Geweldige oplossing.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:55 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
De Somalische piraten die donderdag door Russisch mariniers gevangen werden genomen, zijn hoogstwaarschijnlijk verzopen. Dat meldt een bron binnen het Russische leger vandaag.
De criminelen hadden olietanker Moscow University gekaapt voor de kust van Jemen. Omdat er geen gronden waren om ze te berechten, moesten ze worden vrijgelaten. De Russen gaven de Somaliërs een bootje en zetten ze 550 kilometer uit de kust overboord. Bewapening of een navigatiesysteem wilden ze de piraten niet cadeau doen. Geen van de mannen haalde de kust, aldus de bron![]()
http://www.spitsnieuws.nl(...)raten_verzuipen.html
Probleem|oplossing
![]()
Tja, die Somali's staan ook bekend om hun menslievende karaktertje, he?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:06 schreef xpompompomx het volgende:
Slechte actie, zo ga je niet met mensen om.
Dit schrikt beter af ? !quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:03 schreef Chooselife het volgende:
Ik vond het al verdacht dat de Russen er maar één hadden doodgeschoten.
Precies, ze moesten vrijgelaten worden, ze zijn vrijgelaten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:14 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hiermee ontkomen ze aan bepaalde juridische beperkingen.
Ja, en zelfs als je wint, dan zit je met al die Russen opgescheept.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:23 schreef Chooselife het volgende:
Je zou maar een oorlog beginnen tegen Rusland.
Dat is echt de minste vijand die je kunt hebben volgens mij. Volstrekt meedogenloos. En nog goed getraind en bewapend ook.
Maar in elk geval niet met Somalische piratenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, en zelfs als je wint, dan zit je met al die Russen opgescheept.
Die zijn tegen die tijd allemaal verzopenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:25 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Maar in elk geval niet met Somalische piraten
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:06 schreef xpompompomx het volgende:
Slechte actie, zo ga je niet met mensen om.
Daarvoor hoef je geen oorlog te beginnen, dat lossen die Russen zo ook wel op.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:25 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Maar in elk geval niet met Somalische piraten
En dat ieder schip dat niet door militairen wordt begeleid of op tijd bevrijd kan worden vogelvrij is. Je maakt het de piraten tenslotte wel erg makkelijk op deze manier: als je een schip aanvalt kunnen er twee dingen gebeuren: of je wint en je krijgt losgeld of cargo, of je wordt gearresteerd, krijgt bevoorrading en wordt weer teruggestuurd. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je je wapens kwijt bent, volgens mij hebben ze daar geen tekort aan wapens..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:28 schreef RM-rf het volgende:
wat mij betreft is het juist des te slimmer dat de nederlandse marine niet zulke 'grappen' uithaalt, daarmee zorg je er juist voor dat die gasten zich snel en probleemlos overgeven, zodra je het schip betreed en de belangrijke posities inneemt en genoeg rugdekking hebt.
Dat is gewoon zo.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
En dat ieder schip dat niet door militairen wordt begeleid of op tijd bevrijd kan worden vogelvrij is. Je maakt het de piraten tenslotte wel erg makkelijk op deze manier: als je een schip aanvalt kunnen er twee dingen gebeuren: of je wint en je krijgt losgeld of cargo, of je wordt gearresteerd, krijgt bevoorrading en wordt weer teruggestuurt. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je je wapens kwijt bent, volgens mij hebben ze daar geen tekort aan wapens..
Als het vaak genoeg gebeurt, natuurlijk wel. De keus wordt dan een heel andere (en anders raken de piraten wel opquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Dat is gewoon zo.
Daaraan verandert het echt geen flikker of de russen deze piraten na afloop hebben laten omkomen op zee ...
dacht je soms dat er ook mar een somalische piraat nu denkt 'goh hé, dat lastigvallen-van-schepen, laten we dat nu toch maar niet meer doen...'.
Is dat zo? In het verleden kwamen vaak genoeg berichten voorbij van kidnapsituaties, lange standofs en dergelijke. Ik kreeg uit de berichten niet echt het idee dat ze zich direkt overgaven..quote:wél zullen piraten die een schip bezet houden tegen russen tot het eind aan toe vechten, waarschijnlijk zich gewoon doodvechten, terwijl dezelfde piraten zich bij een nederlandse ontzettingsoperatie zich vrijwel direkt overgeven...
met alle respect maar het idee dat 'de piraten zouden opraken' is wel een erg dom en goedgelovig idee ... alsoer een beperk t en vast aantal 'potentiele piraten in somalie zou zijn...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als het vaak genoeg gebeurt, natuurlijk wel. De keus wordt dan een heel andere (en anders raken de piraten wel op)
bij nederlanders doen ze dat wel, zodra de mariniers het schp betreden hebben en een goede rugdekkingpositie ingenomen heben zullen de piraten geen verdere moeite doen...quote:Ik kreeg uit de berichten niet echt het idee dat ze zich direkt overgaven..
Ne, de 'Gouden TIjd' van de boekaniers in het Caraibisch gebied was voorbij kort na het Verdrag van Utrecht waarbij de Spoaanse Successieoorlog ten einde was en Frankrijk, Spanje, Engeland en Nederland vrede sloten..quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tja, de gouden eeuw van de piraten in het verleden is ook opgelost met de harde oplossing. Dus waarom zou dat nu niet meer werken.
Integendeel. Als een piraat verzopen is, keert hij niet terug.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:56 schreef Corkscrew het volgende:
Laffe actie van de Russen die het piraterij-probleem totaal niet oplost.
Voor iemand die in 1981 is geboren had ik wel een iets slimmere reactie verwacht.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Integendeel. Als een piraat verzopen is, keert hij niet terug.
Half Fok zweert erbij...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Mensen die dit goed vinden.
Barbaren bestrijden met barbaarse methodes.
Hoezo gruwelijk ?quote:die piraterij voorkomen doe je echt niet door die gasten een gruwelijke dood te laten sterven, omdat veel van die somaliers ook niet echt veel keuze hebben, maar juist de meesten willen wel graag overleven.
Wil jij beweren dat zombie piraten bestaan??quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Voor iemand die in 1981 is geboren had ik wel een iets slimmere reactie verwacht.
-hongerquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En geen keuze hebben ? Hoezo geen keuze hebben, wie dwingt ze dan om dit te doen ?
Wat is er laf aan?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:53 schreef Santello het volgende:
De Russen zouden zich diep moeten schamen voor deze actie, hoe laf.
heb je ook maar het flauwste benul van de stand van zaken in Somalie?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoezo gruwelijk ?Verdrinken valt best mee hoor, zoals ze daar de jonge meisjes besnijden dat is pas echt gruwelijk.
![]()
En geen keuze hebben ? Hoezo geen keuze hebben, wie dwingt ze dan om dit te doen ?
Het is volgens mij een laf volk, als er maar genoeg van hun soortgenoten verzuipen dan gaan ze wel wat anders bedenken om mensen die wel werken te beroven.
Wat een nonsens, zodra ze weer aan land zijn rijden ze in hun Mercedes naar hun villa met zwembad. Op zee doen ze zich voor als arme vissertjes, anders lopen ze veel te veel in het oog.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:57 schreef RM-rf het volgende:
dat zijn verder ook geen helden met een wens te sterven, maar meestal gewoon laffe gastjes met honger die nauwelijks weten hoe een trekker over te halen.
Je begrijpt best wat ik bedoel. Die piraten doen het, zoals reeds gezegd, echt niet om stoer of rijk te worden. Dit is dus niet meer dan symptoombestrijding.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Integendeel. Als een piraat verzopen is, keert hij niet terug.
Daarmee wordt denk ik het compleet uitschakelen bedoeld, en niet zozeer het creeren van een situatie waarin de vijand minus enkele verkenners weet dat ie zich beter dood kan vechten dan overgeven.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:13 schreef Chooselife het volgende:
Ooit geleerd uit The art of war:
Verpulver je vijand.
Dat mag dan misschien een deel van het probleem zijn. Ongewapende mensen bestormen met AK's en RPG's op schepen afvuren dient wat mij betreft wel degelijk bestraft te worden.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:14 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Je begrijpt best wat ik bedoel. Die piraten doen het, zoals reeds gezegd, echt niet om stoer of rijk te worden. Dit is dus niet meer dan symptoombestrijding.
Tuurlijk, maar op deze manier?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:21 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat mag dan misschien een deel van het probleem zijn. Ongewapende mensen bestormen met AK's en RPG's op schepen afvuren dient wat mij betreft wel degelijk bestraft te worden.
Het is een zooitje daar, hoog tijd dat ze daar verbetering in aanbrengen. Sinds wanneer is is dat een excuus om op roof uit te gaan ?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
heb je ook maar het flauwste benul van de stand van zaken in Somalie?
Het verdient geen schoonheidsprijs, maar als het vaker als oplossing gebruikt zou worden dan zijn ze in Somalië al snel van het idee af dat piraterij loont.quote:
Maakt niet uit. De vijand is verpulverd. Linksom of rechtsom. Een kogel was nog vreedzamer geweest.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:18 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daarmee wordt denk ik het compleet uitschakelen bedoeld, en niet zozeer het creeren van een situatie waarin de vijand minus enkele verkenners weet dat ie zich beter dood kan vechten dan overgeven.
Russische humor. 550 kilometer uit de kust. En dan lekker roeienquote:De Russen gaven de Somaliërs een bootje en zetten ze 550 kilometer uit de kust overboord.
Dat is nu eenmaal hoe het gaat... Zelfde als in oorlogstijd, het ontaardt in één grote rooftocht.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het is een zooitje daar, hoog tijd dat ze daar verbetering in aanbrengen. Sinds wanneer is is dat een excuus om op roof uit te gaan ?
Nou, dat denk ik toch echt welquote:
Ik zou het boek nog eens rustig doornemen.quote:De vijand is verpulverd. Linksom of rechtsom. Een kogel was nog vreedzamer geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |