Hoe dan ook, we hebben elk een andere cultuur, dus is er geen Nederlandse cultuur.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Klopt, ik kijk anders tegen de wereld aan en we hebben idd een andere cultuur want jij onkent dat je er een hebt. Ik heb het Hongaarse cultuur en ook nog het Nederlandse, dus een mix. Volgens je eigen zeggen heb jij niets, ben je een lege omhulsel die zelfs zijn eigen afkomst loochent. Of je nou Nederlander of Hottentot bent maakt niets uit, je vegeteert doelloos.
Dat mijn vaste woonadres in het buitenland ls wil niet zeggen dat ik geen banden heb met NL, dus ook het volste recht om te stemmen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar om, wonende in het buitenland, je Nederlandse paspoort te gebruiken om te stemmen op een partij die dubbele paspoorten wil verbieden en mensen met een ander geloof uit wil zetten, vind ik toch wel erg merkwaardig.
Begrijp ik volkomen, je hebt dan vast ook nooit gehoord over bedrijven die internationaal opereren.quote:Zo'n dubbele moraal heb ik nog nooit gezien.
Huh????? Heb ik wat gemist? Is NL helemaal van de pot gerukt dat daar moslims inmiddels alles verboden is.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Behalve als je moslim-allochtoon bent, want zelfs als je je gedraagt wordt je verboden om het Heilige Boek van je religie in huis te hebben, een gebedshuis te (laten) bouwen of de kleding te dragen die je wilt. Maar verder heb je geen last van de PVV hoor
Hij bedoelt als je PVV gaat stemmen, pop.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Huh????? Heb ik wat gemist? Is NL helemaal van de pot gerukt dat daar moslims inmiddels alles verboden is.
Eerlijk gezegd heb ik er niets van gemerkt bij mijn maandelijkse bedrijfrondjes. Het lijkt het tegendeel wel, als ik in A'dam loop en het architectonische decor zou niet typisch Nederlands uitstraling hebben zou ik mij in Casablanca wanen.
Het is wel hoogst merkwaardig dat in zo'n moslimverbodland als NL steeds meer moslims zijn. Zou het een vorm van masochisme kunnen zijn?
Sinds wanneer zijn al die zaken verboden die je zonder blikken of blozen uit je koker trekt, of ben je weer met je stemmingmakerij bezig?
komop, gooi er nog een paar Godwinnetjes tegenaan om je verhaal wat meer kracht en wijsheid te geven en om het helemaal te completeren vooral niet verzuimen om te roepen dat anderen die jou weloverwogen verheven mening niet delen voor dom uit te maken.
Doe iets nuttigs, ga om censuur janken in FB.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 04:55 schreef gelly het volgende:
Het is sowieso frapant dat een import Nederlander, een Hongaar in dit geval, even komt vertellen hoe wij het in dit land moeten regelen. Sodemieter lekker op naar je eigen stuk grond denk ik dan.
Jezus, wat ben jij een zuurpruim zeg!quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Doe iets nuttigs, ga om censuur janken in FB.
Dat Ahmed z'n woonadres buiten Marokko is - bijv. in Nederland, wil niet zeggen dat hij geen banden heeft met Marokko.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat mijn vaste woonadres in het buitenland ls wil niet zeggen dat ik geen banden heb met NL
Lees FB maar op na en kom dan terug.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Jezus, wat ben jij een zuurpruim zeg!
En?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat Ahmed z'n woonadres buiten Marokko is - bijv. in Nederland, wil niet zeggen dat hij geen banden heeft met Marokko.
Mening blijft dubbel en dwars staan. Je bent een ontzettende zuurpruim.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
Lees FB maar op na en kom dan terug.
Daarmee wilde ik aangeven dat als jij en ik recht hebben op twee staatsburgerschappen, dat een Marokkaan dat ook heeft. De PVV wil dat dan wel weer veranderen volgens hun programma. Verder heeft dat inderdaad ook weinig met de Islam te maken, dus in kader van on-topic blijven laat ik het daarbij.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 07:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
En?
Je verwardt zuurpruim met kritisch zijn.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Mening blijft dubbel en dwars staan. Je bent een ontzettende zuurpruim.
De PVV wil niemand dat recht ontnemen. Het gaat hen in regeerfuncties geen dubbele nationaliteit en daar ben ik het mee eens. Daarmede ben ik dan een zuurpruim en racist.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Daarmee wilde ik aangeven dat als jij en ik recht hebben op twee staatsburgerschappen, dat een Marokkaan dat ook heeft. De PVV wil dat dan wel weer veranderen volgens hun programma. Verder heeft dat inderdaad ook weinig met de Islam te maken, dus in kader van on-topic blijven laat ik het daarbij.
Nou nee.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
Je verwardt zuurpruim met kritisch zijn.
Uit zijn programma:quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:15 schreef Dr.Nikita het volgende:
De PVV wil niemand dat recht ontnemen. Het gaat hen in regeerfuncties geen dubbele nationaliteit en daar ben ik het mee eens.
Sja, als je lange tenen hebt moet je ook niet vreemd opkijken als daar regelmatig op gestaan wordt.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Nou nee.Je reacties worden met regelmaat zo neergezet alsof je gisteren EN vandaag met het verkeerde been uit bed ben gestapt. En niet alleen in dit topic.
Je weet je er bijna geloofwaardig uit te lullen, je lijkt wel een....PvdA'er.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Sja, als je lange tenen hebt moet je ook niet vreemd opkijken als daar regelmatig op gestaan wordt.
M.a.w. jouw interpretatie. Jij hebt liever iets in feestverpakking en ik draai er niet omheen, gewoon recht voor z'n raap zonder een hoop onzingeleuter er omheen.
Dus is er ook niets van afpakken wat jij telkens weer roept. Ook met deze stelling ben ik het eens.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Uit zijn programma:
"Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden"
Geen enkel probleem daarmee.quote:Onder Wilders kunnen jouw kinderen dus geen Nederlander worden als de Hongaarse niet willen opzeggen.
Dit is al een bestaande regeling die niet of nauwelijks wordt toegepast:quote:Op zaterdag 1 mei 2010 08:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Uit zijn programma:
"Dubbele nationaliteit stoppen. Wie een andere nationaliteit behoudt, kan geen
Nederlander worden"
Onder Wilders kunnen jouw kinderen dus geen Nederlander worden als de Hongaarse niet willen opzeggen.
Bron INDquote:In Nederland is de hoofdregel dat iemand die door naturalisatie Nederlander wordt zijn oude nationaliteit moet opgeven nadat hij Nederlander is geworden. Dat noemen we “afstand doen van de oorspronkelijke nationaliteit”. Degene die Nederlander wil worden, moet hiervoor zelf contact opnemen met de autoriteiten van zijn land van herkomst. Wanneer hij dat niet doet en dus geen afstand doet van zijn oorspronkelijke nationaliteit, dan kan zijn Nederlandse nationaliteit weer worden ingetrokken.
Dan is er überhaupt niet zoiets als cultuur.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 04:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoe dan ook, we hebben elk een andere cultuur, dus is er geen Nederlandse cultuur.
Ik word lastig gevallen met andermans idee over de Nederlandse (dus mijn) cultuur. Ideeën die wat mij betreft nergens op slaan. Je kan net zo goed zeggen dat mensen lief zijn. Niet iedereen is lief en wie wel lief is is niet meer lief onder de juiste omstandigheden.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:31 schreef sneakypete het volgende:
Als we op jouw manier blijven doorredeneren eindigen we met de conclusie dat er over politiek, cultuur, moraal enz. helemaal niets zinnigs te zeggen valt. Toch zit je ondertussen op dit forum en vind je dat soort zaken kennelijk van enorm belang. Hoe verklaar je dat?
Simpel. Het uitgangspunt is vrijheid. Dat hoef je niet te handhaven, dus dat is gratis. ALs je beperkingen op wilt leggen zal je met feitelijke en objectieve argumenten moeten komen.quote:Wie bepaalt er bijv. wat een 'goede' of 'eerlijke' samenleving is? Met wat voor calculator heb je dat becijferd? Wat heb je aan een verzameling meningen?
Zo kun je idd spreken en denken. Maar je zult er niet zoveel mee opschieten.
Er zijn er inderdaad die dat denken. En dan hopen ze met een hoofddoekjes verbod in elk geval een start te maken met het tegengaan er vanquote:Op zaterdag 1 mei 2010 19:56 schreef msnk het volgende:
Denkt men werkelijk dat Marokkaanse en Turkse probleemjongeren herrie maken vanwege Islamitische ideologie of mis ik iets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |