abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80719667
Het vorige deel: Slank # 1020 - Hiep hiep hoera voor Goedbijtje!

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
pi_80719703
quote:
Op maandag 26 april 2010 09:56 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Gister afscheidsfeestje van mijn zus die gaat emigreren, en zaterdag bij mijn ouders rond het huis opruimen voor het feestje.
Vandaar.
Klinkt logisch ja

Ik heb nog geen goed gevoel over wat 'veel' en 'weinig' is, maar op zo'n dag als vandaag heb je geen honger? (ook voor mijn eigen beeldvorming)
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_80719730
Waar gaat je zus heen, VMW?
  maandag 26 april 2010 @ 10:05:15 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80719764
tvp en nu naar Zwolle.

Ik ga mijn tv-optreden uit 1993 overzetten op dvd! (item van 5 minuten over mij, mijn slechthorendheid, mjin dwarsfluit en mijn hamster ). Zal hem ook op You Tube zetten en dan post ik wel even een linkje hier .
Niet meer actief op Fok!
pi_80719807
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:02 schreef Quinazoline het volgende:
Klinkt logisch ja

Ik heb nog geen goed gevoel over wat 'veel' en 'weinig' is, maar op zo'n dag als vandaag heb je geen honger? (ook voor mijn eigen beeldvorming)
Het is allemaal vrij voedzaam.
In de witlofsalade zitten twee eieren, de mozzarella en olijven zijn kcalrijk en de yoghurt is een flinke bak.
En tussendoor nog twee boterhammen.
Hiermee heb ik echt geen honger.
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:03 schreef ColdFeet het volgende:
Waar gaat je zus heen, VMW?
Melbourne.
pi_80719845
Oh, ik ben dol op rood met witte stippen! .

VMW, voorgoed? .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 26 april 2010 @ 10:09:25 #7
236335 neen
schone schijn
pi_80719853
Hèhè, leuk!

Ik heb op mijn computer een geluidsfragment van een interview met mij op de radio altijd raar om je eigen stem te horen
het lijkt niet wat het is
pi_80719900
Goeiemorgen. Ik heb nu al geen zin in vandaag, dat begint al goed . Kan tussen tentamen en college niet naar huis, dat begin ik toch zo zat te worden, dat onderweg eten.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 26 april 2010 @ 10:16:21 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80720020
Goeiemorgen!
Het is weer maandag he, succes voor iedereen met een zware week voor de boeg!!

Ik zit even relaxed aan mn kopje koffie en ga zo mn koffertje pakken voor Sevilla moet nog even ernstig nadenken over hoe moeilijk ik ga doen om setjes kleding en schoenen enzo ( ) en dan ben ik eigenlijk wel zo'n beetje klaar! Very unlike me, en dan ga ik ook nog morgen pas weg. Zit ik lekker lazy bij mn moeder terwijl die waarschijnlijk nog wel moet inpakken

DaD, spannend vandaag! Fijn wel he, dat je op 3 mag reageren, beetje kansenspreiding
pi_80720079
TVP. 45 minuten op mijn werk en nu al ergernis
Ben nu hard aan het oefenen om het los te laten *zennnnnnn*.

En ik duim alvast voor alle nieuwe woningen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 26 april 2010 @ 10:22:19 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_80720153
TVP met een lijstje voor vandaag

O: 1 plak krentenbrood
T: 1/2 appel (vies!)
T: koffieleutje
L: 500 ml Biogarde
T: -
D: Burrito met klassieke vulling
S: RPM
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_80720252
Whoa, dat is wel ver weg, VMW! Hoe komt ze er zo bij?
  maandag 26 april 2010 @ 10:26:55 #13
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80720271
spannend, DaD!

Zo, m'n was is in de machine, boodschappen binnen en ik zit te ontbijten. Zometeen maar hard aan het werk!

Lijstje:
O: yoghurt met banaan en muesli
L: geen idee
T: geen idee
D: broccolisalade met zelfgemaakt brood.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_80720507
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, ik ben dol op rood met witte stippen! .

VMW, voorgoed? .
Dat is wel de bedoeling, ja.
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:26 schreef ColdFeet het volgende:
Whoa, dat is wel ver weg, VMW! Hoe komt ze er zo bij?
Leek ze wel leuk, dus toen het bedrijf van haar vriend daar een vacature had heeft hij daarop gesolliciteerd.
  maandag 26 april 2010 @ 10:42:32 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80720633
Bah VMW! On the positive side, dan heb je wel een vakantie-adresje! Maar toch kan ik me voorstellen dat het wel slikken is

Wat gaat er trouwens in die witlofsalade? Ik wil een keer witlofsalade proberen voor het avondeten, want vriendje houdt niet van warme, dus ik dacht, dan maak ik eens rauwe!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_80720896
tvp
pi_80721009
wow VMW, dat is wel een grote stap! Maar ook wel heel gaaf voor d'r

XM, kan je echt de dag doorkomen op zo wienig eten?

Nynke, gaat het lukken met je scriptie? Zie je vandaag alles weer wat vrolijker dan gisteren?

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2x brood met boter, stuk mango
T: appel, koffie met melk
L: tomatensoep, 2x volkorenboterham met pindakaas of appelstroop
T: halve komkommer + drie wortels, koffie met melk
D: kweenognie!
pi_80721040
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bah VMW! On the positive side, dan heb je wel een vakantie-adresje! Maar toch kan ik me voorstellen dat het wel slikken is

Wat gaat er trouwens in die witlofsalade? Ik wil een keer witlofsalade proberen voor het avondeten, want vriendje houdt niet van warme, dus ik dacht, dan maak ik eens rauwe!
Witlof schoonmaken en fijnsnijden en dan een sausje maken met mayonaise en verdunnen met een beetje sap van mandarijntjes uit blik, kerrie erdoor roeren. Sausje over witlof en de mandarijntjes erdoor.

Zo doen wij het, we deden eerst met stukjes appel maar daar is m'n vader allergisch voor sinds hij hooikoorts heeft. Ook lekker: stukjes ananas (en dan verdunnen met ananassap).
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_80721056
Ik doe er soms ook een drup zoetstof door als ik het niet zoet genoeg vind en niet nog meer kan verdunnen met sap omdat het dan te dun wordt.
pi_80721238
quote:

mijn moeder doet ketchup/mayonaise/suiker/appel/etc
  maandag 26 april 2010 @ 11:03:41 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80721249
Oh, dat witlofrecept sla ik even op! Mijn vriend vindt het namelijk best lekker, maar ik vind witlof niet te vreten Dus er moet wel een lekker sausje bij zitten, en dat met die ananas, dat klinkt goed!
pi_80721261
Ik doe ook altijd nog ui, ei, appel en kaas door de witlofsalade.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  maandag 26 april 2010 @ 11:06:08 #23
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80721317
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:54 schreef Perruche het volgende:
wow VMW, dat is wel een grote stap! Maar ook wel heel gaaf voor d'r

Nynke, gaat het lukken met je scriptie? Zie je vandaag alles weer wat vrolijker dan gisteren?

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2x brood met boter, stuk mango
T: appel, koffie met melk
L: tomatensoep, 2x volkorenboterham met pindakaas of appelstroop
T: halve komkommer + drie wortels, koffie met melk
D: kweenognie!
Niet echt, ik ben het werken voor me uit aan het schuiven. Maar, ik ga nu hard aan de slag!
pi_80721371
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:04 schreef Quinazoline het volgende:
Ik doe ook altijd nog ui, ei, appel en kaas door de witlofsalade.
oja! mijn moeder ook ei en misschien ook ui..en tomaat!
  maandag 26 april 2010 @ 11:08:07 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80721388
Huu, net belt mn beste vriend me op, of ik thuis ben voor een bakje koffie, want hij (en zn vriendin volgens mij) zaten met een dilemma en wilden graag met een objectieve derde er even over praten!

Ik hoop niet dat zij ook al uit elkaar gaan maar ik ken zoveel gebroken stelletjes nu dat ik er wel echt bang voor ben!
  maandag 26 april 2010 @ 11:10:00 #26
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80721451
Bedankt voor het uittikken allemaal! Ik twijfel ivm de mayo of het heel gezond is (ik moet van mezelf gezonder avondeten deze week ) maar er kan natuurlijk ook gewoon maar 1 lepel in ofzo
pi_80721581
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:55 schreef Syrena het volgende:

[..]

Witlof schoonmaken en fijnsnijden en dan een sausje maken met mayonaise en verdunnen met een beetje sap van mandarijntjes uit blik, kerrie erdoor roeren. Sausje over witlof en de mandarijntjes erdoor.

Zo doen wij het, we deden eerst met stukjes appel maar daar is m'n vader allergisch voor sinds hij hooikoorts heeft. Ook lekker: stukjes ananas (en dan verdunnen met ananassap).
precies zo maak ik het ook!

Als ik geen mandarijnen heb met stukjes appel, en soms doe ik er nog amandelen of walnoten door.
pi_80721612
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:10 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bedankt voor het uittikken allemaal! Ik twijfel ivm de mayo of het heel gezond is (ik moet van mezelf gezonder avondeten deze week ) maar er kan natuurlijk ook gewoon maar 1 lepel in ofzo
Anders neem je 'Yofresh' ofzo? Staat me bij dat het gezonder is dan normale mayo, is iets op yoghurtbasis.

Concentratiecurve van een duf konijn hier, ga nog maar eens een poging tot leren doen.
pi_80721621
Oja en een ei! In stukjes

Ik was in de war met witte koolsalade. Daar doen we of ananas of mandarijnen of rozijnen in. En geen ei (maar wel sap in de mayo, of in geval van de rozijnen zoetstof).
pi_80721658
Witlofsla in huize Chico: Witlof, appel, rozijnen, saus van yofresh/ketchup. En vast nog wel meer ingredienten, iets van kruiden, maar dat zou ik aan mn moeder moeten vragen .
pi_80721687
Lijst:

O: bak volle yoghurt met wat limoensiroop, fairy cakeje
T: appel
L: restant ovenschotel van aardappel, aubergine en paprika met tomatensaus
T: walnoten
S: zwemmen, 40 baantjes
D: curry met spinazie, kokkererwten, paprika en ei
S: yoga, anderhalf uur
T: wodkaatje
pi_80721751
Goedemorgen

Zo, ik ben de helft van de kilo's al kwijt en heb nu een bmi van onder de 25. Nog maar vier kilo te gaan.

Zo maar eens met spss stoeien.
pi_80721838

Over huisjes gesproken: ik heb gereageerd op iets aan de prinsengracht. Zal wel een kansloze actie zijn
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_80721864
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:20 schreef de_nachtwacht het volgende:
Goedemorgen

Zo, ik ben de helft van de kilo's al kwijt en heb nu een bmi van onder de 25. Nog maar vier kilo te gaan.

Zo maar eens met spss stoeien.
wat goed! hoe lang heb je erover gedaan?

En CF, 40 baantjes ik heb al moeite met 20

Ewelina, prinsengracht Amsterdam? ha, zou wel ubergaaf zijn!
  maandag 26 april 2010 @ 11:24:53 #35
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80721886
Ahja volgens mij heb ook nog wel iets Yofreshigs liggen! Lijkt me voor dressing idd prima ei én fruit? Bijzonder, maar wel het proberen waard

CF, bedankt voor de maaails! Had je ook een mailtje terug gestuurd maar voor het geval je fok eerder leest

Nachtwacht, wow dat gaat snel Nais!
pi_80721939
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:24 schreef Perruche het volgende:

En CF, 40 baantjes ik heb al moeite met 20
Dat zijn gewoon 25-meterbaantjes, hoor
Ik heb al een tijd niet gezwommen; vorig jaar deed ik er vaak 80 in mijn lunchpauze. Die natuurlijk dan wel vrij lang duurde

LadyBlack, aii, dat zou naar zijn! Had je nog tijd voor ze, of ben je te druk met pakken?
pi_80722108
quote:
Ik heb vliegangst.
quote:
Een grote fijngesneden witlof, twee kleingesneden gekookte eitjes, schepje mayo, schep grove mosterd en flink wat kerrie.
pi_80722140
quote:

[..]

Ewelina, prinsengracht Amsterdam? ha, zou wel ubergaaf zijn!
Jep. Het zou idd gaaf zijn zeker omdat het zo'n 17m2 groter is. Maar ik denk niet dat ik het krijg...

Enfin, op het afvalfront is er ook nieuws: er is alweer 4 kg af.
pi_80722234
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:08 schreef LadyBlack het volgende:
Huu, net belt mn beste vriend me op, of ik thuis ben voor een bakje koffie, want hij (en zn vriendin volgens mij) zaten met een dilemma en wilden graag met een objectieve derde er even over praten!

Ik hoop niet dat zij ook al uit elkaar gaan maar ik ken zoveel gebroken stelletjes nu dat ik er wel echt bang voor ben!
Nou, ik mag hopen dat ze jou daar niet bij betrekken zeg!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  maandag 26 april 2010 @ 11:36:16 #40
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80722267
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:31 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Ik heb vliegangst.
[..]

Een grote fijngesneden witlof, twee kleingesneden gekookte eitjes, schepje mayo, schep grove mosterd en flink wat kerrie.
Aww Met een cruise erbij dan? Al is een trip naar Australië wel een goeie om je over de angst heen te zetten (al weet ik niet hoe erg het is!) - na een aantal uur ben je te verveeld om nog zenuwachtig te zijn Mèn, wat een lange zit was dat

En twenks voor het recept! Ik ga aan het vriendje vragen wat hem het lekkerst lijkt

En oei milady! Ik help je hopen dat het meevalt!

En Ewelina, 4 kilo eraf, wat goed!
pi_80722292
Zwemmen

Alleen zouden ze iets aan dat chloor moeten doen..
pi_80722376
Netjes eten en een beetje bewegen doet wonderen... Alleen jammer dat er nog zoveel af moet!
pi_80722469
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
Aww Met een cruise erbij dan? Al is een trip naar Australië wel een goeie om je over de angst heen te zetten (al weet ik niet hoe erg het is!) - na een aantal uur ben je te verveeld om nog zenuwachtig te zijn Mèn, wat een lange zit was dat
Vliegangst is te erg, ik stap nooit meer in een vliegtuig.
Maar met een containerschip duurt de reis maar 40 dagen.
pi_80722524
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:17 schreef ColdFeet het volgende:
Lijst:

O: bak volle yoghurt met wat limoensiroop, fairy cakeje
T: appel
L: restant ovenschotel van aardappel, aubergine en paprika met tomatensaus
T: walnoten
S: zwemmen, 40 baantjes
D: curry met spinazie, kokkererwten, paprika en ei
S: yoga, anderhalf uur
T: wodkaatje

Mooi lijstje wel.
  maandag 26 april 2010 @ 11:42:32 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_80722532
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:02 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Klinkt logisch ja

Ik vind ook dat vergeetmewelletje erg weinig eet hoor. Zou er zelf niet op kunnen functioneren, al zegt VMW zelf altijd dat het voldoende is voor haar.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_80722538
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:41 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Echt, bizar !! En vooral heel erg naar voor jou!!
pi_80722669
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:42 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Mooi lijstje wel.
ik ben een beetje dyslectisch momenteel, geloof ik Of gewoon slordig aan het typen
  maandag 26 april 2010 @ 11:48:25 #48
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80722739
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:38 schreef Ewelina het volgende:
Netjes eten en een beetje bewegen doet wonderen... Alleen jammer dat er nog zoveel af moet!
Goed zo!

Ik ga ook weer mn best doen
Ik vind het nu alleen wel lastig om de balans te vinden denk ik! Als ik meer sport heb ik het idee ook meer te moeten eten (of dat het iig niet erg is als ik 'zwaarder' eet), maar schijnbaar vindt mijn weegschaal dat toch een no-go Mweh.
pi_80722812
Ik wil weer batterijen in de weegschaal van m'n ouders Al maaanden niet gewogen
  maandag 26 april 2010 @ 11:52:35 #50
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_80722868
Jeetje, Melbourne is ook wel gelijk ver weg zeg..

Wow Nachtwacht en Ewelina, wat zijn jullie goed bezig!! E, hoeveel wil je er nog afhebben dan?

Phooeee ik heb even een hele grote KUT-bui
Moest net naar de psych weer, waar ik niet al te happy van werd en ook nog niet echt het idee heb dat ik er iets mee opschiet, en toen fietste ik in gedachten verzonken naar huis en reed ik door rood, voor de neus van politie. Dikke bekeuring a 60 euro
En nu ben ik HEEL boos, op de hele wereld en weet ik niet zo goed hoe ik die boosheid weg moet krijgen. Bovendien moet ik zo werken

Zometeen is alles vast weer zonniger hoor, sorry voor mijn scheldkannonade
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_80722888
quote:

[..]

wat goed! hoe lang heb je erover gedaan?
Ongeveer 6 weken, dus dat is best netjes toch? Mijn voorlopige doel is eerst 83 kilo, maar vroeger was ik op een gegeven moment een kilo of 74/75 en heel stiekem hoop ik dat weer te bereiken

Als ik dat haal dan ben ik gewoon meer dan 17 kilo lichter dan toen ik begon met een gezondere levensstijl. *droomt*
pi_80722908
Oooo wat kut van je boete!!!! Neem een lekker kopje thee om tot rust te komen?
  maandag 26 april 2010 @ 11:57:01 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_80722997
Ik maak witlofsalade zo:
witlof klein snijden, appeltje in stukjes, evt. kaas kleinmaken, gedroogde bessen en noten erbij, honing-mosterddressing van yoghurt- honing-mosterd-citroensap en een beetje peper

of zo
witlof klein snijden, diverse soorten fruit in stukjes snijden, yoghurt dressing maken en mengen.
pi_80723124
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:52 schreef _Calimero_ het volgende:

Wow Nachtwacht en Ewelina, wat zijn jullie goed bezig!! E, hoeveel wil je er nog afhebben dan?

Moest net naar de psych weer, waar ik niet al te happy van werd en ook nog niet echt het idee heb dat ik er iets mee opschiet, en toen fietste ik in gedachten verzonken naar huis en reed ik door rood, voor de neus van politie. Dikke bekeuring a 60 euro
En nu ben ik HEEL boos, op de hele wereld en weet ik niet zo goed hoe ik die boosheid weg moet krijgen. Bovendien moet ik zo werken

dat is rot! 60 euro voor op de fiets door rood? dat is ook wel belachelijk veel zeg, de laatste keer dat ik een boete kreeg was het maar 30 euro ofzo..?
maar het gaat straks vast beter, de woede moet gewoon even zakken
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:53 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Ongeveer 6 weken, dus dat is best netjes toch? Mijn voorlopige doel is eerst 83 kilo, maar vroeger was ik op een gegeven moment een kilo of 74/75 en heel stiekem hoop ik dat weer te bereiken

Als ik dat haal dan ben ik gewoon meer dan 17 kilo lichter dan toen ik begon met een gezondere levensstijl. *droomt*
echt super goed! En gewoon doorgaan zoals je deed, dan komen die laatste kilo's vast ook
pi_80723153
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik vind ook dat vergeetmewelletje erg weinig eet hoor. Zou er zelf niet op kunnen functioneren, al zegt VMW zelf altijd dat het voldoende is voor haar.
Maar dat is het ook:

O: witlofsalade met ei 390
T: bruine boterham met kaas 150
L: tomatensalade met mozzarella en zwarte olijven 400
T: yoghurt met bosbessen 100
D: onbekend

1190 exclusief D.
pi_80723225
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:41 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Zo dan is het wel meteen heel erg ver ...
  maandag 26 april 2010 @ 12:13:05 #57
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_80723445
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:01 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Maar dat is het ook:

O: witlofsalade met ei 390
L: tomatensalade met mozzarella en zwarte olijven 400
T: yoghurt met bosbessen 100
D: onbekend

1190 exclusief D.
Dat weet ik. En toch heb ik altijd het gevoel dat jij te weinig eet, ondanks dat je het voorrekent enzo. Ik weet niet hoe het komt. Zeg er daarom ook niets meer over, behalve als iemand anders er een opmerking over maakt, dan kan ik het niet laten .

Maar goed, volgens mij ben je gezond en heb je geen vage klachten enzo als gevolg van vitamine- en caloriengebrek, dus ik ga er ook maar uit dat het echt voldoende is.
  maandag 26 april 2010 @ 12:14:59 #58
277802 _Calimero_
pi_80723493
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:54 schreef P.F het volgende:
Oooo wat kut van je boete!!!! Neem een lekker kopje thee om tot rust te komen?
Ja, ik ga maar even thee zetten inderdaad.
Het zakt zo vanzelf wel weer weg. Jammer van die 60 euro, maar goed zal er niet aan failliet gaan en het heeft nu ook geen zin om een week lang te bedenken voor elke euro die ik uitgeef, dat ik nog 60 euro meer zou kunnen hebben.

Pff en dan mag ik de komende 2 weken NIET:
- elke dag wegen (2x per week maar)
- continu mijn lichaamsvormen checken in spiegels/andere oppervlakken die weerspiegelen
- geen eetbui hebben

Dat wordt nog lastig, maar ik ga wel alles op alles zetten om het te doen.
  maandag 26 april 2010 @ 12:19:12 #59
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80723596
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:14 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ja, ik ga maar even thee zetten inderdaad.
Het zakt zo vanzelf wel weer weg. Jammer van die 60 euro, maar goed zal er niet aan failliet gaan en het heeft nu ook geen zin om een week lang te bedenken voor elke euro die ik uitgeef, dat ik nog 60 euro meer zou kunnen hebben.

Pff en dan mag ik de komende 2 weken NIET:
- elke dag wegen (2x per week maar)
- continu mijn lichaamsvormen checken in spiegels/andere oppervlakken die weerspiegelen
- geen eetbui hebben

Dat wordt nog lastig, maar ik ga wel alles op alles zetten om het te doen.

Klinkt als goede doelen! (en oei, aan punt 2 maak ik me ook schuldig )
Gaat je lukken!
pi_80723602
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat weet ik. En toch heb ik altijd het gevoel dat jij te weinig eet, ondanks dat je het voorrekent enzo. Ik weet niet hoe het komt. Zeg er daarom ook niets meer over, behalve als iemand anders er een opmerking over maakt, dan kan ik het niet laten .

Maar goed, volgens mij ben je gezond en heb je geen vage klachten enzo als gevolg van vitamine- en caloriengebrek, dus ik ga er ook maar uit dat het echt voldoende is.
Misschien laat je je afleiden door al die groente.

Ik voel me inderdaad gezond en heb nergens last van.
En ik val (heel) langzaam maar zeker af.
Het is misschien wat saai en eentonig, maar het werkt voor mij.
  maandag 26 april 2010 @ 12:32:13 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80723927
He Cali, om zulke samenlopen van omstandigheden word ik ook altijd erg pissig... ff goeie muziek opzetten kan ook helpen!
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:26 schreef ColdFeet het volgende:
LadyBlack, aii, dat zou naar zijn! Had je nog tijd voor ze, of ben je te druk met pakken?
Ze gaan niet uit elkaar gelukkig!
Het daadwerkelijke dilemma was véél minder erg... maar voor hun wel vervelend. Ze wonen nu naast het pand van het corps hier, en ze beginnen de gevolgen van chronisch slecht slapen te merken, ze waren helemaal kapot allebei. Dus nu zijn ze op zoek naar iets anders, en ze zaten helemaal vast in hun voors en tegens. Sneu voor hun, maar geen wereldschokkend probleem dus gelukkig! Weekendje bij de ouders maffen en dan kijken ze er waarschijnlijk een stuk zonniger tegenaan.

En ik heb de tijd in principe, zou zelfs morgenochtend nog kunnen vertrekken. Ik ga straks eerst naar mn moeder, en dan brengt haar vriend ons morgenmiddag naar Düsseldorf-Weeze. Tied zaaaaat!!
  maandag 26 april 2010 @ 12:32:58 #62
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80723946
Ik heb een plan!

Maandag: kofta (met courgette, tomaten en gele paprika, met wat rijst)
Dinsdag: taco's met gehakt en pico de gallo en avocado en sla
Woensdag: mediterraan vispannetje met maisbrood
Donderdag: witlof-salade met mandarijntjes en gekookt ei (met vlees erbij - misschien gemarineerde runderlapjes? Ik heb dit nog nooit gegeten )
Vrijdag: Rachel Allen's Fish Cakes with lemon and pine nuts, met salade (met dank aan CF!)
Zaterdag: hangt er nog vanaf of ik dan in de trein zit
Zondag: Big Kahuna Hawaiian Salad Moest alleen al vanwege de naam! Misschien iets van vlees/vis/vega erbij?

Volgens mij is dit een vrij gezond weekmenu, ik hoor graag of jullie het ermee eens zijn!
  maandag 26 april 2010 @ 12:34:50 #63
277802 _Calimero_
pi_80723991
Klinkt lekker en gevarieerd Maria!! En ik vind het er ook wel gezond uitzien voor zover ik weet wat het allemaal is
pi_80724002
quote:

Iets van 8 kg? Weet het niet precies eigenlijk, totdat ik weer in mijn oude kleding pas... Weet het niet precies eigenlijk, de weegschaal die ik nu heb is niet zo precies en geeft volgens mij teveel aan. Ik hou het er maar op dat ik gewoon weer in mijn oude kleding moet kunnen, dan is het wel goed. Ik ga van de spiegel uit.
pi_80724017
Maria, prima gevarieerd menu! Maisbrood is niet per se de beste keuze, maar misschien is het voor de smaak beter als je het zo laat? Donderdag zou je rosbieflapjes kunnen eten - die marineer je en bak je snel even aan, dat is echt zo gepiept!

Geef 't recept van die Big Kahuna Hawaiian Salad eens, als je wilt?

Ik zou trouwens de volgorde veranderen, 2x gehakt achter elkaar
  maandag 26 april 2010 @ 12:37:55 #66
277802 _Calimero_
pi_80724072
Knap dat je dat kan. Ik kan mij met hetzelfde gewicht soms heel anders voelen
Maar je zit goed op weg dus!! Keep it up!

Mijn lijstje voor vandaag, is nu al anders dan gepland

O: yoghurt, muesli appel
T: blikje tonijn a 130 gram
L: 2x brood met filet A en gekookt ei
T: 2x brood met zuivelspread en ei
T: ? misschien een rijstwafel met jam. Of pindakaas
D: rest pasta, courgette, zalm, boursinkookmeuk, extra wortels voor de groente
T: wellicht nog 10 noten, maar liever niet.

Zonder de noten, was het volgens valtaf.nl 1250 Kcal. Dat lijkt me wel erg weinig en klopt misschien niet?
  maandag 26 april 2010 @ 12:40:45 #67
236335 neen
schone schijn
pi_80724149
Ik heb maar even Room Eleven geluisterd

En dan zo naar college
  maandag 26 april 2010 @ 12:42:01 #68
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80724189
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:35 schreef ColdFeet het volgende:
Maria, prima gevarieerd menu! Maisbrood is niet per se de beste keuze, maar misschien is het voor de smaak beter als je het zo laat? Donderdag zou je rosbieflapjes kunnen eten - die marineer je en bak je snel even aan, dat is echt zo gepiept!

Geef 't recept van die Big Kahuna Hawaiian Salad eens, als je wilt?

Ik zou trouwens de volgorde veranderen, 2x gehakt achter elkaar
Rosbieflapjes! Lekker! *voegt toe*

En hier de salade! http://kblog.lunchboxbunc(...)salad-pineapple.html Het leek me best lekker en de naam is grappig Maar misschien wat weinig vullend, vooral voor vriendje. Dus er komt denk ik nog wel wat bij.

En de volgorde is altijd gepuzzel, ivm werken, treinreizen, sporten, etc. Dus ik moet hem zo laten ben ik bang!
pi_80724191
Cali, baaldag
  maandag 26 april 2010 @ 12:42:29 #70
236335 neen
schone schijn
pi_80724199
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:42 schreef Ewelina het volgende:
Cali, baaldag
Ik las calibaal
  maandag 26 april 2010 @ 12:43:46 #71
277802 _Calimero_
pi_80724235
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:42 schreef Ewelina het volgende:
Cali, baaldag
Niks ervan, ik laat niet mijn hele dag verpesten door 1 klote agent
Ga nu gewoon lekker werken en vandaag EXTRA goed eten zodat ik me daar heel blij over kan voelen
  maandag 26 april 2010 @ 12:44:05 #72
277802 _Calimero_
pi_80724239
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:42 schreef neen het volgende:

[..]

Ik las calibaal
Hahaha
pi_80724242
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:37 schreef _Calimero_ het volgende:
Knap dat je dat kan. Ik kan mij met hetzelfde gewicht soms heel anders voelen
Maar je zit goed op weg dus!! Keep it up!

Mja, de weegschaal is natuurlijk wel een richtlijn. Maar kleding zegt denk ik meer.
  maandag 26 april 2010 @ 12:44:58 #74
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80724264
quote:

maandag 26 april 2010 @ 12:45:03 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80724267
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:40 schreef neen het volgende:
Ik heb maar even Room Eleven geluisterd
Goed idee!!
  maandag 26 april 2010 @ 12:46:01 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80724293
DaD, ik ben benieuwd of je nog hoog bent geëindigd bij een van de drie huisjes!!
  maandag 26 april 2010 @ 12:47:47 #77
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80724334
Planningslijst voor vandaag!

O: twee sneetjes met rosbief
T: bakje griesmeelpudding
L: twee sneetjes met ? , beker melk
T: banaan
T: nog een snee brood met nutella ofzo
D: kofta
S: fitness-afspraak na de eerste twee weken, ben benieuwd! Krijg waarschijnlijk nieuw schema
S: Zumba
T: misschien nog een beker melk

En nu ga ik ophouden met SOGgen
  maandag 26 april 2010 @ 12:48:36 #78
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_80724354
hoe is het met de huisjes, DaD?
  maandag 26 april 2010 @ 12:50:11 #79
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_80724391
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:54 schreef Perruche het volgende:

't Is meer dan het lijkt

O: 1 plak krentenbrood 120kcal
T: 1/2 appel (vies!) 25 kcal
T: koffieleutje 30 kcal
L: 500 ml Biogarde (à 65 kcal per 100 ml) = 325 kcal
D: Burrito met klassieke vulling +/- 650 kcal

Totaal ca. 1150. Prima na afgelopen weekend dat niet echt slank te noemen valt .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 26 april 2010 @ 12:52:23 #80
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80724466
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:50 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

't Is meer dan het lijkt

O: 1 plak krentenbrood 120kcal
T: 1/2 appel (vies!) 25 kcal
T: koffieleutje 30 kcal
L: 500 ml Biogarde (à 65 kcal per 100 ml) = 325 kcal
D: Burrito met klassieke vulling +/- 650 kcal

Totaal ca. 1150. Prima na afgelopen weekend dat niet echt slank te noemen valt .
Ja zeg heu! Je ging ook RPMen he! Dus dan zou je minimaal 1500 + extra ivm sport moeten hebben Dus je zit aan ruim 500 kcal te weinig!

En jou kennende viel vorige week vast wel mee qua hoeveelheden
  maandag 26 april 2010 @ 12:54:26 #81
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_80724522
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:52 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja zeg heu! Je ging ook RPMen he! Dus dan zou je minimaal 1500 + extra ivm sport moeten hebben Dus je zit aan ruim 500 kcal te weinig!

En jou kennende viel vorige week vast wel mee qua hoeveelheden
Fles rosé, chips, toastjes, etc.
  maandag 26 april 2010 @ 12:55:14 #82
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_80724549
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:46 schreef LadyBlack het volgende:
DaD, ik ben benieuwd of je nog hoog bent geëindigd bij een van de drie huisjes!!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar

En een voor Cali en VMW. Niet tof, zo'n verhuizende zus als je vliegangst hebt .
pi_80724607
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:54 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Fles rosé, chips, toastjes, etc.
Dat is mijn gebruikelijke weekend-menu

Liefje, zo hou je ongeveer 600 kcal over na het spinnen. dat is echt bespottelijk weinig
pi_80724616
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:43 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Niks ervan, ik laat niet mijn hele dag verpesten door 1 klote agent
Ga nu gewoon lekker werken en vandaag EXTRA goed eten zodat ik me daar heel blij over kan voelen
Goed
pi_80724710
XM, als jij je er prettig bij voelt na een "vet" weekend, kan het misschien geen kwaad. Maar misschien kan je er nog wat groenvoer tussen proppen, of zit dat in de burrito?

maria, die Big Kahuna salad ziet er lekker uit! En ik heb er alles voor in huis..! Alleen i.p.v. frisé sla, gewoon ijsbergsla... kan vast ook wel!

had trouwens laatst een side-salad gemaakt, en dat was ook zó lekker, met komkommer en mango, gemikt (in fijne reepjes), met een dressing van gemalen rode peper (klein beetje), limoensap en een beetje olie...

dus deze gepimpte versie lijkt me zeker lekker!

Lichaamsvormen checken in de spiegel doe ik trouwens maar even niet, wor dik neit vrolijk van
pi_80724749
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik heb een plan!

Maandag: kofta (met courgette, tomaten en gele paprika, met wat rijst)
Dinsdag: taco's met gehakt en pico de gallo en avocado en sla
Woensdag: mediterraan vispannetje met maisbrood
Donderdag: witlof-salade met mandarijntjes en gekookt ei (met vlees erbij - misschien gemarineerde runderlapjes? Ik heb dit nog nooit gegeten )
Vrijdag: Rachel Allen's Fish Cakes with lemon and pine nuts, met salade (met dank aan CF!)
Zaterdag: hangt er nog vanaf of ik dan in de trein zit
Zondag: Big Kahuna Hawaiian Salad Moest alleen al vanwege de naam! Misschien iets van vlees/vis/vega erbij?

Volgens mij is dit een vrij gezond weekmenu, ik hoor graag of jullie het ermee eens zijn!
Klinkt lekker.
Naar mijn mening iets te vaak sla en te weinig (variatie in) groente.
Oh, enik zou ook al het vlees en vis weglaten.
  maandag 26 april 2010 @ 13:07:16 #87
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_80724869
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:02 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Klinkt lekker.
Naar mijn mening iets te vaak sla en te weinig (variatie in) groente.
Oh, enik zou ook al het vlees en vis weglaten.
True! Ik was nu in een salades-uitproberen-bui Ik zal proberen de groenten omhoog te schroeven (eventueel ook bij lunch!)
  maandag 26 april 2010 @ 13:16:05 #88
229513 Blurred86
Live Positive
pi_80725119
quote:
Op maandag 26 april 2010 12:48 schreef AKnynke het volgende:
hoe is het met de huisjes, DaD?
^^

XM, 1150 kcal is echt te weinig, zeker als je ook (intensief) gaat sporten!

die salade klinkt lekker Maria, binnenkort hier ook maar eens op het menu zetten

mijn lijstje komt later; ben er nog niet uit wat er in komt te staan
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_80725149
Ik ben geloof ik iets meer klaar voor de zomer dan de rest van Amsterdam. Veel dodelijke blikken van de dames en complimentjes van de heren. En nee ik heb het niet koud anders had ik wel een jas aan gedaan

Schouder zijn keurig bedekt en rokje is op de knie
pi_80725167
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:07 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

True! Ik was nu in een salades-uitproberen-bui Ik zal proberen de groenten omhoog te schroeven (eventueel ook bij lunch!)
Zijn wel afwisselende salades.
Met mooi weer eet ik ook liever salade dan bloemkool trouwens.
pi_80725282
Cali, je kunt ook iedere dag lippenstift opdoen en als je dan toch in de spiegel kijkt alleen dat checken..
pi_80725297
ik vind die Hawaiian Salad echt geweldig! Kleurig en vrolijk. Alleen jammer dat ik niet bepaald dol ben op papaya
pi_80725373
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:00 schreef Perruche het volgende:
XM, als jij je er prettig bij voelt na een "vet" weekend, kan het misschien geen kwaad. Maar misschien kan je er nog wat groenvoer tussen proppen, of zit dat in de burrito?

maria, die Big Kahuna salad ziet er lekker uit! En ik heb er alles voor in huis..! Alleen i.p.v. frisé sla, gewoon ijsbergsla... kan vast ook wel!

had trouwens laatst een side-salad gemaakt, en dat was ook zó lekker, met komkommer en mango, gemikt (in fijne reepjes), met een dressing van gemalen rode peper (klein beetje), limoensap en een beetje olie...

dus deze gepimpte versie lijkt me zeker lekker!

Lichaamsvormen checken in de spiegel doe ik trouwens maar even niet, wor dik neit vrolijk van
Klinkt lekker die side salade, maar wat is het side gedeelte? Dat het een side dish is?
pi_80725684
quote:
Op maandag 26 april 2010 13:23 schreef P.F het volgende:

[..]

Klinkt lekker die side salade, maar wat is het side gedeelte? Dat het een side dish is?
ja, want ik vind het niet echt een volwaardige groente-maaltijd... alleen komkommer is niet echt veel vitamines zeg maar ik had hem bij de een indonesiche pittig rijst-iets gemaakt, wel lekker, blust een beetje naast een pittige saus

oh, en daarnaast klinkt side-salad natuurlijk veel interessanter dan gewoon komkommersalade
  Vis een optie? maandag 26 april 2010 @ 13:43:22 #95
70532 loveli
N
pi_80726040
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:36 schreef P.F het volgende:
Zwemmen

Alleen zouden ze iets aan dat chloor moeten doen..
Er bestaan systemen die het water zuiveren met koper opv choor, da's geweldig zwemmen!
crap in = crap out
pi_80726457
Hoi

Ik weet niet of ik mijn doel van eind mei 5kg lichter ga halen...
De weegschaal gaf iig wel 500 gram minder aan dan vorige week, dus dat is positief.

M'n mp3spelert net geupdate met nieuwe nummers en een nieuwe playlist.
Vrijwel de enige reden dat ik cardio/intervaltraining leuk vind is dat ik ongegeneerd muziek kan luisteren zonder dat ik niks zit te doen.

Soms als de 'runner's high' inkickt moet ik er wel aan denken om niet allemaal drum- en lipsyncgebaren te maken tijdens het rennen.

Nu maar even gaan doen dan..
Springfield's looking pretty dusty today
pi_80727021
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:22 schreef Ewelina het volgende:

Over huisjes gesproken: ik heb gereageerd op iets aan de prinsengracht. Zal wel een kansloze actie zijn
Herengracht 147 Amsterdam: Te mooi om waar te zijn?

heb je dit topic gezien?

daaag.
pi_80727158
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:11 schreef AnneX het volgende:

[..]

Herengracht 147 Amsterdam: Te mooi om waar te zijn?

heb je dit topic gezien?

daaag.
Is niet via een makelaar en ook niet aan de herengracht.
pi_80727198
Kom zonder bij te lezen even binnenvallen, zit op telefoon. Sta tweede voor een huisje, maar (daar is ie al) er zijn meldingen geweest van overlast door buren daar, in het verleden, en jonge vrouw alleen is geen goed idee. Ze gaan uitzoeken hoe recent die meldingen zijn en wat de bron is, en dan word ik morgen terug gebeld. Wordt vervolgd. Stond voor andere huisjes trouwens 4e en 8e.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 26 april 2010 @ 14:23:50 #100
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80727441
quote:
Op maandag 26 april 2010 14:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kom zonder bij te lezen even binnenvallen, zit op telefoon. Sta tweede voor een huisje, maar (daar is ie al) er zijn meldingen geweest van overlast door buren daar, in het verleden, en jonge vrouw alleen is geen goed idee. Ze gaan uitzoeken hoe recent die meldingen zijn en wat de bron is, en dan word ik morgen terug gebeld. Wordt vervolgd. Stond voor andere huisjes trouwens 4e en 8e.
Vierde is ook hoopvol!! Waar is dat ene huisje dan? Hier was ook overlast gemeld door de woningbouw, maar daar heb ik geeneens last van. Maar als ze zeggen dat een vrouw alleen geen goed idee is, is natuurlijk wel even iets om goed uit te zoeken dan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')