quote:Op maandag 26 april 2010 20:18 schreef innepin het volgende:
Tweede kindje wordt vast een jongetje genaamd Dale
Poeh hé, hoe moeilijk kun je het jezelf maken? Is de kans dan niet erg groot dat je een naam eigenlijk niet echt mooi vindt, maar dat er nou eenmaal weinig tot geen andere mogelijkheden zijn?quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:50 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik hoorde gister weer van een 'Fauve'.
Vind het zo stom klinken, lijkt net op een vogelsoort.
Iets met 'Kay/Kaj' voor een jongen is leuk, Kajia, Kayia.
Of Luc is ook superstoer.
Ik heb een onmogelijke opgave bij een tweede.
Wil namelijk dat het precies een zelfde soort naam wordt als van kind1.
Dus dat is 2 namen & de roepnaam is hetzelfde als de eerste 3 letters van de tweede naam.
Hele leuke naam!quote:Op woensdag 28 april 2010 09:12 schreef Brighteyes het volgende:Tegenstandster met Softbal: Smiley... en nee, het is geen nickname!
Nee zo ver zou ik niet gaan dat ik een naam zou kiezen die ik totaal niet mooi vind.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:41 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Poeh hé, hoe moeilijk kun je het jezelf maken? Is de kans dan niet erg groot dat je een naam eigenlijk niet echt mooi vindt, maar dat er nou eenmaal weinig tot geen andere mogelijkheden zijn?
Maar dan zou het dus Luc Lucas achternaam worden? Of begrijp ik je nu verkeerd?quote:Op woensdag 28 april 2010 10:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nee zo ver zou ik niet gaan dat ik een naam zou kiezen die ik totaal niet mooi vind.
Het makkelijke is dat ik daar wel van hou, korte krachtige roepnamen.
Luc, Max, Kaj/Kay, Noa, Fae/Fay etc..
En voor de niet roepnaam zeg maar vind ik een verlengde veel mooier.
Lucas, Maxime, Kajia, Noahli, Faeline etc..
Als je je kind zo noemt, moet je niet verbaasd staan te kijken als het een rotblaag blijkt te zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:15 schreef Basboussa het volgende:
Machiavelli
Psies, toch?quote:Op woensdag 28 april 2010 15:32 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Als je je kind zo noemt, moet je niet verbaasd staan te kijken als het een rotblaag blijkt te zijn.
Ik kan wel een makkelijk voorbeeld geven, mijn dochtertje heet: Jamie Isabella - roepnaam = Isa.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan zou het dus Luc Lucas achternaam worden? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Maar hoe isde fauve dan uitgesproken? dat gaat ook vaak verkeerd..quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:50 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik hoorde gister weer van een 'Fauve'.
Vind het zo stom klinken, lijkt net op een vogelsoort.
Inderdaad, Mijn vriendin is nu 6 weken zwanger, en een leuke jongensnaam hebben we al, maar die meisjesnamen.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:59 schreef SacreCoeur het volgende:
Als in Vauf.
Ik vind het net zo'n nieuw vogelsoort in Blijdorp.
Maar 'k ben sowiezo niet van dat soort namen hoor.
waarom zijn jongensnamen veel makkelijker dan meisjesnamen.
Aaah hij hoort niet zo uitgesproken te worden.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:59 schreef SacreCoeur het volgende:
Als in Vauf.
Ik vind het net zo'n nieuw vogelsoort in Blijdorp.
Maar 'k ben sowiezo niet van dat soort namen hoor.
waarom zijn jongensnamen veel makkelijker dan meisjesnamen.
Roepnaam is alleen Silver? Ik vind hem erg leuk (dat Star dan weer helemaal niet)quote:Op donderdag 29 april 2010 12:58 schreef Saffier het volgende:
Hier net op de zaak: een meisje geboren met de naam Silver Star. Ik stond even
Precies daarbij is het ook een naam die raarquote:Op donderdag 29 april 2010 10:21 schreef SacreCoeur het volgende:
Vind ik ook niet mooi.
Lijkt nog steeds op een diersoort.
Ik vind 'm een beetje tuttig.
Isabella is ook tuttig maar stoer tuttig vind ik.
Ninthe is trouwens ook wel een leuke naam.
Of Senne!
Ik heb daar niets mee, vaak van die 'klinkt wel leuk bij elkaar namen'.quote:
Roepnaam hoop ik alleen Silver, maar ik weet het niet. Ik zie het al voor me, ga je solliciteren; 'Hoi ik ben Silver Star' :Squote:Op donderdag 29 april 2010 18:04 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Roepnaam is alleen Silver? Ik vind hem erg leuk (dat Star dan weer helemaal niet)
Silver of Zilver voor een meisje![]()
![]()
![]()
Maar Wolf en Zilver is dan wel weer een beetje te erg apart
Manlief: "Dat klinkt als een auto, de Toyota Senya ofzo".quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:44 schreef SacreCoeur het volgende:
En ik las in de 'OOK!' de naam Senya onwijs leuke naam.
En dan Jansen. Of Dijkstra.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:50 schreef Saffier het volgende:
[..]
Roepnaam hoop ik alleen Silver, maar ik weet het niet. Ik zie het al voor me, ga je solliciteren; 'Hoi ik ben Silver Star' :S
quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik hoop maar dat Pippa later nooit in Scandinavië komt...
[ afbeelding ]
Net als Kia vind ik ook een leuke naam.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:18 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Manlief: "Dat klinkt als een auto, de Toyota Senya ofzo".
Die namen vind ik nu echt in de categorie "leuk voor je hond" vallen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:44 schreef SacreCoeur het volgende:
BAH! Pippa.
Las laatst ook in de KEK mama of ouders van nu?
Weet ik niet meer, stoere rock 'n roll namen.
Die waren wel leuk..
Als Elvis & Bowie.
Dat vind ik juist heel leuk! Merel voor een meisje, bijvoorbeeld. Ik denk echter niet dat ik m'n lief er warm voor zou kunnen krijgen.quote:Ik vind je kind een dierennaam geven ook zo vreemd.
Als Beer, Mees, Merel. Gat-ver-damme.
Vreselijk jaquote:Op vrijdag 30 april 2010 17:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind je kind een dierennaam geven ook zo vreemd.
Als Beer, Mees, Merel. Gat-ver-damme.
Tijger combineert toch juist leuk met Wolf?quote:Op zondag 2 mei 2010 11:45 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Vreselijk ja![]()
Pippa, verschrikkelijk. Ik blijf dan denken aan Pipo de clown.
Die rock&roll namen waren vast uit dat leuke namen boek van een fotograaf. Daar staan nog veel meer hele aparte,soms leuke namen tussen zoals idd Elvis,Dali,Tijger,Zon,Rover
Ik dacht zelf meer aan Arend,hoewel Tijger voor een meisje dan ook wel weer erg goed pastquote:Op zondag 2 mei 2010 12:18 schreef cattie het volgende:
[..]
Tijger combineert toch juist leuk met Wolf?
Gezien de boeken van de Duitse herder ''Wolf'', heb ik hierbij DE perfecte naam gevonden voor een broertje van mijn zoonquote:Op zondag 2 mei 2010 12:00 schreef SacreCoeur het volgende:
Rover is wel leuk, al neigt dat ook naar een Duitse Herder.
LOL Ik las je vorige post en toen dacht ik: Wolf en Arend, dat is mooi bij elkaarquote:Op zondag 2 mei 2010 12:40 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik dacht zelf meer aan Arend,hoewel Tijger voor een meisje dan ook wel weer erg goed past
Afschuwelijkquote:Op zondag 2 mei 2010 12:41 schreef Twinkly het volgende:
[..]
LOL Ik las je vorige post en toen dacht ik: Wolf en Arend, dat is mooi bij elkaarIk ken een (leuk
) jongetje dat Arend heet, vandaar dat ik eraan dacht.
Ja, ik ook echt! Maar ik vind het echt not done in combinatie met Wolf... dan is het wel heel erg alsof je je honden roeptquote:
quote:Op zondag 2 mei 2010 12:45 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, ik ook echt! Maar ik vind het echt not done in combinatie met Wolf... dan is het wel heel erg alsof je je honden roeptEn onze hond heeft dan een normalere naam dan de kinderen
quote:Op zondag 2 mei 2010 12:45 schreef Poppejans het volgende:
En onze hond heeft dan een normalere naam dan de kinderen
Ik vind Lola en Lizzy ook erg leukquote:Op zondag 2 mei 2010 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind namen als Nina en Lola erg leuk. Ivan had Nina kunnen heten als hij een meisje was geweest. (Maar ook daar was mijn lief het vast niet mee eens geweest.)
Ik geloof dat de dochter van Wendy van Dijk Lizzy heet. Dat vind ik ook een leuke naam. Ivan en Lizzy.
Herder!quote:Op zondag 2 mei 2010 12:41 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Gezien de boeken van de Duitse herder ''Wolf'', heb ik hierbij DE perfecte naam gevonden voor een broertje van mijn zoon![]()
Tiger Lilly! dat is tof.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:40 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik dacht zelf meer aan Arend,hoewel Tijger voor een meisje dan ook wel weer erg goed past
Vind ik niet klinken eigenlijk, Wolf & Lola.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:58 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik vind Lola en Lizzy ook erg leuk(mijn man vindt Lizzy niks en Lola een goedkope naam)
Die Mega Mindy actrice heeft een zoon en dochter Wolf&Lola
Z'n zusje heet vast : Shaquetta Shanandaquote:
Hey heb jij de nieuwe al, ik nog nietquote:
Waar heb je die in hemelsnaam vandaan? Uit de Efteling? Nee, zelfs de gebroeders Grimm hadden niet zoveel fantasie...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:48 schreef Basboussa het volgende:
Kom toch weer wat pareltjes tegen:
Hallah Lujah
Wenderella
Trendee
Celestial Starr
Godlove
Heavenly Melanie
Merry Ann (hehehe)
Mormon Beauty
Justa Cowgirl
Davenport Shore
Christmas Holiday
Kriss Miss
Andrew's
Sunday's Hoseana
DuWhitVandeeOn
NaLa'DeLuhRay
Tiarrhea
VulvaMae
Nudity
ik vond de rest wat erachter kwam er ook wel bijzonder goed bij passenquote:
Ik vind Sophie ook leuk. Lotte en Sophiequote:Op zondag 2 mei 2010 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind Max en Sophie nog steeds heel leuke namen, maar ik kan het maar moeilijk verkroppen dat ze zo populair zijn. Ivan heeft daarom als 2e naam Max gekregen (met als leuke bijkomstigheid dat zijn initialen daarmee IM werden). Ik sluit niet uit dat een meisje als tweede naam Sophie krijgt. Helaas heet onze kat ookal zo.
Sophie valt hier ook af vanwege de girafquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:58 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik vind Sophie ook leuk. Lotte en SophieMaarja, die stomme Giraf he
Emma was de enige naam die wij allebei meteen leuk vonden voor een meisje, maar zo heet de kat al, dus die viel ook af.
En ik vraag me echt af wat voor kronkel je in je hoofd hebt als je je kind een naam geeft uit het lijstje van Basboussa
in het Frans ookquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh Sophia is
Uit de gelderlander: Tsigane (meisje). In het Slavisch is dat (fonetisch) zigeuners![]()
een wolf met leeuwtjequote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:19 schreef octopussy het volgende:
Wolf en Nahla![]()
en dat was mijn bijdrage aan dit topic
En dan dit als eerste zin op de website:quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:52 schreef Basboussa het volgende:
Ja, ik moest even zoeken en toen kwam ik langs deze site. Voor de echte rare namen moet je dus naar Utah!
quote:An online help for parents looking for that distinctive name that says "I'm a Utah Mormon!"
Nahla betekent bij in het Arabisch.... En spreek je dus ook uit met een hijg-h.quote:Op woensdag 5 mei 2010 08:53 schreef Poppejans het volgende:
[..]
een wolf met leeuwtje![]()
Volgens mij heb ik die wel eens aan mijn man gezegd, maar die vond het weer niks.
Ik las mormelquote:Op woensdag 5 mei 2010 08:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan dit als eerste zin op de website:
[..]
Wolf en Fienquote:Op woensdag 5 mei 2010 08:53 schreef Poppejans het volgende:
[..]
een wolf met leeuwtje![]()
Volgens mij heb ik die wel eens aan mijn man gezegd, maar die vond het weer niks.
Wolf en Lola vind ik geweldig goed passen, maar dat ga ik er echt niet doorkrijgen. We hebben wel een korte naam voor een meisje.
Jongen ook een naam met 1 lettergreep
Sophia is inderdaad ook leuk Huup!
Ja, dat! Ik vind het dan ook te ''gemaakt'' ofzo worden en wel erg overdreven.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:06 schreef innepin het volgende:
Poppejans, ik vind het wel grappig dat jullie bij een tweede ook een wat minder aparte naam zouden kiezen. Dat hebben wij nou ook. Of ik in elk geval. Dat het geen circusgroepwordt ofzo De naam die wij al hebben voor een eventueel tweede meisje is dan ook een stuk minder 'apart' dan Willow.
Ik ben echt heel benieuwdquote:Op woensdag 5 mei 2010 21:13 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, dat! Ik vind het dan ook te ''gemaakt'' ofzo worden en wel erg overdreven.
Fien klinkt wel lief Groofskenmaar ik vind de naam die wij hebben nu voor een meisje wel veel leuker!
Het lijkt wat schrift betreft wel op elkaar, maar de uitspraak is heel anders. In Zweden is de o een oe, dus krijg je M-OE-A. Heel anders dan de Nederlandse Noa (onze eerste had bijna Moa geheten)quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:19 schreef SacreCoeur het volgende:
In Zweden hebben ze Moa ipv Noa ook apart.
je mag/moet helemaal niksquote:Op donderdag 6 mei 2010 02:29 schreef Daffodil31LE het volgende:
Binnen nu en een week kan ik hier een nieuwe naam posten.
Oja; ik zag in de OP dat er namen staan waarbij de tweede en derde naam ook zijn ingetikt. Mag/moet dat bij de namen van m'n kinders ook?
Nee mens, dat is stom! Schaap natuurlijk, dat past véél beter!quote:
Volgens mij heb ik hier een waardig opvolger gevonden van D'Shontayquote:Op donderdag 6 mei 2010 08:32 schreef Kersjes het volgende:
Incantrix, laat me raden: NaLa'DeLuhRay toevallig?
Het vervelende is dat we wel kunnen dollen over namen als D'Shontay en Shenehnay, maar voor je het weet komen ze nog echt langs van usersquote:Op donderdag 6 mei 2010 09:10 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik hier een waardig opvolger gevonden van D'Shontay![]()
Do tell!quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het vervelende is dat we wel kunnen dollen over namen als D'Shontay en Shenehnay, maar voor je het weet komen ze nog echt langs van users![]()
Ik wilde het niet zeggen, maar mijn kind heet eigenlijk : Beisantastically Heavensangelquote:
quote:Op donderdag 6 mei 2010 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het vervelende is dat we wel kunnen dollen over namen als D'Shontay en Shenehnay, maar voor je het weet komen ze nog echt langs van users![]()
Ja, de bevalling zal voor m'n echtgenote zijn. Zwangere mannen zijn erg zeldzaan, naar 't schijnt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 08:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
je mag/moet helemaal niks
dus als jij de volledige naam hier wil neerzetten dan doe je dat, wil je alleen de roepnaam hier neerzetten dan is dat ook goed!
Alvast een voorspoedige bevalling (voor je vrouw??)
Xander?quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:50 schreef Pvoesss het volgende:
aaaaarrrrrgggghhhhhhhhhhik vind jongensnamen zooo lastig.
Xantippequote:
quote:
Jongensnamen zijn leuker om te bedenken dan meisjesnamen, die zijn al helemaal lastig.quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:50 schreef Pvoesss het volgende:
lastig he!quote:Op donderdag 6 mei 2010 18:50 schreef Pvoesss het volgende:
Ik hoop dat het kind die niet krijgt.quote:
Er zijn wel meer Frodo's hoor.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:08 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik hoop dat het kind die niet krijgt.
Ja, maar die hebben niet die 2 andere namen er bij gekregenquote:
Dat dus. Het is een heel normale Oud-Friese/Germaanse naam.quote:
Hoe vaak heb jij al gebruik gemaakt van je andere voornamen?quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:14 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, maar die hebben niet die 2 andere namen er bij gekregen![]()
Ach, het went, ook op Fok! In december 2003 werden we zowat gelyncht.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:24 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de eerste namen op zich niet echt vreemd ofzo, hoewel niet echt mijn smaak, maar dat is wel vaker zo. Ik vind de combi's wel wat....over the top. En ook ik ben erg benieuwd naar het thema van nummer 4.
Gelyncht vind ik wat te ver gaan, maar ik hoop dat Frodo er geen last van krijgt. Als je 'Jeroen poep aan je schoen' heet, gaat de lol daar wel vanaf, maar ik denk dat een Frodo altijd vreemde blikken zal krijgen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ach, het went, ook op Fok! In december 2003 werden we zowat gelyncht.
Ik regelmatig. Als je L.A. heet, vragen mensen wat je tweede naam is. Ik zeg dan 'Anne'.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat dus. Het is een heel normale Oud-Friese/Germaanse naam.
[..]
Hoe vaak heb jij al gebruik gemaakt van je andere voornamen?
Bij sollicitaties. In mijn paspoort. Op mijn diploma's.quote:Op donderdag 6 mei 2010 22:22 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hoe vaak heb jij al gebruik gemaakt van je andere voornamen?
Ach, weet je, je kunt het een persoon niet echt kwalijk nemen dat hij/zij een serie aparte voornamen heeft, je kunt hoogstens bedenken dat hij/zij ouders heeft met een beetje een vreemd gevoel voor wat handig en/of leuk is voor een kind.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 07:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij sollicitaties. In mijn paspoort. Op mijn diploma's.
Ik zou het met je nicht bespreken, als jullie een goede band hebben en elkaar vaak zien.,quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:11 schreef Animalmix het volgende:
Graag jullie deskundige raad.
We hebben voor een meisjesnaam Floor in gedachten. Alleen het overleden kindje van mijn nicht heette Fleur.
Wat vinden jullie? Lijkt het te veel op elkaar om dit te kunnen doen en moeten we een andere naam bedenken? Of kan het wel omdat het toch net wat anders is?
Sissel? Was een Noorse dame waar ik mee samen gewerkt heb.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Tweede poging: Help ons nog even aub. Tijd begint te dringen en we hebben nog steeds geen meisjesnaam![]()
Wat past er bij nou Liv ? We hebben al zoveel namen de revue laten passeren, maar nog steeds niet dé naam gevonden...
We vinden het zelf zo stom dat we nog niks hebben gevonden, maar misschien heeft iemand hier een geweldig idee ...
Echt prachtig!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:09 schreef oh-oh het volgende:
Je moet het eens hardop zeggen, dat klinkt echt zo mooi samen, en de namen apart klinken elk anders maar zijn wel helemaal dezelfde stijl, drie letters en zo
Volgens mij, maar ik ben geen expert, zeg je dan èva waar de v ook een beetje klinkt als een w. en de è als een soort i.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:15 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga gelijk Euva zeggen!
En dat klinkt weer zo Frans eiig!
![]()
![]()
Øva een ideetje?
Nee, Ava vind ik echt heel erg mooi erbij!
Gewoon Ava is makkelijkerder dan hequote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Volgens mij, maar ik ben geen expert, zeg je dan èva waar de v ook een beetje klinkt als een w. en de è als een soort i.maar niet iwa.
moeten ze maar niet in Zweuden gaan weunenquote:
Psiesquote:Op dinsdag 11 mei 2010 11:22 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
moeten ze maar niet in Zweuden gaan weunen
Ik vond het niets, eigenlijk! Maar uniek is die naam wel, heb hem nooit eerder gehoord.quote:
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:23 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wow! Erg bedankt voor de namenAan sommige namen hadden we nog niet gedacht.
![]()
En Ava vinden we inderdaad een mooie naam, was nog niet langs gekomen bij ons....kan ook mooi in het Zweeds inderdaad! Hmmmm....
Liet ze d'r slangen knippen?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:05 schreef Gala6183 het volgende:
De meest bespottelijke naam die ik onlangs hoorde toen k bij de kapper zat was Medusa... En het was een heel leuk grietje. Zo zielig.
hahahahhaquote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:06 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Liet ze d'r slangen knippen?![]()
Ik vind het wel een leuke naam op zich. Qua klank dan.
Die stond bij mij ook op het lijstje. Als tweede naam weliswaar. Manlief vond het alleen niet mooi. Met het verhaal achter de naam heb ik niet zo'n moeite. Ik vind het wel écht een mooie naam.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:18 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahahahha![]()
achja. Zo hoorde ik laatst ergens Medea. Ik vond het ook ietwat gewaagd voor n meisje. Zeker als ze later zelf moeder wordt enzo. T roept bij mij toch wat wrange associaties op
Ik vind de klank wel mooi maar de betekenis blijft bij mij dan wel zodanig door mn hoofd spoken dat ik het niet zou doenquote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:39 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Die stond bij mij ook op het lijstje. Als tweede naam weliswaar. Manlief vond het alleen niet mooi. Met het verhaal achter de naam heb ik niet zo'n moeite. Ik vind het wel écht een mooie naam.
Jifquote:Op dinsdag 11 mei 2010 10:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Wat past er bij nou Liv ? We hebben al zoveel namen de revue laten passeren, maar nog steeds niet dé naam gevonden...
Hallo 1986, dat heet Cif tegenwoordigquote:
In Zweden heet het nog steeds Jifquote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Hallo 1986, dat heet Cif tegenwoordig
Gefeliciteerd, maar dat mag ook in het kleine babytjes topic, graag zelfquote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zo. Verse spruit geboren.
Françoise Madeleine Hilde.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Zo. Verse spruit geboren.
Françoise Madeleine Hilde.
Snap ik. Alleen gaat dit topic over babynamen, dus post ik 't hier even snel. Foto's en een kaartje komen wel in het andere topic.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, maar dat mag ook in het kleine babytjes topic, graag zelf
Hopelijk is alles goed gegaan. Genieten nu en je vrouwtje goed verwennen.
Frodo's broer heet Falcoquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:50 schreef cattie het volgende:
Mag ik dan de zusje Steppe, Savannah en Toendra er weer in gooien? En de broers Frodo en Bilbo?
Afschuwelijk... past wel bij de naam Wesley, dat dan weer welquote:Op zondag 16 mei 2010 13:12 schreef Mula het volgende:
Wesley Klein van popstars is vader geworden van een dochter genaamd Jailey. Ook apart!
Nee, gelukkig niet. Ik vind het gewoon Leylijke namenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:06 schreef trui het volgende:
ik bedoelde natuurlijk: zoheey!maar goed, hij zit dus niet in 't gevang o.i.d.
Het zijn 2 losse namen trouwens, maar ik kan geen dubbele spatie doen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:02 schreef Basboussa het volgende:
Klinkt als Canape (met streepje, ik ben mijn streepjes kwijt)
heule biezondere naam... Ik vraag me dan af waar het vandaan komt.... Misschien is het wel de Anna naam in Uighurs ofzo... Weetikveul!
Nee, dan blijft het een mysterie.... Ik kan er echt niets van maken...quote:Op vrijdag 21 mei 2010 16:38 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Het zijn 2 losse namen trouwens, maar ik kan geen dubbele spatie doen.
De ouders zijn Fries ten top, maar het klinkt niet Fries. Het klinkt gewoon helemaal niet
Holy Cow!quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:41 schreef SacreCoeur het volgende:
Laatst babytje hier in de buurt geboren.
Jaquardior Elijah.
Dan klinkt het nóg vreemderquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:42 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Holy Cow!
Kunnen ze dat ook heel snel tien keer achter elkaar uitspreken?
Back in THE days een bekende afterparty discotheek in Tilburg. Waar de snuivende, XTC gevulde ghb'ers hun teveel aan energie en tekort aan slaap wegdansten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 19:42 schreef ferrari_rood het volgende:
Van de week Zino (j spreek uit Zienjoe)
OMG... Jaquardior, wilden ze hun kind Jaguar Dior noemen en wisten ze niet hoe je Jaguar schrijft?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:41 schreef SacreCoeur het volgende:
Jaquardior Elijah.
Het is eh, in ieder geval heeeeel origineelquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:41 schreef SacreCoeur het volgende:
Jaquardior Elijah.
quote:Uw zoekbewerking - Jaquardior - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
ahwquote:Op zondag 23 mei 2010 11:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het is eh, in ieder geval heeeeel origineel
[..]![]()
De eerste Jaquardior in google, wordt ie straks als alles geindexeerd is. Bijzonder
![]()
![]()
Nee, ik heb wel een Jaguar en draag Dior, maar om m'n kind er nou naar te vernoemen?quote:Op zondag 23 mei 2010 11:44 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ahw
krijg je straks weer mensen die een account gaan aanmaken hier en gaan pm'en enzo of je soms wat had
pieke zo heet een meisje op kinderdagverblijf bij een vriendin van mij. Zij is vernoemd naar haar opa's piet en kees --> pieke dusquote:Op maandag 26 april 2010 17:32 schreef Leandra het volgende:
Oh... helemaal vergeten te posten![]()
Even uit het hoofd: weinig bijzonders in het NRC afgelopen zaterdag maar wel een Pieke als meisjesnaam....
Ze dachten dus orgineel te zijn.. Maar ik had pieke hier al eens voorbij zien komen.quote:Op maandag 24 mei 2010 15:40 schreef oh-oh het volgende:
Pieke is hier in Limburg een echte jongens naam
Niks mis mee. Ik vind Esmee leukquote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:38 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
Ze dachten dus orgineel te zijn.. Maar ik had pieke hier al eens voorbij zien komen.
Wat vinden jullie trouwens van Esmee?
Aaimeequote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:05 schreef oh-oh het volgende:Hoe spreek je Aimée dan op zijn Hollands uit?
K heb em iets te vaak voorbij horen komen in die versie jaquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:06 schreef oh-oh het volgende:Oh echt?
Zeggen mensen dat echt???
Das wel heel erg
hahahaquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:14 schreef oh-oh het volgende:
Dat is echt gruwelijk.
Hier is t trouwens sowieso best een kampnaam
Aan deze kant van de rivier hoor je het niet zo vaak op die manier hoor. Wij zeggen gewoon Aimeequote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:06 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Aaimee
alsof je aai zegt dus zeg maar ipv emmee
hahah nu maar hopen dat ie niet voor altijd mini blijftquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Aan deze kant van de rivier hoor je het niet zo vaak op die manier hoor. Wij zeggen gewoon Aimee![]()
Op het kdv zit een jongentje dat heet: Cooper
mijn man vroeg of zijn achternaam 'Test' is
Ik 1quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:23 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken echt minstens 10 honden die Cooper heten
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:24 schreef Ciscostar het volgende:
Op mijn werk had ik een tijdje Vito op de groep. Toen ik vroeg hoe ze erop waren gekomen antwoorde moeder: omdat hij verwekt is in een Vito.
Haha!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
verkapte ik-heb-in-een-lellike-mercedes-geneukt dus...
maar goed dat t geen fiat panda was dan. Of een Lada.
Ik vind 'm persoonlijk niet zo.. maar dat komt meer door de beelden die ik gelijk voor me zie.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:38 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
Ze dachten dus orgineel te zijn.. Maar ik had pieke hier al eens voorbij zien komen.
Wat vinden jullie trouwens van Esmee?
arm kind...quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:30 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik vind 'm persoonlijk niet zo.. maar dat komt meer door de beelden die ik gelijk voor me zie.
Hier in de buurt woont trouwens ook een aimee maar dat spreek je gewoon uit als 'eemie'.
Ik vind zelf eigenlijk Emi veel leuker staan.
Las in de flair toch iets raars.
Was een vrouw en die had aan haar zus beloofd dat als ze op facebook 1 miljoen vrienden zou krijgen ze haar zoontje Megatron zou noemen, van Transformers.. nou de 1 miljoen vrienden krijgen was dus gelukt.
Ik ken wel een meisje dat Panda heet dusquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:28 schreef huuphuup het volgende:
[..]
verkapte ik-heb-in-een-lellike-mercedes-geneukt dus...
maar goed dat t geen fiat panda was dan. Of een Lada.
Maar Eemie is ook niet de goede uitspraak. Althans als je de franse uitspraak van de naam neemt. Die ik ook het mooist vind trouwens.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:30 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier in de buurt woont trouwens ook een aimee maar dat spreek je gewoon uit als 'eemie'.
Ik vind zelf eigenlijk Emi veel leuker staan.
Zo zou ik heten als mijn moeder haar zin had gekregen van mijn vader.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ken wel een meisje dat Panda heet dus
Lux, hoe spreken ze dat uit?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:43 schreef oeke het volgende:
[..]
Maar Eemie is ook niet de goede uitspraak. Althans als je de franse uitspraak van de naam neemt. Die ik ook het mooist vind trouwens.
Een vriendje van mij heeft net een dochter gekregen met de naam L u x. Vind het best mooi, gek genoeg.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:46 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Zo zou ik heten als mijn moeder haar zin had gekregen van mijn vader.
Ja écht.. dat vond ze een goed idee.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:47 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Echt?
Ik ken ook een meisje dat Bambi heet.
Maar die is Koreaans.
Niet dat dat een excuus is maar goed
Mja beide namen kunnen maar op 1 manier. Dat mensen er verschillende dingen van maken is weer wat anders maar ik zie echt niet hoe je van Emily iets anders kunt maken dan wat er staat.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:47 schreef SacreCoeur het volgende:
Net als met Fauve dus, dat wordt ook op 10 verschillende manieren uitgesproken.
Of Emilie/Emily, kan je ook alle kanten mee op.
Phoe, mazzel gehad jaquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:48 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ja écht.. dat vond ze een goed idee.
Gelukkig was mijn vader niet zo'n hippie en heet ik nu Ester
Zo ken ik een Dami.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:54 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Mja beide namen kunnen maar op 1 manier. Dat mensen er verschillende dingen van maken is weer wat anders maar ik zie echt niet hoe je van Emily iets anders kunt maken dan wat er staat.
Overigens vind ik Aimee uitspreken als Amy belachelijk. Schrijf dan gewoon Amy.
Net als Emi schrijven. Dat klinkt alsof je Emo wilde maar dan vrolijker.
hihih B u b en Pandaquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:54 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Phoe, mazzel gehad ja![]()
Alhoewel, jouw man had ook zo een aparte naam toch?
Jullie waren wel een enig setje geweest dan![]()
Mijn ouders waren ook hele erge hippies maar gelukkig niet wat namen betreft
Enig ja.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:55 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Zo ken ik een Dami.
Maar je spreekt het gewoon Demi uit.
Vader heet Davy en moeder heet Michelle, enig he
Whehe, ja, ik heb m onthouden, kun je nagaanquote:
De moeder vertelde het me zo trots, ik hoop echt dat ik mijn gezicht voldoende in de plooi gehouden hebquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:57 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Enig ja.
Nee ik kan er echt niets mee, "creatieve" manieren van een naam spellen.
En vaak zijn de ouders dan ook nog semi-verbaasd en ietwat geirriteerd dat ze altijd verkeerd aangesproken worden op bijv. het cb of bij de dokter of wat dan ook.
lawl ja, op kdv een meisje spreek je uit als Emielie & op de psz een Eemielie.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:54 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Mja beide namen kunnen maar op 1 manier. Dat mensen er verschillende dingen van maken is weer wat anders maar ik zie echt niet hoe je van Emily iets anders kunt maken dan wat er staat.
Overigens vind ik Aimee uitspreken als Amy belachelijk. Schrijf dan gewoon Amy.
Net als Emi schrijven. Dat klinkt alsof je Emo wilde maar dan vrolijker.
Of Bemby, lekker fonetischquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:01 schreef Sorbootje het volgende:
Of Bamby! (want het is kennelijk heel interessant om in elke naam een Y te proppen die er niet hoort)
oooow, ik wilde nog eens een kleuterverhaal schrijven. Ineens heb je het!quote:
Aavaa klinkt raar.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:01 schreef oh-oh het volgende:
Nou Ava spreek je Engels of NL uit.
Ik zou in NL gewoon Aavaa zeggen, of je kind Eva noemen als je Eva wil uitspreken, das wel zo duidelijk toch?
Oh myquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:46 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Zo zou ik heten als mijn moeder haar zin had gekregen van mijn vader.
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Dit is mijn zoon Dyn. Dat spreek je uit als Daan.![]()
Ik ken een paar Ava's en dat zijn allemaal gewone Aavaas hoorquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:05 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Aavaa klinkt raar.
Ja de Y is helemaal in want in het meisjenamen boekje staat ook Ysabelle, echt ielgh.
Net als een X wat dan Xandra maakt ofzo is ook niet echt mijn ding.
ja! Slogiesquote:
Haha, dan zijn Yudit en Marlyn meer voor de hand liggendquote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:03 schreef debuurvrouw het volgende:
Dit is mijn zoon Dyn. Dat spreek je uit als Daan.![]()
Marlayne dan hè Grijs.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:26 schreef Grijs het volgende:
[..]
Haha, dan zijn Yudit en Marlyn meer voor de hand liggend.
Maar Grijs haar dochter heet met een -ie- toch?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:41 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Marlayne dan hè Grijs.Net als die mevroi van het Barbiejournaal die ooit meedeed aan het songfestival en toen voor de artistikisiteit heur naam van Marleen naar Marlayne toverde.
Klopt, huuphuup, met een ie. Overigens heeft mijn man die naam bedacht, doordat hij een Marlyne kende en dat vond hij wel een aardige naam. Maar zonder e op het eind vonden wij het leuker (en zo lijkt het net wat minder op mijn eigen naam).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:46 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Maar Grijs haar dochter heet met een -ie- toch?
Mijn naam wordt in t Engels altijd zo uitgesproken, met een ie![]()
Marlayne.
K vind het wel wat.
*gaat facebook en hyves aanpassen*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |