abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 12:29:54 #251
70532 loveli
N
pi_80592800
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:28 schreef kwakz0r het volgende:
oh, en beste stuurlui, etc. want ik werk vandaag thuis en ben zo sloom op gang dat ik net besef dat ik nog niks gegeten heb
crap in = crap out
pi_80592823
Mijn lijstje:

O: 3 boterhammen: pindakaas + sambal, kaas + beetje jam, appelstroop
L: 4 boterhammen met appelstroop
T: banaan
T: cup a soup of cappuccino
L: 'iets' van een cateraar op het werk
Springfield's looking pretty dusty today
pi_80592840
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

even een crosspostje dan maar
[..]

de watergekte is echt overdreven... teveel water spoelt nuttige elektrolyten uit je lijf en bezorgt je nieren overwerk. als je gewoon eet en af en toe ene kopje thee of koffie drinkt of een ander glas drinken, dan kom je bijna altijd vanzelf wel aan genoeg vocht. als je hoofdpijn hebt of erg donkergele urine en erg verstopt bent dan kan het wel zijn dat je wat meer moet drinken...
Ik kom meestal in totaal (dus incl. thee en koffie) op 1,5 liter uit. Maximaal. Soms maar 1 liter. Het komt gelukkig zelden voor dat ik er lichamelijk echt last van heb, dus het zal idd wel goed zitten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_80592854
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wow, drink jij een liter water bij alleen al je ontbijt? Waar laat je het? Ik ben al blij als ik die hoeveelheid aan het eind van de dag heb opgedronken... (ik drink structureel te weinig omdat ik bijna nooit dorst heb en het gewoon vergeet ).
Wat bij mij altijd goed werkt is dat ik een flesje water naast me heb staan. Dan neem ik eigenlijk automatisch zo nu en dan een slok en zijn die flesjes zo leeg.
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

even een crosspostje dan maar
[..]

de watergekte is echt overdreven... teveel water spoelt nuttige elektrolyten uit je lijf en bezorgt je nieren overwerk. als je gewoon eet en af en toe ene kopje thee of koffie drinkt of een ander glas drinken, dan kom je bijna altijd vanzelf wel aan genoeg vocht. als je hoofdpijn hebt of erg donkergele urine en erg verstopt bent dan kan het wel zijn dat je wat meer moet drinken...
Maar mijn ervaring is juist dat als ik er niet om denk, dat ik dan zomaar op een hele dag 2 glaasjes fris drink bijvoorbeeld. Ik moet er echt om denken om te drinken, anders drink ik regelmatig echt heel erg weinig. Als ik koffie drink is dat natuurlijk wel anders, maar ik denk dat ik dan nog amper op een liter per dag kom (zonder water dus). Tenzij ik me ernstig vergis in de grootte van de mokken.
pi_80592929
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:31 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik kom meestal in totaal (dus incl. thee en koffie) op 1,5 liter uit. Maximaal. Soms maar 1 liter. Het komt gelukkig zelden voor dat ik er lichamelijk echt last van heb, dus het zal idd wel goed zitten.
dat is zat, want in je voeding zit ook ongeveer een liter (tenzij je leeft op koekkruimels) en je bent maar n klein grieteke, dus 1-1,5 liter erbij drinken is prima.
Kwak
pi_80592951
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
O: Brinta
L: gekookt eitje, 1 geroosterde volkorenboterham met roomboter en 1 met appelstroop

So far so good. . Géén cupcakejes (al staan ze me wel op het aanrecht toe te lachen), geen gangmakers, geen pandan chiffon cake (het restant ligt in de prullenbak). Planning voor de rest van de dag:

T: peer
T: Griekse yoghurt, misschien met honing
D: nasi
groente?

Knap dat je die cupcakes kan weerstaan, ik zat net in het cheesecake topic te lurken en ik ahd gelijk zin om er één te bakken...!

Nynke, herkenbaar van de scriptie! Mijn T=1,5 maand aaiaiai en ik móet het echt afkrijgen, als ik m´n diploma niet krijg moet ik straks m´n studiebeurs terugbetalen... aargh! Aan het werk!!

Wat posten jullie trouwens snel..!

[ Bericht 1% gewijzigd door Perruche op 22-04-2010 12:40:16 ]
pi_80592964
Die flesjes water vergeet ik ook al tijden te kopen .
Ik hoef hier overigens maar 20 meter naar de koffie/thee-automaat te lopen, maar het gebeurt zelfs regelmatig dat ik wel thee maak, het naast mijn computer zet en het vervolgens vergeet op te drinken. Ik ben echt hopeloos.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_80592973
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Welkom terug. Beetje oppassen met zo weinig kcals, met jouw spieren en lengte mag je echt wel wat binnenkrijgen. Ik denk dat je met alleen extra cardio ook al een aardig eind komt. En niet per se de kcals omlaag doen, maar bewuster kiezen welke je eet. Meer eiwitten, minder carbs en sporten is voor de meeste mensen al een recept om vet te verliezen.
Veel eiwitten en minder carbs eten heb ik gedaan, maar bevalt me helemaal niet eigenlijk.

Krijg er soms een misselijk gevoel van en ga er vies van poepen

Ik drink wel veel water op het werk (meer dan 2 liter meestal), alleen komt er heel weinig water weer uit want het is hier ontiegelijk heet en droge lucht altijd. Soort 'sick building' hebben we hier.
pi_80592981
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:29 schreef loveli het volgende:

[..]

ja, ik voelde me ook zo verbonden ineens!

daar staat tegenover dat ik vanavond heerlijk ga genieten van gebakken krieltjes en varkenshaas in satémarinade, met erbij radijsjes en worteltjes

ik ben na 3 maanden alles invullen mn eetdgaboek écht zat. heel erg zat. compleet ende totaal. ik willutniemeer.
Kwak
pi_80593001
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:34 schreef Perruche het volgende:

[..]

groente?

Knap dat je die cupcakes kan weerstaan, ik zat net in het cheesecake topic te lurken en ik ahd gelijk zin om er één te bakken...!

Nynke, herkenbaar van de scriptie! Mijn T=1,5 maand aaiaiai en ik móet het echt afkrijgen, als ik m´n diploma niet krijg moet ik straks m´n studiebeurs terugbetalen... aargh! Aan het werk!!
Er zit uiteraard ook groente in de nasi, dat leek me vanzelfsprekend!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_80593181
*nomt braaf op twee vitalu crackers met pindakaaaaas
Kwak
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 12:42:07 #262
70532 loveli
N
pi_80593212
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:34 schreef -marz- het volgende:

[..]

Veel eiwitten en minder carbs eten heb ik gedaan, maar bevalt me helemaal niet eigenlijk.

Krijg er soms een misselijk gevoel van en ga er vies van poepen

Ik drink wel veel water op het werk (meer dan 2 liter meestal), alleen komt er heel weinig water weer uit want het is hier ontiegelijk heet en droge lucht altijd. Soort 'sick building' hebben we hier.
Carbs met vezeltjes wel blijven eten, poep je meteen beter. Ligt er ook aan welke eiwitten je eet en waarmee je het combineert.

Poep hoort niet te kleven of te stinken of te drijven of vloeibaar te zijn, moet gewoon een mooie gladde drol zijn. Liefst elke dag geloof ik. Zo niet, dan vezeltjes eten en je darmbacterien vertroetelen.
Mo, eat your heart out!

Hersenen hebben ook vocht nodig, als je te weinig drinkt kun je niet meer nadenken. Geen idee welke hoeveelheden ok zijn.
crap in = crap out
pi_80593222
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:35 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Er zit uiteraard ook groente in de nasi, dat leek me vanzelfsprekend!
Ah, ok. Als ik nasi maak zit er meestal vrij wienig groente in, misschien beetje prei en tauge ofzo, dus vandaar

Lijstje voor vandaag

O: 2x volkorenboterham, 1 kaas, 1x gedroogde ham
T: kwart ananas, koffie met melk
L: aspergesoep (met misschien een klein omeletje)
S: hardlopen, klein rondje 4 km
D: stukje vis (zalmforel), spercieboontjes met boemboe en aardappeltjes uit de oven
T: de stad in, whisky'tje/ wijntje?
  donderdag 22 april 2010 @ 12:43:49 #264
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_80593277
Ik ben aan het frusto-snoepen. Te druk op het werk, teveel aan m'n kop en een stom lijf.

O: banaan
T: 2 koffieleutjes
T: appel
T: aardbeienschelpgebakjedinges
L: wil ik nu liever niet meer nemen eigenlijk ivm het gebakje
T: van 14-18 een symposium zometeen, dus niks.
D: iets met rijst/kip/ananas geloof ik, receptkaartje van de AH.

Fietsen gaat niet, want werd vanochtend wakker met flinke rugpijn.

En nu heb ik zin om ergens tegenaan te schoppen .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_80593363
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben aan het frusto-snoepen. Te druk op het werk, teveel aan m'n kop en een stom lijf.

wel lunchen joh, je eet al zo weinig! en van minder eten word je ook niet vrolijker, (althans ik ben dan echt niet te genieten ).
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 12:46:45 #266
70532 loveli
N
pi_80593371
quote:

T: van 14-18 een symposium zometeen

Laiverd, wel lunchen. Aardbeiengebakje zien we door de vingers als fruitmomentje. Nadeel van frustosnoepen is dat het frustosnoepen in de hand werkt. Probeer tussen het snoepen door je lijf te voeden. Kies op het symposium de gezonde hapjes eruit, met vis enzo (ten minste, ik neem aan dat ze er iets van voer verzorgen).
crap in = crap out
pi_80593459
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:42 schreef loveli het volgende:

[..]

Carbs met vezeltjes wel blijven eten, poep je meteen beter. Ligt er ook aan welke eiwitten je eet en waarmee je het combineert.

Poep hoort niet te kleven of te stinken of te drijven of vloeibaar te zijn, moet gewoon een mooie gladde drol zijn. Liefst elke dag geloof ik. Zo niet, dan vezeltjes eten en je darmbacterien vertroetelen.
Mo, eat your heart out!

Hersenen hebben ook vocht nodig, als je te weinig drinkt kun je niet meer nadenken. Geen idee welke hoeveelheden ok zijn.
1-1,5 liter naast de 1 liter die je via voeding binnenkrijgt. mag thee koffie fris of water etc. zijn.

en
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:41 schreef kwakz0r het volgende:
*nomt braaf op twee vitalu crackers met pindakaaaaas poep
Kwak
pi_80593517
Ik heb trek vandaag. Heb bijna al mijn eten voor vandaag al weggewerkt, dus vanmiddag nog maar wat kopen...
O: brinta
T: koffie met melk, liga
T: frambozen
L: 2 boterhammen met een klein beetje mayo en gerookte kipfilet
T: activiayoghurt vijg
T: ??
D: gewokte groenten (wortel/gourgette/broccoli/prei/?), gebakken kipfilet, beetje rijst met woksaus
T: ??
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_80593524
quote:

lieverd, eet nou gewoon lunch. je hebt 2 ienimienie koekjes en 1 gebakje op. dat is NIET gelijk aan lunch, en ook niet gelijk aan een kilo erbij als je wel lunch neemt.

je lijf heeft goede voeidng nodig, en dan moet je juist niet maaltijden gaan vervangen omdat je loopt te frustosnoepen...

en neem lekker een canapeetje met zalm ofzo op het symposium!
Kwak
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 12:52:13 #270
70532 loveli
N
pi_80593571
Als je poep op pindakaas lijkt, moet je echt je eetpatroon aanpassen
crap in = crap out
pi_80593605
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef loveli het volgende:
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_80593672
quote:

Vind jij niet aankomen nou echt belangrijker dan je lichaam de voedingsstoffen geven die het (zeker het jouwe) zo hard nodig heeft?
Als het een keer niet lukt om binnen een acceptabel aantal kcals een acceptabel aantal voedingsstoffen binnen te krijgen, moet je het aantal kcals aanpassen, nooit het aantal voedingsstoffen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_80593715
quote:
Op donderdag 22 april 2010 12:52 schreef loveli het volgende:
nee, de associatie is eerder andersom.... teveel babyluiers met inhoud gezien in mn babysittende leven...
Kwak
pi_80593805
Mini, zijn jullie inmiddels helemaal gesetteldin het nieuwe huis? If so; foto's?
pi_80593933
In de ochtend krijg ik niet eens van die koeken- en gebakjesmeuk door m'n keel. Ik drink ook geen koffie en ook weinig thee, dat scheelt ook in het aantal "koffiekoek-momenten".

Stevig ontbijten scheelt in de avond ook een hoop calorieën trouwens!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')