Of juist niet, gezien het feit dat er in het koningshuis weinig Nederlands bloed te vinden is.quote:Maar ik ben het met LXIV eens dat het nogal raar is dat uitgerekend een lid van het koningshuis dit stelt.
Precies, soms heb ik het idee dat men doelbewust niet wil begrijpen wat ze zei.quote:Maxima bedoelde dat het prototype van Nederlander niet bestaat.. Er zijn vele diverse types Nederlanders .
Ze zei het op zo'n manier dat direct te snappen is wat ze bedoelde.... dat sommigen mensen het niet snappen komt door hun eigen ideologische kokervisie...
Ze heeft gewoon gelijk DE Nederlander bestaat niet.
Nee, maar wel Nederlandse normen en waarden.quote:
Wat een bull. De Nederlander bestaat wel degelijk, het is een heel breed pakket van normen, gebruiken, cultuur en waarden gedeeld gemeenschappelijke geschiedenis zoals ieder land of volk dat wel heeft.quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:36 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Of juist niet, gezien het feit dat er in het koningshuis weinig Nederlands bloed te vinden is.
[..]
Precies, soms heb ik het idee dat men doelbewust niet wil begrijpen wat ze zei.
Als een immigrant zich moet aanpassen aan DE Nederlander, welke Nederlander is dat dan? Ben ik dat? Is dat mijn buurman? Is dat de Nederlander die in Friesland in een klein dorpje woont? Is dat de Nederlander die in Amsterdam woont? Is dat de Nederlander die in Maastricht woont? Is dat de Nederlander die Gothic kleding draagt? Is dat de Sjonnie en Anita? Is dat Jan-Pieter en Eveline? Etc. etc. etc. DE Nederlander bestaat niet.
Bij gebrek aan betere informatie geef ik liefde de schuld, volgens mij had ze een prima salaris voor ze prinses werd. Maar dat heeft verder niets te maken met een vermeende "nederlandse cultuur" waar ik enorme kotsneigingen van krijg.quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ze wel, want ze accepteert haar positie wel, inclusief toelagen, paleizen, reisjes etc. Als ze niet opportunistisch was dan zou ze gewoon een baan zoeken.
[..]
Jij bepaalt de functie van het koninklijk huis niet. Je kan het gelul accepteren of niet.quote:Ik ben er helemaal niet voor. Maar ze moeten wel beseffen welke functie ze hebben.
Alleen al het feit dat wij het niet met elkaar eens zijn bewijst dat de Nederlandse cultuur niet bestaat,quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat een bull. De Nederlander bestaat wel degelijk,
Hoe kan je dit stellen? Mis ik iets?quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat wij het niet met elkaar eens zijn bewijst dat de Nederlandse cultuur niet bestaat,
Ik ken Dr.Nikita's standpunten over heel veel zaken en ik ben het niet 'r eens. Zij kijkt anders tegen de wereld aan dan ik dus hebben we een andere cultuur.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:29 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Hoe kan je dit stellen? Mis ik iets?
slachtofferrolquote:Op vrijdag 30 april 2010 13:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
verder is het not done om enig nationalisme te uiten bij straffe afgefakkeld te worden als racist, nazi, kaalkop of stormfronter.
En hoe wordt daaraan getornd dan?quote:Op donderdag 29 april 2010 23:22 schreef LXIV het volgende:
Het gaat erom dat het Nederlandse volk een onvervreemdbaar recht van bestaan heeft. Net zo goed als ieder ander volk.
Dit snap ik dus niet, waarom zo bang voor die verandering?quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ondertussen wel hoop ik, hoewel ik je alleen online ken. Ik heb het alleen maar over massa-immigratie gehad en helemaal niet over repatriëring oid. Dat is mi ook niet reeël meer.
Maar stel, hypothetisch, de immigratie blijft hoog en neemt toe, vooral uit Afrika. Autochtone bevolkingsgroei blijft negatief. Over 60 jaar is bijna iedere Nederlander een neger. (allemaal hypothetisch). Naar mijn mening heeft het Nederlandse volk dan opgehouden te bestaan, alhoewel het land Nederland er fysiek nog kan liggen en er zelfs nog Nederlands gesproken zou kunnen worden.
Wat zou je er zelf van vinden als heel Turkije binnen 3 generaties Chinees werd?
Het Nederlandse Volk bestaat helemaal niet, net als de nederlandse cultuur. Stropop.quote:
Nee, DE Nederlander bestaat al lang niet meer. Zo heb jij totaal andere normen en waarden dan ik. Zo heeft een Gothic totaal andere waarden en normen dan een Gabber. Zo hebben leden van de zwarte kousen kerk totaal andere normen en waarden dan een Atheïst. Zo hebben GL stemmers totaal andere normen en waarden dan VVD stemmers. En zo kun je eindeloos doorgaan.quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:50 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat een bull. De Nederlander bestaat wel degelijk, het is een heel breed pakket van normen, gebruiken, cultuur en waarden gedeeld gemeenschappelijke geschiedenis zoals ieder land of volk dat wel heeft.
De Nederlander mag alleen bij gratie bestaan tijdens koninginnedag en internationale sportevenementen en verder is het not done om enig nationalisme te uiten bij straffe afgefakkeld te worden als racist, nazi, kaalkop of stormfronter.
Moet je eens een Turk, Fransman of Marokkaan recht in zijn gezicht zeggen dat hij als landsman niet bestaat.
Jouw 'rechten' bestaan evenmin, net zo goed onbewijsbare metafysica.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het Nederlandse Volk bestaat helemaal niet, net als de nederlandse cultuur. Stropop.
Oke, jij hebt een cultuur en Dr.Nikita heeft er een.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ken Dr.Nikita's standpunten over heel veel zaken en ik ben het niet 'r eens. Zij kijkt anders tegen de wereld aan dan ik dus hebben we een andere cultuur.
Dat je aan een autoriteit je gezicht moet laten zien op aanvraag ben ik het helemaal mee eens en is in sommige situatie's nodig om de veiligheid van iedereen te kunnen bewaren.quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar wel Nederlandse normen en waarden.
Als je een bank binnenloopt ben je zichtbaar voor de medewerkers en dat geldt voor elk openbaar gebouw. Waarom is het nodig om hier een wet voor te maken? Waarom kunnen boerkadraagsters zich op dit punt niet gewoon aanpassen. Hang er voor op straat een sluiertje voor en haal dat weg op het moment dat je een gebouw binnenloopt en zichtbaar hoort te zijn.
Als het in Nederland gebruikelijk is om op je werk of bij mensen op bezoek je hoofddoek of hoed af te zetten, waarom kunnen moslima's dat dan niet? Nou ja, de ene wel, de andere niet?
Als het in Nederland gebruikelijk is om klanten de hand te schudden, ongeacht afkomst of sexe, waarom moeten sommige moslims daar dan zo moeilijk over doen?
Dat soort zaken dus, daar moeten schijnbaar wetten voor gemaakt worden, anders kunnen zij zich niet aanpassen aan NORMaal Nederlands gedrag.
Ik hamer niet op onbewijsbare zaken. Ik hamer juist op bewijs.quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:51 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Jouw 'rechten' bestaan evenmin, net zo goed onbewijsbare metafysica.
Toch hamer je er maar al te graag op wanneer het je uitkomt.
Als 2 Nederlanders al een verschillende cultuur hebben, hoe wil je dan volhouden dat er überhaupt een Nederlandse cultuur is?quote:Op vrijdag 30 april 2010 15:54 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Oke, jij hebt een cultuur en Dr.Nikita heeft er een.
Hoezo zou dat bewijzen dat 'de Nederlandse cultuur' niet bestaat?
Het is onzin om te beweren dat een cultuur of identiteit niet bestaat omdat binnen die cultuur of identiteit verschillen zijn. Dan bestaat er geen enkele cultuur of identiteit.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als 2 Nederlanders al een verschillende cultuur hebben, hoe wil je dan volhouden dat er überhaupt een Nederlandse cultuur is?
Die cultuur waar Dr. Nikita het steeds over heeft, bestaat alleen in haar natte dromen.
Zoals jij het stelt bestaat er geen volk met een eigen cultuur, met als uitzondering misschien een of andere prehistorische indianenstam..quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als 2 Nederlanders al een verschillende cultuur hebben, hoe wil je dan volhouden dat er überhaupt een Nederlandse cultuur is?
Die cultuur waar Dr. Nikita het steeds over heeft, bestaat alleen in haar natte dromen.
Ik ben het er niet mee eens dat we cultuurloos zijn als "volk" zijnde.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar 't is toch logisch dat een volk met schijnbaar al zijn unieke normen en waarden een keer ophoudt te bestaan. Dat is toch in het verleden ook gebeurd. In de Middeleeuwen had je Hoeken en Kabeljauwen. Nu weet bijna niemand meer welke standpunten deze groepen hadden en waardoor ze van mening verschilden. Er is binnen NL oorlog geweest tussen Friezen en Hollanders, tussen de Hertog van Gelre en de Bisschop van Utrecht.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is onzin om te beweren dat een cultuur of identiteit niet bestaat omdat binnen die cultuur of identiteit verschillen zijn. Dan bestaat er geen enkele cultuur of identiteit.
Het gaat niet om de verschillen, het gaat juist om de grote gemene deler. Dát is wat die cultuur maakt.
Als ik een groep willekeurige Japanners of Nederlanders pak, allemaal even lang, ik doe ze pakken en maskers om zodat ik niet kan zien wat er achter zit, kan ik met simpel het gedrag observeren al binnen 5 minuten zeggen welke groep de Japanners en welke groep de Nederlanders zijn. En dat kan ik voor iedere willekeurige groep Nederlanders en Japanners. Net zoals het onzin is te beweren dat er geen rassen zijn omdat er binnen een ras ook weer variatie is, is het onzin om te beweren dat cultuur en/of de Nederlandse cultuur, niet bestaat omdat het verschillen zijn. Het gaat juist om de overeenkomsten, niet om de verschillen.
Fijn voor je mening maar zoals je zegt dat het bewijst is nog een grotere onzin. Je bewijst helemaal niets, je roept maar wat om te roepen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat wij het niet met elkaar eens zijn bewijst dat de Nederlandse cultuur niet bestaat,
Fijn toch, dat heet nou vrijheid van denken. En nou niet zo overdrijven, je kent zelfs nog geen kleine fractie van mijn standpunten.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ken Dr.Nikita's standpunten over heel veel zaken en ik ben het niet 'r eens.
Klopt, ik kijk anders tegen de wereld aan en we hebben idd een andere cultuur want jij onkent dat je er een hebt. Ik heb het Hongaarse cultuur en ook nog het Nederlandse, dus een mix. Volgens je eigen zeggen heb jij niets, ben je een lege omhulsel die zelfs zijn eigen afkomst loochent. Of je nou Nederlander of Hottentot bent maakt niets uit, je vegeteert doelloos.quote:Zij kijkt anders tegen de wereld aan dan ik dus hebben we een andere cultuur.
Ahh, volgens jou heeft niemand een cultuur?quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, in mijn ultieme droom kan ik mij echt niet vinden en vergelijken met bosjesmannen en mannetjes met peniskokers. In mijn cultuur komt evenmin de zelfverlooching niet voor of in de verste verte kan ik mij niet vereenzelvigen met moslims en hun gebruiken om maar een paar details te noemen.quote:Die cultuur waar Dr. Nikita het steeds over heeft, bestaat alleen in haar natte dromen.
Hoekse en Kabeljauwse twisten waren geen twee volken...dat was een politieke oorlog. Mensen liepen regelmatig zelfs over van Kabeljauw naar Hoek. De namen verwijzen overigens naar tekens in de familiewapens van de betrokken families.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Maar 't is toch logisch dat een volk met schijnbaar al zijn unieke normen en waarden een keer ophoudt te bestaan. Dat is toch in het verleden ook gebeurd. In de Middeleeuwen had je Hoeken en Kabeljauwen. Nu weet bijna niemand meer welke standpunten deze groepen hadden en waardoor ze van mening verschilden. Er is binnen NL oorlog geweest tussen Friezen en Hollanders, tussen de Hertog van Gelre en de Bisschop van Utrecht.
Ik denk bovendien dat er tussen een katholieke carnavalvierende Limburger en een katholieke carnalvalvierende Keulenaar minder verschil zit dan tussen die Limburger en een calvinistische Fries.
Landen (en dus ook volkeren) zijn door toeval ontstaan. Als Philips II niet zo hardnekkig was geweest in zijn anti-protestante houding, was Willem van Oranje waarschijnlijk nooit Stadhouder geworden etc. etc. en zaten we nog bij Spanje....
Dit zijn ongetwijfeld de Nederlanden van duizenden jaren geleden. Het zijn echter waarschijnlijk niet onze voorouders. Omdat er vaak volksverhuizingen geweest zijn. Het feit dat de inwoners destijjds in de lage landen wellicht hetzelfde gedrag vertonen als wij nu, ligt dus niet aan de genen, maar aan de omstandigheden. Het Nederlandse wijgevoel en no-nonsense mentaliteit is noodzakelijk om ons gezamenlijk tegen het water te beschermen. Als je een groep Aboriginals in de Lage Landen dropt en alle Nederlanders zijn er uit weg, zal het gedrag van deze Aboriginals wellicht hetzelfde zijn als de huidige Nederlanders.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:57 schreef Tarak het volgende:
[..]
Hoekse en Kabeljauwse twisten waren geen twee volken...dat was een politieke oorlog. Mensen liepen regelmatig zelfs over van Kabeljauw naar Hoek. De namen verwijzen overigens naar tekens in de familiewapens van de betrokken families.
De naam "de Nederlanden" is al heel erg oud. Holland, Friesland, Zeeland, Brabant....het waren allemaal "De Lage Landen". Dat betekent toch echt dat dit gebied toch echt al meer als een millenium als één werd gezien.
Misschien ook nog leuk...een plaatje van een cultuur van 3.000 voor Christus, het gaat hier dus om een cultuur van 5.000 jaar geleden. Rara welk land herken je hier in? Nogmaals een cultuur van 5.000 jaar geleden.... Het raden begint nu!!
[ afbeelding ]
3000 jaar voor christus was een groot gedeelte van jouw cultuur nogal waterig!quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:57 schreef Tarak het volgende:
Misschien ook nog leuk...een plaatje van een cultuur van 3.000 voor Christus, het gaat hier dus om een cultuur van 5.000 jaar geleden. Rara welk land herken je hier in? Nogmaals een cultuur van 5.000 jaar geleden.... Het raden begint nu!!
[ afbeelding ]
Okay, als dit het niveau van discussiëren is, laat maar....dan ben ik weg uit het topic.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:12 schreef desiredbard het volgende:
[..]
3000 jaar voor christus was een groot gedeelte van jouw cultuur nogal waterig!
Allereerst waren er geen kaarten
ten tweede lag ene groot gedeelte van wat jij daar probeert te falsifieren beneden zeeniveau
Bovendien een cultuur herkennen aan een kleurtje?
Da's knap, maar lichtbruin...dus marokkaans?
En Nederlandse met 2 paspoorten. Dus een gemene allochtoon die tegen overheidsfuncties is met 2 nationaliteiten.quote:
Oeh! Je bent half Nederlandse! Superlink heb ik altijd gehoord!quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En Nederlandse met 2 paspoorten. Dus een gemene allochtoon die tegen overheidsfuncties is met 2 nationaliteiten.
O, en toen ik inog in NL woondde stemde ik altijd VVD. Ik heb zelfs overwogen om een stembiljet aan te vragen op het NL consulaat in Budapest en mijn stem naar de PVV te laten gaan daar de islam teveel oprukt.
Merkwaardige voorbeelden.quote:Op vrijdag 30 april 2010 13:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar wel Nederlandse normen en waarden.
Als je een bank binnenloopt ben je zichtbaar voor de medewerkers en dat geldt voor elk openbaar gebouw. Waarom is het nodig om hier een wet voor te maken? Waarom kunnen boerkadraagsters zich op dit punt niet gewoon aanpassen. Hang er voor op straat een sluiertje voor en haal dat weg op het moment dat je een gebouw binnenloopt en zichtbaar hoort te zijn.
Als het in Nederland gebruikelijk is om op je werk of bij mensen op bezoek je hoofddoek of hoed af te zetten, waarom kunnen moslima's dat dan niet? Nou ja, de ene wel, de andere niet?
Als het in Nederland gebruikelijk is om klanten de hand te schudden, ongeacht afkomst of sexe, waarom moeten sommige moslims daar dan zo moeilijk over doen?
Wat een flauwekul! De wetten horen de normen te volgen, niet voor te schrijven.quote:Dat soort zaken dus, daar moeten schijnbaar wetten voor gemaakt worden, anders kunnen zij zich niet aanpassen aan NORMaal Nederlands gedrag.
Daar snap ik nou niks van: die kutmarrokaantjes gedragen zich erg on-islamitisch en toch komt volgens jou hun gedrag van de islam?? En bij andere groepen is het bijv. haantjesgedrag?quote:Voor de rest mogen ze gewoon hun gang gaan! Ze mogen bidden, wmb wordt er 5 keer per dag opgeroepen tot gebed, ze mogen ramadannen, maar vraag mij niet hier rekening mee te houden enz....
Wat betreft de kutmarokkaantjes. Ja, het ligt wel enigszins aan hun geloof dat ze zich zo gedragen, omdat ze zijn opgegroeid met het idee dat zij het enige ware geloof belijden en dus boven andere mensen staan. Ze vinden zichzelf bijzonder belangrijk en willen de baas zijn.
Dat andere bevolkingsgroepen zich ook crimineel gedragen heeft weer een andere oorzaak, zoals afzetten tegen vroeger imperialisme en onderdrukking en vaak ook gelegen in cultureel bepaald haantjesgedrag wat ze van thuis uit meekrijgen.
Dat geloof ik best, maar een onderbouwing heb ik niet gezien.quote:Maar om nou te zeggen dat het straatgeweld van de jonge marokkanen totaal los staat van het geloof, nee, ben ik het niet mee eens.
Kanquote:Op vrijdag 30 april 2010 18:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En Nederlandse met 2 paspoorten. Dus een gemene allochtoon die tegen overheidsfuncties is met 2 nationaliteiten.
O, en toen ik inog in NL woondde stemde ik altijd VVD. Ik heb zelfs overwogen om een stembiljet aan te vragen op het NL consulaat in Budapest en mijn stem naar de PVV te laten gaan daar de islam teveel oprukt.
Dat plaatje komt uit Wikipedia? Maar ik kan zo gauw niet zien vanuit welk lemma.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:57 schreef Tarak het volgende:
[..]
Hoekse en Kabeljauwse twisten waren geen twee volken...dat was een politieke oorlog. Mensen liepen regelmatig zelfs over van Kabeljauw naar Hoek. De namen verwijzen overigens naar tekens in de familiewapens van de betrokken families.
De naam "de Nederlanden" is al heel erg oud. Holland, Friesland, Zeeland, Brabant....het waren allemaal "De Lage Landen". Dat betekent toch echt dat dit gebied toch echt al meer als een millenium als één werd gezien.
[ afbeelding ]
Maar om, wonende in het buitenland, je Nederlandse paspoort te gebruiken om te stemmen op een partij die dubbele paspoorten wil verbieden en mensen met een ander geloof uit wil zetten, vind ik toch wel erg merkwaardig.quote:Op vrijdag 30 april 2010 22:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
KanIk zou ook echt niet weten waarom allochtonen niet op de pvv of vvd zouden kunnen stemmen. Als je je gedraagt dan heb je van die partijen alleen maar profijt.
Willen ze dubbele paspoorten innemen. Dat is niet waar.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar om, wonende in het buitenland, je Nederlandse paspoort te gebruiken om te stemmen op een partij die dubbele paspoorten wil verbieden en mensen met een ander geloof uit wil zetten, vind ik toch wel erg merkwaardig.
Zo'n dubbele moraal heb ik nog nooit gezien.
Dat plaatje stelt het hypothetische Nordwestblock voor, een gebied bestaande uit (delen van) Noord-Duitsland, Nederland, België en Noord-Frankrijk dat toponiemen zou bevatten die sporen van een taal vertonen die Keltisch noch Germaans is, dus resten van een prehistorische taal. Op andere kaartjes die ik heb gezien loopt de grens in Duitsland trouwens veel zuidelijker, nl. door de Taunus en het Thüringer Woud. Dat dit gezien zou moeten worden als een soort "proto-Nederlandse cultuur" lijkt me op zijn minst wat, ehm, vergezocht. De theorie zelf is ook niet onomstreden.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat plaatje komt uit Wikipedia? Maar ik kan zo gauw niet zien vanuit welk lemma.
Merkwaardig plaatje, een groot deel van het gebied was amper bewoonbaar, in die tijd.
Behalve als je moslim-allochtoon bent, want zelfs als je je gedraagt wordt je verboden om het Heilige Boek van je religie in huis te hebben, een gebedshuis te (laten) bouwen of de kleding te dragen die je wilt. Maar verder heb je geen last van de PVV hoorquote:Op vrijdag 30 april 2010 22:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
KanIk zou ook echt niet weten waarom allochtonen niet op de pvv of vvd zouden kunnen stemmen. Als je je gedraagt dan heb je van die partijen alleen maar profijt.
Dank.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:09 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat plaatje stelt het hypothetische Nordwestblock voor, een gebied bestaande uit (delen van) Noord-Duitsland, Nederland, België en Noord-Frankrijk dat toponiemen zou bevatten die sporen van een taal vertonen die Keltisch noch Germaans is, dus resten van een prehistorische taal. Op andere kaartjes die ik heb gezien loopt de grens in Duitsland trouwens veel zuidelijker, nl. door de Taunus en het Thüringer Woud. Dat dit gezien zou moeten worden als een soort "proto-Nederlandse cultuur" lijkt me op zijn minst wat, ehm, vergezocht. De theorie zelf is ook niet onomstreden.
Het zeepeil lag toen (Bronstijd, IJzertijd) wel enkele meters lager dan nu en Nederland was in dat opzicht prima bewoonbaar.
Je moet onderscheid maken tussen de term zelf en wat hij aanduidt. De Nederlanden zoals wij ze kennen zijn een schepping van de Bourgondiërs en Habsburgers. De term "Nederland" als aanduiding voor laaggelegen land / gebieden aan de riviermondingen wordt in het Middelnederlands ook voor die tijd gebruikt, maar ik betwijfel sterk dat deze te vinden zou zijn in de schaarse Oud-Nederlandse bronnen van voor 1150.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:57 schreef Tarak het volgende:
[..]
Omvieten???quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:38 schreef Kees22 het volgende:
De Zeven Verenigde Provincies omvieten in elke geval niet Drenthe, Noord-Brabant en Limburg.
Leek me een passende verleden tijd.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Omvieten???
De zeven gewesten van de Nederlanden die toetraden tot de Republiek waren:
1. Friesland
2. Gelre
3. Holland
4. Overijssel
5. Stad en Lande (Groningen)
6. Utrecht
7. Zeeland
Het Landschap Drenthe was wel een gewest met een eigen Statenvergadering, maar had omdat men het gewest te arm achtte geen stemrecht in de Staten-Generaal.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in hun eentje.quote:
Even een coreectie:quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:53 schreef PatriotOnline het volgende:
Net als je grote voorbeeld ben je aan het stigmatiseren door twee stellingen in één poll te zetten:
1. In Nederland is er een groot probleem met Marokkaanse jongeren.
2. Dit heeft voornamelijk te maken met hun Islamitische achtergrond.
Hoe dan ook, we hebben elk een andere cultuur, dus is er geen Nederlandse cultuur.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Klopt, ik kijk anders tegen de wereld aan en we hebben idd een andere cultuur want jij onkent dat je er een hebt. Ik heb het Hongaarse cultuur en ook nog het Nederlandse, dus een mix. Volgens je eigen zeggen heb jij niets, ben je een lege omhulsel die zelfs zijn eigen afkomst loochent. Of je nou Nederlander of Hottentot bent maakt niets uit, je vegeteert doelloos.
Dat mijn vaste woonadres in het buitenland ls wil niet zeggen dat ik geen banden heb met NL, dus ook het volste recht om te stemmen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar om, wonende in het buitenland, je Nederlandse paspoort te gebruiken om te stemmen op een partij die dubbele paspoorten wil verbieden en mensen met een ander geloof uit wil zetten, vind ik toch wel erg merkwaardig.
Begrijp ik volkomen, je hebt dan vast ook nooit gehoord over bedrijven die internationaal opereren.quote:Zo'n dubbele moraal heb ik nog nooit gezien.
Huh????? Heb ik wat gemist? Is NL helemaal van de pot gerukt dat daar moslims inmiddels alles verboden is.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve als je moslim-allochtoon bent, want zelfs als je je gedraagt wordt je verboden om het Heilige Boek van je religie in huis te hebben, een gebedshuis te (laten) bouwen of de kleding te dragen die je wilt. Maar verder heb je geen last van de PVV hoor
Hij bedoelt als je PVV gaat stemmen, pop.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Huh????? Heb ik wat gemist? Is NL helemaal van de pot gerukt dat daar moslims inmiddels alles verboden is.
Eerlijk gezegd heb ik er niets van gemerkt bij mijn maandelijkse bedrijfrondjes. Het lijkt het tegendeel wel, als ik in A'dam loop en het architectonische decor zou niet typisch Nederlands uitstraling hebben zou ik mij in Casablanca wanen.
Het is wel hoogst merkwaardig dat in zo'n moslimverbodland als NL steeds meer moslims zijn. Zou het een vorm van masochisme kunnen zijn?
Sinds wanneer zijn al die zaken verboden die je zonder blikken of blozen uit je koker trekt, of ben je weer met je stemmingmakerij bezig?
komop, gooi er nog een paar Godwinnetjes tegenaan om je verhaal wat meer kracht en wijsheid te geven en om het helemaal te completeren vooral niet verzuimen om te roepen dat anderen die jou weloverwogen verheven mening niet delen voor dom uit te maken.
Doe iets nuttigs, ga om censuur janken in FB.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 04:55 schreef gelly het volgende:
Het is sowieso frapant dat een import Nederlander, een Hongaar in dit geval, even komt vertellen hoe wij het in dit land moeten regelen. Sodemieter lekker op naar je eigen stuk grond denk ik dan.
Jezus, wat ben jij een zuurpruim zeg!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Doe iets nuttigs, ga om censuur janken in FB.
Dat Ahmed z'n woonadres buiten Marokko is - bijv. in Nederland, wil niet zeggen dat hij geen banden heeft met Marokko.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat mijn vaste woonadres in het buitenland ls wil niet zeggen dat ik geen banden heb met NL
Lees FB maar op na en kom dan terug.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij een zuurpruim zeg!
En?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat Ahmed z'n woonadres buiten Marokko is - bijv. in Nederland, wil niet zeggen dat hij geen banden heeft met Marokko.
Mening blijft dubbel en dwars staan. Je bent een ontzettende zuurpruim.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
Lees FB maar op na en kom dan terug.
Daarmee wilde ik aangeven dat als jij en ik recht hebben op twee staatsburgerschappen, dat een Marokkaan dat ook heeft. De PVV wil dat dan wel weer veranderen volgens hun programma. Verder heeft dat inderdaad ook weinig met de Islam te maken, dus in kader van on-topic blijven laat ik het daarbij.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
En?
Je verwardt zuurpruim met kritisch zijn.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Mening blijft dubbel en dwars staan. Je bent een ontzettende zuurpruim.
De PVV wil niemand dat recht ontnemen. Het gaat hen in regeerfuncties geen dubbele nationaliteit en daar ben ik het mee eens. Daarmede ben ik dan een zuurpruim en racist.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Daarmee wilde ik aangeven dat als jij en ik recht hebben op twee staatsburgerschappen, dat een Marokkaan dat ook heeft. De PVV wil dat dan wel weer veranderen volgens hun programma. Verder heeft dat inderdaad ook weinig met de Islam te maken, dus in kader van on-topic blijven laat ik het daarbij.
Nou nee.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Je verwardt zuurpruim met kritisch zijn.
Uit zijn programma:quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
De PVV wil niemand dat recht ontnemen. Het gaat hen in regeerfuncties geen dubbele nationaliteit en daar ben ik het mee eens.
Sja, als je lange tenen hebt moet je ook niet vreemd opkijken als daar regelmatig op gestaan wordt.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Nou nee.Je reacties worden met regelmaat zo neergezet alsof je gisteren EN vandaag met het verkeerde been uit bed ben gestapt. En niet alleen in dit topic.
Je weet je er bijna geloofwaardig uit te lullen, je lijkt wel een....PvdA'er.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Sja, als je lange tenen hebt moet je ook niet vreemd opkijken als daar regelmatig op gestaan wordt.
M.a.w. jouw interpretatie. Jij hebt liever iets in feestverpakking en ik draai er niet omheen, gewoon recht voor z'n raap zonder een hoop onzingeleuter er omheen.
Dus is er ook niets van afpakken wat jij telkens weer roept. Ook met deze stelling ben ik het eens.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Uit zijn programma:
"Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden"
Geen enkel probleem daarmee.quote:Onder Wilders kunnen jouw kinderen dus geen Nederlander worden als de Hongaarse niet willen opzeggen.
Dit is al een bestaande regeling die niet of nauwelijks wordt toegepast:quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Uit zijn programma:
"Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden"
Onder Wilders kunnen jouw kinderen dus geen Nederlander worden als de Hongaarse niet willen opzeggen.
Bron INDquote:In Nederland is de hoofdregel dat iemand die door naturalisatie Nederlander wordt zijn oude nationaliteit moet opgeven nadat hij Nederlander is geworden. Dat noemen we “afstand doen van de oorspronkelijke nationaliteit”. Degene die Nederlander wil worden, moet hiervoor zelf contact opnemen met de autoriteiten van zijn land van herkomst. Wanneer hij dat niet doet en dus geen afstand doet van zijn oorspronkelijke nationaliteit, dan kan zijn Nederlandse nationaliteit weer worden ingetrokken.
Dan is er überhaupt niet zoiets als cultuur.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 04:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe dan ook, we hebben elk een andere cultuur, dus is er geen Nederlandse cultuur.
Ik word lastig gevallen met andermans idee over de Nederlandse (dus mijn) cultuur. Ideeën die wat mij betreft nergens op slaan. Je kan net zo goed zeggen dat mensen lief zijn. Niet iedereen is lief en wie wel lief is is niet meer lief onder de juiste omstandigheden.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:31 schreef sneakypete het volgende:
Als we op jouw manier blijven doorredeneren eindigen we met de conclusie dat er over politiek, cultuur, moraal enz. helemaal niets zinnigs te zeggen valt. Toch zit je ondertussen op dit forum en vind je dat soort zaken kennelijk van enorm belang. Hoe verklaar je dat?
Simpel. Het uitgangspunt is vrijheid. Dat hoef je niet te handhaven, dus dat is gratis. ALs je beperkingen op wilt leggen zal je met feitelijke en objectieve argumenten moeten komen.quote:Wie bepaalt er bijv. wat een 'goede' of 'eerlijke' samenleving is? Met wat voor calculator heb je dat becijferd? Wat heb je aan een verzameling meningen?
Zo kun je idd spreken en denken. Maar je zult er niet zoveel mee opschieten.
Er zijn er inderdaad die dat denken. En dan hopen ze met een hoofddoekjes verbod in elk geval een start te maken met het tegengaan er vanquote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:56 schreef msnk het volgende:
Denkt men werkelijk dat Marokkaanse en Turkse probleemjongeren herrie maken vanwege Islamitische ideologie of mis ik iets?
Nee. Het is een makkelijk antwoord en oplossing en veel mensen hebben behoefte aan makkelijke oplossingen. Dat is de essentie van populisme.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:56 schreef msnk het volgende:
Denkt men werkelijk dat Marokkaanse en Turkse probleemjongeren herrie maken vanwege Islamitische ideologie of mis ik iets?
Dat is waar: je hebt het volste recht om te stemmen en ongetwijfeld nog binding met Nederland.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat mijn vaste woonadres in het buitenland ls wil niet zeggen dat ik geen banden heb met NL, dus ook het volste recht om te stemmen.
Je probeert je eigen onzin te verkopen met dubbele paspoorten verbieden en helemaal hilarisch mensen met een ander geloof uit te zetten.
Ik heb het over dubbele moraal, niet over internationaal opereren en zelfs juist niet over breed denken.quote:[..]
Begrijp ik volkomen, je hebt dan vast ook nooit gehoord over bedrijven die internationaal opereren.
Als je consequent geweest was, had jij je Nederlanderschap opgegeven toen je Hongaar werd.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dus is er ook niets van afpakken wat jij telkens weer roept. Ook met deze stelling ben ik het eens.
[..]
Geen enkel probleem daarmee.
De Nederlander bestaat toch niet volgens velen? Waarom dan een NL paspoort?
Onmogelijk, Ik ben Hongaarse van geboorte en heb de Nederlandse als kind gelijktijdig met mijn ouders erbij gekregen. En dit was al lang voordat jij uit je vaders verrekijker bent gekropen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 23:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je consequent geweest was, had jij je Nederlanderschap opgegeven toen je Hongaar werd.
Wat heeft NL met de marokkaanse wetgeving te maken?quote:Anders dan de Marrokaanse nationaliteit kun je immers de Nederlandse gewoon opgeven.
Herhaling?quote:Dat kun je zelfs rustig doen, want als spijtoptant kun je ook weer makkelijk Nederlander worden.
Of je had de Hongaarse nationaliteit geweigerd/niet aangevraagd.
quote:Waarom ontzeg jij anderen rechten, die je voor jezelf gewoon opeist gebruikt?
Het kan ook onwetendheid zijn van jou, heb je daar ook bij stilgestaan?quote:Op zondag 2 mei 2010 01:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Dr. Nikita is net zoals Opmaat ook al verdwaald in of 1 ander sprookjeswereld. Donders zeg, wat een tegenstrijdigheden.
Als je in één land geboren bent, en je gaat wonen in een ander land, ja, dan heb je m.i. recht op twee staatsburgerschappen. Niks mis mee.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:03 schreef maartena het volgende:
Daarmee wilde ik aangeven dat als jij en ik recht hebben op twee staatsburgerschappen, dat een Marokkaan dat ook heeft.
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Sinds de jaren 50 zijn we een stuk toleranter geworden en hebben we de gristenen flink op hun plaats gezet, maar de gristenen zien het lawaai van vooral moslims als gelegenheid om zelf ook weer flink hun mond open te trekken.quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben het er niet mee eens dat we cultuurloos zijn als "volk" zijnde.
We kennen een lange geschiedenis van satire, een hang naar vrijheid in denken en doen, we hebben (lang) een grote tolerantie (gehad), alhoewel we tegelijkertijd ook graag mopperen zo nu en dan(of wat vaker).
Zo zijn er nog wel meer dingen aan te wijzen die maken dat we ons "nederlander" voelen en dat we ook echt net een beetje anders blijken te zijn dan anderen, wat goed te merken is als je op reis gaat naar een ander land.
Vergeet de christelijke toleranten, de islamitische toleranten en de atheïstische intoleranten vooral niet.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Sinds de jaren 50 zijn we een stuk toleranter geworden en hebben we de gristenen flink op hun plaats gezet, maar de gristenen zien het lawaai van vooral moslims als gelegenheid om zelf ook weer flink hun mond open te trekken.
We hebben dus gristelijke intoleranten, islamitische intoleranten en "normale" mensen. Dat zijn al 3 culturen.
Conclusie: Er is niet 1 Nederlandse cultuur, dus kunnen immigranten zich daar ook niet aan aanpassen.quote:Op zondag 2 mei 2010 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vergeet de christelijke toleranten, de islamitische toleranten en de atheïstische intoleranten vooral niet.
Zo, dan ben jij inmiddels wel aardig verdroogd, denk ik zo.quote:Op zondag 2 mei 2010 08:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Onmogelijk, Ik ben Hongaarse van geboorte en heb de Nederlandse als kind gelijktijdig met mijn ouders erbij gekregen. En dit was al lang voordat jij uit je vaders verrekijker bent gekropen.
Je hebt natuurlijk allerlei argumenten om je eigen dubbele nationaliteit te verdedigen.quote:[..]
Wat heeft NL met de marokkaanse wetgeving te maken?
[..]
Herhaling?
[..]
Ontzeg rechten nog wel. Kun het nog dramatischer brengen?
Er is al een wetgeving op dat gebied. dus probeer in het vervolg niet zo beschuldigend gelijk met je vinger te wijzen.
Bron
Wat is er mis mee dat als je in een land waar je je gaat vestigen en je wilt die nationaliteit aannemen dat je je oude verliest? Wat is er mis mee dat als eis gesteld kan worden geen regeerfuncties met 2 nationaliteiten?
Het gedrag van Arib, Aboutaleb, Albayrak vind ik soms nogal bedenkelijk.
Mocht het je geruststellen, aan de dubbele paspoort van mij zijn geen voordelen verbonden, niet op het gebied van erfrecht, geld sluizen of wat dan ook. hoogstens stemrecht maar dat is nou echt niet boeiend.
Wat is volgens jou beter?quote:Op zondag 2 mei 2010 10:56 schreef Gia het volgende:
Als je in één land geboren bent, en je gaat wonen in een ander land, ja, dan heb je m.i. recht op twee staatsburgerschappen. Niks mis mee.
Maar een derde, vierde, vijfde, tachtigste generatie ook?
Ik merk vooral veel van Autochtoon tuig. Ze zuipen zich te pletter en hebben totaal geen respect voor anderen. Moslims hebben wij hier geen last van. Die gedragen zich prima en storen helemaal niet. Autochtonen daarentegenquote:Op maandag 3 mei 2010 03:05 schreef Flashwin het volgende:
veel allochtoonse jongeren zijn onopgevoed. heeft weinig met Islam te maken.
Zegt een puber.quote:Op maandag 3 mei 2010 01:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zo, dan ben jij inmiddels wel aardig verdroogd, denk ik zo.
[..]
Knappe analyse voor een plattelandssnotneus, je schijnt mijn situatie beter te kennen dan ik.quote:Je hebt natuurlijk allerlei argumenten om je eigen dubbele nationaliteit te verdedigen.
Uiteraard, iedereen verdedigt zijn/haar eigen standpunt als volkomen redelijk.
Maar om dan anderen het recht op hetzelfde standpunt te ontzeggen, is nogal hypocriet.
Ook weer zoiets, je gaat niet in op de bron die ik je gaf om door te kunnen gaan met je geleuter. Nogal infantiel.quote:Ik vind het gedrag van Arib, Aboutaleb, Albayrak, Hirsch Ballin, Van Agt en Cohen niet bedenkelijk. Ook al heb ik tegen de Vreemdelingenwet van Cohen nogal wat bezwaren.
Bull, je hele postgeschiedenis is niet meer dan één grote riedel tegen alles en iedereen te schoppen die aan de rechterkant van het politieke spectrum zit.quote:Het gedrag van Wilders vind ik wel bedenkelijk, maar dat heeft dan weer niks te maken met zijn Indonesische herkomst of zijn Hongaarse vrouw.
oh de ironie.quote:Op maandag 3 mei 2010 08:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
Bull, je hele postgeschiedenis is niet meer dan één grote riedel tegen alles en iedereen te schoppen die aan de rechterkant van het politieke spectrum zit.
Ik heb ook geen last van de files. Dat hele fileleed is zwaar overtrokken en totale onzin. Betalen per KMquote:Op maandag 3 mei 2010 03:46 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
Ik merk vooral veel van Autochtoon tuig. Ze zuipen zich te pletter en hebben totaal geen respect voor anderen. Moslims hebben wij hier geen last van. Die gedragen zich prima en storen helemaal niet. Autochtonen daarentegen
Dit geeft enkel aan dat cultuur niet statisch is en zich kan afweren van welke invloeden dan ook.quote:Op zondag 2 mei 2010 17:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Sinds de jaren 50 zijn we een stuk toleranter geworden en hebben we de gristenen flink op hun plaats gezet, maar de gristenen zien het lawaai van vooral moslims als gelegenheid om zelf ook weer flink hun mond open te trekken.
We hebben dus gristelijke intoleranten, islamitische intoleranten en "normale" mensen. Dat zijn al 3 culturen.
Waarschijnlijk iemand met zelfhaat vanwege haar eigen dubbele nationaliteit.quote:Op maandag 3 mei 2010 09:06 schreef KoosVogels het volgende:
Nikita: Het grootste stuk sacherijn van FOK!
Koos: Het meest intolerante figuur van Fok!quote:Op maandag 3 mei 2010 09:06 schreef KoosVogels het volgende:
Nikita: Het grootste stuk sacherijn van FOK!
Goede analyse ware het niet dat ik Hongarije één van de meest corrupte landen van de EU vind en daartegenover Nederland één van de beste landen ter wereld om te leven.quote:Op maandag 3 mei 2010 09:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waarschijnlijk iemand met zelfhaat vanwege haar eigen dubbele nationaliteit.
Haar postgeschiedenis aanschouwende vult ze haar tijd voornamelijk met het zich afzetten tegenover haar mede-medelanders, om haar eigen buitenlandse (Hongaarse) achtergrond superieur te achten om in ons land en onze cultuur opgenomen worden. Vooralsnog ben ik echter van mening dat de importcultuur van een Ali B meer strookt met onze typische Nederlandse identiteit in zoverre die er mocht zijn, dan haar door gramschap en frustratie gevoede misantropie. Tenminste dat hoop ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |