Morgen ben ik juist vrij en vrijdag in Amsterdam (brrr tentamen), dus dat zou dan heel kort wordenquote:Op woensdag 21 april 2010 17:53 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik ben onderweg naar mijn ouders, en morgen ben ik de hele dag bij het Amstel.. Vrijdag overdag vrij dus vast wel een gaatje te vinden om af te spreken?
Je mist SHE?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:14 schreef P.F het volgende:
@ CF ja dat meen ik
Ik vind het heel gezellig hier, maar eh, vooral gezellig
Als ik zo'n strakke broek aandoe heb ik ook een muffinquote:Op woensdag 21 april 2010 22:16 schreef Perruche het volgende:
Hoi!
Nieuw topic, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik heb ook een beetje een muffin, maar niet zo erg als op die foto, gelukkig!![]()
Ik ben er trouwens pas hier op Fok! achter gekomen dat zo´n heupvetje een "muffin" is...quote:Op woensdag 21 april 2010 22:18 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Als ik zo'n strakke broek aandoe heb ik ook een muffin![]()
Rokjes
Jaa! Ik vond dat altijd heel fijn!!quote:Op woensdag 21 april 2010 22:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je mist SHE?
Ik weet 't niet; ondanks alle gezelligheid en incidentele zoete baksels ben ik onderwijl mooi 17 kilo kwijt & counting... Ik geloof best dat het wat sneller had gekund, maar ik denk ook dat veel mensen tijdens het afvallen hun gezonde, plezierige relatie met eten kwijtraken en dat ik er niet eentje van ben
Ja morgen, heb m'n hardloopschoenen niet mee...quote:Op woensdag 21 april 2010 22:23 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik ben er trouwens pas hier op Fok! achter gekomen dat zo´n heupvetje een "muffin" is...![]()
Maar inderdaad rokjes, en jurkjes met vestjes, dat camoufleert zo mooi...![]()
P.F.... NU nog hardlopen? Of morgen? Nou ja, succes
Ik ga zo lekker douchen en mn bedje in...truste!
Jaa, ik wil het graag geloven hoorquote:Op woensdag 21 april 2010 22:24 schreef Syrena het volgende:
Pief dat was Tink!
Moest er net ook nog aan denken toen ik met de bodylotion aan het smeren was na m'n bad.
Zoals je het beschrijft lijkt het echt heel erg veel vet, maar volgens mij valt dat best meequote:Op woensdag 21 april 2010 22:28 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja morgen, heb m'n hardloopschoenen niet mee...
Ik heb ook nog rugvetHardnekkig is dat!
Ik zag vandaag wat foto's van mijzelf in actie, op zich ben ik niet ontevreden, maar het kan beterquote:Op woensdag 21 april 2010 22:30 schreef Perruche het volgende:
[..]
Zoals je het beschrijft lijkt het echt heel erg veel vet, maar volgens mij valt dat best mee
anyway, off to bed.. truste aan iedereen straks, en Sjaap, sterkte moregn met de volgende werkdag, lijkt me vreselijk lastig bij zo'n dokter!
Goed, jij mag dan verreweg een van de slanksten van het topic zijn, maar jij eet echt ontzettend rommelig en weinig. Wil je meer commentaar? Bedoel je dat?quote:Op woensdag 21 april 2010 22:26 schreef P.F het volgende:
Heel verhaal hoor en misschien ben ik wel overdreven maar jaa
Ja, dat bedoel ik!!!quote:Op woensdag 21 april 2010 22:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Goed, jij mag dan verreweg een van de slanksten van het topic zijn, maar jij eet echt ontzettend rommelig en weinig. Wil je meer commentaar? Bedoel je dat?
Ik vind bijvoorbeeld Nynke of Maria veel beter en gestructureerder eten. En als er dan eens een stuk bananenbrood of cheesecake tussenstaat, dan vind ik het ook flauw om daarover te gaan zeiken. Als je veel sport, kun je best eens iets met witte suiker eten. En zeker als je dan ook nog niet klakkeloos de eerste beste gore supermarktvlaai eet, maar een eigen baksel... Sja, dan voel ik mij een party pooper als ik er wat van zeg
Nah OK, ik wil jou best wat meer commentaar gevenquote:Op woensdag 21 april 2010 22:33 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik!!!
Ik eet tegenwoordig wel beter/meer. Vaak twee keer avond eten (2 kleine porties) ipv. alleen maar een frietje.
quote:Op woensdag 21 april 2010 22:32 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Goed, jij mag dan verreweg een van de slanksten van het topic zijn, maar jij eet echt ontzettend rommelig en weinig. Wil je meer commentaar? Bedoel je dat?
Ik vind bijvoorbeeld Nynke of Maria veel beter en gestructureerder eten. En als er dan eens een stuk bananenbrood of cheesecake tussenstaat, dan vind ik het ook flauw om daarover te gaan zeiken. Als je veel sport, kun je best eens iets met witte suiker eten. En zeker als je dan ook nog niet klakkeloos de eerste beste gore supermarktvlaai eet, maar een eigen baksel... Sja, dan voel ik mij een party pooper als ik er wat van zeg
Ik vind dat er hier nog best wel streng op lijstjes gereageerd wordt - te weinig én te veel eten allebei. loveli heeft altijd voedselwijsheden, en Cf ook, en ik soms...quote:Op woensdag 21 april 2010 22:26 schreef P.F het volgende:
[..]
Jaa! Ik vond dat altijd heel fijn!!
Ik frituur best vaak... Maar ik eet bijna nooit snoep/ijs/chips. Ik eet 1 kleine gevulde koek, een handje dropjes en een schaaltje ijs als ik bij mijn ouders ben, dat is 1x per week of zo.
Zelf koop ik dat nooit, dat ik van de week engelse drop had, was omdat mijn moeder die mee had gegeven
Oh, en ik had soesjes in de vriezer, dat doe ik ook niet meer
Dus qua snoep valt het geloof ik mee.. Al drink ik wel graag sinaasappelsap (1-3 glazen per dag. Vaak maar 1 glas) en pickwick green tea ice tea (paar keer in de week een glas). Iedere ochtend 1 glas wil ik er wel inhouden.
Maarrrrrrrr ik frituur dus best vaakEn dat is volgens mij echt best wel erg slecht.... Of dat weet ik eigenlijk niet..
En ik eet wel vaak brood/crackers met zoet beleg: daar wil ik van af, maar de sandwichspread die ik had gekocht vond ik ook niet zo lekker
Und....... Frituren is denk ik 2-4 keer per week, friet of wedges, bij het avond eten of als 's snack.
Chips neem ik heel soms een handje op een feestje, maar dat vind ik niet zo
En ik neem 0-2 nespresso's per dag, valt mee, zonder suiker.
Maar ja ik wil dus gezonder, niet dat ik dunner wil maar ik vind het wel stoer als ik helemaal gezond zou eten. Nou ja ik wil wel een beetje dunner, maar plaatselijk. (Buik en voorkant bovenbenen)
Maar ja, als ik toch nog wel redelijk dun ben en het gaat allemaal wel prima, dan is gezond eten toch wel een beetje lastig, al denk ik wel dat ik mij beter zou voelen als ik heel gezond zou eten!
Maar dan weet ik dus niet of ik dan ook nog eens zuivelproducten weg zou moeten laten (ik eet geen vlees, wel vleesvervangers)
Heel verhaal hoor en misschien ben ik wel overdreven maar jaa
Oh dankjewel!quote:Op woensdag 21 april 2010 22:32 schreef ColdFeet het volgende:
Ik vind bijvoorbeeld Nynke of Maria veel beter en gestructureerder eten.
Klopt wel, ik weet dat er bij mijn lijstjes werd gezegd dat ik wel erg veel at en dat 2 bananen per dag toch wel erg veel was. Ter info: de lijstjes toen waren vergelijkbaar met het lijstje van vandaag.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:44 schreef Mini_rulez het volgende:
TVP!
Ik bedacht toevallig vandaag nog dat het hier vroeger een stuk strenger was. Nu wordt er enorm opgelet dat mensen niet te weinig eten, terwijl er soms ook gezondigd wordt bij het leven en daar haast niks over gezegd wordt. Op zich weten mensen dan ook wel dat het niet goed is, dus hoef je dat misschien ook minder snel te zeggen, maar toch.
En nu ga ik snel verder leren want ik heb morgen tentamen.
Dank!quote:Op woensdag 21 april 2010 22:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nah OK, ik wil jou best wat meer commentaar gevenMaar ik ga niet bij iedereen vallen over een incidenteel frituurhapje of wat patisserie
Moet je trouwens wel lijsten posten!
Scherp! Is wel zo denk ik.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat let de mensen die vinden dat er niet streng genoeg gereageerd wordt, om dat zelf te gaan doen?
Hmmm... Ik dacht dat het mee viel als je heet en snel frituurt..... Aangezien mijn frituurpan nog even vol is als eerst gaat er niet echt veel vet uit.. (In vergelijking met gebakken aardappels! En je hebt vet nodig, maar anders zou ik niet weten waar ik vet vandaan zou halen)quote:Op woensdag 21 april 2010 22:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind dat er hier nog best wel streng op lijstjes gereageerd wordt - te weinig én te veel eten allebei. loveli heeft altijd voedselwijsheden, en Cf ook, en ik soms...
Maar goed, je vraagt hier of frituren slecht isik neem aan dat je dat toch wel weet als je een beetje ingelezen bent in het topic?
als je meer commentaar wilt op je eten zou ik als ik jou was vaker lijstjes posten.
Nou ik zei iets over een muffin en ik het werd niet gewaardeerdquote:Op woensdag 21 april 2010 22:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat let de mensen die vinden dat er niet streng genoeg gereageerd wordt, om dat zelf te gaan doen?
frituurvet is niet gezond vet - relatief veel verzadigd en transvet....quote:Op woensdag 21 april 2010 22:59 schreef P.F het volgende:
[..]
Hmmm... Ik dacht dat het mee viel als je heet en snel frituurt..... Aangezien mijn frituurpan nog even vol is als eerst gaat er niet echt veel vet uit.. (In vergelijking met gebakken aardappels! En je hebt vet nodig, maar anders zou ik niet weten waar ik vet vandaan zou halen)
Jaquote:Op woensdag 21 april 2010 22:50 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een mooi doel P.F
Ja jij gaat echt heel goed! Maar dat is omdat je wat stabieler bent/eet dan ik..quote:Op woensdag 21 april 2010 22:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh dankjewel!Ik vind naast Nynke staan best wel een compliment in deze
![]()
PF: misschien wat vaker lijstjes posten?Dan zie je zelf ook overduidelijk wel wat er beter kan lijkt me, maar dat kunnen wij dan ook hard roepen
![]()
Wat betreft streng: mja, bij de één werkt alles-of-niets wel, bij de ander (de meesten denk ik) niet.
Mijn huidige streven is: een lekkere gezonde leefstijl creëren, mét sport, liefst iedere dag groenten, en zo gezond mogelijk, maar niet alles ontzien. Ik merk aan mezelf dat gezonder eten af en toe wel mag (cola in het weekend bijv.) dus daar valt nog te verbeteren. Verder wil ik mezelf bewúst niet alles ontzeggen, omdat eten idd leuk moet blijven. Daarom heb ik nu gekozen om naast Zumba ook te fitnessen, kijken of dat de balans weer tof maakt om mn buikblub weg te krijgen
Veel sporten is fijn om diverse redenen: ik doe (nu!) iets wat ik leuk vind, er is die leuke blijheids-boost, én ik voel me minder schuldig als ik wat slechts eet
![]()
Blaaa!
das een flink ontbijt. beter geen witbrood, beter geen suiker op je aardbeien, 2 glazen sap is een beetje veel.quote:Op woensdag 21 april 2010 22:58 schreef P.F het volgende:
[..]
Dank!
O jee.. Ik ga even hard nadenken hoor!
O: 2 witte kadetjes met op ieder een gebakken ei,
half bakje aardbeien met een beetje suiker,
volkoren boterham met sandwich spread
2 glazen sinaasappelsap
1 nespresso
ik zie suiker suiker suiker suiker en een beetje verzadigd vet...quote:L: 8 soesjes. en daarna was het pak leeg en was ik misselijk
T: nespresso
T: 1 kleine gevulde koek, handje dropjes, speculaasje (heeee, ik was bij mijn ouders!), glas icea tea clear green
je hebt nu alles dubbelop: groente, eiwti, eiwti, koolhydraten, eiwit. allen de pasta met noten/kaas en groente is een maaltijd, of de vegaburgers met groente is een maaltijd. als je toch streng gaat kijkenquote:D: groene asperges met parmezaanse? kaas, 3 mini vegaburgertjes, gevulde pasta met noten/kaas
glas clear green ice tea
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 21 april 2010 23:06 schreef Ewelina het volgende:
Hoera, ik heb een voldoende voor één van mijn laatste tentamens!
voorbereid zijn en een plan hebben is het halve werk. kijk je weleens alvast in je agenda voor de volgende dag? en weet je dan van te voren waar je wanneer heen moet? dan kun je toch ook zorgen dat je eten meeneemt van huis?quote:Op woensdag 21 april 2010 23:07 schreef P.F het volgende:
Hmmm... gister!
O: bekertje yoghurt to go, met muesli
glas sinaasappelsap
L: pakje drinkontbijt naturel (500 ml)
T: tompouce
T: 2 biertjes (2 x 0,3)
T: 2 bruine boterhammen hagelslag
T: glas sinaasappelsap
T: halve zak voorgesneden winterpeen
T: barra
T: biertje (0,5), flesje strongbow
T: wit kadetje + kleine hamburger + curry + sla
Dit was een rare dag, de tompouce was van een verjaardag, ik had 3 stressvolle dingen die dag zonder echt pauze en had totaal niet stil gestaan bij *echt* eten.
Biertjes waren op een terrasje, vergadering nabespreken
Hm.. O ja en ik was naar de bios daar drink ik meestal 1-2 biertjes en dan iets van cherrytomaatjes er bij.
Ook weer een rare dag!
de pasta met kaas en noten telt als Carbs/Eiwit en dan moet je er idd wel groente bij nog. als de kaas op de asperges maar n beetje was dan is t niet gek. De vegaburgers zijn een beetje overdreven erbij, je had al kaas en noten in de pasta...quote:Op woensdag 21 april 2010 23:10 schreef P.F het volgende:
Die noten kaas zit in de pasta! Van die kussentjes zijn dat..
En er was een beetje kaas over de asperges heen gegooit, niet heel veel.
Lijkt mij niet handig om alleen A/G of G/V te eten?? (De V staat voor vega)
En ik weet het van dat ontbijt, dat doe ik hooguit een keer in de week, als ik de tijd heb.. En dan meestal gekookte eieren etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |