Voor 50.000 valt er best te onderhandelen kameraad, maar Moslims laten zich niet wegjagen voor een lullig bedrag als 10.000 natuurlijkquote:Op donderdag 29 april 2010 11:22 schreef Rebel71 het volgende:
En ze hoeven niet allemaal de hoogovens in, geeneen zelfs.Als t aan mij ligt krijgen een aantal een enkeltje thuisland en 10.000 euro toe als oprotpremie voor hun "vrijwillige remigratie"
DIt geldt niet alleen voor Moslims; geef mij 50.000 euro om te vertrekken en ik ben vandaag nog weg.quote:Op donderdag 29 april 2010 13:53 schreef Aloulou het volgende:
Voor 50.000 valt er best te onderhandelen kameraad, maar Moslims laten zich niet wegjagen voor een lullig bedrag als 10.000 natuurlijk
Welke MASSA immigratie?quote:Op donderdag 29 april 2010 12:15 schreef LXIV het volgende:
massa-immigratie
2008 en 2009 waren weer record-jaren qua immigratie. En waar komt anders die demografische omwenteling vandaan die je iedere dag met eigen ogen aanschouwen kunt? Als ik nu in Utrecht over straat loop zie ik 50% allochtonen, dat was 20 jaar geleden nog heel anders.quote:Op donderdag 29 april 2010 19:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Welke MASSA immigratie?
Bij "massa" denk ik aan honderdduizenden per jaar of zo, niet de enkele tienduizenden die over de afgelopen 10 jaar zijn binnengekomen..... en in 2005 en 2006 was er zelfs een emigratieoverschot, inclusief onder de niet-westerse allochtonen.
Door de wetswijziging in de immigratiewet die in 2003 inging is het een stuk rustiger geworden qua immigratie, en komt echt niet iedereen zomaar meer binnen.
Zie ook hier: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=03742&D1=0-1,3&D2=0&D3=0&D4=1-2&D5=0&D6=5-13&HDR=T&STB=G1,G2,G3,G4,G5&VW=T
Er is momenteel geen sprake van "massa-immigratie".
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=03742&D1=0-1,3&D2=0&D3=0&D4=a&D5=0&D6=10-13&HDR=T&STB=G1,G2,G3,G4,G5&VW=Tquote:Op donderdag 29 april 2010 20:49 schreef LXIV het volgende:
2008 en 2009 waren weer record-jaren qua immigratie.
De grote steden zijn altijd al magneten geweest voor allochtonen. Ik woonde zelf in IJsselstein, dus ik weet goed dat er in Utrecht veel allochtonen wonen. En dat komt denk ik ook door de massa-bouw-woede in Utrecht in de jaren 50, 60, en 70..... Kanaleneiland en Overvecht zijn allemaal goedkope flatwoningen, en laag betaalde arbeidskrachten komen vanzelf in goedkope flatwoningen terecht.quote:Als ik nu in Utrecht over straat loop zie ik 50% allochtonen, dat was 20 jaar geleden nog heel anders.
Ik snap niet dat mensen zoiets gewoon ontkennen kunnen. Je bent toch niet blind?
Mijn bezwaar is dan ook niet specifiek tegen MOSLIM-migranten. En linksom of rechtsom, in 60 jaar tijd is het aantal moslims in Nederland gegroeid van enkele honderden naar ca. een miljoen. Dat is een groeipercentage van 16% per jaar. Dat is gewoon fors te noemen.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:09 schreef maartena het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=03742&D1=0-1,3&D2=0&D3=0&D4=a&D5=0&D6=10-13&HDR=T&STB=G1,G2,G3,G4,G5&VW=T
En als je die cijfers er even op na gaat, dan zul je zien dat het hier voornamelijk gaat om Polen, Bulgaren, Roemenen, die binnen de EU naar Nederland reizen, en dat het aantal Moslims wat Nederland binnen komt nauwelijks veranderd is in de afgelopen jaren.
In 2008 kwamen er bijvoorbeeld maar liefst 52 Marokkanen bij, en zijn er per saldo de afgelopen 4 jaar dus meer Marokkanen vertrokken dan dat er bij gekomen zijn. (En 1320 Turken trouwens in 2008, maar per saldo over de afgelopen 4 jaar slechts 1671 in totaal).
Ja er is meer immigratie, maar voornamelijk binnen Europa.
[..]
De grote steden zijn altijd al magneten geweest voor allochtonen. Ik woonde zelf in IJsselstein, dus ik weet goed dat er in Utrecht veel allochtonen wonen. En dat komt denk ik ook door de massa-bouw-woede in Utrecht in de jaren 50, 60, en 70..... Kanaleneiland en Overvecht zijn allemaal goedkope flatwoningen, en laag betaalde arbeidskrachten komen vanzelf in goedkope flatwoningen terecht.
Overigens is 50% overdreven, volgens Wikipedia zou het gaan om een derde, dus 33%. Tenzij je inderdaad in Kanaleneiland rondloopt. Verder moet je kijken waar die allochtonen vandaan komen..... het grootste deel wat nu rondloopt is niet vanwege "massa-immigratie", maar omdat ze gewoon in Nederland zijn geboren.
Je kunt ook op CBS terugkijken tot 1995 (of verder?) en precies nagaan waar mensen de afgelopen 15 jaar vandaan kwamen.... je ziet dan vooral pieken in voormalig Joegoslavië vanwege de oorlog daar, een kleine piek in Irak/Afghanstan vanwege oorlog in 2003/2004, maar vooral een migratie binnen Europa..... de Marokkanen en Turken die binnenkomen zijn voornamelijk uitgehuwelijkten (dat is ook weer een ander verhaal) en vrijwillige partners die naar Nederland komen.
Kortom, Ja er was immigratie..... maar het aantal MOSLIM-migranten is niet schrikbarend hoog geweest.
Maar deze topic gaat er wel over dat de Islam de ondergang zou betekenen.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:16 schreef LXIV het volgende:
Mijn bezwaar is dan ook niet specifiek tegen MOSLIM-migranten.
De islam is geen oorzaak maar een symptoom. De oorzaken zijn ons eigen cultuurrelativisme en decadentie.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Maar deze topic gaat er wel over dat de Islam de ondergang zou betekenen.
Maak dat Rebel71 wijs...quote:Op donderdag 29 april 2010 21:23 schreef LXIV het volgende:
De islam is geen oorzaak maar een symptoom. De oorzaken zijn ons eigen cultuurrelativisme en decadentie.
Dat zijn dus meestal in Nederland geboren, tweede generatie allochtonen.quote:Als je het hebt over 33% allochtonen in Utrecht dan moet je ook meerekenen dat in de leeftijdsgroep 0-28 het percentage al ruim over de 60% is.
Dat zal er van afhangen in hoeverre men er in zal slagen te integreren. Dat hoeft niet per se altijd plaats te vinden. Kijk naar de zigeuners, die al eeuwen door Europa trekken en nog steeds een eigen groep zijn, of naar de Joden die ook altijd heel duidelijk een afgescheiden groep waren. De Hugenoten daarentegen zijn in principe geheel opgenomen, alleen hun achternamen herinneren nog aan het verleden.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:40 schreef maartena het volgende:
Met betrekking tot Utrecht het volgende:
Iets meer dan een vijfde van de Utrechters van niet-westerse herkomst
Vanaf 2007 hanteert de gemeente Utrecht de CBS-definitie voor de herkomst van bevolkingsgroepen. Het percentage westerse allochtonen bedraagt nu 10% en het aandeel Utrechters met een niet-westerse herkomst is 21%. Laatstgenoemde groep bestaat voor het grootste gedeelte uit Marokkanen (25.400), gevolgd door Turken (12.900) en de groep overig niet-westers (12.400). Naar verwachting neemt het aantal allochtone Utrechters de komende jaren iets sterker toe dan het aantal autochtonen, waardoor het aandeel allochtonen stijgt van 31% in 2007 naar 35% in 2022. Dit percentage ligt ruim boven het toekomstig landelijk gemiddelde (22%), maar behoorlijk lager dan in de andere G4-steden (percentage allochtonen boven de 50%). De groei van het aantal allochtone Utrechters zit voor een belangrijk deel bij de groep ‘overige westerse allochtonen’. Dit is in overeenstemming met wat het CBS voor Nederland verwacht. Door de nieuwe migratiemogelijkheden worden Oost-Europeanen aangetrokken. Andere Europeanen en Amerikanen komen naar Nederland vanwege de vraag naar hoger gekwalificeerde arbeid.
[..]
Dat zijn dus meestal in Nederland geboren, tweede generatie allochtonen.
Daarbij vraag ik me dan wel af.... deze mensen zijn IN Nederland geboren en dragen de Nederlandse nationaliteit..... maar behouden wel de cultuur die door hun ouders is meegegeven. Wanneer precies worden ze gezien als Nederlander? Of zal iemand met een andere huidskleur dan blank altijd als "buitenlander" worden aangemerkt?
Alleen literatuur van voor 1920.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:55 schreef Complexiteit het volgende:
De Islam is het probleem niet.. en daar houd m'n post bij op, heb het veel te druk om hier op in te gaanVergeef me.
LXIV, je noemt cultuurrelativisme en decadentie. Ben er wel enigzins mee bekend. Heb je toevallig aanraders qua literatuur mbt die onderwerpen?
Nee, dat heb ik tevergeefs ook al een aantal malen proberen aan te kaarten..... met de problemen omtrent immigratie in de VS (latino's) en andere westerse landen zoals Australië en Nieuw Zeeland, waar compleet andere, niet-moslim minderheden voor problemen zorgen.quote:
Wilders speelt het slim door al zijn pijlen op één groep te richten. De moslims, liever nog specifiek de Marokkanen. Daardoor lijkt hij wat minder extreem, zien veel andere groepen hem niet direct als een bedreiging.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik tevergeefs ook al een aantal malen proberen aan te kaarten..... met de problemen omtrent immigratie in de VS (latino's) en andere westerse landen zoals Australië en Nieuw Zeeland, waar compleet andere, niet-moslim minderheden voor problemen zorgen.
Het is gewoon "toeval" dat ten zuiden en zuid-oosten van Europa een enorm moslim-rijk gebied ligt, en dat veel migranten daar vandaan komen.
Dat Antillianen en Surinamers - ook geen moslims - ook voor criminaliteit en andere problemen zorgen, beiden zelfs meer dan Turken bijvoorbeeld, wil er bij sommigen ook niet in.
Precies. De Islam heeft wel te maken met heel specifieke 'problemen' maar het algemene, grote probleem is een wereldwijd probleem dat zich al eeuwen bestaat. Dat algemene probleem heeft NIKS met de Islam te maken.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik tevergeefs ook al een aantal malen proberen aan te kaarten..... met de problemen omtrent immigratie in de VS (latino's) en andere westerse landen zoals Australië en Nieuw Zeeland, waar compleet andere, niet-moslim minderheden voor problemen zorgen.
Het is gewoon "toeval" dat ten zuiden en zuid-oosten van Europa een enorm moslim-rijk gebied ligt, en dat veel migranten daar vandaan komen.
Dat Antillianen en Surinamers - ook geen moslims - ook voor criminaliteit en andere problemen zorgen, beiden zelfs meer dan Turken bijvoorbeeld, wil er bij sommigen ook niet in.
Je snapt niet wat de beweegredenen zijn van immigranten. En dat ze altijd van minder rijke naar rijkere landen blijven komen. Dan kun je ze "terugsturen" (door de rechten van de mens niet te respecteren, natuurlijk) maar dat lost niets op. Alleen misschien de gemoedstoestand van die onwetende groep autochtonen.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:22 schreef Rebel71 het volgende:
En ze hoeven niet allemaal de hoogovens in, geeneen zelfs.Als t aan mij ligt krijgen een aantal een enkeltje thuisland en 10.000 euro toe als oprotpremie voor hun "vrijwillige remigratie"
Ben je je er wel van bewust dat cultuur een veranderend iets is, dat ons land hier al vele keren is veranderd onder de invloed van mensen van buitenaf, dat we alleen zo zijn geworden door vermeningen en veranderingen in cultuur?quote:Op donderdag 29 april 2010 09:21 schreef Rebel71 het volgende:
De enige die de massa-immigratie ook echt een halt wil toeroepen, is dan ook de PVV.
Als het zo doorgaat, komt mijn dochter dan nog wel een Nederlander tegen die onze eigen cultuur aanhangt?
Want het aantal allochtone kinderen groeit zeker 3x zo snel als onze autochtone koters.
Want ik wil straks voor mijn dochter absoluut geen Islamiet als partner, zal er alles aan doen om dat te voorkomen.
En dat moet k toch zelf doen, daar kan de PVV me helaas NIET bij helpen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |