abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80859896
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:21 schreef Rebel71 het volgende:

[..]

Totdat jij te maken krijg met discriminatie, omdat jouw ( kleindochter) GEEN hoofddoekje draagt, of een rok zonder wollen sokken eronder. Dat is wat de Islam hier in nederland wil gaan bereiken, en als niemand dat een halt toe roept, wordt Nederland binnen nu en 30 jaar een islamitische staat!
Tja, even heel hard, maar als dat keurig via de democratie plaats zal vinden en dat bestel ook democratisch zou blijven, wat is dan het grote probleem?
Is het dan niet zo dat een meerderheid dan voor die lijn wil kiezen?
Is het niet zo dat als de streng christelijke partijen in nederland het echt helemaal voor het zeggen zouden hebben dat ze ook heel veel regeltjes vanuit hun geloof zouden invoeren?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 29 april 2010 @ 23:22:21 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80860551
Het gaat erom dat het Nederlandse volk een onvervreemdbaar recht van bestaan heeft. Net zo goed als ieder ander volk.
The End Times are wild
  vrijdag 30 april 2010 @ 00:47:59 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80862728
quote:
Op donderdag 29 april 2010 23:22 schreef LXIV het volgende:
Het gaat erom dat het Nederlandse volk een onvervreemdbaar recht van bestaan heeft. Net zo goed als ieder ander volk.
En dat hebben ze onder de huidige Grondwet ook.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_80862872
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:41 schreef Rebel71 het volgende:
Haar dochtertje is dikke maatjes met mijn dochtertje, maar ze mag niet komen spelen omdat wij een hond hebben, want dat is volgens de islamitische wet "haram" ( lees": onrein)
Maar wat heeft dat met hoofddoekjes te maken?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 30 april 2010 @ 00:55:43 #165
277679 Marokkaanse18
Relevant, toch?
pi_80862894
Wil weleens weten hoe islamitisch die criminelen dan opgevoed zijn.
Dikke kans dat ze nooit een moskee van de binnenkant hebben gezien.
pi_80862955
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:55 schreef Rebel71 het volgende:

[..]

En die "straatschoffies" mogen hier straks de dienst gaan uitmaken?
En een Islamitisch koffiehuis, de naam zegt het al, waar zijn de RK- koffiehuizen?
Over samenklonteren gesproken...
Hijheeft het niet over straatschoffies, hij heeft het over koffiehuismannetjes.

De RK-koffiehuizen zijn opgeheven bij gebrek aan belangstelling!
In mijn jeugd hadden we gewoon een parochiehuis, hoor. Tegenwoordige hebben we buurthuizen en dergelijke instellingen. En het buurthuis waar ik werk is nog maar een jaar geleden verkocht van een kerk aan een woningcorporatie.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_80863030
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:04 schreef Rebel71 het volgende:

Misschien moet ik me eens als huwelijkskandidaatje op een internationaal datingbureau gaan manifesteren.....
Hoeveel Islamieten zouden er reageren voor een enkeltje Paradiso Hollandio?
Als ik al naar Nederland zou willen verhuizen, dan zeer zeker niet naar Holland. Wie wil dáár nou in godsnaam vrijwillig wonen! Hoogstens stukken van West-Friesland, dat tegenwoordig in Noord-Holland ligt.
  vrijdag 30 april 2010 @ 01:03:47 #168
277679 Marokkaanse18
Relevant, toch?
pi_80863075
quote:
Op donderdag 29 april 2010 10:21 schreef Rebel71 het volgende:

[..]

Totdat jij te maken krijg met discriminatie, omdat jouw ( kleindochter) GEEN hoofddoekje draagt, of een rok zonder wollen sokken eronder. Dat is wat de Islam hier in nederland wil gaan bereiken, en als niemand dat een halt toe roept, wordt Nederland binnen nu en 30 jaar een islamitische staat!
De islam= de moslims, neem ik aan?
Jij ziet ze echt vliegen..
pi_80863086
quote:
Op donderdag 29 april 2010 11:12 schreef Rebel71 het volgende:

[..]

Dat vind k van de PVV dus oa wel een goede redenering: de OUDERS verantwoordelijk stellen voor de daden van hun kinderen...., ongeacht geloofsovertuiging..
Dat pakt dus zowel de autochtone crimineeltjes aan als de Marrokkaanse straatschoffies als de Suri/Anti.
De ouders zijn al lang verantwoordelijk voor de daden van hun minderjarige kinderen.
pi_80863092
quote:
Het Nederlandse volk bestaat helemaal niet, zure zeur. Ga je dochter iets voorlezen, en hou op met dat gezever op Fok.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_80863354
quote:
Op donderdag 29 april 2010 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

2008 en 2009 waren weer record-jaren qua immigratie. En waar komt anders die demografische omwenteling vandaan die je iedere dag met eigen ogen aanschouwen kunt? Als ik nu in Utrecht over straat loop zie ik 50% allochtonen, dat was 20 jaar geleden nog heel anders.
Ik snap niet dat mensen zoiets gewoon ontkennen kunnen. Je bent toch niet blind?
Nee, maar het CBS zegt toch iets heel anders dan 50 % allochtonen.
Waar ik woon stikt het van de Chinezen en Afrikanen: studenten die na hun studie terug gaan.
quote:
En in termen van demografische verschuivingen is dat inderdaad een massa-immigratie. Historisch gezien is het altijd véél geleidelijker gegaan dan nu in Nederland. Neem bijvoorbeeld de kolonisatie van de VS. Daar maakten Europeanen 100 jaar na de ontdekking van het continent en de daaropvolgende kolonisatie nog maar een paar procent van de bevolking uit.
Welnee: Amsterdam is in de Gouden Eeuw overspoeld door import. Het Nederlands van Vondel was voor driekwart Vlaams en Brabants, het Hollands was helemaal niet relevant meer. De bemanning van de VOC-vloot bestond voor het grootste deel uit niet-Hollandse import.

Er is wel een voorbeeld van de overspoeling waar jij bang voor bent: Israel. Maar dat is doelbewust gekoloniseerd en veroverd.
pi_80863646
quote:
OK, daar kan ik in meegaan.
Maar wat houdt dat dan in: het Nederlandse volk?
Ik heb een hekel aan Hollanders, lust geen haring, loop op Gelderse of Brabantse (of Chinese!) klompen, kan niet zeilen of punteren, woon 30 m boven NAP, maak een boerenkoolstamp waar mijn Iraanse vrienden dol op zijn en weet zo nog wel een paar vreemde dingen op te noemen.
Straks gaat een vriendin van mij trouwen. Zij is nog eerste generatie allochtoon (geboren in het buitenland) maar uitermate goed geďntegreerd. Ze is master in de ontwikkelingspsychologie (vroeger heette dat Drs.). Haar vader is lid van de Rotary. En haar moeder zit in het bestuur van de plaatselijke welzijnsorganisatie. Haar vriendje is zoon van ouders uit Suriname, toen dat nog een kolonie was, dus volbloed Nederlander. Hij is donkerder dan zij en spreekt slechter Nederlands.

Hun kinderen, horen die bij het Nederlandse volk?
Waarom wel of niet?
En waarom is dat jammer of gelukkig?
  vrijdag 30 april 2010 @ 01:56:18 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80864079
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 01:30 schreef Kees22 het volgende:
Hun kinderen, horen die bij het Nederlandse volk?
Waarom wel of niet?
En waarom is dat jammer of gelukkig?
Tja..... Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam is volgens de wet 100% Nederlander, spreekt vloeiend Nederlands, kleed en gedraagt zich westers.....

Toch wordt hij door velen nog gewoon als een Marokkaan gezien. Wanneer wordt iemand echt Nederlander? Zijn zijn kinderen Nederlander?

En kan een Nederlander niet een andere huidkleur hebben EN een andere religie aanhouden? Of zich houden aan bepaalde culturele en religieuze gebruiken? Kan zo'n persoon dan nooit een Nederlander zijn?

Verder vind het ik het gebruik van de termen "1e generatie allochtoon" en "2e generatie allochtoon" ook niet echt geweldig.... omdat je dan heel gemakkelijk kan denken in "3e generatie allochtoon", wat dan kinderen zijn waarvan de GROOTouders naar Nederland kwamen.

Je bent in mijn ogen OF een immigrant, (iemand die elders is geboren en naar Nederland kwam/komt), OF een Nederlander, (iemand die in Nederland is geboren ongeacht cultuur, geloof, huidskleur of ras).

Verder is het best prima om trots te zijn op je afkomst..... Kan men echt niet een "Nederlander van Marokkaanse afkomst" zijn zonder dat stempel "allochtoon" te krijgen?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_80864299
Het begint te onweren en het is laat.
Ik ga slapen.
  vrijdag 30 april 2010 @ 02:25:14 #175
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_80864417
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 01:56 schreef maartena het volgende:

Toch wordt hij door velen nog gewoon als een Marokkaan gezien. Wanneer wordt iemand echt Nederlander? Zijn zijn kinderen Nederlander?
Dat is het grote verschil. In Amerika ziet men Luis Sanchez, Ahmad Sharif, Roberto Natali en/of Michael Chang wel gewoon als Amerikaan. Amerikaan met een latijns-amerikaans/pakistaans/italiaans/chinees etc tintje.

In Nederland ziet men alleen Henk Achterhoek, Kevin de Groot of Michael de Jong als Nederlander. Zodra Ahmed Abou Bakr, Richandel Soares of Kishan Bangolawo op het toneel verschijnt is het 'een buitenlander', waarbij men dan nog wel zo coulant is om te stellen "wel een goed geintegreerde zeg, kunnen die andere buitenlanders een voorbeeld aan nemen". Tsjaah, dan moet je niet klagen inderdaad als je denkt dat Nederland wordt overgenomen (ligt meer aan je eigen definitie) en vooral Geert stemmen
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_80866176
quote:
Val ik onder het Nederlandse volk?
Allah Al Watan Al Malik
pi_80866297
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 23:07 schreef phpmystyle het volgende:
Ik sta in de OP

Uiteraard is er een verband tussen criminaliteit en de Islam, als het alleen louter in Nederland was dan zouden wij ons inderdaad eens achter de oren moeten krabben. Maar het probleem is niet alleen in Nederland, Belgie Frankrijk Italië enz kampen met grote integratie problemen, dikwijls zijn die immigranten Islamitisch, dus vanzelfsprekend is er een parallel tussen Islam en criminaliteit.
Dit is nu het verschil tussen causaliteit en correlatie.
Het is ook bewezen dat in gebieden waar veel ooievaarsnesten voorkomen, veel kinderen worden geboren. Statistische correlatie die zeer aannemelijk is. Echter: Er is geen sprake van causaliteit. De kinderen worden niet geboren vanwege de aanwezigheid van ooievaarsnesten. Ooievaarsnesten bevinden zich op het platteland. Het platteland is de plek van religie en relatieve rijkdom en daardoor een drang tot gezinstichten.
Hetzelfde geldt ook voor de correlatie islam-criminaliteit. Veel arme gastarbeidergezinnen komen uit armere Moslimlanden. Vanuit die armoe, achterstand, taalproblemen (van ouders), knuffelpolitiek van de Linkse Kerk (jawel!) hebben deze lieden een achterstand opgelopen. Net als (niet islamitische) Surinamers en Antillianen. Niks Islam dus.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:34:11 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80866957
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 01:04 schreef OllieA het volgende:

[..]

Het Nederlandse volk bestaat helemaal niet,
Cultuurrelativisme en decadentie.
The End Times are wild
  vrijdag 30 april 2010 @ 10:37:25 #179
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80867024
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 09:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Val ik onder het Nederlandse volk?
Ondertussen wel hoop ik, hoewel ik je alleen online ken. Ik heb het alleen maar over massa-immigratie gehad en helemaal niet over repatriëring oid. Dat is mi ook niet reeël meer.

Maar stel, hypothetisch, de immigratie blijft hoog en neemt toe, vooral uit Afrika. Autochtone bevolkingsgroei blijft negatief. Over 60 jaar is bijna iedere Nederlander een neger. (allemaal hypothetisch). Naar mijn mening heeft het Nederlandse volk dan opgehouden te bestaan, alhoewel het land Nederland er fysiek nog kan liggen en er zelfs nog Nederlands gesproken zou kunnen worden.

Wat zou je er zelf van vinden als heel Turkije binnen 3 generaties Chinees werd?
The End Times are wild
pi_80867165
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 10:37 schreef LXIV het volgende:
Wat zou je er zelf van vinden als heel Turkije binnen 3 generaties Chinees werd?
Daar heeft een marokkaan geen enkele moeite mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')