Klinkt logisch jaquote:Op maandag 26 april 2010 09:56 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Gister afscheidsfeestje van mijn zus die gaat emigreren, en zaterdag bij mijn ouders rond het huis opruimen voor het feestje.
Vandaar.
Het is allemaal vrij voedzaam.quote:Op maandag 26 april 2010 10:02 schreef Quinazoline het volgende:
Klinkt logisch ja
Ik heb nog geen goed gevoel over wat 'veel' en 'weinig' is, maar op zo'n dag als vandaag heb je geen honger? (ook voor mijn eigen beeldvorming)
Melbourne.quote:Op maandag 26 april 2010 10:03 schreef ColdFeet het volgende:
Waar gaat je zus heen, VMW?
Dat is wel de bedoeling, ja.quote:Op maandag 26 april 2010 10:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, ik ben dol op rood met witte stippen!.
VMW, voorgoed?.
Leek ze wel leuk, dus toen het bedrijf van haar vriend daar een vacature had heeft hij daarop gesolliciteerd.quote:Op maandag 26 april 2010 10:26 schreef ColdFeet het volgende:
Whoa, dat is wel ver weg, VMW! Hoe komt ze er zo bij?
Witlof schoonmaken en fijnsnijden en dan een sausje maken met mayonaise en verdunnen met een beetje sap van mandarijntjes uit blik, kerrie erdoor roeren. Sausje over witlof en de mandarijntjes erdoor.quote:Op maandag 26 april 2010 10:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bah VMW!On the positive side, dan heb je wel een vakantie-adresje! Maar toch kan ik me voorstellen dat het wel slikken is
![]()
Wat gaat er trouwens in die witlofsalade? Ik wil een keer witlofsalade proberen voor het avondeten, want vriendje houdt niet van warme, dus ik dacht, dan maak ik eens rauwe!
mijn moeder doet ketchup/mayonaise/suiker/appel/etcquote:Op maandag 26 april 2010 10:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bah VMW!On the positive side, dan heb je wel een vakantie-adresje! Maar toch kan ik me voorstellen dat het wel slikken is
![]()
Wat gaat er trouwens in die witlofsalade? Ik wil een keer witlofsalade proberen voor het avondeten, want vriendje houdt niet van warme, dus ik dacht, dan maak ik eens rauwe!
Niet echt, ik ben het werken voor me uit aan het schuiven. Maar, ik ga nu hard aan de slag!quote:Op maandag 26 april 2010 10:54 schreef Perruche het volgende:
wow VMW, dat is wel een grote stap! Maar ook wel heel gaaf voor d'r
XM, kan je echt de dag doorkomen op zo wienig eten?
Nynke, gaat het lukken met je scriptie? Zie je vandaag alles weer wat vrolijker dan gisteren?
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2x brood met boter, stuk mango
T: appel, koffie met melk
L: tomatensoep, 2x volkorenboterham met pindakaas of appelstroop
T: halve komkommer + drie wortels, koffie met melk
D: kweenognie!
oja! mijn moeder ook ei en misschien ook ui..en tomaat!quote:Op maandag 26 april 2010 11:04 schreef Quinazoline het volgende:
Ik doe ook altijd nog ui, ei, appel en kaas door de witlofsalade.
precies zo maak ik het ook!quote:Op maandag 26 april 2010 10:55 schreef Syrena het volgende:
[..]
Witlof schoonmaken en fijnsnijden en dan een sausje maken met mayonaise en verdunnen met een beetje sap van mandarijntjes uit blik, kerrie erdoor roeren. Sausje over witlof en de mandarijntjes erdoor.
Zo doen wij het, we deden eerst met stukjes appel maar daar is m'n vader allergisch voor sinds hij hooikoorts heeft. Ook lekker: stukjes ananas(en dan verdunnen met ananassap).
Anders neem je 'Yofresh' ofzo? Staat me bij dat het gezonder is dan normale mayo, is iets op yoghurtbasis.quote:Op maandag 26 april 2010 11:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bedankt voor het uittikken allemaal!Ik twijfel ivm de mayo of het heel gezond is (ik moet van mezelf gezonder avondeten deze week
) maar er kan natuurlijk ook gewoon maar 1 lepel in ofzo
quote:Op maandag 26 april 2010 11:20 schreef de_nachtwacht het volgende:
Goedemorgen
Zo, ik ben de helft van de kilo's al kwijt en heb nu een bmi van onder de 25.Nog maar vier kilo te gaan.
Zo maar eens met spss stoeien.
Dat zijn gewoon 25-meterbaantjes, hoorquote:Op maandag 26 april 2010 11:24 schreef Perruche het volgende:
En CF, 40 baantjesik heb al moeite met 20
Ik heb vliegangst.quote:Op maandag 26 april 2010 10:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
![]()
Een grote fijngesneden witlof, twee kleingesneden gekookte eitjes, schepje mayo, schep grove mosterd en flink wat kerrie.quote:Wat gaat er trouwens in die witlofsalade? Ik wil een keer witlofsalade proberen voor het avondeten, want vriendje houdt niet van warme, dus ik dacht, dan maak ik eens rauwe!
Jep. Het zou idd gaaf zijn zeker omdat het zo'n 17m2 groter is. Maar ik denk niet dat ik het krijg...quote:Op maandag 26 april 2010 11:24 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ewelina, prinsengracht Amsterdam? ha, zou wel ubergaaf zijn!
Nou, ik mag hopen dat ze jou daar niet bij betrekken zeg!quote:Op maandag 26 april 2010 11:08 schreef LadyBlack het volgende:
Huu, net belt mn beste vriend me op, of ik thuis ben voor een bakje koffie, want hij (en zn vriendin volgens mij) zaten met een dilemma en wilden graag met een objectieve derde er even over praten!![]()
Ik hoop niet dat zij ook al uit elkaar gaanmaar ik ken zoveel gebroken stelletjes nu dat ik er wel echt bang voor ben!
Awwquote:Op maandag 26 april 2010 11:31 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ik heb vliegangst.![]()
[..]
Een grote fijngesneden witlof, twee kleingesneden gekookte eitjes, schepje mayo, schep grove mosterd en flink wat kerrie.
Vliegangst is te erg, ik stap nooit meer in een vliegtuig.quote:Op maandag 26 april 2010 11:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
AwwMet een cruise erbij dan?
Al is een trip naar Australië wel een goeie om je over de angst heen te zetten (al weet ik niet hoe erg het is!) - na een aantal uur ben je te verveeld om nog zenuwachtig te zijn
Mèn, wat een lange zit was dat
![]()
quote:Op maandag 26 april 2010 11:17 schreef ColdFeet het volgende:
Lijst:
O: bak volle yoghurt met wat limoensiroop, fairy cakeje
T: appel
L: restant ovenschotel van aardappel, aubergine en paprika met tomatensaus
T: walnoten
S: zwemmen, 40 baantjes
D: curry met spinazie, kokkererwten, paprika en ei
S: yoga, anderhalf uur
T: wodkaatje
Ik vind ook dat vergeetmewelletje erg weinig eet hoor. Zou er zelf niet op kunnen functioneren, al zegt VMW zelf altijd dat het voldoende is voor haar.quote:Op maandag 26 april 2010 10:02 schreef Quinazoline het volgende:
[..]
Klinkt logisch ja
Ik heb nog geen goed gevoel over wat 'veel' en 'weinig' is, maar op zo'n dag als vandaag heb je geen honger? (ook voor mijn eigen beeldvorming)
Echt, bizarquote:Op maandag 26 april 2010 11:41 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Vliegangst is te erg, ik stap nooit meer in een vliegtuig.
Maar met een containerschip duurt de reis maar 40 dagen.
Goed zo!quote:Op maandag 26 april 2010 11:38 schreef Ewelina het volgende:
Netjes eten en een beetje bewegen doet wonderen... Alleen jammer dat er nog zoveel af moet!
Ongeveer 6 weken, dus dat is best netjes toch? Mijn voorlopige doel is eerst 83 kilo, maar vroeger was ik op een gegeven moment een kilo of 74/75 en heel stiekem hoop ik dat weer te bereikenquote:Op maandag 26 april 2010 11:24 schreef Perruche het volgende:
[..]
wat goed! hoe lang heb je erover gedaan?
dat is rot! 60 euro voor op de fiets door rood? dat is ook wel belachelijk veel zeg, de laatste keer dat ik een boete kreeg was het maar 30 euro ofzo..?quote:Op maandag 26 april 2010 11:52 schreef _Calimero_ het volgende:
Jeetje, Melbourne is ook wel gelijk ver weg zeg..
Wow Nachtwacht en Ewelina, wat zijn jullie goed bezig!! E, hoeveel wil je er nog afhebben dan?
Phooeee ik heb even een hele grote KUT-bui![]()
![]()
Moest net naar de psych weer, waar ik niet al te happy van werd en ook nog niet echt het idee heb dat ik er iets mee opschiet, en toen fietste ik in gedachten verzonken naar huis en reed ik door rood, voor de neus van politie. Dikke bekeuring a 60 euro![]()
En nu ben ik HEEL boos, op de hele wereld en weet ik niet zo goed hoe ik die boosheid weg moet krijgen. Bovendien moet ik zo werken![]()
Zometeen is alles vast weer zonniger hoor, sorry voor mijn scheldkannonade
quote:Op maandag 26 april 2010 11:53 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Ongeveer 6 weken, dus dat is best netjes toch? Mijn voorlopige doel is eerst 83 kilo, maar vroeger was ik op een gegeven moment een kilo of 74/75 en heel stiekem hoop ik dat weer te bereiken
Als ik dat haal dan ben ik gewoon meer dan 17 kilo lichter dan toen ik begon met een gezondere levensstijl. *droomt*
Maar dat is het ook:quote:Op maandag 26 april 2010 11:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind ook dat vergeetmewelletje erg weinig eet hoor. Zou er zelf niet op kunnen functioneren, al zegt VMW zelf altijd dat het voldoende is voor haar.
Zo dan is het wel meteen heel erg verquote:Op maandag 26 april 2010 11:41 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Vliegangst is te erg, ik stap nooit meer in een vliegtuig.
Maar met een containerschip duurt de reis maar 40 dagen.
Dat weet ik. En toch heb ik altijd het gevoel dat jij te weinig eet, ondanks dat je het voorrekent enzo. Ik weet niet hoe het komt. Zeg er daarom ook niets meer over, behalve als iemand anders er een opmerking over maakt, dan kan ik het niet latenquote:Op maandag 26 april 2010 12:01 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Maar dat is het ook:
O: witlofsalade met ei 390
T: bruine boterham met kaas 150
L: tomatensalade met mozzarella en zwarte olijven 400
T: bruine boterham met kaas 150
T: yoghurt met bosbessen 100
D: onbekend
1190 exclusief D.
Ja, ik ga maar even thee zetten inderdaad.quote:Op maandag 26 april 2010 11:54 schreef P.F het volgende:
Oooo wat kut van je boete!!!! Neem een lekker kopje thee om tot rust te komen?
quote:Op maandag 26 april 2010 12:14 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ja, ik ga maar even thee zetten inderdaad.
Het zakt zo vanzelf wel weer weg. Jammer van die 60 euro, maar goed zal er niet aan failliet gaan en het heeft nu ook geen zin om een week lang te bedenken voor elke euro die ik uitgeef, dat ik nog 60 euro meer zou kunnen hebben.
Pff en dan mag ik de komende 2 weken NIET:
- elke dag wegen (2x per week maar)
- continu mijn lichaamsvormen checken in spiegels/andere oppervlakken die weerspiegelen
- geen eetbui hebben
Dat wordt nog lastig, maar ik ga wel alles op alles zetten om het te doen.
Misschien laat je je afleiden door al die groente.quote:Op maandag 26 april 2010 12:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dat weet ik. En toch heb ik altijd het gevoel dat jij te weinig eet, ondanks dat je het voorrekent enzo. Ik weet niet hoe het komt. Zeg er daarom ook niets meer over, behalve als iemand anders er een opmerking over maakt, dan kan ik het niet laten.
Maar goed, volgens mij ben je gezond en heb je geen vage klachten enzo als gevolg van vitamine- en caloriengebrek, dus ik ga er ook maar uit dat het echt voldoende is.
Ze gaan niet uit elkaar gelukkig!quote:Op maandag 26 april 2010 11:26 schreef ColdFeet het volgende:
LadyBlack, aii, dat zou naar zijn! Had je nog tijd voor ze, of ben je te druk met pakken?
Iets van 8 kg? Weet het niet precies eigenlijk, totdat ik weer in mijn oude kleding pas... Weet het niet precies eigenlijk, de weegschaal die ik nu heb is niet zo precies en geeft volgens mij teveel aan. Ik hou het er maar op dat ik gewoon weer in mijn oude kleding moet kunnen, dan is het wel goed. Ik ga van de spiegel uit.quote:Op maandag 26 april 2010 11:52 schreef _Calimero_ het volgende:
Wow Nachtwacht en Ewelina, wat zijn jullie goed bezig!! E, hoeveel wil je er nog afhebben dan?
Rosbieflapjes! Lekker!quote:Op maandag 26 april 2010 12:35 schreef ColdFeet het volgende:
Maria, prima gevarieerd menu! Maisbrood is niet per se de beste keuze, maar misschien is het voor de smaak beter als je het zo laat? Donderdag zou je rosbieflapjes kunnen eten - die marineer je en bak je snel even aan, dat is echt zo gepiept!
Geef 't recept van die Big Kahuna Hawaiian Salad eens, als je wilt?
Ik zou trouwens de volgorde veranderen, 2x gehakt achter elkaar
Niks ervan, ik laat niet mijn hele dag verpesten door 1 klote agentquote:
Mja, de weegschaal is natuurlijk wel een richtlijn. Maar kleding zegt denk ik meer.quote:Op maandag 26 april 2010 12:37 schreef _Calimero_ het volgende:
Knap dat je dat kan. Ik kan mij met hetzelfde gewicht soms heel anders voelen![]()
Maar je zit goed op weg dus!! Keep it up!
quote:Op maandag 26 april 2010 11:52 schreef _Calimero_ het volgende:
Phooeee ik heb even een hele grote KUT-bui![]()
![]()
Moest net naar de psych weer, waar ik niet al te happy van werd en ook nog niet echt het idee heb dat ik er iets mee opschiet, en toen fietste ik in gedachten verzonken naar huis en reed ik door rood, voor de neus van politie. Dikke bekeuring a 60 euro![]()
En nu ben ik HEEL boos, op de hele wereld en weet ik niet zo goed hoe ik die boosheid weg moet krijgen. Bovendien moet ik zo werken![]()
Zometeen is alles vast weer zonniger hoor, sorry voor mijn scheldkannonade
't Is meer dan het lijktquote:Op maandag 26 april 2010 10:54 schreef Perruche het volgende:
XM, kan je echt de dag doorkomen op zo wienig eten?
Ja zeg heu! Je ging ook RPMen he! Dus dan zou je minimaal 1500 + extra ivm sport moeten hebbenquote:Op maandag 26 april 2010 12:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
't Is meer dan het lijkt
O: 1 plak krentenbrood 120kcal
T: 1/2 appel (vies!) 25 kcal
T: koffieleutje 30 kcal
L: 500 ml Biogarde (à 65 kcal per 100 ml) = 325 kcal
T: -
D: Burrito met klassieke vulling +/- 650 kcal
Totaal ca. 1150. Prima na afgelopen weekend dat niet echt slank te noemen valt.
Fles rosé, chips, toastjes, etc.quote:Op maandag 26 april 2010 12:52 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja zeg heu! Je ging ook RPMen he! Dus dan zou je minimaal 1500 + extra ivm sport moeten hebbenDus je zit aan ruim 500 kcal te weinig!
![]()
En jou kennende viel vorige week vast wel mee qua hoeveelheden
Daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op maandag 26 april 2010 12:46 schreef LadyBlack het volgende:
DaD, ik ben benieuwd of je nog hoog bent geëindigd bij een van de drie huisjes!!
Dat is mijn gebruikelijke weekend-menuquote:
Goedquote:Op maandag 26 april 2010 12:43 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Niks ervan, ik laat niet mijn hele dag verpesten door 1 klote agent![]()
Ga nu gewoon lekker werken en vandaag EXTRA goed eten zodat ik me daar heel blij over kan voelen
Klinkt lekker.quote:Op maandag 26 april 2010 12:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb een plan!
Maandag: kofta (met courgette, tomaten en gele paprika, met wat rijst)
Dinsdag: taco's met gehakt en pico de gallo en avocado en sla
Woensdag: mediterraan vispannetje met maisbrood
Donderdag: witlof-salade met mandarijntjes en gekookt ei (met vlees erbij - misschien gemarineerde runderlapjes? Ik heb dit nog nooit gegeten)
Vrijdag: Rachel Allen's Fish Cakes with lemon and pine nuts, met salade (met dank aan CF!)
Zaterdag: hangt er nog vanaf of ik dan in de trein zit![]()
Zondag: Big Kahuna Hawaiian SaladMoest alleen al vanwege de naam! Misschien iets van vlees/vis/vega erbij?
Volgens mij is dit een vrij gezond weekmenu, ik hoor graag of jullie het ermee eens zijn!
True! Ik was nu in een salades-uitproberen-buiquote:Op maandag 26 april 2010 13:02 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Klinkt lekker.![]()
Naar mijn mening iets te vaak sla en te weinig (variatie in) groente.
Oh, enik zou ook al het vlees en vis weglaten.
^^quote:
Zijn wel afwisselende salades.quote:Op maandag 26 april 2010 13:07 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
True! Ik was nu in een salades-uitproberen-buiIk zal proberen de groenten omhoog te schroeven
(eventueel ook bij lunch!)
Klinkt lekker die side salade, maar wat is het side gedeelte? Dat het een side dish is?quote:Op maandag 26 april 2010 13:00 schreef Perruche het volgende:
XM, als jij je er prettig bij voelt na een "vet" weekend, kan het misschien geen kwaad. Maar misschien kan je er nog wat groenvoer tussen proppen, of zit dat in de burrito?
maria, die Big Kahunasalad ziet er lekker uit! En ik heb er alles voor in huis..! Alleen i.p.v. frisé sla, gewoon ijsbergsla... kan vast ook wel!
had trouwens laatst een side-salad gemaakt, en dat was ook zó lekker, met komkommer en mango, gemikt (in fijne reepjes), met een dressing van gemalen rode peper (klein beetje), limoensap en een beetje olie...
dus deze gepimpte versie lijkt me zeker lekker!
Lichaamsvormen checken in de spiegel doe ik trouwens maar even niet, wor dik neit vrolijk van![]()
ja, want ik vind het niet echt een volwaardige groente-maaltijd... alleen komkommer is niet echt veel vitamines zeg maarquote:Op maandag 26 april 2010 13:23 schreef P.F het volgende:
[..]
Klinkt lekker die side salade, maar wat is het side gedeelte? Dat het een side dish is?
Er bestaan systemen die het water zuiveren met koper opv choor, da's geweldig zwemmen!quote:Op maandag 26 april 2010 11:36 schreef P.F het volgende:
Zwemmen
Alleen zouden ze iets aan dat chloor moeten doen..
Herengracht 147 Amsterdam: Te mooi om waar te zijn?quote:Op maandag 26 april 2010 11:22 schreef Ewelina het volgende:
Over huisjes gesproken: ik heb gereageerd op iets aan de prinsengracht. Zal wel een kansloze actie zijn
Is niet via een makelaar en ook niet aan de herengracht.quote:Op maandag 26 april 2010 14:11 schreef AnneX het volgende:
[..]
Herengracht 147 Amsterdam: Te mooi om waar te zijn?
heb je dit topic gezien?
daaag.
Vierde is ook hoopvol!! Waar is dat ene huisje dan? Hier was ook overlast gemeld door de woningbouw, maar daar heb ik geeneens last van. Maar als ze zeggen dat een vrouw alleen geen goed idee is, is natuurlijk wel even iets om goed uit te zoeken dan...quote:Op maandag 26 april 2010 14:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kom zonder bij te lezen even binnenvallen, zit op telefoon. Sta tweede voor een huisje, maar (daar is ie al) er zijn meldingen geweest van overlast door buren daar, in het verleden, en jonge vrouw alleen is geen goed idee. Ze gaan uitzoeken hoe recent die meldingen zijn en wat de bron is, en dan word ik morgen terug gebeld. Wordt vervolgd. Stond voor andere huisjes trouwens 4e en 8e.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |