Morgen ben ik juist vrij en vrijdag in Amsterdam (brrr tentamen), dus dat zou dan heel kort wordenquote:Op woensdag 21 april 2010 17:53 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik ben onderweg naar mijn ouders, en morgen ben ik de hele dag bij het Amstel.. Vrijdag overdag vrij dus vast wel een gaatje te vinden om af te spreken?
Je mist SHE?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:14 schreef P.F het volgende:
@ CF ja dat meen ik
Ik vind het heel gezellig hier, maar eh, vooral gezellig
Als ik zo'n strakke broek aandoe heb ik ook een muffinquote:Op woensdag 21 april 2010 22:16 schreef Perruche het volgende:
Hoi!
Nieuw topic, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik heb ook een beetje een muffin, maar niet zo erg als op die foto, gelukkig!![]()
Ik ben er trouwens pas hier op Fok! achter gekomen dat zo´n heupvetje een "muffin" is...quote:Op woensdag 21 april 2010 22:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Als ik zo'n strakke broek aandoe heb ik ook een muffin![]()
Rokjes
Jaa! Ik vond dat altijd heel fijn!!quote:Op woensdag 21 april 2010 22:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je mist SHE?
Ik weet 't niet; ondanks alle gezelligheid en incidentele zoete baksels ben ik onderwijl mooi 17 kilo kwijt & counting... Ik geloof best dat het wat sneller had gekund, maar ik denk ook dat veel mensen tijdens het afvallen hun gezonde, plezierige relatie met eten kwijtraken en dat ik er niet eentje van ben
Ja morgen, heb m'n hardloopschoenen niet mee...quote:Op woensdag 21 april 2010 22:23 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik ben er trouwens pas hier op Fok! achter gekomen dat zo´n heupvetje een "muffin" is...![]()
Maar inderdaad rokjes, en jurkjes met vestjes, dat camoufleert zo mooi...![]()
P.F.... NU nog hardlopen? Of morgen? Nou ja, succes
Ik ga zo lekker douchen en mn bedje in...truste!
Jaa, ik wil het graag geloven hoorquote:Op woensdag 21 april 2010 22:24 schreef Syrena het volgende:
Pief dat was Tink!
Moest er net ook nog aan denken toen ik met de bodylotion aan het smeren was na m'n bad.
Zoals je het beschrijft lijkt het echt heel erg veel vet, maar volgens mij valt dat best meequote:Op woensdag 21 april 2010 22:28 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja morgen, heb m'n hardloopschoenen niet mee...
Ik heb ook nog rugvetHardnekkig is dat!
Ik zag vandaag wat foto's van mijzelf in actie, op zich ben ik niet ontevreden, maar het kan beterquote:Op woensdag 21 april 2010 22:30 schreef Perruche het volgende:
[..]
Zoals je het beschrijft lijkt het echt heel erg veel vet, maar volgens mij valt dat best mee
anyway, off to bed.. truste aan iedereen straks, en Sjaap, sterkte moregn met de volgende werkdag, lijkt me vreselijk lastig bij zo'n dokter!
Goed, jij mag dan verreweg een van de slanksten van het topic zijn, maar jij eet echt ontzettend rommelig en weinig. Wil je meer commentaar? Bedoel je dat?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:26 schreef P.F het volgende:
Heel verhaal hoor en misschien ben ik wel overdreven maar jaa
Ja, dat bedoel ik!!!quote:Op woensdag 21 april 2010 22:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Goed, jij mag dan verreweg een van de slanksten van het topic zijn, maar jij eet echt ontzettend rommelig en weinig. Wil je meer commentaar? Bedoel je dat?
Ik vind bijvoorbeeld Nynke of Maria veel beter en gestructureerder eten. En als er dan eens een stuk bananenbrood of cheesecake tussenstaat, dan vind ik het ook flauw om daarover te gaan zeiken. Als je veel sport, kun je best eens iets met witte suiker eten. En zeker als je dan ook nog niet klakkeloos de eerste beste gore supermarktvlaai eet, maar een eigen baksel... Sja, dan voel ik mij een party pooper als ik er wat van zeg
Nah OK, ik wil jou best wat meer commentaar gevenquote:Op woensdag 21 april 2010 22:33 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik!!!
Ik eet tegenwoordig wel beter/meer. Vaak twee keer avond eten (2 kleine porties) ipv. alleen maar een frietje.
quote:Op woensdag 21 april 2010 22:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Goed, jij mag dan verreweg een van de slanksten van het topic zijn, maar jij eet echt ontzettend rommelig en weinig. Wil je meer commentaar? Bedoel je dat?
Ik vind bijvoorbeeld Nynke of Maria veel beter en gestructureerder eten. En als er dan eens een stuk bananenbrood of cheesecake tussenstaat, dan vind ik het ook flauw om daarover te gaan zeiken. Als je veel sport, kun je best eens iets met witte suiker eten. En zeker als je dan ook nog niet klakkeloos de eerste beste gore supermarktvlaai eet, maar een eigen baksel... Sja, dan voel ik mij een party pooper als ik er wat van zeg
Ik vind dat er hier nog best wel streng op lijstjes gereageerd wordt - te weinig én te veel eten allebei. loveli heeft altijd voedselwijsheden, en Cf ook, en ik soms...quote:Op woensdag 21 april 2010 22:26 schreef P.F het volgende:
[..]
Jaa! Ik vond dat altijd heel fijn!!
Ik frituur best vaak... Maar ik eet bijna nooit snoep/ijs/chips. Ik eet 1 kleine gevulde koek, een handje dropjes en een schaaltje ijs als ik bij mijn ouders ben, dat is 1x per week of zo.
Zelf koop ik dat nooit, dat ik van de week engelse drop had, was omdat mijn moeder die mee had gegeven
Oh, en ik had soesjes in de vriezer, dat doe ik ook niet meer
Dus qua snoep valt het geloof ik mee.. Al drink ik wel graag sinaasappelsap (1-3 glazen per dag. Vaak maar 1 glas) en pickwick green tea ice tea (paar keer in de week een glas). Iedere ochtend 1 glas wil ik er wel inhouden.
Maarrrrrrrr ik frituur dus best vaakEn dat is volgens mij echt best wel erg slecht.... Of dat weet ik eigenlijk niet..
En ik eet wel vaak brood/crackers met zoet beleg: daar wil ik van af, maar de sandwichspread die ik had gekocht vond ik ook niet zo lekker
Und....... Frituren is denk ik 2-4 keer per week, friet of wedges, bij het avond eten of als 's snack.
Chips neem ik heel soms een handje op een feestje, maar dat vind ik niet zo
En ik neem 0-2 nespresso's per dag, valt mee, zonder suiker.
Maar ja ik wil dus gezonder, niet dat ik dunner wil maar ik vind het wel stoer als ik helemaal gezond zou eten. Nou ja ik wil wel een beetje dunner, maar plaatselijk. (Buik en voorkant bovenbenen)
Maar ja, als ik toch nog wel redelijk dun ben en het gaat allemaal wel prima, dan is gezond eten toch wel een beetje lastig, al denk ik wel dat ik mij beter zou voelen als ik heel gezond zou eten!
Maar dan weet ik dus niet of ik dan ook nog eens zuivelproducten weg zou moeten laten (ik eet geen vlees, wel vleesvervangers)
Heel verhaal hoor en misschien ben ik wel overdreven maar jaa
Oh dankjewel!quote:Op woensdag 21 april 2010 22:32 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind bijvoorbeeld Nynke of Maria veel beter en gestructureerder eten.
Klopt wel, ik weet dat er bij mijn lijstjes werd gezegd dat ik wel erg veel at en dat 2 bananen per dag toch wel erg veel was. Ter info: de lijstjes toen waren vergelijkbaar met het lijstje van vandaag.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:44 schreef Mini_rulez het volgende:
TVP!
Ik bedacht toevallig vandaag nog dat het hier vroeger een stuk strenger was. Nu wordt er enorm opgelet dat mensen niet te weinig eten, terwijl er soms ook gezondigd wordt bij het leven en daar haast niks over gezegd wordt. Op zich weten mensen dan ook wel dat het niet goed is, dus hoef je dat misschien ook minder snel te zeggen, maar toch.
En nu ga ik snel verder leren want ik heb morgen tentamen.
Dank!quote:Op woensdag 21 april 2010 22:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nah OK, ik wil jou best wat meer commentaar gevenMaar ik ga niet bij iedereen vallen over een incidenteel frituurhapje of wat patisserie
Moet je trouwens wel lijsten posten!
Scherp! Is wel zo denk ik.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat let de mensen die vinden dat er niet streng genoeg gereageerd wordt, om dat zelf te gaan doen?
Hmmm... Ik dacht dat het mee viel als je heet en snel frituurt..... Aangezien mijn frituurpan nog even vol is als eerst gaat er niet echt veel vet uit.. (In vergelijking met gebakken aardappels! En je hebt vet nodig, maar anders zou ik niet weten waar ik vet vandaan zou halen)quote:Op woensdag 21 april 2010 22:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind dat er hier nog best wel streng op lijstjes gereageerd wordt - te weinig én te veel eten allebei. loveli heeft altijd voedselwijsheden, en Cf ook, en ik soms...
Maar goed, je vraagt hier of frituren slecht isik neem aan dat je dat toch wel weet als je een beetje ingelezen bent in het topic?
als je meer commentaar wilt op je eten zou ik als ik jou was vaker lijstjes posten.
Nou ik zei iets over een muffin en ik het werd niet gewaardeerdquote:Op woensdag 21 april 2010 22:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat let de mensen die vinden dat er niet streng genoeg gereageerd wordt, om dat zelf te gaan doen?
frituurvet is niet gezond vet - relatief veel verzadigd en transvet....quote:Op woensdag 21 april 2010 22:59 schreef P.F het volgende:
[..]
Hmmm... Ik dacht dat het mee viel als je heet en snel frituurt..... Aangezien mijn frituurpan nog even vol is als eerst gaat er niet echt veel vet uit.. (In vergelijking met gebakken aardappels! En je hebt vet nodig, maar anders zou ik niet weten waar ik vet vandaan zou halen)
Jaquote:Op woensdag 21 april 2010 22:50 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een mooi doel P.F
Ja jij gaat echt heel goed! Maar dat is omdat je wat stabieler bent/eet dan ik..quote:Op woensdag 21 april 2010 22:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh dankjewel!Ik vind naast Nynke staan best wel een compliment in deze
![]()
PF: misschien wat vaker lijstjes posten?Dan zie je zelf ook overduidelijk wel wat er beter kan lijkt me, maar dat kunnen wij dan ook hard roepen
![]()
Wat betreft streng: mja, bij de één werkt alles-of-niets wel, bij de ander (de meesten denk ik) niet.
Mijn huidige streven is: een lekkere gezonde leefstijl creëren, mét sport, liefst iedere dag groenten, en zo gezond mogelijk, maar niet alles ontzien. Ik merk aan mezelf dat gezonder eten af en toe wel mag (cola in het weekend bijv.) dus daar valt nog te verbeteren. Verder wil ik mezelf bewúst niet alles ontzeggen, omdat eten idd leuk moet blijven. Daarom heb ik nu gekozen om naast Zumba ook te fitnessen, kijken of dat de balans weer tof maakt om mn buikblub weg te krijgen
Veel sporten is fijn om diverse redenen: ik doe (nu!) iets wat ik leuk vind, er is die leuke blijheids-boost, én ik voel me minder schuldig als ik wat slechts eet
![]()
Blaaa!
das een flink ontbijt. beter geen witbrood, beter geen suiker op je aardbeien, 2 glazen sap is een beetje veel.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:58 schreef P.F het volgende:
[..]
Dank!
O jee.. Ik ga even hard nadenken hoor!
O: 2 witte kadetjes met op ieder een gebakken ei,
half bakje aardbeien met een beetje suiker,
volkoren boterham met sandwich spread
2 glazen sinaasappelsap
1 nespresso
ik zie suiker suiker suiker suiker en een beetje verzadigd vet...quote:L: 8 soesjes. en daarna was het pak leeg en was ik misselijk
T: nespresso
T: 1 kleine gevulde koek, handje dropjes, speculaasje (heeee, ik was bij mijn ouders!), glas icea tea clear green
je hebt nu alles dubbelop: groente, eiwti, eiwti, koolhydraten, eiwit. allen de pasta met noten/kaas en groente is een maaltijd, of de vegaburgers met groente is een maaltijd. als je toch streng gaat kijkenquote:D: groene asperges met parmezaanse? kaas, 3 mini vegaburgertjes, gevulde pasta met noten/kaas
glas clear green ice tea
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 21 april 2010 23:06 schreef Ewelina het volgende:
Hoera, ik heb een voldoende voor één van mijn laatste tentamens!
voorbereid zijn en een plan hebben is het halve werk. kijk je weleens alvast in je agenda voor de volgende dag? en weet je dan van te voren waar je wanneer heen moet? dan kun je toch ook zorgen dat je eten meeneemt van huis?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:07 schreef P.F het volgende:
Hmmm... gister!
O: bekertje yoghurt to go, met muesli
glas sinaasappelsap
L: pakje drinkontbijt naturel (500 ml)
T: tompouce
T: 2 biertjes (2 x 0,3)
T: 2 bruine boterhammen hagelslag
T: glas sinaasappelsap
T: halve zak voorgesneden winterpeen
T: barra
T: biertje (0,5), flesje strongbow
T: wit kadetje + kleine hamburger + curry + sla
Dit was een rare dag, de tompouce was van een verjaardag, ik had 3 stressvolle dingen die dag zonder echt pauze en had totaal niet stil gestaan bij *echt* eten.
Biertjes waren op een terrasje, vergadering nabespreken
Hm.. O ja en ik was naar de bios daar drink ik meestal 1-2 biertjes en dan iets van cherrytomaatjes er bij.
Ook weer een rare dag!
de pasta met kaas en noten telt als Carbs/Eiwit en dan moet je er idd wel groente bij nog. als de kaas op de asperges maar n beetje was dan is t niet gek. De vegaburgers zijn een beetje overdreven erbij, je had al kaas en noten in de pasta...quote:Op woensdag 21 april 2010 23:10 schreef P.F het volgende:
Die noten kaas zit in de pasta! Van die kussentjes zijn dat..
En er was een beetje kaas over de asperges heen gegooit, niet heel veel.
Lijkt mij niet handig om alleen A/G of G/V te eten?? (De V staat voor vega)
En ik weet het van dat ontbijt, dat doe ik hooguit een keer in de week, als ik de tijd heb.. En dan meestal gekookte eieren etc.
Ik vind dat iets te gespierd. Vooral die bovenarmen vind ik minder mooi.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:50 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een mooi doel P.F
Morgen:quote:Op woensdag 21 april 2010 23:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
voorbereid zijn en een plan hebben is het halve werk. kijk je weleens alvast in je agenda voor de volgende dag? en weet je dan van te voren waar je wanneer heen moet? dan kun je toch ook zorgen dat je eten meeneemt van huis?
(bier) drinken = sowieso slecht voor de lijn. alles wat je eet bij alcohol komt direct in je vetreserves, omdat je lichaam als eerste prioriteit heeft om de alcohol (=gifstof) uit je lijf te krijgen.
complimenten voor de winterpeen![]()
maar volgens mij weet je best wat er bij jou aan schort: regelmaat, voedzaamheid en teveel drinken (5 alcoholische consumpties (0,5 bier telt voor 2) + gebakje + snakckvoer + geen normaal eten = niet goed voor je gezondheid en vetjes.... vrij simpel)
maar de vraag is denk ik of je de moeite wilt doen om structuur aan te brengen in je hectische leven - je bént nu eenmaal een beetje fladderig in alles wat je doet, en aanpassing vraagt inspanning. dan telt een argument als "rare dag" "niet stilgestaan bij" "geen boodschappen gedaan" "jamaar ik was bij mijn ouders" niet
Jij eet er dan toch ook gewoon nog vlees bij? Lijkt mij?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
de pasta met kaas en noten telt als Carbs/Eiwit en dan moet je er idd wel groente bij nog. als de kaas op de asperges maar n beetje was dan is t niet gek. De vegaburgers zijn een beetje overdreven erbij, je had al kaas en noten in de pasta...
QFT. 't Is fijn dat je van nature zo slank bent, PF, maar dat garandeert op de lange termijn echt niet dat je gezond blijft als je zoveel rommel eetquote:Op woensdag 21 april 2010 23:14 schreef kwakz0r het volgende:
maar de vraag is denk ik of je de moeite wilt doen om structuur aan te brengen in je hectische leven - je bént nu eenmaal een beetje fladderig in alles wat je doet, en aanpassing vraagt inspanning. dan telt een argument als "rare dag" "niet stilgestaan bij" "geen boodschappen gedaan" "jamaar ik was bij mijn ouders" niet
quote:Op woensdag 21 april 2010 23:28 schreef P.F het volgende:
Omdat ik zo eerlijk ben om mijn laatste 2 dagen te vertellen [waardoor ik dacht HEY, ik moet weer gezond eten]
is nu de aanname dat ik ALTIJD ongezond eet.
Neen!
Ja maar dat is het juist; de ene dag eet je belachelijk weinig, de andere dag weer veel teveel of drink je teveel. Je zou eens naar een soort schema van, zeg, 2000 kcal per dag plus sport moeten gaan en dan gewoon gezond & regelmatig eten. Omdat het voor de lange termijn fijn is als je jezelf een normaal eetpatroon aanleert.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:29 schreef P.F het volgende:
O ik ben niet echt van nature heel slank hoor, ik heb ooit ook >10kg meer gewogen
Ik eet nu gewoon van alles iets minder, maar nu nog wat gezonder
We kunnen wel doen wie er het minste bier drinkt deze weekquote:Op woensdag 21 april 2010 23:30 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja ik voel mij een beetje de neen van dit topic, maar die is er al, dus wie ben ik dan!!!!
Neennettequote:Op woensdag 21 april 2010 23:30 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja ik voel mij een beetje de neen van dit topic, maar die is er al, dus wie ben ik dan!!!!
jij miste SHE en haar reacties toch? dat was ook altijd degene die riep dat dingen smoesjes waren. ook al zijn de laattse twee dagen niet representatief, je hebt echt OVERAL een weerwoord op of een reden voor. en het punt is: het zijn ook allemaal wel redenen, maar die redenen bij elkaar zijn er teveel. als je gezonder wilt eten tenminste.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:28 schreef P.F het volgende:
Omdat ik zo eerlijk ben om mijn laatste 2 dagen te vertellen [waardoor ik dacht HEY, ik moet weer gezond eten]
Neen!
Dat doe je heel netjes! In vergelijking met mij dusquote:Op woensdag 21 april 2010 23:11 schreef neen het volgende:
Eigenlijk moet ik ook eens lijstjes blijven posten, maarja je weet hoe dat gaat hè
Nu maar weer eens mee beginnen dan(
O: 2 broodjes pindakaas
T: 2 koffie
L: kopje kippensoep, 2 broodjes pindakaas, appel
T: 2 koffie, sinaasappel
D: Indisch
T: 3 biertjes, wat water
en ook een tvp dit
Volgens mij heeft die over 10 jaar inderdaad van die SJP- of Madonna-armenquote:Op woensdag 21 april 2010 23:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik vind dat iets te gespierd. Vooral die bovenarmen vind ik minder mooi.
ik eet geen kaas, maar ik heb geleerd dat zoiets als witlof met ham en kaas voor groente en vlees telt, door de ham en kaas, zelfs als je maar drie plakjes ham eet en ofzo...quote:Op woensdag 21 april 2010 23:26 schreef P.F het volgende:
[..]
Jij eet er dan toch ook gewoon nog vlees bij? Lijkt mij?
Het zijn van die viezige albert heyn pasta dingen, ravioli volgens mij, ik neem er altijd maar 4 of 5.. ik hou niet van pasta
zo iets:
[ afbeelding ]
en er waren nog maar 10 asperges of zo, dus daar zou ik niet op kunnen leven. nou ja het is niet zo dat m'n moeder 30 aspergers p.p. kookt of zovan asperges eet je meestal wel weinig volgens mij..
Voortaan je lijstjes posten en dan zien wij dat ookquote:Op woensdag 21 april 2010 23:28 schreef P.F het volgende:
Neen!
Het vervelende van alcohol, het is zo gezellig, en lekker!quote:Op woensdag 21 april 2010 23:31 schreef neen het volgende:
[..]
We kunnen wel doen wie er het minste bier drinkt deze week
Ja hoor eens! Jij wilt dat er hier strenger wordt gedaan, maar als het tegen jou gericht is, ga je piepenquote:Op woensdag 21 april 2010 23:34 schreef P.F het volgende:
Die boodschappen heb ik!
Ik dacht dat jullie de uitleg fijn vonden maar die zal ik wel achterwege laten..
Ja en dan is er ook nog eens veel voetbal en tja, bij voetbal hoort ook dorst.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:35 schreef P.F het volgende:
[..]
Het vervelende van alcohol, het is zo gezellig, en lekker!
doe nou niet zo gepikeerd zeg. het topic zou wel heel erg snel gaan als iedereen 5 posts nodig heeft om alles uit te leggen nadat er (gevraagde) kritiek is gegeven. (als ik t me goed herinner deed ik tegen SHE precies hetzelfde. ik had overal een reden voor...)quote:Op woensdag 21 april 2010 23:34 schreef P.F het volgende:
Die boodschappen heb ik!
Ik dacht dat jullie de uitleg fijn vonden maar die zal ik wel achterwege laten..
Ik piep niet, ik leg het alleen uit. Ik kan natuurlijk niet van te voren weten waar iemand over gaat vallen anders had ik het er al wel bijgezet.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja hoor eens! Jij wilt dat er hier strenger wordt gedaan, maar als het tegen jou gericht is, ga je piepen
het ging niet om de A, het ging om de V in de pasta, en ik kon niet weten dat je er maar zo weinig van at.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:38 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik piep niet, ik leg het alleen uit. Ik kan natuurlijk niet van te voren weten waar iemand over gaat vallen anders had ik het er al wel bijgezet.
Het lijkt mij namelijk niet dat je op je avond eten moet gaan bezuinigen [AGV aanhouden.. ] dat ik geen vlees eet wil niet zeggen dat ik dan ook geen rijst of zo eet.
Nou ja, jij valt over Goodbye's muffin, terwijl jouw eigen lijstjes om te huilen zijn. En me dunkt dat er heel wat mensen zijn hier die niet bezuinigen op hun avondeten en die heus niet elke dag AGV eten.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:38 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik piep niet, ik leg het alleen uit. Ik kan natuurlijk niet van te voren weten waar iemand over gaat vallen anders had ik het er al wel bijgezet.
Het lijkt mij namelijk niet dat je op je avond eten moet gaan bezuinigen [AGV aanhouden.. ] dat ik geen vlees eet wil niet zeggen dat ik dan ook geen rijst of zo eet.
Nee joh ik ben helemaal niet gepikeerd,quote:Op woensdag 21 april 2010 23:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
doe nou niet zo gepikeerd zeg. het topic zou wel heel erg snel gaan als iedereen 5 posts nodig heeft om alles uit te leggen nadat er (gevraagde) kritiek is gegeven.
als je in je lijstje zet: 4 stukjes ravioli, tien asperges met een klein beetje parmezaanse kaas en 3 kleine vegaburgers is dat duidelijker dan wanneer je dat zonder hoeveelheden zet. dan hoef je niet uitgebreid alles te verantwoorden...
en ik blijf erbij dat als je echt gezonder wilt leven de redenen "ik ben bij mn ouders" "ik had een drukke dag" en "maar ikdrink altijd in de bioscoop" gewoon niet goed genoeg zijn. je kan er best voor kiezen om iets te doen, maar je zult je in die keuzes moeten beperken.
ik heb t idee dat je gewoon nikis aan wilt nemen van mij omdat ik t zelf nog niet allemaal goed doe ofzo
Er werd gevraagd om een lijstje en die gaf ikquote:Op woensdag 21 april 2010 23:41 schreef MariaEtcetera het volgende:
PFje, als de afgelopen twee dagen niet representatief zijn en je die niet als uitgangspunt wilt nemen voor commentaar, moet je ze ook gewoon niet posten! Begin dan met het posten van een 'normale' dagAl komt het veelal inderdaad wel over alsof je ietwat chaotisch leeft, dus dat dit soort dagen wel vaker voorkomen. Gewoon, omdat je leuke feestjes hebt of bij je ouders bent of je planning in de soep loopt. Kan zijn dat dat in de praktijk minder is, maar dat is het beeld geloof ik wat hier over komt
![]()
Ik heb trouwens ook wel eens chaotische dagen hoor! Vooral als ik vroeg op moet / vergeten ben brood te maken, etc. Dan ren ik vaak voor mn werk nog de AH in om brood te halen, of ik haal een volkorenpuntje met beleg ofzo. Daar koop ik dan smoothie of melk bij en kom ik toch aan genoegHet is af en toe wat puzzelen als je heen en weer moet vliegen, maar het kan meestal wel denk ik!
Ik viel niet over haar muffin, ik "viel" als je het al zo mag noemen, over iedereen die zei: ja prima, neem!. En toen dacht ik [helder moment] dit is een dieettopic, huh.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou ja, jij valt over Goodbye's muffin, terwijl jouw eigen lijstjes om te huilen zijn. En me dunkt dat er heel wat mensen zijn hier die niet bezuinigen op hun avondeten en die heus niet elke dag AGV eten.
Kom op zeg. Denk even na, PF'je. Je begint nu echt een beetje onzin uit te kramen!
op zich zou ik dit als een verkapte kutopmerking kunnen lezen, maar dat doe ik maar niet, want ik ben ook nog steeds in een goeie bui.quote:Op woensdag 21 april 2010 23:42 schreef P.F het volgende:
[..]
ik zie dan alleen dat je het "verkeerd" begrijpt, ik dacht achteraf: o shit kwak eet natuurlijk een berg pasta, die denkt dat ik een bord vol heb zitten wegkanen! maar daar stond ik niet bij stil omdat een klein schepje pasta/rijst voor mij normaal is.
Niet héél logisch, want je weet volgens mij best hoe het moet toch?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:45 schreef P.F het volgende:
[..]
Er werd gevraagd om een lijstje en die gaf ikHet is toch logisch dat die nog niet goed is zonder het commentaar.En ik ga niet alleen de mooie lijstjes posten, dus ja, natuurlijk kwam er commentaar, maar dat is ook niet erg.
En ik ging juist naar m'n ouders om lekker te eten!!!
En ik had een hele chille dag verder, maar niet heel erg stil gestaan bij het eten.
Ik heb nog niet alle posts helemaal goed gelezen..quote:Op woensdag 21 april 2010 23:48 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
op zich zou ik dit als een verkapte kutopmerking kunnen lezen, maar dat doe ik maar niet, want ik ben ook nog steeds in een goeie bui.![]()
maar ik vind het jammer dat je niet gerageerd hebt op het belangrijkste wat ik je probeerde voor te leggen: wil je wel keuzes maken? en zie je in dat je "redenen" niet zulke goeie redenen zijn?
maar goed, ik zal mn kritiek wel weer even voor me houden tot je een lijtje post dat je zelf normaal vindt.
Maar Goodbye is een prima slank meisje dat maar een paar kilo kwijt wil. Moet ze dan van jou echt nee zeggen als haar vriendje een lekkere muffin voor haar meeneemt?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:48 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik viel niet over haar muffin, ik "viel" als je het al zo mag noemen, over iedereen die zei: ja prima, neem!. En toen dacht ik [helder moment] dit is een dieettopic, huh.
Maar dat heb ik toch al uitgelegd ?
Amstel Litequote:Op woensdag 21 april 2010 23:56 schreef neen het volgende:
Lolz, ik bedenk me net dat als jullie mannen waren geweest iedereen gewoon nu bier dronk
Maar wat wil je nou? Wil je commentaar, of moeten we maar gewoon bedenken dat je een sterke lever hebt en onze mond houden?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:57 schreef P.F het volgende:
Ik heb nu een beetje hoofdpijn.
--------
En ik zag het niet als redenen, meer als situaties, die terug blijven komen.
En ik denk er nu nog steeds over.
QFTquote:Op woensdag 21 april 2010 23:56 schreef neen het volgende:
Lolz, ik bedenk me net dat als jullie mannen waren geweest iedereen gewoon nu bier dronk
quote:Op donderdag 22 april 2010 00:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar wat wil je nou? Wil je commentaar, of moeten we maar gewoon bedenken dat je een sterke lever hebt en onze mond houden?
Ik sta mijzelf altijd max 4 biertjes per week toe, behalve als het echt speciaal is (oud en nieuw en kerst in 1 week ofzo). Ik kan dan 4x 1 drankje nemen, of 1 avond flink aangeschoten worden van 4 (dat ben ik na 3 al namelijk). En vaak drink ik ook 2 per week. Maarja, das net hoe belangrijk je het vindt. Ik merk dat ik niet zo goed kan trainen als ik de dag ervoor meer dan 1 of 2 glazen alcohol heb gedronken...quote:Op donderdag 22 april 2010 00:02 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wil ik commentaar, maar af en toe weet ik ook niet meer wat nu wel of niet goed is qua alcohol. De ene keer is het 2 glazen per dag, de volgende keer is het, drink niets. Maar niets drinken vind ik net zo niet leuk als nooit meer een muffin eten.
Maar op zich hoeft van mij niemand er heel erg over te vallen als ik een biertje drink in de bioscoop, tenzij ik zonder dat ik het weet heel veel drink en ik dat niet door heb. (Maar kijk dan wel naar wat ik post en niet naar het beeld dat je van mij hebt)
Ik heb hierin gewoon nog geen keuze gemaakt.. !
Pief, eigenlijk best simpel: als je weet dat je naar iets toe gaat waar drinken heul leuk gaat zijn, dan ga je niet naar andere gelegenheden die week waar je drank zou drinken normaal. Of je gaat wel, maar met de auto, zodat je niet kan drinken. En als er dan tijdens een vergadering nog een biertje bijkomt is het ook geen hele ramp. Ik zou alleen niet 5 dagen per week bier drinken. Niet voor niets dat al die studentes van die moddervette varkens worden.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:02 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wil ik commentaar, maar af en toe weet ik ook niet meer wat nu wel of niet goed is qua alcohol. De ene keer is het 2 glazen per dag, de volgende keer is het, drink niets. Maar niets drinken vind ik net zo niet leuk als nooit meer een muffin eten.
Maar op zich hoeft van mij niemand er heel erg over te vallen als ik een biertje drink in de bioscoop, tenzij ik zonder dat ik het weet heel veel drink en ik dat niet door heb. (Maar kijk dan wel naar wat ik post en niet naar het beeld dat je van mij hebt)
ik drink zelf maximaal 1 keer per week. soms een week niet, soms 2 keer in de week. dus zeg, 2 totl 4 keer in de maand. doorgaans niet meer dan 3 consumpties, en ongeveer 4 keer per jaar drink ik meer.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:02 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik heb de "gewoontes" van iedereen gelezen, deze bevalt mij wel goed! Misschien dat ik er dan max 6 van maakquote:Op donderdag 22 april 2010 00:06 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ik sta mijzelf altijd max 4 biertjes per week toe, behalve als het echt speciaal is (oud en nieuw en kerst in 1 week ofzo). Ik kan dan 4x 1 drankje nemen, of 1 avond flink aangeschoten worden van 4 (dat ben ik na 3 al namelijk). En vaak drink ik ook 2 per week. Maarja, das net hoe belangrijk je het vindt. Ik merk dat ik niet zo goed kan trainen als ik de dag ervoor meer dan 1 of 2 glazen alcohol heb gedronken...
En nu ga ik slapen want morgen supervroeg op
Van wie moet je stoppen met koffie? Was dat nu weer voor raars?quote:Op donderdag 22 april 2010 00:07 schreef P.F het volgende:
Ik geloof dat de onduidelijkheden nu wel verheldert zijnZo niet, dan zal ik daar later meer over vertellen. En ik zie zelf ook wel dat als ik vanaf nu bij alles uitleg zou geven "ja maar" dat het dan smoesjes zijn. Maarrrrr ik zag dit als de 'intake' en vanaf nu gewoon normale lijstjes, etc !
Dus actiepunten:
- Ik ga er over nadenken om geheel onthouder te worden of niet
- Ik ga geen koekjes/drop/etc meer eten. Waarom ik dat helemaal niet meer zou doen weet ik niet, ik weet niet of ik een beter leven krijg als ik helemaal geen suiker meer eet, maar het klinkt wel goed nu. Al hoewel die koekjes wel altijd van de bakker zijn
- Ik ga wel nog gewoon melkproducten eten/drinken
- Ik ga meer drinken!!!! HAHA, water!
- Ik ga er over nadenken of ik wil stoppen met koffie drinken, van mij hoeft het niet zo hoorAls het echt veeeel beter zou zijn, dan misschien wel. maar ja dan heb ik mijn nespresso voor niets!
Ben ik nog iets vergeten?
In mijn omgeving niet! Maar, ik moet zeggen, er zijn bootwerkers die minder drinkenquote:Op donderdag 22 april 2010 00:11 schreef Stereotomy het volgende:
PF even samenvatting: vinden mensen dat je teveel drinkt ofzo?
Ik dacht dat koffie in het rijtje stond naast alcohol/transvetten/etcquote:Op donderdag 22 april 2010 00:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Van wie moet je stoppen met koffie? Was dat nu weer voor raars?
Leuk!!quote:Op donderdag 22 april 2010 00:02 schreef Merel het volgende:
TVP, niet bijgelezen sinds vanmiddag, jullie gaan weer snel! Net terug van het Concert voor War Child, en hoe koel je van tevoren ook doet, als Marco Borsato zingt "Wat zou je doen?" en Ali B roept dan "Twee vingers in de lucht" dan doe je automatisch toch meeLeuke avond! Nu even vingers ontdooien (het was buiten! koud! drie uur lang!) en dan slapen
Is wel een link tussen cholesterol en koffie.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:14 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik dacht dat koffie in het rijtje stond naast alcohol/transvetten/etc
Je zou wat meer structuur moeten aanbrengen en dan kan je eigenlijk alles wel blijven eten, maar dan wat minder en je moet ook nooit met soesjes beginnen als je trek hebt en eigenlijk zou moeten lunchen, want dan kan je er niet mee stoppen en eet je ervan tot je trek weg is. Terwijl als je er een of twee neemt bij je nespressootje na de lunch is er weinig aan de hand.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:14 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik dacht dat koffie in het rijtje stond naast alcohol/transvetten/etc
Hm, ik vind 5-6 bier al wel veel.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:13 schreef P.F het volgende:
[..]
In mijn omgeving niet! Maar, ik moet zeggen, er zijn bootwerkers die minder drinken!!
In dit topic vinden er wel mensen dat ik teveel drink.
En als ik brak wakker wordt, dan denk ik: ja, dat waren inderdaad teveel biertjes. Maar als ik in 1 dag 5-6 bier drink word ik echt niet brak wakker. Dus het brak wakker worden is misschien niet echt een goede graadmeter..
Ik denk ook niet dat koffie supergezond is, maar er zijn dingen in het leven die moeten en koffie is daar wel één van.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Is wel een link tussen cholesterol en koffie.
Je bent tegenwoordig zo eloquentquote:Op donderdag 22 april 2010 00:18 schreef P.F het volgende:
Het was trouwens niet mijn bedoeling om jullie commentaar weg te vegen, maar ik heb geen idee hoe ik dat nu weer uitgelegd krijg zonder dat het een smoesje lijkt, dus ik laat het maar.
Als B&J er ook één is hoor je mij niet tegenspreken.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat koffie supergezond is, maar er zijn dingen in het leven die moeten en koffie is daar wel één van.
Mijn familie komt uit Noord-Holland, ik faal sowieso al qua alcoholquote:Op donderdag 22 april 2010 00:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hm, ik vind 5-6 bier al wel veel.
Alcohol is wel iets wat er met de tijd insluipt. Je hebt er niet acuut veel last van qua katers, die er wel zijn maar daar kom je wel overheen, maar op termijn sterven er wel sneller hersencellen af. Ook als je van jezelf merkt dat je giftig wordt wanneer men je alcoholconsumptie probeert te verminderen, kun je jezelf afvragen of je misschien wel meer aanhankelijk bent van alcohol dan je eigenlijk zou willen.
Maargoed, jij bent degene die dat kan beoordelen.
Er staan hier 6 pottenquote:Op donderdag 22 april 2010 00:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Als B&J er ook één is hoor je mij niet tegenspreken.
Hier (nog) niets.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:26 schreef P.F het volgende:
[..]
Er staan hier 6 pottenMaar goed, ik heb liever een biertje of een wodka clear green dan ijs.
Vette groentenquote:Op donderdag 22 april 2010 00:35 schreef P.F het volgende:
Hmm... En ik voelde mij altijd schuldig over een pizza, terwijl ik mij beter schuldig had kunnen voelen om mijn biertjes...
Hmmm...
Oh en ik had vandaag nog olijven op, dat zijn trouwens ook groenten
'Vroeger' was het als ik erbij was standaard een paar bier en 1 sap. Of als we groot insloegen, tig bier en een pak sap. Enige nadeel was dat ik de weddenschappen van 6 uur 's ochtends als enige onthield.quote:Op donderdag 22 april 2010 00:24 schreef P.F het volgende:
[..]
Mijn familie komt uit Noord-Holland, ik faal sowieso al qua alcohol
Pfoeee, ik heb geen idee eigenlijk, ik denk dat ik mij vooral ga storen aan de andere mensen als ik zelf nuchter blijf! En ik heb het altijd reuze naar mijn zin. Als je niet gewoon een biertje mee drinkt heb je meestal niet echt iets te zoeken op de feestjes waar ik heen ga. En nu moet ik dit denk ik wel stom vinden maar het zijn echt hele leuke feestjes
![]()
Nu weet ik het ook niet meer hoor!
QFT!quote:Op donderdag 22 april 2010 00:19 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat koffie supergezond is, maar er zijn dingen in het leven die moeten en koffie is daar wel één van.
je ouders hebben je lesbies gemaakt!quote:Op donderdag 22 april 2010 08:40 schreef Viking84 het volgende:
'NL'se aardappel maakt homoseksueel'
En ik hield vroeger al niet van aardappelen, maar ik moest altijd mijn bordje leegeten van m'n moeder.
maar ook een link tussen koffiegebruik en een kleinere kans op suikerziektequote:Op donderdag 22 april 2010 00:18 schreef loveli het volgende:
[..]
Is wel een link tussen cholesterol en koffie.
Banaan eten, krijg je rustgevend stofje van binnen. Succes!!!!quote:Op donderdag 22 april 2010 06:49 schreef _Calimero_ het volgende:
Flossen moet ik vast en zeker ook doen, en mijn make up komt er meestal 'sochtends af![]()
Morning btw! Ik heb zo weer een sollicitatiegesprek, deze keer in de buurt. Hopelijk verpest ik het niet weer door mijn zenuwen
broccoli!quote:Op woensdag 21 april 2010 23:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat doe jij hier nou weer, Chinese broccoli
O, te laat, ik was al terugquote:Op donderdag 22 april 2010 09:53 schreef loveli het volgende:
[..]
Banaan eten, krijg je rustgevend stofje van binnen. Succes!!!!
Das een mager lijstje co! Kun je je lunch niet nog wat opvullen, ipv alleen maar (fruit) suikers te eten?quote:Op donderdag 22 april 2010 09:54 schreef conleche het volgende:
Wat goed Calimero! Vooral dat je je zenuwen de baas bleef! Als er dan ook nog een baan uitkomt is het natuurlijk nog geweldigerder.![]()
Lijstje:
O1: fruit 'n fibre met melk
O2: 2x geroosterd brood met boter en serranoham
L: smoothie van aardbeien, meloen en een beetje coolbest light
T: wodka, light chips
D: restje Thais
Je kunt een aantal dingen doen, met een website-maak-programma (duidelijk toch?!quote:Op donderdag 22 april 2010 10:00 schreef _Calimero_ het volgende:
Heeft er hier iemand verstand van websites maken? Ik heb een domein-naam geregistreerd.. en dan?![]()
Je moet hem natuurlijk ergens laten hosten. Maak je een eigen pagina op een andere site (zoals Blogspot ofzo, waar ze vanzelf online staan) of begin je echt from scratch?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:00 schreef _Calimero_ het volgende:
Heeft er hier iemand verstand van websites maken? Ik heb een domein-naam geregistreerd.. en dan?![]()
Ik zie variatie! En een visje. Moet alleen zeggen dat ik geen fan ben van pangasius (kweekvis uit azie), ik heb liever een stuk Sockey zalm op m'n bord, die zelf z'n eten bij elkaar heeft gescharreld. Stukken duurder, maar ook veel gezonder. Alle waar naar z'n geld. Als je wilt weten wat er mis is met pangasius moet je er even op googelen nadat je eten is gezakt.quote:Op donderdag 22 april 2010 09:19 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
T: 1 kiwi
[..]
D: Vispakketje uit de oven met aardappel, tomaat, ui en pangasiusfilet.
Ik heb 2 ontbijtjes op, waar de 2e zou kunnen doorgaan voor lunch en dan zou de smoothie een T zijn. Maar als ik nog trek heb dan eet ik nog wel iets hoor, het is niet dat ik me altijd precies aan m'n planning hou.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:02 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Das een mager lijstje co! Kun je je lunch niet nog wat opvullen, ipv alleen maar (fruit) suikers te eten?
heb je er ook webspace bij genomen? Of alleen de naam?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:00 schreef _Calimero_ het volgende:
Ik weet het niet?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
heb je er ook webspace bij genomen? Of alleen de naam?
Haha, inderdaadquote:Op donderdag 22 april 2010 10:07 schreef loveli het volgende:
Ik zie variatie! En een visje. Moet alleen zeggen dat ik geen fan ben van pangasius (kweekvis uit azie), ik heb liever een stuk Sockey zalm op m'n bord, die zelf z'n eten bij elkaar heeft gescharreld. Stukken duurder, maar ook veel gezonder. Alle waar naar z'n geld. Als je wilt weten wat er mis is met pangasius moet je er even op googelen nadat je eten is gezakt.
Makkelijk klinkt goed, want ik heb er echt geen verstand van. En ik wil ook een logo hebbenquote:Op donderdag 22 april 2010 10:05 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Je kunt een aantal dingen doen, met een website-maak-programma (duidelijk toch?!) een website maken (zoals MS FrontPage). Moet je wel even in html e.d. duiken. Je kunt ook een hulp-website gebruiken (bijv. web-log.nl of blogger.com), daar met hulp je "website" aanmaken en je domeinnaam doorlinken naar die pagina. Dus ga je voor de makkelijke, standaard manier, of de moeilijke manier?
ah, dan heb je dus die middelste genomen?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:15 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ik weet het niet?![]()
![]()
Ik heb op www.mijndomein.nl mijn naam geregistreerd en 20 euro betaald. Verder ben ik nog niet gekomen![]()
Het wordt voor mijn toekomstige carriere () als spor*tpsycholoog. Kan dat ook met doe blogdingessen zonder dat het er als een standaar blog uit komt te zien?
Lieve Kwak, ik houdt van je!quote:Op donderdag 22 april 2010 08:55 schreef kwakz0r het volgende:
en PF, je hóeft toch niet alles of niets?
Wat Co zei snijdt houdt: als je gestructureerder eet - dus basisvoeding - met af en toe iets lekkers, ipv vervangen van maaltijden, overslaan maaltijden, etc. dan win je echt al zoveel op je gezondheid
en studenten drinken nu eenmaal meer tegenwoordig. t is niet voor niks dat de criteria voor alcoholisme niet toegepast worden op studenten.
ik zou als ik jou was niet alles of niks gaan doen, maar gewoon nadenken en kiezen, en vooral structureren...
(mn interwebz (en tv en telefoon) vielen gisteravond ineens uit *huil)
En als je het op je hoofd smeert helpt het tegen bepaalde vormen van haaruitvalquote:Op donderdag 22 april 2010 08:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
maar ook een link tussen koffiegebruik en een kleinere kans op suikerziekte
tot 4 koppen koffie per dag schijnt zodanig positief voor je bloedsuiker/insulineproductie te zijn, dat het de nadelige transvetten van tafel veegt.
(zei de dietiste)
Ik zit bij QDC, ook prima en vrij goedkoop.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ah, dan heb je dus die middelste genomen?
had ff hier gevraagd! Dan had ik je one.com aangeraden, daar zit ik met beide sites
Maar nee, dan heb je dus geen webruimte en kun je idd iets linken, zoals een blogspotsite ofzo. Zodat je via www.calimero.nl (ofzo) naar die blogspotsite gaat
quote:Op donderdag 22 april 2010 10:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ah, dan heb je dus die middelste genomen?
had ff hier gevraagd! Dan had ik je one.com aangeraden, daar zit ik met beide sites
Maar nee, dan heb je dus geen webruimte en kun je idd iets linken, zoals een blogspotsite ofzo. Zodat je via www.calimero.nl (ofzo) naar die blogspotsite gaat
Becel is goed voor Unilever. Waarom echte mensen het zouden willen eten is me een beetje een raadsel.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:12 schreef Quinazoline het volgende:
O: 2 volkorenboterhammen met een beetje becel
quote:D: Salade ofzo, misschien wel met avocado en zalm
Daarvoor maakte ik voor school altijd gebruik van logomaker.com.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:17 schreef _Calimero_ het volgende:
Makkelijk klinkt goed, want ik heb er echt geen verstand van. En ik wil ook een logo hebben
Wat zou jij aanraden voor boter dan?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:22 schreef loveli het volgende:
Becel is goed voor Unilever. Waarom echte mensen het zouden willen eten is me een beetje een raadsel.
Klinkt lekker inderdaad! Maar ik mag geen salade van mezelf maken vanavondquote:
Het scheelt wel reclame, al heb je via blogspot niet veel/geen reclame volgens mij. Mijn blogspot (zie mijn websit) heeft ook geen reclame voor zover ik weetquote:Op donderdag 22 april 2010 10:21 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Maar dat kan alsnog wel? Dan ist gewoon jammer van die 20 euries maar had ik maar wat beter na moeten denken en niet zo impulsief zomaar iets moeten doen
![]()
Hoe werkt dat met one.com? is dat makkelijk? Ik wil graag dat het een beetje professioneel gaat ogen, er hoeft voorlopig nog niet heel veel op te staan (contact gegevens, wat info over wat 't vak precies inhoudt, wie er gebruik van kan maken en wie ik ben ofzo)
op warm notenbrood bijvoorbeeldquote:Op donderdag 22 april 2010 10:26 schreef conleche het volgende:
Roomboter!!Maar dan niet op elke boterham smeren, maar gewoon af en toe.
je kan ook een losse host nemen, als je je domein al gekocht hebt.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:00 schreef _Calimero_ het volgende:
Ja, dat zou wel handig zijn. Hosting kan dus ook via blogspot?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:26 schreef Mini_rulez het volgende:
Van die kleine garnalen met avocado is ook een goddelijke combinatie.
Cali: je kunt de domeinnaam die je hebt toch prima gebruiken, dan moet je alleen ergens anders hosting regelen.
ik heb www.going-round.nl (samen met Mr.Mo) op one.comquote:Op donderdag 22 april 2010 10:28 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ja, dat zou wel handig zijn. Hosting kan dus ook via blogspot?
Mo, wat ist adres van jouw site dan?
Thanks voor de tips damesch, tof dat jullie er zoveel van weten
Wat zijn we toch eensgezond de laatste tijdquote:Op donderdag 22 april 2010 08:55 schreef kwakz0r het volgende:
ik zou als ik jou was niet alles of niks gaan doen, maar gewoon nadenken en kiezen, en vooral structureren...
Prachtige typo, in dit topic!quote:Op donderdag 22 april 2010 10:33 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat zijn we toch eensgezond de laatste tijd![]()
Cali, fijn van je gesprek, zeg
Amaiquote:Op donderdag 22 april 2010 10:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Prachtige typo, in dit topic!.
Gewoon roomboter, niet te dik smeren. Hoewel het verzadigd vet is, zijn de vetten in roomboter kort-ketenig en da's niet heel erg slecht. In roomboter zit geen transvet, wat wel in elk industrieel gemaakt vet zit.quote:
Uh.. nog een week wachten, dus.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:49 schreef Perruche het volgende:
Goedemorgen!
Wat een discussie gisteravond zeg!
Calmero, wat fijn van je sollicitatie...! Hopelijk gaat het ook goed bij de tweede![]()
Ik heb een maad (!!) geleden een solli gehad, en steeds als ik vraag naar de voortgang, krijg ik te horen " jaaaa, nog een week, dan weten we het!
Wat moet je daar nu mee...
Heel hard nadenken of je er dan nog wel wil werken, als ze nu al zo vaag zijn?quote:Op donderdag 22 april 2010 10:49 schreef Perruche het volgende:
Goedemorgen!
Calmero, wat fijn van je sollicitatie...! Hopelijk gaat het ook goed bij de tweede![]()
Ik heb een maad (!!) geleden een solli gehad, en steeds als ik vraag naar de voortgang, krijg ik te horen " jaaaa, nog een week, dan weten we het!
inderdaad, en ik begrijp het ook niet, want toen ik daar op solli ging gaven ze aan dat ze liever gister dan vandaag een nieuw iemand erbij hadden.. nou ja.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:56 schreef Phaidra het volgende:
Maar als je elke week nog een week moet wachten, wordt het wel vervelend natuurlijk.
Nynke, je had toch al praktisch een promotieplek in Zweden aangeboden gekregen? Of wil je liever ergens anders heen?
Ewelina en Mo, feli met de goede cijfers!
Cali, fijn dat je solli goed ging!!
PFje, succes met meer structuur aanbrengen in je eetpatroon. Ik herken het wel een beetje. Ik weet prima hoe het zou moeten, maar door allerlei omstandigheden (smoesjes dus) schiet de praktische uitvoering er nogal eens bij in...
ooh wat irritant! Als je al 2 of 3 keer netjes hebt gevraagd zou ik gewoon zeggenquote:Op donderdag 22 april 2010 10:49 schreef Perruche het volgende:
Goedemorgen!
Krijg je ervoor betaald? Ik ken iemand die als student een bijbaan had dat 'ie websites bouwde. Die vroeg een vast tarief voor het bouwen (ging zoveel tijd inzitten dat je op 500 euro per site kon rekenen) en een onderhoudscontract voo een paar euro per maand.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:58 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Heel hard nadenken of je er dan nog wel wil werken, als ze nu al zo vaag zijn?Tenzij het een hele leuke baan is
.
Leuk die verhalen over webspace en websites, ik was van plan komende zomer zelf een website te bouwen (from scratch) en had geen idee hoe ik hosting moest regelen. Het zou voor een bedrijfje zijn, dus moet absoluut betrouwbaar zijn en liefst niet teveel gedoe opleveren voor de eigenaar. Heeft geen haast, ik moet eerst nog 'even' leren programmeren
.
dattumquote:Op donderdag 22 april 2010 11:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Krijg je ervoor betaald? Ik ken iemand die als student een bijbaan had dat 'ie websites bouwde. Die vroeg een vast tarief voor het bouwen (ging zoveel tijd inzitten dat je op 500 euro per site kon rekenen) en een onderhoudscontract voo een paar euro per maand.
Als je zoiets gratis doet of geen goede afspraken hebt, kan er veeeeel meer tijd in gaan zitten dan je wilt.
quote:Op donderdag 22 april 2010 11:00 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
ooh wat irritant! Als je al 2 of 3 keer netjes hebt gevraagd zou ik gewoon zeggen
" ja dat is al 3x gezegd en we zijn nu een maand verder dus ik wil graag weten waar ik aan toe ben." Maar subtiliteit is dan ook niet mijn sterkste kantMja, je wilt ook weer niet overkomen als iemand die over zich heen laat lopen en alles pikt, dus een beetje daadkracht tonen kan geen kwaad zou ik denken? (ik heb nl eens hetzelfde gehad, ze beloofden steeds terug te bellen, maar deden dat niet... uiteindelijk heb ik de baan wel gekregen toen
)
Het is voor mn vader, dat komt wel goed, die is wel van het afspraken maken voorafquote:Op donderdag 22 april 2010 11:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Krijg je ervoor betaald? Ik ken iemand die als student een bijbaan had dat 'ie websites bouwde. Die vroeg een vast tarief voor het bouwen (ging zoveel tijd inzitten dat je op 500 euro per site kon rekenen) en een onderhoudscontract voo een paar euro per maand.
Als je zoiets gratis doet of geen goede afspraken hebt, kan er veeeeel meer tijd in gaan zitten dan je wilt.
Bijhouden, actualiseren. Ervoor zorgen dat je met alle browsers de site kunt zien, ook na updates enzo. Vraag anders even aan DaD hoevaak ze haar site heeft aangepast omdat een andere browser het niet goed zagquote:Op donderdag 22 april 2010 11:10 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Het is voor mn vader, dat komt wel goed, die is wel van het afspraken maken vooraf. Zou ook nooit mn diensten aanbieden aan een al bestaand bedrijf, kan momenteel nog maar een heel kein beetje html en meer niet
. Ik zou het dan vooral doen om al die talen te leren, dat lijkt me leuker aan de hand van een project ipv in wilde weg wat proberen.
Maar dat onderhoud, wat houdt dat precies in? (want dat zou ik dan zelf gaan doen, als het al niet voor zijn site is dan wel voor mijn toekomstige eigen site)
Een collega van mij heeft z'n eigen bedrijfje voor het bouwen van websites. Hij vraagt 25 euro per uur.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Ohjaquote:Op donderdag 22 april 2010 11:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Bijhouden, actualiseren. Ervoor zorgen dat je met alle browsers de site kunt zien, ook na updates enzo. Vraag anders even aan DaD hoevaak ze haar site heeft aangepast omdat een andere browser het niet goed zag
quote:Op donderdag 22 april 2010 11:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Bijhouden, actualiseren. Ervoor zorgen dat je met alle browsers de site kunt zien, ook na updates enzo. Vraag anders even aan DaD hoevaak ze haar site heeft aangepast omdat een andere browser het niet goed zag
http://www.google.nl/addurl/quote:Op donderdag 22 april 2010 11:16 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ohja.
Iemand nog een tip om te zorgen dat een site ook gevonden wordt door google en andere zoekmachines, liefst bovenaan?Als ik toch bezig ben met mezelf belachelijk maken (site bouwen zonder kennis is ook eigenlijk waanzin
maar dan heb ik wat te doen in de vakantie. En als het niet lukt dan gaat mn vriend wat bouwen).
- De site aanmelden bij Googlequote:Op donderdag 22 april 2010 11:16 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ohja.
Iemand nog een tip om te zorgen dat een site ook gevonden wordt door google en andere zoekmachines, liefst bovenaan?Als ik toch bezig ben met mezelf belachelijk maken (site bouwen zonder kennis is ook eigenlijk waanzin
maar dan heb ik wat te doen in de vakantie. En als het niet lukt dan gaat mn vriend wat bouwen).
Dankje!quote:Op donderdag 22 april 2010 11:37 schreef de_nachtwacht het volgende:
Goedemorgen
[..]
- De site aanmelden bij Google
- De site aanmelden bij het Open Directory Project
- Goede relevante termen in titelpagina's
- Goede relevante termen in de meta tags
- Links vanaf andere sites naar jouw site
Dat heeft allemaal invloed op de ranking bij Google. En je kunt de teksten zelf ook optimaliseren, maar hoe dat precies zit weet ik niet.
P.F., waarom neem je niet wat groenten bij je lunch? het is wel weinig zo hoorquote:Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef P.F het volgende:
Zoooo, ik ga zo terug lezen hoor!
Eerst een lijstje:
O: 1 glas sinaasappelsap (200 ml)
1 espresso
4-5 glazen water (van 200 ml)
2 crackers met die groene becel en een heel klein beetje hagelslag
2 boterhammen blueband wit bruinbrood met pindakaas met nootjes (niet dik belegd, niet dun)
--------
Lunch wordt iets met 2 kleine appels en een sinaasappel als ik zin heb om die te pellen.
Avondeten wordt pannenkoeken.
Ik moet nog ergens groenten bij gooien, dat sowieso.
Trouwens nog een handige website over HTML: http://www.handleidinghtml.nl/. Het is wel handig als je een beetje weet hoe HTML werkt. Zeker als een programma waar je de website mee maakt, niet doet wat jij wilt. Vaak kun je dan heel eenvoudig even een beetje in de code zelf rotzooien en zo problemen oplossen. HMTL zit echt ontzettend simpel in elkaar en is heel erg makkelijk te leren. Je oma en je nichtje van vier kunnen het bij wijze van spreken nog. Je kunt ook gewoon van andere websites de code bekijken als je iets leuks ziet en dat op je eigen pagina gebruiken.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:37 schreef de_nachtwacht het volgende:
Goedemorgen
[..]
- De site aanmelden bij Google
- De site aanmelden bij het Open Directory Project
- Goede relevante termen in titelpagina's titels van pagina's
- Goede relevante termen in de meta tags
- Links vanaf andere sites naar jouw site
Dat heeft allemaal invloed op de ranking bij Google. En je kunt de teksten zelf ook optimaliseren, maar hoe dat precies zit weet ik niet.
Ja, zijn het nou 4 of 5 glazen water?quote:Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef P.F het volgende:
Becel hmpf!quote:2 crackers met die groene becel en een heel klein beetje hagelslag
Pannekoeken met broccoliiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!quote:Avondeten wordt pannenkoeken.
Wow, drink jij een liter water bij alleen al je ontbijt?quote:Op donderdag 22 april 2010 11:38 schreef P.F het volgende:
Zoooo, ik ga zo terug lezen hoor!
Eerst een lijstje:
O: 1 glas sinaasappelsap (200 ml)
1 espresso
2 crackers met die groene becel en een heel klein beetje hagelslag
2 boterhammen blueband wit bruinbrood met pindakaas met nootjes (niet dik belegd, niet dun)
--------
Lunch wordt iets met 2 kleine appels en een sinaasappel als ik zin heb om die te pellen.
Avondeten wordt pannenkoeken.
even een crosspostje dan maarquote:Op donderdag 22 april 2010 12:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wow, drink jij een liter water bij alleen al je ontbijt?Waar laat je het? Ik ben al blij als ik die hoeveelheid aan het eind van de dag heb opgedronken... (ik drink structureel te weinig omdat ik bijna nooit dorst heb en het gewoon vergeet
).
de watergekte is echt overdreven... teveel water spoelt nuttige elektrolyten uit je lijf en bezorgt je nieren overwerk. als je gewoon eet en af en toe ene kopje thee of koffie drinkt of een ander glas drinken, dan kom je bijna altijd vanzelf wel aan genoeg vocht. als je hoofdpijn hebt of erg donkergele urine en erg verstopt bent dan kan het wel zijn dat je wat meer moet drinken...quote:1,5 liter erbij drinken is zat, en een volwassene kan zelfs als het nodig is met een halve liter water (naast koffie thee en voeding) wel toe als het geen warme dag is...
nee, die plek in zweden was leuk om te horen, maar ik weet niet in hoeverre dat doorgaat. Ze hebben heel weinig promotieplekken, en heel veel mensen staan in de rij. Sommige mensen werken al 4 jaar als research asssitent in de hoop op een promotieplek, en dat is toch niets voor mij. Plus, ik zou graag wat dichter bij de duutser zijn. Utrecht of Groningen lijkt me wel wat. Maar goed, aankomend schooljaar beginnen wordt toch niets, dus eerst maar eens opzoek naar wat anders..quote:Op donderdag 22 april 2010 10:56 schreef Phaidra het volgende:
Maar als je elke week nog een week moet wachten, wordt het wel vervelend natuurlijk.
Nynke, je had toch al praktisch een promotieplek in Zweden aangeboden gekregen? Of wil je liever ergens anders heen?
Ewelina en Mo, feli met de goede cijfers!
Cali, fijn dat je solli goed ging!!
PFje, succes met meer structuur aanbrengen in je eetpatroon. Ik herken het wel een beetje. Ik weet prima hoe het zou moeten, maar door allerlei omstandigheden (smoesjes dus) schiet de praktische uitvoering er nogal eens bij in...
Oeh herkenbaar...quote:Op donderdag 22 april 2010 12:09 schreef AKnynke het volgende:
yay, ik ben hard en fijn aan het werk!
Ik begin een patroon te zien in m'n dagen: in de ochtenden en de middag ben ik optimistisch over m'n scriptie en heb ik het idee dat ik weet wat ik aan het doen ben. In de avond raak ik ongerust en voel ik me verloren en dom. Dan stop ik er maar mee, en de volgende ochtend is alles weer okay. Ach ja, ik kom in ieder geval langzaam vooruit. T-28 tot de deadline...
De slanke recepten waar nog wel gezonde vetten in zittenquote:Op donderdag 22 april 2010 12:15 schreef Nouk84 het volgende:
Ik heb heel wat slanke recepten uitgeprint op mijn werk, dus voorlopig kan ik het eea uitproberen. Nu nog bedenken wat het vanavond wordt, ik kan niet kiezen
dat is toch veel te weinig!!quote:Op donderdag 22 april 2010 12:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
O: Brinta
L: gekookt eitje, 1 geroosterde volkorenboterham met roomboter en 1 met appelstroop
So far so good.. Géén cupcakejes (al staan ze me wel op het aanrecht toe te lachen), geen gangmakers, geen pandan chiffon cake (het restant ligt in de prullenbak). Planning voor de rest van de dag:
T: peer
T: Griekse yoghurt, misschien met honing
D: nasi
Welkom terug. Beetje oppassen met zo weinig kcals, met jouw spieren en lengte mag je echt wel wat binnenkrijgen. Ik denk dat je met alleen extra cardio ook al een aardig eind komt. En niet per se de kcals omlaag doen, maar bewuster kiezen welke je eet. Meer eiwitten, minder carbs en sporten is voor de meeste mensen al een recept om vet te verliezen.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:22 schreef -marz- het volgende:
[..]
Oeh herkenbaar...
* -marz- lurkt weer eens een tijdje mee ter motivatie..
Ik ben niet dik, maar wel zwaar (bijna 80kg! bij 1.80m lengte). Nu heb ik ook veel spieren van fitness - ik vind het veel leuker om 10reps heel zwaar te doen dan oneindig veel reps met weinig gewicht, maar daar word je dus wel heel sterk en gespierd vanen het vet is aardig verdeeld, maar ik wil wel graag minder vet...
Nu doe ik 3x per week 45 min. cardio en wat rug- en buikspieroefeningen en ik ben minder gaan eten sinds deze week (1500 kcal per dag). En ik ben gestopt met drinken deze week, want ik drink vrijwel dagelijks bier en/of wijn en volgens mij hakt dat er behoorlijk in.
Ik slaap wel slechter in nu ik geen alcohol drink trouwens, eerst als ik een kussen zag was ik al weg en nu kan ik niet eens slapen met de tv aan.zal wel iets met afkicken zijn..
Dit is m'n gewone eetpatroon.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is toch veel te weinig!!dat je niet meer wilt snoepen de hele dag betekent nog niet dat je meteen niks mee moet eten.
oh je wilde minder carbs he? dan mag er nog wel een omelet bij, en een stukje kip of vette vis
quote:Op donderdag 22 april 2010 12:28 schreef kwakz0r het volgende:
oh, en beste stuurlui, etc. want ik werk vandaag thuis en ben zo sloom op gang dat ik net besef dat ik nog niks gegeten heb
Ik kom meestal in totaal (dus incl. thee en koffie) op 1,5 liter uit. Maximaal. Soms maar 1 liter. Het komt gelukkig zelden voor dat ik er lichamelijk echt last van heb, dus het zal idd wel goed zitten.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
even een crosspostje dan maar
[..]
de watergekte is echt overdreven... teveel water spoelt nuttige elektrolyten uit je lijf en bezorgt je nieren overwerk. als je gewoon eet en af en toe ene kopje thee of koffie drinkt of een ander glas drinken, dan kom je bijna altijd vanzelf wel aan genoeg vocht. als je hoofdpijn hebt of erg donkergele urine en erg verstopt bent dan kan het wel zijn dat je wat meer moet drinken...
Wat bij mij altijd goed werkt is dat ik een flesje water naast me heb staan. Dan neem ik eigenlijk automatisch zo nu en dan een slok en zijn die flesjes zo leeg.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wow, drink jij een liter water bij alleen al je ontbijt?Waar laat je het? Ik ben al blij als ik die hoeveelheid aan het eind van de dag heb opgedronken... (ik drink structureel te weinig omdat ik bijna nooit dorst heb en het gewoon vergeet
).
Maar mijn ervaring is juist dat als ik er niet om denk, dat ik dan zomaar op een hele dag 2 glaasjes fris drink bijvoorbeeld. Ik moet er echt om denken om te drinken, anders drink ik regelmatig echt heel erg weinig. Als ik koffie drink is dat natuurlijk wel anders, maar ik denk dat ik dan nog amper op een liter per dag kom (zonder water dus). Tenzij ik me ernstig vergis in de grootte van de mokken.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
even een crosspostje dan maar
[..]
de watergekte is echt overdreven... teveel water spoelt nuttige elektrolyten uit je lijf en bezorgt je nieren overwerk. als je gewoon eet en af en toe ene kopje thee of koffie drinkt of een ander glas drinken, dan kom je bijna altijd vanzelf wel aan genoeg vocht. als je hoofdpijn hebt of erg donkergele urine en erg verstopt bent dan kan het wel zijn dat je wat meer moet drinken...
dat is zat, want in je voeding zit ook ongeveer een liter (tenzij je leeft op koekkruimels) en je bent maar n klein grieteke, dus 1-1,5 liter erbij drinken is prima.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik kom meestal in totaal (dus incl. thee en koffie) op 1,5 liter uit. Maximaal. Soms maar 1 liter. Het komt gelukkig zelden voor dat ik er lichamelijk echt last van heb, dus het zal idd wel goed zitten.
groente?quote:Op donderdag 22 april 2010 12:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
O: Brinta
L: gekookt eitje, 1 geroosterde volkorenboterham met roomboter en 1 met appelstroop
So far so good.. Géén cupcakejes (al staan ze me wel op het aanrecht toe te lachen), geen gangmakers, geen pandan chiffon cake (het restant ligt in de prullenbak). Planning voor de rest van de dag:
T: peer
T: Griekse yoghurt, misschien met honing
D: nasi
Veel eiwitten en minder carbs eten heb ik gedaan, maar bevalt me helemaal niet eigenlijk.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Welkom terug. Beetje oppassen met zo weinig kcals, met jouw spieren en lengte mag je echt wel wat binnenkrijgen. Ik denk dat je met alleen extra cardio ook al een aardig eind komt. En niet per se de kcals omlaag doen, maar bewuster kiezen welke je eet. Meer eiwitten, minder carbs en sporten is voor de meeste mensen al een recept om vet te verliezen.
ja, ik voelde me ook zo verbonden ineens!quote:
Er zit uiteraard ook groente in de nasi, dat leek me vanzelfsprekend!quote:Op donderdag 22 april 2010 12:34 schreef Perruche het volgende:
[..]
groente?![]()
Knap dat je die cupcakes kan weerstaan, ik zat net in het cheesecake topic te lurken en ik ahd gelijk zin om er één te bakken...!
Nynke, herkenbaar van de scriptie! Mijn T=1,5 maandaaiaiai en ik móet het echt afkrijgen, als ik m´n diploma niet krijg moet ik straks m´n studiebeurs terugbetalen... aargh! Aan het werk!!
Carbs met vezeltjes wel blijven eten, poep je meteen beter. Ligt er ook aan welke eiwitten je eet en waarmee je het combineert.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:34 schreef -marz- het volgende:
[..]
Veel eiwitten en minder carbs eten heb ik gedaan, maar bevalt me helemaal niet eigenlijk.
Krijg er soms een misselijk gevoel van en ga er vies van poepen
Ik drink wel veel water op het werk (meer dan 2 liter meestal), alleen komt er heel weinig water weer uit want het is hier ontiegelijk heet en droge lucht altijd. Soort 'sick building' hebben we hier.
Ah, ok. Als ik nasi maak zit er meestal vrij wienig groente in, misschien beetje prei en tauge ofzo, dus vandaarquote:Op donderdag 22 april 2010 12:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Er zit uiteraard ook groente in de nasi, dat leek me vanzelfsprekend!
wel lunchen joh, je eet al zo weinig! en van minder eten word je ook niet vrolijker, (althans ik ben dan echt niet te genietenquote:Op donderdag 22 april 2010 12:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben aan het frusto-snoepen. Te druk op het werk, teveel aan m'n kop en een stom lijf.
O: banaan
T: 2 koffieleutjes
T: appel
T: aardbeienschelpgebakjedinges
L: wil ik nu liever niet meer nemen eigenlijk ivm het gebakje
T: van 14-18 een symposium zometeen, dus niks.
D: iets met rijst/kip/ananas geloof ik, receptkaartje van de AH.
Fietsen gaat niet, want werd vanochtend wakker met flinke rugpijn.
En nu heb ik zin om ergens tegenaan te schoppen.
Laiverd, wel lunchen. Aardbeiengebakje zien we door de vingers als fruitmomentje. Nadeel van frustosnoepen is dat het frustosnoepen in de hand werkt. Probeer tussen het snoepen door je lijf te voeden. Kies op het symposium de gezonde hapjes eruit, met vis enzo (ten minste, ik neem aan dat ze er iets van voer verzorgen).quote:Op donderdag 22 april 2010 12:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben aan het frusto-snoepen. Te druk op het werk, teveel aan m'n kop en een stom lijf.
T: van 14-18 een symposium zometeen
1-1,5 liter naast de 1 liter die je via voeding binnenkrijgt. mag thee koffie fris of water etc. zijn.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Carbs met vezeltjes wel blijven eten, poep je meteen beter. Ligt er ook aan welke eiwitten je eet en waarmee je het combineert.
Poep hoort niet te kleven of te stinken of te drijven of vloeibaar te zijn, moet gewoon een mooie gladde drol zijn. Liefst elke dag geloof ik. Zo niet, dan vezeltjes eten en je darmbacterien vertroetelen.
Mo, eat your heart out!
Hersenen hebben ook vocht nodig, als je te weinig drinkt kun je niet meer nadenken. Geen idee welke hoeveelheden ok zijn.
quote:Op donderdag 22 april 2010 12:41 schreef kwakz0r het volgende:
*nomt braaf op twee vitalu crackers met pindakaaaaas poep
lieverd, eet nou gewoon lunch. je hebt 2 ienimienie koekjes en 1 gebakje op. dat is NIET gelijk aan lunch, en ook niet gelijk aan een kilo erbij als je wel lunch neemt.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
quote:Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef loveli het volgende:
Als je poep op pindakaas lijkt, moet je echt je eetpatroon aanpassen
Vind jij niet aankomen nou echt belangrijker dan je lichaam de voedingsstoffen geven die het (zeker het jouwe) zo hard nodig heeft?quote:Op donderdag 22 april 2010 12:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
nee, de associatie is eerder andersom.... teveel babyluiers met inhoud gezien in mn babysittende leven...quote:Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef loveli het volgende:
Als je poep op pindakaas lijkt, moet je echt je eetpatroon aanpassen
Mwah, er moet nog vanalles gebeuren maar op de meeste plaatsen ligt een vloer en alle meubels staan op hun plek, dus we kunnen er nu in elk geval leven.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:58 schreef ColdFeet het volgende:
Mini, zijn jullie inmiddels helemaal gesetteldin het nieuwe huis? If so; foto's?
Ja dat bedoelde ik ookquote:Op donderdag 22 april 2010 11:51 schreef Perruche het volgende:
[..]
P.F., waarom neem je niet wat groenten bij je lunch? het is wel weinig zo hoor
Nu ga ik even aan de scriptie, dag dames
Nou, een half groot glas van vanacht, 2 espresso kopjes vol water, 3 gewone glazen met water. Dus 4-5.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja, zijn het nou 4 of 5 glazen water?
[..]
Becel hmpf!
[..]
Pannekoeken met broccoliiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!
Nou ik neem altijd een glaasje water na de espresso en ik had 2 kleine espresso's.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
).
Dat is wel een beetje mijn ding, want ik wil het nu helemaal goed doen (geen kleurstof, geen melk, geen kaas, niet roken, niet drinken, veel sporten, etc) en dan denk ik, o nou ja laat maarquote:Op donderdag 22 april 2010 08:55 schreef kwakz0r het volgende:
en PF, je hóeft toch niet alles of niets?
Wat Co zei snijdt houdt: als je gestructureerder eet - dus basisvoeding - met af en toe iets lekkers, ipv vervangen van maaltijden, overslaan maaltijden, etc. dan win je echt al zoveel op je gezondheid
en studenten drinken nu eenmaal meer tegenwoordig. t is niet voor niks dat de criteria voor alcoholisme niet toegepast worden op studenten.
(mn interwebz (en tv en telefoon) vielen gisteravond ineens uit *huil)
Ja ik eet eigenlijk alleen als ik zin heb ennn in gezonde dingen heb ik nooit zo vaak zinquote:Op donderdag 22 april 2010 09:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mogge!
Ik vind de lijstjes van PF fladderig en vaak zonder duidelijke structuur. Maar ik heb zo het idee dat PF zelf ook wel een klein beetje zo is. Tikje chaotisch en soms van de hak op de tak. Dus wat dat betreft past het wel bij elkaar
.
En als je geen commentaar op je lijstjes wilt, post je ze gewoon niet. Vrij simpel. Works for me.
als je van jezelf weet dat je dan opgeeft dan weet je toch ook dat je niet zo moet denkenquote:Op donderdag 22 april 2010 13:27 schreef P.F het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje mijn ding, want ik wil het nu helemaal goed doen (geen kleurstof, geen melk, geen kaas, niet roken, niet drinken, veel sporten, etc) en dan denk ik, o nou ja laat maar
Ik heb nu alleen geen zin in brood/crackers want die heb ik vanochtend al gegeten
Maar dat ze dat inzicht heeft is toch al heel goed?quote:Op donderdag 22 april 2010 13:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je van jezelf weet dat je dan opgeeft dan weet je toch ook dat je niet zo moet denkensoms snap ik je echt niet. wat WIL je nou?
wil je doen alsof je gezonder wilt leven en dan zo streng zijn dat je al weet dat je t na een week weer erbij laat zitten, of wil je gezonder leven en je patroon op een manier aanpassen die vol te houden is?
quote:Op donderdag 22 april 2010 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zit hier met sleutels van een studiootje in het centrum! Ik ga nu kijken!
Cool!quote:Op donderdag 22 april 2010 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wauw wat cool! hoe kan dat opeens zo snel?quote:Op donderdag 22 april 2010 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
quote:Op donderdag 22 april 2010 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wow, dat is snel! Ben benieuwd of het wat is!quote:Op donderdag 22 april 2010 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Is niet als discussie bedoeld verder hoor!quote:Op donderdag 22 april 2010 13:49 schreef kwakz0r het volgende:
lamaar, ik heb geen zin in weer discussie, ik hou me wel even helemaal erbuiten...
Oh spannend!quote:Op donderdag 22 april 2010 13:52 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lekker ruim zeg, mooi!!quote:Op donderdag 22 april 2010 14:03 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wow, dat is snel! Ben benieuwd of het wat is!
Werkt deze link bij jullie? Hier staan wat foto's van ons nieuwe huisje, let maar niet op de rommel.
http://picasaweb.google.com/113346766244475477233/NieuweHuis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |