Die mongool heeft het dus gewoon al 2 jaar van te voren aangekondigdquote:
als hij het is héquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:00 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Die mongool heeft het dus gewoon al 2 jaar van te voren aangekondigd
Grote kans dat hij het is.quote:
Pff. al die mensen die over die hekken heen worden gedruktquote:
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:01 schreef tralalala het volgende:
Geluidsfragment
Geluidsfragment, hij schreeuwt toch behoorlijk.
quote:Er gaan geruchten dat de stilte vanavond verstoord gaat worden. Voorkom dit allen! Plz RT about 5 hours ago via web
Wat een luxe.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:04 schreef StephanL het volgende:
Andere beelden bij NOS. Hij wordt afgevoerd door een srtuk of 10 politieagenten. Hij werd weggedragen, hij liep zelf niet.
DAt sprak de ceremoniemeester in Amsterdam.quote:
Ik hoorde het hem ook op tv zeggenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
DAt sprak de ceremoniemeester in Amsterdam.
Op de TV was dat nauwelijks te verstaan
Zoveel lamlullen zullen er wel niet zijn die het in hun hoofd halen om zo'n botte actie uit te halen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Net zo'n grote kans dat het ieder ander is hoor.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:04 schreef Blistering het volgende:
Die verslaggeefster, ''toen was het hek van de dam''. Oh my...
EEN BOM?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:05 schreef cptmarco het volgende:
één man die onverstaanbare dingen riep/sprak en een tweede man die een koffer heeft laten flikkeren...
neequote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Is er al iets bekend over de afkomst van de dader?
Je hebt ze niet op een rijtje, dat is onderhand wel duidelijk. Jaartal is 2008, bovendien staat er nergens dat er dat werd geroepen, alleen dat het onverstaanbaar was.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:05 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Zoveel lamlullen zullen er wel niet zijn die het in hun hoofd halen om zo'n botte actie uit te halen.
Ja allicht, die sprak na wat hij hoorde omroepen. Wat weet zo'n verslaggever nou in z'n busje achter een monitor wat er buiten gebeurt.quote:
Klinkt als Emiel Ratelband. TJAKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:01 schreef tralalala het volgende:
Geluidsfragment
Geluidsfragment, hij schreeuwt toch behoorlijk.
Ziet er gewoon uit als een Nederlander. Sowieso staat de afkomst hier volgens mij volledig los van...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:04 schreef Weltschmerz het volgende:
Is er al iets bekend over de afkomst van de dader?
Misschien was hij het welquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:07 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Klinkt als Emiel Ratelband. TJAKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
geen afkomstquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:06 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
ECHT WEL, EEN BLANKE MAN MET LANGIG / AFRO ACHTIG HAAR
Sorry, ik moest grinniken...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Een paar jaar geleden was ik op een drukke markt in Agadir te Marokko. Voor de insiders onder ons, het was in Inezgane. En terwijl mijn vrouw en ik verse muntthee één lieten worden met onze lichamen ontplofte er een gasfles, de entiteiten renden en renden en de menigte verviel in hysterie. Ik kan dit dus goed begrijpen. Het is de menselijke natuur.
Jason.²
Ik heb ze niet op een rijtje? Volgens mij heb Jij ze niet op een rijtje.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:06 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Je hebt ze niet op een rijtje, dat is onderhand wel duidelijk. Jaartal is 2008, bovendien staat er nergens dat er dat werd geroepen, alleen dat het onverstaanbaar was.
Hij praat over de toekomst. Niet meteen zulke domme oordelen trekken, dus.quote:Over een paar jaar staat de verantwoordeljke officier weer gewoon op de Dam in Amsterdam om de gevallenen te herdenken. Naast hem staat Erik O.
De Last Post zal klinken en dan wordt het stil.
Twee minuten.
Maar vlak voordat het Wilhelmus losbarst, klinkt er een schreeuw:
Moordenaars !!!!
Ja, en hij had gelijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:18 schreef Gtaboy107 het volgende:
Zei JP nou dat iemand een koffer bij zich had?
Ja, slimme opmerking....quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:04 schreef Blistering het volgende:
Die verslaggeefster, ''toen was het hek van de dam''. Oh my...
Jason Bourne in Tangierquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Een paar jaar geleden was ik op een drukke markt in Agadir te Marokko. Voor de insiders onder ons, het was in Inezgane. En terwijl mijn vrouw en ik verse muntthee één lieten worden met onze lichamen ontplofte er een gasfles, de entiteiten renden en renden en de menigte verviel in hysterie. Ik kan dit dus goed begrijpen. Het is de menselijke natuur.
Jason.²
P&Wquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:10 schreef EchoAlpha het volgende:
Zijn er vanavond nog actualiteiten programma's?
Nova en P&Wquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:10 schreef EchoAlpha het volgende:
Ik hoor daar echt niks in, al helemaal geen joduh oidquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:08 schreef FokAdministrator het volgende:
wtf.. wie maakt zoiets in ze vrije avond
Held Marco Kroon ook in actie zie ik.quote:
bij mij ook, ben helemaal hyperquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:09 schreef kikoooooo het volgende:
Adrenaline giert nog steeds door mn lijf. Vrees dat ik vannacht geen oog dicht doe.
Vond het echt het engste dat ik ooit heb meegemaakt.
Met het oog op morgen, Radio 1, om 23:00 uur. Maar waarschijnlijk wil je beelden zienquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:10 schreef EchoAlpha het volgende:
"Ik hoop dat ik het fout heb"quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:08 schreef FokAdministrator het volgende:
wtf.. wie maakt zoiets in ze vrije avond
De man met het koffertje lol.quote:De eerste man werd gearresteerd omdat hij na ongeveer een minuut stilte zijn handen spreidde en een onverstaanbare tekst uitsprak. In het publiek ontstond daarop een schrikreactie die tot een chaos leidde. De tweede arrestant liet volgens de politie ,,een koffertje vallen'' en werd daarop aangehouden. Beiden zitten vast.
je hebt niet binnen een paar minuten volledig zicht op de situatie...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:09 schreef NightH4wk het volgende:
Ook vreemd dat eerst gemeld werdt dat iemand onwel was. Dat soort liegen werkt ook niet om vertrouwen te wekken.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:09 schreef kikoooooo het volgende:
Adrenaline giert nog steeds door mn lijf. Vrees dat ik vannacht geen oog dicht doe.
Ik las ook dat hij eruit zag als een orthodoxe jood, met een lange baard en een hoed.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:07 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ziet er gewoon uit als een Nederlander. Sowieso staat de afkomst hier volgens mij volledig los van...
Lijkt me inderdaad ook iets wat je niet snel vergeet. Maar goed dat jij niets hebt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:09 schreef kikoooooo het volgende:
lijkt me ook niet. Wat hebben Ajacieden te maken met deze herdenking?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik hoor daar echt niks in, al helemaal geen joduh oid
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:13 schreef Kwaliteit het volgende:
Weet iemand een stream met Nederland 2?
Die van UPC werken hier helaas niet
Was je erbij? Vreselijk zeg. Lijkt me ook dood- en doodeng. Kun je iets vertellen over wat je overkwam?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:09 schreef kikoooooo het volgende:
Inderdaadquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:14 schreef Wickedangel het volgende:
Hier staat het allemaal redelijk op een rijtje, met linkjes naar ooggetuigeverslagen op sites Volkskrant en NRC.
http://www.endandit.nl/re(...)dens-dodenherdenking
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:14 schreef Krambo het volgende:
Volgens BNO komt er over een half een een persconferentie
Maar wel het verschil tussen een idioot die loopt te schreeuwen en iemand die onwel wordt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:12 schreef cptmarco het volgende:
[..]
je hebt niet binnen een paar minuten volledig zicht op de situatie...
Dat is de tweede verdachte, ja.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik las ook dat hij eruit zag als een orthodoxe jood, met een lange baard en een hoed.
God wat een gelul tochquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar wel het verschil tussen een idioot die loopt te schreeuwen en iemand die onwel wordt.
Volgens mij had bijna niemand het over Moslims totdat je er zelf weer over moest beginnen uiteraard.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
En? Beginnen de eerste berichten dat het een Arabier/Moslim is al door te sijpelen?²
Was ook doodstil...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Luister net de geluidsopname maarre die gast schreeuwt best hard.
dit is zijn rudi guilliani moment hoorquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:17 schreef Lkw het volgende:
Persconferentie van Asscher vanavond nog, net aangekondigd op het Journaal.
Dat filmpje ja, dat is net zo'n school vissen die in een milliseconde van richting verandert. Die mensen doen alleen maar, kijken niet wat gebeurt, 'iemand rent, ooooh ik ook renneeeuuuh!'quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef _Flash_ het volgende:
Ik snap dat echt niet heh, dat mensen gaan gillen en in paniek raken. Stelletje schapen.
Calimeroquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
En? Beginnen de eerste berichten dat het een Arabier/Moslim is al door te sijpelen?²
Een strenge jood hè, dat is al urenlang de stand van zaken. Maar probeer vooral te vinden wat je zoekt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
geen NOVAquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:14 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Denk je dat het weer zo'n iemand was?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat denk je niet, dat doe je automatischquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:18 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat filmpje ja, dat is net zo'n school vissen die in een milliseconde van richting verandert. Die mensen doen alleen maar, kijken niet wat gebeurt, 'iemand rent, ooooh ik ook renneeeuuuh!'
Ik heb eerder al aangegeven dit reeds eerder te hebben meegemaakt. Ik bleef toen rustig aan mijn verse muntthee zitten, de rest, vrouwlief inclusief was hysterisch. Ik ben van nature altijd al kalm geweest. Soms wordt dat als emotieloos ervaren, maar met mij kun je echt goed gesprekken voeren, zeker.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef _Flash_ het volgende:
Ik snap dat echt niet heh, dat mensen gaan gillen en in paniek raken. Stelletje schapen.
Het is niet onwaarschijnlijk dat het in die hoek gezocht moet worden. Dat soort lui hebben al een reputatie opgebouwd op dat gebied tijdens een eerdere herdenking.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik stond ter hoogte van Madame Tussaud. Hoorden dus gewoon een gil en ik dacht dat dat wss weer zo'n kutmarrokkaantje was die de boel probeerde te verstoren. Daarna viel er een hek ofzo en daarna nog één. Toen begonnen mensen echt te gillen en keihard te rennen. Het enige wat ik dacht was voor mn vriendin en een vriendin te gaan staan. Verder heb ik nog een aantal keer 'rustig, rustig' geroepen tegen wat mensen die echt als een malloot probeerden te rennen, dwars door mensen heen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Was je erbij? Vreselijk zeg. Lijkt me ook dood- en doodeng. Kun je iets vertellen over wat je overkwam?
idd ze kunnen het niet verwerkenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:19 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
geen NOVA
http://livestreams.omroep.nl/npo/ned2
werkt ook niet meer
Die gozert kijkt wel erg blijquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:14 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Het is al een keer eerder gezegd in dit topic; in verhouding raakte maar een klein groepje in paniek. Zelf was ik ook nuchter er onder en had niet het idee dat er gevaar was. Maar als je midden in een menigte staat en iedereen rent in paniek recht op je af en om je heen dan kun je niets anders doen dan meerennen en zorgen dat je z.s.m. uit de menigte komt, voor je omver wordt gelopen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef _Flash_ het volgende:
Woo jij bent wel een held zegquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:21 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik stond ter hoogte van Madame Tussaud. Hoorden dus gewoon een gil en ik dacht dat dat wss weer zo'n kutmarrokkaantje was die de boel probeerde te verstoren. Daarna viel er een hek ofzo en daarna nog één. Toen begonnen mensen echt te gillen en keihard te rennen. Het enige wat ik dacht was voor mn vriendin en een vriendin te gaan staan. Verder heb ik nog een aantal keer 'rustig, rustig' geroepen tegen wat mensen die echt als een malloot probeerden te rennen, dwars door mensen heen.
Na een 20/30 sec was iedereen eigenlijk ook weer rustig. Het rennen hield na een seconde of 10 ook wel op.
Zeer indrukwekkend
Precies, sowieso denk je op zo'n moment niet en reageer je alleen maar instinctief.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:23 schreef Miwaki het volgende:
[..]
Het is al een keer eerder gezegd in dit topic; in verhouding raakte maar een klein groepje in paniek. Zelf was ik ook nuchter er onder en had niet het idee dat er gevaar was. Maar als je midden in een menigte staat en iedereen rent in paniek recht op je af en om je heen dan kun je niets anders doen dan meerennen en zorgen dat je z.s.m. uit de menigte komt, voor je omver wordt gelopen.
Dit alles was maar een paar seconde gaande, voordat men doorhad dat er weinig aan de hand was. En meerdere mensen riepen anderen ook op om rustig te blijven.
Maar waarschijnlijk had ik precies hetzelfde gereageerd als ik op de bank naar het filmpje zou kijken. Het is alleen wel slim om je te verplaatsen in de situatie
misschien op Journaal 24 ???quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:23 schreef Jac0bus het volgende:
Is die live persco op het internet te vinden? Ik heb geen zin om m'n nest uit te hoeven.
misschien op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:23 schreef Jac0bus het volgende:
Is die live persco op het internet te vinden? Ik heb geen zin om m'n nest uit te hoeven.
Net als schapen hebben mensen ook dat oerinstinct..quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef _Flash_ het volgende:
Het is niet uit te leggen dat gevoel eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:23 schreef Miwaki het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk had ik precies hetzelfde gereageerd als ik op de bank naar het filmpje zou kijken. Het is alleen wel slim om je te verplaatsen in de situatie
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:12 schreef DeParo het volgende:
[b]Tweede man is opgepakt.[b/]
[..]
De man met het koffertje lol.
Duh, ik zou ook een veilig heenkomen zoeken. Dat is wat anders dan paniek.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:23 schreef Miwaki het volgende:
[..]
Het is al een keer eerder gezegd in dit topic; in verhouding raakte maar een klein groepje in paniek. Zelf was ik ook nuchter er onder en had niet het idee dat er gevaar was. Maar als je midden in een menigte staat en iedereen rent in paniek recht op je af en om je heen dan kun je niets anders doen dan meerennen en zorgen dat je z.s.m. uit de menigte komt, voor je omver wordt gelopen.
Dit alles was maar een paar seconde gaande, voordat men doorhad dat er weinig aan de hand was. En meerdere mensen riepen anderen ook op om rustig te blijven.
Hij gebruikt het woord denkt toch niet? Volgens mij bedoelden jullie hetzelfde.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:20 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat denk je niet, dat doe je automatisch
http://www.novatv.nl/quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:25 schreef Kwaliteit het volgende:
ER IS LIVESTREAM NOVA?
gvd publieke omroep maar online homaar
Koop een tvquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:25 schreef Kwaliteit het volgende:
ER IS LIVESTREAM NOVA?
gvd publieke omroep maar online homaar
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:26 schreef NY_Giant het volgende:
Zagen jullie ook Maxima dat kind omver duwen toen ze weggevoerd werden?
ja alle 20quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:26 schreef NY_Giant het volgende:
Nee, juist de stilte was denk ik de grote veroorzaker van paniek.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:26 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Duh, ik zou ook een veilig heenkomen zoeken. Dat is wat anders dan paniek.
Maar de vlam slaat in de pan in zo'n situatie door (vooral vrouwen?) die beginnen te gillen.
doetutniet?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:26 schreef cptmarco het volgende:
[..]
http://www.novatv.nl/
-edit-
livestream werkt niet...
haar vader deed dat vanuit een vliegtuig in die goeie ouwe tijd.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:26 schreef NY_Giant het volgende:
nee dat komt daar niet, NOVA werd afgehaakt toen het begon.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:25 schreef cptmarco het volgende:
[..]
misschien op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Dat kwam ook in mij op ja...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:28 schreef ASroma het volgende:
[..]
haar vader deed dat vanuit een vliegtuig in die goeie ouwe tijd.![]()
²
Naar mijn beleving kwamen de mensen toen juist bij zinnen. Als er echt iets heel ergs was gebeurd had je nog wel mensen horen gillen. Dan zou er geen stilte zijn.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:27 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee, juist de stilte was denk ik de grote veroorzaker van paniek.
Ja, precies. Zo dom is dat. Als mensen gaan rennen en je valt, heb je echt een probleem. Meerdere mensen met botbreuken.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:28 schreef stef040 het volgende:
Ook die vrouwen die meteen gillen jonge jonge denk na!!
borsthaar ftwquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:28 schreef stef040 het volgende:
Ook die vrouwen die meteen gillen jonge jonge denk na!!
Chill filmpjequote:
Ja die kan wel schreeuwen...quote:
Tering, die vent schreeuwde hard.quote:
Ik dacht al dat ik hem zag op tv toen er nog niks aan de hand was.quote:
Naja, door de 2 minuten stilte werd een klein beetje paniek massale paniek. Als het gewoon lawaaiig was geweest, als in een concert ofzo, was niet de hele Dam alert geweest op iets dat bij Rokin gebeurde (de eerste schreeuw)quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:30 schreef Miwaki het volgende:
[..]
Naar mijn beleving kwamen de mensen toen juist bij zinnen. Als er echt iets heel ergs was gebeurd had je nog wel mensen horen gillen. Dan zou er stilte komen.
Het is muisstil daar, dan hoor je zelfs een speld vallen.quote:
ordeverstoring?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:33 schreef nattermann het volgende:
Misschien een domme vraag, maar voor welk strafbaar feit is de verdachte eigenlijk aangehouden?
Verstoren van de openbare orde?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:33 schreef nattermann het volgende:
Misschien een domme vraag, maar voor welk strafbaar feit is de verdachte eigenlijk aangehouden?
Ook een zwaargewonde als ik teletekst mag geloven.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:30 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, precies. Zo dom is dat. Als mensen gaan rennen en je valt, heb je echt een probleem. Meerdere mensen met botbreuken.
poging tot verstoringquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:33 schreef nattermann het volgende:
Juist omdat het om de hoek bij Rokin gebeurde, en men op de dam alleen lawaai en een vallend hek hoordequote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:32 schreef DrDentz het volgende:
Mooi filmpje. De mensen die dichtbij staan zien dat er eigenlijk niet meer aan de hand is dan een schreeuw en blijven kalm. Die renners staan allemaal veel verder en hebben niets gezien.
Verstoring van de openbare orde?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:33 schreef nattermann het volgende:
Verschrikkelijk zeg. Dat meen ik echt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:34 schreef 78RPM het volgende:
[..]
Ook een zwaargewonde als ik teletekst mag geloven.
quote:
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:35 schreef Falco het volgende:
Kortom, er gebeurde echt geen reet en toch kan zo'n mensenmassa in paniek gebracht worden
Was hij al vanaf 8 uur de grond aan het filmenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:35 schreef ASroma het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
OH EN IK MAAR DENKEN, AL DIE MENSEN GAAN OPRECHT DE DODEN HERDENKEN![]()
![]()
!!
blijf je gvd die site van je spammen.Kap eens jong.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:36 schreef Kwaliteit het volgende:
ZOMETEEN HIER LIVE PERSCONFERENTIE
Dat is idd wel triest. Maar stiekem zijn we er toch blij om want anders hadden we geen beelden van zo dichtbij gehadquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:35 schreef ASroma het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
!!
.quote:http://www.telegraaf.nl/b(...)ij_herdenking__.html
"Volgens ooggetuigen was een grote groep mensen van schrik in beweging gekomen nadat iemand in het publiek begon te schreeuwen. "Dat was een orthodox-Joods uitziende man, zo'n type met krullen, die eerst liep te bellen, en daarop werd aangesproken. Toen begon de man als een dolle te schreeuwen, ter hoogte van Madame Tussauds. Een andere omstander sloeg de man, waarschijnlijk om hem stil te krijgen, waarna de schreeuwende man meteen door de politie werd afgevoerd. En toen ontstond pas de paniek,'' aldus een Amsterdamse die vlak naast de oorzaak van het rumoer stond. De paniek leidde uiteindelijk tot het omvallen van dranghekken en gewonden. "
Jongen ik geef enkel de livestream, sukkelquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:37 schreef StephanL het volgende:
[..]
blijf je gvd die site van je spammen.Kap eens jong.
Ik wist ook al dat die kans vrij groot was... De samenleving is de laatste 10 jaar steeds gekker geworden.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:35 schreef ASroma het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
!!
quote:Ik zei nog da de dodenherdenking verstoord zou worden, en dat men dit moest voorkomen Maar niemand wilde lstrn #dodenherdenking #stilte #Dam
2 minutes ago via web
Verstoring openbare orde?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:33 schreef nattermann het volgende:
ja spam, geef dan http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:38 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
Jongen ik geef enkel de livestream, sukkel
Vroeg ik me ook af...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:29 schreef Zhenar het volgende:
Wat ik me al heel lang afvraag he: bij het registreren van de Dodenherdenking voor NOS etc, zit er toch ook ergens een regisseur die aanwijzingen geeft aan de crew...? Of hebben ze daar een oplossing voor bedacht? Lijkt mij lastig namelijk.
Ergens stoort het me altijd een beetje, die gedachte dat er ergens in een donker kamertje een druk mannetje zit te schreeuwen: "Camera twee klaar.... Camera twee! Vijf, iets uitzoomen, zodat die dochter van de geëmotioneerde moeder er ook helemaal op staat."
Zou die filmcrew misschien op een apart moment twee minuten stilte houden, uit respect?
Beetje sneue gedachtegang misschien, maar het houdt me bezig
Waarom zet je dit op YT? Hier kun je natuurlijk goed mee verdienenquote:
Duidelijk filmpje.quote:
Zo dan!quote:
Was gewoon een links complotquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:35 schreef ASroma het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
!!
dat is OOK een websitequote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:39 schreef StephanL het volgende:
[..]
ja spam, geef dan http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
het gaat om WELKE website.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:40 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
dat is OOK een website
en dat KLOTE silverlight
filmpje, tijdstip?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:40 schreef Blistering het volgende:
What the fuck, die Maxima duwde zo een kind omver
Nederland 2, ook geen server shit...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:40 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
dat is OOK een website
en dat KLOTE silverlight
Echt? Heb je beeldmanoeuvres?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:40 schreef Blistering het volgende:
Altijd weer die wassen beelden!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:35 schreef Bleekscheet het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ij_herdenking__.html
"Volgens ooggetuigen was een grote groep mensen van schrik in beweging gekomen nadat iemand in het publiek begon te schreeuwen. "Dat was een orthodox-Joods uitziende man, zo'n type met krullen, die eerst liep te bellen, en daarop werd aangesproken. Toen begon de man als een dolle te schreeuwen, ter hoogte van Madame Tussauds. Een andere omstander sloeg de man, waarschijnlijk om hem stil te krijgen, waarna de schreeuwende man meteen door de politie werd afgevoerd. En toen ontstond pas de paniek,'' aldus een Amsterdamse die vlak naast de oorzaak van het rumoer stond. De paniek leidde uiteindelijk tot het omvallen van dranghekken en gewonden. "
![]()
Ja net op tv, als je goed op let als de koninklijke familie naar binnen wordt afgevoerd, zie je dat ze in de haast zo een jongetje onder de voet looptquote:
Ook pas 150 keer gepost.quote:
Ze mag mij ook even omver komen duwen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:40 schreef Blistering het volgende:
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:42 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
NOS
Man, ik verdien er niets aan hoor, geen reclame, niets
tis gewoon makkelijk gebruik
Het was net op de livestream van Nos Journaal 24quote:
screencap?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:40 schreef Blistering het volgende:
Kan aan mij liggen hoorquote:
Ik stond dus aan de andere kant van de afzetting. Aan onze kant bij de Bijenkorf sloeg de paniek pas toe toen die hekken omflikkerden icm dat gekrijs, terwijl die man toen al lang ingerekend was.quote:
Het vallen van de dranghekken lijkt me.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Duidelijk filmpje.
-Een schreeuw van 5 seconden
-Een vrouw gilt
-3 seconden later valt er iets met een harde klap
-dan pas paniek
De paniek heeft niet de klap veroorzaakt, maar juist andersom. Belangrijkste vraag dus: wat veroorzaakte de klap?
idd die nos-streams zijn ook vrij doodquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:40 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
dat is OOK een website
en dat KLOTE silverlight
Verstoren van de openbare orde?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:33 schreef nattermann het volgende:
http://livestreams.omroep.nl/nos/journaal24-bb werkt anders prima.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:44 schreef Tiemie het volgende:
[..]
idd die nos-streams zijn ook vrij dood.
Doet me denken aan:quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:43 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ja net op tv, als je goed op let als de koninklijke familie naar binnen wordt afgevoerd, zie je dat ze in de haast zo een jongetje onder de voet loopt
Mensen die op dat gebouw klimmen.quote:
bedroevend klein 90's beeldquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:45 schreef StephanL het volgende:
[..]
http://livestreams.omroep.nl/nos/journaal24-bb werkt anders prima.
Livestream geeft het nu aan dat het zo komt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:46 schreef Magistic het volgende:
Geen persconferentie op NL2 nu in ieder geval.
Lijkt me wel duidelijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:46 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet de schreeuwer, eerder een gewonde.
Nee, het is duidelijk vóór de grootschalige paniek. Het kan wel hoor dat er een hek omgaat, maar dan niet omdat hij omver geduwd wordt door een mensenmassa. Misschien agenten die eropaf schieten?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Het vallen van de dranghekken lijkt me.
quote:
Is dat al uitgelekt?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:43 schreef lachejonge het volgende:
'Zo gaan we niet met elkaar om in dit land' straks Balkenende.
Het is toch niet Alberto Stegeman!??quote:
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen hoor...maar vind het een beetje raar om zoiets te gaan filmen omdat je verwacht dat er wel iets gaat gebeuren om als dat dan snel om You Tube te gooien voor de fun.
Kapitein Coke.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
Kapitein Kroon is er ook bij
Hij gaat het ook hebben over de kennis van nu en de kennis van toen.quote:
Inderdaad, opgelost! Het was gewoon Stegeman: Dat dit KAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN in Nederland!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:49 schreef lachejonge het volgende:
[..]
Alberto de schreeuwer? Volgende week op SBS!
Deze misschien?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:33 schreef nattermann het volgende:
Of anders een APV?quote:Artikel 146
Hij die door het verwekken van wanorde of het maken van gedruis hetzij een geoorloofde openbare samenkomst tot het belijden van godsdienst of levensovertuiging, hetzij een geoorloofde godsdienstige of levensbeschouwelijke plechtigheid of lijkplechtigheid opzettelijk stoort, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
doe ik welquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:51 schreef Magistic het volgende:
Meld iemand het even zodra de persconferenctie begint? Ik zit Der Untergang te volgen.
Hitler gaat dood.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:51 schreef Magistic het volgende:
Meld iemand het even zodra de persconferenctie begint? Ik zit Der Untergang te volgen.
Kom je met de dam schoonvegen wel mee weg in dit land helaas. Van mij mogen ze hem 10 jaar opsluiten.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Deze misschien?
[..]
Of anders een APV?
Nee het is op RTL geloof ik, dus eerst reclame, daarna pas gaat hij doodquote:
Was Regilio Tuur niet in de buurt om slachtoffers in veiligheid te brengen?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
Tsjah, zo werkt het nieuws..quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:53 schreef Omnifacer het volgende:
Overigens: vriendin en zus liepen net over de Dam nog, richting de Mac. Eerst gingen ze een bloem leggen, ging er een geinponem 'renneuhhhhhhh' roepen
Toen liepen ze langs de plaats waar de slachtoffers overgebracht werden van opvangplaats naar ambulance. Er werd een jongetje van rond de 10 op een brancard, ingepakt in folie, naar de ambulance gebracht, komt er een sukkel van RTL4 aan die hem een microfoon onder zijn neus duwt en de cameraman zette vol die lampen aan in het gezicht van die jongen. Dat is toch schandalig?
Hallo?! Spoilers!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:53 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Nee het is op RTL geloof ik, dus eerst reclame, daarna pas gaat hij dood
Ik dacht daar ook gelijk aan toen ik het zag. Waarschijnlijk heeft dat vallend hek ook de meeste paniek ter plekke veroorzaakt. Dat geluid wordt gelijk gerefereerd met Apeldoorn 2009.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:53 schreef Arcee het volgende:
Het geluid van die omvallende hekken doet denken aan de botsing van Karst T.
DAT DIT K...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:53 schreef Omnifacer het volgende:
Overigens: vriendin en zus liepen net over de Dam nog, richting de Mac. Eerst gingen ze een bloem leggen, ging er een geinponem 'renneuhhhhhhh' roepen
Toen liepen ze langs de plaats waar de slachtoffers overgebracht werden van opvangplaats naar ambulance. Er werd een jongetje van rond de 10 op een brancard, ingepakt in folie, naar de ambulance gebracht, komt er een sukkel van RTL4 aan die hem een microfoon onder zijn neus duwt en de cameraman zette vol die lampen aan in het gezicht van die jongen. Dat is toch schandalig?
schandalig groot woord, gewoon ad rem.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:53 schreef Omnifacer het volgende:
Dat lijkt op Koninginnedag 2009quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:55 schreef speknek het volgende:
Whehe zie die gast zichzelf pwnen door z'n laag op z'n kont broek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan ben je niet heel wendbaar.
Er waren genoeg Nederlandse jongeren.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik snap de aanwezigheid van zoveel jongeren daar niet. Het is geen Pinkpop, en ik kan met niet voorstellen dat ze zich echt betrokken voelen.²
Wellicht via grootouders die het wel hebben meegemaakt. En juist goed dat er veel jongeren zijn, zoiets moet je in ere houden, niet alleen voor WOII maar ook voor alle mensen die daarna zijn overleden in oorlogen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik snap de aanwezigheid van zoveel jongeren daar niet. Het is geen Pinkpop, en ik kan met niet voorstellen dat ze zich echt betrokken voelen.²
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:55 schreef speknek het volgende:
Whehe zie die gast zichzelf pwnen door z'n laag op z'n kont broek:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan ben je niet heel wendbaar.
Tja, de pers. Stelletje aasgieren zijn dat. Interesseren werkelijk geen reet voor dat jochie, willen alleen maar nieuws en sensatie brengen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:53 schreef Omnifacer het volgende:
WTF zit hier achter? Zij kijkt eerder alsof ze wilt dat die gluiperd haar neer zet.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[ afbeelding ]
Nope nog steeds het journaal dat ik al 3x gezien hebquote:
Obvious troll is obvious.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:57 schreef Jac0bus het volgende:
Ik hoorde iets over een man met kort geschoren achterhoofd en lang haar bovenop. Zal wel een Marokkaan zijn
Verrekt weinig allochtone jongeren inderdaad. Gek voor zo'n stad als Amsterdam.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Er waren genoeg Nederlandse jongeren.
Ik lees net een stompzinnige opmerking op fok.nl zal wel een racist zijn.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:57 schreef Jac0bus het volgende:
Ik hoorde iets over een man met kort geschoren achterhoofd en lang haar bovenop. Zal wel een Marokkaan zijn
Rustig maar, het is nog niet begonnen hoor.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:58 schreef Kwaliteit het volgende:
Het BEGINTpersconferentie! (er staat namelijk: NU!!!!! persconferentie verstoring dodenherdenking
LIVE Nederland 2 of
http://livestreams.omroep.nl/nos/journaal24-bb
Kortom, al dat gepaniek is nergens goed voor. Met zo een reactiesnelheid is iedereen allang de pijp uit als er echt wat mis isquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:44 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ik stond dus aan de andere kant van de afzetting. Aan onze kant bij de Bijenkorf sloeg de paniek pas toe toen die hekken omflikkerden icm dat gekrijs, terwijl die man toen al lang ingerekend was.
Begint pas om 23.08 vandaag.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:58 schreef DrDentz het volgende:
Net nu ik Pauw en Witteman moet kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |