abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2010 @ 09:27:31 #126
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_80794886
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:06 schreef Merel het volgende:
Nynke Jullie hebben ook gelijk hoor. Eerst maar eens kijken hoe de volgende date verloopt
Mijn man is ook niet echt mijn type hoor . Niet zo lang, brildragend, iets te rond naar mijn smaak, geen "stoer mannelijk gezicht" maar toch werkt het al 9 jaar. Alhoewel, nu even niet We hebben ruzie. Maar dat waait ook wel weer over.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? woensdag 28 april 2010 @ 09:30:14 #127
70532 loveli
N
pi_80794946
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Mijn man is ook niet echt mijn type hoor . Niet zo lang, brildragend, iets te rond naar mijn smaak, geen "stoer mannelijk gezicht" maar toch werkt het al 9 jaar. Alhoewel, nu even niet We hebben ruzie. Maar dat waait ook wel weer over.
Auto's kieken verliep niet als gepland?
crap in = crap out
  woensdag 28 april 2010 @ 09:33:22 #128
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_80795016
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:30 schreef loveli het volgende:

[..]

Auto's kieken verliep niet als gepland?
Nee. En het brommers kieken laten we ook maar even voor wat het is
pi_80795037
Leuk dat je date een succes was Merel! Over types: ik zag mijn vriend het eerste halfjaar totaal niet staan, terwijl we elkaar dagelijks zagen, dat zegt genoeg denk ik . Toen was het ook nog niet mn vriend btw .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 28 april 2010 @ 09:36:28 #130
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80795098
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

wat voor taal praten jullie eigenlijk met elkaar? En in welke taal voeden jullie de kinderen op?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 28 april 2010 @ 09:41:04 #131
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_80795216
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:36 schreef AKnynke het volgende:

[..]

wat voor taal praten jullie eigenlijk met elkaar? En in welke taal voeden jullie de kinderen op?
In het begin spraken we engels. Nu spreek ik nederlands en mijn man duits. De kinderen worden ook tweetalig opgevoed. En soms mengen we alles doorelkaar heen. Dan probeert mijn man iets uit te leggen in het nederlands en antwoord ik in het duits
  Vis een optie? woensdag 28 april 2010 @ 09:49:45 #132
70532 loveli
N
pi_80795399
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:36 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Je vraagt het niet aan mij, maar ik ken ook een Duits/Nederlands stel met 'halfbloed' kindertjes. Ze praten hun moedertaal tegen de kids en met elkaar in het Duits. Kindertjes praten accentloos Duits en Nederlands met een accent.
Hun logica is dat je beter goed je eigen taal tegen de kids kunt spreken dan dat je ze bv. in gebroken Nederlands toespreekt. Zo leren ze de grammatica beter, kijk maar wat er gebeurt als Turkse mensen hun kinderen Nederlands leren.

[ Bericht 7% gewijzigd door loveli op 28-04-2010 09:55:23 ]
crap in = crap out
  woensdag 28 april 2010 @ 09:56:09 #133
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_80795547
Goedemorgen!

Lijstje vandaag:
O: dubbele boterham met pure hagelslag en glaasje optimel
S: 30 min fietsen
T: 2 cappuccino, 1 sinaasappel
L: 3 crackers met roomkaas en runderrookvlees
T: 1 sinaasappel en 1 peer
S: 30 min fietsen
D: Geen idee nog.

Dit wordt een dag met veel trek, merk ik nu al
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 28 april 2010 @ 09:56:25 #134
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_80795552
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Je vraagt het niet aan mij, maar ik ken ook een Duits/Nederlands stel met 'halfbloed' kindertjes. Ze praten hun moedertaal tegen de kids en met elkaar in het Duits. Kindertjes praten accentloos Duits en Nederlands met een accent.
Hun logica is dat je beter goed je eigen taal tegen de kids kunt spreken dan dat je ze bv. in gebroken Nederlands toespreekt. Zo leren ze de grammatica beter, kijk maar wat er gebeurt als Turkse mensen hun kinderen Nederlands leren.
Mijn vader heeft me prima nederlands geleerd hoor
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  Vis een optie? woensdag 28 april 2010 @ 09:59:04 #135
70532 loveli
N
pi_80795628
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:56 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Mijn vader heeft me prima nederlands geleerd hoor
Ik zie ook nooit aan jouw taalgebruik dat je Turkse bent
crap in = crap out
  woensdag 28 april 2010 @ 09:59:47 #136
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80795657
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:49 schreef loveli het volgende:

[..]

Het hangt er ook vanaf waar je woont, en hoe je kennis van de andere taal is. Mijn Duits is 10x zo goed als de Duutser z'n Nederlands. Logisch ook, aangezien ik Duitse les heb gehad op de middelbare school. Hij probeert het wel, en heeft ook lessen genomen, maar dat zal tijd kosten. Nu is Engels praten het aller makkelijkst..Maar soms is het wel verwarrend. Nu al, als er eventueel ooit kinderen komen nog gekker. Zeker als we dan niet in Duitsland of Nederland wonen...
  woensdag 28 april 2010 @ 10:02:55 #137
277802 _Calimero_
pi_80795738
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik zie ook nooit aan jouw taalgebruik dat je Turkse bent
Ben ik ook niet, maar mijn vader wel (moeder is NL). Heb dus eigenlijk alleen maar correct NL gehoord, behalve dat wat mijn vader spreekt. Maar het verschilt wel of 1 of beide ouders eigenlijk een andere taal spreken, denk ik. En in welke omgeving je opgroeit, want ik had verder ook allemaal NL vriendjes en vriendinnetjes.
  Vis een optie? woensdag 28 april 2010 @ 10:04:08 #138
70532 loveli
N
pi_80795764
quote:
Op woensdag 28 april 2010 09:59 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Het hangt er ook vanaf waar je woont, en hoe je kennis van de andere taal is. Mijn Duits is 10x zo goed als de Duutser z'n Nederlands. Logisch ook, aangezien ik Duitse les heb gehad op de middelbare school. Hij probeert het wel, en heeft ook lessen genomen, maar dat zal tijd kosten. Nu is Engels praten het aller makkelijkst..Maar soms is het wel verwarrend. Nu al, als er eventueel ooit kinderen komen nog gekker. Zeker als we dan niet in Duitsland of Nederland wonen...
Papa Duits, mama NL, oppas taal van land waar je woont. Voila.
crap in = crap out
  woensdag 28 april 2010 @ 10:11:55 #139
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80796052
Ach ja, gelukkig is het nog lang niet zo ver. Eerst maar eens die stomme scriptie afschrijven.

Als jullie me voor 12 uur hier zien, willen jullie me dan heel hard schoppen?
  Vis een optie? woensdag 28 april 2010 @ 10:14:15 #140
70532 loveli
N
pi_80796108
quote:
Op woensdag 28 april 2010 10:11 schreef AKnynke het volgende:
Ach ja, gelukkig is het nog lang niet zo ver. Eerst maar eens die stomme scriptie afschrijven.

Als jullie me voor 12 uur hier zien, willen jullie me dan heel hard schoppen?
Zwanger worden is makkelijker dan een scriptie schrijven
crap in = crap out
pi_80796112
Calimero, ben jij Turkse? Wat grappig, nooit wat van gemerkt. edit, spuit 11

Voorlopig lijstje voor vandaag

• O: 150 ml volle boer'n yoghurt
  • T: appel, koffie met melk
  • L: 2 pistoletjes (bruin) 1 met ham en 1 met zoet
  • T: wortel en komkommer, trosje druiven
  • D: kweenognie
  • T: wijntje!, en misschien wat popcorn

Als ik 't zo zie vraag ik me af of het wek genoeg is voor mijn hongerige buik

Over taal: mijn vriendje is Spaans en we praten Engels, alhoewel steeds meer Nederlands aangezien de planning is dat we hier blijven wonen, mits hij ook een baan gaat vinden. als we ooit kroost hebben (mwha hoor mij), dan zouden ze denk ik Nederlands en Spaans leren, als moedertaal

Lijkt me wel gaaf als je als kind al 2 of 3 talen vloeiend kan spreken
  •   Vis een optie? woensdag 28 april 2010 @ 10:15:09 #142
    70532 loveli
    N
    pi_80796138
    En nou opzouten
    crap in = crap out
      woensdag 28 april 2010 @ 10:17:34 #143
    277802 _Calimero_
    pi_80796206
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 10:14 schreef Perruche het volgende:
    Calimero, ben jij Turkse? Wat grappig, nooit wat van gemerkt.

Voorlopig lijstje voor vandaag

• O: 150 ml volle boer'n yoghurt
  • T: appel
  • L: 2 pistoletjes (bruin) 1 met ham en 1 met zoet
  • T: wortel en komkommer
  • D: kweenognie
  • T: wijntje!, en misschien wat popcorn

Als ik 't zo zie vraag ik me af of het wek genoeg is voor mijn hongerige buik
  • Nou half dus eigenlijk. Maar ben zo hollands als het maar kan opgevoed. Bovendien heb ik blond haar/blauwe ogen Het enige wat Turks aan mij is, is mijn naam & mijn vader Ik spreek de taal (helaas) ook niet.
    O en ik vind je lijstje mooi! Maar misschien kun je ergens nog een wat vullender tussendoortje erin stoppen?
    pi_80796255
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 10:17 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Nou half dus eigenlijk. Maar ben zo hollands als het maar kan opgevoed. Bovendien heb ik blond haar/blauwe ogen Het enige wat Turks aan mij is, is mijn naam & mijn vader Ik spreek de taal (helaas) ook niet.
    Kan je wel zo lekker Turks koken ?

En thanks ik heb verder geen eten bij me (@ work) dus dat zal niet echt gaan, maar zal er nog een beker koffie met melk (alleen melk lust ik niet ) tussen stoppen!
      woensdag 28 april 2010 @ 10:20:28 #145
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_80796298
    Ik wou dat ik tweetalig opgevoed was, dan sprak ik nu ook vloeiend Spaans Maar dat wilden mn ouders niet, omdat ze veel zagen dat het bij kennissen verkeerd ging. Ik leerde dus alleen wat basic Spaans (telefoongesprek met oma toen ik klein was: "Hallo oma! Hoe gaat het met u? Met mij goed, ik ga slapen, doei!" ), en later op de middelbare school meer. Nu pak ik het weer op met hulp van zuslief

Verder scheen mn vader vrij gebrekkig Nederlands te spreken (vond ie zelf niet, maar sommigen schenen moeite te hebben hem te verstaan ) maar daar merkte ik nooit wat van. Was ik zo gewend, en ik verstond hem prima.
    "Dijenkletserextravaganza!" - V1z
    pi_80796418
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 10:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
    Ik wou dat ik tweetalig opgevoed was, dan sprak ik nu ook vloeiend Spaans Maar dat wilden mn ouders niet, omdat ze veel zagen dat het bij kennissen verkeerd ging. Ik leerde dus alleen wat basic Spaans (telefoongesprek met oma toen ik klein was: "Hallo oma! Hoe gaat het met u? Met mij goed, ik ga slapen, doei!" ), en later op de middelbare school meer. Nu pak ik het weer op met hulp van zuslief

Verder scheen mn vader vrij gebrekkig Nederlands te spreken (vond ie zelf niet, maar sommigen schenen moeite te hebben hem te verstaan ) maar daar merkte ik nooit wat van. Was ik zo gewend, en ik verstond hem prima.
    Maria, waar komt jouw vader dan vandaag als ik mag vragen? Ik had ook graag tweetalig opgevoed willen worden, maar met een oerhollandse vader & moeder is dat helaas een utopie
      woensdag 28 april 2010 @ 10:30:57 #147
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_80796616
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 10:24 schreef Perruche het volgende:

[..]

Maria, waar komt jouw vader dan vandaag als ik mag vragen? Ik had ook graag tweetalig opgevoed willen worden, maar met een oerhollandse vader & moeder is dat helaas een utopie
    Chili !

Ach er zijn genoeg oer-Hollandse ouders die hun kinderen tegenwoordig ook met Engels opvoeden dus het kán wel
    pi_80796728
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 10:30 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Chili !

Ach er zijn genoeg oer-Hollandse ouders die hun kinderen tegenwoordig ook met Engels opvoeden dus het kán wel
    Dat vind ik stiekem altijd een beetje raar als de ouders echt goed Engels kunnen is het wel ok, maar veel nederlanders kunnen helemaal niet zo goed engels... ik kan best Engels, maar niet goed genoeg om het mijn kinderen vanaf kleins af aan te leren....!
    pi_80796904
    Ik ben ook tweetalig, dialect en NL
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
      woensdag 28 april 2010 @ 10:40:49 #150
    231895 MariaEtcetera
    President Vanellope
    pi_80796925
    quote:
    Op woensdag 28 april 2010 10:35 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dat vind ik stiekem altijd een beetje raar als de ouders echt goed Engels kunnen is het wel ok, maar veel nederlanders kunnen helemaal niet zo goed engels... ik kan best Engels, maar niet goed genoeg om het mijn kinderen vanaf kleins af aan te leren....!
    Ben ik met je eens ja. Veel Nederlanders zeggen vol trots dat ze zo goed Engels kunnen - en ze kunnen zich inderdaad veelal zeer goed duidelijk maken, maar of het ergens naar klinkt is een tweede. "I speak English very good "
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')