Maak dat Rebel71 wijs...quote:Op donderdag 29 april 2010 21:23 schreef LXIV het volgende:
De islam is geen oorzaak maar een symptoom. De oorzaken zijn ons eigen cultuurrelativisme en decadentie.
Dat zijn dus meestal in Nederland geboren, tweede generatie allochtonen.quote:Als je het hebt over 33% allochtonen in Utrecht dan moet je ook meerekenen dat in de leeftijdsgroep 0-28 het percentage al ruim over de 60% is.
Dat zal er van afhangen in hoeverre men er in zal slagen te integreren. Dat hoeft niet per se altijd plaats te vinden. Kijk naar de zigeuners, die al eeuwen door Europa trekken en nog steeds een eigen groep zijn, of naar de Joden die ook altijd heel duidelijk een afgescheiden groep waren. De Hugenoten daarentegen zijn in principe geheel opgenomen, alleen hun achternamen herinneren nog aan het verleden.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:40 schreef maartena het volgende:
Met betrekking tot Utrecht het volgende:
Iets meer dan een vijfde van de Utrechters van niet-westerse herkomst
Vanaf 2007 hanteert de gemeente Utrecht de CBS-definitie voor de herkomst van bevolkingsgroepen. Het percentage westerse allochtonen bedraagt nu 10% en het aandeel Utrechters met een niet-westerse herkomst is 21%. Laatstgenoemde groep bestaat voor het grootste gedeelte uit Marokkanen (25.400), gevolgd door Turken (12.900) en de groep overig niet-westers (12.400). Naar verwachting neemt het aantal allochtone Utrechters de komende jaren iets sterker toe dan het aantal autochtonen, waardoor het aandeel allochtonen stijgt van 31% in 2007 naar 35% in 2022. Dit percentage ligt ruim boven het toekomstig landelijk gemiddelde (22%), maar behoorlijk lager dan in de andere G4-steden (percentage allochtonen boven de 50%). De groei van het aantal allochtone Utrechters zit voor een belangrijk deel bij de groep ‘overige westerse allochtonen’. Dit is in overeenstemming met wat het CBS voor Nederland verwacht. Door de nieuwe migratiemogelijkheden worden Oost-Europeanen aangetrokken. Andere Europeanen en Amerikanen komen naar Nederland vanwege de vraag naar hoger gekwalificeerde arbeid.
[..]
Dat zijn dus meestal in Nederland geboren, tweede generatie allochtonen.
Daarbij vraag ik me dan wel af.... deze mensen zijn IN Nederland geboren en dragen de Nederlandse nationaliteit..... maar behouden wel de cultuur die door hun ouders is meegegeven. Wanneer precies worden ze gezien als Nederlander? Of zal iemand met een andere huidskleur dan blank altijd als "buitenlander" worden aangemerkt?
Alleen literatuur van voor 1920.quote:Op donderdag 29 april 2010 21:55 schreef Complexiteit het volgende:
De Islam is het probleem niet.. en daar houd m'n post bij op, heb het veel te druk om hier op in te gaanVergeef me.
LXIV, je noemt cultuurrelativisme en decadentie. Ben er wel enigzins mee bekend. Heb je toevallig aanraders qua literatuur mbt die onderwerpen?
Nee, dat heb ik tevergeefs ook al een aantal malen proberen aan te kaarten..... met de problemen omtrent immigratie in de VS (latino's) en andere westerse landen zoals Australië en Nieuw Zeeland, waar compleet andere, niet-moslim minderheden voor problemen zorgen.quote:
Wilders speelt het slim door al zijn pijlen op één groep te richten. De moslims, liever nog specifiek de Marokkanen. Daardoor lijkt hij wat minder extreem, zien veel andere groepen hem niet direct als een bedreiging.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik tevergeefs ook al een aantal malen proberen aan te kaarten..... met de problemen omtrent immigratie in de VS (latino's) en andere westerse landen zoals Australië en Nieuw Zeeland, waar compleet andere, niet-moslim minderheden voor problemen zorgen.
Het is gewoon "toeval" dat ten zuiden en zuid-oosten van Europa een enorm moslim-rijk gebied ligt, en dat veel migranten daar vandaan komen.
Dat Antillianen en Surinamers - ook geen moslims - ook voor criminaliteit en andere problemen zorgen, beiden zelfs meer dan Turken bijvoorbeeld, wil er bij sommigen ook niet in.
Precies. De Islam heeft wel te maken met heel specifieke 'problemen' maar het algemene, grote probleem is een wereldwijd probleem dat zich al eeuwen bestaat. Dat algemene probleem heeft NIKS met de Islam te maken.quote:Op donderdag 29 april 2010 22:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik tevergeefs ook al een aantal malen proberen aan te kaarten..... met de problemen omtrent immigratie in de VS (latino's) en andere westerse landen zoals Australië en Nieuw Zeeland, waar compleet andere, niet-moslim minderheden voor problemen zorgen.
Het is gewoon "toeval" dat ten zuiden en zuid-oosten van Europa een enorm moslim-rijk gebied ligt, en dat veel migranten daar vandaan komen.
Dat Antillianen en Surinamers - ook geen moslims - ook voor criminaliteit en andere problemen zorgen, beiden zelfs meer dan Turken bijvoorbeeld, wil er bij sommigen ook niet in.
Je snapt niet wat de beweegredenen zijn van immigranten. En dat ze altijd van minder rijke naar rijkere landen blijven komen. Dan kun je ze "terugsturen" (door de rechten van de mens niet te respecteren, natuurlijk) maar dat lost niets op. Alleen misschien de gemoedstoestand van die onwetende groep autochtonen.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:22 schreef Rebel71 het volgende:
En ze hoeven niet allemaal de hoogovens in, geeneen zelfs.Als t aan mij ligt krijgen een aantal een enkeltje thuisland en 10.000 euro toe als oprotpremie voor hun "vrijwillige remigratie"
Ben je je er wel van bewust dat cultuur een veranderend iets is, dat ons land hier al vele keren is veranderd onder de invloed van mensen van buitenaf, dat we alleen zo zijn geworden door vermeningen en veranderingen in cultuur?quote:Op donderdag 29 april 2010 09:21 schreef Rebel71 het volgende:
De enige die de massa-immigratie ook echt een halt wil toeroepen, is dan ook de PVV.
Als het zo doorgaat, komt mijn dochter dan nog wel een Nederlander tegen die onze eigen cultuur aanhangt?
Want het aantal allochtone kinderen groeit zeker 3x zo snel als onze autochtone koters.
Want ik wil straks voor mijn dochter absoluut geen Islamiet als partner, zal er alles aan doen om dat te voorkomen.
En dat moet k toch zelf doen, daar kan de PVV me helaas NIET bij helpen
Tja, even heel hard, maar als dat keurig via de democratie plaats zal vinden en dat bestel ook democratisch zou blijven, wat is dan het grote probleem?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:21 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
Totdat jij te maken krijg met discriminatie, omdat jouw ( kleindochter) GEEN hoofddoekje draagt, of een rok zonder wollen sokken eronder. Dat is wat de Islam hier in nederland wil gaan bereiken, en als niemand dat een halt toe roept, wordt Nederland binnen nu en 30 jaar een islamitische staat!
En dat hebben ze onder de huidige Grondwet ook.quote:Op donderdag 29 april 2010 23:22 schreef LXIV het volgende:
Het gaat erom dat het Nederlandse volk een onvervreemdbaar recht van bestaan heeft. Net zo goed als ieder ander volk.
Maar wat heeft dat met hoofddoekjes te maken?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:41 schreef Rebel71 het volgende:
Haar dochtertje is dikke maatjes met mijn dochtertje, maar ze mag niet komen spelen omdat wij een hond hebben, want dat is volgens de islamitische wet "haram" ( lees": onrein)
Hijheeft het niet over straatschoffies, hij heeft het over koffiehuismannetjes.quote:Op donderdag 29 april 2010 10:55 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
En die "straatschoffies" mogen hier straks de dienst gaan uitmaken?
En een Islamitisch koffiehuis, de naam zegt het al, waar zijn de RK- koffiehuizen?
Over samenklonteren gesproken...
Als ik al naar Nederland zou willen verhuizen, dan zeer zeker niet naar Holland. Wie wil dáár nou in godsnaam vrijwillig wonen! Hoogstens stukken van West-Friesland, dat tegenwoordig in Noord-Holland ligt.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:04 schreef Rebel71 het volgende:
Misschien moet ik me eens als huwelijkskandidaatje op een internationaal datingbureau gaan manifesteren.....
Hoeveel Islamieten zouden er reageren voor een enkeltje Paradiso Hollandio?
De islam= de moslims, neem ik aan?quote:Op donderdag 29 april 2010 10:21 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
Totdat jij te maken krijg met discriminatie, omdat jouw ( kleindochter) GEEN hoofddoekje draagt, of een rok zonder wollen sokken eronder. Dat is wat de Islam hier in nederland wil gaan bereiken, en als niemand dat een halt toe roept, wordt Nederland binnen nu en 30 jaar een islamitische staat!
De ouders zijn al lang verantwoordelijk voor de daden van hun minderjarige kinderen.quote:Op donderdag 29 april 2010 11:12 schreef Rebel71 het volgende:
[..]
Dat vind k van de PVV dus oa wel een goede redenering: de OUDERS verantwoordelijk stellen voor de daden van hun kinderen...., ongeacht geloofsovertuiging..
Dat pakt dus zowel de autochtone crimineeltjes aan als de Marrokkaanse straatschoffies als de Suri/Anti.
Het Nederlandse volk bestaat helemaal niet, zure zeur. Ga je dochter iets voorlezen, en hou op met dat gezever op Fok.quote:Op donderdag 29 april 2010 23:22 schreef LXIV het volgende:
Het gaat erom dat het Nederlandse volk een onvervreemdbaar recht van bestaan heeft. Net zo goed als ieder ander volk.
Nee, maar het CBS zegt toch iets heel anders dan 50 % allochtonen.quote:Op donderdag 29 april 2010 20:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
2008 en 2009 waren weer record-jaren qua immigratie. En waar komt anders die demografische omwenteling vandaan die je iedere dag met eigen ogen aanschouwen kunt? Als ik nu in Utrecht over straat loop zie ik 50% allochtonen, dat was 20 jaar geleden nog heel anders.
Ik snap niet dat mensen zoiets gewoon ontkennen kunnen. Je bent toch niet blind?
Welnee: Amsterdam is in de Gouden Eeuw overspoeld door import. Het Nederlands van Vondel was voor driekwart Vlaams en Brabants, het Hollands was helemaal niet relevant meer. De bemanning van de VOC-vloot bestond voor het grootste deel uit niet-Hollandse import.quote:En in termen van demografische verschuivingen is dat inderdaad een massa-immigratie. Historisch gezien is het altijd véél geleidelijker gegaan dan nu in Nederland. Neem bijvoorbeeld de kolonisatie van de VS. Daar maakten Europeanen 100 jaar na de ontdekking van het continent en de daaropvolgende kolonisatie nog maar een paar procent van de bevolking uit.
OK, daar kan ik in meegaan.quote:Op donderdag 29 april 2010 23:22 schreef LXIV het volgende:
Tja..... Ahmed Aboutaleb, burgemeester van Rotterdam is volgens de wet 100% Nederlander, spreekt vloeiend Nederlands, kleed en gedraagt zich westers.....quote:Op vrijdag 30 april 2010 01:30 schreef Kees22 het volgende:
Hun kinderen, horen die bij het Nederlandse volk?
Waarom wel of niet?
En waarom is dat jammer of gelukkig?
Dat is het grote verschil. In Amerika ziet men Luis Sanchez, Ahmad Sharif, Roberto Natali en/of Michael Chang wel gewoon als Amerikaan. Amerikaan met een latijns-amerikaans/pakistaans/italiaans/chinees etc tintje.quote:Op vrijdag 30 april 2010 01:56 schreef maartena het volgende:
Toch wordt hij door velen nog gewoon als een Marokkaan gezien. Wanneer wordt iemand echt Nederlander? Zijn zijn kinderen Nederlander?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |