Doe's een citaatje, dan?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:30 schreef Rebel71 het volgende:
Met 9 jaar mag een kind gaan oefenen met het doekje, met 13 jaar is het zowieso al verplicht volgens de Koran
Wel eens van zoiets als demografie gehoord? Ik vermoed van niet namelijk.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:30 schreef Rebel71 het volgende:
Verplichte hoofddoekjes is een onderdeel van de Sharia-wet. Die hier eens ingevoerd gaat worden als de zo rijkelijk groeiende Islamitische deelbevolkingin ons land op hun favouriete islamitische partij gaat stemmen...
dat gaat dus ook gelden voor JOUW kinderen/kleinkinderen....
Kwestie van een paar decennia afwachten....
Met 9 jaar mag een kind gaan oefenen met het doekje, met 13 jaar is het zowieso al verplicht volgens de Koran
Mjah, dat zie ik in Nederland echt niet gebeuren hoor. Maar goed, wat weet ik er nu van? Ik heb alleen maar dagelijks contact met honderden Islamitische jongeren en tientallen Islamitische ouders.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:30 schreef Rebel71 het volgende:
Verplichte hoofddoekjes is een onderdeel van de Sharia-wet. Die hier eens ingevoerd gaat worden als de zo rijkelijk groeiende Islamitische deelbevolkingin ons land op hun favouriete islamitische partij gaat stemmen...
dat gaat dus ook gelden voor JOUW kinderen/kleinkinderen....
Kwestie van een paar decennia afwachten....
Zozo, één heel Islamitisch persoon?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:38 schreef Rebel71 het volgende:
Dat zijn de letterlijke woorden van een Somalische moeder van 3 kinderen, die redelijk Nederlands spreekt
Het is een heel gemakkelijke discussie. Nederland is wel vol, dus stop die absurde immigrantenstroom, importbruiden etc. Stop daar nu eens definitief mee. Dat is het enige wat problematische vormen gaat aannemen.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:21 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
Totdat jij te maken krijg met discriminatie, omdat jouw ( kleindochter) GEEN hoofddoekje draagt, of een rok zonder wollen sokken eronder. Dat is wat de Islam hier in nederland wil gaan bereiken, en als niemand dat een halt toe roept, wordt Nederland binnen nu en 30 jaar een islamitische staat!
quote:Op donderdag 29 april 2010 10:38 schreef Rebel71 het volgende:
Dat zijn de letterlijke woorden van een Somalische moeder van 3 kinderen, die redelijk Nederlands spreekt
Touché.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:37 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Mjah, dat zie ik in Nederland echt niet gebeuren hoor. Maar goed, wat weet ik er nu van? Ik heb alleen maar dagelijks contact met honderden Islamitische jongeren en tientallen Islamitische ouders.
En nee, ik ben geen boomknuffelaar, stem niet uitgesproken links en ik ontken ook echt niet dat er problemen zijn met bepaalde groeperingen.
Wat vervelend, maar dat zegt toch niets over alle andere moslims in Nederland?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:41 schreef Rebel71 het volgende:
Haar dochtertje is dikke maatjes met mijn dochtertje, maar ze mag niet komen spelen omdat wij een hond hebben, want dat is volgens de islamitische wet "haram" ( lees": onrein)
quote:Op donderdag 29 april 2010 10:46 schreef Batsnek het volgende:
Je mag en kan een mens niet veroordelen op basis van afkomst of geloof. Ik heb zelf helemaal niks met religie of geloof, maar een mens is een individu, en die kan je niet veroordelen op een kenmerk van een bepaalde groep.
Ik heb zelf ook nog NOOIT een probleem gehad met een moslim. Ik hoor vaker verhalen van christelijke indoctrinatie dan over moslims die anderen hun wil opleggen. Ik snap ook niet waar die angst ineens uit voort komt. Die paar straatschoffies die een buurt verzieken worden er steeds bijgesleept om maar duidelijk te maken hoe gevaarlijk ze zijn voor de maatschappij.
Vlak voor mijn huis zit een islamitisch koffiehuis en daar zitten altijd talloze moslimmannetjes gezellig thee te drinken en voetbal te kijken. Ik snap echt niet hoe je het in je hoofd haalt, om hun als een gevaar voor de samenleving te zien. Want dat doe je namelijk als je zegt dat moslims de schuld van een bepaald probleem zijn. Of m'n islamtische huisgenoot die aan de zelfde school studeerd, waarop ik gezeten heb.
Het vriendinnetje van een nichtje van mij mag ook niet bij haar komen spelen, want mijn zus heeft een kat en het broertje van het vriendinnetje is allergisch voor katten.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:41 schreef Rebel71 het volgende:
Haar dochtertje is dikke maatjes met mijn dochtertje, maar ze mag niet komen spelen omdat wij een hond hebben, want dat is volgens de islamitische wet "haram" ( lees": onrein)
Ten eerste staan de "straatschoffies" los van de Islam (of heb jij ook een Somalische moeder gesproken die een verband tussen de problemen met straatjeugd en met de verzen uit de Koran heeft weten te leggen?) en ten tweede zie ik het probleem niet in van een koffiehuis. De RK-koffiehuizen? Naast zo'n beetje iedere RK-kerk stond vroeger al een café, genoeg te kiezen dus...quote:Op donderdag 29 april 2010 10:55 schreef Rebel71 het volgende:
En die "straatschoffies" mogen hier straks de dienst gaan uitmaken?
En een Islamitisch koffiehuis, de naam zegt het al, waar zijn de RK- koffiehuizen?
Over samenklonteren gesproken...
Die dienst gaan uitmaken hoe bedoel je? Ik heb nog geen marrokaanse straatterroristen door de wijk zien marcheren.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:55 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
En een Islamitisch koffiehuis, de naam zegt het al, waar zijn de RK- koffiehuizen?
Straatschoffies de dienst uit laten maken, is iets wat onze overheid bepaalt. Die moeten durven ingrijpen en die gastjes eens een pak rammel durven geven. Niets mis mee, niets discriminerends aan, maar orde en gezag is wat zij nodig hebben. Zolang dit een situatie van "pappen en nathouden" blijft, houden die jochies vrij spel.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:55 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
Juist, maar dat heeft meer met de onzinnige nederlandse bureaucratie te maken dan met het geloof van iemand die de buurt terroriseert. Straks gaan we het nog als excuus gebruiken, ali heeft een bushokje in elkaar getrapt, maar dat komt omdat hij islamtisch is.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:00 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Straatschoffies de dienst uit laten maken, is iets wat onze overheid bepaalt. Die moeten durven ingrijpen en die gastjes eens een pak rammel durven geven. Niets mis mee, niets discriminerends aan, maar orde en gezag is wat zij nodig hebben. Zolang dit een situatie van "pappen en nathouden" blijft, houden die jochies vrij spel.
Die koffiehuizen? Kom op, leven en laten leven. Die mensen hebben daar iets gemeenschappelijks. Dat is hun goed recht en hebben wij totaal geen last van. Doe niet zo bang.
De Islam respecteert onze Nederlandse wet niet, en onze normen en waarden ook niet....quote:Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Juist, maar dat heeft meer met de onzinnige nederlandse bureaucratie te maken dan met het geloof van iemand die de buurt terroriseert. Straks gaan we het nog als excuus gebruiken, ali heeft een bushokje in elkaar getrapt, maar dat komt omdat hij islamtisch is.Je geloof geeft geen reet te maken met je hoe je je dient te gedragen, of je christelijk os moslim bent, je hebt je gewoon te houden aan de Nederlandse wet.
Waren ze maar echt islamitisch, dan zouden ze zulk gedrag niet vertonen.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:03 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Juist, maar dat heeft meer met de onzinnige nederlandse bureaucratie te maken dan met het geloof van iemand die de buurt terroriseert. Straks gaan we het nog als excuus gebruiken, ali heeft een bushokje in elkaar getrapt, maar dat komt omdat hij islamtisch is.Je geloof geeft geen reet te maken met je hoe je je dient te gedragen, of je christelijk os moslim bent, je hebt je gewoon te houden aan de Nederlandse wet.
Nee, moslims respecteren een bang, xenofoob, discriminerend mannetje als jij niet. En ik geef ze groot gelijk, dat zou ik namelijk ook niet doen.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:05 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
De Islam respecteert onze Nederlandse wet niet, en onze normen en waarden ook niet....
En je hebt je nu speciaal geregistreerd om wel tientallen keren hetzelfde te herhalen maar niet inhoudelijk op tegenargumenten in te gaan?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:05 schreef Rebel71 het volgende:
De Islam respecteert onze Nederlandse wet niet, en onze normen en waarden ook niet....
Dat vind k van de PVV dus oa wel een goede redenering: de OUDERS verantwoordelijk stellen voor de daden van hun kinderen...., ongeacht geloofsovertuiging..quote:Op donderdag 29 april 2010 11:06 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Waren ze maar echt islamitisch, dan zouden ze zulk gedrag niet vertonen.
[..]
Nee, moslims respecteren een bang, xenofoob, discriminerend mannetje als jij niet. En ik geef ze groot gelijk, dat zou ik namelijk ook niet doen.![]()
quote:Op donderdag 29 april 2010 11:06 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nee, moslims respecteren een bang, xenofoob, discriminerend mannetje als jij niet. En ik geef ze groot gelijk, dat zou ik namelijk ook niet doen.![]()
"Allemaal bullshit" zei een kennis van me, een Turkse moslima die met een 14 jaar oudere gescheiden Nederlander getrouwd is.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:38 schreef Rebel71 het volgende:
Goed, we weten nu dat je PVV stemt en dat je je speciaal hebt geregistreerd om ons dat herhaardelijk te vertellen. We weten het nu, geloven je ook (wat betreft het feit dat je PVV gaat stemmen) en hebben vooral veel medelijden met je dat jij je leven blijkbaar laat beheersen door de Islam.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:12 schreef Rebel71 het volgende:
Dat vind k van de PVV dus oa wel een goede redenering: de OUDERS verantwoordelijk stellen voor de daden van hun kinderen...., ongeacht geloofsovertuiging..
Dat pakt dus zowel de autochtone crimineeltjes aan als de Marrokkaanse straatschoffies als de Suri/Anti.
Dus omdat jij gepest wordt door een paar straatschoffies moeten alle moslims de hoogovens in?quote:Op donderdag 29 april 2010 11:17 schreef Rebel71 het volgende:
Niet inhoudelijk ingaan op?
Als ik alle voorbeelden uit de practijk zou weergeven die ik hier dagelijks tegenkom,zou mijn identiteit zo niet meer anoniem meer zijn.. En je moet toch het nodige negatieve met Moslims meegemaakt hebben om zo anti-Moslim te worden als ik. Nee, als je in Purmerend woont, maak je zulke dingen niet mee nee, of in je Villawijk. Maar in de multiculturele wijken met voornamelijk Islamische Mocro's, DAAR spelen de meeste problemen. En zulke wijken komen er steeds meer....
Hoe dan ook, voor mij blijft t PVV!
Nogmaals, ik heb de afgelopen vijf jaar dagelijks met honderden Islamitische jongeren te maken gehad, heb Islamitische buren, maar heb nog nooit problemen gehad. Misschien roep je het wel gewoon over jezelf af...quote:Op donderdag 29 april 2010 11:17 schreef Rebel71 het volgende:
Als ik alle voorbeelden uit de practijk zou weergeven die ik hier dagelijks tegenkom,zou mijn identiteit zo niet meer anoniem meer zijn.. En je moet toch het nodige negatieve met Moslims meegemaakt hebben om zo anti-Moslim te worden als ik. Nee, als je in Purmerend woont, maak je zulke dingen niet mee nee, of in je Villawijk. Maar in de multiculturele wijken met voornamelijk Islamische Mocro's, DAAR spelen de meeste problemen. En zulke wijken komen er steeds meer....
quote:Op donderdag 29 april 2010 11:27 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Gerard Cox stempt nu ook al PVV:
http://www.dumpert.nl/med(...)dwdd_gerard_cox.html
Wat ik als het probleem met de PVV vind is dat haar "ideologie" gebaseerd is op haat. Haat jegens de islam. Een haat die in mijn ogen redeloos is.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:21 schreef Rebel71 het volgende:
De enige die de massa-immigratie ook echt een halt wil toeroepen, is dan ook de PVV.
Als het zo doorgaat, komt mijn dochter dan nog wel een Nederlander tegen die onze eigen cultuur aanhangt?
Want het aantal allochtone kinderen groeit zeker 3x zo snel als onze autochtone koters.
Want ik wil straks voor mijn dochter absoluut geen Islamiet als partner, zal er alles aan doen om dat te voorkomen.
En dat moet k toch zelf doen, daar kan de PVV me helaas NIET bij helpen
Probleem met Wilders is dat hij wel ziet dat er een probleem is (dat ziet iedereen), maar zijn analyse van wat de oorzaak is van het probleem en hoe je dit probleem moet oplossen is onjuist.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:31 schreef Rebel71 het volgende:
[..] Geert draagt deze uitspraak verder uit en beargumenteert hem.
Ik vind niet dat Geert haat zaait, hij ziet wat verdere Islamisering gaat doen met Nederland. En die Islamisering is al verregaander gan we denken....
[..]
Die gaan naar de ski-hut of coma zuipen bij iemand thuis.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:55 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
Mijn god, wat een simplitisch jankverhaal. Ik ga niet eens moeite om jou op andere gedachten te brengen. Jij hebt je immers al verzoend met de gedachte dat moslims de reden zijn dat jouw leven zo enorm hard zuigt.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:17 schreef Rebel71 het volgende:
Je brengt je gefipte gedachten niet over op je kinderen, hoop ik.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:41 schreef Rebel71 het volgende:
Maak je geen zorgen, dat heeft toch geen effect.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je brengt je gefipte gedachten niet over op je kinderen, hoop ik.
Voor 50.000 valt er best te onderhandelen kameraad, maar Moslims laten zich niet wegjagen voor een lullig bedrag als 10.000 natuurlijkquote:Op donderdag 29 april 2010 11:22 schreef Rebel71 het volgende:
En ze hoeven niet allemaal de hoogovens in, geeneen zelfs.Als t aan mij ligt krijgen een aantal een enkeltje thuisland en 10.000 euro toe als oprotpremie voor hun "vrijwillige remigratie"
DIt geldt niet alleen voor Moslims; geef mij 50.000 euro om te vertrekken en ik ben vandaag nog weg.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:53 schreef Aloulou het volgende:
Voor 50.000 valt er best te onderhandelen kameraad, maar Moslims laten zich niet wegjagen voor een lullig bedrag als 10.000 natuurlijk
Welke MASSA immigratie?quote:Op donderdag 29 april 2010 12:15 schreef LXIV het volgende:
massa-immigratie
2008 en 2009 waren weer record-jaren qua immigratie. En waar komt anders die demografische omwenteling vandaan die je iedere dag met eigen ogen aanschouwen kunt? Als ik nu in Utrecht over straat loop zie ik 50% allochtonen, dat was 20 jaar geleden nog heel anders.quote:Op donderdag 29 april 2010 19:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Welke MASSA immigratie?
Bij "massa" denk ik aan honderdduizenden per jaar of zo, niet de enkele tienduizenden die over de afgelopen 10 jaar zijn binnengekomen..... en in 2005 en 2006 was er zelfs een emigratieoverschot, inclusief onder de niet-westerse allochtonen.
Door de wetswijziging in de immigratiewet die in 2003 inging is het een stuk rustiger geworden qua immigratie, en komt echt niet iedereen zomaar meer binnen.
Zie ook hier: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=03742&D1=0-1,3&D2=0&D3=0&D4=1-2&D5=0&D6=5-13&HDR=T&STB=G1,G2,G3,G4,G5&VW=T
Er is momenteel geen sprake van "massa-immigratie".
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=03742&D1=0-1,3&D2=0&D3=0&D4=a&D5=0&D6=10-13&HDR=T&STB=G1,G2,G3,G4,G5&VW=Tquote:Op donderdag 29 april 2010 20:49 schreef LXIV het volgende:
2008 en 2009 waren weer record-jaren qua immigratie.
De grote steden zijn altijd al magneten geweest voor allochtonen. Ik woonde zelf in IJsselstein, dus ik weet goed dat er in Utrecht veel allochtonen wonen. En dat komt denk ik ook door de massa-bouw-woede in Utrecht in de jaren 50, 60, en 70..... Kanaleneiland en Overvecht zijn allemaal goedkope flatwoningen, en laag betaalde arbeidskrachten komen vanzelf in goedkope flatwoningen terecht.quote:Als ik nu in Utrecht over straat loop zie ik 50% allochtonen, dat was 20 jaar geleden nog heel anders.
Ik snap niet dat mensen zoiets gewoon ontkennen kunnen. Je bent toch niet blind?
Mijn bezwaar is dan ook niet specifiek tegen MOSLIM-migranten. En linksom of rechtsom, in 60 jaar tijd is het aantal moslims in Nederland gegroeid van enkele honderden naar ca. een miljoen. Dat is een groeipercentage van 16% per jaar. Dat is gewoon fors te noemen.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:09 schreef maartena het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=03742&D1=0-1,3&D2=0&D3=0&D4=a&D5=0&D6=10-13&HDR=T&STB=G1,G2,G3,G4,G5&VW=T
En als je die cijfers er even op na gaat, dan zul je zien dat het hier voornamelijk gaat om Polen, Bulgaren, Roemenen, die binnen de EU naar Nederland reizen, en dat het aantal Moslims wat Nederland binnen komt nauwelijks veranderd is in de afgelopen jaren.
In 2008 kwamen er bijvoorbeeld maar liefst 52 Marokkanen bij, en zijn er per saldo de afgelopen 4 jaar dus meer Marokkanen vertrokken dan dat er bij gekomen zijn. (En 1320 Turken trouwens in 2008, maar per saldo over de afgelopen 4 jaar slechts 1671 in totaal).
Ja er is meer immigratie, maar voornamelijk binnen Europa.
[..]
De grote steden zijn altijd al magneten geweest voor allochtonen. Ik woonde zelf in IJsselstein, dus ik weet goed dat er in Utrecht veel allochtonen wonen. En dat komt denk ik ook door de massa-bouw-woede in Utrecht in de jaren 50, 60, en 70..... Kanaleneiland en Overvecht zijn allemaal goedkope flatwoningen, en laag betaalde arbeidskrachten komen vanzelf in goedkope flatwoningen terecht.
Overigens is 50% overdreven, volgens Wikipedia zou het gaan om een derde, dus 33%. Tenzij je inderdaad in Kanaleneiland rondloopt. Verder moet je kijken waar die allochtonen vandaan komen..... het grootste deel wat nu rondloopt is niet vanwege "massa-immigratie", maar omdat ze gewoon in Nederland zijn geboren.
Je kunt ook op CBS terugkijken tot 1995 (of verder?) en precies nagaan waar mensen de afgelopen 15 jaar vandaan kwamen.... je ziet dan vooral pieken in voormalig Joegoslavië vanwege de oorlog daar, een kleine piek in Irak/Afghanstan vanwege oorlog in 2003/2004, maar vooral een migratie binnen Europa..... de Marokkanen en Turken die binnenkomen zijn voornamelijk uitgehuwelijkten (dat is ook weer een ander verhaal) en vrijwillige partners die naar Nederland komen.
Kortom, Ja er was immigratie..... maar het aantal MOSLIM-migranten is niet schrikbarend hoog geweest.
Maar deze topic gaat er wel over dat de Islam de ondergang zou betekenen.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:16 schreef LXIV het volgende:
Mijn bezwaar is dan ook niet specifiek tegen MOSLIM-migranten.
De islam is geen oorzaak maar een symptoom. De oorzaken zijn ons eigen cultuurrelativisme en decadentie.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar deze topic gaat er wel over dat de Islam de ondergang zou betekenen.
Maak dat Rebel71 wijs...quote:Op donderdag 29 april 2010 21:23 schreef LXIV het volgende:
De islam is geen oorzaak maar een symptoom. De oorzaken zijn ons eigen cultuurrelativisme en decadentie.
Dat zijn dus meestal in Nederland geboren, tweede generatie allochtonen.quote:Als je het hebt over 33% allochtonen in Utrecht dan moet je ook meerekenen dat in de leeftijdsgroep 0-28 het percentage al ruim over de 60% is.
Dat zal er van afhangen in hoeverre men er in zal slagen te integreren. Dat hoeft niet per se altijd plaats te vinden. Kijk naar de zigeuners, die al eeuwen door Europa trekken en nog steeds een eigen groep zijn, of naar de Joden die ook altijd heel duidelijk een afgescheiden groep waren. De Hugenoten daarentegen zijn in principe geheel opgenomen, alleen hun achternamen herinneren nog aan het verleden.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:40 schreef maartena het volgende:
Met betrekking tot Utrecht het volgende:
Iets meer dan een vijfde van de Utrechters van niet-westerse herkomst
Vanaf 2007 hanteert de gemeente Utrecht de CBS-definitie voor de herkomst van bevolkingsgroepen. Het percentage westerse allochtonen bedraagt nu 10% en het aandeel Utrechters met een niet-westerse herkomst is 21%. Laatstgenoemde groep bestaat voor het grootste gedeelte uit Marokkanen (25.400), gevolgd door Turken (12.900) en de groep overig niet-westers (12.400). Naar verwachting neemt het aantal allochtone Utrechters de komende jaren iets sterker toe dan het aantal autochtonen, waardoor het aandeel allochtonen stijgt van 31% in 2007 naar 35% in 2022. Dit percentage ligt ruim boven het toekomstig landelijk gemiddelde (22%), maar behoorlijk lager dan in de andere G4-steden (percentage allochtonen boven de 50%). De groei van het aantal allochtone Utrechters zit voor een belangrijk deel bij de groep ‘overige westerse allochtonen’. Dit is in overeenstemming met wat het CBS voor Nederland verwacht. Door de nieuwe migratiemogelijkheden worden Oost-Europeanen aangetrokken. Andere Europeanen en Amerikanen komen naar Nederland vanwege de vraag naar hoger gekwalificeerde arbeid.
[..]
Dat zijn dus meestal in Nederland geboren, tweede generatie allochtonen.
Daarbij vraag ik me dan wel af.... deze mensen zijn IN Nederland geboren en dragen de Nederlandse nationaliteit..... maar behouden wel de cultuur die door hun ouders is meegegeven. Wanneer precies worden ze gezien als Nederlander? Of zal iemand met een andere huidskleur dan blank altijd als "buitenlander" worden aangemerkt?
Alleen literatuur van voor 1920.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:55 schreef Complexiteit het volgende:
De Islam is het probleem niet.. en daar houd m'n post bij op, heb het veel te druk om hier op in te gaanVergeef me.
LXIV, je noemt cultuurrelativisme en decadentie. Ben er wel enigzins mee bekend. Heb je toevallig aanraders qua literatuur mbt die onderwerpen?
Nee, dat heb ik tevergeefs ook al een aantal malen proberen aan te kaarten..... met de problemen omtrent immigratie in de VS (latino's) en andere westerse landen zoals Australië en Nieuw Zeeland, waar compleet andere, niet-moslim minderheden voor problemen zorgen.quote:
Wilders speelt het slim door al zijn pijlen op één groep te richten. De moslims, liever nog specifiek de Marokkanen. Daardoor lijkt hij wat minder extreem, zien veel andere groepen hem niet direct als een bedreiging.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik tevergeefs ook al een aantal malen proberen aan te kaarten..... met de problemen omtrent immigratie in de VS (latino's) en andere westerse landen zoals Australië en Nieuw Zeeland, waar compleet andere, niet-moslim minderheden voor problemen zorgen.
Het is gewoon "toeval" dat ten zuiden en zuid-oosten van Europa een enorm moslim-rijk gebied ligt, en dat veel migranten daar vandaan komen.
Dat Antillianen en Surinamers - ook geen moslims - ook voor criminaliteit en andere problemen zorgen, beiden zelfs meer dan Turken bijvoorbeeld, wil er bij sommigen ook niet in.
Precies. De Islam heeft wel te maken met heel specifieke 'problemen' maar het algemene, grote probleem is een wereldwijd probleem dat zich al eeuwen bestaat. Dat algemene probleem heeft NIKS met de Islam te maken.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik tevergeefs ook al een aantal malen proberen aan te kaarten..... met de problemen omtrent immigratie in de VS (latino's) en andere westerse landen zoals Australië en Nieuw Zeeland, waar compleet andere, niet-moslim minderheden voor problemen zorgen.
Het is gewoon "toeval" dat ten zuiden en zuid-oosten van Europa een enorm moslim-rijk gebied ligt, en dat veel migranten daar vandaan komen.
Dat Antillianen en Surinamers - ook geen moslims - ook voor criminaliteit en andere problemen zorgen, beiden zelfs meer dan Turken bijvoorbeeld, wil er bij sommigen ook niet in.
Je snapt niet wat de beweegredenen zijn van immigranten. En dat ze altijd van minder rijke naar rijkere landen blijven komen. Dan kun je ze "terugsturen" (door de rechten van de mens niet te respecteren, natuurlijk) maar dat lost niets op. Alleen misschien de gemoedstoestand van die onwetende groep autochtonen.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:22 schreef Rebel71 het volgende:
En ze hoeven niet allemaal de hoogovens in, geeneen zelfs.Als t aan mij ligt krijgen een aantal een enkeltje thuisland en 10.000 euro toe als oprotpremie voor hun "vrijwillige remigratie"
Ben je je er wel van bewust dat cultuur een veranderend iets is, dat ons land hier al vele keren is veranderd onder de invloed van mensen van buitenaf, dat we alleen zo zijn geworden door vermeningen en veranderingen in cultuur?quote:Op donderdag 29 april 2010 09:21 schreef Rebel71 het volgende:
De enige die de massa-immigratie ook echt een halt wil toeroepen, is dan ook de PVV.
Als het zo doorgaat, komt mijn dochter dan nog wel een Nederlander tegen die onze eigen cultuur aanhangt?
Want het aantal allochtone kinderen groeit zeker 3x zo snel als onze autochtone koters.
Want ik wil straks voor mijn dochter absoluut geen Islamiet als partner, zal er alles aan doen om dat te voorkomen.
En dat moet k toch zelf doen, daar kan de PVV me helaas NIET bij helpen
Tja, even heel hard, maar als dat keurig via de democratie plaats zal vinden en dat bestel ook democratisch zou blijven, wat is dan het grote probleem?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:21 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
Totdat jij te maken krijg met discriminatie, omdat jouw ( kleindochter) GEEN hoofddoekje draagt, of een rok zonder wollen sokken eronder. Dat is wat de Islam hier in nederland wil gaan bereiken, en als niemand dat een halt toe roept, wordt Nederland binnen nu en 30 jaar een islamitische staat!
En dat hebben ze onder de huidige Grondwet ook.quote:Op donderdag 29 april 2010 23:22 schreef LXIV het volgende:
Het gaat erom dat het Nederlandse volk een onvervreemdbaar recht van bestaan heeft. Net zo goed als ieder ander volk.
Maar wat heeft dat met hoofddoekjes te maken?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:41 schreef Rebel71 het volgende:
Hijheeft het niet over straatschoffies, hij heeft het over koffiehuismannetjes.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:55 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
Als ik al naar Nederland zou willen verhuizen, dan zeer zeker niet naar Holland. Wie wil dáár nou in godsnaam vrijwillig wonen! Hoogstens stukken van West-Friesland, dat tegenwoordig in Noord-Holland ligt.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:04 schreef Rebel71 het volgende:
Misschien moet ik me eens als huwelijkskandidaatje op een internationaal datingbureau gaan manifesteren.....
Hoeveel Islamieten zouden er reageren voor een enkeltje Paradiso Hollandio?
De islam= de moslims, neem ik aan?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:21 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
De ouders zijn al lang verantwoordelijk voor de daden van hun minderjarige kinderen.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:12 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
Dat vind k van de PVV dus oa wel een goede redenering: de OUDERS verantwoordelijk stellen voor de daden van hun kinderen...., ongeacht geloofsovertuiging..
Dat pakt dus zowel de autochtone crimineeltjes aan als de Marrokkaanse straatschoffies als de Suri/Anti.
Het Nederlandse volk bestaat helemaal niet, zure zeur. Ga je dochter iets voorlezen, en hou op met dat gezever op Fok.quote:Op donderdag 29 april 2010 23:22 schreef LXIV het volgende:
Het gaat erom dat het Nederlandse volk een onvervreemdbaar recht van bestaan heeft. Net zo goed als ieder ander volk.
Nee, maar het CBS zegt toch iets heel anders dan 50 % allochtonen.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
2008 en 2009 waren weer record-jaren qua immigratie. En waar komt anders die demografische omwenteling vandaan die je iedere dag met eigen ogen aanschouwen kunt? Als ik nu in Utrecht over straat loop zie ik 50% allochtonen, dat was 20 jaar geleden nog heel anders.
Ik snap niet dat mensen zoiets gewoon ontkennen kunnen. Je bent toch niet blind?
Welnee: Amsterdam is in de Gouden Eeuw overspoeld door import. Het Nederlands van Vondel was voor driekwart Vlaams en Brabants, het Hollands was helemaal niet relevant meer. De bemanning van de VOC-vloot bestond voor het grootste deel uit niet-Hollandse import.quote:En in termen van demografische verschuivingen is dat inderdaad een massa-immigratie. Historisch gezien is het altijd véél geleidelijker gegaan dan nu in Nederland. Neem bijvoorbeeld de kolonisatie van de VS. Daar maakten Europeanen 100 jaar na de ontdekking van het continent en de daaropvolgende kolonisatie nog maar een paar procent van de bevolking uit.
OK, daar kan ik in meegaan.quote:Op donderdag 29 april 2010 23:22 schreef LXIV het volgende:
Tja..... Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam is volgens de wet 100% Nederlander, spreekt vloeiend Nederlands, kleed en gedraagt zich westers.....quote:Op vrijdag 30 april 2010 01:30 schreef Kees22 het volgende:
Hun kinderen, horen die bij het Nederlandse volk?
Waarom wel of niet?
En waarom is dat jammer of gelukkig?
Dat is het grote verschil. In Amerika ziet men Luis Sanchez, Ahmad Sharif, Roberto Natali en/of Michael Chang wel gewoon als Amerikaan. Amerikaan met een latijns-amerikaans/pakistaans/italiaans/chinees etc tintje.quote:Op vrijdag 30 april 2010 01:56 schreef maartena het volgende:
Toch wordt hij door velen nog gewoon als een Marokkaan gezien. Wanneer wordt iemand echt Nederlander? Zijn zijn kinderen Nederlander?
Val ik onder het Nederlandse volk?quote:Op donderdag 29 april 2010 23:22 schreef LXIV het volgende:
Dit is nu het verschil tussen causaliteit en correlatie.quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:07 schreef phpmystyle het volgende:
Ik sta in de OP![]()
Uiteraard is er een verband tussen criminaliteit en de Islam, als het alleen louter in Nederland was dan zouden wij ons inderdaad eens achter de oren moeten krabben. Maar het probleem is niet alleen in Nederland, Belgie Frankrijk Italië enz kampen met grote integratie problemen, dikwijls zijn die immigranten Islamitisch, dus vanzelfsprekend is er een parallel tussen Islam en criminaliteit.
Cultuurrelativisme en decadentie.quote:Op vrijdag 30 april 2010 01:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het Nederlandse volk bestaat helemaal niet,
Ondertussen wel hoop ik, hoewel ik je alleen online ken. Ik heb het alleen maar over massa-immigratie gehad en helemaal niet over repatriëring oid. Dat is mi ook niet reeël meer.quote:
Daar heeft een marokkaan geen enkele moeite mee.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:37 schreef LXIV het volgende:
Wat zou je er zelf van vinden als heel Turkije binnen 3 generaties Chinees werd?
Niets nieuws onder de zon. Oude culturen zijn altijd al uitgewaaierd tijdens allerlei grote volksverhuizingen. De huidige volkeren in Europa zijn mengelingen van Vikingen, Moren e.d. De vroegere volkeren: Germanen, Kelten, Noormannen, Romeinen zijn er ook niet meer. Uitgestorven of vermengd met andere volkeren. Waar is het Klokbekervolk gebleven. Niemand die daar nu nog wakker van ligt.quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ondertussen wel hoop ik, hoewel ik je alleen online ken. Ik heb het alleen maar over massa-immigratie gehad en helemaal niet over repatriëring oid. Dat is mi ook niet reeël meer.
Maar stel, hypothetisch, de immigratie blijft hoog en neemt toe, vooral uit Afrika. Autochtone bevolkingsgroei blijft negatief. Over 60 jaar is bijna iedere Nederlander een neger. (allemaal hypothetisch). Naar mijn mening heeft het Nederlandse volk dan opgehouden te bestaan, alhoewel het land Nederland er fysiek nog kan liggen en er zelfs nog Nederlands gesproken zou kunnen worden.
Wat zou je er zelf van vinden als heel Turkije binnen 3 generaties Chinees werd?
Maar als ik deel uitmaak van het Nederlandse volk, dan vallen mijn cultuur-uitingen toch ook onder die van het Nederlandse volk?quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:37 schreef LXIV het volgende:
Ondertussen wel hoop ik, hoewel ik je alleen online ken. Ik heb het alleen maar over massa-immigratie gehad en helemaal niet over repatriëring oid. Dat is mi ook niet reeël meer.
Je spreekt jezelf tegen. Over 60 jaar is iedere Nederlander een neger, dit doet niets af aan het feit dat het Nederlandse volk nog steeds bestaat - alleen zijn ze qua "kleur" veranderd. Je claimt echter dat het Nederlandse volk dan opgehouden heeft te bestaan. Op wat voor basis? Je uitgangspunt is dan dus toch dat alleen autochtonen echte Nederlanders kunnen zijn en alleen zij het Nederlandse volk vormen.quote:Maar stel, hypothetisch, de immigratie blijft hoog en neemt toe, vooral uit Afrika. Autochtone bevolkingsgroei blijft negatief. Over 60 jaar is bijna iedere Nederlander een neger. (allemaal hypothetisch). Naar mijn mening heeft het Nederlandse volk dan opgehouden te bestaan, alhoewel het land Nederland er fysiek nog kan liggen en er zelfs nog Nederlands gesproken zou kunnen worden.
Dit is hypothetische onzin....Je kunt niet neger "worden" .. Geen individu kan dat ... ook niet een grote groep individuen ... Als het Nederlandse volk besluit massaal en in hoog tempo met Afrikanen kinderen te maken... dan is dat de keuze van mensen zelf... in casu de keuze van het Nederlandse volk...quote:Op vrijdag 30 april 2010 10:37 schreef LXIV het volgende:
Maar stel, hypothetisch, de immigratie blijft hoog en neemt toe, vooral uit Afrika. Autochtone bevolkingsgroei blijft negatief. Over 60 jaar is bijna iedere Nederlander een neger. (allemaal hypothetisch). Naar mijn mening heeft het Nederlandse volk dan opgehouden te bestaan, alhoewel het land Nederland er fysiek nog kan liggen en er zelfs nog Nederlands gesproken zou kunnen worden.
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar als ik deel uitmaak van het Nederlandse volk, dan vallen mijn cultuur-uitingen toch ook onder die van het Nederlandse volk?
[..]
Daar verschillen we dus van mening. Als het Nederlandse volk uit negers bestaat dan bestaat in mijn opinie het (huidige) Nederlandse volk niet meer. Dan is het opgelost in de geschiedenis, zoals met wel meer volkeren gebeurd is overigens.quote:Je spreekt jezelf tegen. Over 60 jaar is iedere Nederlander een neger, dit doet niets af aan het feit dat het Nederlandse volk nog steeds bestaat - alleen zijn ze qua "kleur" veranderd. Je claimt echter dat het Nederlandse volk dan opgehouden heeft te bestaan. Op wat voor basis? Je uitgangspunt is dan dus toch dat alleen autochtonen echte Nederlanders kunnen zijn en alleen zij het Nederlandse volk vormen.
Wat je schrijft klopt wel. Natuurlijk is dat een keuze van het Nederlandse volk. Net zo goed als het een keuze zou zijn wanneer ze zich helemaal niet voortplanten en een volgende generatie importeren.quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:08 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit is hypothetische onzin....Je kunt niet neger "worden" .. Geen individu kan dat ... ook niet een grote groep individuen ... Als het Nederlandse volk besluit massaal en in hoog tempo met Afrikanen kinderen te maken... dan is dat de keuze van mensen zelf... in casu de keuze van het Nederlandse volk...
Als die kinderen in Nederland wonen en opgroeien als Nederlander dan zijn zij het Nederlandse volk...
Dat is een persoonlijk en subjectief criterium. Je kunt gelijk hebben. In de middeleeuwen waren de meeste Nederlanders katholiek. Nu zijn de meeste Nederlanders buitenkerkelijk. Dus waarom moeilijk doen als de meeste Nederlanders straks moslim zijn? Het is maar net wat je als typisch Nederlands ziet. Maxima heeft dus gelijk. Dé Nederlander bestaat niet. Een Amsterdamse Nederlander is weer anders dan een Staphorster Nederlander. Zoals Wouter Bos al zei: Je hebt Moslimburgemeesters die homo's trouwen en katholieke priesters die homo's weigeren. Het is een onoverzichtelijke pot nat geworden.quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk.
[..]
Daar verschillen we dus van mening. Als het Nederlandse volk uit negers bestaat dan bestaat in mijn opinie het (huidige) Nederlandse volk niet meer. Dan is het opgelost in de geschiedenis, zoals met wel meer volkeren gebeurd is overigens.
Als ik moest kiezen tussen een in Nederland woonachtige bevolking bestaande uit ABN-sprekende negers die ieder jaar op 30 april zich in het oranje uitdossen en dronken over straat zwalken, heel het jaar sparen om in de zomer 3 weken in een resort te kunnen zitten en met voetballen uitzinnig achter het NL-se elftal staan of een bevolking van grotendeels autochtone Nederlandse komaf die vroom moslim is dan kies ik voor het laatste.
Het Nederlandse volk is altijd vermengd geweest met andere volkeren. Franse Hugenoten en Sefardische Joden om er maar een paar te noemen. Je kunt vanaf de Middeleeuwen (toen bestond NL als eenheid nog niet eens, maar goed, het zijn deels onze voorouders) ieder jaar wel roepen dat het Nederlandse volk toen opgehouden is te bestaan. Het is maar net de vraag waar je zelf de grens trekt.quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat je schrijft klopt wel. Natuurlijk is dat een keuze van het Nederlandse volk. Net zo goed als het een keuze zou zijn wanneer ze zich helemaal niet voortplanten en een volgende generatie importeren.
Maar die keuze vind ik wel de ultieme uiting van cultuurrelativisme en decadentie. Je heft jezelf als volk gewoon op. Een volk dat zoiets doet bestaat dus niet voort, het verdwijnt, sterft uit.
Er is nogal een verschil tussen wat inmenging van buitenaf, wat op zich helemaal niet slecht is gezien de genetische diversiteit, of een complete omwenteling. Als ik naar schilderijen uit de 15e eeuw kijk zie ik daar mensen die ik vandaag op straat ook nog zo kan tegenkomen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het Nederlandse volk is altijd vermengd geweest met andere volkeren. Franse Hugenoten en Sefardische Joden om er maar een paar te noemen. Je kunt vanaf de Middeleeuwen (toen bestond NL als eenheid nog niet eens, maar goed, het zijn deels onze voorouders) ieder jaar wel roepen dat het Nederlandse volk toen opgehouden is te bestaan. Het is maar net de vraag waar je zelf de grens trekt.
Dankzij het kolonialisme zijn de NL Antillen en Suriname ook Nederlands (geweest), net als Indonesië. Dat betekent dat hierdoor veel niet-blanke (indo's hindoestanen) toch volop Nederlander zijn. Dus jouw raciale norm mbt het Nederlanderschap klopt niet. In de 15e eeuw hadden we de koloniën nog niet. Als we Nederland blank hadden willen houden, hadden we geen koloniën moeten stichten. Dus NL kan prima door met een niet-blanke bevolking.quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen wat inmenging van buitenaf, wat op zich helemaal niet slecht is gezien de genetische diversiteit, of een complete omwenteling. Als ik naar schilderijen uit de 15e eeuw kijk zie ik daar mensen die ik vandaag op straat ook nog zo kan tegenkomen.
Dat en nog veel meer natuurlijk. Wat Maxima misschien wilde zeggen was: Geen twee mensen zijn 100% hetzelfde, ook Nederlanders niet. Maar dat geldt voor álles waar je een naam aan geeft. Twee bomen zijn ook niet identiek.quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:31 schreef LXIV het volgende:
Maxima kan wel vinden dat de Nederlander niet bestaat, dat is een te onderbouwen standpunt. Wat mutsje echter niet moet vergeten is dat haar hele gouden kooi en haar salaris van 5x de Balkenendenorm nu juist gebaseerd is op die 'illusie' dat de Nederlander toch wel bestaat.
Maar de Eik is wel eenvoudig als soort te definiëren en dat gaat met de Nederlander een stuk lastigerquote:Op vrijdag 30 april 2010 12:14 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Dat en nog veel meer natuurlijk. Wat Maxima misschien wilde zeggen was: Geen twee mensen zijn 100% hetzelfde, ook Nederlanders niet. Maar dat geldt voor álles waar je een naam aan geeft. Twee bomen zijn ook niet identiek.
Dus ze is intelligent EN niet egocentrisch/opportunistisch.quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:31 schreef LXIV het volgende:
Maxima kan wel vinden dat de Nederlander niet bestaat, dat is een te onderbouwen standpunt. Wat mutsje echter niet moet vergeten is dat haar hele gouden kooi en haar salaris van 5x de Balkenendenorm nu juist gebaseerd is op die 'illusie' dat de Nederlander toch wel bestaat.
Ik ben er ook helemaal voor om het koningshuis af te schaffen. Sieneke is een stuk goedkoper.quote:Want als de Nederlander niet bestaat heeft hij ook geen koningshuis nodig. Daarom vond ik deze uitspraak van Maxima een beetje dom. Als er één familie het bestaan van de Nederlander, ofwel het Nederlandse volk zou moeten erkennen dan is het de koninklijke familie wel.
Klopt, want 'Nederlander' is geen soort, maar een nationale identiteit. Maar los van het administratieve deel bestaat er natuurlijk wel zoiets als cultuur. En dát ontkent Máxima eigenlijk ook. Ook de Nederlandse cultuur is als zodanig moeilijk te definiëren natuurlijk. Maar ik ben het met LXIV eens dat het nogal raar is dat uitgerekend een lid van het koningshuis dit stelt.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar de Eik is wel eenvoudig als soort te definiëren en dat gaat met de Nederlander een stuk lastiger
Zelfs als je jouw definitie hanteert, dan nog kun je je afvragen in hoeverre een religie hier iets mee te maken heeft. Waarom zou een moslim zichj niet net zoveel Nederlander kunnen voelen als een Gereformeerde?quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:24 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Klopt, want 'Nederlander' is geen soort, maar een nationale identiteit. Maar los van het administratieve deel bestaat er natuurlijk wel zoiets als cultuur. En dát ontkent Máxima eigenlijk ook. Ook de Nederlandse cultuur is als zodanig moeilijk te definiëren natuurlijk. Maar ik ben het met LXIV eens dat het nogal raar is dat uitgerekend een lid van het koningshuis dit stelt.
Laten we zeggen dat het in elk geval begint met taal. Daarnaast gaat het erom dat mensen zich 'Nederlander' voelen, dwz een hoge(re) mate van verbondenheid voelen met de grond waarop ze wonen en de mensen die erop leven. Wanneer dat ontbreekt, is dat slecht voor de samenhang en dus de samenleving. Dus is het niet relevant om je af te vragen of 'de Nederlander' bestaat, maar vooral of het idee 'Nederlander' nuttig is. En dat is het weldegelijk.
Ook als dat geen vrije keus is, maar de wet?quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:17 schreef LXIV het volgende:
Als ik moest kiezen tussen een in Nederland woonachtige bevolking bestaande uit ABN-sprekende negers die ieder jaar op 30 april zich in het oranje uitdossen en dronken over straat zwalken, heel het jaar sparen om in de zomer 3 weken in een resort te kunnen zitten en met voetballen uitzinnig achter het NL-se elftal staan of een bevolking van grotendeels autochtone Nederlandse komaf die vroom moslim is dan kies ik voor het laatste.
Ik heb gewoon een andere cultuur dan jij. Er is niet 1 NL cultuur.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:24 schreef sneakypete het volgende:
. Ook de Nederlandse cultuur is als zodanig moeilijk te definiëren natuurlijk. \
Ultiem en onzinnig is het idd en volstrekt geen realistisch scenario ....maar het Nederlands volk blijft wel bestaan en nog steeds bloeiend... alleen niet meer zo blank en met veel Afrikaanse invloeden in de verder nog steeds Nederlandse cultuur ...quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat je schrijft klopt wel. Natuurlijk is dat een keuze van het Nederlandse volk. Net zo goed als het een keuze zou zijn wanneer ze zich helemaal niet voortplanten en een volgende generatie importeren.
Maar die keuze vind ik wel de ultieme uiting van cultuurrelativisme en decadentie. Je heft jezelf als volk gewoon op. Een volk dat zoiets doet bestaat dus niet voort, het verdwijnt, sterft uit.
Je boosheid hierover is energieverspilling.quote:Op vrijdag 30 april 2010 11:31 schreef LXIV het volgende:
Maxima kan wel vinden dat de Nederlander niet bestaat, dat is een te onderbouwen standpunt.
Dat is ze wel, want ze accepteert haar positie wel, inclusief toelagen, paleizen, reisjes etc. Als ze niet opportunistisch was dan zou ze gewoon een baan zoeken.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus ze is intelligent EN niet egocentrisch/opportunistisch.
[..]
Ik ben er helemaal niet voor. Maar ze moeten wel beseffen welke functie ze hebben.quote:Ik ben er ook helemaal voor om het koningshuis af te schaffen. Sieneke is een stuk goedkoper.
Het kan pas de wet worden als de meerderheid hier voor is. Maar je kunt wettelijk mensen natuurlijk nooit verplichten iets te geloven.quote:Op vrijdag 30 april 2010 12:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook als dat geen vrije keus is, maar de wet?
Of juist niet, gezien het feit dat er in het koningshuis weinig Nederlands bloed te vinden is.quote:Maar ik ben het met LXIV eens dat het nogal raar is dat uitgerekend een lid van het koningshuis dit stelt.
Precies, soms heb ik het idee dat men doelbewust niet wil begrijpen wat ze zei.quote:Maxima bedoelde dat het prototype van Nederlander niet bestaat.. Er zijn vele diverse types Nederlanders .
Ze zei het op zo'n manier dat direct te snappen is wat ze bedoelde.... dat sommigen mensen het niet snappen komt door hun eigen ideologische kokervisie...
Ze heeft gewoon gelijk DE Nederlander bestaat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |