Wil ik wel doen maar alleen met toestemming van Vik zelfquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:04 schreef ColdFeet het volgende:
Met link graag, Uniekhoorn!
De ex-huisgenoten van vriendje, die komen naar ons nieuwe huis kijken.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:01 schreef uniekhoorn het volgende:
Wie kijrg je op visite Mini?
Ik heb het ook weleens, maar veel minder als ik mezelf dwing om héél regelmatig te eten, en dan echt volkorenproducten enzo. Alles om de suikerspiegel met rust te laten.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:06 schreef Nouk84 het volgende:
Hebben meer mensen last van constante honger? Ik word er gek van, want ik ben constant op "zoek". Nu ik in de afvalfase zit, kan ik me dan prima inhouden, maar andersNu probeer ik het zoveel mogelijk te vermijden door gewoon niet naar de winkel te gaan, voor of tijdens het werk.. Want in het weekend heb ik er aanzienlijk minder last van
Ja herkenbaarquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:06 schreef Nouk84 het volgende:
Hebben meer mensen last van constante honger? Ik word er gek van, want ik ben constant op "zoek". Nu ik in de afvalfase zit, kan ik me dan prima inhouden, maar andersNu probeer ik het zoveel mogelijk te vermijden door gewoon niet naar de winkel te gaan, voor of tijdens het werk.. Want in het weekend heb ik er aanzienlijk minder last van
Ik eet heel regelmatig, dus dat is het probleem nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb het ook weleens, maar veel minder als ik mezelf dwing om héél regelmatig te eten, en dan echt volkorenproducten enzo. Alles om de suikerspiegel met rust te laten.
Ik deed dat ook nooit, maar dan ging mijn hele dag naar de klotequote:Op dinsdag 27 april 2010 17:11 schreef Chicolate het volgende:
Ja herkenbaar. Maar ik hou me dan meestal niet in
.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:08 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
De ex-huisgenoten van vriendje, die komen naar ons nieuwe huis kijken.We aten vroeger altijd samen op dinsdag, dus dat doen we nu ook. Wel gezellig hoor, goede reden om wat op/in te ruimen.
Bah, ik had allerlei fondsen aangevraagd voor m'n stage in Amerika en de eerste afwijzing is binnen.Ach ja, nog 5 te gaan...
Goede resultaten, dat is tochquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:13 schreef neen het volgende:ik krijg allemaal goede studieresultaten terug
mooi moment om weer te stoppen
Ik zou zo broccoli eten maar ik heb zoals gewoonlijk weer eens geen zin om te kokennou ja, het moet maar en over een uurtje kan het ook nog wel.
Je hebt dus nog geen fohn? Een hele goede goedkope (2 standen warm, koude lucht, veeeel blaaskracht) is die van rowenta elite model looks, met een diffuser maar daar begrijp ik niets van..quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:14 schreef Perruche het volgende:
Hoi!
Ok, ben net de stad in gegaan om 3 dingen te doen a) naar de kapper b) babykleding kopen voor vrienden van me c) een nieuwe fohn kopen sinds de oude is ontploft.
hier ook herkenbaar. Van m'n mentale toestand hangt af of ik me in kan houden of niet.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:11 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ja herkenbaar. Maar ik hou me dan meestal niet in
.
Dit was de laatstequote:Op dinsdag 27 april 2010 16:15 schreef uniekhoorn het volgende:
PF! Hou eens op mij te herinneren aan Heavenly Hazel
En nu denk ik aan mijn ademhaling en daar word ik duizelig van
Ben je dat van plan?quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:13 schreef neen het volgende:ik krijg allemaal goede studieresultaten terug
mooi moment om weer te stoppen
Ik zou zo broccoli eten maar ik heb zoals gewoonlijk weer eens geen zin om te kokennou ja, het moet maar en over een uurtje kan het ook nog wel.
Voor VSB kwam ik niet in aanmerking omdat je stage dan geen onderdeel mag zijn van je masteropleiding, of dat was tenminste wat ze mij hebben verteld. Er waren uiteindelijk 6 fondsen waar ik wel voor in aanmerking kwam, dus heb ik het VSB maar laten zitten. De details gooi ik liever niet zo op internet, maar PM maar als je meer wilt weten.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:19 schreef Perruche het volgende:
Wat een lieve TT!
[..]
wat stoer! Welke fondsen heb e aangeschreven? Heb je het VSB geprobeerd?
Dat honger gevoel is heel naar, ik heb wel door dat als ik volkorenpasta eet, ik een stuk minder honger heb erna
[..]
Goede resultaten, dat is tochen niet
...?
oh, en een flesje multivitaminensap.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:21 schreef AKnynke het volgende:
[..]
hier ook herkenbaar. Van m'n mentale toestand hangt af of ik me in kan houden of niet.
Zie het lijstje van vandaag:
O: yoghurt met bramen en frambozen en muesli
T: banaan
T: volkorenboterham met pindakaas
L: broccolisalade met rozijnen, amandelen rode ui en yoghurt dressing
T: volkorenboterham met pindakaas
T mueslireep
T: milky way (1 stuk is 90 kcal, ik eet er 2)
D: kip/bacon sandwhich
T: banaan
S: 2,5 uur volleyballen
T: misschien stuk knackebrod tijdens het volleyballen
T: 2 beschuitjes met roomboter en aardbeien.
Wat een waslijst.
volgens mij is het bij sommige fondsen n iet zo moeiljik om een lening te krijgen. Een gift, dat wel. Ik heb een renteloze lening gekregen voor m'n tijd in Zweden...quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:26 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Voor VSB kwam ik niet in aanmerking omdat je stage dan geen onderdeel mag zijn van je masteropleiding, of dat was tenminste wat ze mij hebben verteld. Er waren uiteindelijk 6 fondsen waar ik wel voor in aanmerking kwam, dus heb ik het VSB maar laten zitten. De details gooi ik liever niet zo op internet, maar PM maar als je meer wilt weten.
Thanks voor de tip! Ik hád een fohn, tot 2 dagen geleden, toen ie opeens begon te gloeien van binnenquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:20 schreef P.F het volgende:
[..]
Je hebt dus nog geen fohn? Een hele goede goedkope (2 standen warm, koude lucht, veeeel blaaskracht) is die van rowenta elite model looks, met een diffuser maar daar begrijp ik niets van..
Begrijpelijkquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:26 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Voor VSB kwam ik niet in aanmerking omdat je stage dan geen onderdeel mag zijn van je masteropleiding, of dat was tenminste wat ze mij hebben verteld. Er waren uiteindelijk 6 fondsen waar ik wel voor in aanmerking kwam, dus heb ik het VSB maar laten zitten. De details gooi ik liever niet zo op internet, maar PM maar als je meer wilt weten.
Die heb ik inderdaad ook aangevraagd, da's nog altijd beter dan de lening van de IBG.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:28 schreef AKnynke het volgende:
[..]
volgens mij is het bij sommige fondsen n iet zo moeiljik om een lening te krijgen. Een gift, dat wel. Ik heb een renteloze lening gekregen voor m'n tijd in Zweden...
Dan dubbel hoera voor de goeie resultaten, dat motiveert tenminste! Gooo Neenmans!quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:24 schreef neen het volgende:
Nee, ik zal het maar afmaken dit keermaar het is wel een beetje traditie geworden om rond deze tijd van het jaar te stoppen.
ongelooflijk! Ik kon geen stufi meer aanvragen omdat toentertijd mijn opleiding nog niet erkend was, daarom had ik wel bij het VSB aangeklopt. Vond ze wel aardig ook! Enquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:32 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Die heb ik inderdaad ook aangevraagd, da's nog altijd beter dan de lening van de IBG.
Ze willen allemaal zien dat je ondanks maximaal lenen nog een begrotingstekort hebt, dus je krijgt inderdaad niet zo makkelijk iets. Dat fonds dat me nu afgewezen heeft deed wel heel moeilijk, die wilden zelfs het inkomen van m'n vriend en het vermogen van m'n ouders weten.
Ben je dan al zo vaak gestopt met je opleiding? En wat doe je nu dan?quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:24 schreef neen het volgende:
Nee, ik zal het maar afmaken dit keermaar het is wel een beetje traditie geworden om rond deze tijd van het jaar te stoppen.
Al 2x eerderquote:Op dinsdag 27 april 2010 17:36 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ben je dan al zo vaak gestopt met je opleiding? En wat doe je nu dan?
sporten voor je gaat eten? Ik zou ook dood zijnquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:21 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn daglijstje
s. kwartier intervaltraining (dood)
o. 2 toastbrood met kaas
t. yoghurt met frambozen
t. tros druiven
l. 4 boterhammen: pindakaas, kaas, eiersalade en krabsalade
t. 100 gram kaaskoekjes (500 kcal ofzo)
t. sinassplit
d. uit eten of auto kieken
Maar vind je je opleiding nu wel leuk? want daar gaat het om toch!quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:43 schreef neen het volgende:
[..]
Al 2x eerderik ben bijna de oudste nu gewoon echt schokkend
quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:28 schreef Perruche het volgende:
[..]
sporten voor je gaat eten? Ik zou ook dood zijn
Wat is auto kieken
O, ik dacht al dat we MoBlo-achtige taferelen kregenquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ken je de uitdrukking brommers kieken niet? Dat zeiden jongetjes vroeger in de de discotheek altijd als ze wilden zoenen en tieten knijpen
('kom je mee brommers kieken?')
Ik ga -als de oppas vandaag wel komt opdagen- vanavond weg met mijn man. Meestal gaan we ergens eten, maar misschien kopen we vanavond wel een nieuwe auto. Vond het gewoon wel een grappige uitdrukking.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O, ik dacht al dat we MoBlo-achtige taferelen kregen.
(aangezien MoBlo het ook aankondigt als ze gaat ******)
quote:Op dinsdag 27 april 2010 18:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ken je de uitdrukking brommers kieken niet? Dat zeiden jongetjes vroeger in de de discotheek altijd als ze wilden zoenen en tieten knijpen
('kom je mee brommers kieken?')
Ik ga -als de oppas vandaag wel komt opdagen- vanavond weg met mijn man. Meestal gaan we ergens eten, maar misschien kopen we vanavond wel een nieuwe auto. Vond het gewoon wel een grappige uitdrukking.
Het is nog wel Oké ja, dus maar doorgaan danquote:Op dinsdag 27 april 2010 18:33 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maar vind je je opleiding nu wel leuk? want daar gaat het om toch!
Merel, veel plezier op je date!
Ooohhh ik zie opeens hoe je die rondjes maakt, maar das leuk!quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:54 schreef sigme het volgende:broodmaaltijd tuinwerk pannenkoeken bezoek: koekjes avondeten: uitgebakken speklapje, capucijners in spekvet, groenten toe: rabarbercompote met slagroom en magere kwark 1 pils
Ik plof zowat.
Tsja. Wat kan ik daar nu eens op zeggen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
@Cali: Als ik het een goed lijstje vind, zal het wel te weinig zijn
De mijne:
O: 250 gr kwark met rote grütze
T: -
L: 2 boterhammen appelstroop/pindakaas, 1 krentebrood
T: jodekoek
D: chinees: soep, 2 goornalen, schep foeyonghai, 3 koeloeyuk balletjes, 2 scheppen bami
T: ibuprofen
quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:21 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ooohhh ik zie opeens hoe je die rondjes maakt, maar das leuk!
Jawel, toch wel:quote:En waar plof je van dan, zoveel is het toch niet?
Zeg hee missus, even een semi-diepzinnige vraag voor mijn doen: je zegt wel eens vaker van dat soort dingen 'ik vind het goed, dus het zal wel weinig zijn' oid. Maar als je wéét dat je perceptie over je eetgedrag nog steeds niet helemaal top is (erkenning is de eerste stap en zulksquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
@Cali: Als ik het een goed lijstje vind, zal het wel te weinig zijn
De mijne:
O: 250 gr kwark met rote grütze
T: -
L: 2 boterhammen appelstroop/pindakaas, 1 krentebrood
T: jodekoek
D: chinees: soep, 2 goornalen, schep foeyonghai, 3 koeloeyuk balletjes, 2 scheppen bami
T: ibuprofen
Misschien wel. Maar daar heb ik niet zoveel zin inquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Zeg hee missus, even een semi-diepzinnige vraag voor mijn doen: je zegt wel eens vaker van dat soort dingen 'ik vind het goed, dus het zal wel weinig zijn' oid. Maar als je wéét dat je perceptie over je eetgedrag nog steeds niet helemaal top is (erkenning is de eerste stap en zulks) moet je daar dan niet wat mee doen?
Netjes!quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Whahaa, ik denk: eetlijstje even door eetmeter halen... PRECIES 2000 kcal
Ah, geen prio op dit momentquote:Op dinsdag 27 april 2010 20:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar daar heb ik niet zoveel zin in.
Misschien.. maar nu even niet. Genoeg andere dingen aan m'n kopquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ah, geen prio op dit momentIk vroeg het me af. Misschien nog wel voor de toekomst?
Moet je tegen mij geen sorry zeggen! Voor jou is het veel vervelender als je niet lekker in je vel zitquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Misschien.. maar nu even niet. Genoeg andere dingen aan m'n kop.
Sorry.. maar zit gewoon even niet zo lekker in m'n vel.
Samenloop van lijf wat tegenzit en toe aan vakantie?quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Misschien.. maar nu even niet. Genoeg andere dingen aan m'n kop.
Sorry.. maar zit gewoon even niet zo lekker in m'n vel.
Oh de tof!quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar ik ga wel naar Londen, met m'n vriendin, hoorde ik vanavond. Whether I like it or not..
Do tell!quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
We gaan half juli, dan heb ik vakantie. In Londen kunnen we bij een vriendin slapen, dus dat is ook leuk! Ben er ook nog nooit geweest, maar m'n vriendin is heel erg dol op Londen, dus die kan me alle leuke plekjes laten zien..
Voor nu, trusten meisjes! Morgenochtend werken en morgenmiddag ga ik de Martinitoren beklimmen met een Fransman..
Vlokken zijn idd lekker, en ik vind kipfilet ook best saaiquote:Op dinsdag 27 april 2010 23:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ja CF ik weet. De rundergehakt is op nu, maar altijd kipfilet op brood is ook saai. Vlokken zijn gewoon lekkermaar pindakaas is beter.
Vandaag was ik zo laat dat ik pas om half 10 at, ben dus al best blij dat ik niet mn halve last leeggegeten heb. Maar ik moet wel weer fatsoenlijk koken. Gelukkig krijg ik straks een ander koelkastje met betere vriezer, dan kan ik vlees vriezen enzo.
quote:Op woensdag 28 april 2010 08:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Inderdaad, fuck types! Geniet en kijk nu maar gewoon eens waar het schip strandt. Misschien strandt het wel helemaal niet.
Het verhaal van de Fransman is niet zo spannend hoor.. M'n vriendinnetje doet aan couchsurfen en er surft nu dus een paar dagen een Fransman bij haar (hij heet ook echt Pierre
).
Leuk dat je een geslaagde date hebt gehad! Nu gewoon nog een keer afspreken, en verder niet teveel analysere inderdaad!quote:Op woensdag 28 april 2010 08:25 schreef Merel het volgende:
Ja jullie hebben ook gelijk, ik ga het nu niet allemaal doodanalyseren, we zien gewoon wel hoe het gaat
Dat couchsurfen lijkt me zo eng DaD! Een vriendinnetje van mij doet het ook, maar ik ben altijd bang dat ze per ongeluk bij een engerd terechtkomt. Ik ben niet zo goed van vertrouwen.
Misschien je hand erop leggen (op je borst dus) en je aandacht erop focussen dat je hand een beetje op en neer moet gaan met ademen? Je kunt je andere hand dan nog op je buik leggen en die moet dan bijna stil blijven liggen.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:53 schreef Quinazoline het volgende:
Goedemorgen!
Gisteren voor het eerst sinds tijden weer pilates gedaan, maar ik vind het ook zoooo moeilijk om goed te ademen. Haal eigenlijk altijd via mijn buik adem, maar als je dan je navel in je ruggengraat moet duwen kan dat niet en dan stop ik met ademen. En da's niet zo handig. In het verleden heb ik ook last gehad van flauwvallen door hyperventileren/niet goed ademen, dus misschien is dit wel een goed moment om toch wat beter te gaan leren ademen. Heeft iemand misschien een tip om beter via je borst adem te leren halen?
Dat probeer ik inderdaad, maar buik intrekken, dan nog de oefening doen en dan ook nog goed ademen vraagt een beetje veel concentratie.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:57 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Misschien je hand erop leggen (op je borst dus) en je aandacht erop focussen dat je hand een beetje op en neer moet gaan met ademen? Je kunt je andere hand dan nog op je buik leggen en die moet dan bijna stil blijven liggen.
Je moet ze allevier bij elkaar zetten en dan eentje aanklikken (het is 1 filmpje in 4 stukken).quote:Op dinsdag 27 april 2010 22:13 schreef kwakz0r het volgende:
syrena, je rarretjes willen niet unrarren...
Mijn Duutser is kaal, zo'n 8 cm. kleiner dan dat ik ben en had ik al gezegd, Duits? Toch gaat het heel goed!quote:Op woensdag 28 april 2010 00:56 schreef Merel het volgende:
Tja, uh, normaal zou ik op straat niet eens naar 'm omkijken. Niet mijn idee van een woest aantrekkelijke vent eigenlijk. Maar het klikt welWe zien wel verder, er komt in ieder geval een vervolg.
cali: ik heb t er ook moeilijk mee, als ik me niet wíl wegen maar t wel wíl, dan zorg ik dat ik ontbijt voor ik ga douchen, en snel onder de douche spring voorbij de weegswchaal. met ontbijt in mn buik en nat haar weeg ik nooit want dan ben ik vast 3 kilo zwaarderquote:Op woensdag 28 april 2010 08:33 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik was nog steeds 62.5. Maar dus wel weer gewogenIk MOET het gewoon zien, kan die nieuwsgierigheid niet bedwingen. *faalhaas*
Oke plan voor vandaag in ruwe lijnen:
O: brinta
T: yoghurt + appel
L: 2x boterham uit de koelkast of een verse met zalm + ei
T: wortels
D: ?
S: 2u spinning
En ALS ik tijd over heb, maar thats a big if, want heb een deadline, wil ik vanmiddag nog even zelf fietsen. In dat geval niet te hard/lang.
bij pilates gaat t toch vooral om de flank ademhaling? alleen borst is te benauwd denk ik.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:57 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Misschien je hand erop leggen (op je borst dus) en je aandacht erop focussen dat je hand een beetje op en neer moet gaan met ademen? Je kunt je andere hand dan nog op je buik leggen en die moet dan bijna stil blijven liggen.
Ik weet het niet.. Ze had het over borst ademhalen. Maar ik heb geen verstand van pilatesquote:Op woensdag 28 april 2010 09:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij pilates gaat t toch vooral om de flank ademhaling? alleen borst is te benauwd denk ik.
je kan dat testen door op een rechte stoel te zitten met je rug tegen de leuning. dan adem je in, je hand op je buik die stil moet blijven, en één op je borst en je rug tegen de leuning. als je t goed doet voel je je borst nauwelijks opkomen, maar voel je vooral de achter/zijkanten van je rug tegen de stoelleunign duwen, dat is flankademhaling. met zingen moet ik die combineren met de buik, maar je kunt de buik er ook uitlaten, dan heb je volgens mij de pilates ademhaling
Mijn man is ook niet echt mijn type hoorquote:Op woensdag 28 april 2010 09:06 schreef Merel het volgende:
NynkeJullie hebben ook gelijk hoor. Eerst maar eens kijken hoe de volgende date verloopt
Auto's kieken verliep niet als gepland?quote:Op woensdag 28 april 2010 09:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn man is ook niet echt mijn type hoor. Niet zo lang, brildragend, iets te rond naar mijn smaak, geen "stoer mannelijk gezicht" maar toch werkt het al 9 jaar. Alhoewel, nu even niet
We hebben ruzie. Maar dat waait ook wel weer over.
Nee. En het brommers kieken laten we ook maar even voor wat het isquote:Op woensdag 28 april 2010 09:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Auto's kieken verliep niet als gepland?
wat voor taal praten jullie eigenlijk met elkaar? En in welke taal voeden jullie de kinderen op?quote:Op woensdag 28 april 2010 09:27 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mijn man is ook niet echt mijn type hoor. Niet zo lang, brildragend, iets te rond naar mijn smaak, geen "stoer mannelijk gezicht" maar toch werkt het al 9 jaar. Alhoewel, nu even niet
We hebben ruzie. Maar dat waait ook wel weer over.
In het begin spraken we engels. Nu spreek ik nederlands en mijn man duits. De kinderen worden ook tweetalig opgevoed. En soms mengen we alles doorelkaar heen. Dan probeert mijn man iets uit te leggen in het nederlands en antwoord ik in het duitsquote:Op woensdag 28 april 2010 09:36 schreef AKnynke het volgende:
[..]
wat voor taal praten jullie eigenlijk met elkaar? En in welke taal voeden jullie de kinderen op?
Je vraagt het niet aan mij, maar ik ken ook een Duits/Nederlands stel met 'halfbloed' kindertjes. Ze praten hun moedertaal tegen de kids en met elkaar in het Duits. Kindertjes praten accentloos Duits en Nederlands met een accent.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:36 schreef AKnynke het volgende:
[..]
wat voor taal praten jullie eigenlijk met elkaar? En in welke taal voeden jullie de kinderen op?
Mijn vader heeft me prima nederlands geleerd hoorquote:Op woensdag 28 april 2010 09:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Je vraagt het niet aan mij, maar ik ken ook een Duits/Nederlands stel met 'halfbloed' kindertjes. Ze praten hun moedertaal tegen de kids en met elkaar in het Duits. Kindertjes praten accentloos Duits en Nederlands met een accent.
Hun logica is dat je beter goed je eigen taal tegen de kids kunt spreken dan dat je ze bv. in gebroken Nederlands toespreekt. Zo leren ze de grammatica beter, kijk maar wat er gebeurt als Turkse mensen hun kinderen Nederlands leren.
quote:Op woensdag 28 april 2010 09:56 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Mijn vader heeft me prima nederlands geleerd hoor
Het hangt er ook vanaf waar je woont, en hoe je kennis van de andere taal is. Mijn Duits is 10x zo goed als de Duutser z'n Nederlands. Logisch ook, aangezien ik Duitse les heb gehad op de middelbare school. Hij probeert het wel, en heeft ook lessen genomen, maar dat zal tijd kosten. Nu is Engels praten het aller makkelijkst..Maar soms is het wel verwarrend. Nu al, als er eventueel ooit kinderen komen nog gekker. Zeker als we dan niet in Duitsland of Nederland wonen...quote:Op woensdag 28 april 2010 09:49 schreef loveli het volgende:
[..]
Je vraagt het niet aan mij, maar ik ken ook een Duits/Nederlands stel met 'halfbloed' kindertjes. Ze praten hun moedertaal tegen de kids en met elkaar in het Duits. Kindertjes praten accentloos Duits en Nederlands met een accent.
Hun logica is dat je beter goed je eigen taal tegen de kids kunt spreken dan dat je ze bv. in gebroken Nederlands toespreekt. Zo leren ze de grammatica beter, kijk maar wat er gebeurt als Turkse mensen hun kinderen Nederlands leren.
Ben ik ook niet, maar mijn vader wel (moeder is NL). Heb dus eigenlijk alleen maar correct NL gehoord, behalve dat wat mijn vader spreekt. Maar het verschilt wel of 1 of beide ouders eigenlijk een andere taal spreken, denk ik. En in welke omgeving je opgroeit, want ik had verder ook allemaal NL vriendjes en vriendinnetjes.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik zie ook nooit aan jouw taalgebruik dat je Turkse bent
Papa Duits, mama NL, oppas taal van land waar je woont. Voila.quote:Op woensdag 28 april 2010 09:59 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Het hangt er ook vanaf waar je woont, en hoe je kennis van de andere taal is. Mijn Duits is 10x zo goed als de Duutser z'n Nederlands. Logisch ook, aangezien ik Duitse les heb gehad op de middelbare school. Hij probeert het wel, en heeft ook lessen genomen, maar dat zal tijd kosten. Nu is Engels praten het aller makkelijkst..Maar soms is het wel verwarrend. Nu al, als er eventueel ooit kinderen komen nog gekker. Zeker als we dan niet in Duitsland of Nederland wonen...
Zwanger worden is makkelijker dan een scriptie schrijvenquote:Op woensdag 28 april 2010 10:11 schreef AKnynke het volgende:
Ach ja, gelukkig is het nog lang niet zo ver. Eerst maar eens die stomme scriptie afschrijven.
Als jullie me voor 12 uur hier zien, willen jullie me dan heel hard schoppen?
Nou half dus eigenlijk. Maar ben zo hollands als het maar kan opgevoed. Bovendien heb ik blond haar/blauwe ogenquote:Op woensdag 28 april 2010 10:14 schreef Perruche het volgende:
Calimero, ben jij Turkse? Wat grappig, nooit wat van gemerkt.
Voorlopig lijstje voor vandaagO: 150 ml volle boer'n yoghurt T: appel L: 2 pistoletjes (bruin) 1 met ham en 1 met zoet T: wortel en komkommer D: kweenognie T: wijntje!, en misschien wat popcorn
Als ik 't zo zie vraag ik me af of het wek genoeg is voor mijn hongerige buik
Kan je wel zo lekker Turks kokenquote:Op woensdag 28 april 2010 10:17 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Nou half dus eigenlijk. Maar ben zo hollands als het maar kan opgevoed. Bovendien heb ik blond haar/blauwe ogenHet enige wat Turks aan mij is, is mijn naam & mijn vader
Ik spreek de taal (helaas) ook niet.
Maria, waar komt jouw vader dan vandaag als ik mag vragen? Ik had ook graag tweetalig opgevoed willen worden, maar met een oerhollandse vader & moeder is dat helaas een utopiequote:Op woensdag 28 april 2010 10:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik wou dat ik tweetalig opgevoed was, dan sprak ik nu ook vloeiend SpaansMaar dat wilden mn ouders niet, omdat ze veel zagen dat het bij kennissen verkeerd ging. Ik leerde dus alleen wat basic Spaans (telefoongesprek met oma toen ik klein was: "Hallo oma! Hoe gaat het met u? Met mij goed, ik ga slapen, doei!"
), en later op de middelbare school meer. Nu pak ik het weer op met hulp van zuslief
![]()
Verder scheen mn vader vrij gebrekkig Nederlands te spreken (vond ie zelf niet, maar sommigen schenen moeite te hebben hem te verstaan) maar daar merkte ik nooit wat van. Was ik zo gewend, en ik verstond hem prima.
Chili !quote:Op woensdag 28 april 2010 10:24 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maria, waar komt jouw vader dan vandaag als ik mag vragen? Ik had ook graag tweetalig opgevoed willen worden, maar met een oerhollandse vader & moeder is dat helaas een utopie
Dat vind ik stiekem altijd een beetje raarquote:Op woensdag 28 april 2010 10:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Chili !
Ach er zijn genoeg oer-Hollandse ouders die hun kinderen tegenwoordig ook met Engels opvoeden dus het kán wel
Ben ik met je eens ja. Veel Nederlanders zeggen vol trots dat ze zo goed Engels kunnen - en ze kunnen zich inderdaad veelal zeer goed duidelijk maken, maar of het ergens naar klinkt is een tweede. "I speak English very goodquote:Op woensdag 28 april 2010 10:35 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dat vind ik stiekem altijd een beetje raarals de ouders echt goed Engels kunnen is het wel ok, maar veel nederlanders kunnen helemaal niet zo goed engels... ik kan best Engels, maar niet goed genoeg om het mijn kinderen vanaf kleins af aan te leren....!
Ben toch blij dat mijn ouders dat niet hebben gedaanquote:Op woensdag 28 april 2010 10:30 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Chili !
Ach er zijn genoeg oer-Hollandse ouders die hun kinderen tegenwoordig ook met Engels opvoeden dus het kán wel
Wat dat betreft lijkt punctualiteit iets te zijn dat enkel geldt voor sollicitanten en werknemers. Hoop dat ze je snel bellen Cali!quote:Op woensdag 28 april 2010 12:17 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik zou gister gebeld worden over mijn sollicitatie van vorige week, maar natuurlijk heb ik niets gehoord. Want ik heb namelijk nog NOOIT op tijd antwoord teruggehadHeb dus zelf maar gebeld, en word hopelijk morgen teruggebeld...
en leuker.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Zwanger worden is makkelijker dan een scriptie schrijven
Ik ook! Mijn ouders hadden dat best kunnen doen met fries, maar hadden ook slechte voorbeelden om zich heen (Friese kinderen die nauwelijks Nederlands konden..)quote:Op woensdag 28 april 2010 10:24 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maria, waar komt jouw vader dan vandaag als ik mag vragen? Ik had ook graag tweetalig opgevoed willen worden, maar met een oerhollandse vader & moeder is dat helaas een utopie
Het maken van de baby wel, de negen maanden erna heb ik zo mijn twijfels overquote:
dat bedoelde ik ook, inderdaad!quote:Op woensdag 28 april 2010 12:33 schreef Syrena het volgende:
[..]
Het maken van de baby wel, de negen maanden erna heb ik zo mijn twijfels overAls je de posters in OUD mag geloven (ok, niet allemaal, maar toch zeker 95%).
als ik net een tijdje bij het vriendje geweest ben dan mis ik het ook heel erg, fysiek. Na een tijdje zwakt dat dan weer af, maar de eerste week is een ramp wat dat betreft.quote:
Doe ons een lol, tel de kcals ff en prop jezelf helemaal vol met extra groente en fruit als je toch denkt dat de kcals voldoende zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hai laive slankies!
Gooi er maar gelijk een lijstje in!
O: banaan
"S": fysio
T: koffieleutje
L: 500 ml Almhof roeryoghurt (à 75 kcal per 100 ml)
T: appel
D: chinees, the sequel
En planning voor morgen:
O: bakje yoghurt
L: maaltijdsalade bacon
T:?
S: RPM
D: 2 boterhammen
Als het je allemaal niet meer zoveel uitmaakt omdat je teveel met je lijf hebt te stellen, waarom eet je dan zó weinig.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hai laive slankies!
Gooi er maar gelijk een lijstje in!
O: banaan
"S": fysio
T: koffieleutje
L: 500 ml Almhof roeryoghurt (à 75 kcal per 100 ml)
D: chinees, the sequel
En planning voor morgen:
O: bakje yoghurt
L: maaltijdsalade bacon
T:?
S: RPM
D: 2 boterhammen
Nope, schiet niet op..En het lijkt er op dat m'n resultaten nu niet meer significant zijn, terwijl ze dat eerst wel waren..quote:Op woensdag 28 april 2010 12:59 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ga er even niet op in, XM. Geen puf
Nynke, ja, kan me voorstellen dat dat naar is, zeker als je elkaar zo weinig ziet als jullieSchiet het een beetje op met je herhalings-werk?
leuk!quote:Op woensdag 28 april 2010 13:07 schreef Merel het volgende:
Zondag date tweeIk voel me er heel rustig bij, is goed
M'n buik lijkt trouwens na twee keer pilates al strakker, maar dat zal wel optisch bedrog zijn
Kan ook omdat je spieren acuut in krampstand zijn gesprongenquote:Op woensdag 28 april 2010 13:07 schreef Merel het volgende:
M'n buik lijkt trouwens na twee keer pilates al strakker, maar dat zal wel optisch bedrog zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
Heb jij een recept voor lekker volkorenbrood? WIl het ook graag eens maken maar wat ik had geprobeerd was allemaal of te klef, of te droog, of te zwaar.. blah blah...quote:Op woensdag 28 april 2010 12:29 schreef AKnynke het volgende:
voorlopig lijstje:
O: 2 zelfgebakken volkorenboterhammen met pindakaas en komkommer
L1: yoghurt met aardbeien, frambozen en muesli
L2: iets substantielers ofzo
T: geen idee
D: iets met kip. Ik dacht aan een broodje met kip en groente, en dan zelf zachte volkorenbolletjes bakken.
Zo, ik ben hard aan het werk vandaag. Alle regressies opnieuw doen en resultaten opnieuw interpreteren.
ik heb er echt een hekel aan als mensen dat doen. spelenderwijs een taal leren met muzzy is ok, maar een kind opvoeden in een taal die je zelf niet 100% spreekt is vragen om taalachterstand..... ik vind mijn eigen engels al nauwelijks goed genoeg om dat te proberen, en ik ben écht near-native speaker...quote:Op woensdag 28 april 2010 10:35 schreef Perruche het volgende:
[..]
Dat vind ik stiekem altijd een beetje raarals de ouders echt goed Engels kunnen is het wel ok, maar veel nederlanders kunnen helemaal niet zo goed engels... ik kan best Engels, maar niet goed genoeg om het mijn kinderen vanaf kleins af aan te leren....!
als kleutertje sprak ik ook vloeiend fries, want was veel bij oma en daar spraken we fries. maar nu kan ik t alleen nog verstaan, niet meer sprekenquote:Op woensdag 28 april 2010 12:32 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ik ook! Mijn ouders hadden dat best kunnen doen met fries, maar hadden ook slechte voorbeelden om zich heen (Friese kinderen die nauwelijks Nederlands konden..)
ik heb een ouwe vrijgezelle tante die af en toe van haar geld af wil geloof ik, en ik ben gestopt met protesteren dat het te gek is allemaal, en nu geniet ik er maar gewoon van.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:31 schreef Perruche het volgende:
Loveli, wat voor leuke dingen zou je gaan doen?
En kwakzor, kleedgeld, lekkerben benieuwd naar je nieuwe kledij! ik wil ook wel ( was gister al gegaan, maar wil nog meer
)! Hoe komt het trouwens dat je zo goed Engels spreekt?
Maar in mijn situatie zou dat dus anders zijn. Vriendlief en ik spreken Engels met elkaar, en zijn allebei geen native spreker, maar wel near-native (ik toefl 118/120, hij 117quote:Op woensdag 28 april 2010 14:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb een ouwe vrijgezelle tante die af en toe van haar geld af wil geloof ik, en ik ben gestopt met protesteren dat het te gek is allemaal, en nu geniet ik er maar gewoon van.
ik heb engels gestudeerd perruche, maar daarvoor sprak ik al goed engels vanwege mijn ouders. die zijn compleet anglofiel, we gingen er vaak op vakantie en hebben er veel kennissen. en ik heb mn vaders talenknobbel geerfd (vooral qua uitspraak). daarna ben ik gana promoveren, bij Engels, en ik schrijf lees en spreek dus al 8 jaar lang vrijwel alleen engels op studie en werk. en nu ga ik engels lerares worden
en nóg zou ik mn kids niet engels opvoeden... er missen altijd nuances omdat je woordenschat gewoon net wat kleiner is...
Ik ben zelf tweetalig opgevoed maar dan net andersom; mijn ouders zijn Engels en hebben ons behalve Engelstalig ook Nederlandstalig opgevoed, terwijl ze toentertijd echt nog niet perfect Nederlands spraken. En ik spreek beter Nederlands (en Engelsquote:Op woensdag 28 april 2010 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb er echt een hekel aan als mensen dat doen. spelenderwijs een taal leren met muzzy is ok, maar een kind opvoeden in een taal die je zelf niet 100% spreekt is vragen om taalachterstand..... ik vind mijn eigen engels al nauwelijks goed genoeg om dat te proberen, en ik ben écht near-native speaker...
Ik moet altijd een beetje grinniken om van die GC-'welke talen spreek jij vloeiend'-topics.... heel veel mensen denken echt dat ze als ze zich in de VS verstaanbaar kunnen maken en iemand ze eens een compliment geeft en ze series kunnen kijken zonder subs, dat ze dan dus native-niveau hebbenquote:Op woensdag 28 april 2010 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb er echt een hekel aan als mensen dat doen. spelenderwijs een taal leren met muzzy is ok, maar een kind opvoeden in een taal die je zelf niet 100% spreekt is vragen om taalachterstand..... ik vind mijn eigen engels al nauwelijks goed genoeg om dat te proberen, en ik ben écht near-native speaker...
Ja en ja! Beit Jabri was echt om de hoek van ons guesthousequote:Op woensdag 28 april 2010 14:38 schreef Blurred86 het volgende:
CF: ben je nu inmiddels al naar Syrie geweest? (sorry als dat allang besproken is, heb de laatste tijd niet meegelezen) Ben benieuwd wat je er van vond! En heb je nog bij beit jabri gegeten?
Ah, dat wist ik trouwensquote:Op woensdag 28 april 2010 14:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb een ouwe vrijgezelle tante die af en toe van haar geld af wil geloof ik, en ik ben gestopt met protesteren dat het te gek is allemaal, en nu geniet ik er maar gewoon van.
ik heb engels gestudeerd perruche, maar daarvoor sprak ik al goed engels vanwege mijn ouders. die zijn compleet anglofiel, we gingen er vaak op vakantie en hebben er veel kennissen. en ik heb mn vaders talenknobbel geerfd (vooral qua uitspraak). daarna ben ik gana promoveren, bij Engels, en ik schrijf lees en spreek dus al 8 jaar lang vrijwel alleen engels op studie en werk. en nu ga ik engels lerares worden
en nóg zou ik mn kids niet engels opvoeden... er missen altijd nuances omdat je woordenschat gewoon net wat kleiner is...
Als je die topics moet geloven is iedereen 4-taligquote:Op woensdag 28 april 2010 14:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik moet altijd een beetje grinniken om van die GC-'welke talen spreek jij vloeiend'-topics.... heel veel mensen denken echt dat ze als ze zich in de VS verstaanbaar kunnen maken en iemand ze eens een compliment geeft en ze series kunnen kijken zonder subs, dat ze dan dus native-niveau hebben
ja die situatie bedoelde ik ook nietquote:Op woensdag 28 april 2010 14:37 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Maar in mijn situatie zou dat dus anders zijn. Vriendlief en ik spreken Engels met elkaar, en zijn allebei geen native spreker, maar wel near-native (ik toefl 118/120, hij 117..Dat ene puntje maakt dat als we een argument hebben over wat beter is in het engels ik altijd win)...Ons hypothetische kind zou dan zowel Nederlands als Duits als Engels van ons leren, lijkt me. Best gek.
het grote verschil is dat jij dus wel op nederlandse scholen hebt gezeten en met nederlandse kinderen omging. nederlands is echt je tweede moedertaal. maar als je als nederlander gebrekking engels gaat babbelen tegen een kind dat op school en overal alleen maar nederlands hoort, dan doet dat echt niet zoveel goeds volgens mij.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:38 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Ik ben zelf tweetalig opgevoed maar dan net andersom; mijn ouders zijn Engels en hebben ons behalve Engelstalig ook Nederlandstalig opgevoed, terwijl ze toentertijd echt nog niet perfect Nederlands spraken. En ik spreek beter Nederlands (en Engels) dan menig Nederlander hoor! Al heb ik natuurlijk wel altijd op Nederlandse scholen gezeten, dat speelt ook een belangrijke rol. Ik wil mijn (eventuele
) kinderen wel ook Engelstalig zou opvoeden, wel zo handig met al die Engelse familie!
iets heel anders:
CF: ben je nu inmiddels al naar Syrie geweest? (sorry als dat allang besproken is, heb de laatste tijd niet meegelezen) Ben benieuwd wat je er van vond! En heb je nog bij beit jabri gegeten?
Vrij herkenbaar dus dat hou ik ff voor mezelf, maar komt erop neer dat ik een drukke kutweek had die veel minder druk had kunnen zijn dan hoe het nu loopt. En ik ben nu dus m'n lichtpuntje kwijt.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:31 schreef Perruche het volgende:
Loveli, wat voor leuke dingen zou je gaan doen?
Loofje tochquote:Op woensdag 28 april 2010 14:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Vrij herkenbaar dus dat hou ik ff voor mezelf, maar komt erop neer dat ik een drukke kutweek had die veel minder druk had kunnen zijn dan hoe het nu loopt. En ik ben nu dus m'n lichtpuntje kwijt.
quote:Op woensdag 28 april 2010 14:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja en ja! Beit Jabri was echt om de hoek van ons guesthouseSupermooi, die binnenplaats. Later zagen we dat 'ie ook in de Lonely Planet stond en dat was te merken, de service was waardeloos en het zat bomvol toeristen
Maar het eten was echt heerlijk (we hebben er mezze gegeten, als lunch).
Ik vond Damascus zo mooi en sprookjesachtig!En die seed souk, wow
in mijn grammatica mag het allebei.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:03 schreef Viking84 het volgende:
Kwak: het is docent Engels, niet engels docent.
Dat moest ik even kwijt.
bij peppermint. ze heten airstep zie ik op de doos...quote:Op woensdag 28 april 2010 15:28 schreef Syrena het volgende:
Heerlijk, wat een buitWaar heb je de schoentjes vandaan?
Hij kan toch Nederlands leren en jij Duits? Of zeg ik nu iets geks?quote:Op woensdag 28 april 2010 14:37 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Maar in mijn situatie zou dat dus anders zijn. Vriendlief en ik spreken Engels met elkaar, en zijn allebei geen native spreker, maar wel near-native (ik toefl 118/120, hij 117..Dat ene puntje maakt dat als we een argument hebben over wat beter is in het engels ik altijd win)...Ons hypothetische kind zou dan zowel Nederlands als Duits als Engels van ons leren, lijkt me. Best gek.
quote:Op woensdag 28 april 2010 15:31 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij peppermint. ze heten airstep zie ik op de doos...
http://www.brandos.nl/airstep/510110-8043-brown/a12600 hier bijna dezelfde in t bruin (ik heb ze wel voor tien euro minder gekocht trouwens maar deze hebben een hakje die van mij niet)
@loveli vergeetmewelletje: ik had roze in maat 37 gepast, en bruine, maar die waren te groot. 36 was er alleen nog in blauw....
Gaat ook best snel hoor, ik merk binnen een week meestal al verschil, als ik iedere dag wat oefeningen doe. En wat fijn van je datequote:Op woensdag 28 april 2010 13:07 schreef Merel het volgende:
Ik vind ze in het blauw ook wel mooi hoor.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:31 schreef kwakz0r het volgende:
@loveli VMW: ik had roze in maat 37 gepast, en bruine, maar die waren te groot. 36 was er alleen nog in blauw....
Nee. Vivienne Westwood kan schoenen maken waarmee maat 39 eruit ziet als 36. De hakken zijn een beetje aan de hoge kant en je voet staat er wat raar in, maar dan heb je wel opeens ini-mini voetjes. Helaas had ik tijdens dat shoppingmoment maat 40 en al 6 paar schoenen/laarzen om af te rekenen, anders...quote:Op woensdag 28 april 2010 15:35 schreef ColdFeet het volgende:
Wat een lieve schoentjesNu wil ik ze ook, zouden ze in maat 39 of 40 ook nog schattig zijn?
Maar budgettair gezien voel ik meer voor deze schoenen dan voor VW'squote:Op woensdag 28 april 2010 15:38 schreef loveli het volgende:
[..]
Nee. Vivienne Westwood kan schoenen maken waarmee maat 39 eruit ziet als 36. De hakken zijn een beetje aan de hoge kant en je voet staat er wat raar in, maar dan heb je wel opeens ini-mini voetjes. Helaas had ik tijdens dat shoppingmoment maat 40 en al 6 paar schoenen/laarzen om af te rekenen, anders...
ohjaquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdens dat onvergetelijke shoppingmomentje kostten alle schoenen 50 of 75 euro.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:39 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar budgettair gezien voel ik meer voor deze schoenen dan voor VW's
Driewerf noop. Maar op zich niet verkeerd om je ergens aan te sluiten.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:41 schreef shinydiscoball het volgende:
loveli, er belde en mevroi van een vakbond, vroeg of ik info had gevraagd. Ik neem aan dat dat van jou kwam?
quote:Op woensdag 28 april 2010 15:41 schreef anna82 het volgende:
Oh en kennen jullie die mop van mijn vriend die een half jaar naar Maastricht moest?IkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.je lijst! Zijn de mandarijnen nog lekker nu?
En wat gaat je vriend daar doen en ga jij mee en hoe en waarom?
Goeie lijst, alleen de volgordes ff aanpassen van dingen die je tegelijk kunt doen (omkleden & bed opmaken als je kleerkast op je slaapkamer staat) en geld storten & boodschappen doen etc. Komt wel goed!quote:Op woensdag 28 april 2010 15:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ohja
ik koop overigens zoveel nu omdat alles in de aanbieding was en mn budget dus erg veel kleren opleverde...dat, en ik heb niet zoveel passende kleren meer (welk veel te klein of te warm/winter). ik ben namelijk wel afgevallen, alleen nog wel zwaarder dan vorige zomer, en toen zat alles al wat krapper dan de zomer dáárvoor...dat past dus niet meer...
zeur ende zanikpost:
ARGH het is hier een TERINGZOOI en ik moet nog heeel veel doen maar geen idee waar te beginnen... ik denk vevn hardop hier....eerst maar omkleden (ik heb veel te dikke kleren aan) naar de bank geld storten bed opmaken recepten uitzoeken die ik morgen ga bakken voor de vrijmarkt vrijdag (verkoop voor vereniging) boodschappenlijst maken paklijst maken boodschappenlijst vervolg maken was draaien schone was opruimen oude kleren weggooien afwas kasboek bijwerken eten opzetten en muziek studeren (uiterlijk om half zeven mee beginnen) eten repeteren * note to self: buscie gadgets mee voor de heenreisploeg.
de tijd gaat nú in....
Dank je!quote:Op woensdag 28 april 2010 15:44 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ikje lijst! Zijn de mandarijnen nog lekker nu?
En wat gaat je vriend daar doen en ga jij mee en hoe en waarom?
helaas kan dat niet: heb 30 cm loopruimte in slaapkamer, dus bed moet opgemaakt zijn voor ik mn kleren erop kan gooienquote:Op woensdag 28 april 2010 15:50 schreef Syrena het volgende:
[..]
Goeie lijst, alleen de volgordes ff aanpassen van dingen die je tegelijk kunt doen (omkleden & bed opmaken als je kleerkast op je slaapkamer staat) en geld storten & boodschappen doen etc. Komt wel goed!
Ik heb mijn was allemaal al gedaan en daar baal ik nu een beetje van, want ik heb de zenuwen en dan helpt de was doen me altijd goedGa vanavond daarvoor in de plaats maar eens goed stoffen en stofzuigen. Al haat ik mijn stofzuiger, want hij is heel zwaar en blijft altijd overal achter hangen en dan trek ik 'm met geweld los en dan rijdt hij me altijd aan. Tegen m'n enkelbotje *auw*
Ik vind sex trouwens minder fijn "lezen" dan seks. Ik weet niet waarom, maar het woord sex heeft iets ranzigs.quote:
Dank je! De "quote:Op woensdag 28 april 2010 16:01 schreef Perruche het volgende:
Anna! Wat goed dat je vriendje niet weg hoeft! En een erg goed lijstje![]()
Kwak, wat een ontzettend leuke kleding en succes met je lange to-do-list!
ik denk dat je daarin gelijk hebt!quote:Op woensdag 28 april 2010 16:02 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik vind sex trouwens minder fijn "lezen" dan seks. Ik weet niet waarom, maar het woord sex heeft iets ranzigs.
/zinvollebijdrage
ik doe de komende anderhalve maand aan geen van beiden!quote:Op woensdag 28 april 2010 16:05 schreef Viking84 het volgende:
Ik doe ook niet aan sex. Wel aan seks.
Ook niet aan telefoon- of internetseks/x?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:09 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik doe de komende anderhalve maand aan geen van beiden!
Ik doe al sinds december aan geen van beiden en wie weet hoeveel langer nogquote:Op woensdag 28 april 2010 16:09 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik doe de komende anderhalve maand aan geen van beiden!
Of soloseksquote:Op woensdag 28 april 2010 16:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Ook niet aan telefoon- of internetseks/x?
Is het nu weer over met Mevrouw?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik doe al sinds december aan geen van beiden en wie weet hoeveel langer nog.
Sexen is geslachtsbepaling bij dieren, dus kan me voorstellen dat je de ik-vorm wat viezig vindt.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:02 schreef anna82 het volgende:
maar het woord sex heeft iets ranzigs.
Ik volg het zelf niet eens meerquote:Op woensdag 28 april 2010 16:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is het nu weer over met Mevrouw?
/volgt het allemaal niet meer helemaal
??quote:Op woensdag 28 april 2010 16:14 schreef loveli het volgende:
Ik zeg het niet ik zeg het niet ik zeg het niet![]()
![]()
![]()
want Mark leest mee
Solo welquote:Op woensdag 28 april 2010 16:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik doe al sinds december augustus aan geen van beiden en wie weet hoeveel langer nog.
Heb jij nooit een wekker met een huisgenoot gedeeld?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Deel je dat soort dingen met je huisgenoten?
Ik denk dat Mark een eigen wekker heeftquote:Op woensdag 28 april 2010 16:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Neequote:Op woensdag 28 april 2010 16:20 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Heb jij nooit een wekker met een huisgenoot gedeeld?
Ach, ik heb wel eens een wekker aan een huisgenootje geleend die er dringend een nodig had. Dat soort dingen moeten kunnen, toch?quote:
Ik vind jou wel heel open-minded in dezen, zegquote:Op woensdag 28 april 2010 16:22 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ach, ik heb wel eens een wekker aan een huisgenootje geleend die er dringend een nodig had. Dat soort dingen moeten kunnen, toch?
We gaan die goeie ouwe tijd niet doen herleven hoor!quote:Op woensdag 28 april 2010 16:25 schreef de_nachtwacht het volgende:
Oh, wekker toestanden. Oud nieuws. Ook een beetje vreemd dat er nu zo moeilijk over wordt gedaan, terwijl eerder toen ik hier ook al aan het posten was, het wel gewoon hardop werd gezegd.
Niet opzettelijk. En verder zeg ik er niks overquote:Op woensdag 28 april 2010 16:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja zeg, nu ben ik nieuwsgierigquote:Op woensdag 28 april 2010 16:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet opzettelijk. En verder zeg ik er niks over.
quote:Op woensdag 28 april 2010 16:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja zeg, nu ben ik nieuwsgierigHeb je 't in een dronken bui verteld, of stond je kamerdeur open?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Ja joh zó toevallig als jij dan langslooptquote:Op woensdag 28 april 2010 16:30 schreef de_nachtwacht het volgende:
Overigens zijn dat dingen die zij niet vertelt, maar waar je heel toevallig achter komt als je 's avonds laat op weg bent naar de keuken voor een kopje koffie.
En je je afvraagt waarom de wekker in 's hemelsnaam om 10 uur 's avonds afgaat?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:30 schreef de_nachtwacht het volgende:
Overigens zijn dat dingen die zij niet vertelt, maar waar je heel toevallig achter komt als je 's avonds laat op weg bent naar de keuken voor een kopje koffie.
Gelukkig, iemand begint over wat anders!quote:
ik wou zachte bruine bolletjes maken. Maar, hij doet t niet.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Gelukkig, iemand begint over wat anders!.
Wat voor brood ga je maken?
In de keuken...?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:30 schreef de_nachtwacht het volgende:
nee..ik dacht t niet. Ik geef het nog maar even de tijd.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Heb je de gist vermoord? Is mij ook weleens gebeurd
Tsja, laat ik Vikje maar niet nog meer in verlegenheid brengen.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En je je afvraagt waarom de wekker in 's hemelsnaam om 10 uur 's avonds afgaat?
Grmpf, mijn nieuwsgierigheid, wat doe jequote:Op woensdag 28 april 2010 16:37 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Tsja, laat ik Vikje maar niet nog meer in verlegenheid brengen.
Ander onderwerp
Hear hearquote:
quote:
Extra geld is fijn als je gaat verhuizenquote:Op woensdag 28 april 2010 16:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
I'm in!.
Meh, ik moest al 6 dagen achter elkaar werken, maar morgen alleen een koopavond. Werd ik net gebeld of ik morgen van half 10 's ochtends tot 9 uur 's avonds kan komen werken. En ik heb natuurlijk ja gezegd..
quote:Op woensdag 28 april 2010 16:44 schreef Syrena het volgende:
[..]
![]()
Ik zag van het weekend mijn vader in zwembroek na het dr. Frank-dieetLeek wel wat op bovenstaand plaatje
En sporten ho maar
Ik heb ook veel spijt van mijn avonddienst morgenquote:Op woensdag 28 april 2010 16:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
I'm in!.
Meh, ik moest al 6 dagen achter elkaar werken, maar morgen alleen een koopavond. Werd ik net gebeld of ik morgen van half 10 's ochtends tot 9 uur 's avonds kan komen werken. En ik heb natuurlijk ja gezegd..
Precies wat ik dacht.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:45 schreef ColdFeet het volgende:
Extra geld is fijn als je gaat verhuizen
Ja, hoorde het van mijn collega. Ik heb het haar van harte afgeraden en een heel volkorenbrood en broccoli ftw-verhaal afgestokenquote:Op woensdag 28 april 2010 16:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dr. Frank was bij Antoinette Hertzenberg maandag.
A-team! Dieet-team! (di-eet!)quote:
Ja, ik kan het geld goed gebruiken.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Extra geld is fijn als je gaat verhuizen
Maar da's wel veel, ja
Muis
Overuren, extra geld voor de inrichting van je huisje en extra afleiding.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
I'm in!.
quote:
Hoe raad je het zo!?quote:Op woensdag 28 april 2010 16:53 schreef Muis006 het volgende:
Verder alles okee met jullie? Ik zag het woord wekker voorbij komen dus het zal wel over Vikje gaan![]()
Ja, ik moet ook niet zo zeuren.quote:Op woensdag 28 april 2010 16:51 schreef loveli het volgende:
[..]
Overuren, extra geld voor de inrichting van je huisje en extra afleiding.
En extra slapen om bij te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |