Het vervelende is dat we, in tegenstelling tot 30 jaar geleden, zo ongeveer iedere nieuwszender ter wereld die we willen bekijken, ook kunnen bekijken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat had ook gekund zonder een foto.
Dat klopt, Libië wil graag een luchtbrug zijn tussen Europa en Afrika, daarom wordt de airliner betaald door de overheid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:21 schreef Jojoke het volgende:
Wordt de vliegmaatschappij ook niet enorm gesponsord door Libië? Dat kan ook een groot deel van de prijsverschillen veroorzaken, plus dat Libische personeel wellicht goedkoop is.
Blijkbaar is dat dus wel mogelijk. Deze vliegmaatschappij stond op de goedgekeurde lijst, in ieder geval.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het meten daarvan en het vertalen tot een gekwantificeerde eenheid, leidt echt niet tot een mate van veiligheid die bij elke maatschappij exact hetzelfde is.
Een goedgekeurde lijst gaat uit van een bepaald minimum. In NL rijden een hele hoop soorten auto's rond, allemaal goedgekeurd, maar toch zijn er wel wat verschillen tussen auto's onderling...quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:24 schreef waht het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat dus wel mogelijk. Deze vliegmaatschappij stond op de goedgekeurde lijst, in ieder geval.
En ook tussen de chauffeurs.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een goedgekeurde lijst gaat uit van een bepaald minimum. In NL rijden een hele hoop soorten auto's rond, allemaal goedgekeurd, maar toch zijn er wel wat verschillen tussen auto's onderling...
Precies. De bewering dat vliegen met welke maatschappij dan ook statistisch gezien, voor wat betreft het krijgen van een ongeluk geen moer uitmaakt, is flauwekul.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:34 schreef Felixa het volgende:
[..]
En ook tussen de chauffeurs.
Er zijn veel mensen met een rijbewijs, maar toch is ieders rijstijl anders.
Zal met piloten ook wel zo zijn; de een weet misschien adequater op een noodsituatie te reageren dan een ander die minder ervaring/extra opleiding heeft.
Dit zegt meer imho: http://nos.nl/artikel/156(...)riqiyah-airways.htmlquote:Op donderdag 13 mei 2010 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een goedgekeurde lijst gaat uit van een bepaald minimum. In NL rijden een hele hoop soorten auto's rond, allemaal goedgekeurd, maar toch zijn er wel wat verschillen tussen auto's onderling...
Ja,quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:21 schreef Jojoke het volgende:
Wordt de vliegmaatschappij ook niet enorm gesponsord door Libië? Dat kan ook een groot deel van de prijsverschillen veroorzaken, plus dat Libische personeel wellicht goedkoop is.
Wat zegt het? Vergeet niet dat ze nog niet zo lang vliegen...quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit zegt meer imho: http://nos.nl/artikel/156(...)riqiyah-airways.html
Als het een zooitje was daar was er wel eerder iets gebeurt.
Maar goed, jouw claim dat eerdere technische problemen aangeven "wat voor een maatschappij" het is is natuurlijk reinste onzin. Je hebt geen idee wat er aan de hand was, en dat de KLM nooit 4 dagen op onderdelen zou moeten wachten weet jij natuurlijk ook niet. Al met al, weer dezelfde bullshit als bij de TA crash, mensen roepen maar wat vanwege de "afkomst" van de maatschappij.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. De bewering dat vliegen met welke maatschappij dan ook statistisch gezien, voor wat betreft het krijgen van een ongeluk geen moer uitmaakt, is flauwekul.
Dit zegt mij meer dan wat jij zegt:quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat zegt het? Vergeet niet dat ze nog niet zo lang vliegen...
.quote:Jonge maatschappij
Eigenaar Afriqiyah Airways is een vrij jonge vliegmaatschappij, die in 2001 werd opgericht en volledig in handen is van de Libische staat. Er is nooit eerder een ongeluk gebeurd met een vliegtuig van de maatschappij. Het staat ook niet op de zwarte lijst van de Europese Unie
Je leest gewoon niet he...quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit zegt mij meer dan wat jij zegt:
[..]
.
Er is gewoon geen grond voor je beweringen, ik respecteer je mening maar deel hem niet. Als er iets mis zou zijn met Afriqiyah Airways dan was er wel iets over bekend geweest. Het feit dat ze al 9 jaar vliegen en niet op de zwarte lijst staan zal niet voor niets zijn.
Gisteren werden er ook al allerlei zaken versleept en opgeraapt en het leek er niet bepaald op dat men bezig was met het onderzoek.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef yvonne het volgende:
Kunnen we weer ontopic?
Graag
Wat me verbijsterd is dat pers op de rampplek ronddenderd, dat is hoogst ongebruikelijk.
Sowieso dat er buiten onderzoeksteams daar mensen op de plek mogen komen.
Het onderzoek is niet eens afgerond, er liggen persoonlijke bezittingen, iedereen loopt maar te rapen, echt walgelijk.
Dat is idd vreemd, des te meer omdat er werd gezegd dat de crashsite afgeschermd zou zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef yvonne het volgende:
Kunnen we weer ontopic?
Graag
Wat me verbijsterd is dat pers op de rampplek ronddenderd, dat is hoogst ongebruikelijk.
Sowieso dat er buiten onderzoeksteams daar mensen op de plek mogen komen.
Het onderzoek is niet eens afgerond, er liggen persoonlijke bezittingen, iedereen loopt maar te rapen, echt walgelijk.
Het is heel vreemd,quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is idd vreemd, des te meer omdat er werd gezegd dat de crashsite afgeschermd zou zijn.
Zijn de Franse en Nederlandse teams nu al aangekomen? Zo onderhand zouden ze daar moeten kunnen zijn.
Er zijn idd filmpjes van mensen die er niets te zoeken hebben, oa: http://nos.nl/video/15700(...)-nos-ooggetuige.html
Interview met deze man: http://nos.nl/video/15701(...)iegtuig-crashte.html
Een iets langer fragment: http://nos.nl/audio/15702(...)iegtuig-crashte.html
ongelukken zijn meestal een combinatie van fouten of defecten.. 1 motor defect brengt nog geen vliegtuig naar beneden.. alleen de combinatie van bepaalde dingen kan desastreus zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:10 schreef Jasje2010 het volgende:
vorige week was er toch ook een Transavia vlucht welke nog op de startbaan is afgebroken omdat er een of andere vuurvlam was.
Gelukkig is het opstijgen kunnen worden afgebroken, moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als het vliegtuig wel in de lucht zou gaan...
En zouden we dan de luchtvaartmaatschappij Transavia ook helemaal met negatieve argumenten becommentarien, of was het dan gewoon "pech"?
M.a.w. helaas gebeurt er met elke luchtvaartmaatschappij wel iets; het verongelukte vliegtuig stond niet op een zwarte lijst, het was ook nog een vliegtuig van slechts een half jaar oud, kan me heel goed voorstellen dat de mensen het in alle vertrouwen hebben geboekt...
Sporen verdoezel je door gericht bewijsstukken op te gaan ruimen. Die mensen hadden er inderdaad niets te zoeken en in het kader van het onderzoek is het bedenkelijk dat die lui daar aan het "opruimen" waren, maar gericht sporen uitwissen is 'n ander verhaal natuurlijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is heel vreemd,
ik speculeer gewoon even: wat als er wel iets mis was, sabotage, aanslag, iets, hoe verdoezel je de sporen?
Juist, door hordes mensen door je plek van bewijs te laten banjeren.
Ja, dat is idd mogelijk, ook denk ik dat het meespeelt dat ze wellicht juist iedereen toelaten om maar te 'bewijzen' dat ze niets te verbergen hebben. Dat er dan geen normaal onderzoek meer mogelijk is dat is dan een mooie bijkomstigheid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is heel vreemd,
ik speculeer gewoon even: wat als er wel iets mis was, sabotage, aanslag, iets, hoe verdoezel je de sporen?
Juist, door hordes mensen door je plek van bewijs te laten banjeren.
Net zo ongebruikelijk als d/t-fouten van jou.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef yvonne het volgende:
Wat me verbijsterd is dat pers op de rampplek ronddenderd, dat is hoogst ongebruikelijk.
Maar wel met Brits accentje.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:32 schreef Hukkie het volgende:
Ik sta versteld van het steenkolenengels van Verhagen op de persconferentie.
gelukkig niet zooo slecht als na de turkish crash..quote:
Begrijp je nu deze opmerking Ka?quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:00 schreef kahaarin het volgende:
Dat is idd vreemd, des te meer omdat er werd gezegd dat de crashsite afgeschermd zou zijn.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:19 schreef Lightning_NL het volgende:
Tja... Libie he.... Ze hebben ook meteen de crashsite verziekt voor verder onderzoek.
Toch komt hij veel 'echter' over dan een Balkenende.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:32 schreef Hukkie het volgende:
Ik sta versteld van het steenkolenengels van Verhagen op de persconferentie.
Ja, ik vraag me alleen af of de pers zich daaraan gaat houden. Als foto's 'openbaar' op een Hyves oid te vinden zijn, dan blijven ze die er heus vanaf plukken ben ik bangquote:
Mwoh ik vind dat, in plaats van terughoudendheid van de media mensen (in dit geval de slachtoffers, of mogelijk toekomstige slachtoffers, van wat dan ook) zelf bij voorbaat terughoudend moeten zijn in het publiceren van persoonlijke informatie op internet.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:37 schreef marcodej het volgende:
Goed punt van Bijleveld.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:32 schreef Hukkie het volgende:
Ik sta versteld van het steenkolenengels van Verhagen op de persconferentie.
Dat de pers terughoudend moet zijn met het afstruinen van de hyvespagina's van mogelijke slachtoffers, omdat BuZa nog niet zeker weet wie er precies gedood zijn e.d.quote:
Hmm, ja en nee, ook in Nederland zou er in eerste aanleg, voordat alle coordinatie op gang zou zijn, met man en macht gezocht zijn naar overlevenden, vooral omdat er een levend kind is gevonden. Het mag natuurlijk niet zo zijn dat er mensen sterven omdat het onderzoek voor gaat. Natuurlijk is er in eerste instantie chaos en loopt men door elkaar heen. Daarna behoort de zaak afgesloten te worden en desnoods met hekken er om heen om zoveel mogelijk bewijs veilig te stellen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:38 schreef beequeen het volgende:
[..]
Begrijp je nu deze opmerking Ka?
[..]
Een mooie propagandashow opvoeren kunnen ze wel in Libie.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:44 schreef kahaarin het volgende:
Ook de eerste nieuwsberichten en berichten richting de nabestaanden vond ik erg goed.
Veel stukken hebben ze op een hoop gegooid zonder verder iets te noteren of te onderzoeken. Het land waar de crash heeft plaatsgevonden dient het onderzoek te leiden en als het vliegtuig dan neer is gestort in een bamboeland, dan zit je met de gebakken peren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Het is inderdaad wel duidelijk dat het onderzoek nu al flink gefrustreerd is doordat iedereen maar op de rampplek rondloopt en van alles opraapt. De exacte locatie van alle brokstukken is juist zo enorm belangrijk, omdat daaruit kan worden afgeleid hoe het vliegtuig in stukjes is gebroken.
De kans dat er binnen 'n maand weer 'n kist van deze maatschappij neerstort is verwaarloosbaar hoor.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:45 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb net wat prijzen zitten checken op de website van Afriqiyah en die zijn dus echt ontzettend laag (330 euro voor een retour Johannesburg!). Kan me voorstellen dat er genoeg WK supporters zijn die van plan waren om met deze maatschappij naar Zuid-Afrika te reizen. Vraag me af of ze het wel gaan doorzetten.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
Net zo ongebruikelijk als d/t-fouten van jou.![]()
Dat zeker. Toch zullen er genoeg mensen zijn die nu niet zullen willen vliegen met deze maatschappij of het nou onterecht is of niet. Als ik geen student was geweest (en dus geen examens zou hebben) had ik wellicht wel overwegen om met hun naar Zuid-Afrika te vliegen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:48 schreef Halcon het volgende:
[..]
De kans dat er binnen 'n maand weer 'n kist van deze maatschappij neerstort is verwaarloosbaar hoor.
Enorm naief.quote:
Weet ik niet, of het propaganda is bedoel ik, als dat zo was dan hadden ze wel meteen ieder ander de schuld gegeven, dit was het eerste officiële bericht:quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:45 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een mooie propagandashow opvoeren kunnen ze wel in Libie.
Dat ze vervolgens een loopje nemen met het bewijs en onderzoek bijna onmogelijk maken is dan weer een tweede natuurlijk.quote:We are very sorry to announce the tragic loss of Afriqiyah airways flight 8u 771 from Johannesburg in an accident during landing at Tripoli international airport at 04:00 UTC. (06:00 am Tripoli time) today Wednesday 12 may. We extend our deepest sympathy to the families and friends of the victims the search and rescue mission has now been completed and casualties have been moved to various hospitals. the secretariat of health will issue a statement on the condition of those casualties.
Our prime objective is to prevent accidents from happening and every effort is being done address any failure in our safety management system. at this moment we cannot speculate further and will relay to you all factual information as we receive them.
Parties seeking information on passengers should contact
{afriqiyah.aero}
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |