Aha, okay.quote:Op woensdag 28 april 2010 04:29 schreef opgebaarde het volgende:
daar ben ik het mee oneens
quote:Op woensdag 28 april 2010 00:43 schreef JoaC het volgende:
[..]
Uiteraard zijn appels en peren hetzelfde, als het alleen maar in mijn fruitmand is, dan zouden wij ons inderdaad eens achter de oren moeten krabben. Maar het probleem is niet alleen in Mijn Fruitmand, die van de buurman, de buurtsuper en de groenteman allen zien dat ze een steeltje hebben. Ook zijn het allebei fruitsoorten, dus vanzelfsprekend zijn appels peren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ga dan ontkrachten waarom in andenre landen ook problemen zijn met de Islam maar er geen causaal verband is?Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
Ik hoop juist duidelijk te maken dat er geen reden is om op grond van religie Nederland te verdelen.quote:
Was om aandacht te trekken.quote:Op woensdag 28 april 2010 04:17 schreef Salvad0R het volgende:
Wanneer ik in een topic met als titel "[Religie], onze ondergang" zie dat iedereen het schoorvoetend eens is met de stelling, zonder zich nadrukkelijk uit te spreken tegen de inhumane en verwerpelijke waarde van deze stelling, dan heb ik volkomen lak aan jouw perceptie van beoordeling.
Er is wel een verband hoor, het zijn namelijk allemaal immigranten. In mijn ogen zegt dat genoeg, maar blijkbaar vindt de PVV dat het de schuld is van de Islam.quote:Op woensdag 28 april 2010 11:01 schreef phpmystyle het volgende:
Ga dan ontkrachten waarom in andenre landen ook problemen zijn met de Islam maar er geen causaal verband is?
Ik denk niet dat er discriminatie is tov Moslims. Het probleem is dat elke kritiek op de Islam, of op individuele Moslims, direct als discriminatie gezien wordt.quote:Op woensdag 28 april 2010 03:28 schreef dubbel1 het volgende:
[..]
En hoe zit het met vooroordelen/discriminatie betreffende moslims? Als ik zou moeten gokken is dat op een triest dieptepunt over de gehele wereld sinds 2001. Als dat mij zou overkomen zou ik ook vol met onvrede zitten in mijn lijf. Met de nodige gevolgen van dien.
Elke?quote:Op woensdag 28 april 2010 14:10 schreef Viajero het volgende:
Het probleem is dat elke kritiek op de Islam, of op individuele Moslims, direct als discriminatie gezien wordt.
In de meeste Europese landen zijn moslims de voornaamste minderheid. Tevens is het zo dat minderheden in de meeste westerse landen een groter aandeel hebben in de criminaliteit. Hieruit zou je de conclusie kunnen trekken dat het DUS met de Islam te maken heeft......quote:Op woensdag 28 april 2010 11:01 schreef phpmystyle het volgende:
Ga dan ontkrachten waarom in andenre landen ook problemen zijn met de Islam maar er geen causaal verband is?
Precies. En dan zou je moeten weten dat je NOOIT een hele grote groep over één kam kunt en mag scheren, want die geschiedenis heeft ons geleerd dat dat hele kwalijke gevolgen kan hebben.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:17 schreef Salvad0R het volgende:
Ja jongens, we moeten gewoon zorgen dat we duistere bladzijden in onze geschiedenis niet herhalen.
Tja.... in 1933 is de Duitse overheid ook heel "licht" begonnen..... Geen nieuwe Synagoges. Geen Joodse scholen. De Tora en andere Joodse boekwerken verboden. Geen Joodse verenigingen. Uiteindelijk werd de wet op het Duitse staatsburgerschap in 1935 aangepast om "ongewensten" gemakkelijker de Duitse nationaliteit af te nemen zodat ze konden worden uitgezet.quote:Op woensdag 28 april 2010 14:17 schreef Salvad0R het volgende:
Ja jongens, we moeten gewoon zorgen dat we duistere bladzijden in onze geschiedenis niet herhalen.
Klopt, het is jammer dat bepaalde mensen hysterisch "Godwin! Godwin!" gaan gillen zonder objectief naar de inhoud ofwel de argumenten en overeenkomsten te kijken. Die denken dat als je ook maar één overeenkomst ziet en hier over begint dat dit gelijk is aan zeggen dat Wilders miljoenen moslims wil vergassen. Dat soort mensen begrijpen niet dat er een heel groot verschil is tussen de periode voor 1940 en na 1940.quote:Op donderdag 29 april 2010 00:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja.... in 1933 is de Duitse overheid ook heel "licht" begonnen..... Geen nieuwe Synagoges. Geen Joodse scholen. De Tora en andere Joodse boekwerken verboden. Geen Joodse verenigingen. Uiteindelijk werd de wet op het Duitse staatsburgerschap in 1935 aangepast om "ongewensten" gemakkelijker de Duitse nationaliteit af te nemen zodat ze konden worden uitgezet.
We weten hoe die geschiedenis zich vervolgde..... en alhoewel het onwaarschijnlijk is dat die geschiedenis zich ook als zodanig herhaald, is het toch zaak enorm op onze hoede te zijn als een politicus zeer vergelijkbare maatregelen voorstelt, en daarbovenop ook nog eens de Grondwet wil aanpassen, EN de eerste kamer wil afschaffen om dat allemaal te kunnen doorvoeren.
Zo proberen ze hun toch behoorlijk foute keuze nog enigszins te rechtvaardigen.quote:Op donderdag 29 april 2010 03:42 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Klopt, het is jammer dat bepaalde mensen hysterisch "Godwin! Godwin!" gaan gillen zonder objectief naar de inhoud ofwel de argumenten en overeenkomsten te kijken.
quote:Op dinsdag 27 april 2010 23:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Streng en rechtvaardig ongeacht religie of afkomst. Daar ben ik voor, lijkt me ook logisch.
[..]
Ach het is voor een belangrijk deel ook mode. Er is altijd een zondebok nodig en dan komt die ook wel beschikbaar.
Helaas is de PVV te extreem in veel van haar standpunten en ook niet competent.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:21 schreef Rebel71 het volgende:
De enige die de massa-immigratie ook echt een halt wil toeroepen, is dan ook de PVV.
Als het zo doorgaat, komt mijn dochter dan nog wel een Nederlander tegen die onze eigen cultuur aanhangt?
Want het aantal allochtone kinderen groeit zeker 3x zo snel als onze autochtone koters.
Want ik wil straks voor mijn dochter absoluut geen Islamiet als partner, zal er alles aan doen om dat te voorkomen.
En dat moet k toch zelf doen, daar kan de PVV me helaas NIET bij helpen
En je dochter heeft hier geen eigen keuze in?quote:Op donderdag 29 april 2010 09:21 schreef Rebel71 het volgende:
Want ik wil straks voor mijn dochter absoluut geen Islamiet als partner, zal er alles aan doen om dat te voorkomen.
Jawel hoor. Lees Mein Kampf maar uit 1923/24. Lees zijn toespraken maar uit 1920 en later. Hij kon precies aangeven wat er volgens hem mis was met die mensen.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:31 schreef Rebel71 het volgende:
Hitler heeft van de joden meteen een zondebok gemaakt, maar kon niet duidelijk aangeven wat er nu ECHT mis was met deze mensen.
Net als Wildersquote:heeft letterlijk haat gezaaid, en had een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Nee hoor.quote:Daarbij was hij zelf een kwart Jood.
Ja, dat zeiden veel Duitsers ook over Hitler eind jaren 20, begin jaren 30.quote:Wilders daarentegen signaleert wat er NU gaande is, en wat zeer waarschijnlijk de toekomst wordt.
En aan de kloof tussen ouders en kinderen. De ouders denken vaak nog in de traditionele normen en waarden van het land van herkomst terwijl de kinderen vaak in de normen en waarden denken die hier en nu gelden. Omdat deze dus niet met elkaar stroken krijg je een ontwricht normen en waarden-stelsel met alle gevolgen vandien. Gelukkig zal dit probleem zich binnen enkele jaren vanzelf oplossen, omdat de kinderen van nu de ouders van straks zijn.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:46 schreef Scorpie het volgende:
Het ligt niet aan de Islam, het ligt aan de opvoeding.
Oh, zo een heb ik er ook wel, hoor:quote:Op donderdag 29 april 2010 09:57 schreef Rebel71 het volgende:
Zal een heel onschuldig voorbeeldje noemen wat mij razend maakt. Een gewone hollandse moeder brengt haar dochtertje naar school. moeder is gekleed in een zomerjurkje met lengte net boven de knie, spaghettibandjes en een niet zichtbaar décolleté. Op school krijgt zij een opmerking: Zou u misschien niet meer zon jurk aan willen trekken, als u uw dochtertje naar school komt brengen want er zitten hier veel islamitische kinderen op school, en dat is voor hen en hun ouders provocerdend.
Nou ja zeg......
(75% van de kinderen is van allochtone afkomst, voornamelijk islamitisch, de school is een RK-basisschool.......)
Ik werk zelf op een school met relatief veel kinderen met allochtone ouders (+/- 50%), maar ben nog nooit, echt nog nooit, zoiets tegen gekomen. Ik heb veel contact met Turkse en Marokkaanse ouders, maar er is mij nog nooit een hand geweigerd, een opmerking gemaakt over mijn kleding of gevraagd naar een mannelijke collega. Waar ik wel last van heb gehad, zijn vaders en moeders die mij koekjes gaven als dank voor de begeleiding op school. Hoe halen ze het in hun Islamitische hoofden?!quote:Op donderdag 29 april 2010 09:57 schreef Rebel71 het volgende:
Zal een heel onschuldig voorbeeldje noemen wat mij razend maakt. Een gewone hollandse moeder brengt haar dochtertje naar school. moeder is gekleed in een zomerjurkje met lengte net boven de knie, spaghettibandjes en een niet zichtbaar décolleté. Op school krijgt zij een opmerking: Zou u misschien niet meer zon jurk aan willen trekken, als u uw dochtertje naar school komt brengen want er zitten hier veel islamitische kinderen op school, en dat is voor hen en hun ouders provocerdend.
Nou ja zeg......
(75% van de kinderen is van allochtone afkomst, voornamelijk islamitisch, de school is een RK-basisschool.......)
Het kan ook niet missen. Steeds weer dezelfde personen.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:46 schreef Scorpie het volgende:
O god, weer die Hitler vergelijking die een discussie verneukt. Houdt dat dan nooit op
Wen er maar aan. De wurggreep van islamieten zal in de toekomst nog vele malen erger worden. nu zijn het maar pas 1 miljoen die debat al bepalen maar als het toeneemt zal de wurggreep steeds verder toenemen.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:57 schreef Rebel71 het volgende:
Nou ja zeg......
En? In 1 dorp? Is NL een islamisch land of een christelijk land van oorsprong?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh, zo een heb ik er ook wel, hoor:
Kennis van mij brengt haar dochtertje naar de Prot. Chr. basisschool. Kindje keurig in rokje, moeder in broek. Krijgt ze de opmerking: Wilt u voortaan een rok aandoen? Er zitten hier redelijk veel gereformeerde kinderen op school en hun ouders kunnen aanstoot nemen aan een vrouw die een broek draagt.
En nu?
Nederland is van oorsprong een Christelijk land, maar door de in Nederland geldende regels en wetten zijn er in de loop der jaren meer Islamitische inwoners bijgekomen. Daar kun je nu twee dingen aan doen; er tegen aan blijven schoppen of er het beste van maken.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En? In 1 dorp? Is NL een islamisch land of een christelijk land van oorsprong?
quote:Op donderdag 29 april 2010 10:16 schreef Chooselife het volgende:
De Islam is helemaal geen bedreiging.
Er zijn machtige, internationale stakeholders die willen dat wij dat vinden. Zoals dat ook met het communisme ging. En wij trappen er met open ogen in. Wederom.
Ze moeten zich maar aanpassen aan onze normen en waarden, dat moeten wij ook als wij naar een Islamitisch boerendorp verhuizen..quote:Op donderdag 29 april 2010 10:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nederland is van oorsprong een Christelijk land, maar door de in Nederland geldende regels en wetten zijn er in de loop der jaren meer Islamitische inwoners bijgekomen. Daar kun je nu twee dingen aan doen; er tegen aan blijven schoppen of er het beste van maken.
Overigens geldt het voorbeeld dat ik schetste voor 2 scholen in 2 steden.
Het beste zal de eerste 100 jaar zeker niet komen. Dat is een grote illusie van dromers. De culturele verschillen zijn veel te groot en de islam is veel te star. De eisen van islamieten zullen toenemen naarmate hun aantal groeit. De seculieren nemen ook toe en pikken de steeds strakker wordende wurggreep van religieuzen niet meer. Uiteindelijk zal dat resulteren in een cultuurbotsing.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:14 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Nederland is van oorsprong een Christelijk land, maar door de in Nederland geldende regels en wetten zijn er in de loop der jaren meer Islamitische inwoners bijgekomen. Daar kun je nu twee dingen aan doen; er tegen aan blijven schoppen of er het beste van maken.
Overigens geldt het voorbeeld dat ik schetste voor 2 scholen in 2 steden.
Ben het volledig met je eens. Ook een fanatiek PVV-er geworden door de steeds erger wordende Islamitische invloeden hier?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En? In 1 dorp? Is NL een islamisch land of een christelijk land van oorsprong?
Het gros van de Islamitische jongeren doet lang niet zoveel aan het geloof als hun ouders, net zoals dat met de Christelijke jongeren al een flink aantal jaar het geval is. Aangezien het aantal rokjes en knotjes is afgenomen, zal dat straks waarschijnlijk dus ook voor de hoofddoekjes gelden. Daarnaast; zijn de hoofddoekjes nu echt het probleem? Zeg eens eerlijk...quote:Op donderdag 29 april 2010 10:21 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
Totdat jij te maken krijg met discriminatie, omdat jouw ( kleindochter) GEEN hoofddoekje draagt, of een rok zonder wollen sokken eronder. Dat is wat de Islam hier in nederland wil gaan bereiken, en als niemand dat een halt toe roept, wordt Nederland binnen nu en 30 jaar een islamitische staat!
Het is een manifestatie van het 'probleem'.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:24 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Daarnaast; zijn de hoofddoekjes nu echt het probleem? Zeg eens eerlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |