Volgens mij hebben die piraten echt niet zo lang rond gedobberd hoor. Dat bootje is vast redelijk snel gezonken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als jij in een bootje zit is het laatste wat je graag doet verdrinken, dat is ons instinct. je krijgt eerst verschrikkelijke pijnen.
Balkenende pleit juist voor de VOC-mentaliteit. Die gingen nog een tikkeltje ruiger om met piraten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:48 schreef Izaag het volgende:
Balkenende zou gezegd hebben: zo gaan we in Nederland niet met mensen om.
we weten het niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij hebben die piraten echt niet zo lang rond gedobberd hoor. Dat bootje is vast redelijk snel gezonken.
lol. laat je kutje eens zien, please.quote:
Ophangen aan de raquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:25 schreef Q.E.D. het volgende:
Internationaal recht mijn kont.
Piraten worden al eeuwen op deze manier bestreden: gewoon overboord zetten of anders de kogel.
ik ookquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:03 schreef Chooselife het volgende:
Ik vond het al verdacht dat de Russen er maar één hadden doodgeschoten.
Fout. De volgende keer kapen die Somaliers geen Russisch schip meer! En als de eerste paar kapingen zo waren behandeld i.p.v. met miljoenen losgeld te komen, was het hele probleem nu weggeweest.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:28 schreef RM-rf het volgende:
Tja, de volgende keer vechten die somaliers zich wel helemaal dood, en geven zich niet over...
om vervolgens ook de hele bot vol met boobytraps te stoppen en desnoods zichzelf in de lucht te jagen...
Dat kan ook gewoon met het boordmitrailleur, heb je geen goalkeeper voor nodig. Goalkeeper is juist zo mooi omdat het compleet autonoom, en snel werkt. Zo'n piratenbootje zie je al van minuten af aan komen makkelijk tijd om het handmatig te doen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:11 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Dat had ik ook gehoord, maar kan ook wel afgesteld worden om objecten uit het water te schieten, wanneer de piraten binnen de RPG-afstand komen.
Of ze schieten direct een paar rpg's door de romp als een Russisch fregat komtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Fout. De volgende keer kapen die Somaliers geen Russisch schip meer! En als de eerste paar kapingen zo waren behandeld i.p.v. met miljoenen losgeld te komen, was het hele probleem nu weggeweest.
550 km roeien ??quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
we weten het niet.
ik denk dat ze gewoon weer thuis zijn en nu stoer vertellen dat ze hun buit in ruwe zee verloren hebben, maar dat ze nog met een reddingsbootje, dat ze gekaapt hadden van een arme christelijke visser, aan de dood ontsnapt zijn.
Blijkbaar niet voor iedereen. Of de laatste paar moesten recentelijk verdronken zijn nadat ze midden op zee overboord werden gezet!quote:
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Fout. De volgende keer kapen die Somaliers geen Russisch schip meer! En als de eerste paar kapingen zo waren behandeld i.p.v. met miljoenen losgeld te komen, was het hele probleem nu weggeweest.
misschien dat een ongeruste garde piraten hen ff ging zoeken?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:25 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
550 km roeien ??
gat niet lukken hoor, ik vraag me af of ze wel roeispanen kregen
Jij bent een soort van engeltje dat niemand opvalt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:28 schreef RM-rf het volgende:
Tja, de volgende keer vechten die somaliers zich wel helemaal dood, en geven zich niet over...
om vervolgens ook de hele bot vol met boobytraps te stoppen en desnoods zichzelf in de lucht te jagen...
het kan soft klinken, maar juist het goed omgaan met die gasten als ze zich snel en probleemloos overgeven is een garantie dat er weinig doden vallen...
die piraterij voorkomen doe je echt niet door die gasten een gruwelijke dood te laten sterven, omdat veel van die somaliers ook niet echt veel keuze hebben, maar juist de meesten willen wel graag overleven.
wat mij betreft is het juist des te slimmer dat de nederlandse marine niet zulke 'grappen' uithaalt, daarmee zorg je er juist voor dat die gasten zich snel en probleemlos overgeven, zodra je het schip betreed en de belangrijke posities inneemt en genoeg rugdekking hebt.
Overigenms als je dacht dat de russen goed zijn in het bestrijden van geweld en terrorisme en dit soort dingen, het tegendeel is eerder waar, nergens vind zoveel geweld en is zulk een hoog gevaar van terrorisme... waarbij overigens het verschil tuisen de terroristen en die die hen bestrijden ook verdomd klein zoniet miniem is.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:37 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
leg mij eens uit hoe die somaal dit nieuws te horen krijgt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |