abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 mei 2010 @ 00:09:29 #241
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_80891413
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 23:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat plaatje komt uit Wikipedia? Maar ik kan zo gauw niet zien vanuit welk lemma.
Merkwaardig plaatje, een groot deel van het gebied was amper bewoonbaar, in die tijd.
Dat plaatje stelt het hypothetische Nordwestblock voor, een gebied bestaande uit (delen van) Noord-Duitsland, Nederland, België en Noord-Frankrijk dat toponiemen zou bevatten die sporen van een taal vertonen die Keltisch noch Germaans is, dus resten van een prehistorische taal. Op andere kaartjes die ik heb gezien loopt de grens in Duitsland trouwens veel zuidelijker, nl. door de Taunus en het Thüringer Woud. Dat dit gezien zou moeten worden als een soort "proto-Nederlandse cultuur" lijkt me op zijn minst wat, ehm, vergezocht. De theorie zelf is ook niet onomstreden.
Het zeepeil lag toen (Bronstijd, IJzertijd) wel enkele meters lager dan nu en Nederland was in dat opzicht prima bewoonbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblardi op 01-05-2010 00:18:07 ]
  zaterdag 1 mei 2010 @ 00:12:24 #242
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80891504
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 22:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Kan Ik zou ook echt niet weten waarom allochtonen niet op de pvv of vvd zouden kunnen stemmen. Als je je gedraagt dan heb je van die partijen alleen maar profijt.
Behalve als je moslim-allochtoon bent, want zelfs als je je gedraagt wordt je verboden om het Heilige Boek van je religie in huis te hebben, een gebedshuis te (laten) bouwen of de kleding te dragen die je wilt. Maar verder heb je geen last van de PVV hoor
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_80891891
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:09 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat plaatje stelt het hypothetische Nordwestblock voor, een gebied bestaande uit (delen van) Noord-Duitsland, Nederland, België en Noord-Frankrijk dat toponiemen zou bevatten die sporen van een taal vertonen die Keltisch noch Germaans is, dus resten van een prehistorische taal. Op andere kaartjes die ik heb gezien loopt de grens in Duitsland trouwens veel zuidelijker, nl. door de Taunus en het Thüringer Woud. Dat dit gezien zou moeten worden als een soort "proto-Nederlandse cultuur" lijkt me op zijn minst wat, ehm, vergezocht. De theorie zelf is ook niet onomstreden.
Het zeepeil lag toen (Bronstijd, IJzertijd) wel enkele meters lager dan nu en Nederland was in dat opzicht prima bewoonbaar.
Dank.
Niet erg verhelderend, maar wel informatief.
En allemaal heel erg niet-christelijk!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 1 mei 2010 @ 00:30:56 #244
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_80892078
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 17:57 schreef Tarak het volgende:

[..]

De naam "de Nederlanden" is al heel erg oud. Holland, Friesland, Zeeland, Brabant....het waren allemaal "De Lage Landen". Dat betekent toch echt dat dit gebied toch echt al meer als een millenium als één werd gezien.
Je moet onderscheid maken tussen de term zelf en wat hij aanduidt. De Nederlanden zoals wij ze kennen zijn een schepping van de Bourgondiërs en Habsburgers. De term "Nederland" als aanduiding voor laaggelegen land / gebieden aan de riviermondingen wordt in het Middelnederlands ook voor die tijd gebruikt, maar ik betwijfel sterk dat deze te vinden zou zijn in de schaarse Oud-Nederlandse bronnen van voor 1150.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iblardi op 01-05-2010 00:43:02 ]
pi_80892312
De Zeven Verenigde Provincies omvieten in elke geval niet Drenthe, Noord-Brabant en Limburg.
Dus horen die nou bij Nederland of niet?

En verder: men duidt Nederland nog wel eens aan met het woord Holland.
Terwijl Holland toch maar een klein deel van het geheel Nederland is.

Is dat geen onderdanigheid, ofwel dhimmitude?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 1 mei 2010 @ 00:44:03 #246
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_80892462
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:38 schreef Kees22 het volgende:
De Zeven Verenigde Provincies omvieten in elke geval niet Drenthe, Noord-Brabant en Limburg.
Omvieten???

De zeven gewesten van de Nederlanden die toetraden tot de Republiek waren:

1. Friesland
2. Gelre
3. Holland
4. Overijssel
5. Stad en Lande (Groningen)
6. Utrecht
7. Zeeland

Het Landschap Drenthe was wel een gewest met een eigen Statenvergadering, maar had omdat men het gewest te arm achtte geen stemrecht in de Staten-Generaal.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_80892732
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Omvieten???

De zeven gewesten van de Nederlanden die toetraden tot de Republiek waren:

1. Friesland
2. Gelre
3. Holland
4. Overijssel
5. Stad en Lande (Groningen)
6. Utrecht
7. Zeeland

Het Landschap Drenthe was wel een gewest met een eigen Statenvergadering, maar had omdat men het gewest te arm achtte geen stemrecht in de Staten-Generaal.
Leek me een passende verleden tijd.

Brabant en Limburg deden dus nog helemaal niet mee, begrijp ik. Nog afgezien van de grenzen.
pi_80892825
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Leek me een passende verleden tijd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in hun eentje.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 1 mei 2010 @ 01:23:45 #249
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_80893218
=offtopic=

[ Bericht 96% gewijzigd door Iblardi op 01-05-2010 01:51:08 ]
pi_80894579
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 17:53 schreef PatriotOnline het volgende:
Net als je grote voorbeeld ben je aan het stigmatiseren door twee stellingen in één poll te zetten:

1. In Nederland is er een groot probleem met Marokkaanse jongeren.
2. Dit heeft voornamelijk te maken met hun Islamitische achtergrond.
Even een coreectie:

1. In Nederland is er een groot probleem met Marokkaanse jongeren.
2. Dit heeft voornamelijk te maken met jarenlange discriminatie.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 04:42:14 #251
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_80894792
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 17:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

Klopt, ik kijk anders tegen de wereld aan en we hebben idd een andere cultuur want jij onkent dat je er een hebt. Ik heb het Hongaarse cultuur en ook nog het Nederlandse, dus een mix. Volgens je eigen zeggen heb jij niets, ben je een lege omhulsel die zelfs zijn eigen afkomst loochent. Of je nou Nederlander of Hottentot bent maakt niets uit, je vegeteert doelloos.
Hoe dan ook, we hebben elk een andere cultuur, dus is er geen Nederlandse cultuur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_80894866
Het is sowieso frapant dat een import Nederlander, een Hongaar in dit geval, even komt vertellen hoe wij het in dit land moeten regelen. Sodemieter lekker op naar je eigen stuk grond denk ik dan.
pi_80895096
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 23:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar om, wonende in het buitenland, je Nederlandse paspoort te gebruiken om te stemmen op een partij die dubbele paspoorten wil verbieden en mensen met een ander geloof uit wil zetten, vind ik toch wel erg merkwaardig.
Dat mijn vaste woonadres in het buitenland ls wil niet zeggen dat ik geen banden heb met NL, dus ook het volste recht om te stemmen.
Je probeert je eigen onzin te verkopen met dubbele paspoorten verbieden en helemaal hilarisch mensen met een ander geloof uit te zetten.
quote:
Zo'n dubbele moraal heb ik nog nooit gezien.
Begrijp ik volkomen, je hebt dan vast ook nooit gehoord over bedrijven die internationaal opereren.
pi_80895126
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 00:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Behalve als je moslim-allochtoon bent, want zelfs als je je gedraagt wordt je verboden om het Heilige Boek van je religie in huis te hebben, een gebedshuis te (laten) bouwen of de kleding te dragen die je wilt. Maar verder heb je geen last van de PVV hoor
Huh????? Heb ik wat gemist? Is NL helemaal van de pot gerukt dat daar moslims inmiddels alles verboden is.

Eerlijk gezegd heb ik er niets van gemerkt bij mijn maandelijkse bedrijfrondjes. Het lijkt het tegendeel wel, als ik in A'dam loop en het architectonische decor zou niet typisch Nederlands uitstraling hebben zou ik mij in Casablanca wanen.
Het is wel hoogst merkwaardig dat in zo'n moslimverbodland als NL steeds meer moslims zijn. Zou het een vorm van masochisme kunnen zijn?

Sinds wanneer zijn al die zaken verboden die je zonder blikken of blozen uit je koker trekt, of ben je weer met je stemmingmakerij bezig?

komop, gooi er nog een paar Godwinnetjes tegenaan om je verhaal wat meer kracht en wijsheid te geven en om het helemaal te completeren vooral niet verzuimen om te roepen dat anderen die jou weloverwogen verheven mening niet delen voor dom uit te maken.
pi_80895133
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 07:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Huh????? Heb ik wat gemist? Is NL helemaal van de pot gerukt dat daar moslims inmiddels alles verboden is.

Eerlijk gezegd heb ik er niets van gemerkt bij mijn maandelijkse bedrijfrondjes. Het lijkt het tegendeel wel, als ik in A'dam loop en het architectonische decor zou niet typisch Nederlands uitstraling hebben zou ik mij in Casablanca wanen.
Het is wel hoogst merkwaardig dat in zo'n moslimverbodland als NL steeds meer moslims zijn. Zou het een vorm van masochisme kunnen zijn?

Sinds wanneer zijn al die zaken verboden die je zonder blikken of blozen uit je koker trekt, of ben je weer met je stemmingmakerij bezig?

komop, gooi er nog een paar Godwinnetjes tegenaan om je verhaal wat meer kracht en wijsheid te geven en om het helemaal te completeren vooral niet verzuimen om te roepen dat anderen die jou weloverwogen verheven mening niet delen voor dom uit te maken.
Hij bedoelt als je PVV gaat stemmen, pop.
pi_80895136
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 04:55 schreef gelly het volgende:
Het is sowieso frapant dat een import Nederlander, een Hongaar in dit geval, even komt vertellen hoe wij het in dit land moeten regelen. Sodemieter lekker op naar je eigen stuk grond denk ik dan.
Doe iets nuttigs, ga om censuur janken in FB.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dr.Nikita op 01-05-2010 07:53:08 ]
  zaterdag 1 mei 2010 @ 07:54:42 #257
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80895161
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 07:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Doe iets nuttigs, ga om censuur janken in FB.
Jezus, wat ben jij een zuurpruim zeg!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_80895166
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 07:46 schreef OeJ het volgende:

[..]

Hij bedoelt als je PVV gaat stemmen, pop.
Je mist het sarcasme.die ik geef op zijn dikke duim.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 07:56:57 #259
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_80895167
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 07:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat mijn vaste woonadres in het buitenland ls wil niet zeggen dat ik geen banden heb met NL
Dat Ahmed z'n woonadres buiten Marokko is - bijv. in Nederland, wil niet zeggen dat hij geen banden heeft met Marokko.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_80895170
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 07:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Jezus, wat ben jij een zuurpruim zeg!
Lees FB maar op na en kom dan terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')