abonnement Unibet Coolblue
pi_80588896
Cali, er zijn wel sites waar je gratis een website in elkaar kunt flansen, waarnaar je dan vervolgens kunt linken met je domeinnaam. Webklik.nl bijvoorbeeld, en die is zonder reclame.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_80588908
quote:
Op donderdag 22 april 2010 08:55 schreef kwakz0r het volgende:
ik zou als ik jou was niet alles of niks gaan doen, maar gewoon nadenken en kiezen, en vooral structureren...

Wat zijn we toch eensgezond de laatste tijd

Cali, fijn van je gesprek, zeg
  donderdag 22 april 2010 @ 10:35:27 #203
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_80588972
Ik kreeg gister de tip om www.templateworld.com te gebruiken. Kent iemand dat?
Daar zitten wel mooie dingen tussen (moet je wel weer voor betalen, maar soit), maar kun je dan bijv andere plaatjes/foto's gebruiken of de kleuren nog aanpassen?

En wordpress, das ook bekend?
*zucht, ik ben wel echt een hele grote Leek *
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_80589058
Wordpress is vrij bekend, maar daar heb je ook weer ruimte bij nodig zeg maar.
Weet uit mijn hoofd niet of wordpress dat ook zelf aanbiedt, of dat ze alleen de software leveren...
Ja doei.
pi_80589096
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:33 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wat zijn we toch eensgezond de laatste tijd

Cali, fijn van je gesprek, zeg
Prachtige typo, in dit topic! .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_80589158
Wordpress is ook goed en eenvoudig en je kan vrij veel aanpassen naar eigen inzicht, daar kan ik zelfs mee werken!

Lekker zelf spreekuur draaien vandaag (sorry sjaap, jouw tijd komt ook wel weer)
Maar nu wil ik wel nog kledingaproval: bruiloft van studiegenoot, hij is wat van de strenge kerk. Ik ben niet van de feestkleding, maar heb wel een koraalrood knielang jurkje waar ik een zwarte legging en bruine laarzen onder wil doen. Is dat passend feestelijk?
Groetjes een weinig feestelijke puff
pi_80589194
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:39 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Prachtige typo, in dit topic! .
Amai
pi_80589263
Heb je de zachte g eigenlijk al overgenomen CF?
Ja doei.
pi_80589400
Goedemorgen!

Wat een discussie gisteravond zeg!
Calmero, wat fijn van je sollicitatie...! Hopelijk gaat het ook goed bij de tweede

Ik heb een maad (!!) geleden een solli gehad, en steeds als ik vraag naar de voortgang, krijg ik te horen " jaaaa, nog een week, dan weten we het!

Wat moet je daar nu mee...
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 10:50:00 #210
70532 loveli
N
pi_80589401
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:24 schreef Nouk84 het volgende:
Wat zou jij aanraden voor boter dan?
Gewoon roomboter, niet te dik smeren. Hoewel het verzadigd vet is, zijn de vetten in roomboter kort-ketenig en da's niet heel erg slecht. In roomboter zit geen transvet, wat wel in elk industrieel gemaakt vet zit.

Olie harden om margarine te maken is een chemisch proces, waarbij bindingen van de vetzuurketens worden veranderd zodat het een vaste substantie wordt, liefst smeerbaar bij kamertemperatuur. Deze chemische reactie heeft 2 eindproducten, een cis-binding en een trans-binding. Transvet is slecht, dat weten we. Deze reactie is altijd een evenwicht, waarbij men het evenwicht steeds verder verschuift, waardoor er minder transvetten in het eindproduct zitten. Alleen helemaal vermijden lukt nog niet!

Trans-bindingen zijn onverzadigd, maar hebben meer de ruimtelijke structuur van een verzadigde keten. Ze nemen makkelijk de plaats in van functionele vetzuurketens in je lichaam (celwanden), dat verstoort hoe de processen horen te lopen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Celmembraan

Een vet bestaat uit trigliceriden, 3 vetzuurketens aan elkaar. Het celmembraan bestaat uit fosfolipiden, dat lijkt op een trigliceride, maar 1 vetzuur is vervangen door een fosfaatgroep.
Het ene verzuur is verzadigd, het andere is onverzadigd (zie plaatje, kop met 2 staarten, de ene heeft een onverzadigde knik).


Door die ene onverzadigde keten zijn je celwanden flexibel en kunnen ze hun processen uitvoeren (transport in en uit de cel, immuunsysteem laten werken, etc etc). Door onze voeding (koekjes, pizza, bewerkte sjit) is de belans van vetzuren die we in onze cellen stoppen verstoord, we hebben te weinig omega-3. Daardoor komen er foute ketens in de membranen (gaat puur om beschikbaarheid, er is een grote bult vetzuren aanwezig en niet altijd wordt de juiste keten gepakt) en verlopen veel processen moeizamer dan de bedoeling is.

En daarom moeten we ons volstampen met olijfolie, avocado's, vette vis, (kokosvet) en voor mijn part visoliecapsules. En liever omega-3 dan omega-6 (linolzuur is er 1 van), want dankzij het mais in het eten krijgen we al te veel omega-6 binnen, meer dan goed is voor de verhoudingen. We hebben het nodig, maar niet in de hoeveelheden die we binnenkrijgen.

Hoe meer slechte vetten, des te meer omega-3 moet er tegenover staan om de balans goed te krijgen. En de omega's heb je ook nodig voor andere dingen dan je celprocessen, bv bij het aanmaken van hormoonstofjes. Krijg je te weinig binnen, dan heb je ergens een tekort. Eet je slechte vetten, prima, maar probeer ze meteen te verbranden en niet op te slaan.

Voeding en beweging, allebei errug belangrijk. Einde van de les.
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 10:51:25 #211
70532 loveli
N
pi_80589457
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:49 schreef Perruche het volgende:
Goedemorgen!

Wat een discussie gisteravond zeg!
Calmero, wat fijn van je sollicitatie...! Hopelijk gaat het ook goed bij de tweede

Ik heb een maad (!!) geleden een solli gehad, en steeds als ik vraag naar de voortgang, krijg ik te horen " jaaaa, nog een week, dan weten we het!

Wat moet je daar nu mee...
Uh.. nog een week wachten, dus.
crap in = crap out
pi_80589631
Maar als je elke week nog een week moet wachten, wordt het wel vervelend natuurlijk .

Nynke, je had toch al praktisch een promotieplek in Zweden aangeboden gekregen? Of wil je liever ergens anders heen?

Ewelina en Mo, feli met de goede cijfers!
Cali, fijn dat je solli goed ging!!

PFje, succes met meer structuur aanbrengen in je eetpatroon. Ik herken het wel een beetje. Ik weet prima hoe het zou moeten, maar door allerlei omstandigheden (smoesjes dus ) schiet de praktische uitvoering er nogal eens bij in...
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 22 april 2010 @ 10:58:04 #213
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_80589674
Ahhh yes, een vriendinnetje van mij die heeft er wat verstand van en belde net, dus das mooi. Ik moet webhosting regelen en dan gaat ze me volgende week helpen
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_80589688
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:49 schreef Perruche het volgende:
Goedemorgen!

Wat een discussie gisteravond zeg!
Calmero, wat fijn van je sollicitatie...! Hopelijk gaat het ook goed bij de tweede

Ik heb een maad (!!) geleden een solli gehad, en steeds als ik vraag naar de voortgang, krijg ik te horen " jaaaa, nog een week, dan weten we het!

Wat moet je daar nu mee...
Heel hard nadenken of je er dan nog wel wil werken, als ze nu al zo vaag zijn? Tenzij het een hele leuke baan is .

Leuk die verhalen over webspace en websites, ik was van plan komende zomer zelf een website te bouwen (from scratch) en had geen idee hoe ik hosting moest regelen . Het zou voor een bedrijfje zijn, dus moet absoluut betrouwbaar zijn en liefst niet teveel gedoe opleveren voor de eigenaar. Heeft geen haast, ik moet eerst nog 'even' leren programmeren .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_80589734
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:56 schreef Phaidra het volgende:
Maar als je elke week nog een week moet wachten, wordt het wel vervelend natuurlijk .

Nynke, je had toch al praktisch een promotieplek in Zweden aangeboden gekregen? Of wil je liever ergens anders heen?

Ewelina en Mo, feli met de goede cijfers!
Cali, fijn dat je solli goed ging!!

PFje, succes met meer structuur aanbrengen in je eetpatroon. Ik herken het wel een beetje. Ik weet prima hoe het zou moeten, maar door allerlei omstandigheden (smoesjes dus ) schiet de praktische uitvoering er nogal eens bij in...
inderdaad, en ik begrijp het ook niet, want toen ik daar op solli ging gaven ze aan dat ze liever gister dan vandaag een nieuw iemand erbij hadden.. nou ja.

Over structuur in je eten; Het is ook moeillijk om structuur aan te brengen, sommig mensen hier weten al om 8 uur smorgens wat ze de hele dag gaan eten! Dat kan ik niet hoor....! Maar als ik weg moet, zorg ik wel dat ik altijd wat te eten bij me heb, zodat ik niet aangewezen ben op een vette stationshap...

- edit: Chico, ja dat vraag ik me nu ook af! Ook al nemen ze me niet aa, vind ik ook niet erg, maar laat het dan wel even weten Maar het is wel een echt leuke baan in een bedrijf waar ik (denk ik!) goed zou passen, veel jonge mensen, en het is min of meer precies wat ik zocht...
  donderdag 22 april 2010 @ 11:00:13 #216
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_80589735
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:49 schreef Perruche het volgende:
Goedemorgen!

Wat een discussie gisteravond zeg!
Calmero, wat fijn van je sollicitatie...! Hopelijk gaat het ook goed bij de tweede

Ik heb een maad (!!) geleden een solli gehad, en steeds als ik vraag naar de voortgang, krijg ik te horen " jaaaa, nog een week, dan weten we het!

Wat moet je daar nu mee...
ooh wat irritant! Als je al 2 of 3 keer netjes hebt gevraagd zou ik gewoon zeggen
" ja dat is al 3x gezegd en we zijn nu een maand verder dus ik wil graag weten waar ik aan toe ben." Maar subtiliteit is dan ook niet mijn sterkste kant Mja, je wilt ook weer niet overkomen als iemand die over zich heen laat lopen en alles pikt, dus een beetje daadkracht tonen kan geen kwaad zou ik denken? (ik heb nl eens hetzelfde gehad, ze beloofden steeds terug te bellen, maar deden dat niet... uiteindelijk heb ik de baan wel gekregen toen )
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 11:01:44 #217
70532 loveli
N
pi_80589781
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:58 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Heel hard nadenken of je er dan nog wel wil werken, als ze nu al zo vaag zijn? Tenzij het een hele leuke baan is .

Leuk die verhalen over webspace en websites, ik was van plan komende zomer zelf een website te bouwen (from scratch) en had geen idee hoe ik hosting moest regelen . Het zou voor een bedrijfje zijn, dus moet absoluut betrouwbaar zijn en liefst niet teveel gedoe opleveren voor de eigenaar. Heeft geen haast, ik moet eerst nog 'even' leren programmeren .
Krijg je ervoor betaald? Ik ken iemand die als student een bijbaan had dat 'ie websites bouwde. Die vroeg een vast tarief voor het bouwen (ging zoveel tijd inzitten dat je op 500 euro per site kon rekenen) en een onderhoudscontract voo een paar euro per maand.
Als je zoiets gratis doet of geen goede afspraken hebt, kan er veeeeel meer tijd in gaan zitten dan je wilt.
crap in = crap out
pi_80589794
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Krijg je ervoor betaald? Ik ken iemand die als student een bijbaan had dat 'ie websites bouwde. Die vroeg een vast tarief voor het bouwen (ging zoveel tijd inzitten dat je op 500 euro per site kon rekenen) en een onderhoudscontract voo een paar euro per maand.
Als je zoiets gratis doet of geen goede afspraken hebt, kan er veeeeel meer tijd in gaan zitten dan je wilt.
dattum
Ja doei.
pi_80589852
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:00 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

ooh wat irritant! Als je al 2 of 3 keer netjes hebt gevraagd zou ik gewoon zeggen
" ja dat is al 3x gezegd en we zijn nu een maand verder dus ik wil graag weten waar ik aan toe ben." Maar subtiliteit is dan ook niet mijn sterkste kant Mja, je wilt ook weer niet overkomen als iemand die over zich heen laat lopen en alles pikt, dus een beetje daadkracht tonen kan geen kwaad zou ik denken? (ik heb nl eens hetzelfde gehad, ze beloofden steeds terug te bellen, maar deden dat niet... uiteindelijk heb ik de baan wel gekregen toen )
dat zou ik ook zomaar kunnen doen, ik wacht nog even en dan doe ik het ook maar denk ik Probeer juist wat subtieler te worden, maar moet inderdaad niet over me heen laten lopen.

Trouwens Chico, je gaat een website bouwen zonder iets van programmeren te weten? Succes
pi_80590035
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Krijg je ervoor betaald? Ik ken iemand die als student een bijbaan had dat 'ie websites bouwde. Die vroeg een vast tarief voor het bouwen (ging zoveel tijd inzitten dat je op 500 euro per site kon rekenen) en een onderhoudscontract voo een paar euro per maand.
Als je zoiets gratis doet of geen goede afspraken hebt, kan er veeeeel meer tijd in gaan zitten dan je wilt.
Het is voor mn vader, dat komt wel goed, die is wel van het afspraken maken vooraf . Zou ook nooit mn diensten aanbieden aan een al bestaand bedrijf, kan momenteel nog maar een heel kein beetje html en meer niet . Ik zou het dan vooral doen om al die talen te leren, dat lijkt me leuker aan de hand van een project ipv in wilde weg wat proberen.

Maar dat onderhoud, wat houdt dat precies in? (want dat zou ik dan zelf gaan doen, als het al niet voor zijn site is dan wel voor mijn toekomstige eigen site)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 11:12:55 #221
70532 loveli
N
pi_80590105
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:10 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Het is voor mn vader, dat komt wel goed, die is wel van het afspraken maken vooraf . Zou ook nooit mn diensten aanbieden aan een al bestaand bedrijf, kan momenteel nog maar een heel kein beetje html en meer niet . Ik zou het dan vooral doen om al die talen te leren, dat lijkt me leuker aan de hand van een project ipv in wilde weg wat proberen.

Maar dat onderhoud, wat houdt dat precies in? (want dat zou ik dan zelf gaan doen, als het al niet voor zijn site is dan wel voor mijn toekomstige eigen site)
Bijhouden, actualiseren. Ervoor zorgen dat je met alle browsers de site kunt zien, ook na updates enzo. Vraag anders even aan DaD hoevaak ze haar site heeft aangepast omdat een andere browser het niet goed zag
crap in = crap out
pi_80590182
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Krijg je ervoor betaald? Ik ken iemand die als student een bijbaan had dat 'ie websites bouwde. Die vroeg een vast tarief voor het bouwen (ging zoveel tijd inzitten dat je op 500 euro per site kon rekenen) en een onderhoudscontract voo een paar euro per maand.
Als je zoiets gratis doet of geen goede afspraken hebt, kan er veeeeel meer tijd in gaan zitten dan je wilt.
Een collega van mij heeft z'n eigen bedrijfje voor het bouwen van websites. Hij vraagt 25 euro per uur.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_80590201
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:12 schreef loveli het volgende:

[..]

Bijhouden, actualiseren. Ervoor zorgen dat je met alle browsers de site kunt zien, ook na updates enzo. Vraag anders even aan DaD hoevaak ze haar site heeft aangepast omdat een andere browser het niet goed zag
Ohja .

Iemand nog een tip om te zorgen dat een site ook gevonden wordt door google en andere zoekmachines, liefst bovenaan? Als ik toch bezig ben met mezelf belachelijk maken (site bouwen zonder kennis is ook eigenlijk waanzin maar dan heb ik wat te doen in de vakantie. En als het niet lukt dan gaat mn vriend wat bouwen).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_80590240
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:12 schreef loveli het volgende:

[..]

Bijhouden, actualiseren. Ervoor zorgen dat je met alle browsers de site kunt zien, ook na updates enzo. Vraag anders even aan DaD hoevaak ze haar site heeft aangepast omdat een andere browser het niet goed zag
.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Vis een optie? donderdag 22 april 2010 @ 11:19:25 #225
70532 loveli
N
pi_80590289
Bij de weg, als je gaat werken voor je pa moet je ook goede afspraken maken!!! No kidding. Hij zal op een ander emanier met jou omgaan dan met een websiteontwerper, ook omdat 'ie denkt dat jij bepaalde dingen wel begrijpt. En jij werkt niet 9-17.

Tip: Roep 'em erbij en leg uit hoe je dingen aanpast, zodat hij dat zelf kan doen en jij niet tijdens je tentamenperiode die site moet gaan updaten. Dus niet alleen voorkauwen, maar zorgen dat hij het een beetje zelf kan. Dan ziet hij ook hoeveel tijd en werk erin zit.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')