashow opvoeren kunnen ze wel in Libie.
    pi_81386818
    Ik heb net wat prijzen zitten checken op de website van Afriqiyah en die zijn dus echt ontzettend laag (330 euro voor een retour Johannesburg! ). Kan me voorstellen dat er genoeg WK supporters zijn die van plan waren om met deze maatschappij naar Zuid-Afrika te reizen. Vraag me af of ze het wel gaan doorzetten.
    pi_81386861
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:43 schreef __Saviour__ het volgende:
    Het is inderdaad wel duidelijk dat het onderzoek nu al flink gefrustreerd is doordat iedereen maar op de rampplek rondloopt en van alles opraapt. De exacte locatie van alle brokstukken is juist zo enorm belangrijk, omdat daaruit kan worden afgeleid hoe het vliegtuig in stukjes is gebroken.
    Veel stukken hebben ze op een hoop gegooid zonder verder iets te noteren of te onderzoeken. Het land waar de crash heeft plaatsgevonden dient het onderzoek te leiden en als het vliegtuig dan neer is gestort in een bamboeland, dan zit je met de gebakken peren.
    pi_81386908
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:45 schreef Ludacriss het volgende:
    Ik heb net wat prijzen zitten checken op de website van Afriqiyah en die zijn dus echt ontzettend laag (330 euro voor een retour Johannesburg! ). Kan me voorstellen dat er genoeg WK supporters zijn die van plan waren om met deze maatschappij naar Zuid-Afrika te reizen. Vraag me af of ze het wel gaan doorzetten.
    De kans dat er binnen 'n maand weer 'n kist van deze maatschappij neerstort is verwaarloosbaar hoor.
      Admin donderdag 13 mei 2010 @ 17:52:47 #97
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_81387091
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:32 schreef Arcee het volgende:

    [..]

    Net zo ongebruikelijk als d/t-fouten van jou.

    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


    Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
    pi_81387095
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:48 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    De kans dat er binnen 'n maand weer 'n kist van deze maatschappij neerstort is verwaarloosbaar hoor.
    Dat zeker. Toch zullen er genoeg mensen zijn die nu niet zullen willen vliegen met deze maatschappij of het nou onterecht is of niet. Als ik geen student was geweest (en dus geen examens zou hebben) had ik wellicht wel overwegen om met hun naar Zuid-Afrika te vliegen.
      Admin donderdag 13 mei 2010 @ 17:53:19 #99
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_81387112
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:37 schreef marcodej het volgende:
    Goed punt van Bijleveld.
    Enorm naief.
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


    Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      donderdag 13 mei 2010 @ 17:54:27 #100
    145755 kahaarin
    You are my sunshine......
    pi_81387154
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:45 schreef Halcon het volgende:

    [..]

    Een mooie propagandashow opvoeren kunnen ze wel in Libie.
    Weet ik niet, of het propaganda is bedoel ik, als dat zo was dan hadden ze wel meteen ieder ander de schuld gegeven, dit was het eerste officiële bericht:
    http://www.libyaonline.com/business/details.php?id=13481
    quote:
    We are very sorry to announce the tragic loss of Afriqiyah airways flight 8u 771 from Johannesburg in an accident during landing at Tripoli international airport at 04:00 UTC. (06:00 am Tripoli time) today Wednesday 12 may. We extend our deepest sympathy to the families and friends of the victims the search and rescue mission has now been completed and casualties have been moved to various hospitals. the secretariat of health will issue a statement on the condition of those casualties.

    Our prime objective is to prevent accidents from happening and every effort is being done address any failure in our safety management system. at this moment we cannot speculate further and will relay to you all factual information as we receive them.

    Parties seeking information on passengers should contact
    {afriqiyah.aero}
    Dat ze vervolgens een loopje nemen met het bewijs en onderzoek bijna onmogelijk maken is dan weer een tweede natuurlijk.
    be nice or go away
    pi_81387206
    quote:
    Op donderdag 13 mei 2010 17:54 schreef kahaarin het volgende:

    [..]

    Weet ik niet, of het propaganda is bedoel ik, als dat zo was dan hadden ze wel meteen ieder ander de schuld gegeven, dit was het eerste officiële bericht:
    http://www.libyaonline.com/business/details.php?id=13481
    [..]

    Dat ze vervolgens een loopje nemen met het bewijs en onderzoek bijna onmogelijk maken is dan weer een tweede natuurlijk.
    Tamelijk standaard dat bericht. Allemaal niet zo moeilijk. Het onderzoek is ook veel interessanter dan zo'n bericht en juist dat onderzoek dreigt een boeltje te worden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')