quote:Op maandag 26 april 2010 20:18 schreef innepin het volgende:
Tweede kindje wordt vast een jongetje genaamd Dale
Poeh hé, hoe moeilijk kun je het jezelf maken? Is de kans dan niet erg groot dat je een naam eigenlijk niet echt mooi vindt, maar dat er nou eenmaal weinig tot geen andere mogelijkheden zijn?quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:50 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik hoorde gister weer van een 'Fauve'.
Vind het zo stom klinken, lijkt net op een vogelsoort.
Iets met 'Kay/Kaj' voor een jongen is leuk, Kajia, Kayia.
Of Luc is ook superstoer.
Ik heb een onmogelijke opgave bij een tweede.
Wil namelijk dat het precies een zelfde soort naam wordt als van kind1.
Dus dat is 2 namen & de roepnaam is hetzelfde als de eerste 3 letters van de tweede naam.
Hele leuke naam!quote:Op woensdag 28 april 2010 09:12 schreef Brighteyes het volgende:Tegenstandster met Softbal: Smiley... en nee, het is geen nickname!
Nee zo ver zou ik niet gaan dat ik een naam zou kiezen die ik totaal niet mooi vind.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:41 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Poeh hé, hoe moeilijk kun je het jezelf maken? Is de kans dan niet erg groot dat je een naam eigenlijk niet echt mooi vindt, maar dat er nou eenmaal weinig tot geen andere mogelijkheden zijn?
Maar dan zou het dus Luc Lucas achternaam worden? Of begrijp ik je nu verkeerd?quote:Op woensdag 28 april 2010 10:16 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nee zo ver zou ik niet gaan dat ik een naam zou kiezen die ik totaal niet mooi vind.
Het makkelijke is dat ik daar wel van hou, korte krachtige roepnamen.
Luc, Max, Kaj/Kay, Noa, Fae/Fay etc..
En voor de niet roepnaam zeg maar vind ik een verlengde veel mooier.
Lucas, Maxime, Kajia, Noahli, Faeline etc..
Als je je kind zo noemt, moet je niet verbaasd staan te kijken als het een rotblaag blijkt te zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:15 schreef Basboussa het volgende:
Machiavelli
Psies, toch?quote:Op woensdag 28 april 2010 15:32 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Als je je kind zo noemt, moet je niet verbaasd staan te kijken als het een rotblaag blijkt te zijn.
Ik kan wel een makkelijk voorbeeld geven, mijn dochtertje heet: Jamie Isabella - roepnaam = Isa.quote:Op woensdag 28 april 2010 15:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dan zou het dus Luc Lucas achternaam worden? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Maar hoe isde fauve dan uitgesproken? dat gaat ook vaak verkeerd..quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:50 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik hoorde gister weer van een 'Fauve'.
Vind het zo stom klinken, lijkt net op een vogelsoort.
Inderdaad, Mijn vriendin is nu 6 weken zwanger, en een leuke jongensnaam hebben we al, maar die meisjesnamen.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:59 schreef SacreCoeur het volgende:
Als in Vauf.
Ik vind het net zo'n nieuw vogelsoort in Blijdorp.
Maar 'k ben sowiezo niet van dat soort namen hoor.
waarom zijn jongensnamen veel makkelijker dan meisjesnamen.
Aaah hij hoort niet zo uitgesproken te worden.quote:Op donderdag 29 april 2010 09:59 schreef SacreCoeur het volgende:
Als in Vauf.
Ik vind het net zo'n nieuw vogelsoort in Blijdorp.
Maar 'k ben sowiezo niet van dat soort namen hoor.
waarom zijn jongensnamen veel makkelijker dan meisjesnamen.
Roepnaam is alleen Silver? Ik vind hem erg leuk (dat Star dan weer helemaal niet)quote:Op donderdag 29 april 2010 12:58 schreef Saffier het volgende:
Hier net op de zaak: een meisje geboren met de naam Silver Star. Ik stond even
Precies daarbij is het ook een naam die raarquote:Op donderdag 29 april 2010 10:21 schreef SacreCoeur het volgende:
Vind ik ook niet mooi.
Lijkt nog steeds op een diersoort.
Ik vind 'm een beetje tuttig.
Isabella is ook tuttig maar stoer tuttig vind ik.
Ninthe is trouwens ook wel een leuke naam.
Of Senne!
Ik heb daar niets mee, vaak van die 'klinkt wel leuk bij elkaar namen'.quote:
Roepnaam hoop ik alleen Silver, maar ik weet het niet. Ik zie het al voor me, ga je solliciteren; 'Hoi ik ben Silver Star' :Squote:Op donderdag 29 april 2010 18:04 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Roepnaam is alleen Silver? Ik vind hem erg leuk (dat Star dan weer helemaal niet)
Silver of Zilver voor een meisje![]()
![]()
![]()
Maar Wolf en Zilver is dan wel weer een beetje te erg apart
Manlief: "Dat klinkt als een auto, de Toyota Senya ofzo".quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:44 schreef SacreCoeur het volgende:
En ik las in de 'OOK!' de naam Senya onwijs leuke naam.
En dan Jansen. Of Dijkstra.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:50 schreef Saffier het volgende:
[..]
Roepnaam hoop ik alleen Silver, maar ik weet het niet. Ik zie het al voor me, ga je solliciteren; 'Hoi ik ben Silver Star' :S
quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik hoop maar dat Pippa later nooit in Scandinavië komt...
[ afbeelding ]
Net als Kia vind ik ook een leuke naam.quote:Op vrijdag 30 april 2010 18:18 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Manlief: "Dat klinkt als een auto, de Toyota Senya ofzo".
Die namen vind ik nu echt in de categorie "leuk voor je hond" vallen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:44 schreef SacreCoeur het volgende:
BAH! Pippa.
Las laatst ook in de KEK mama of ouders van nu?
Weet ik niet meer, stoere rock 'n roll namen.
Die waren wel leuk..
Als Elvis & Bowie.
Dat vind ik juist heel leuk! Merel voor een meisje, bijvoorbeeld. Ik denk echter niet dat ik m'n lief er warm voor zou kunnen krijgen.quote:Ik vind je kind een dierennaam geven ook zo vreemd.
Als Beer, Mees, Merel. Gat-ver-damme.
Vreselijk jaquote:Op vrijdag 30 april 2010 17:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik vind je kind een dierennaam geven ook zo vreemd.
Als Beer, Mees, Merel. Gat-ver-damme.
Tijger combineert toch juist leuk met Wolf?quote:Op zondag 2 mei 2010 11:45 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Vreselijk ja![]()
Pippa, verschrikkelijk. Ik blijf dan denken aan Pipo de clown.
Die rock&roll namen waren vast uit dat leuke namen boek van een fotograaf. Daar staan nog veel meer hele aparte,soms leuke namen tussen zoals idd Elvis,Dali,Tijger,Zon,Rover
Ik dacht zelf meer aan Arend,hoewel Tijger voor een meisje dan ook wel weer erg goed pastquote:Op zondag 2 mei 2010 12:18 schreef cattie het volgende:
[..]
Tijger combineert toch juist leuk met Wolf?
Gezien de boeken van de Duitse herder ''Wolf'', heb ik hierbij DE perfecte naam gevonden voor een broertje van mijn zoonquote:Op zondag 2 mei 2010 12:00 schreef SacreCoeur het volgende:
Rover is wel leuk, al neigt dat ook naar een Duitse Herder.
LOL Ik las je vorige post en toen dacht ik: Wolf en Arend, dat is mooi bij elkaarquote:Op zondag 2 mei 2010 12:40 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik dacht zelf meer aan Arend,hoewel Tijger voor een meisje dan ook wel weer erg goed past
Afschuwelijkquote:Op zondag 2 mei 2010 12:41 schreef Twinkly het volgende:
[..]
LOL Ik las je vorige post en toen dacht ik: Wolf en Arend, dat is mooi bij elkaarIk ken een (leuk
) jongetje dat Arend heet, vandaar dat ik eraan dacht.
Ja, ik ook echt! Maar ik vind het echt not done in combinatie met Wolf... dan is het wel heel erg alsof je je honden roeptquote:
quote:Op zondag 2 mei 2010 12:45 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, ik ook echt! Maar ik vind het echt not done in combinatie met Wolf... dan is het wel heel erg alsof je je honden roeptEn onze hond heeft dan een normalere naam dan de kinderen
quote:Op zondag 2 mei 2010 12:45 schreef Poppejans het volgende:
En onze hond heeft dan een normalere naam dan de kinderen
Ik vind Lola en Lizzy ook erg leukquote:Op zondag 2 mei 2010 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind namen als Nina en Lola erg leuk. Ivan had Nina kunnen heten als hij een meisje was geweest. (Maar ook daar was mijn lief het vast niet mee eens geweest.)
Ik geloof dat de dochter van Wendy van Dijk Lizzy heet. Dat vind ik ook een leuke naam. Ivan en Lizzy.
Herder!quote:Op zondag 2 mei 2010 12:41 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Gezien de boeken van de Duitse herder ''Wolf'', heb ik hierbij DE perfecte naam gevonden voor een broertje van mijn zoon![]()
Tiger Lilly! dat is tof.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:40 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik dacht zelf meer aan Arend,hoewel Tijger voor een meisje dan ook wel weer erg goed past
Vind ik niet klinken eigenlijk, Wolf & Lola.quote:Op zondag 2 mei 2010 12:58 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik vind Lola en Lizzy ook erg leuk(mijn man vindt Lizzy niks en Lola een goedkope naam)
Die Mega Mindy actrice heeft een zoon en dochter Wolf&Lola
Z'n zusje heet vast : Shaquetta Shanandaquote:
Hey heb jij de nieuwe al, ik nog nietquote:
Waar heb je die in hemelsnaam vandaan? Uit de Efteling? Nee, zelfs de gebroeders Grimm hadden niet zoveel fantasie...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:48 schreef Basboussa het volgende:
Kom toch weer wat pareltjes tegen:
Hallah Lujah
Wenderella
Trendee
Celestial Starr
Godlove
Heavenly Melanie
Merry Ann (hehehe)
Mormon Beauty
Justa Cowgirl
Davenport Shore
Christmas Holiday
Kriss Miss
Andrew's
Sunday's Hoseana
DuWhitVandeeOn
NaLa'DeLuhRay
Tiarrhea
VulvaMae
Nudity
ik vond de rest wat erachter kwam er ook wel bijzonder goed bij passenquote:
Ik vind Sophie ook leuk. Lotte en Sophiequote:Op zondag 2 mei 2010 12:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind Max en Sophie nog steeds heel leuke namen, maar ik kan het maar moeilijk verkroppen dat ze zo populair zijn. Ivan heeft daarom als 2e naam Max gekregen (met als leuke bijkomstigheid dat zijn initialen daarmee IM werden). Ik sluit niet uit dat een meisje als tweede naam Sophie krijgt. Helaas heet onze kat ookal zo.
Sophie valt hier ook af vanwege de girafquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:58 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ik vind Sophie ook leuk. Lotte en SophieMaarja, die stomme Giraf he
Emma was de enige naam die wij allebei meteen leuk vonden voor een meisje, maar zo heet de kat al, dus die viel ook af.
En ik vraag me echt af wat voor kronkel je in je hoofd hebt als je je kind een naam geeft uit het lijstje van Basboussa
in het Frans ookquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh Sophia is
Uit de gelderlander: Tsigane (meisje). In het Slavisch is dat (fonetisch) zigeuners![]()
een wolf met leeuwtjequote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:19 schreef octopussy het volgende:
Wolf en Nahla![]()
en dat was mijn bijdrage aan dit topic
En dan dit als eerste zin op de website:quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:52 schreef Basboussa het volgende:
Ja, ik moest even zoeken en toen kwam ik langs deze site. Voor de echte rare namen moet je dus naar Utah!
quote:An online help for parents looking for that distinctive name that says "I'm a Utah Mormon!"
Nahla betekent bij in het Arabisch.... En spreek je dus ook uit met een hijg-h.quote:Op woensdag 5 mei 2010 08:53 schreef Poppejans het volgende:
[..]
een wolf met leeuwtje![]()
Volgens mij heb ik die wel eens aan mijn man gezegd, maar die vond het weer niks.
Ik las mormelquote:Op woensdag 5 mei 2010 08:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan dit als eerste zin op de website:
[..]
Wolf en Fienquote:Op woensdag 5 mei 2010 08:53 schreef Poppejans het volgende:
[..]
een wolf met leeuwtje![]()
Volgens mij heb ik die wel eens aan mijn man gezegd, maar die vond het weer niks.
Wolf en Lola vind ik geweldig goed passen, maar dat ga ik er echt niet doorkrijgen. We hebben wel een korte naam voor een meisje.
Jongen ook een naam met 1 lettergreep
Sophia is inderdaad ook leuk Huup!
Ja, dat! Ik vind het dan ook te ''gemaakt'' ofzo worden en wel erg overdreven.quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:06 schreef innepin het volgende:
Poppejans, ik vind het wel grappig dat jullie bij een tweede ook een wat minder aparte naam zouden kiezen. Dat hebben wij nou ook. Of ik in elk geval. Dat het geen circusgroepwordt ofzo De naam die wij al hebben voor een eventueel tweede meisje is dan ook een stuk minder 'apart' dan Willow.
Ik ben echt heel benieuwdquote:Op woensdag 5 mei 2010 21:13 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ja, dat! Ik vind het dan ook te ''gemaakt'' ofzo worden en wel erg overdreven.
Fien klinkt wel lief Groofskenmaar ik vind de naam die wij hebben nu voor een meisje wel veel leuker!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |