Was je erbij? Vreselijk zeg. Lijkt me ook dood- en doodeng. Kun je iets vertellen over wat je overkwam?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:09 schreef kikoooooo het volgende:
Adrenaline giert nog steeds door mn lijf. Vrees dat ik vannacht geen oog dicht doe.
Vond het echt het engste dat ik ooit heb meegemaakt.
Inderdaadquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:14 schreef Wickedangel het volgende:
Hier staat het allemaal redelijk op een rijtje, met linkjes naar ooggetuigeverslagen op sites Volkskrant en NRC.
http://www.endandit.nl/re(...)dens-dodenherdenking
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:14 schreef Krambo het volgende:
Volgens BNO komt er over een half een een persconferentie
Maar wel het verschil tussen een idioot die loopt te schreeuwen en iemand die onwel wordt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:12 schreef cptmarco het volgende:
[..]
je hebt niet binnen een paar minuten volledig zicht op de situatie...
Dat is de tweede verdachte, ja.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik las ook dat hij eruit zag als een orthodoxe jood, met een lange baard en een hoed.
God wat een gelul tochquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maar wel het verschil tussen een idioot die loopt te schreeuwen en iemand die onwel wordt.
Volgens mij had bijna niemand het over Moslims totdat je er zelf weer over moest beginnen uiteraard.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
En? Beginnen de eerste berichten dat het een Arabier/Moslim is al door te sijpelen?²
Was ook doodstil...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Luister net de geluidsopname maarre die gast schreeuwt best hard.
dit is zijn rudi guilliani moment hoorquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:17 schreef Lkw het volgende:
Persconferentie van Asscher vanavond nog, net aangekondigd op het Journaal.
Dat filmpje ja, dat is net zo'n school vissen die in een milliseconde van richting verandert. Die mensen doen alleen maar, kijken niet wat gebeurt, 'iemand rent, ooooh ik ook renneeeuuuh!'quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef _Flash_ het volgende:
Ik snap dat echt niet heh, dat mensen gaan gillen en in paniek raken. Stelletje schapen.
Calimeroquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
En? Beginnen de eerste berichten dat het een Arabier/Moslim is al door te sijpelen?²
Een strenge jood hè, dat is al urenlang de stand van zaken. Maar probeer vooral te vinden wat je zoekt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
geen NOVAquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:14 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Denk je dat het weer zo'n iemand was?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat denk je niet, dat doe je automatischquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:18 schreef Modus het volgende:
[..]
Dat filmpje ja, dat is net zo'n school vissen die in een milliseconde van richting verandert. Die mensen doen alleen maar, kijken niet wat gebeurt, 'iemand rent, ooooh ik ook renneeeuuuh!'
Ik heb eerder al aangegeven dit reeds eerder te hebben meegemaakt. Ik bleef toen rustig aan mijn verse muntthee zitten, de rest, vrouwlief inclusief was hysterisch. Ik ben van nature altijd al kalm geweest. Soms wordt dat als emotieloos ervaren, maar met mij kun je echt goed gesprekken voeren, zeker.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef _Flash_ het volgende:
Ik snap dat echt niet heh, dat mensen gaan gillen en in paniek raken. Stelletje schapen.
Het is niet onwaarschijnlijk dat het in die hoek gezocht moet worden. Dat soort lui hebben al een reputatie opgebouwd op dat gebied tijdens een eerdere herdenking.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik stond ter hoogte van Madame Tussaud. Hoorden dus gewoon een gil en ik dacht dat dat wss weer zo'n kutmarrokkaantje was die de boel probeerde te verstoren. Daarna viel er een hek ofzo en daarna nog één. Toen begonnen mensen echt te gillen en keihard te rennen. Het enige wat ik dacht was voor mn vriendin en een vriendin te gaan staan. Verder heb ik nog een aantal keer 'rustig, rustig' geroepen tegen wat mensen die echt als een malloot probeerden te rennen, dwars door mensen heen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Was je erbij? Vreselijk zeg. Lijkt me ook dood- en doodeng. Kun je iets vertellen over wat je overkwam?
idd ze kunnen het niet verwerkenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:19 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
geen NOVA
http://livestreams.omroep.nl/npo/ned2
werkt ook niet meer
Die gozert kijkt wel erg blijquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:14 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Het is al een keer eerder gezegd in dit topic; in verhouding raakte maar een klein groepje in paniek. Zelf was ik ook nuchter er onder en had niet het idee dat er gevaar was. Maar als je midden in een menigte staat en iedereen rent in paniek recht op je af en om je heen dan kun je niets anders doen dan meerennen en zorgen dat je z.s.m. uit de menigte komt, voor je omver wordt gelopen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef _Flash_ het volgende:
Woo jij bent wel een held zegquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:21 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik stond ter hoogte van Madame Tussaud. Hoorden dus gewoon een gil en ik dacht dat dat wss weer zo'n kutmarrokkaantje was die de boel probeerde te verstoren. Daarna viel er een hek ofzo en daarna nog één. Toen begonnen mensen echt te gillen en keihard te rennen. Het enige wat ik dacht was voor mn vriendin en een vriendin te gaan staan. Verder heb ik nog een aantal keer 'rustig, rustig' geroepen tegen wat mensen die echt als een malloot probeerden te rennen, dwars door mensen heen.
Na een 20/30 sec was iedereen eigenlijk ook weer rustig. Het rennen hield na een seconde of 10 ook wel op.
Zeer indrukwekkend
Precies, sowieso denk je op zo'n moment niet en reageer je alleen maar instinctief.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:23 schreef Miwaki het volgende:
[..]
Het is al een keer eerder gezegd in dit topic; in verhouding raakte maar een klein groepje in paniek. Zelf was ik ook nuchter er onder en had niet het idee dat er gevaar was. Maar als je midden in een menigte staat en iedereen rent in paniek recht op je af en om je heen dan kun je niets anders doen dan meerennen en zorgen dat je z.s.m. uit de menigte komt, voor je omver wordt gelopen.
Dit alles was maar een paar seconde gaande, voordat men doorhad dat er weinig aan de hand was. En meerdere mensen riepen anderen ook op om rustig te blijven.
Maar waarschijnlijk had ik precies hetzelfde gereageerd als ik op de bank naar het filmpje zou kijken. Het is alleen wel slim om je te verplaatsen in de situatie
misschien op Journaal 24 ???quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:23 schreef Jac0bus het volgende:
Is die live persco op het internet te vinden? Ik heb geen zin om m'n nest uit te hoeven.
misschien op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:23 schreef Jac0bus het volgende:
Is die live persco op het internet te vinden? Ik heb geen zin om m'n nest uit te hoeven.
Net als schapen hebben mensen ook dat oerinstinct..quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:16 schreef _Flash_ het volgende:
Het is niet uit te leggen dat gevoel eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:23 schreef Miwaki het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk had ik precies hetzelfde gereageerd als ik op de bank naar het filmpje zou kijken. Het is alleen wel slim om je te verplaatsen in de situatie
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:12 schreef DeParo het volgende:
[b]Tweede man is opgepakt.[b/]
[..]
De man met het koffertje lol.
Duh, ik zou ook een veilig heenkomen zoeken. Dat is wat anders dan paniek.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:23 schreef Miwaki het volgende:
[..]
Het is al een keer eerder gezegd in dit topic; in verhouding raakte maar een klein groepje in paniek. Zelf was ik ook nuchter er onder en had niet het idee dat er gevaar was. Maar als je midden in een menigte staat en iedereen rent in paniek recht op je af en om je heen dan kun je niets anders doen dan meerennen en zorgen dat je z.s.m. uit de menigte komt, voor je omver wordt gelopen.
Dit alles was maar een paar seconde gaande, voordat men doorhad dat er weinig aan de hand was. En meerdere mensen riepen anderen ook op om rustig te blijven.
Hij gebruikt het woord denkt toch niet? Volgens mij bedoelden jullie hetzelfde.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:20 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dat denk je niet, dat doe je automatisch
http://www.novatv.nl/quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:25 schreef Kwaliteit het volgende:
ER IS LIVESTREAM NOVA?
gvd publieke omroep maar online homaar
Koop een tvquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:25 schreef Kwaliteit het volgende:
ER IS LIVESTREAM NOVA?
gvd publieke omroep maar online homaar
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:26 schreef NY_Giant het volgende:
Zagen jullie ook Maxima dat kind omver duwen toen ze weggevoerd werden?
ja alle 20quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:26 schreef NY_Giant het volgende:
Nee, juist de stilte was denk ik de grote veroorzaker van paniek.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:26 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Duh, ik zou ook een veilig heenkomen zoeken. Dat is wat anders dan paniek.
Maar de vlam slaat in de pan in zo'n situatie door (vooral vrouwen?) die beginnen te gillen.
doetutniet?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:26 schreef cptmarco het volgende:
[..]
http://www.novatv.nl/
-edit-
livestream werkt niet...
haar vader deed dat vanuit een vliegtuig in die goeie ouwe tijd.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:26 schreef NY_Giant het volgende:
nee dat komt daar niet, NOVA werd afgehaakt toen het begon.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:25 schreef cptmarco het volgende:
[..]
misschien op http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Dat kwam ook in mij op ja...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:28 schreef ASroma het volgende:
[..]
haar vader deed dat vanuit een vliegtuig in die goeie ouwe tijd.![]()
²
Naar mijn beleving kwamen de mensen toen juist bij zinnen. Als er echt iets heel ergs was gebeurd had je nog wel mensen horen gillen. Dan zou er geen stilte zijn.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:27 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee, juist de stilte was denk ik de grote veroorzaker van paniek.
Ja, precies. Zo dom is dat. Als mensen gaan rennen en je valt, heb je echt een probleem. Meerdere mensen met botbreuken.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:28 schreef stef040 het volgende:
Ook die vrouwen die meteen gillen jonge jonge denk na!!
borsthaar ftwquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:28 schreef stef040 het volgende:
Ook die vrouwen die meteen gillen jonge jonge denk na!!
Chill filmpjequote:
Ja die kan wel schreeuwen...quote:
Tering, die vent schreeuwde hard.quote:
Ik dacht al dat ik hem zag op tv toen er nog niks aan de hand was.quote:
Naja, door de 2 minuten stilte werd een klein beetje paniek massale paniek. Als het gewoon lawaaiig was geweest, als in een concert ofzo, was niet de hele Dam alert geweest op iets dat bij Rokin gebeurde (de eerste schreeuw)quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:30 schreef Miwaki het volgende:
[..]
Naar mijn beleving kwamen de mensen toen juist bij zinnen. Als er echt iets heel ergs was gebeurd had je nog wel mensen horen gillen. Dan zou er stilte komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |