We zouden het eigenlijk moeten omdraaien.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:16 schreef Deisyy het volgende:
Voorpagina Telegraaf: "Het jongetje heet Ruben van Ashout".
Ik kots op de hele berichtgeving over deze ramp
Daders oké, maar verdachten?? Dat kan je een aanklacht tot smaad opleveren als verdachte onschuldig blijkt te zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:16 schreef maartena het volgende:
Verdachten: Met volledige naam in de media, ipv slechts "Klaas P."
quote:Afriqiyah Airways confirms as per the information received from the Libyan authorities the death of the 103 passengers on board flight 8U 771 from Johannesburg to Tripoli 12th May 2010. Only one survived the accident (a Dutch child).
The passenger’s nationalities are as follows:
58 Dutch
6 South Africans
2 Libyans
2 Austrians
1 German
1 Zimbabwean
1 French
2 British
19 Unknown (to be notified upon confirmation)
11 Crew members (Libyan nationalities)
Afriqiyah Airways will release further information as soon as it is available
Overdreven gedoe idd. Iedereen die zo "geschokt" of "verslagen" is. Van regering en overheid kan ik het nog begrijpen. Als Balkenende een praatje moet houden en dergelijke. Hij is dan in de rol van vertegenwoordiger. Maar voor de rest is het alleen voor de betrokkenen, familie en vrienden enz, iets om geschokt over te zijn. imo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:44 schreef Dwab het volgende:
Is het verontrustend dat ik totaal geen gevoel heb bij de berichten over deze crash? Voelen mensen zich werkelijk geschokt en verdrietig enzo voor de slachtoffers? Of zeggen ze dit alleen omdat dit van ze verwacht wordt? Ik had dit ook al vorig jaar met Koninginnedag... Ik voelde daar dus helemaal niks bij... ik vond het alleen zonde dat iedereen zo in mineur stemming was.
Als je elke keer als er iemand (die je niet kent) dood gaat helemaal van de kaart bent, en gaat nadenken over al het leed, dan ben je toch elke dag bezig? Heeft dat enkele zin?
Zijn er meer mensen die dit zo voelen en op (wederom) schokkende reacties kunnen rekenen als ze dit aangeven??
En 19 unknown, dus daar zullen dan nog 3 of 4 Nederlanders bij zitten.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:29 schreef Felixa het volgende:
Op de site van Afriqiyah wordt nu melding gemaakt van 58 Nederlandse doden:
[..]
Toen ik iemand verloren had die dichtbij me stond waren er ook veel onbekende mensen die wel even hun zegje wilde doen. Oh wat was het toch allemaal verdrietig enzo, ik dacht alleen maar: flikker alsjeblieft op en laat ons gewoon met rust. Het laatste waar je dan toch zin in hebt is dat Gordon en Katja Schuurman het voorval betreuren. Wat een dom gedoe!quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Overdreven gedoe idd. Iedereen die zo "geschokt" of "verslagen" is. Van regering en overheid kan ik het nog begrijpen. Als Balkenende een praatje moet houden en dergelijke. Hij is dan in de rol van vertegenwoordiger. Maar voor de rest is het alleen voor de betrokkenen, familie en vrienden enz, iets om geschokt over te zijn. imo.
Met de reservering dat het hier om een ongeluk gaat. Als het om een aanslag of zoiets als toen bij koninginnedag gaat ligt het iets anders. Daar kun je je wel kut over voelen. Gewoon omdat het doelbewust geweld is.
Mij bekruipt ook bij veel BN-ers wel het gevoel dat ze even willen scoren bij het publiek. Even laten zien wat voor een warme persoonlijkheden ze zijn en dat ze eigenlijk ook wel heel normaal zijn gebleven. Dit doen ze eigenlijk aan de lopende band en ze nemen over het algemeen ook wel heel snel termen als "afschuwelijk drama", "hevig geschokt", "ik zal hem onwijs missen" etc. in de mond.quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:57 schreef Dwab het volgende:
[..]
Toen ik iemand verloren had die dichtbij me stond waren er ook veel onbekende mensen die wel even hun zegje wilde doen. Oh wat was het toch allemaal verdrietig enzo, ik dacht alleen maar: flikker alsjeblieft op en laat ons gewoon met rust. Het laatste waar je dan toch zin in hebt is dat Gordon en Katja Schuurman het voorval betreuren. Wat een dom gedoe!
quote:Ruben is samen met zijn broer Enzo (11), moeder Trudy (41) en vader Patrick op safari in Zuid-Afrika geweest om de koperen bruiloft van het echtpaar Van Assouw-Van de Sande te vieren.
"We snappen er helemaal niets van", aldus mevrouw Van de Sande. "Het is alsof we in een film zitten." Een oom en tante van Ruben worden zo snel mogelijk met een regeringsvliegtuig naar Libië overgebracht.
Iedereen is een verdachte totdat rechtspraak is gedaan. Dat zou dus betekenen dat als iemand word opgepakt die op HETERDAAD betrapt wordt, en het 99% zeker is dat hij het gedaan heeft dus pas bij naam genoemd mag worden..... NA de rechtzaak? Want die 1% zou natuurlijk kunnen betekenen dat hij net op de plaats van het misdrijf aankwam, en het pistool oppakte.....quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:26 schreef ACT-F het volgende:
Daders oké, maar verdachten?? Dat kan je een aanklacht tot smaad opleveren als verdachte onschuldig blijkt te zijn.
Wat ook walgelijk is ... als een andere BN' er doodgaat, dan verdringen ze elkaar om op televisie te zeggen hoe ontzettend goed ze die persoon kenden en wat ze allemaal voor dolle dingen hebben meegemaakt samen. Ik word hier persoonlijk nogal onpasselijk van. Dat is dus wel een emotie, maar niet degene die ze proberen op te roepen...quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:00 schreef LosPollos het volgende:
[..]
Mij bekruipt ook bij veel BN-ers wel het gevoel dat ze even willen scoren bij het publiek. Even laten zien wat voor een warme persoonlijkheden ze zijn en dat ze eigenlijk ook wel heel normaal zijn gebleven. Dit doen ze eigenlijk aan de lopende band en ze nemen over het algemeen ook wel heel snel termen als "afschuwelijk drama", "hevig geschokt", "ik zal hem onwijs missen" etc. in de mond.
En iedereen die doodgaat was ook een enorm gedreven vakman waar ze heel veel van hebben geleerd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:08 schreef Dwab het volgende:
[..]
Wat ook walgelijk is ... als een andere BN' er doodgaat, dan verdringen ze elkaar om op televisie te zeggen hoe ontzettend goed ze die persoon kenden en wat ze allemaal voor dolle dingen hebben meegemaakt samen. Ik word hier persoonlijk nogal onpasselijk van. Dat is dus wel een emotie, maar niet degene die ze proberen op te roepen...
Ja... ik snap niet dat je zulke dingen kan zeggen op televisie zonder je een ontiegelijke huichelaar te voelen, wanneer houd dit emo tijdperk een keer op? Het lijkt alleen maar erger te worden...quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:10 schreef LosPollos het volgende:
[..]
En iedereen die doodgaat was ook een enorm gedreven vakman waar ze heel veel van hebben geleerd.
Zolang een groot deel van de maatschappij hier niet doorheen kijkt, zullen ze dit gedrag blijven vertonen. Het is ontzettend makkelijk scoren. Lijkt me een hel om in dat wereldje te opereren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:14 schreef Dwab het volgende:
[..]
Ja... ik snap niet dat je zulke dingen kan zeggen op televisie zonder je een ontiegelijke huichelaar te voelen, wanneer houd dit emo tijdperk een keer op? Het lijkt alleen maar erger te worden...
Laat ik even voorop stellen dat iedereen vrij is om te zeggen wat hij wil, ook de media. Je kunt bij elk voorval te pas en onpas volledige namen noemen, er is geen wet die dit verbiedt. Echter, als betrokken persoon bezwaar maakt tegen publicatie van zijn naam vanwege schending van een recht, zoals privacy of smaad, en de rechter geeft hem gelijk, dan pas heeft het consequenties voor de publicist. In de praktijk komt dit zelden voor.quote:Op donderdag 13 mei 2010 01:01 schreef maartena het volgende:
Dat zou dus betekenen dat als iemand word opgepakt die op HETERDAAD betrapt wordt, en het 99% zeker is dat hij het gedaan heeft dus pas bij naam genoemd mag worden..... NA de rechtzaak?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |