Het vervelende is dat we, in tegenstelling tot 30 jaar geleden, zo ongeveer iedere nieuwszender ter wereld die we willen bekijken, ook kunnen bekijken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat had ook gekund zonder een foto.
Dat klopt, Libië wil graag een luchtbrug zijn tussen Europa en Afrika, daarom wordt de airliner betaald door de overheid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:21 schreef Jojoke het volgende:
Wordt de vliegmaatschappij ook niet enorm gesponsord door Libië? Dat kan ook een groot deel van de prijsverschillen veroorzaken, plus dat Libische personeel wellicht goedkoop is.
Blijkbaar is dat dus wel mogelijk. Deze vliegmaatschappij stond op de goedgekeurde lijst, in ieder geval.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het meten daarvan en het vertalen tot een gekwantificeerde eenheid, leidt echt niet tot een mate van veiligheid die bij elke maatschappij exact hetzelfde is.
Een goedgekeurde lijst gaat uit van een bepaald minimum. In NL rijden een hele hoop soorten auto's rond, allemaal goedgekeurd, maar toch zijn er wel wat verschillen tussen auto's onderling...quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:24 schreef waht het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat dus wel mogelijk. Deze vliegmaatschappij stond op de goedgekeurde lijst, in ieder geval.
En ook tussen de chauffeurs.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een goedgekeurde lijst gaat uit van een bepaald minimum. In NL rijden een hele hoop soorten auto's rond, allemaal goedgekeurd, maar toch zijn er wel wat verschillen tussen auto's onderling...
Precies. De bewering dat vliegen met welke maatschappij dan ook statistisch gezien, voor wat betreft het krijgen van een ongeluk geen moer uitmaakt, is flauwekul.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:34 schreef Felixa het volgende:
[..]
En ook tussen de chauffeurs.
Er zijn veel mensen met een rijbewijs, maar toch is ieders rijstijl anders.
Zal met piloten ook wel zo zijn; de een weet misschien adequater op een noodsituatie te reageren dan een ander die minder ervaring/extra opleiding heeft.
Dit zegt meer imho: http://nos.nl/artikel/156(...)riqiyah-airways.htmlquote:Op donderdag 13 mei 2010 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een goedgekeurde lijst gaat uit van een bepaald minimum. In NL rijden een hele hoop soorten auto's rond, allemaal goedgekeurd, maar toch zijn er wel wat verschillen tussen auto's onderling...
Ja,quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:21 schreef Jojoke het volgende:
Wordt de vliegmaatschappij ook niet enorm gesponsord door Libië? Dat kan ook een groot deel van de prijsverschillen veroorzaken, plus dat Libische personeel wellicht goedkoop is.
Wat zegt het? Vergeet niet dat ze nog niet zo lang vliegen...quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit zegt meer imho: http://nos.nl/artikel/156(...)riqiyah-airways.html
Als het een zooitje was daar was er wel eerder iets gebeurt.
Maar goed, jouw claim dat eerdere technische problemen aangeven "wat voor een maatschappij" het is is natuurlijk reinste onzin. Je hebt geen idee wat er aan de hand was, en dat de KLM nooit 4 dagen op onderdelen zou moeten wachten weet jij natuurlijk ook niet. Al met al, weer dezelfde bullshit als bij de TA crash, mensen roepen maar wat vanwege de "afkomst" van de maatschappij.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Precies. De bewering dat vliegen met welke maatschappij dan ook statistisch gezien, voor wat betreft het krijgen van een ongeluk geen moer uitmaakt, is flauwekul.
Dit zegt mij meer dan wat jij zegt:quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat zegt het? Vergeet niet dat ze nog niet zo lang vliegen...
.quote:Jonge maatschappij
Eigenaar Afriqiyah Airways is een vrij jonge vliegmaatschappij, die in 2001 werd opgericht en volledig in handen is van de Libische staat. Er is nooit eerder een ongeluk gebeurd met een vliegtuig van de maatschappij. Het staat ook niet op de zwarte lijst van de Europese Unie
Je leest gewoon niet he...quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit zegt mij meer dan wat jij zegt:
[..]
.
Er is gewoon geen grond voor je beweringen, ik respecteer je mening maar deel hem niet. Als er iets mis zou zijn met Afriqiyah Airways dan was er wel iets over bekend geweest. Het feit dat ze al 9 jaar vliegen en niet op de zwarte lijst staan zal niet voor niets zijn.
Gisteren werden er ook al allerlei zaken versleept en opgeraapt en het leek er niet bepaald op dat men bezig was met het onderzoek.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef yvonne het volgende:
Kunnen we weer ontopic?
Graag
Wat me verbijsterd is dat pers op de rampplek ronddenderd, dat is hoogst ongebruikelijk.
Sowieso dat er buiten onderzoeksteams daar mensen op de plek mogen komen.
Het onderzoek is niet eens afgerond, er liggen persoonlijke bezittingen, iedereen loopt maar te rapen, echt walgelijk.
Dat is idd vreemd, des te meer omdat er werd gezegd dat de crashsite afgeschermd zou zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:53 schreef yvonne het volgende:
Kunnen we weer ontopic?
Graag
Wat me verbijsterd is dat pers op de rampplek ronddenderd, dat is hoogst ongebruikelijk.
Sowieso dat er buiten onderzoeksteams daar mensen op de plek mogen komen.
Het onderzoek is niet eens afgerond, er liggen persoonlijke bezittingen, iedereen loopt maar te rapen, echt walgelijk.
Het is heel vreemd,quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:00 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is idd vreemd, des te meer omdat er werd gezegd dat de crashsite afgeschermd zou zijn.
Zijn de Franse en Nederlandse teams nu al aangekomen? Zo onderhand zouden ze daar moeten kunnen zijn.
Er zijn idd filmpjes van mensen die er niets te zoeken hebben, oa: http://nos.nl/video/15700(...)-nos-ooggetuige.html
Interview met deze man: http://nos.nl/video/15701(...)iegtuig-crashte.html
Een iets langer fragment: http://nos.nl/audio/15702(...)iegtuig-crashte.html
ongelukken zijn meestal een combinatie van fouten of defecten.. 1 motor defect brengt nog geen vliegtuig naar beneden.. alleen de combinatie van bepaalde dingen kan desastreus zijn.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:10 schreef Jasje2010 het volgende:
vorige week was er toch ook een Transavia vlucht welke nog op de startbaan is afgebroken omdat er een of andere vuurvlam was.
Gelukkig is het opstijgen kunnen worden afgebroken, moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als het vliegtuig wel in de lucht zou gaan...
En zouden we dan de luchtvaartmaatschappij Transavia ook helemaal met negatieve argumenten becommentarien, of was het dan gewoon "pech"?
M.a.w. helaas gebeurt er met elke luchtvaartmaatschappij wel iets; het verongelukte vliegtuig stond niet op een zwarte lijst, het was ook nog een vliegtuig van slechts een half jaar oud, kan me heel goed voorstellen dat de mensen het in alle vertrouwen hebben geboekt...
Sporen verdoezel je door gericht bewijsstukken op te gaan ruimen. Die mensen hadden er inderdaad niets te zoeken en in het kader van het onderzoek is het bedenkelijk dat die lui daar aan het "opruimen" waren, maar gericht sporen uitwissen is 'n ander verhaal natuurlijk.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het is heel vreemd,
ik speculeer gewoon even: wat als er wel iets mis was, sabotage, aanslag, iets, hoe verdoezel je de sporen?
Juist, door hordes mensen door je plek van bewijs te laten banjeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |