quote:Op donderdag 22 april 2010 12:28 schreef kwakz0r het volgende:
oh, en beste stuurlui, etc. want ik werk vandaag thuis en ben zo sloom op gang dat ik net besef dat ik nog niks gegeten heb
Ik kom meestal in totaal (dus incl. thee en koffie) op 1,5 liter uit. Maximaal. Soms maar 1 liter. Het komt gelukkig zelden voor dat ik er lichamelijk echt last van heb, dus het zal idd wel goed zitten.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
even een crosspostje dan maar
[..]
de watergekte is echt overdreven... teveel water spoelt nuttige elektrolyten uit je lijf en bezorgt je nieren overwerk. als je gewoon eet en af en toe ene kopje thee of koffie drinkt of een ander glas drinken, dan kom je bijna altijd vanzelf wel aan genoeg vocht. als je hoofdpijn hebt of erg donkergele urine en erg verstopt bent dan kan het wel zijn dat je wat meer moet drinken...
Wat bij mij altijd goed werkt is dat ik een flesje water naast me heb staan. Dan neem ik eigenlijk automatisch zo nu en dan een slok en zijn die flesjes zo leeg.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:04 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wow, drink jij een liter water bij alleen al je ontbijt?Waar laat je het? Ik ben al blij als ik die hoeveelheid aan het eind van de dag heb opgedronken... (ik drink structureel te weinig omdat ik bijna nooit dorst heb en het gewoon vergeet
).
Maar mijn ervaring is juist dat als ik er niet om denk, dat ik dan zomaar op een hele dag 2 glaasjes fris drink bijvoorbeeld. Ik moet er echt om denken om te drinken, anders drink ik regelmatig echt heel erg weinig. Als ik koffie drink is dat natuurlijk wel anders, maar ik denk dat ik dan nog amper op een liter per dag kom (zonder water dus). Tenzij ik me ernstig vergis in de grootte van de mokken.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
even een crosspostje dan maar
[..]
de watergekte is echt overdreven... teveel water spoelt nuttige elektrolyten uit je lijf en bezorgt je nieren overwerk. als je gewoon eet en af en toe ene kopje thee of koffie drinkt of een ander glas drinken, dan kom je bijna altijd vanzelf wel aan genoeg vocht. als je hoofdpijn hebt of erg donkergele urine en erg verstopt bent dan kan het wel zijn dat je wat meer moet drinken...
dat is zat, want in je voeding zit ook ongeveer een liter (tenzij je leeft op koekkruimels) en je bent maar n klein grieteke, dus 1-1,5 liter erbij drinken is prima.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:31 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik kom meestal in totaal (dus incl. thee en koffie) op 1,5 liter uit. Maximaal. Soms maar 1 liter. Het komt gelukkig zelden voor dat ik er lichamelijk echt last van heb, dus het zal idd wel goed zitten.
groente?quote:Op donderdag 22 april 2010 12:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
O: Brinta
L: gekookt eitje, 1 geroosterde volkorenboterham met roomboter en 1 met appelstroop
So far so good.. Géén cupcakejes (al staan ze me wel op het aanrecht toe te lachen), geen gangmakers, geen pandan chiffon cake (het restant ligt in de prullenbak). Planning voor de rest van de dag:
T: peer
T: Griekse yoghurt, misschien met honing
D: nasi
Veel eiwitten en minder carbs eten heb ik gedaan, maar bevalt me helemaal niet eigenlijk.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Welkom terug. Beetje oppassen met zo weinig kcals, met jouw spieren en lengte mag je echt wel wat binnenkrijgen. Ik denk dat je met alleen extra cardio ook al een aardig eind komt. En niet per se de kcals omlaag doen, maar bewuster kiezen welke je eet. Meer eiwitten, minder carbs en sporten is voor de meeste mensen al een recept om vet te verliezen.
ja, ik voelde me ook zo verbonden ineens!quote:
Er zit uiteraard ook groente in de nasi, dat leek me vanzelfsprekend!quote:Op donderdag 22 april 2010 12:34 schreef Perruche het volgende:
[..]
groente?![]()
Knap dat je die cupcakes kan weerstaan, ik zat net in het cheesecake topic te lurken en ik ahd gelijk zin om er één te bakken...!
Nynke, herkenbaar van de scriptie! Mijn T=1,5 maandaaiaiai en ik móet het echt afkrijgen, als ik m´n diploma niet krijg moet ik straks m´n studiebeurs terugbetalen... aargh! Aan het werk!!
Carbs met vezeltjes wel blijven eten, poep je meteen beter. Ligt er ook aan welke eiwitten je eet en waarmee je het combineert.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:34 schreef -marz- het volgende:
[..]
Veel eiwitten en minder carbs eten heb ik gedaan, maar bevalt me helemaal niet eigenlijk.
Krijg er soms een misselijk gevoel van en ga er vies van poepen
Ik drink wel veel water op het werk (meer dan 2 liter meestal), alleen komt er heel weinig water weer uit want het is hier ontiegelijk heet en droge lucht altijd. Soort 'sick building' hebben we hier.
Ah, ok. Als ik nasi maak zit er meestal vrij wienig groente in, misschien beetje prei en tauge ofzo, dus vandaarquote:Op donderdag 22 april 2010 12:35 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Er zit uiteraard ook groente in de nasi, dat leek me vanzelfsprekend!
wel lunchen joh, je eet al zo weinig! en van minder eten word je ook niet vrolijker, (althans ik ben dan echt niet te genietenquote:Op donderdag 22 april 2010 12:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben aan het frusto-snoepen. Te druk op het werk, teveel aan m'n kop en een stom lijf.
O: banaan
T: 2 koffieleutjes
T: appel
T: aardbeienschelpgebakjedinges
L: wil ik nu liever niet meer nemen eigenlijk ivm het gebakje
T: van 14-18 een symposium zometeen, dus niks.
D: iets met rijst/kip/ananas geloof ik, receptkaartje van de AH.
Fietsen gaat niet, want werd vanochtend wakker met flinke rugpijn.
En nu heb ik zin om ergens tegenaan te schoppen.
Laiverd, wel lunchen. Aardbeiengebakje zien we door de vingers als fruitmomentje. Nadeel van frustosnoepen is dat het frustosnoepen in de hand werkt. Probeer tussen het snoepen door je lijf te voeden. Kies op het symposium de gezonde hapjes eruit, met vis enzo (ten minste, ik neem aan dat ze er iets van voer verzorgen).quote:Op donderdag 22 april 2010 12:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben aan het frusto-snoepen. Te druk op het werk, teveel aan m'n kop en een stom lijf.
T: van 14-18 een symposium zometeen
1-1,5 liter naast de 1 liter die je via voeding binnenkrijgt. mag thee koffie fris of water etc. zijn.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Carbs met vezeltjes wel blijven eten, poep je meteen beter. Ligt er ook aan welke eiwitten je eet en waarmee je het combineert.
Poep hoort niet te kleven of te stinken of te drijven of vloeibaar te zijn, moet gewoon een mooie gladde drol zijn. Liefst elke dag geloof ik. Zo niet, dan vezeltjes eten en je darmbacterien vertroetelen.
Mo, eat your heart out!
Hersenen hebben ook vocht nodig, als je te weinig drinkt kun je niet meer nadenken. Geen idee welke hoeveelheden ok zijn.
quote:Op donderdag 22 april 2010 12:41 schreef kwakz0r het volgende:
*nomt braaf op twee vitalu crackers met pindakaaaaas poep
lieverd, eet nou gewoon lunch. je hebt 2 ienimienie koekjes en 1 gebakje op. dat is NIET gelijk aan lunch, en ook niet gelijk aan een kilo erbij als je wel lunch neemt.quote:Op donderdag 22 april 2010 12:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
quote:Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef loveli het volgende:
Als je poep op pindakaas lijkt, moet je echt je eetpatroon aanpassen
Vind jij niet aankomen nou echt belangrijker dan je lichaam de voedingsstoffen geven die het (zeker het jouwe) zo hard nodig heeft?quote:Op donderdag 22 april 2010 12:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
nee, de associatie is eerder andersom.... teveel babyluiers met inhoud gezien in mn babysittende leven...quote:Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef loveli het volgende:
Als je poep op pindakaas lijkt, moet je echt je eetpatroon aanpassen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |