abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 00:01:00 #101
70532 loveli
N
pi_80582559
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:56 schreef neen het volgende:
Lolz, ik bedenk me net dat als jullie mannen waren geweest iedereen gewoon nu bier dronk
QFT

Of we stonden gezamenlijk tegen iets aan te pissen (boom, fiets van een gezamenlijke vriend, gebouw van de faculteit, zoiets).
crap in = crap out
pi_80582593
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:00 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar wat wil je nou? Wil je commentaar, of moeten we maar gewoon bedenken dat je een sterke lever hebt en onze mond houden?

Ja natuurlijk wil ik commentaar, maar af en toe weet ik ook niet meer wat nu wel of niet goed is qua alcohol. De ene keer is het 2 glazen per dag, de volgende keer is het, drink niets. Maar niets drinken vind ik net zo niet leuk als nooit meer een muffin eten.

Maar op zich hoeft van mij niemand er heel erg over te vallen als ik een biertje drink in de bioscoop, tenzij ik zonder dat ik het weet heel veel drink en ik dat niet door heb. (Maar kijk dan wel naar wat ik post en niet naar het beeld dat je van mij hebt)

Ik heb hierin gewoon nog geen keuze gemaakt.. !
  donderdag 22 april 2010 @ 00:02:53 #103
331 Merel
Be here now.
pi_80582598
TVP, niet bijgelezen sinds vanmiddag, jullie gaan weer snel! Net terug van het Concert voor War Child, en hoe koel je van tevoren ook doet, als Marco Borsato zingt "Wat zou je doen?" en Ali B roept dan "Twee vingers in de lucht" dan doe je automatisch toch mee Leuke avond! Nu even vingers ontdooien (het was buiten! koud! drie uur lang!) en dan slapen
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_80582627
Nou ja, ik word er geen wijs meer uit, ik hou m'n mond wel
En nu ga ik echt ins Bett
pi_80582651
PF: je vraagt om commentaar, dan krijg je het, en dan ga je tig redenen noemen waarom dat commentaar niet van toepassing is. Als je geen commentaar op dit lijstje wilt omdat het niet representatief is, post het dan niet 5 minuten nadat je hebt geroepen dat er strenger gereageerd moet worden.

Je hoeft overigens geen man te zijn om dit oninteressant te vinden...
Truste allemaal!
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 22 april 2010 @ 00:06:18 #106
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_80582686
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:02 schreef P.F het volgende:

[..]

Ja natuurlijk wil ik commentaar, maar af en toe weet ik ook niet meer wat nu wel of niet goed is qua alcohol. De ene keer is het 2 glazen per dag, de volgende keer is het, drink niets. Maar niets drinken vind ik net zo niet leuk als nooit meer een muffin eten.

Maar op zich hoeft van mij niemand er heel erg over te vallen als ik een biertje drink in de bioscoop, tenzij ik zonder dat ik het weet heel veel drink en ik dat niet door heb. (Maar kijk dan wel naar wat ik post en niet naar het beeld dat je van mij hebt)

Ik sta mijzelf altijd max 4 biertjes per week toe, behalve als het echt speciaal is (oud en nieuw en kerst in 1 week ofzo). Ik kan dan 4x 1 drankje nemen, of 1 avond flink aangeschoten worden van 4 (dat ben ik na 3 al namelijk). En vaak drink ik ook 2 per week. Maarja, das net hoe belangrijk je het vindt. Ik merk dat ik niet zo goed kan trainen als ik de dag ervoor meer dan 1 of 2 glazen alcohol heb gedronken...

En nu ga ik slapen want morgen supervroeg op
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_80582713
quote:

[..]

Pief, eigenlijk best simpel: als je weet dat je naar iets toe gaat waar drinken heul leuk gaat zijn, dan ga je niet naar andere gelegenheden die week waar je drank zou drinken normaal. Of je gaat wel, maar met de auto, zodat je niet kan drinken. En als er dan tijdens een vergadering nog een biertje bijkomt is het ook geen hele ramp. Ik zou alleen niet 5 dagen per week bier drinken. Niet voor niets dat al die studentes van die moddervette varkens worden. (hihihi)
pi_80582720
quote:

[..]

ik drink zelf maximaal 1 keer per week. soms een week niet, soms 2 keer in de week. dus zeg, 2 totl 4 keer in de maand. doorgaans niet meer dan 3 consumpties, en ongeveer 4 keer per jaar drink ik meer.

dat zijn inderdaad persoonlijke keuzes. maar je krijgt hier advies over wat mensen een goeie keuze vinden, en dat is misshcien niet helemaal in overeenstemming met wat jij vindt of verwacht.

mini zegt t wat mij betreft wel goed. waar ik over viel, en Cf denk ik ook, is dat je vraagt om stremnger commentaar en vervolgens alle commentaar van tafel veegt omdat je immers "redenen" hebt of "situaties" of "nog geen keuzes heb gemaakt".

er bestaat ook zoiets als kritiek accepteren zonder er helemaal in mee te gaan
Kwak
pi_80582728
Ik geloof dat de onduidelijkheden nu wel verheldert zijn Zo niet, dan zal ik daar later meer over vertellen. En ik zie zelf ook wel dat als ik vanaf nu bij alles uitleg zou geven "ja maar" dat het dan smoesjes zijn. Maarrrrr ik zag dit als de 'intake' en vanaf nu gewoon normale lijstjes, etc !

Dus actiepunten:
- Ik ga er over nadenken om geheel onthouder te worden of niet
- Ik ga geen koekjes/drop/etc meer eten. Waarom ik dat helemaal niet meer zou doen weet ik niet, ik weet niet of ik een beter leven krijg als ik helemaal geen suiker meer eet, maar het klinkt wel goed nu. Al hoewel die koekjes wel altijd van de bakker zijn
- Ik ga wel nog gewoon melkproducten eten/drinken
- Ik ga meer drinken!!!! HAHA, water!
- Ik ga er over nadenken of ik wil stoppen met koffie drinken, van mij hoeft het niet zo hoor Als het echt veeeel beter zou zijn, dan misschien wel. maar ja dan heb ik mijn nespresso voor niets!

Ben ik nog iets vergeten?
pi_80582785
Oh en ik drink wel (bijna) dagelijks 1 wodka. En als ik uit eten ga 1 of 2 glazen wijn bij het eten. Maar ik drink echt nooit tot ik dronken ben, dat vind ik niet fijn.
pi_80582807
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:06 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Ik sta mijzelf altijd max 4 biertjes per week toe, behalve als het echt speciaal is (oud en nieuw en kerst in 1 week ofzo). Ik kan dan 4x 1 drankje nemen, of 1 avond flink aangeschoten worden van 4 (dat ben ik na 3 al namelijk). En vaak drink ik ook 2 per week. Maarja, das net hoe belangrijk je het vindt. Ik merk dat ik niet zo goed kan trainen als ik de dag ervoor meer dan 1 of 2 glazen alcohol heb gedronken...

En nu ga ik slapen want morgen supervroeg op
Ik heb de "gewoontes" van iedereen gelezen, deze bevalt mij wel goed! Misschien dat ik er dan max 6 van maak maar dan kan ik bijv 1-1-4 doen of 1-2-2
pi_80582812
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:07 schreef P.F het volgende:
Ik geloof dat de onduidelijkheden nu wel verheldert zijn Zo niet, dan zal ik daar later meer over vertellen. En ik zie zelf ook wel dat als ik vanaf nu bij alles uitleg zou geven "ja maar" dat het dan smoesjes zijn. Maarrrrr ik zag dit als de 'intake' en vanaf nu gewoon normale lijstjes, etc !

Dus actiepunten:
- Ik ga er over nadenken om geheel onthouder te worden of niet
- Ik ga geen koekjes/drop/etc meer eten. Waarom ik dat helemaal niet meer zou doen weet ik niet, ik weet niet of ik een beter leven krijg als ik helemaal geen suiker meer eet, maar het klinkt wel goed nu. Al hoewel die koekjes wel altijd van de bakker zijn
- Ik ga wel nog gewoon melkproducten eten/drinken
- Ik ga meer drinken!!!! HAHA, water!
- Ik ga er over nadenken of ik wil stoppen met koffie drinken, van mij hoeft het niet zo hoor Als het echt veeeel beter zou zijn, dan misschien wel. maar ja dan heb ik mijn nespresso voor niets!

Ben ik nog iets vergeten?
Van wie moet je stoppen met koffie? Was dat nu weer voor raars?
  donderdag 22 april 2010 @ 00:11:45 #113
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80582824
PF even samenvatting: vinden mensen dat je teveel drinkt ofzo?
Confidence through competence
pi_80582872
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:11 schreef Stereotomy het volgende:
PF even samenvatting: vinden mensen dat je teveel drinkt ofzo?
In mijn omgeving niet! Maar, ik moet zeggen, er zijn bootwerkers die minder drinken !!

In dit topic vinden er wel mensen dat ik teveel drink.

En als ik brak wakker wordt, dan denk ik: ja, dat waren inderdaad teveel biertjes. Maar als ik in 1 dag 5-6 bier drink word ik echt niet brak wakker. Dus het brak wakker worden is misschien niet echt een goede graadmeter..
pi_80582884
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:11 schreef conleche het volgende:

[..]

Van wie moet je stoppen met koffie? Was dat nu weer voor raars?
Ik dacht dat koffie in het rijtje stond naast alcohol/transvetten/etc
pi_80582947
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:02 schreef Merel het volgende:
TVP, niet bijgelezen sinds vanmiddag, jullie gaan weer snel! Net terug van het Concert voor War Child, en hoe koel je van tevoren ook doet, als Marco Borsato zingt "Wat zou je doen?" en Ali B roept dan "Twee vingers in de lucht" dan doe je automatisch toch mee Leuke avond! Nu even vingers ontdooien (het was buiten! koud! drie uur lang!) en dan slapen
Leuk!!
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 00:18:01 #117
70532 loveli
N
pi_80582966
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:14 schreef P.F het volgende:

[..]

Is wel een link tussen cholesterol en koffie.
crap in = crap out
pi_80582971
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:14 schreef P.F het volgende:

[..]

Je zou wat meer structuur moeten aanbrengen en dan kan je eigenlijk alles wel blijven eten, maar dan wat minder en je moet ook nooit met soesjes beginnen als je trek hebt en eigenlijk zou moeten lunchen, want dan kan je er niet mee stoppen en eet je ervan tot je trek weg is. Terwijl als je er een of twee neemt bij je nespressootje na de lunch is er weinig aan de hand.
pi_80582987
Het was trouwens niet mijn bedoeling om jullie commentaar weg te vegen, maar ik heb geen idee hoe ik dat nu weer uitgelegd krijg zonder dat het een smoesje lijkt, dus ik laat het maar.
  donderdag 22 april 2010 @ 00:18:52 #120
55709 Stereotomy
pi_80582989
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:13 schreef P.F het volgende:

[..]

In mijn omgeving niet! Maar, ik moet zeggen, er zijn bootwerkers die minder drinken !!

In dit topic vinden er wel mensen dat ik teveel drink.

En als ik brak wakker wordt, dan denk ik: ja, dat waren inderdaad teveel biertjes. Maar als ik in 1 dag 5-6 bier drink word ik echt niet brak wakker. Dus het brak wakker worden is misschien niet echt een goede graadmeter..
Hm, ik vind 5-6 bier al wel veel.

Alcohol is wel iets wat er met de tijd insluipt. Je hebt er niet acuut veel last van qua katers, die er wel zijn maar daar kom je wel overheen, maar op termijn sterven er wel sneller hersencellen af. Ook als je van jezelf merkt dat je giftig wordt wanneer men je alcoholconsumptie probeert te verminderen, kun je jezelf afvragen of je misschien wel meer aanhankelijk bent van alcohol dan je eigenlijk zou willen.

Maargoed, jij bent degene die dat kan beoordelen.
pi_80582997
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:18 schreef loveli het volgende:

[..]

Is wel een link tussen cholesterol en koffie.
Ik denk ook niet dat koffie supergezond is, maar er zijn dingen in het leven die moeten en koffie is daar wel één van.
  donderdag 22 april 2010 @ 00:19:18 #122
55709 Stereotomy
pi_80582998
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:18 schreef P.F het volgende:
Het was trouwens niet mijn bedoeling om jullie commentaar weg te vegen, maar ik heb geen idee hoe ik dat nu weer uitgelegd krijg zonder dat het een smoesje lijkt, dus ik laat het maar.
Je bent tegenwoordig zo eloquent
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 00:21:11 #123
70532 loveli
N
pi_80583045
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:19 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat koffie supergezond is, maar er zijn dingen in het leven die moeten en koffie is daar wel één van.
Als B&J er ook één is hoor je mij niet tegenspreken.
crap in = crap out
pi_80583118
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:18 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hm, ik vind 5-6 bier al wel veel.

Alcohol is wel iets wat er met de tijd insluipt. Je hebt er niet acuut veel last van qua katers, die er wel zijn maar daar kom je wel overheen, maar op termijn sterven er wel sneller hersencellen af. Ook als je van jezelf merkt dat je giftig wordt wanneer men je alcoholconsumptie probeert te verminderen, kun je jezelf afvragen of je misschien wel meer aanhankelijk bent van alcohol dan je eigenlijk zou willen.

Maargoed, jij bent degene die dat kan beoordelen.
Mijn familie komt uit Noord-Holland, ik faal sowieso al qua alcohol

Pfoeee, ik heb geen idee eigenlijk, ik denk dat ik mij vooral ga storen aan de andere mensen als ik zelf nuchter blijf ! En ik heb het altijd reuze naar mijn zin. Als je niet gewoon een biertje mee drinkt heb je meestal niet echt iets te zoeken op de feestjes waar ik heen ga. En nu moet ik dit denk ik wel stom vinden maar het zijn echt hele leuke feestjes

Nu weet ik het ook niet meer hoor !
pi_80583169
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Als B&J er ook één is hoor je mij niet tegenspreken.
Er staan hier 6 potten Maar goed, ik heb liever een biertje of een wodka clear green dan ijs.

Mijn vader zei: Nou ik heb liever dat je B&J haalt dan net als je broertje een krat leegt zuipt. Dus hier heb je geld en ga maar naar de winkel.

Dus op zich zou m'n vader ook wel meer trots op mij zijn als ik voornamelijk B&J zou consumeren en vaders hebben op zich wel altijd gelijk

Het gaat er alleen bij mij nog niet zo in dat van dat mooie heldere vocht slechter voor je is dan een moddervette pizza. Maar blijkbaar is het echt zo dus zal ik jullie maar moeten geloven
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 00:31:15 #126
70532 loveli
N
pi_80583272
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:26 schreef P.F het volgende:

[..]

Er staan hier 6 potten Maar goed, ik heb liever een biertje of een wodka clear green dan ijs.
Hier (nog) niets.
crap in = crap out
  donderdag 22 april 2010 @ 00:31:34 #127
55709 Stereotomy
pi_80583279
Men heeft het wel vaker over de kaas op de pizza dat 'vetmakend' is, maar imho is het meer de bodem, gemaakt van geraffineerde suikers, die de pizza 'ongezond' maakt.

Volgens mij als je kcal tegen elkaar gaat afstrepen dan zul je zien dat de bodem meer bijdraagt dan de kaas. Bovendien geeft de bodem een insulinepiek waar je U tegen zegt, en de kaas niet zozeer.
pi_80583293
O had ik al verteld van mijn kaasverslaving? Dan hebben we geloof ik alles behandeld.
  donderdag 22 april 2010 @ 00:33:30 #129
55709 Stereotomy
pi_80583316
Kaas is lekker

Ik vind alle kazen behalve de allerergste stinkkazen lekker. Limburgse kaas bijvoorbeeld ugh, vreselijk.
pi_80583345
Hmm... En ik voelde mij altijd schuldig over een pizza, terwijl ik mij beter schuldig had kunnen voelen om mijn biertjes...

Hmmm...

Oh en ik had vandaag nog olijven op, dat zijn trouwens ook groenten
  donderdag 22 april 2010 @ 00:35:08 #131
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_80583348
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:07 schreef conleche het volgende:

[..]

Pief, [...]
Pief? PIEF?
Prrrrr
  donderdag 22 april 2010 @ 00:35:43 #132
55709 Stereotomy
pi_80583366
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:35 schreef P.F het volgende:
Hmm... En ik voelde mij altijd schuldig over een pizza, terwijl ik mij beter schuldig had kunnen voelen om mijn biertjes...

Hmmm...

Oh en ik had vandaag nog olijven op, dat zijn trouwens ook groenten
Vette groenten

Ben naar bed
pi_80583375
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:35 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Vette groenten

Ben naar bed
Maar wel lekker!

Slaap lekker !
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 00:36:37 #134
70532 loveli
N
pi_80583389
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:24 schreef P.F het volgende:

[..]

Mijn familie komt uit Noord-Holland, ik faal sowieso al qua alcohol

Pfoeee, ik heb geen idee eigenlijk, ik denk dat ik mij vooral ga storen aan de andere mensen als ik zelf nuchter blijf ! En ik heb het altijd reuze naar mijn zin. Als je niet gewoon een biertje mee drinkt heb je meestal niet echt iets te zoeken op de feestjes waar ik heen ga. En nu moet ik dit denk ik wel stom vinden maar het zijn echt hele leuke feestjes

Nu weet ik het ook niet meer hoor !
'Vroeger' was het als ik erbij was standaard een paar bier en 1 sap. Of als we groot insloegen, tig bier en een pak sap. Enige nadeel was dat ik de weddenschappen van 6 uur 's ochtends als enige onthield.

Best leuk, als enige nuchter zijn op een feestje.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 00:37:59 #135
70532 loveli
N
pi_80583421
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:35 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Vette groenten

Ben naar bed
Vet is lekker, mits op de juiste plaatsen.
crap in = crap out
pi_80583505
Ik ga nog eens heel goed nadenken over het pizza/B&J/alcohol verhaal.

En ik heb nu echt zin in een pizza

Maar omdat ik toch goed bezig ben doe ik het niet en zoek ik wel groente of een boterham met pindakaas

En aangezien ik mij tegenwoordig wel hou aan *8 uur slaap per nacht, wat ook heel belangrijk is, zeg ik*: Slaap lekker

Oh en nu nog zorgen "geheim" te houden dat ik gezond ga eten, want zodra er opgemerkt wordt dat ik dat doe moet ik mij bijna nog erger verantwoorden als wanneer ik zeg dat ik geen vlees eet Behalve 't vriendje, die is pro gezond eten/groente eten/veel eten/regelmatig eten. Maar die gelooft dan weer niet dat ik 't vol ga houden En hij is anti kaas. Lastig, lastig.

En nu zorgen dat ik die 1x per week friet/pannenkoeken omzeil. Of ik accepteer het gewoon en hou het bij die ene keer.

[ Bericht 10% gewijzigd door P.F op 22-04-2010 00:49:04 ]
pi_80584215
aangezien ik nu toch goed bezig geweest ben, ben ik ook maar gaan flossen. Zo zinloos vind ik dat, maar ja.. ook mijn make-up er keurig afgehaald. Goeie routine
  donderdag 22 april 2010 @ 06:49:56 #138
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_80585117
Flossen moet ik vast en zeker ook doen, en mijn make up komt er meestal 'sochtends af

Morning btw! Ik heb zo weer een sollicitatiegesprek, deze keer in de buurt. Hopelijk verpest ik het niet weer door mijn zenuwen
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  donderdag 22 april 2010 @ 07:53:00 #139
236335 neen
schone schijn
pi_80585416
Succes hè

8 uur slaap per dag moet ik ook eens gaan doen en bij mij wordt het eigenlijk ook niet echtvgeaccepteerd als ik zeg dat ik af moet vallen
Ik ben dan ook leuker met drank op.

En goedemorgen maar weet he.
het lijkt niet wat het is
pi_80585453
goedemorgen!

Derde dag op rij dat ik voor 10 uur sliep, begin eindelijk wat wakkerder te worden, maar het mag nog beter..

Op naar 't werk dan maar
Ja doei.
pi_80585481
Mogge!
Succes Cali, die stomme zenuwen moeten weg!

Vanavond is er een bruiloft van een studiegenoot die nogal van de strenge is, en ik ben sowieso niet zo van de feestkledij, maar een vrolijk gekleurd knielang jurkje met wat decolletee- en beenbedekking moet wel kunnen toch?

Fijne dag allemaal!
pi_80585521
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:19 schreef conleche het volgende:

[..]

QFT!
* Mini_rulez zet koffie.

Succes met solliciteren Cali!
  donderdag 22 april 2010 @ 08:09:34 #143
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80585571
Goeiemorgen .

Ik was weer eens duizelig vanochtend . Nou ja, als het maar een incident is .
Nog even gebaren oefenen en dan naar cursus .
Niet meer actief op Fok!
pi_80585780
voor de helft van een tentamen, werkgroepdeel (jaja, ook nog een algemeen deel) heb ik een 6,6! en ik dacht dat ik die flink had gefaald Nu nog hopen dat het algemeen deel ook meevalt!

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 22-04-2010 08:41:22 ]
Ja doei.
pi_80585845
Goedemorgen!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_80585908
moggeuh
Ja doei.
pi_80585953
@ TT:

En ik weet nu dat ik gister een hormonale bui had
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_80585982
Fijn, zo'n meevaller Moblo!

Ik heb vanmiddag m'n laatste tentamen voordat ik naar Amerika ga. Ik ga ook al over 3 weken!

Lijstje:
O: bruin bolletje met kaas, koffie met melk
T: broodje ham en kaas, kiwi (hier had yoghurt moeten staan maar die is bijna op )
L: broodje met cervelaat
T: als ik tijd heb op het station een smoothie of yoghurt met muesli
D: pasta met champignons, spinazie en gorgonzola
T: wijntje
  donderdag 22 april 2010 @ 08:40:58 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_80586010
'NL'se aardappel maakt homoseksueel'

En ik hield vroeger al niet van aardappelen, maar ik moest altijd mijn bordje leegeten van m'n moeder .
Niet meer actief op Fok!
pi_80586023
quote:
Op donderdag 22 april 2010 08:40 schreef Viking84 het volgende:
'NL'se aardappel maakt homoseksueel'

En ik hield vroeger al niet van aardappelen, maar ik moest altijd mijn bordje leegeten van m'n moeder .
je ouders hebben je lesbies gemaakt!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')