Geweldige oplossing.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
De Somalische piraten die donderdag door Russisch mariniers gevangen werden genomen, zijn hoogstwaarschijnlijk verzopen. Dat meldt een bron binnen het Russische leger vandaag.
De criminelen hadden olietanker Moscow University gekaapt voor de kust van Jemen. Omdat er geen gronden waren om ze te berechten, moesten ze worden vrijgelaten. De Russen gaven de Somaliėrs een bootje en zetten ze 550 kilometer uit de kust overboord. Bewapening of een navigatiesysteem wilden ze de piraten niet cadeau doen. Geen van de mannen haalde de kust, aldus de bron![]()
http://www.spitsnieuws.nl(...)raten_verzuipen.html
Probleem|oplossing
![]()
Tja, die Somali's staan ook bekend om hun menslievende karaktertje, he?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:06 schreef xpompompomx het volgende:
Slechte actie, zo ga je niet met mensen om.
Dit schrikt beter af ? !quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:03 schreef Chooselife het volgende:
Ik vond het al verdacht dat de Russen er maar één hadden doodgeschoten.
Precies, ze moesten vrijgelaten worden, ze zijn vrijgelaten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hiermee ontkomen ze aan bepaalde juridische beperkingen.
Ja, en zelfs als je wint, dan zit je met al die Russen opgescheept.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:23 schreef Chooselife het volgende:
Je zou maar een oorlog beginnen tegen Rusland.
Dat is echt de minste vijand die je kunt hebben volgens mij. Volstrekt meedogenloos. En nog goed getraind en bewapend ook.
Maar in elk geval niet met Somalische piratenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, en zelfs als je wint, dan zit je met al die Russen opgescheept.
Die zijn tegen die tijd allemaal verzopenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:25 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Maar in elk geval niet met Somalische piraten
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:06 schreef xpompompomx het volgende:
Daarvoor hoef je geen oorlog te beginnen, dat lossen die Russen zo ook wel op.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:25 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Maar in elk geval niet met Somalische piraten
En dat ieder schip dat niet door militairen wordt begeleid of op tijd bevrijd kan worden vogelvrij is. Je maakt het de piraten tenslotte wel erg makkelijk op deze manier: als je een schip aanvalt kunnen er twee dingen gebeuren: of je wint en je krijgt losgeld of cargo, of je wordt gearresteerd, krijgt bevoorrading en wordt weer teruggestuurd. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je je wapens kwijt bent, volgens mij hebben ze daar geen tekort aan wapens..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:28 schreef RM-rf het volgende:
wat mij betreft is het juist des te slimmer dat de nederlandse marine niet zulke 'grappen' uithaalt, daarmee zorg je er juist voor dat die gasten zich snel en probleemlos overgeven, zodra je het schip betreed en de belangrijke posities inneemt en genoeg rugdekking hebt.
Dat is gewoon zo.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dat ieder schip dat niet door militairen wordt begeleid of op tijd bevrijd kan worden vogelvrij is. Je maakt het de piraten tenslotte wel erg makkelijk op deze manier: als je een schip aanvalt kunnen er twee dingen gebeuren: of je wint en je krijgt losgeld of cargo, of je wordt gearresteerd, krijgt bevoorrading en wordt weer teruggestuurt. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je je wapens kwijt bent, volgens mij hebben ze daar geen tekort aan wapens..
Als het vaak genoeg gebeurt, natuurlijk wel. De keus wordt dan een heel andere (en anders raken de piraten wel opquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat is gewoon zo.
Daaraan verandert het echt geen flikker of de russen deze piraten na afloop hebben laten omkomen op zee ...
dacht je soms dat er ook mar een somalische piraat nu denkt 'goh hé, dat lastigvallen-van-schepen, laten we dat nu toch maar niet meer doen...'.
Is dat zo? In het verleden kwamen vaak genoeg berichten voorbij van kidnapsituaties, lange standofs en dergelijke. Ik kreeg uit de berichten niet echt het idee dat ze zich direkt overgaven..quote:wél zullen piraten die een schip bezet houden tegen russen tot het eind aan toe vechten, waarschijnlijk zich gewoon doodvechten, terwijl dezelfde piraten zich bij een nederlandse ontzettingsoperatie zich vrijwel direkt overgeven...
met alle respect maar het idee dat 'de piraten zouden opraken' is wel een erg dom en goedgelovig idee ... alsoer een beperk t en vast aantal 'potentiele piraten in somalie zou zijn...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als het vaak genoeg gebeurt, natuurlijk wel. De keus wordt dan een heel andere (en anders raken de piraten wel op)
bij nederlanders doen ze dat wel, zodra de mariniers het schp betreden hebben en een goede rugdekkingpositie ingenomen heben zullen de piraten geen verdere moeite doen...quote:Ik kreeg uit de berichten niet echt het idee dat ze zich direkt overgaven..
Ne, de 'Gouden TIjd' van de boekaniers in het Caraibisch gebied was voorbij kort na het Verdrag van Utrecht waarbij de Spoaanse Successieoorlog ten einde was en Frankrijk, Spanje, Engeland en Nederland vrede sloten..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tja, de gouden eeuw van de piraten in het verleden is ook opgelost met de harde oplossing. Dus waarom zou dat nu niet meer werken.
Integendeel. Als een piraat verzopen is, keert hij niet terug.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:56 schreef Corkscrew het volgende:
Laffe actie van de Russen die het piraterij-probleem totaal niet oplost.
Voor iemand die in 1981 is geboren had ik wel een iets slimmere reactie verwacht.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Integendeel. Als een piraat verzopen is, keert hij niet terug.
Half Fok zweert erbij...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Mensen die dit goed vinden.
Barbaren bestrijden met barbaarse methodes.
Hoezo gruwelijk ?quote:die piraterij voorkomen doe je echt niet door die gasten een gruwelijke dood te laten sterven, omdat veel van die somaliers ook niet echt veel keuze hebben, maar juist de meesten willen wel graag overleven.
Wil jij beweren dat zombie piraten bestaan??quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voor iemand die in 1981 is geboren had ik wel een iets slimmere reactie verwacht.
-hongerquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En geen keuze hebben ? Hoezo geen keuze hebben, wie dwingt ze dan om dit te doen ?
Wat is er laf aan?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:53 schreef Santello het volgende:
De Russen zouden zich diep moeten schamen voor deze actie, hoe laf.
heb je ook maar het flauwste benul van de stand van zaken in Somalie?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoezo gruwelijk ?Verdrinken valt best mee hoor, zoals ze daar de jonge meisjes besnijden dat is pas echt gruwelijk.
![]()
En geen keuze hebben ? Hoezo geen keuze hebben, wie dwingt ze dan om dit te doen ?
Het is volgens mij een laf volk, als er maar genoeg van hun soortgenoten verzuipen dan gaan ze wel wat anders bedenken om mensen die wel werken te beroven.
Wat een nonsens, zodra ze weer aan land zijn rijden ze in hun Mercedes naar hun villa met zwembad. Op zee doen ze zich voor als arme vissertjes, anders lopen ze veel te veel in het oog.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:57 schreef RM-rf het volgende:
dat zijn verder ook geen helden met een wens te sterven, maar meestal gewoon laffe gastjes met honger die nauwelijks weten hoe een trekker over te halen.
Je begrijpt best wat ik bedoel. Die piraten doen het, zoals reeds gezegd, echt niet om stoer of rijk te worden. Dit is dus niet meer dan symptoombestrijding.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Integendeel. Als een piraat verzopen is, keert hij niet terug.
Daarmee wordt denk ik het compleet uitschakelen bedoeld, en niet zozeer het creeren van een situatie waarin de vijand minus enkele verkenners weet dat ie zich beter dood kan vechten dan overgeven.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:13 schreef Chooselife het volgende:
Ooit geleerd uit The art of war:
Verpulver je vijand.
Dat mag dan misschien een deel van het probleem zijn. Ongewapende mensen bestormen met AK's en RPG's op schepen afvuren dient wat mij betreft wel degelijk bestraft te worden.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:14 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Je begrijpt best wat ik bedoel. Die piraten doen het, zoals reeds gezegd, echt niet om stoer of rijk te worden. Dit is dus niet meer dan symptoombestrijding.
Tuurlijk, maar op deze manier?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:21 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat mag dan misschien een deel van het probleem zijn. Ongewapende mensen bestormen met AK's en RPG's op schepen afvuren dient wat mij betreft wel degelijk bestraft te worden.
Het is een zooitje daar, hoog tijd dat ze daar verbetering in aanbrengen. Sinds wanneer is is dat een excuus om op roof uit te gaan ?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
heb je ook maar het flauwste benul van de stand van zaken in Somalie?
Het verdient geen schoonheidsprijs, maar als het vaker als oplossing gebruikt zou worden dan zijn ze in Somaliė al snel van het idee af dat piraterij loont.quote:
Maakt niet uit. De vijand is verpulverd. Linksom of rechtsom. Een kogel was nog vreedzamer geweest.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daarmee wordt denk ik het compleet uitschakelen bedoeld, en niet zozeer het creeren van een situatie waarin de vijand minus enkele verkenners weet dat ie zich beter dood kan vechten dan overgeven.
Russische humor. 550 kilometer uit de kust. En dan lekker roeienquote:De Russen gaven de Somaliėrs een bootje en zetten ze 550 kilometer uit de kust overboord.
Dat is nu eenmaal hoe het gaat... Zelfde als in oorlogstijd, het ontaardt in één grote rooftocht.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is een zooitje daar, hoog tijd dat ze daar verbetering in aanbrengen. Sinds wanneer is is dat een excuus om op roof uit te gaan ?
Nou, dat denk ik toch echt welquote:
Ik zou het boek nog eens rustig doornemen.quote:De vijand is verpulverd. Linksom of rechtsom. Een kogel was nog vreedzamer geweest.
uhuh, die gaan zich vanaf nu doodvechten ipv van de honger en de dorst omkomen nadat ze door de Russen op zee op een bootje zijn gezet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:33 schreef MikeyMo het volgende:
laat dit een waarschuwing zijn voor diegene die plannen hebben
Dat ook nog eens...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:29 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Maakt niet uit. De vijand is verpulverd. Linksom of rechtsom. Een kogel was nog vreedzamer geweest.
in dat geval zullen reders zich zwaarder bewapenen en meteen het vuur openen. nog minder piraten. heb je nu een beetje door dat de kapers altijd aan het kortste eind zullen trekken op de langere termijn?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
uhuh, die gaan zich vanaf nu doodvechten ipv van de honger en de dorst omkomen nadat ze door de Russen op zee op een bootje zijn gezet.
Dan hebben ze wat ze zo graag willen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
uhuh, die gaan zich vanaf nu doodvechten ipv van de honger en de dorst omkomen nadat ze door de Russen op zee op een bootje zijn gezet.
Het is het gemakkelijkst de cyrillische opschriften te vermijden. Dat zal dus wel gebeuren vanaf nu.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het moet vooral ophouden. Straffen is goed, maar er moet bovenal voor gezorgd worden dat het helemaal niet meer nodig is om de piraterij in te gaan.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:21 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat mag dan misschien een deel van het probleem zijn. Ongewapende mensen bestormen met AK's en RPG's op schepen afvuren dient wat mij betreft wel degelijk bestraft te worden.
jij denkt aan veel geld storten?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:40 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Het moet vooral ophouden. Straffen is goed, maar er moet bovenal voor gezorgd worden dat het helemaal niet meer nodig is om de piraterij in te gaan.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
Triest. Zo ga je in mijn optiek niet om met mensen. Daarnaast is het ronduit stupide om te denken dat die sloebers allemaal vrijwillig piraatje spelen. Die lui hebben een zwaar verneukt kutleven. De enige hoop die veel van hen hebben is piraterij.
Maar fijn dat het goed is gesteld met het inlevingsvermogen van de gemiddelde fokker. Die kan niet verder denken dan: piraat = slecht.
zo gaan die piraten op hun beurt wel weer met anderen omquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
Triest. Zo ga je in mijn optiek niet om met mensen. Daarnaast is het ronduit stupide om te denken dat die sloebers allemaal vrijwillig piraatje spelen. Die lui hebben een zwaar verneukt kutleven. De enige hoop die veel van hen hebben is piraterij.
Maar fijn dat het goed is gesteld met het inlevingsvermogen van de gemiddelde fokker. Die kan niet verder denken dan: piraat = slecht.
quote:
Hunnie doen het ook?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zo gaan die piraten op hun beurt wel weer met anderen om
Die conclusie vind ik toch een stap te ver. Ja, goed, de situatie in Somalie is diep triest, de mensen zijn straatarm en dat is erg naar. Maar is piraterij werkelijk de enige optie? Hoe zit dat dan in andere landen, waar mensen ook straatarm zijn maar die niet langs een druk bevaarde route liggen? Zijn de Nigeriaanse scammers ook te verdedigen omdat Nigeria ook een straatarm land is? En moeten we ze dan maar gewoon hun gang laten gaan?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
Ooit geleerd uit The Art of Warquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:13 schreef Chooselife het volgende:
Ooit geleerd uit The art of war:
Verpulver je vijand.
Hun probleem, dat fiksen ze zelf maar. Enige wat wij hoeven te doen is iedereen die aan onze belangen zit van zijn sokken schieten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:40 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Straffen is goed, maar er moet bovenal voor gezorgd worden dat het helemaal niet meer nodig is om de piraterij in te gaan.
Je kunt er wel humaan en moralistisch praatje op nahouden, moeder Theresa, maar zodra één van jouw familieleden eens getroffen raakt door een stel bewapende onverlaten als deze, zul je elke minuut van de dag smeken dat er een groepje Spetsnaz leden korte metten met ze maakt. Dan is die humane ideologie van je binnen een seconde verdwenen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
Precies.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:50 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je kunt er wel humaan en moralistisch praatje op nahouden, moeder Theresa, maar zodra één van jouw familieleden eens getroffen raakt door een stel bewapende onverlaten als deze, zul je elke minuut van de dag smeken dat er een groepje Spetsnaz leden korte metten met ze maakt. Dan is die humane ideologie van je binnen een seconde verdwenen.
Dit zijn gewetenloze primaten die rustig hun RPG's leegknallen op je schip en AK's op de je stuurhut als je ze niet aan boord laat. En die verdienen een heel gewetenloze aanpak. Oog om oog, tand om tand.
Non-argument, aangezien de kaping al ten einde was.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:50 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je kunt er wel humaan en moralistisch praatje op nahouden, moeder Theresa, maar zodra één van jouw familieleden eens getroffen raakt door een stel bewapende onverlaten als deze, zul je elke minuut van de dag smeken dat er een groepje Spetsnaz leden korte metten met ze maakt. Dan is die humane ideologie van je binnen een seconde verdwenen.
Ah, dus een 'nou nooit meer doen hoor' was ook genoeg geweest?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Non-argument, aangezien de kaping al ten einde was.
Ja precies. De nazi's een aai over de bol geven na 1945. "Nooit meer doen hoor!"quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Non-argument, aangezien de kaping al ten einde was.
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, dus een 'nou nooit meer doen hoor' was ook genoeg geweest?
LOLquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:03 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ja precies. De nazi's een aai over de bol geven na 1945. "Nooit meer doen hoor!"
Zat nazi's kregen een aai over de bol. Die mochten lekker aan het werk in de Statesquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:03 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ja precies. De nazi's een aai over de bol geven na 1945. "Nooit meer doen hoor!"
Wat was het probleem met deze oplossing.....quote:
Inderdaad, ze hadden die piraten gewoon netjes op die tanker moeten laten zitten, beetje ze zomaar oppakken in plaats van ze miljoenen aan losgeld te geven. Hoe komen ze erop.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:06 schreef xpompompomx het volgende:
enkele maar.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zat nazi's kregen een aai over de bol. Die mochten lekker aan het werk in de States
Als die piraten voor ons een kernfusiecentrale in elkaar kunnen sleutelen mogen ze van mij een verblijfsvergunning krijgen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zat nazi's kregen een aai over de bol. Die mochten lekker aan het werk in de States
Over de aard van het bootje wordt niets gezegd. Evengoed had het een buitenboordmotor.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:31 schreef MrX1982 het volgende:
Epic Win.
[..]
Russische humor. 550 kilometer uit de kust. En dan lekker roeien.
Als jij in dergelijke armoede leeft ben jij de eerste die z'n buurman overvalt. Als de armoede erg genoeg is zijn alle mogelijke buurmannen die je kunt hebben even arm als jij en ga je de zee op. Dat is wat armoede en wetteloosheid met mensen doet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:50 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dit zijn gewetenloze primaten die rustig hun RPG's leegknallen op je schip en AK's op de je stuurhut als je ze niet aan boord laat. En die verdienen een heel gewetenloze aanpak. Oog om oog, tand om tand.
of geef ze een lading hengels en netten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:20 schreef waht het volgende:
[..]
Als jij in dergelijke armoede leeft ben jij de eerste die z'n buurman overvalt. Als de armoede erg genoeg is zijn alle mogelijke buurmannen die je kunt hebben even arm als jij en ga je de zee op. Dat is wat armoede en wetteloosheid met mensen doet.
En dan ga je die lui vermoorden? Het is niet eens uit zelfverdediging. Veel lager dan dat kan je niet komen. Dan is het humaner om ze een kogel door de kop te jagen.
Alsof ze die investeringen kunnen maken?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of geef ze een lading hengels en netten.
en zo te zien kunnen ze wel wapens kopen... kunnen ze daar niet beter landbouwtuig van aanschaffen?
Een enkeling? We hebben het over duizenden nazi's. En dan alleen naar de VS. Zat moffen zijn meegenomen naar de Sovjet-Unie en Engeland.quote:
quote:en zo te zien kunnen ze wel wapens kopen... kunnen ze daar niet beter landbouwtuig van aanschaffen?
tuurlijk jongen. moet de regering maar eens prioriteiten stellen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:27 schreef waht het volgende:
[..]
Alsof ze die investeringen kunnen maken?
Wapens zijn goedkoop, landbouwtuig is duur (en vast niet beschikbaar, net zo min als landbouwgrond, of stabiliteit, of veiligheid, of alles wat je nodig hebt om te ondernemen).
LOLquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tuurlijk jongen. moet de regering maar eens prioriteiten stellen.
nou zo zie ik dat niet. waarom moeten wij de dupe worden van deze piraten? laat hun eigen regering maar voor ze zorgen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
LOL
Adding a new dimension to ignorance.
Er is praktisch geen overheid, dat is waar ik op doelde.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou zo zie ik dat niet. waarom moeten wij de dupe worden van deze piraten? laat hun eigen regering maar voor ze zorgen.
Die hebben ze dus niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou zo zie ik dat niet. waarom moeten wij de dupe worden van deze piraten? laat hun eigen regering maar voor ze zorgen.
Er is geen regering.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tuurlijk jongen. moet de regering maar eens prioriteiten stellen.
Tegen zoveel simplisme valt niet op te boksen....quote:
Wij worden de dupe omdat wij het hebben en zij niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan mįken ze maar een functionerende regering na al die jaren. hoe komt het ook alweer dat het land zo arm is geworden?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Er is praktisch geen overheid, dat is waar ik op doelde.
Het is de ehhhh.. Libertarische Heilstaat
Overigens is ook maar een klein deel van het land geschikt voor landbouw ivm droogte.
dan worden de piraten de dupe van een zeer pijnlijke dood. deal?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:58 schreef waht het volgende:
[..]
Wij worden de dupe omdat wij het hebben en zij niet.
Hoe het komt dat Afrika een kutzooi is? Deels omdat Afrikanen mongolen zijn, en deels omdat wij de landen hebben verkracht voor ons gewin.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan mįken ze maar een functionerende regering na al die jaren. hoe komt het ook alweer dat het land zo arm is geworden?
Omdat ze collectief besloten te clashenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan mįken ze maar een functionerende regering na al die jaren. hoe komt het ook alweer dat ze zo arm zijn geworden?
die verkrachting valt wel mee. onze welvaart hebben we toch vooral te danken aan onze intellectuele ontwikkelingen in combinatie met noeste arbeid.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:03 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe het komt dat Afrika een kutzooi is? Deels omdat Afrikanen mongolen zijn, en deels omdat wij de landen hebben verkracht voor ons gewin.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Omdat ze collectief besloten te clashen
Maar da's natuurlijk niet helemaal waar he? Het gaat om bepaalde groeperingen die daartoe besluiten en het land de ellende intrekken en de wezen die ze maken dwingen om onder de dope mee te vechten, wat waarschijnlijk ook de enige manier is voor die stakkers om te overleven.quote:
Shell en een heleboel andere bedrijven die delfstoffen uit de grond halen doen dat natuurlijk niet in 2e wereld landen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die verkrachting valt wel mee. onze welvaart hebben we toch vooral te danken aan onze intellectuele ontwikkelingen in combinatie met noeste arbeid.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Shell en een heleboel andere bedrijven die delfstoffen uit de grond halen doen dat natuurlijk niet in 2e wereld landen.
Zaken als koffiebonen en Cacao worden gewoon in Nederland gemaakt door duurbetaalde arbeidskrachten met secundaire arbeidsvoorwaarden waat je eng van word.
Alsof Shell daar met haar eigen prive-militie de oliebronnen bezet, de overheden in de 3e wereld ontvangen miljarden zonder dat ze daar iets voor hoeven te doen. Je zou toch zeggen dat ze daar wel iets constructiefs mee zouden kunnen doen, maar nee.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Shell en een heleboel andere bedrijven die delfstoffen uit de grond halen doen dat natuurlijk niet in 2e wereld landen.
In Afrika is het maar zeer de vraag of het kolonialisme de lokale bevolking iets heeft opgeleverd, itt bv veel voormalige Britse kolonies.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
![]()
zonder die westerse 'roverij' hadden ze niet eens een nagel om aan hun reet te krabben. wat moet je in allahs naam met olie als de motor niet was uitgevonden?
Omdat de politieke situatie volstrekt instabiel is, de regeringen corrupt en voor zover ze dat niet zijn, ze wel moeten investeren in wapentuig?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof Shell daar met haar eigen prive-militie de oliebronnen bezet, de overheden in de 3e wereld ontvangen miljarden zonder dat ze daar iets voor hoeven te doen. Je zou toch zeggen dat ze daar wel iets constructiefs mee zouden kunnen doen, maar nee.
Punt is dat het niet de taak van Shell is om voor een fatsoenlijke overheid te zorgen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Omdat de politieke situatie volstrekt instabiel is, de regeringen corrupt en voor zover ze dat niet zijn, ze wel moeten investeren in wapentuig?
Kortom: een onzinnige opmerking die wederom voorbij gaat aan de problemen die er spelen.
volgens mij was somaliė een britse kolonie, samen met italiė? kan het mishebben.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
In Afrika is het maar zeer de vraag of het kolonialisme de lokale bevolking iets heeft opgeleverd, itt bv veel voormalige Britse kolonies.
Veel =/= alle.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij was somaliė een britse kolonie, samen met italiė? kan het mishebben.
Allemaal heel vervelend en zielig, maar de piraten die hier vast zitten, willen nooit meer naar huis, zo goed hebben ze het h ier in de gevangenis.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
-honger
-geld gebrek
-jaren burgeroorlog
-geen mogelijkheden om op een fatsoenlijke manier geld voor hun gezin te verdienen
-etc
-etc.
En er is volgens jouw geen enkele andere optie dan hier opsluiten of daar laten verzuipen? Wat zal het leven makkelijk zijn met zo'n zwart-wit-wereldbeeld.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:35 schreef boefke20 het volgende:
[..]
Allemaal heel vervelend en zielig, maar de piraten die hier vast zitten, willen nooit meer naar huis, zo goed hebben ze het h ier in de gevangenis.
Denken ze dan aan hun gezin?
Wie zorgt dan voor hun gezin|??
Ze horen geen mensen te gijzelen en te bedreigen, misschien was er een betere oplossing voor, maar deze is beter dan ze te belonen voor hun gedrag.
Als jij een betere oplossing hebt zou ik even contact opnemen met defensie, die weten namelijk ook niets anders meer te verzinnen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:38 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
En er is volgens jouw geen enkele andere optie dan hier opsluiten of daar laten verzuipen? Wat zal het leven makkelijk zijn met zo'n zwart-wit-wereldbeeld.
Tis gewoon de doodstraf.quote:
Het probleem - een land dat voor een groot deel verpauperd is - strekt zich wel wat verder uit dan het werkgebied van Defensie en is helaas ook niet met één simpele oplossing te bestrijden.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als jij een betere oplossing hebt zou ik even contact opnemen met defensie, die weten namelijk ook niets anders meer te verzinnen.
Levenslang in Siberiė vind ik persoonlijk veel inhumaner.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:44 schreef zoalshetis het volgende:
liever zag ik hen levenlang in siberiė. net iets humaner, want mensen dood laten kreperen op zee (als dat echt gebeurd is natuurlijk) is best wel erg grof.
Dan praat je op zijn minst over decennia, en in de tussentijd zou het fijn zijn als schepen een beetje veilig rond kunnen varen nietwaar?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:01 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Het probleem - een land dat voor een groot deel verpauperd is - strekt zich wel wat verder uit dan het werkgebied van Defensie en is helaas ook niet met één simpele oplossing te bestrijden.
serieus? mensen worden daar vaak ouder dan de gemiddelde levensverwachting van een rus. ok het is even wennen met die kou.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Levenslang in Siberiė vind ik persoonlijk veel inhumaner.
Ik dacht dat de goalkeeper bedoeld was om inbound raketten uit de lucht te schieten... vandaar ook de naam.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:06 schreef DanHardy het volgende:
Wat mij betreft worden de handelsschepen standaard uitgerust met een goalkeeper (zie pica). Wanneer geen gehoor wordt gegeven aan de waarschuwingen dit apparaat zijn werk laten doen. Het voordeel is dat je dan geen militairen nodig hebt, enkel een paar techneuten.
[ afbeelding ]
Dat had ik ook gehoord, maar kan ook wel afgesteld worden om objecten uit het water te schieten, wanneer de piraten binnen de RPG-afstand komen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik dacht dat de goalkeeper bedoeld was om inbound raketten uit de lucht te schieten... vandaar ook de naam.
Mooi stukje Hollands gloriequote:
Goed mogelijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:11 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Dat had ik ook gehoord, maar kan ook wel afgesteld worden om objecten uit het water te schieten, wanneer de piraten binnen de RPG-afstand komen.
En wat kost een paar keer vuren met zown machine wel niet?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:11 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Dat had ik ook gehoord, maar kan ook wel afgesteld worden om objecten uit het water te schieten, wanneer de piraten binnen de RPG-afstand komen.
ik denk dat je toch minstens wat legerpersoneel nodig hebt, maar dan krijg je weer conflicten met landen in die regio...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Goed mogelijk.
Als dat zo is lijkt het me een zeer effectieve afschrikker.
Overigens: wat is wel en wat is niet toegestaan voor de verschillende fregatten ter plaatse? Ik neem aan dat ze niet zondermeer het vuur kunnen openen, maar de exacte regels in (naar ik aanneem) internationale wateren ken ik niet.
nog niet een fractie van de complete lading van een schip, of losgeld. daarnaast dient het vooral ter afschrikking. paar keer dit doen en het is definitief afgelopen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wat kost een paar keer vuren met zown machine wel niet?
Tja, dat is een lastige. Het lijkt mij dat zelfverdediging is toegestaan wanneer een groep moordlustige piraten een schip willen enteren.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Goed mogelijk.
Als dat zo is lijkt het me een zeer effectieve afschrikker.
Overigens: wat is wel en wat is niet toegestaan voor de verschillende fregatten ter plaatse? Ik neem aan dat ze niet zondermeer het vuur kunnen openen, maar de exacte regels in (naar ik aanneem) internationale wateren ken ik niet.
Levenslang gevangen zitten in Siberiė is ook niet fijn. Dan kun je beter verdrinken ben je meteen van je ellende af.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
serieus? mensen worden daar vaak ouder dan de gemiddelde levensverwachting van een rus. ok het is even wennen met die kou.
verdrogingsdood is niet fijn.
als jij in een bootje zit is het laatste wat je graag doet verdrinken, dat is ons instinct. je krijgt eerst verschrikkelijke pijnen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Levenslang gevangen zitten in Siberiė is ook niet fijn. Dan kun je beter verdrinken ben je meteen van je ellende af.
Stem op de Piratenpartij, zij zullen wel Kamervragen hierover stellen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:06 schreef xpompompomx het volgende:
Volgens mij hebben die piraten echt niet zo lang rond gedobberd hoor. Dat bootje is vast redelijk snel gezonken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als jij in een bootje zit is het laatste wat je graag doet verdrinken, dat is ons instinct. je krijgt eerst verschrikkelijke pijnen.
Balkenende pleit juist voor de VOC-mentaliteit. Die gingen nog een tikkeltje ruiger om met piraten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:48 schreef Izaag het volgende:
Balkenende zou gezegd hebben: zo gaan we in Nederland niet met mensen om.
we weten het niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij hebben die piraten echt niet zo lang rond gedobberd hoor. Dat bootje is vast redelijk snel gezonken.
lol. laat je kutje eens zien, please.quote:
Ophangen aan de raquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:25 schreef Q.E.D. het volgende:
Internationaal recht mijn kont.
Piraten worden al eeuwen op deze manier bestreden: gewoon overboord zetten of anders de kogel.
ik ookquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:03 schreef Chooselife het volgende:
Ik vond het al verdacht dat de Russen er maar één hadden doodgeschoten.
Fout. De volgende keer kapen die Somaliers geen Russisch schip meer! En als de eerste paar kapingen zo waren behandeld i.p.v. met miljoenen losgeld te komen, was het hele probleem nu weggeweest.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:28 schreef RM-rf het volgende:
Tja, de volgende keer vechten die somaliers zich wel helemaal dood, en geven zich niet over...
om vervolgens ook de hele bot vol met boobytraps te stoppen en desnoods zichzelf in de lucht te jagen...
Dat kan ook gewoon met het boordmitrailleur, heb je geen goalkeeper voor nodig. Goalkeeper is juist zo mooi omdat het compleet autonoom, en snel werkt. Zo'n piratenbootje zie je al van minuten af aan komen makkelijk tijd om het handmatig te doen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:11 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Of ze schieten direct een paar rpg's door de romp als een Russisch fregat komtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Fout. De volgende keer kapen die Somaliers geen Russisch schip meer! En als de eerste paar kapingen zo waren behandeld i.p.v. met miljoenen losgeld te komen, was het hele probleem nu weggeweest.
550 km roeien ??quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
we weten het niet.
ik denk dat ze gewoon weer thuis zijn en nu stoer vertellen dat ze hun buit in ruwe zee verloren hebben, maar dat ze nog met een reddingsbootje, dat ze gekaapt hadden van een arme christelijke visser, aan de dood ontsnapt zijn.
Blijkbaar niet voor iedereen. Of de laatste paar moesten recentelijk verdronken zijn nadat ze midden op zee overboord werden gezet!quote:
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Fout. De volgende keer kapen die Somaliers geen Russisch schip meer! En als de eerste paar kapingen zo waren behandeld i.p.v. met miljoenen losgeld te komen, was het hele probleem nu weggeweest.
misschien dat een ongeruste garde piraten hen ff ging zoeken?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:25 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
550 km roeien ??
gat niet lukken hoor, ik vraag me af of ze wel roeispanen kregen
Jij bent een soort van engeltje dat niemand opvalt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:28 schreef RM-rf het volgende:
Tja, de volgende keer vechten die somaliers zich wel helemaal dood, en geven zich niet over...
om vervolgens ook de hele bot vol met boobytraps te stoppen en desnoods zichzelf in de lucht te jagen...
het kan soft klinken, maar juist het goed omgaan met die gasten als ze zich snel en probleemloos overgeven is een garantie dat er weinig doden vallen...
die piraterij voorkomen doe je echt niet door die gasten een gruwelijke dood te laten sterven, omdat veel van die somaliers ook niet echt veel keuze hebben, maar juist de meesten willen wel graag overleven.
wat mij betreft is het juist des te slimmer dat de nederlandse marine niet zulke 'grappen' uithaalt, daarmee zorg je er juist voor dat die gasten zich snel en probleemlos overgeven, zodra je het schip betreed en de belangrijke posities inneemt en genoeg rugdekking hebt.
Overigenms als je dacht dat de russen goed zijn in het bestrijden van geweld en terrorisme en dit soort dingen, het tegendeel is eerder waar, nergens vind zoveel geweld en is zulk een hoog gevaar van terrorisme... waarbij overigens het verschil tuisen de terroristen en die die hen bestrijden ook verdomd klein zoniet miniem is.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:37 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
leg mij eens uit hoe die somaal dit nieuws te horen krijgt?
Die weten het allang, geloof mequote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:37 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Het motto is dan ook: If it flies, it dies...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:20 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Goalkeeper is juist zo mooi omdat het compleet autonoom, en snel werkt.
Er zijn heel wat vissersbootjes in de wateren daar.quote:En als je het echt automatisch op vrachtschepen wil doen, lekkere gedachte als je daar met je zeilbootje vaart. Kans is klein, maar het kan toch zeker gebeuren.
Net zoals ze te horen krijgen dat er miljoenen losgeld betaald worden?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:37 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
komen die ook met vliegende snelheid op schepen af?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het motto is dan ook: If it flies, it dies...
't Ding moet bijvoorbeeld worden uitgeschakeld als er een heli wil landen
[..]
Er zijn heel wat vissersbootjes in de wateren daar.
Alleen is er geen vis meerquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Er zijn heel wat vissersbootjes in de wateren daar.
LOL, gaat het ook wel eens fout met grote vogels?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het motto is dan ook: If it flies, it dies...
Inderdaad: hij keurt nazistisch gedrag goed en bestempelt jouw kritiek als nazi-lievend?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:08 schreef -Strawberry- het volgende:
Ook typisch trouwens, deel ik even het nieuws met een Rus op msn, vindt ie het een geweldige actie. Confronteer ik hem met het feit dat juist dit soort inhumane praktijken zorgen voor Ruslands slechte reputatie, zegt ie:
"no wonder you people respect Nazis
no wonder at all.."
The fuck!??Ik reageer maar niet, idioot.
Ik heb wel eens zo'n verhaal gehoord ja.quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
LOL, gaat het ook wel eens fout met grote vogels?
Ja inderdaad, die hebben onze vissersschepen opgemaakt.quote:
ONZIN! dat is het zielige linkse verhaal om zelfs piraterij goed te keuren.quote:
Als het werkelijk vissers waren hadden ze hun weg wel terug kunnen vinden, zo moeilijk is het niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, die hebben onze vissersschepen opgemaakt.
Dus nu komen die voormalige vissers op onze koopvaardijschepen af.
Je moet toch wat.
Ja, wij kunnen wat leren van Russen.quote:
Mooi niet. Op het volgende Russische schip gaan ze niet om losgeld vragen maar knallen ze iedereen af.quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:20 schreef Zeroku het volgende:
Met Rusland valt niet te kutten. Van die boten blijven ze in ieder geval voortaan af.
Maidenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:26 schreef Knip het volgende:
"Water, water everywhere nor any drop to drink"
quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:25 schreef waht het volgende:
[..]
Mooi niet. Op het volgende Russische schip gaan ze niet om losgeld vragen maar knallen ze iedereen af.
Geheel terecht, natuurlijk.
Die Russische spetsnaz-criminelen kunnen niet overal tegelijk zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:30 schreef Zeroku het volgende:
[..]
. Je denkt dat die Russen dat toelaten?
De bemanning van het schip is natuurlijk makkelijk te overmeesteren, dat zijn bange burgers. Dat kunnen de piraten makkelijk onder controle houden en vanuit die situatie onderhandelen over losgeld.quote:Op woensdag 12 mei 2010 01:15 schreef schijffie het volgende:
Waarom vechten die piraten niet sowieso als militairen hun boot enteren? Wat voor nut heeft het als je een boot kaapt en je vervolgens direct overgeeft zodra er iemand met een geweer voor je neus staat.
En mochten ze terugvechten als er russen aan boord komen... Spetznaz tegen raggedy-ass Somalier.
Regel 1: Onderhandel NIET met terroristen! En piraten vallen daar ook onder, dat hele "geonderhandel" en losgeldbetalen heeft ervoor gezorgd dat er momenteel tientallen schepen en honderden mensen vastzitten bij Somalische piraten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:34 schreef VeX- het volgende:
Deze actie is hartstikke dom en toont aan waarom er internationaal toezicht moet komen op de vrije zee. De volgende keer dat er weer een schip gegijzeld wordt kun je er vergif op nemen dat de gijzelaars er slechter vanaf komen.
En het feit dat die commando's aanzienlijk beter kunnen mikken... En vanaf veel grotere afstand!quote:Op woensdag 12 mei 2010 01:22 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De bemanning van het schip is natuurlijk makkelijk te overmeesteren, dat zijn bange burgers. Dat kunnen de piraten makkelijk onder controle houden en vanuit die situatie onderhandelen over losgeld.
Maar de piraten snappen zelf ook wel dat ze geen schijn van kans meer hebben als het schip eenmaal is geėnterd door mariniers. Superieure vuurkracht en training, daar kunnen ze echt niet tegenop.
Slechter dan afgemaakt worden of maandenlang onder zeer slechte omstandigheden vastgehouden worden?quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:34 schreef VeX- het volgende:
Deze actie is hartstikke dom en toont aan waarom er internationaal toezicht moet komen op de vrije zee. De volgende keer dat er weer een schip gegijzeld wordt kun je er vergif op nemen dat de gijzelaars er slechter vanaf komen.
Die fout hebben ze al een keer gemaaktquote:Op woensdag 12 mei 2010 00:32 schreef Zeroku het volgende:
[ afbeelding ]
Die moeten ze maar eens proberen te kapen
Russen onderhandelen nooit.quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Regel 1: Onderhandel NIET met terroristen! En piraten vallen daar ook onder, dat hele "geonderhandel" en losgeldbetalen heeft ervoor gezorgd dat er momenteel tientallen schepen en honderden mensen vastzitten bij Somalische piraten.
NIET onderhandelen dan ben je op lange termijn veel beter af. Piraten? Doodstraf, direct.
grootste dooddoener OOIT!quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Regel 1: Onderhandel NIET met terroristen!
Ze laten wel consequent zien dat het niet loont om iets Russisch' te gijzelen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:35 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Die vergassen de hele boel gewoon
quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:38 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ze laten wel consequent zien dat het niet loont om iets Russisch' te gijzelen.
Lijkt me inmiddels wereldwijd bekend. De enige zekerheid die je hebt, is dat je het er niet levend vanaf brengt.
Maar wat is dan wel de oplossing?quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
mij kunnen zulke somalische terroristen an sich niks verdommen en ook niet dat die toevallig doodgaan op zee ... wel denk ik dat er helegaar géén 'oplossing' in zit, het hooguit een populistisch gevoel geeft van 'straffen achteraf' , maar de volgende groep piraten doodleuk snel klaar staat en die meestal nóg aggressiever en geweldadiger is ... (omdat die weten niks te verliezen te hebben en overgeven bestrafd wordt met de dood)
natuurlijk moet je die schepen ontzetten als ze aangevallen en bezet zijn, als daartoe een mogelijkheid is ... enkel, daarin ligt helemaal geen 'oplosing' enkel kun je de schepen die aangevallen worden ontzetten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:04 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Maar wat is dan wel de oplossing?
Roepen dat iets een dooddoener is is pas een dooddoener......quote:
^^ Dat dus. En af en toe enkele dode gijzelaars nemen ze op de koop toe. Deden ze dat niet, dan werden er ongetwijfeld veel meer Russen vermoord, dus het loont om zo op te treden.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:38 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ze laten wel consequent zien dat het niet loont om iets Russisch' te gijzelen.
Lijkt me inmiddels wereldwijd bekend. De enige zekerheid die je hebt, is dat je het er niet levend vanaf brengt.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:34 schreef VeX- het volgende:
Onzin! Deze lui willen simpelweg snel geld verdienen. Het zijn geen gelovige fundamentalisten die willen sterven voor een stel maagden, deze lui willen gewoon geld. En jezelf opblazen helpt niet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
maar betekent vooral dat de kans groot is dat de volgende groep piraten bomgordels draagt en zichzelf de lucht in blaast als je het schip betreed
Gewapende escortes zijn simpelweg niet toegestaan, tenminste, niet privaat! En bewapening op koopvaardijschepen ook niet. 't Is niet dat je je makkelijk kan bewapenen tegen een stel negers met raketwerpers en AK-47's... Daar heb je een zwaar bewapend en getraind commandoteam voor nodig. En privaat is dat helemaal niet toegestaan, aan boord van een Nederlands koopvaardijschip geldt nog steeds gewoon de Nederlandse wet.quote:Overigens denk ik dat het 'preventief optreden' tegen Piraten ook domweg iets is waar de rederijen ook zelf verantwoordelijk voor zijn.... ik snap niet dat ze kennelijk liever een paar miljoen losgeld betalen, dan gewoon meebetalen aan gewapende escorte's of betere bewapening op de schepen zelf.
Daarom noemen wij die piraten en soortgelijke dan ook onbeschaafd, primitief en barbaars, en onszelf beschaafdquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zo gaan die piraten op hun beurt wel weer met anderen om
Dat kan je dan wel doen, maar ons "politiek correcte beschaafde theedrinken" helpt echt niet! Face it: de grote boze buitenwereld lacht je keihard uit!quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Daarom noemen wij die piraten en soortgelijke dan ook onbeschaafd, primitief en barbaars, en onszelf beschaafd
Er zijn andere methoden die wel mogen .. een waterkanon bvb, blijkt uitstekend te werkenquote:Op woensdag 12 mei 2010 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Gewapende escortes zijn simpelweg niet toegestaan, tenminste, niet privaat! En bewapening op koopvaardijschepen ook niet. 't Is niet dat je je makkelijk kan bewapenen tegen een stel negers met raketwerpers en AK-47's... Daar heb je een zwaar bewapend en getraind commandoteam voor nodig. En privaat is dat helemaal niet toegestaan, aan boord van een Nederlands koopvaardijschip geldt nog steeds gewoon de Nederlandse wet.
wél als ze weten dat ze na overgave afgeslacht worden ..quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Onzin! Deze lui willen simpelweg snel geld verdienen. Het zijn geen gelovige fundamentalisten die willen sterven voor een stel maagden, deze lui willen gewoon geld. En jezelf opblazen helpt niet.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Gewapende escortes zijn simpelweg niet toegestaan, tenminste, niet privaat! En bewapening op koopvaardijschepen ook niet.
Laf? Ik vind het juist getuigen van een gezonde dosis humor.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:53 schreef Santello het volgende:
De Russen zouden zich diep moeten schamen voor deze actie, hoe laf.
Wat jij vergeet is dat daar meer dan genoeg straatarme mensen rondlopen die de taak zo van die 1000 dode piraten overnemen .. niet 10 anderen voor die ene maar duizend anderen voor die ene dode piraat.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat kan je dan wel doen, maar ons "politiek correcte beschaafde theedrinken" helpt echt niet! Face it: de grote boze buitenwereld lacht je keihard uit!
Verder erg fijn dat jij een warm en fuzzy gevoel krijgt als piraten ontwapend weer aan land gaan en zich herbewapenen, ik zie ze liever dood.
En ja, liever 1000 dode piraten dan 1 dode opvarende van een koopvaardijschip.
Ik kwam pas een veel mooiere oplossing tegen: een gordijn van kokend water rond het schip, aangedreven met restwarmte van de motor! Stoere neger die daar doorheen klimt!quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Er zijn andere methoden die wel mogen .. een waterkanon bvb, blijkt uitstekend te werken
Want? Marine zet piraten in een bootje, bootje zinkt. Tsja, de grote zee is gevaarlijk, niks mis mee.quote:als je het ene moment roept dat het prima is gevangen genomen negers simpelweg dood te laten gaan op zee door hen ver buiten de kust uit te zetten, maar als het aankomt op gewoon 'preventie' voeren tegen de aanvallen opeens gaat roepen 'jamaar, dat mąąhąąg helemaal niet'...
Slechts zolang er geld betaald wordt...quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat jij vergeet is dat daar meer dan genoeg straatarme mensen rondlopen die de taak zo van die 1000 dode piraten overnemen .. niet 10 anderen voor die ene maar duizend anderen voor die ene dode piraat.
Een gezonde dosis russische humorquote:Op woensdag 12 mei 2010 10:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Laf? Ik vind het juist getuigen van een gezonde dosis humor.
Wie zegt dat de boot niet (ook) kapot is? Ze zijn mijlenver uit de kust in een sloepje gezet, die sloep zal dus ook wel stuk zijn en hun eigen boot hebben ze ook niet meer.quote:Op woensdag 12 mei 2010 10:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat jij vergeet is dat daar meer dan genoeg straatarme mensen rondlopen die de taak zo van die 1000 dode piraten overnemen .. niet 10 anderen voor die ene maar duizend anderen voor die ene dode piraat.
Neem liever de bootjes in beslag en vernietig die, daar is een stuk moeilijker aan te komen dan aan wapens of nieuwe piraten ..
Als je geen leven meer hebt maak je je waarschijnlijk ook niet zo veel zorgen meer over het onderhoud daarvanquote:dat lijkt mij veel ontmoedigender om te zien .. daar ligt je levensonderhoud, zelfs vissen voor die armetierige anderhalve vis per dag kan nu niet meer
Yup, bedacht door Nederlandse mariniers als ik het goed heb, net als het in beslag nemen van de whaler en alle skiffs op eentje na .. en dan net genoeg water en voedsel mee om de kust te halen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kwam pas een veel mooiere oplossing tegen: een gordijn van kokend water rond het schip, aangedreven met restwarmte van de motor! Stoere neger die daar doorheen klimt!
Je maakt uiteraard zeker dat zo'n skiff geen water maakt en dat je daarmee het land wel kan halen .. wij zijn toch geen barbaren?quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wie zegt dat de boot niet (ook) kapot is? Ze zijn mijlenver uit de kust in een sloepje gezet, die sloep zal dus ook wel stuk zijn en hun eigen boot hebben ze ook niet meer.
Klopt, en als je toch weinig meer te verliezen hebt vecht je des te harder voor het beetje wat je nog wel hebt en niet ook wil verliezen ..quote:Als je geen leven meer hebt maak je je waarschijnlijk ook niet zo veel zorgen meer over het onderhoud daarvan
Was dat hun eigen boot dan? Volgens mij werden ze in een soort sloep gezet.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:07 schreef moussie het volgende:
[..]
Je maakt uiteraard zeker dat zo'n skiff geen water maakt en dat je daarmee het land wel kan halen .. wij zijn toch geen barbaren?
Ehh die systemen zijn gewoon commercieel verkrijgbaar.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Yup, bedacht door Nederlandse mariniers als ik het goed heb
Hoe bedoel je, "geheel terecht"quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:25 schreef waht het volgende:
[..]
Mooi niet. Op het volgende Russische schip gaan ze niet om losgeld vragen maar knallen ze iedereen af.
Handboek voor de kaper, hoofdstuk 1, paragraaf 1, regel 1:quote:Op woensdag 12 mei 2010 00:25 schreef waht het volgende:
Een kat in het nauw maakt vreemde sprongenquote:Op woensdag 12 mei 2010 11:39 schreef Northside het volgende:
[..]
Handboek voor de kaper, hoofdstuk 1, paragraaf 1, regel 1:
"Gijzelaars zijn je levensverzekering".
Als je je gijzelaars hebt afgeschoten, wat houdt de autoriteiten dan nog tegen om jou doormidden te schieten? Dus nee, de kans dat ze iedereen afknallen is minimaal.
quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen
Ze hebben ook zichzelf ermee door zich over te geven aan de Russen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
. Je hebt er alleen jezelf mee dus waarom zou je het doen..
Ja, dus uiteindelijk komen ze tot de conclusie dat thuisblijven de veiligste optie is. Probleem opgelost.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef tjoptjop het volgende:
Ze hebben ook zichzelf ermee door zich over te geven aan de Russen.
Klopt, maar wel met Somalische piraten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:06 schreef xpompompomx het volgende:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:37 schreef Northside het volgende:
Sjongejonge, zijn er echt nog mensen die denken dat die piraten arme vissertjes zijn, die geen keuze hebben en wel schepen moeten enteren om voor vrouw en kinderen thuis een boterham te verdienen?
Hou toch op, dat is keiharde georganiseerde criminaliteit, die piraten zijn huurlingen die in opdracht van een lokale crimineel erop uit gaan. De bende levert de wapens en de boot, de piraat doet de rest. Als er losgeld terugkomt verdwijnt dat, na aftrek van salaris voor de piraat, weer in het criminele circuit waar ze er nog meer bootjes en wapens van kopen en nog meer plundermissies van opzetten.
Ik denk dat dat uitermate naief is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:24 schreef Northside het volgende:
[..]
Ja, dus uiteindelijk komen ze tot de conclusie dat thuisblijven de veiligste optie is. Probleem opgelost.
Zie m'n eerdere post over het bombarderen van de piratenbolwerken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en juist omdat eens op de zoveel malen er wel losgeld binnenkomt zullen er altijd van die piraatjes op bootjes ronddobberen en helpt het geen flikker ze een voor één af te knallen, als je niet de warlords en bende (milities) aanpakt die erachter zitten, dan blijven ze komen..
als we het niet proberen zullen we het nooit weten.quote:
Mijn punt is dat het geen onschuldige vaders zijn die impulsief besluiten dat ze wel de amateuristische piraat moeten gaan uithangen om het gezin eten te geven. Het is een geoliede criminele machine waar waarschijnlijk veel geld in omgaat en die ingehuurde piraatjes zijn in mijn ogen criminelen (en zeker geen slachtoffers!). Daarom heb ik ook 0 medelijden met die knakkers.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:31 schreef RM-rf het volgende:
degenen die op die bootjjes zitten zijn heus niet de échte criminelen en die verdienen ook geen sikkepit ermee...
de Warlords die dat opzetten, gaan écht niet zelf meevaren, die zitten thuis en beheren het conto waarop het losgeld terecht moet komen...
de piraatjes verdienen waarschijnlijk niet meer dan 25 dollar of zoiets... wat daar ook al een jaarsalaris is, maar natuurlijk niks in vergelijking met het geld dat met die piraterij te verdienen is.
en juist omdat eens op de zoveel malen er wel losgeld binnenkomt zullen er altijd van die piraatjes op bootjes ronddobberen en helpt het geen flikker ze een voor één af te knallen, als je niet de warlords en bende (milities) aanpakt die erachter zitten, dan blijven ze komen..
en nee, ook erg geweldadig ze achteraf aanpakken en bestraffen maakt niet veel uit, de warlords kan het werkelijk geen flikker schelen dat die gastjes in die boot verhongeren en uitdrogen, die bespaart daarmee een paar dollar salaris te moeten betalen, terwijl andere recruten makkelijk te vinden zijn.
Als jij gegarandeerd 90% van de piraten in stukjes weer terug stuurt houdt het feestje snel op hoor. Maar dat is ook het dilemma. Of je reageert met uitermate veel geweld en lost het zo op, of je reageert met praten en steun en diplomatie en lost het op die manier op. Alles daar tussenin, het halfslachtige, werkt alleen maar averrechts.quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:37 schreef tjoptjop het volgende:
Ik denk dat dat uitermate naief is.
Je vergeet het kopje theequote:Op woensdag 12 mei 2010 13:58 schreef Northside het volgende:
[..]
Als jij gegarandeerd 90% van de piraten in stukjes weer terug stuurt houdt het feestje snel op hoor. Maar dat is ook het dillema. Of je reageert met uitermate veel geweld en lost het zo op, of je reageert met praten en steun en diplomatie en lost het op die manier op. Alles daar tussenin, het halfslachtige, werkt alleen maar averrechts.
Alsof die lui zo gek zijn om een boot te kapen, alle bemanningsleden te vermoorden om vervolgens zelf allemaal om het leven te komen als ze vantevoren wel weten dat het zo af gaat lopen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:59 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ze hebben ook zichzelf ermee door zich over te geven aan de Russen.
Maar het is allemaal lekker makkelijk oordelen natuurlijk veilig vanuit de woonkamer.
Live by the sword...quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:48 schreef draaijer het volgende:
Tja, soms zit het mee, soms zit het tegen
Wat heeft Foekje hiermee te maken?quote:Op woensdag 12 mei 2010 13:58 schreef Northside het volgende:
Maar dat is ook het dillema.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Precies, ze moesten vrijgelaten worden, ze zijn vrijgelaten.
Er stappen anders dagelijks grote hoeveelheden mensen met alcohol op achter het stuur, en die weten ook van te voren dat dat hartstikke verkeerd kan aflopen .. blijkbaar gaan (te) veel mensen er niet van uit dat het mis kan gaan, maar gokken zij liever erop dat het wel goed zal gaan en zetten zo hun leven op het spel voor zoiets futiels als een wandeling van een paar kilometer.quote:Op woensdag 12 mei 2010 15:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof die lui zo gek zijn om een boot te kapen, alle bemanningsleden te vermoorden om vervolgens zelf allemaal om het leven te komen als ze vantevoren wel weten dat het zo af gaat lopen.
Oh? Hoeveel dan?quote:Op woensdag 12 mei 2010 19:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Er stappen anders dagelijks grote hoeveelheden mensen met alcohol op achter het stuur, en die weten ook van te voren dat dat hartstikke verkeerd kan aflopen .. blijkbaar gaan (te) veel mensen er niet van uit dat het mis kan gaan, maar gokken zij liever erop dat het wel goed zal gaan en zetten zo hun leven op het spel voor zoiets futiels als een wandeling van een paar kilometer.
met een moederschipquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:06 schreef Internetheld het volgende:
las laast ergens dat het operatie gebied van de piraten meer dan 1000km uit de kust is maar mijn vraag is HOE THE FACK komen ze daar?met een klein kutrubberbootje lukt het je ook nier
kunnen ze net zo goed een eigen marine oprichtenquote:Op woensdag 12 mei 2010 20:06 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
met een moederschip
http://www.google.nl/#hl=nl&q=moederschip+piraten&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=49a9556e62748dcd
quote:BOSASSO (Somalilandpress) — A pirate spokesman, who wished to remain anonymous, contacted Somalilandpress today said at least ten of his men were executed by the Russian navy after the troopers stormed MV Moscow University.
“The Russians commandos stormed the ship before sunrise, starting a firefight with our men, onboard they injured three of them and one was killed,” he said.
He dismissed the Russian navy statement that the men were released because of “the absence of a legal base to carry out prosecution procedures against pirates”.
“The Russians never released the young men instead they shot them point-blank range then loaded their lifeless bodies back on the boat,”he added.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 00:09 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Pirates, I keel you"
Gezien de 2400 verkeersslachtoffers waarvan 100 dodelijk (in 2008) minstens 6.5 personen per dag.quote:
Hangt ervan af welk aspect je bekijkt. In dit geval ging het om de afschrikking, het achterwege laten omdat je weet wat er kan gebeuren .. nou dat werkt dus niet. Als het al bij zoiets simpels als alcohol in het verkeer niet werkt, en je kijkt naar landen met de doodstraf zoals de VS waar verhoudingsgewijs meer moorden plaatsvinden dan in landen zonder, hoe kom je dan aan de aanname dat het bij de piraten wel zou werken?quote:Niet echt te vergelijken met piraten he
Onzin. De reden dat ik geen banken overval, is simpelweg omdat er een kans is dat ik straf krijg... Dus ja, het werkt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Gezien de 2400 verkeersslachtoffers waarvan 100 dodelijk (in 2008) minstens 6.5 personen per dag.
[..]
Hangt ervan af welk aspect je bekijkt. In dit geval ging het om de afschrikking, het achterwege laten omdat je weet wat er kan gebeuren .. nou dat werkt dus niet. Als het al bij zoiets simpels als alcohol in het verkeer niet werkt, en je kijkt naar landen met de doodstraf zoals de VS waar verhoudingsgewijs meer moorden plaatsvinden dan in landen zonder, hoe kom je dan aan de aanname dat het bij de piraten wel zou werken?
En omdat jij zo denkt worden er ineens geen bankovervallen meer gepleegd?quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Onzin. De reden dat ik geen banken overval, is simpelweg omdat er een kans is dat ik straf krijg... Dus ja, het werkt.
Voor hem alleen een argument tegen de zogenoemde 'beschaving', je dacht toch niet dat zich hierdoor laat afschrikken? Voor de rest zijn er in dat land meer dan genoeg mensen die weinig of niets te verliezen hebben, ik denk niet dat die zich laten afschrikken door een eventuele dood bij zo'n actie. Het zou zelfs kunnen dat zij liever dat hebben dan langzaam verhongeren ..quote:Alleen al dat die "piratenwoordvoerder" denkt dat z'n maatjes geliquideerd zijn... Geweldig!
De Topic titel alleen al +1quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
De Somalische piraten die donderdag door Russisch mariniers gevangen werden genomen, zijn hoogstwaarschijnlijk verzopen. Dat meldt een bron binnen het Russische leger vandaag.
De criminelen hadden olietanker Moscow University gekaapt voor de kust van Jemen. Omdat er geen gronden waren om ze te berechten, moesten ze worden vrijgelaten. De Russen gaven de Somaliėrs een bootje en zetten ze 550 kilometer uit de kust overboord. Bewapening of een navigatiesysteem wilden ze de piraten niet cadeau doen. Geen van de mannen haalde de kust, aldus de bron![]()
Probleem|oplossing
![]()
Het verschil is een Russische tanker overvallen staat gelijk aan zelfmoord, een Nederlandse boot staat gelijk aan een verblijf in een prachtige gevangenis met een kans op een paspoortquote:Op donderdag 13 mei 2010 13:25 schreef moussie het volgende:
[..]
En omdat jij zo denkt worden er ineens geen bankovervallen meer gepleegd?
[..]
Voor hem alleen een argument tegen de zogenoemde 'beschaving', je dacht toch niet dat zich hierdoor laat afschrikken? Voor de rest zijn er in dat land meer dan genoeg mensen die weinig of niets te verliezen hebben, ik denk niet dat die zich laten afschrikken door een eventuele dood bij zo'n actie. Het zou zelfs kunnen dat zij liever dat hebben dan langzaam verhongeren ..
Hoe kom je aan dat idee? Over het algemeen worden alle boten op een na in beslag genomen en vernietigd, en in die ene boot mogen ze naar de kust vertrekken met net genoeg proviand aan boord.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:29 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Het verschil is een Russische tanker overvallen staat gelijk aan zelfmoord, een Nederlandse boot staat gelijk aan een verblijf in een prachtige gevangenis met een kans op een paspoort
De Russen weter beter van aanpakken dan de Nederlandersquote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
Probleem|oplossing
![]()
Geniaal in al zijn eenvoud, deze oplossing.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:28 schreef Jac0bus het volgende:
Waarom lees ik dit nu pas?Geniaal! Dit is verder toch ook niet strafbaar? Je laat ze alleen maar vrij toch?
Gewoon een mooie zwembroek en een zetje lijkt me genoeg.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:42 schreef Jac0bus het volgende:
Dat bootje teruggeven had ook niet gehoeven. Waarom niet terug naar de echte piratentijden? Gewoon een plankje waar je dan vanaf moet sprinen
You mess with us? We'll fuck you up!quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:04 schreef DaggerOne het volgende:
Rusland![]()
Zo doe je dat. Niet dat politiek correcte gedoe van de EU en VS.
Hoezo geen gronden? Ze hadden ze zelf kunnen berechten, het is toch een Russisch schip .. of is piraterij toegestaan in Rusland?quote:Omdat er geen gronden waren om ze te berechten, moesten ze worden vrijgelaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |