abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 april 2010 @ 13:34:36 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80872342
Maar om het allemaal nog eens samen te vatten: Nee, de islam is niet onze ondergang. Wij zijn zelf onze ondergang. De islam vult een ontstaan vacuum. op.
The End Times are wild
  vrijdag 30 april 2010 @ 13:36:29 #202
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_80872389
quote:
Maar ik ben het met LXIV eens dat het nogal raar is dat uitgerekend een lid van het koningshuis dit stelt.
Of juist niet, gezien het feit dat er in het koningshuis weinig Nederlands bloed te vinden is.
quote:
Maxima bedoelde dat het prototype van Nederlander niet bestaat.. Er zijn vele diverse types Nederlanders .
Ze zei het op zo'n manier dat direct te snappen is wat ze bedoelde.... dat sommigen mensen het niet snappen komt door hun eigen ideologische kokervisie...

Ze heeft gewoon gelijk DE Nederlander bestaat niet.
Precies, soms heb ik het idee dat men doelbewust niet wil begrijpen wat ze zei.

Als een immigrant zich moet aanpassen aan DE Nederlander, welke Nederlander is dat dan? Ben ik dat? Is dat mijn buurman? Is dat de Nederlander die in Friesland in een klein dorpje woont? Is dat de Nederlander die in Amsterdam woont? Is dat de Nederlander die in Maastricht woont? Is dat de Nederlander die Gothic kleding draagt? Is dat de Sjonnie en Anita? Is dat Jan-Pieter en Eveline? Etc. etc. etc. DE Nederlander bestaat niet.
  vrijdag 30 april 2010 @ 13:49:35 #203
3542 Gia
User under construction
pi_80872676
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 13:36 schreef Dlocks het volgende:
DE Nederlander bestaat niet.
Nee, maar wel Nederlandse normen en waarden.
Als je een bank binnenloopt ben je zichtbaar voor de medewerkers en dat geldt voor elk openbaar gebouw. Waarom is het nodig om hier een wet voor te maken? Waarom kunnen boerkadraagsters zich op dit punt niet gewoon aanpassen. Hang er voor op straat een sluiertje voor en haal dat weg op het moment dat je een gebouw binnenloopt en zichtbaar hoort te zijn.
Als het in Nederland gebruikelijk is om op je werk of bij mensen op bezoek je hoofddoek of hoed af te zetten, waarom kunnen moslima's dat dan niet? Nou ja, de ene wel, de andere niet?
Als het in Nederland gebruikelijk is om klanten de hand te schudden, ongeacht afkomst of sexe, waarom moeten sommige moslims daar dan zo moeilijk over doen?

Dat soort zaken dus, daar moeten schijnbaar wetten voor gemaakt worden, anders kunnen zij zich niet aanpassen aan NORMaal Nederlands gedrag.

Voor de rest mogen ze gewoon hun gang gaan! Ze mogen bidden, wmb wordt er 5 keer per dag opgeroepen tot gebed, ze mogen ramadannen, maar vraag mij niet hier rekening mee te houden enz....

Wat betreft de kutmarokkaantjes. Ja, het ligt wel enigszins aan hun geloof dat ze zich zo gedragen, omdat ze zijn opgegroeid met het idee dat zij het enige ware geloof belijden en dus boven andere mensen staan. Ze vinden zichzelf bijzonder belangrijk en willen de baas zijn.

Dat andere bevolkingsgroepen zich ook crimineel gedragen heeft weer een andere oorzaak, zoals afzetten tegen vroeger imperialisme en onderdrukking en vaak ook gelegen in cultureel bepaald haantjesgedrag wat ze van thuis uit meekrijgen.

Maar om nou te zeggen dat het straatgeweld van de jonge marokkanen totaal los staat van het geloof, nee, ben ik het niet mee eens.
pi_80872688
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 13:36 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Of juist niet, gezien het feit dat er in het koningshuis weinig Nederlands bloed te vinden is.
[..]

Precies, soms heb ik het idee dat men doelbewust niet wil begrijpen wat ze zei.

Als een immigrant zich moet aanpassen aan DE Nederlander, welke Nederlander is dat dan? Ben ik dat? Is dat mijn buurman? Is dat de Nederlander die in Friesland in een klein dorpje woont? Is dat de Nederlander die in Amsterdam woont? Is dat de Nederlander die in Maastricht woont? Is dat de Nederlander die Gothic kleding draagt? Is dat de Sjonnie en Anita? Is dat Jan-Pieter en Eveline? Etc. etc. etc. DE Nederlander bestaat niet.
Wat een bull. De Nederlander bestaat wel degelijk, het is een heel breed pakket van normen, gebruiken, cultuur en waarden gedeeld gemeenschappelijke geschiedenis zoals ieder land of volk dat wel heeft.
De Nederlander mag alleen bij gratie bestaan tijdens koninginnedag en internationale sportevenementen en verder is het not done om enig nationalisme te uiten bij straffe afgefakkeld te worden als racist, nazi, kaalkop of stormfronter.

Moet je eens een Turk, Fransman of Marokkaan recht in zijn gezicht zeggen dat hij als landsman niet bestaat.
  vrijdag 30 april 2010 @ 13:52:36 #205
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_80872736
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 13:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is ze wel, want ze accepteert haar positie wel, inclusief toelagen, paleizen, reisjes etc. Als ze niet opportunistisch was dan zou ze gewoon een baan zoeken.
[..]
Bij gebrek aan betere informatie geef ik liefde de schuld, volgens mij had ze een prima salaris voor ze prinses werd. Maar dat heeft verder niets te maken met een vermeende "nederlandse cultuur" waar ik enorme kotsneigingen van krijg.
quote:
Ik ben er helemaal niet voor. Maar ze moeten wel beseffen welke functie ze hebben.
Jij bepaalt de functie van het koninklijk huis niet. Je kan het gelul accepteren of niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 30 april 2010 @ 13:53:31 #206
pi_80872758
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 13:50 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat een bull. De Nederlander bestaat wel degelijk,
Alleen al het feit dat wij het niet met elkaar eens zijn bewijst dat de Nederlandse cultuur niet bestaat,
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_80873578
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 13:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat wij het niet met elkaar eens zijn bewijst dat de Nederlandse cultuur niet bestaat,
Hoe kan je dit stellen? Mis ik iets?
  vrijdag 30 april 2010 @ 14:53:20 #208
pi_80874075
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 14:29 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Hoe kan je dit stellen? Mis ik iets?
Ik ken Dr.Nikita's standpunten over heel veel zaken en ik ben het niet 'r eens. Zij kijkt anders tegen de wereld aan dan ik dus hebben we een andere cultuur.
pi_80874331
quote:
verder is het not done om enig nationalisme te uiten bij straffe afgefakkeld te worden als racist, nazi, kaalkop of stormfronter.

slachtofferrol
Gelukkig beperkt zich dat tot bepaald types Nederlanders....
Stel je voor als dat standaard ingebouwd zit bij de hypothetische DE Nederlander.. die overigens niet bestaat maar een fantasie is van vreemdelingenhaters.
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:33:53 #210
37769 erodome
Zweefteef
pi_80874963
quote:
Op donderdag 29 april 2010 23:22 schreef LXIV het volgende:
Het gaat erom dat het Nederlandse volk een onvervreemdbaar recht van bestaan heeft. Net zo goed als ieder ander volk.
En hoe wordt daaraan getornd dan?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:42:27 #211
37769 erodome
Zweefteef
pi_80875115
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ondertussen wel hoop ik, hoewel ik je alleen online ken. Ik heb het alleen maar over massa-immigratie gehad en helemaal niet over repatriëring oid. Dat is mi ook niet reeël meer.

Maar stel, hypothetisch, de immigratie blijft hoog en neemt toe, vooral uit Afrika. Autochtone bevolkingsgroei blijft negatief. Over 60 jaar is bijna iedere Nederlander een neger. (allemaal hypothetisch). Naar mijn mening heeft het Nederlandse volk dan opgehouden te bestaan, alhoewel het land Nederland er fysiek nog kan liggen en er zelfs nog Nederlands gesproken zou kunnen worden.

Wat zou je er zelf van vinden als heel Turkije binnen 3 generaties Chinees werd?
Dit snap ik dus niet, waarom zo bang voor die verandering?
Genetisch gezien is het meer dan verstandig om te gaan mixen en vanuit die mengelmoesen door te gaan, erg goed voor het voorbestaan van de soort mens.
In die mengelmoesen zullen ook nederlandse genen zitten, die meestal ook al voortkomen uit andere vroegere mengelmoesen.

Globarisering is een feit en zal alleen maar toenemen, we staan op de drempel van een nieuwe tijd daarin, dat is meer iets om je over te verheugen dan om erover te treuren.
Ja, sommige dingen zullen nooit meer hetzelfde zijn, maar voor alles komt weer wat anders terug.

Die kleurtjes van mensen maak ik me niet zo druk om, wel zou ik graag de hang naar vrijheid van zijn en denken willen bewaren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:49:18 #212
pi_80875263
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:33 schreef erodome het volgende:

[..]

En hoe wordt daaraan getornd dan?
Het Nederlandse Volk bestaat helemaal niet, net als de nederlandse cultuur. Stropop.
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:50:16 #213
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_80875287
quote:

[..]

Wat een bull. De Nederlander bestaat wel degelijk, het is een heel breed pakket van normen, gebruiken, cultuur en waarden gedeeld gemeenschappelijke geschiedenis zoals ieder land of volk dat wel heeft.
De Nederlander mag alleen bij gratie bestaan tijdens koninginnedag en internationale sportevenementen en verder is het not done om enig nationalisme te uiten bij straffe afgefakkeld te worden als racist, nazi, kaalkop of stormfronter.

Moet je eens een Turk, Fransman of Marokkaan recht in zijn gezicht zeggen dat hij als landsman niet bestaat.
Nee, DE Nederlander bestaat al lang niet meer. Zo heb jij totaal andere normen en waarden dan ik. Zo heeft een Gothic totaal andere waarden en normen dan een Gabber. Zo hebben leden van de zwarte kousen kerk totaal andere normen en waarden dan een Atheïst. Zo hebben GL stemmers totaal andere normen en waarden dan VVD stemmers. En zo kun je eindeloos doorgaan.

Dat een immigrant zich zou moeten aanpassen aan DE Nederlander is dan ook onmogelijk, want die bestaat niet.

Wat een immigrant wel moet is zich netzoals iedere Nederlander zich aan de Nederlandse wet houden.
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:51:45 #214
182269 sneakypete
On the edge
pi_80875319
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het Nederlandse Volk bestaat helemaal niet, net als de nederlandse cultuur. Stropop.
Jouw 'rechten' bestaan evenmin, net zo goed onbewijsbare metafysica.
Toch hamer je er maar al te graag op wanneer het je uitkomt.
pi_80875366
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ken Dr.Nikita's standpunten over heel veel zaken en ik ben het niet 'r eens. Zij kijkt anders tegen de wereld aan dan ik dus hebben we een andere cultuur.
Oke, jij hebt een cultuur en Dr.Nikita heeft er een.

Hoezo zou dat bewijzen dat 'de Nederlandse cultuur' niet bestaat? Wie zegt dat heel Nederland hetzelfde moet denken over bijvoorbeeld de cultuur, wil er een Nederlandse cultuur bestaan?
  vrijdag 30 april 2010 @ 15:59:57 #216
37769 erodome
Zweefteef
pi_80875476
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 13:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, maar wel Nederlandse normen en waarden.
Als je een bank binnenloopt ben je zichtbaar voor de medewerkers en dat geldt voor elk openbaar gebouw. Waarom is het nodig om hier een wet voor te maken? Waarom kunnen boerkadraagsters zich op dit punt niet gewoon aanpassen. Hang er voor op straat een sluiertje voor en haal dat weg op het moment dat je een gebouw binnenloopt en zichtbaar hoort te zijn.
Als het in Nederland gebruikelijk is om op je werk of bij mensen op bezoek je hoofddoek of hoed af te zetten, waarom kunnen moslima's dat dan niet? Nou ja, de ene wel, de andere niet?
Als het in Nederland gebruikelijk is om klanten de hand te schudden, ongeacht afkomst of sexe, waarom moeten sommige moslims daar dan zo moeilijk over doen?

Dat soort zaken dus, daar moeten schijnbaar wetten voor gemaakt worden, anders kunnen zij zich niet aanpassen aan NORMaal Nederlands gedrag.

Dat je aan een autoriteit je gezicht moet laten zien op aanvraag ben ik het helemaal mee eens en is in sommige situatie's nodig om de veiligheid van iedereen te kunnen bewaren.
Het is niet dat het stikt van de burqa draagster en in de praktijk loopt dat meestal prima, daar valt iig best wel een mouw aan te passen zodat iedereen tevreden is.
Maar wat is het probleem met het weigeren van een hand als je dat netjes vervangt door een ander gebaar van respect?

Kijk, als er heel provocerend een hand wordt geweigerd en er wordt uitleg noch vervanging aangeboden dan is het gewoon onbeleefd gedrag.
Maar als iemand netjes zegt, sorry, vanuit mijn visie is het onbeleefd om je een hand aan te bieden en het vervangt voor een ander gebaar wat is dan het probleem?
Aan alle voorwaarden van respect is dan voldaan, waarvoor die hand schudden symbool staat, is dat symbool niet genoeg, hoe die ook wordt uitgevoerd?

Of dat hoofddoekje, in welke situatie kan dat nu een probleem zijn dat je je erdoor beledigd voelt zeg?
Ik kan me geen enkele situatie inbeelden, serieus niet.
Wel waar een hoofddoekje onveilig zou kunnen zijn, dat het daar gewoon geweigerd wordt of alleen in aangepaste vorm zodat veiligheid gegarandeerd wordt vind ik niet meer dan normaal.
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:02:15 #217
pi_80875524
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:51 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Jouw 'rechten' bestaan evenmin, net zo goed onbewijsbare metafysica.
Toch hamer je er maar al te graag op wanneer het je uitkomt.
Ik hamer niet op onbewijsbare zaken. Ik hamer juist op bewijs.
En rechten eigen ik me gewoon toe, je zal met argumenten moeten komen om me die af te pakken.

Zo hoort het, uitgangspunt is vrijheid (want dat is gratis). Wil je wat anders mag je dat bewijzen.
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:05:26 #218
pi_80875580
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 15:54 schreef Complexiteit het volgende:

[..]

Oke, jij hebt een cultuur en Dr.Nikita heeft er een.

Hoezo zou dat bewijzen dat 'de Nederlandse cultuur' niet bestaat?
Als 2 Nederlanders al een verschillende cultuur hebben, hoe wil je dan volhouden dat er überhaupt een Nederlandse cultuur is?

Die cultuur waar Dr. Nikita het steeds over heeft, bestaat alleen in haar natte dromen.
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:10:44 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80875669
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als 2 Nederlanders al een verschillende cultuur hebben, hoe wil je dan volhouden dat er überhaupt een Nederlandse cultuur is?

Die cultuur waar Dr. Nikita het steeds over heeft, bestaat alleen in haar natte dromen.
Het is onzin om te beweren dat een cultuur of identiteit niet bestaat omdat binnen die cultuur of identiteit verschillen zijn. Dan bestaat er geen enkele cultuur of identiteit.

Het gaat niet om de verschillen, het gaat juist om de grote gemene deler. Dát is wat die cultuur maakt.

Als ik een groep willekeurige Japanners of Nederlanders pak, allemaal even lang, ik doe ze pakken en maskers om zodat ik niet kan zien wat er achter zit, kan ik met simpel het gedrag observeren al binnen 5 minuten zeggen welke groep de Japanners en welke groep de Nederlanders zijn. En dat kan ik voor iedere willekeurige groep Nederlanders en Japanners. Net zoals het onzin is te beweren dat er geen rassen zijn omdat er binnen een ras ook weer variatie is, is het onzin om te beweren dat cultuur en/of de Nederlandse cultuur, niet bestaat omdat het verschillen zijn. Het gaat juist om de overeenkomsten, niet om de verschillen.
The End Times are wild
pi_80875834
quote:

[..]

Zoals jij het stelt bestaat er geen volk met een eigen cultuur, met als uitzondering misschien een of andere prehistorische indianenstam..
  vrijdag 30 april 2010 @ 16:18:36 #221
37769 erodome
Zweefteef
pi_80875844
quote:

[..]

Ik ben het er niet mee eens dat we cultuurloos zijn als "volk" zijnde.
We kennen een lange geschiedenis van satire, een hang naar vrijheid in denken en doen, we hebben (lang) een grote tolerantie (gehad), alhoewel we tegelijkertijd ook graag mopperen zo nu en dan(of wat vaker ).
Zo zijn er nog wel meer dingen aan te wijzen die maken dat we ons "nederlander" voelen en dat we ook echt net een beetje anders blijken te zijn dan anderen, wat goed te merken is als je op reis gaat naar een ander land.

Het duurt meestal wel wat jaartjes voordat je minder nederlander gaat voelen als je ergens anders gaat wonen, als dat gevoel ooit al overgaat helemaal.
Dat gaat op voor zo goed als iedereen die een geboren nederlander is, die nooit in een ander land heeft gewoond(dat bwust heeft meegemaakt zelfs).

Ik vind het altijd erg grappig om bv marokkanen te horen die dan weer een tijd in marokko geweest zijn, dan zie je pas echt hoe nederlands ze uiteindelijk zijn.
Of om nederlanders in het buitenland te observeren en eens na te denken aan hoe je zelf dan net zo goed zo opvalt als nederlander.
Je wordt herkent aan je "splaakgeblek" in die taal, aan je doen en laten en aan vanalles uiteindelijk, dat is heel grappig.
pi_80875992
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 16:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is onzin om te beweren dat een cultuur of identiteit niet bestaat omdat binnen die cultuur of identiteit verschillen zijn. Dan bestaat er geen enkele cultuur of identiteit.

Het gaat niet om de verschillen, het gaat juist om de grote gemene deler. Dát is wat die cultuur maakt.

Als ik een groep willekeurige Japanners of Nederlanders pak, allemaal even lang, ik doe ze pakken en maskers om zodat ik niet kan zien wat er achter zit, kan ik met simpel het gedrag observeren al binnen 5 minuten zeggen welke groep de Japanners en welke groep de Nederlanders zijn. En dat kan ik voor iedere willekeurige groep Nederlanders en Japanners. Net zoals het onzin is te beweren dat er geen rassen zijn omdat er binnen een ras ook weer variatie is, is het onzin om te beweren dat cultuur en/of de Nederlandse cultuur, niet bestaat omdat het verschillen zijn. Het gaat juist om de overeenkomsten, niet om de verschillen.
Maar 't is toch logisch dat een volk met schijnbaar al zijn unieke normen en waarden een keer ophoudt te bestaan. Dat is toch in het verleden ook gebeurd. In de Middeleeuwen had je Hoeken en Kabeljauwen. Nu weet bijna niemand meer welke standpunten deze groepen hadden en waardoor ze van mening verschilden. Er is binnen NL oorlog geweest tussen Friezen en Hollanders, tussen de Hertog van Gelre en de Bisschop van Utrecht.
Ik denk bovendien dat er tussen een katholieke carnavalvierende Limburger en een katholieke carnalvalvierende Keulenaar minder verschil zit dan tussen die Limburger en een calvinistische Fries.
Landen (en dus ook volkeren) zijn door toeval ontstaan. Als Philips II niet zo hardnekkig was geweest in zijn anti-protestante houding, was Willem van Oranje waarschijnlijk nooit Stadhouder geworden etc. etc. en zaten we nog bij Spanje....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_80877520
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 13:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Fijn voor je mening maar zoals je zegt dat het bewijst is nog een grotere onzin. Je bewijst helemaal niets, je roept maar wat om te roepen.
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ken Dr.Nikita's standpunten over heel veel zaken en ik ben het niet 'r eens.
Fijn toch, dat heet nou vrijheid van denken. En nou niet zo overdrijven, je kent zelfs nog geen kleine fractie van mijn standpunten.
quote:
Zij kijkt anders tegen de wereld aan dan ik dus hebben we een andere cultuur.
Klopt, ik kijk anders tegen de wereld aan en we hebben idd een andere cultuur want jij onkent dat je er een hebt. Ik heb het Hongaarse cultuur en ook nog het Nederlandse, dus een mix. Volgens je eigen zeggen heb jij niets, ben je een lege omhulsel die zelfs zijn eigen afkomst loochent. Of je nou Nederlander of Hottentot bent maakt niets uit, je vegeteert doelloos.

De deccenia lange indoctrinatie vanuit de overheid heeft wel zijn vruchten afgeworpen bij velen.

.
quote:

[..]

Ahh, volgens jou heeft niemand een cultuur?
quote:
Nou, in mijn ultieme droom kan ik mij echt niet vinden en vergelijken met bosjesmannen en mannetjes met peniskokers. In mijn cultuur komt evenmin de zelfverlooching niet voor of in de verste verte kan ik mij niet vereenzelvigen met moslims en hun gebruiken om maar een paar details te noemen.
  vrijdag 30 april 2010 @ 17:37:00 #224
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_80877710
DR Nikita stem je pvv?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_80877830
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 17:37 schreef phpmystyle het volgende:
DR Nikita stem je pvv?
Nee, op FIDESZ.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo