Je kunt er wel humaan en moralistisch praatje op nahouden, moeder Theresa, maar zodra één van jouw familieleden eens getroffen raakt door een stel bewapende onverlaten als deze, zul je elke minuut van de dag smeken dat er een groepje Spetsnaz leden korte metten met ze maakt. Dan is die humane ideologie van je binnen een seconde verdwenen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:41 schreef KoosVogels het volgende:
Triest. Zo ga je in mijn optiek niet om met mensen. Daarnaast is het ronduit stupide om te denken dat die sloebers allemaal vrijwillig piraatje spelen. Die lui hebben een zwaar verneukt kutleven. De enige hoop die veel van hen hebben is piraterij.
Maar fijn dat het goed is gesteld met het inlevingsvermogen van de gemiddelde fokker. Die kan niet verder denken dan: piraat = slecht.
Precies.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:50 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je kunt er wel humaan en moralistisch praatje op nahouden, moeder Theresa, maar zodra één van jouw familieleden eens getroffen raakt door een stel bewapende onverlaten als deze, zul je elke minuut van de dag smeken dat er een groepje Spetsnaz leden korte metten met ze maakt. Dan is die humane ideologie van je binnen een seconde verdwenen.
Dit zijn gewetenloze primaten die rustig hun RPG's leegknallen op je schip en AK's op de je stuurhut als je ze niet aan boord laat. En die verdienen een heel gewetenloze aanpak. Oog om oog, tand om tand.
Non-argument, aangezien de kaping al ten einde was.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:50 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je kunt er wel humaan en moralistisch praatje op nahouden, moeder Theresa, maar zodra één van jouw familieleden eens getroffen raakt door een stel bewapende onverlaten als deze, zul je elke minuut van de dag smeken dat er een groepje Spetsnaz leden korte metten met ze maakt. Dan is die humane ideologie van je binnen een seconde verdwenen.
Ah, dus een 'nou nooit meer doen hoor' was ook genoeg geweest?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Non-argument, aangezien de kaping al ten einde was.
Ja precies. De nazi's een aai over de bol geven na 1945. "Nooit meer doen hoor!"quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Non-argument, aangezien de kaping al ten einde was.
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:02 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, dus een 'nou nooit meer doen hoor' was ook genoeg geweest?
LOLquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:03 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ja precies. De nazi's een aai over de bol geven na 1945. "Nooit meer doen hoor!"
Zat nazi's kregen een aai over de bol. Die mochten lekker aan het werk in de Statesquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:03 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ja precies. De nazi's een aai over de bol geven na 1945. "Nooit meer doen hoor!"
Wat was het probleem met deze oplossing.....quote:
Inderdaad, ze hadden die piraten gewoon netjes op die tanker moeten laten zitten, beetje ze zomaar oppakken in plaats van ze miljoenen aan losgeld te geven. Hoe komen ze erop.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:06 schreef xpompompomx het volgende:
Slechte actie, zo ga je niet met mensen om.
enkele maar.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zat nazi's kregen een aai over de bol. Die mochten lekker aan het werk in de States
Als die piraten voor ons een kernfusiecentrale in elkaar kunnen sleutelen mogen ze van mij een verblijfsvergunning krijgen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zat nazi's kregen een aai over de bol. Die mochten lekker aan het werk in de States
Over de aard van het bootje wordt niets gezegd. Evengoed had het een buitenboordmotor.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:31 schreef MrX1982 het volgende:
Epic Win.
[..]
Russische humor. 550 kilometer uit de kust. En dan lekker roeien.
Als jij in dergelijke armoede leeft ben jij de eerste die z'n buurman overvalt. Als de armoede erg genoeg is zijn alle mogelijke buurmannen die je kunt hebben even arm als jij en ga je de zee op. Dat is wat armoede en wetteloosheid met mensen doet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:50 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Dit zijn gewetenloze primaten die rustig hun RPG's leegknallen op je schip en AK's op de je stuurhut als je ze niet aan boord laat. En die verdienen een heel gewetenloze aanpak. Oog om oog, tand om tand.
of geef ze een lading hengels en netten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:20 schreef waht het volgende:
[..]
Als jij in dergelijke armoede leeft ben jij de eerste die z'n buurman overvalt. Als de armoede erg genoeg is zijn alle mogelijke buurmannen die je kunt hebben even arm als jij en ga je de zee op. Dat is wat armoede en wetteloosheid met mensen doet.
En dan ga je die lui vermoorden? Het is niet eens uit zelfverdediging. Veel lager dan dat kan je niet komen. Dan is het humaner om ze een kogel door de kop te jagen.
Alsof ze die investeringen kunnen maken?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of geef ze een lading hengels en netten.
en zo te zien kunnen ze wel wapens kopen... kunnen ze daar niet beter landbouwtuig van aanschaffen?
Een enkeling? We hebben het over duizenden nazi's. En dan alleen naar de VS. Zat moffen zijn meegenomen naar de Sovjet-Unie en Engeland.quote:
quote:en zo te zien kunnen ze wel wapens kopen... kunnen ze daar niet beter landbouwtuig van aanschaffen?
tuurlijk jongen. moet de regering maar eens prioriteiten stellen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:27 schreef waht het volgende:
[..]
Alsof ze die investeringen kunnen maken?
Wapens zijn goedkoop, landbouwtuig is duur (en vast niet beschikbaar, net zo min als landbouwgrond, of stabiliteit, of veiligheid, of alles wat je nodig hebt om te ondernemen).
LOLquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tuurlijk jongen. moet de regering maar eens prioriteiten stellen.
nou zo zie ik dat niet. waarom moeten wij de dupe worden van deze piraten? laat hun eigen regering maar voor ze zorgen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
LOL
Adding a new dimension to ignorance.
Er is praktisch geen overheid, dat is waar ik op doelde.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou zo zie ik dat niet. waarom moeten wij de dupe worden van deze piraten? laat hun eigen regering maar voor ze zorgen.
Die hebben ze dus niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou zo zie ik dat niet. waarom moeten wij de dupe worden van deze piraten? laat hun eigen regering maar voor ze zorgen.
Er is geen regering.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tuurlijk jongen. moet de regering maar eens prioriteiten stellen.
Tegen zoveel simplisme valt niet op te boksen....quote:
Wij worden de dupe omdat wij het hebben en zij niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan máken ze maar een functionerende regering na al die jaren. hoe komt het ook alweer dat het land zo arm is geworden?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Er is praktisch geen overheid, dat is waar ik op doelde.
Het is de ehhhh.. Libertarische Heilstaat
Overigens is ook maar een klein deel van het land geschikt voor landbouw ivm droogte.
dan worden de piraten de dupe van een zeer pijnlijke dood. deal?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:58 schreef waht het volgende:
[..]
Wij worden de dupe omdat wij het hebben en zij niet.
Hoe het komt dat Afrika een kutzooi is? Deels omdat Afrikanen mongolen zijn, en deels omdat wij de landen hebben verkracht voor ons gewin.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan máken ze maar een functionerende regering na al die jaren. hoe komt het ook alweer dat het land zo arm is geworden?
Omdat ze collectief besloten te clashenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan máken ze maar een functionerende regering na al die jaren. hoe komt het ook alweer dat ze zo arm zijn geworden?
die verkrachting valt wel mee. onze welvaart hebben we toch vooral te danken aan onze intellectuele ontwikkelingen in combinatie met noeste arbeid.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:03 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe het komt dat Afrika een kutzooi is? Deels omdat Afrikanen mongolen zijn, en deels omdat wij de landen hebben verkracht voor ons gewin.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Omdat ze collectief besloten te clashen
Maar da's natuurlijk niet helemaal waar he? Het gaat om bepaalde groeperingen die daartoe besluiten en het land de ellende intrekken en de wezen die ze maken dwingen om onder de dope mee te vechten, wat waarschijnlijk ook de enige manier is voor die stakkers om te overleven.quote:
Shell en een heleboel andere bedrijven die delfstoffen uit de grond halen doen dat natuurlijk niet in 2e wereld landen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die verkrachting valt wel mee. onze welvaart hebben we toch vooral te danken aan onze intellectuele ontwikkelingen in combinatie met noeste arbeid.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Shell en een heleboel andere bedrijven die delfstoffen uit de grond halen doen dat natuurlijk niet in 2e wereld landen.
Zaken als koffiebonen en Cacao worden gewoon in Nederland gemaakt door duurbetaalde arbeidskrachten met secundaire arbeidsvoorwaarden waat je eng van word.
Alsof Shell daar met haar eigen prive-militie de oliebronnen bezet, de overheden in de 3e wereld ontvangen miljarden zonder dat ze daar iets voor hoeven te doen. Je zou toch zeggen dat ze daar wel iets constructiefs mee zouden kunnen doen, maar nee.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Shell en een heleboel andere bedrijven die delfstoffen uit de grond halen doen dat natuurlijk niet in 2e wereld landen.
In Afrika is het maar zeer de vraag of het kolonialisme de lokale bevolking iets heeft opgeleverd, itt bv veel voormalige Britse kolonies.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
![]()
zonder die westerse 'roverij' hadden ze niet eens een nagel om aan hun reet te krabben. wat moet je in allahs naam met olie als de motor niet was uitgevonden?
Omdat de politieke situatie volstrekt instabiel is, de regeringen corrupt en voor zover ze dat niet zijn, ze wel moeten investeren in wapentuig?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:19 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof Shell daar met haar eigen prive-militie de oliebronnen bezet, de overheden in de 3e wereld ontvangen miljarden zonder dat ze daar iets voor hoeven te doen. Je zou toch zeggen dat ze daar wel iets constructiefs mee zouden kunnen doen, maar nee.
Punt is dat het niet de taak van Shell is om voor een fatsoenlijke overheid te zorgen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Omdat de politieke situatie volstrekt instabiel is, de regeringen corrupt en voor zover ze dat niet zijn, ze wel moeten investeren in wapentuig?
Kortom: een onzinnige opmerking die wederom voorbij gaat aan de problemen die er spelen.
volgens mij was somalië een britse kolonie, samen met italië? kan het mishebben.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
In Afrika is het maar zeer de vraag of het kolonialisme de lokale bevolking iets heeft opgeleverd, itt bv veel voormalige Britse kolonies.
Veel =/= alle.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij was somalië een britse kolonie, samen met italië? kan het mishebben.
Allemaal heel vervelend en zielig, maar de piraten die hier vast zitten, willen nooit meer naar huis, zo goed hebben ze het h ier in de gevangenis.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
-honger
-geld gebrek
-jaren burgeroorlog
-geen mogelijkheden om op een fatsoenlijke manier geld voor hun gezin te verdienen
-etc
-etc.
En er is volgens jouw geen enkele andere optie dan hier opsluiten of daar laten verzuipen? Wat zal het leven makkelijk zijn met zo'n zwart-wit-wereldbeeld.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:35 schreef boefke20 het volgende:
[..]
Allemaal heel vervelend en zielig, maar de piraten die hier vast zitten, willen nooit meer naar huis, zo goed hebben ze het h ier in de gevangenis.
Denken ze dan aan hun gezin?
Wie zorgt dan voor hun gezin|??
Ze horen geen mensen te gijzelen en te bedreigen, misschien was er een betere oplossing voor, maar deze is beter dan ze te belonen voor hun gedrag.
Als jij een betere oplossing hebt zou ik even contact opnemen met defensie, die weten namelijk ook niets anders meer te verzinnen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:38 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
En er is volgens jouw geen enkele andere optie dan hier opsluiten of daar laten verzuipen? Wat zal het leven makkelijk zijn met zo'n zwart-wit-wereldbeeld.
Tis gewoon de doodstraf.quote:
Het probleem - een land dat voor een groot deel verpauperd is - strekt zich wel wat verder uit dan het werkgebied van Defensie en is helaas ook niet met één simpele oplossing te bestrijden.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:41 schreef Nobu het volgende:
[..]
Als jij een betere oplossing hebt zou ik even contact opnemen met defensie, die weten namelijk ook niets anders meer te verzinnen.
Levenslang in Siberië vind ik persoonlijk veel inhumaner.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:44 schreef zoalshetis het volgende:
liever zag ik hen levenlang in siberië. net iets humaner, want mensen dood laten kreperen op zee (als dat echt gebeurd is natuurlijk) is best wel erg grof.
Dan praat je op zijn minst over decennia, en in de tussentijd zou het fijn zijn als schepen een beetje veilig rond kunnen varen nietwaar?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:01 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Het probleem - een land dat voor een groot deel verpauperd is - strekt zich wel wat verder uit dan het werkgebied van Defensie en is helaas ook niet met één simpele oplossing te bestrijden.
serieus? mensen worden daar vaak ouder dan de gemiddelde levensverwachting van een rus. ok het is even wennen met die kou.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Levenslang in Siberië vind ik persoonlijk veel inhumaner.
Ik dacht dat de goalkeeper bedoeld was om inbound raketten uit de lucht te schieten... vandaar ook de naam.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:06 schreef DanHardy het volgende:
Wat mij betreft worden de handelsschepen standaard uitgerust met een goalkeeper (zie pica). Wanneer geen gehoor wordt gegeven aan de waarschuwingen dit apparaat zijn werk laten doen. Het voordeel is dat je dan geen militairen nodig hebt, enkel een paar techneuten.
[ afbeelding ]
Dat had ik ook gehoord, maar kan ook wel afgesteld worden om objecten uit het water te schieten, wanneer de piraten binnen de RPG-afstand komen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik dacht dat de goalkeeper bedoeld was om inbound raketten uit de lucht te schieten... vandaar ook de naam.
Mooi stukje Hollands gloriequote:
Goed mogelijk.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:11 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Dat had ik ook gehoord, maar kan ook wel afgesteld worden om objecten uit het water te schieten, wanneer de piraten binnen de RPG-afstand komen.
En wat kost een paar keer vuren met zown machine wel niet?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:11 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Dat had ik ook gehoord, maar kan ook wel afgesteld worden om objecten uit het water te schieten, wanneer de piraten binnen de RPG-afstand komen.
ik denk dat je toch minstens wat legerpersoneel nodig hebt, maar dan krijg je weer conflicten met landen in die regio...quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Goed mogelijk.
Als dat zo is lijkt het me een zeer effectieve afschrikker.
Overigens: wat is wel en wat is niet toegestaan voor de verschillende fregatten ter plaatse? Ik neem aan dat ze niet zondermeer het vuur kunnen openen, maar de exacte regels in (naar ik aanneem) internationale wateren ken ik niet.
nog niet een fractie van de complete lading van een schip, of losgeld. daarnaast dient het vooral ter afschrikking. paar keer dit doen en het is definitief afgelopen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En wat kost een paar keer vuren met zown machine wel niet?
Tja, dat is een lastige. Het lijkt mij dat zelfverdediging is toegestaan wanneer een groep moordlustige piraten een schip willen enteren.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:21 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Goed mogelijk.
Als dat zo is lijkt het me een zeer effectieve afschrikker.
Overigens: wat is wel en wat is niet toegestaan voor de verschillende fregatten ter plaatse? Ik neem aan dat ze niet zondermeer het vuur kunnen openen, maar de exacte regels in (naar ik aanneem) internationale wateren ken ik niet.
Levenslang gevangen zitten in Siberië is ook niet fijn. Dan kun je beter verdrinken ben je meteen van je ellende af.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
serieus? mensen worden daar vaak ouder dan de gemiddelde levensverwachting van een rus. ok het is even wennen met die kou.
verdrogingsdood is niet fijn.
als jij in een bootje zit is het laatste wat je graag doet verdrinken, dat is ons instinct. je krijgt eerst verschrikkelijke pijnen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Levenslang gevangen zitten in Siberië is ook niet fijn. Dan kun je beter verdrinken ben je meteen van je ellende af.
Stem op de Piratenpartij, zij zullen wel Kamervragen hierover stellen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:06 schreef xpompompomx het volgende:
Slechte actie, zo ga je niet met mensen om.
Volgens mij hebben die piraten echt niet zo lang rond gedobberd hoor. Dat bootje is vast redelijk snel gezonken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als jij in een bootje zit is het laatste wat je graag doet verdrinken, dat is ons instinct. je krijgt eerst verschrikkelijke pijnen.
Balkenende pleit juist voor de VOC-mentaliteit. Die gingen nog een tikkeltje ruiger om met piraten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:48 schreef Izaag het volgende:
Balkenende zou gezegd hebben: zo gaan we in Nederland niet met mensen om.
we weten het niet.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij hebben die piraten echt niet zo lang rond gedobberd hoor. Dat bootje is vast redelijk snel gezonken.
lol. laat je kutje eens zien, please.quote:
Ophangen aan de raquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:25 schreef Q.E.D. het volgende:
Internationaal recht mijn kont.
Piraten worden al eeuwen op deze manier bestreden: gewoon overboord zetten of anders de kogel.
ik ookquote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:03 schreef Chooselife het volgende:
Ik vond het al verdacht dat de Russen er maar één hadden doodgeschoten.
Fout. De volgende keer kapen die Somaliers geen Russisch schip meer! En als de eerste paar kapingen zo waren behandeld i.p.v. met miljoenen losgeld te komen, was het hele probleem nu weggeweest.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:28 schreef RM-rf het volgende:
Tja, de volgende keer vechten die somaliers zich wel helemaal dood, en geven zich niet over...
om vervolgens ook de hele bot vol met boobytraps te stoppen en desnoods zichzelf in de lucht te jagen...
Dat kan ook gewoon met het boordmitrailleur, heb je geen goalkeeper voor nodig. Goalkeeper is juist zo mooi omdat het compleet autonoom, en snel werkt. Zo'n piratenbootje zie je al van minuten af aan komen makkelijk tijd om het handmatig te doen.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:11 schreef DanHardy het volgende:
[..]
Of ze schieten direct een paar rpg's door de romp als een Russisch fregat komtquote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Fout. De volgende keer kapen die Somaliers geen Russisch schip meer! En als de eerste paar kapingen zo waren behandeld i.p.v. met miljoenen losgeld te komen, was het hele probleem nu weggeweest.
550 km roeien ??quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
we weten het niet.
ik denk dat ze gewoon weer thuis zijn en nu stoer vertellen dat ze hun buit in ruwe zee verloren hebben, maar dat ze nog met een reddingsbootje, dat ze gekaapt hadden van een arme christelijke visser, aan de dood ontsnapt zijn.
Blijkbaar niet voor iedereen. Of de laatste paar moesten recentelijk verdronken zijn nadat ze midden op zee overboord werden gezet!quote:
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Fout. De volgende keer kapen die Somaliers geen Russisch schip meer! En als de eerste paar kapingen zo waren behandeld i.p.v. met miljoenen losgeld te komen, was het hele probleem nu weggeweest.
misschien dat een ongeruste garde piraten hen ff ging zoeken?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:25 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
550 km roeien ??
gat niet lukken hoor, ik vraag me af of ze wel roeispanen kregen
Jij bent een soort van engeltje dat niemand opvalt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 15:28 schreef RM-rf het volgende:
Tja, de volgende keer vechten die somaliers zich wel helemaal dood, en geven zich niet over...
om vervolgens ook de hele bot vol met boobytraps te stoppen en desnoods zichzelf in de lucht te jagen...
het kan soft klinken, maar juist het goed omgaan met die gasten als ze zich snel en probleemloos overgeven is een garantie dat er weinig doden vallen...
die piraterij voorkomen doe je echt niet door die gasten een gruwelijke dood te laten sterven, omdat veel van die somaliers ook niet echt veel keuze hebben, maar juist de meesten willen wel graag overleven.
wat mij betreft is het juist des te slimmer dat de nederlandse marine niet zulke 'grappen' uithaalt, daarmee zorg je er juist voor dat die gasten zich snel en probleemlos overgeven, zodra je het schip betreed en de belangrijke posities inneemt en genoeg rugdekking hebt.
Overigenms als je dacht dat de russen goed zijn in het bestrijden van geweld en terrorisme en dit soort dingen, het tegendeel is eerder waar, nergens vind zoveel geweld en is zulk een hoog gevaar van terrorisme... waarbij overigens het verschil tuisen de terroristen en die die hen bestrijden ook verdomd klein zoniet miniem is.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 23:37 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
leg mij eens uit hoe die somaal dit nieuws te horen krijgt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |