Light | zondag 18 april 2010 @ 19:56 |
Vorige deeltjes: Nederlandse en Engelse luchthavens dicht vanwege vulkaan #2 Europese luchthavens dicht vanwege uitbarsting vulkaan Europese luchthavens dicht vanwege uitbarsting vulkaan #3 ![]() Fotocollecties http://www.flickr.com/pho(...)es/72157623855495574 http://www.photoshelter.c(...)how/G0000NCksTh2oMK8 http://www.timesonline.co(...)_unstabl_708308a.jpg Aardbevingsoverzicht IJsland http://www.vedur.is/skjalftar-og-eldgos/jardskjalftar http://hraun.vedur.is/ja/oroi/allarsort.html Frontpage FOK [Upd] Luchtruim NL vanaf 19.00u dicht As blijft vluchtverkeer nog hele dag verstoren Links http://www.schiphol.nl/ http://nl.wikipedia.org/wiki/Katla http://nl.wikipedia.org/wiki/Eyjafjallaj%C3%B6kull http://www.flightradar24.com/ http://www.radarvirtuel.com/ Zie ook Uitbarsting vulkaan IJsland: Nog immer zonder vliegtuigen #8 [ Bericht 48% gewijzigd door Light op 18-04-2010 20:03:00 ] | |
Tourniquet | zondag 18 april 2010 @ 19:56 |
quote:Klopt, is een KLM kist (PH-CKB) die trouwens vliegt met een Martinair callsign (MPH97). | |
Tonio-mcdo | zondag 18 april 2010 @ 19:56 |
tvp | |
Flappekz | zondag 18 april 2010 @ 19:57 |
Maar de vraag is nu: durven ze het aan om honderden passagiers de lucht in te werken? | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 19:58 |
quote:Idd. Probleem is natuurlijk dat het verschillende voorspellingen op basis van andere vooronderstellingen zijn... | |
matthijst | zondag 18 april 2010 @ 19:58 |
Morgen hopelijk weer passagiers de lucht in ![]() | |
winka | zondag 18 april 2010 @ 19:59 |
Ik vind het er maar raar aan toegaan ![]() | |
vijv | zondag 18 april 2010 @ 19:59 |
De SAS heeft morgen ook alle vluchten geschrapt. UItzonderingen zijn het noorden van Noorwegen en ze zijn aan het onderzoeken of daarvandaan ook atlantische vluchten kunnen vertrekken. | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 19:59 |
Tweede vrachtvliegtuig staat klaar voor vertrek. | |
menesis | zondag 18 april 2010 @ 20:00 |
Ik hoorde dat er vanaf Gardermoen Ik zou daar vrijdag eigenlijk heen vliegen :S [ Bericht 13% gewijzigd door menesis op 18-04-2010 20:27:30 ] | |
Oom_Agent | zondag 18 april 2010 @ 20:01 |
Hier komt een MAES ballon langs met mogelijk de eerste Belgen die met alternatief vervoer richting Duitsland gaan. ![]() | |
MartijnA3 | zondag 18 april 2010 @ 20:01 |
![]() | |
Oom_Agent | zondag 18 april 2010 @ 20:02 |
quote:Yep de KLM877 naar China. | |
Lucifer_Doosje | zondag 18 april 2010 @ 20:02 |
En de KL877 is vertrokken | |
style | zondag 18 april 2010 @ 20:03 |
Zojuist binnengekregen via CNN Breaking news email: EU official: Test flights show no impact in European air space from volcanic ash that has disrupted air travel this week. | |
Martijn_77 | zondag 18 april 2010 @ 20:03 |
En wanneer gaat het eerste passagierstoestel de lucht in? | |
Light | zondag 18 april 2010 @ 20:04 |
quote:Gardermoen is bij Oslo. Trondheim heeft een eigen vliegveld, dichterbij de stad. | |
Adelante | zondag 18 april 2010 @ 20:04 |
quote:Bij daglicht morgenvroeg | |
Schuifpui | zondag 18 april 2010 @ 20:06 |
Reactie op post uit vorige topic:quote:Dit is compleet onzin. Vliegtuigen kunnen prima remmen op alleen gewone remmen, 's nachts doen ze dit op veel vliegvelden ook ivm geluidsbelasting. Wat jij hebt gezien op air crash investigation met harde landingen, klap banden etc, ontstaat doordat de hydraulische druk weg is en flaps niet kunnen worden bediend, waardoor er op hogere snelheid geland kan worden. | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 20:06 |
quote:En dan gewoon BA6434 vliegen dinsdag 7:20 ![]() ![]() | |
Fogel | zondag 18 april 2010 @ 20:07 |
quote:Ja, en er zijn op het moment 5 Icelandair vliegtuigen onderweg naar TRD. | |
DABAMaster | zondag 18 april 2010 @ 20:08 |
mooi dat KLM iig weer kan opstarten, nu de rest van europa nog. Lijkt me wel te gek trouwens, als een remy door europees luchtruim heen. | |
MartijnA3 | zondag 18 april 2010 @ 20:08 |
quote:Tja, ik wilde er al nieteens meer op reageren.... ![]() | |
Tware | zondag 18 april 2010 @ 20:08 |
quote:Ik zit in Trondheim en moet woensdag naar amsterdam…. Ze vliegen vanaf hier trouwens wel naar het noorden... | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 20:10 |
quote: ![]() | |
Caesu | zondag 18 april 2010 @ 20:13 |
er gaat er ook eentje van Moskou naar JFK. | |
Lucifer_Doosje | zondag 18 april 2010 @ 20:16 |
quote:Een 737 misschien wel ja, maar bij een volgeladen 747 zou ik het toch echt niet proberen. | |
Fogel | zondag 18 april 2010 @ 20:16 |
quote:Vanavond kan je waarschijnlijk naar Oslo vliegen, en als de aswolk nog niet weggetrokken is, kan je vanaf daar de boot naar Kiel pakken. | |
Pyttpytt | zondag 18 april 2010 @ 20:22 |
quote:Mocht het vliegverkeer dan nog steeds/weer platliggen en het is dringend kun je altijd gebruik maken van haikesentralen ![]() | |
MartijnA3 | zondag 18 april 2010 @ 20:22 |
quote:Wederom onzin. Elk toestel wordt ontworpen om op tijd te kunnen stoppen dmv de normale remmen. Leeg of volgeladen. Thrust reversers worden minimaal ingezet om de remmen iets te sparen om zodoende de onderhoudskosten te drukken. Het is absoluut niet noodzakelijk. | |
Schuifpui | zondag 18 april 2010 @ 20:24 |
quote:Gaat prima. Sterker nog in de certificering van vliegtuigen mag in de remweg berekening niet eens het effect van reversed engine thrust worden meegenomen. | |
Bruno25 | zondag 18 april 2010 @ 20:24 |
quote:denk ik ook ja, om 06:00 uur | |
Saekerhett | zondag 18 april 2010 @ 20:24 |
quote:Ook een 747 met MLW kan gewoon zonder motoren remmen, dus o.a. m.b.v. de speedbrakes en de normale remmen. Reverse thrust is alleen noodzakelijk als de landingsbaan heel erg kort is, anders kan er prima zonder geland worden. Het wordt uiteraard wel vaak gebruikt, omdat het vliegtuig inderdaad sneller stopt. | |
menesis | zondag 18 april 2010 @ 20:27 |
quote:Oei heb je gelijk in! Stom van me, ik zat met iemand uit trondheim te praten en was in de war blijkbaar. | |
BonJovi | zondag 18 april 2010 @ 20:36 |
nice | |
superworm | zondag 18 april 2010 @ 20:44 |
tvp | |
MrBadGuy | zondag 18 april 2010 @ 20:45 |
kLM ![]() ![]() ![]() | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 20:52 |
![]() Rijtje intercontinentale vluchten vanaf Frankfurt onderweg ![]() | |
Fogel | zondag 18 april 2010 @ 20:54 |
quote:Zie je dat nu op http://casper.frontier.nl/eham/? Bij mij is het helemaal leeg... | |
Coelho | zondag 18 april 2010 @ 20:58 |
quote:En dat alles na mijn opmerking dat er relatief weinig risico aan vliegen boven land zit omdat je altijd nog zo'n 150km tot aan een luchthaven hebt in "zweeftijd", dus alleen in geval van nood. Neerstorten is dus ook niet zo'n risico, toch? Of zie ik iets over het hoofd? | |
Dutchguy | zondag 18 april 2010 @ 20:59 |
quote:Volgens mij op http://www.radarvirtuel.com/ | |
Fogel | zondag 18 april 2010 @ 20:59 |
Oslo Gardermoen is nu open voor vertrekkende vluchten! | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 20:59 |
quote:Nope @ http://www.radarvirtuel.com. Paar keer refreshen als ie 't niet meteen doet. | |
Caesu | zondag 18 april 2010 @ 21:00 |
quote:daar laten ze volgens mij alleen vluchten van/naar Amsterdam zien. | |
matthijst | zondag 18 april 2010 @ 21:05 |
Die erste Passagiermaschine seit dem Beginn der Flugverbote wegen der Aschewolke ist um 20.07 Uhr in Hannover (Niedersachsen) gelandet. An Bord seien 165 Urlauber, so Tui. Sie kamen aus Gran Canaria (Spanien). | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 21:27 |
https://www.cfmu.eurocont(...)eway/spec/index.html EH Netherlands - closed 19-0000z EDYY Maastricht - open | |
Suusz | zondag 18 april 2010 @ 21:28 |
Wat schatten jullie in, ik heb een ticket voor dinsdag om 13:40 naar Mexico met Martinair (MP639), zal die weer gaan? Voor morgen is in ieder geval alles al geannuleerd... Volgens de website pas morgen om 18:00 uur meer info over dinsdag... Zal denk ik nog (net) niet? | |
Spaisy | zondag 18 april 2010 @ 21:31 |
KLM vlucht voor mijn schoonmoeder naar Istanbul maandag 19-4 om 9:30 is zojuist geannuleerd! | |
Oom_Agent | zondag 18 april 2010 @ 21:32 |
Twitterbericht van 3 minuten geleden: Seismic activity in iceland at the feared mount Katla are increasing. http://twitter.com/colmanjones De grote vulkaan Katla is zeer onrustig. De laatste 12 uur is de activiteit flink toegenomen. | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 21:36 |
http://twitter.com/eurocontrolquote: | |
Caesu | zondag 18 april 2010 @ 21:41 |
quote: ![]() wat het allemaal betekent weet ik niet maar het gaat wel allemaal omhoog sinds vandaag. | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 21:43 |
quote:Tremor = earthquake http://en.wikipedia.org/wiki/Earthquake | |
TeenWolf | zondag 18 april 2010 @ 21:48 |
De natuur zag de torenhoge bonussen en vond dat het niet goed was. | |
Bruno25 | zondag 18 april 2010 @ 21:48 |
quote: ![]() | |
9x19 | zondag 18 april 2010 @ 21:51 |
quote:De luchtvaarsector had het al moeilijk genoeg. En net als altijd zullen ook nu weer de hardste klappen bij de werknemers vallen. | |
mouzzer | zondag 18 april 2010 @ 21:55 |
Transavia vliegt morgen ook niet. Ze sturen nu bussen naar Spanje om reizigers op te halen. Reizigers die in Griekenland vastzitten gaan nu met het vliegtuig naar Spanje en dan per bus naar NL. | |
ZoKanIkHetOok | zondag 18 april 2010 @ 21:59 |
Maar als ik dit zie dan kunnen we dinsdag toch gewoon weer een nieuwe lading asdeeltjes verwachten? En is er nu ook niet een veel dichtere as concentratie in het Nederlandse luchtruim dan tijdens de testvlucht? __ Ik ben een leek. ![]() | |
Coelho | zondag 18 april 2010 @ 22:03 |
quote:De website van Transavia zegt nog steeds dat de volgende update vandaag om 20.00 zal zijn en dat ze morgenvroeg tot 08.00 niet vliegen. Ben benieuwd naar jouw informatiebron. edit: 1sec geleden hebben ze 20.00 stiekem veranderd in 23.00 uur... [ Bericht 6% gewijzigd door Coelho op 18-04-2010 22:11:58 ] | |
justmattie | zondag 18 april 2010 @ 22:16 |
TVP voor meer. Heeft zo'n uitbarsting ook iets te maken met de aardbevingen in China? Liggen ze op de zelfde breuklijn o.i.d. ? | |
9x19 | zondag 18 april 2010 @ 22:19 |
quote:Wat had jij voor aardrijkskunde? | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 22:19 |
quote:Denk niet dat er een direct verband is. Daarvoor is de afstand te groot. | |
mouzzer | zondag 18 april 2010 @ 22:20 |
quote:Via iemand die bij Transavia werkt ![]() Maar misschien gaat dat nog veranderen: KLM Royal Dutch Airlines expects new developments tonight, will communicate them earliest tomorrow morning. http://twitter.com/AshAlerts | |
justmattie | zondag 18 april 2010 @ 22:21 |
quote:Groep 8, lets see toen was ik 12, nu 23, sorry in 11 jaar tijd leer je belangrijkere dingen. | |
justmattie | zondag 18 april 2010 @ 22:21 |
quote:Oke. | |
Swetsenegger | zondag 18 april 2010 @ 22:23 |
Dinsdag zou ik met transavia van rotterdam naar rome vliegen. Ik mag hopen dat het niet doorgaat ![]() | |
9x19 | zondag 18 april 2010 @ 22:23 |
quote:Een beetje kennis van topografie lijkt mij persoonlijk wel relevant eigenlijk. Je bent toch niet zo'n persoon die Nederland niet op een wereldbol zou kunnen aanwijzen he? | |
kawotski | zondag 18 april 2010 @ 22:25 |
quote:geen zin om te klappen voor de piloot? ![]() | |
TeenWolf | zondag 18 april 2010 @ 22:29 |
quote:**klapklapklapklap!!!*** 'huh zijn we er al?' 'nee. dat is een haperende motor door al het as.....' | |
Swetsenegger | zondag 18 april 2010 @ 22:29 |
quote:Geen zin om naar Rome te gaan voor 2 dagen en me de pleuris te werken. | |
justmattie | zondag 18 april 2010 @ 22:30 |
quote:Ik weet waar de landen liggen e.d. ja. Breuklijnen lopen niet recht naar elkaar toe of wel dan. | |
9x19 | zondag 18 april 2010 @ 22:32 |
quote:Ok, maar in dit geval liggen de locaties in ieder geval niet aan dezelfde breuklijn en de afstand is sowieso te groot. Of we moeten er een chaos-theorie op loslaten, maar dan kan alles een verband hebben. | |
matthijst | zondag 18 april 2010 @ 22:34 |
quote:KLM zegt zelf: During the night we expect few developments. We'll be back tomorrow morning | |
9x19 | zondag 18 april 2010 @ 22:35 |
quote:Haha, hoop doet lezen zullen we maar zeggen. | |
justmattie | zondag 18 april 2010 @ 22:37 |
quote:Dat wou ik alleen weten. Opgelost back on topic. | |
Coelho | zondag 18 april 2010 @ 22:37 |
quote:Was voor mij ook de eerste keer dat ik dat meemaakte, vorige week in een Transavia. Wat een Josti's. Als ik mijn werk goed doe klapt er ook niemand hoor... | |
Luchtje | zondag 18 april 2010 @ 22:47 |
quote:Klopt natuurlijk maar het is iets ingewikkelder volgens mij. Dit gaat echt over de activiteit onder de grond, maar echte aardbevingen zie je op dit kaartje, en op de plek van Katla is er nog geen een geweest (alleen daar valkbij dus): | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 22:49 |
quote:Uiteraard, maar ik ga er vanuit dat die grafiekjes de verticale grondbeweging aldaar weergeeft. Hoe zich dat verhoudt tot bijvoorbeeld de Richter-schaal, weet ik zo niet ![]() | |
mouzzer | zondag 18 april 2010 @ 22:49 |
quote:Ja dat is toch wel wat anders ![]() UK luchtruim blijft iig dicht tot morgenavond 8 uur. | |
ZoKanIkHetOok | zondag 18 april 2010 @ 22:56 |
quote:Wat me ook logisch lijkt als je ziet hoeveel as er opnieuw aan zit te komen. | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 23:17 |
![]() Zie ik daar nu op de satelliet een nieuwe aswolk ontstaan? | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 23:19 |
Onze minister van Financiën zat ook vast in Madrid: http://twitter.com/JCdeJager/ ![]() | |
menesis | zondag 18 april 2010 @ 23:20 |
Op schiphol.nl onder vetrektijden zijn niet alle vluchten gecancelled. Was dat afgelopen dagen ook zo of er de kans groot dat er weer vluchten zijn? | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:21 |
quote:Ik zit er ook net naar te kijken, maar we weten dat er vandaag niks heeft gevlogen. Die niet op cancelled staan, zullen wel op delayed staan. | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:23 |
Maar realistisch gezien, als dat ding (en die er naast) nog maanden of jaren (deze heeft staan roken van 1821 tot 1823 de laatste keer), blijft roken, blijven we dan ook niet vliegen? Verder, buiten Europa doen ze bij lange na niet zo benauwd over vliegen met vulkaanas, waarom wij dan wel weer? | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 23:24 |
quote:Volgens mij is dat een soort van handmatige handeling en wordt dat wel es vergeten. Er zal niet reguliers hebben gevlogen. | |
#ANONIEM | zondag 18 april 2010 @ 23:25 |
De laatste update op schiphol.nl is van gistermiddag 12.00 uur. Slecht hoor... | |
superworm | zondag 18 april 2010 @ 23:26 |
quote:Ik zou zeggen fuck it, we gaan gewoon, maar op eigen risico. Zoals ik in een eerder topic al zei, gewoon een soort clausule laten ondertekenen die de risico's van de as op de passagier zelf leggen en vliegen met die kist. | |
matthijst | zondag 18 april 2010 @ 23:26 |
BA test flight over the Atlantic said to have not encountered any problems & engineers will make a more detailed assessment -BBC | |
menesis | zondag 18 april 2010 @ 23:27 |
quote:nederland heeft als enige geen hoofdstad? ![]() | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:27 |
quote:Ik teken direct. Als het aan mij ligt laat ik mij mijn cocktail bij het zwembad van de Golden Nugget dinsdagavond niet door de neus boren door wat as wat nog nooit een vliegtuig naar beneden heeft gehaald. | |
TeenWolf | zondag 18 april 2010 @ 23:28 |
quote:Mogen de mensen die thuisblijven dan tegen stemmen? | |
#ANONIEM | zondag 18 april 2010 @ 23:28 |
quote:Ja daar heb je wat aan als je tienduizend meter naar beneden stort ![]() | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:29 |
quote:Want omdat als? | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:29 |
quote:Never happened. | |
superworm | zondag 18 april 2010 @ 23:29 |
quote:Ik zie het probleem niet zo. Mensen doen voortdurend van alles met enorme risico's van bungeejumpen tot paragliden en weet ik veel, neem dan hier ook een beetje risico. | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:30 |
quote:Een zeer klein risico ook nog eens. | |
#ANONIEM | zondag 18 april 2010 @ 23:30 |
quote:Mij maakt het niet uit hoor. Ik chargeer alleen een beetje. | |
TeenWolf | zondag 18 april 2010 @ 23:31 |
quote:Ik wil niet zo'n ding op mijn kop krijgen. | |
superworm | zondag 18 april 2010 @ 23:31 |
quote:Daarom. Grootste reden waarom ze nu niet vliegen is gevaar. Nou, als passagiers én bemanning aangeven dit gevaar te willen trotseren, dan is er toch niks aan het handje? | |
#ANONIEM | zondag 18 april 2010 @ 23:32 |
quote:Zoals ik het begrijp zijn de luchtvaartmaatschappijen ook het probleem niet. Die willen wel. Alleen zij bepalen dat niet. | |
#ANONIEM | zondag 18 april 2010 @ 23:33 |
quote: quote:Dat dus. Ik weet dat het nogal overdreven gesteld is, maar dat is in feite wel waar het op neer komt. Er zijn meer risico's aan verbonden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2010 23:33:36 ] | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:34 |
quote:Er is nog nooit een vliegtuig uit de lucht gedondert door vulkaanas. Nog nooit. Europa zit echt zwaar te overdrijven. | |
Light | zondag 18 april 2010 @ 23:34 |
quote:Tot nader order gesloten. Dan valt er toch pas weer wat te melden als dat verandert? En dat is voorlopig nog niet het geval. | |
TeenWolf | zondag 18 april 2010 @ 23:35 |
quote:In het verleden niet gebeurde ongelukken geven geen garantie voor de toekomst. | |
Fogel | zondag 18 april 2010 @ 23:37 |
quote:Ach, al zetten ze als update neer dat ze op tijdstip X misschien wat nieuws hebben, dan lijkt het in ieder geval niet alsof de site verlaten is. | |
Light | zondag 18 april 2010 @ 23:37 |
quote:Ook buiten Europa worden waarschuwingen voor vulkaanas uitgegeven. En ik neem aan dat ze dan ook om die gebieden heenvliegen, en niet er doorheen. | |
Light | zondag 18 april 2010 @ 23:38 |
quote:Hoe ver is die vlucht 9 van BA in 1982 eigenlijk naar beneden gekomen voordat ze de motoren weer gestart kregen? | |
superworm | zondag 18 april 2010 @ 23:38 |
In GB gaan ze de marine inzetten als het langer gaat duren, om meer dan 200.000 gestrande Britten terug te krijgen ![]() http://www.guardian.co.uk(...)iceland-volcano-navy | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:39 |
quote:Ben jij echt zo'n bange poepert, dat het complete luchtruim dicht moet, omdat er een zeer minieme kans is dat er een vliegtuig neerstort (verwaarloosbaar, de kans dat het gebeurt door slecht onderhoud is vele malen groter), en dan moet het ook nog eens op jou neerstorten. My God. | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:40 |
Net even op de site gekeken van mijn luchtvaartmaatschappij, dezelfde vlucht die ik dinsdag neem staat nog gewoon als beschikbaar voor morgen (zelfde vlucht, andere dag), betekent dat ik dus ws. sowieso morgen rond dit tijdstip naar Schiphol moet. | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:41 |
quote:Ja, maar ze vliegen wel. | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:41 |
quote:1 vlucht, 28 jaar terug, en die is niet eens neergestort (en vloog praktisch over de vulkaan heen). ![]() | |
Light | zondag 18 april 2010 @ 23:42 |
quote:Dat hebben ze eerst wel gedaan. Keurige meldingen dat het luchtruim in ieder geval tot tijdstip X gesloten was. Dan wordt het niet duidelijk overgenomen door andere media, met als gevolg dat half Nederland denkt dat er vanaf tijdstip X weer wordt gevlogen, en dat het dus zaak is om dan op Schiphol te staan. | |
Light | zondag 18 april 2010 @ 23:43 |
quote:Omdat ze er dus omheen kunnen. Da's hier bijna niet te doen, er ligt een aslaag boven bijna heel Europa. | |
TeenWolf | zondag 18 april 2010 @ 23:44 |
quote:Ok, maar stel; er donderen 2 van die bakken naar beneden met totaal 600 mensen, wie neemt de verantwoordelijkheid voor deze mensenlevens? Laat ze maar eerst 'testvluchten' met lege passagierstoestellen over heel Europa (incl aswolken) houden dan de tijd ervoor uittrekken om alles goed te onderzoeken en op 1 lijn te werken, dan mag het van mij wel. | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:45 |
quote:Laat ze maar gewoon vliegen. Ik stap wel in op eigen verantwoordelijkheid ![]() | |
Light | zondag 18 april 2010 @ 23:47 |
quote:Er zijn wel meer vliegtuigen in de problemen gekomen door vulkaanas hoor. Die BA-vlucht is gewoon bekend, vooral doordat er een docu van gemaakt is. Verder is er, voor zover ik weet, nog nooit een vliegtuig neergestort door vulkaanas. | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:48 |
Ik vind het gewoon allemaal zwaar overdreven. Met auto's en fietsen komen veeeeeeeeeeeeeele malen meer mensen om, en toch stappen we allemaal gewoon weer op de fiets of in de auto. | |
#ANONIEM | zondag 18 april 2010 @ 23:48 |
quote:Dat snap ik. Maar iets meer informatie kan er toch wel vanaf. | |
TeenWolf | zondag 18 april 2010 @ 23:49 |
quote:Ik weet het, je wilt vliegen, ik gun het je van harte dat je de vlucht zal maken dinsdag en heelhuids aan zal komen. Toch hoop ik dat ze goed alles onderzoeken voor ze de beslissing nemen. | |
Roel_Jewel | zondag 18 april 2010 @ 23:50 |
quote:De vliegmaatschappijen kunnen zich geen misstap permitteren. | |
Stokkie_ | zondag 18 april 2010 @ 23:51 |
quote:Ja, maar een uitbarsting als deze kan wel een paar jaar duren, die paar dagen dat we dan even geen vluchtverkeer hebben om zeker te zijn staan dan totaal niet in verhouding. Er is in Europa gewoon dusdanig veel vliegverkeer dat ze het echt wel zeker moeten weten als dit nog lange tijd doorgaat. | |
stbabylon | zondag 18 april 2010 @ 23:54 |
quote:De maatschappijen willen wel vliegen anders. | |
Schuifpui | zondag 18 april 2010 @ 23:55 |
quote:Er komen heus niet gelijk 2 kisten naar beneden. Het lijkt me prima om gewoon weer te gaan vliegen. Het wordt zwaar overdreven. Er zijn een aantal incidenten geweest in het verleden, maar die kisten vlogen zo'n beetje direct door de aswolk. Het is inmiddels zo uitgewaaid, het kan gewoon bijna geen effect meer hebben. Als passagiers en luchtvaartmaatschappij willen vliegen, zou ik ze lekker laten gaan. Mocht er dan toch een incident zijn, kan je altijd het luchtruim weer sluiten. En een incident betekent niet direct een crash, maar een probleem. Uitval van een motor, sterke zwavellucht in de cabine, of iets in die richting. Tot nu toe is er nog nooit iemand omgekomen in een vliegtuig door vulkaanas, alle die vliegtuigen konden gewoon veilig landen. | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 00:00 |
quote:Ja, met eurotekens in hun ogen... Het duurt hen nu wat te lang... Tsja, jammer dan. Er hoeft maar één vliegtuig in problemen te komen en het is feest.... | |
Aether | maandag 19 april 2010 @ 00:06 |
Discovery Channel heeft ooit een documentaire over één van de twee vliegtuigen die in de problemen kwam gemaakt: . | |
Light | maandag 19 april 2010 @ 00:07 |
quote:Er zijn meer dan twee vliegtuigen in de problemen gekomen door vulkaanas hoor. | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 00:20 |
http://www.icenews.is/ind(...)flight-restrictions/ | |
Omnifacer | maandag 19 april 2010 @ 00:45 |
Tvp | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 00:48 |
APK | maandag 19 april 2010 @ 01:02 |
En ik lees weer mee. | |
TeenWolf | maandag 19 april 2010 @ 01:15 |
[Peter Hartman] 'De lucht is veilig voor vliegverkeer. Met uitzondering van een band in het noorden tussen IJsland en Rusland.' [/ Peter Hartman]![]() ![]() | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 01:24 |
quote: ![]() | |
DeParo | maandag 19 april 2010 @ 02:00 |
Als er nu ergens een terrorist tussenzit, die zit al dagen te wachten op z'n vlucht naar de VS, dan heb je misschien ook iets van laat ook maar zitten. | |
Q.E.D. | maandag 19 april 2010 @ 02:04 |
quote:Doneer nu HD camera's voor failliete IJslanders. Die voedselhulp komt later wel. ![]() | |
indahnesia.com | maandag 19 april 2010 @ 02:40 |
quote: ![]() | |
menesis | maandag 19 april 2010 @ 07:20 |
de vliegvelden in Noorwegen schijnen in elk geval open te zijn tot woensdag | |
indahnesia.com | maandag 19 april 2010 @ 07:25 |
quote:Tja, die liggen dan ook ten noorden van de grote aswolk. | |
9x19 | maandag 19 april 2010 @ 07:28 |
Vliegen!!! | |
Pyttpytt | maandag 19 april 2010 @ 07:35 |
quote:Kreeg een mailtje van Norwegian en deze vluchten staan gepland (en gaan hoogstwaarschijnlijk ook door): SPOILERVoornamelijk binnenlands en naar Zweden dus. | |
menesis | maandag 19 april 2010 @ 07:37 |
quote: ![]() Maar het kaartje is niet helemaal wat het lijkt (vertaald uit het noors): quote:http://www.dagbladet.no/2(...)ulkan/aske/11337723/ | |
indahnesia.com | maandag 19 april 2010 @ 07:41 |
quote:Da's geen vertaling, da's rotzooi... snap jij nu wat er bedoeld wordt? | |
Fogel | maandag 19 april 2010 @ 07:47 |
quote:Ik wel ![]() "Her ser du årsaken til at mye av luftrommet over Norge kunne åpnes søndag. Asken, markert med svart, er fraværende ifølge Meteorolisk institutts prognoser. Det gule og røde er aske som har falt til bakken. Ringene i burgunder er nedbør. Prognosekart: Meteorologisk institutt" Hier zie je de reden waarom veel van het Noorse luchtruim zondag geopend kon worden. De as, als zwart aangegeven, is nog aanwezig volgens de prognoses van het meteorologisch instituut. Het rode en gele is as wat op de grond is gedaald. De ringen in "burgunder" (een kleur) zijn regen. Prognosekaart: Meteorologisch instituut. | |
menesis | maandag 19 april 2010 @ 07:48 |
Dat haal ik er ook uit met mn beperkte Noors (de vertaling kwam overigens van google he ![]() "Det gule og røde er aske som har falt til bakken" is "het gele en rode is as die is gevallen naar grond". Alleen komt dat weer niet overeen met het kaartje, aangezien het rode constant beweegt. Dus dan heeft die nieuwssite het fout ![]() Blijft over dat het gele as is die op de grond ligt ![]() edit: spuit 11 | |
Fogel | maandag 19 april 2010 @ 07:50 |
Ze bedoelen as die van de hogere luchtlagen naar de lagere is gevallen, het ligt dus nog niet op de grond. | |
justmattie | maandag 19 april 2010 @ 07:56 |
Dit staat nu in de advertentie onderaan de pagina bij mij:quote: ![]() | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 08:01 |
quote:Dat zijn gewoon geen bange poeperts. De hele wereld vliegt gewoon door met as in de lucht (ze gaan alleen niet dwars door de wolk heen), wij gooien alles tot 1000km eromheen dicht. | |
matthijst | maandag 19 april 2010 @ 08:09 |
KLM Our two cargo aircraft have landed safely in Sharjah and Bangkok. Investigations show no traces of volcanic ash. | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 08:09 |
AMERICAN AIRLINES - Flight #87 FLIGHT STATUS - CANCELLED Detailed Flight Information Carrier City Date Time Terminal Gate Baggage Claim Flight Status Notification Scheduled Estimated Actual AMERICAN AIRLINES Departing LHR London 04/20/2010 10:15 AM Arriving ORD Chicago 04/20/2010 12:50 PM T5 M1 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
kloink | maandag 19 april 2010 @ 08:23 |
•Deze vlucht is nog niet open voor internet check-in. Onze excuses voor het ongemak, probeer het later opnieuw grrrrrrr...vlucht staat voor morgenochtend en normaal gesproken is inchecken op internet gewoon mogelijk | |
Saekerhett | maandag 19 april 2010 @ 08:53 |
quote:Er waren er toch drie? | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 08:54 |
quote:2 van de 3, toch best redelijke score ![]() (die 3de was ws. nog aan het vliegen) | |
Saekerhett | maandag 19 april 2010 @ 08:55 |
quote:66 % ![]() Weet iemand waar die derde naartoe ging? | |
Tourniquet | maandag 19 april 2010 @ 09:05 |
quote:Ik heb er gisteren op de radar 2 zien vertrekken, naar Bangkok en Taipei. In de media staat dat Bangkok/Taipei een combivlucht was maar ik zag ze toch echt als 2 aparte toestellen weg gaan. | |
Bruno25 | maandag 19 april 2010 @ 09:05 |
quote:Redelijke survival score ![]() | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 09:06 |
Oostenrijk is weer open ![]() | |
vulli | maandag 19 april 2010 @ 09:07 |
Het derde vliegtuig is niet vertrokken, ook in de persberichten hebben ze het nu over twee toestellen. Waarom weet ik ook niet ![]() Tevens een TPV | |
larry91 | maandag 19 april 2010 @ 09:13 |
quote:Nu Nederland nog, kan ik tenminste weer naar huis ![]() ![]() | |
Flappekz | maandag 19 april 2010 @ 09:19 |
Van transavia.nl:quote: | |
Aether | maandag 19 april 2010 @ 09:25 |
![]() | |
indahnesia.com | maandag 19 april 2010 @ 09:27 |
quote:misschien toch te gevaarlijk? | |
Schuifpui | maandag 19 april 2010 @ 09:28 |
quote:Waarschijnlijk logistiek niet meer gelukt. Gisteren zeiden ze gingen proberen om alle drie de vluchten de lucht in te krijgen, maar dat het nog niet zeker was of het allemaal ging lukken. | |
Saekerhett | maandag 19 april 2010 @ 09:29 |
Kan trouwens aan mij liggen, maar ik stapte vanochtend de deur uit en het rook fucking ranzig buiten. Geen idee hoe zwavel ruikt, maar dat zou het best eens kunnen zijn ![]() | |
indahnesia.com | maandag 19 april 2010 @ 09:32 |
Noord-Amerika krijgt ook met sluitingen te maken: Flights scrapped as Iceland ash heads to N.L. quote: | |
Metalfreak | maandag 19 april 2010 @ 09:32 |
Volgens mij heb ik al twee overtredingen van het vliegverbod gezien... Zaterdag om half 8 een luchtballon en ik had begrepen dat die pas vanaf 20:00 mochten vliegen. En gistermiddag boven Zuid-Limburg een privéjet-achtig vliegtuig... Vloog wel niet echt hoog, maar toch. Of zijn er testvluchten geweest met zoiets? Ow ja, en gisteren nog drie helikopters, maar die waren van de Amstel gold Race en hadden toestemming. | |
opgebaarde | maandag 19 april 2010 @ 09:36 |
op het 8 journaal zei die mevrouw Braun (of hoe je het ook schrijft) toch dat er gisteren wel wat vliegtuigen vertrokken waren? Hoe zit dat? Snapte er niks van en het bleef ook bij dat ene zinnetje, daarna begonnen ze weer over die 3 vrachtvliegtuigen die na 8 uur zouden vertrekken. | |
Kapt-Ruigbaard | maandag 19 april 2010 @ 09:38 |
quote:Heb je niet zoveel aan als de landen rondom Nederland hun luchtruim niet open gooien. ![]() | |
opgebaarde | maandag 19 april 2010 @ 09:39 |
quote:vanaf IJsland vertrekken wel een paar vliegtuigjes ![]() | |
Kapt-Ruigbaard | maandag 19 april 2010 @ 09:39 |
quote:Er zijn gisteren, leeg, 7 vliegtuigen van de KLM vanuit Dusseldorf terug naar Schiphol gevolgen. | |
larry91 | maandag 19 april 2010 @ 09:42 |
quote:Daar heb je gelijk in, maar als een van die landen het nu eens open gooit in(belgie, duitsland, Nederland) dan volgt de rest neem ik aan erg snel. Ik sta iig ingeroosterd voor woensdag. Maar dan moet morgen wel eerst de vlucht vanuit amsterdam naar beijng gaan om 1730. En dat zie ik helaas niet gebeuren ![]() | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 09:46 |
quote:Zwavel ruikt naar rotte eieren. | |
Nirak | maandag 19 april 2010 @ 09:47 |
de staatssecretaris verkeer van spanje gaf aan dat er kans is dat vanmiddag de helft van de europese vluchten weer kan gaan vliegen. Dat zeggen de beelden van het nos journaal tenminste.. maar of dat dan echt hoopvol is? | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 09:48 |
quote:Mijn tweede vlucht, van Heathrow naar O'Hare, is iig al gecancelled, kan het omboeken naar zaterdag ![]() | |
larry91 | maandag 19 april 2010 @ 10:05 |
quote:Dan heb jij nog geluk. Als ik woensdag niet naar Amsterdam kan vliegen dan wordt dat waarschijnlijk pas begin mei ![]() | |
StephanL | maandag 19 april 2010 @ 10:07 |
Die man van RTLNieuws. De mensen achter de douane bouwen een eigen leven, net als in de terminal. Alleen jammer dat er niks te verdienen valt daar, nu er niks vliegt. | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 10:07 |
quote:Als hij zaterdag ook niet doorgaat, dan wordt mijn eerst volgende kans om deze vakantie te doen over 6 jaar ongeveer... | |
9x19 | maandag 19 april 2010 @ 10:08 |
This is just getting silly now... | |
larry91 | maandag 19 april 2010 @ 10:26 |
quote:Oei. Dan zitten we er beide niet al te best voor ![]() Maar ik geef je een aardige kans zaterdag weer te vliegen. Lijkt me sterk dat ze het nog 5 dagen dichthouden, dan beginnen ook de economische gevolgen zwaar te wegen. Mijn kans lijkt vooralsnog klein. | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 10:28 |
quote:Mja idd, kan me niet voorstellen dat ze het nog veel langer dicht houden. Testvluchten hebben geen problemen en het kost vele miljoenen per dag. | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 10:29 |
quote:Als risico's te groot zijn, wordt er niet gevlogen. Economische schade of niet. [ Bericht 0% gewijzigd door Roel_Jewel op 19-04-2010 10:50:03 ] | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 10:30 |
Ik moet Zaterdag ook naar US ![]() Is wel belachelijk al die politici, zonder duidelijk gedefinieerde meetbare quantiteiten van wat schone en gevaarlijke lucht is, de luchtruim op slot zetten. En net als minister Eurlings zegt, in andere landen doen ze het anders, als het ergens gevaarlijk is mag je daar niet vliegen maar niet de hele luchtruim sluiten. Elk wetenschapper weet ook dat je simulaties moet aanvullen met meetbare resultaten (praktijk; klm, lufthansa etc.) Typisch geval van mensen die geen enig verantwoordelijkheid willen nemen op zich ! Zie ik het goed, minder activiteit ? http://eldgos.mila.is/eyjafjallajokull-fra-thorolfsfelli/ | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 10:39 |
quote:Die risico's zijn dus helemaal niet bewezen. | |
Swetsenegger | maandag 19 april 2010 @ 10:42 |
quote:Niet zo gek he als het om honderden mensenlevens gaat... | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 10:44 |
quote:Er is ook niet bewezen dat er géén risico's zijn. Alsof er altijd vulkanisch as in het Europese luchtruim hangt... | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 10:45 |
quote:Nog nooit een mensen leven mee verloren gegaan. Met de auto dagelijks vele tientallen in Nederland alleen al.... tsja... Bange poeperts! | |
Swetsenegger | maandag 19 april 2010 @ 10:46 |
quote: ![]() | |
matthijst | maandag 19 april 2010 @ 10:47 |
Wat doen ze als er van die Saharazand stormen over Europa waaien eigenlijk met vliegverkeer? | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 10:50 |
quote: ![]() | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 10:50 |
quote:De samenstelling daarvan zal anders zijn, denk ik. | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 10:53 |
http://icelandreview.com/icelandreview/daily_news/?cat_id=29314&ew_0_a_id=360998quote: | |
Light | maandag 19 april 2010 @ 10:56 |
quote:Overdrijven is ook een vak. | |
freako | maandag 19 april 2010 @ 10:57 |
quote:http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 10:59 |
Wedden dat over een paar maand blijkt dat dit allemaal zwaar overdreven was. | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 11:03 |
Weer wat vluchten boven België en Duitsland. Testvluchten, neem ik aan? Of zijn er nog meer vrachtvluchten onderweg? | |
Nirak | maandag 19 april 2010 @ 11:04 |
er zijn zojuist twee vliegtuigen opgestegen van schiphol, 1 van klm, andere is een klein toestel.. http://casper.frontier.nl/eham/ | |
Citizen.Erased | maandag 19 april 2010 @ 11:09 |
quote:Dat kan best eens waar zijn. Maar in dergelijke gevallen moet je toch het zekere voor het onzekere nemen. Als nu een vliegtuig neerstort dan kun je die maatschappij wel opdoeken. | |
Light | maandag 19 april 2010 @ 11:09 |
quote:Mooi moment dus voor een onderzoek om vast te stellen vanaf welke concentratie die as gevaarlijk wordt. | |
Citizen.Erased | maandag 19 april 2010 @ 11:09 |
De service van Air France is trouwens wel best goed. Ik kan vanavond in Parijs familie van mij op gaan halen. Die zijn vanmorgen in Toulouse geland en krijgen nu alternatief vervoer tot aan Parijs. | |
Kapt-Ruigbaard | maandag 19 april 2010 @ 11:25 |
quote:Laat Hugu Chavez het maar niet horen... ![]() | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 11:27 |
@eurocontrol quote: | |
Kapt-Ruigbaard | maandag 19 april 2010 @ 11:31 |
quote:Dat zijn de vluchten in het zuiden van Europa, daar waar het luchtruim niet is afgesloten | |
indahnesia.com | maandag 19 april 2010 @ 11:32 |
quote:Da's niet al te veel. | |
Flappekz | maandag 19 april 2010 @ 11:36 |
Lekker handig bij Transavia:quote:Dus ze willen graag dat ik de vlucht van mn ouders omboek via internet. Dus ik inloggen: quote:Kortom: Ik moet wel gaan bellen. Maar dat willen ze dus niet. ![]() | |
mouzzer | maandag 19 april 2010 @ 11:36 |
KLM voert op dit moment met toestemming testvlucht zonder passagiers uit van Amsterdam naar Parijs. http://twitter.com/KLM | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 11:39 |
quote:Dat is het dubbele van gisteren anders. | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 11:40 |
quote:Ze willen niet dat je belt voor wat dan ook, behalve voor omboeken. | |
Flappekz | maandag 19 april 2010 @ 11:42 |
quote:Er zit nix anders op idd...straks dus weer een uurtje wachtrijmuziek aanhoren ![]() | |
indahnesia.com | maandag 19 april 2010 @ 11:51 |
quote:Dan is het nog niet veel, maar wel een verbetering. ![]() | |
APK | maandag 19 april 2010 @ 12:09 |
quote:Dat had ik afgelopen vrijdag ook. Dan hoor je 'Dit nummer kost ¤1.30 per minuut' en dan wordt de verbinding verbroken. | |
Fogel | maandag 19 april 2010 @ 12:14 |
quote: Da's wel asociaal duur! Donderdagavond hebben mijn ouders bijna 2 uur in de wacht gestaan bij de KLM, en dat kostte maar liefst 0¤. | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 12:31 |
KLM test flight Amsterdam-Paris landed safely at 11.40hrs. Technical inspection points out: no problems detected. https://twitter.com/klm yeey baby ![]() ![]() | |
Swetsenegger | maandag 19 april 2010 @ 12:33 |
Laat ze de luchthavens maar eens 24 uur open gooien voor vrachtvluchten. Gaat dat goed kan je voorzichtigjes beginnen met passagiervluchten | |
Greys | maandag 19 april 2010 @ 12:34 |
quote:Maar ze hebben toch ook door een gebied gevlogen waar nu amper as is? Dat is vanavond wel weer anders, begreep ik. | |
Greys | maandag 19 april 2010 @ 12:35 |
Overigens als hij om 11.40 geland is, dan kan die controle ook nooit al te uitgebreid zijn geweest ![]() | |
JuiceJuice | maandag 19 april 2010 @ 12:35 |
Tering jantje. Gooi dat luchtruim gewoon open, is niks aan de hand. | |
Swetsenegger | maandag 19 april 2010 @ 12:36 |
quote:En de klm heeft nogal een enorm economisch belang bij vliegen. Dus geheel objectief lijken ze me niet in deze. | |
Flappekz | maandag 19 april 2010 @ 12:38 |
quote:Dat had ik net ook weer een paar keer. Het is overigens 1,30 per gesprek, niet per minuut gelukkig. Afgelopen vrijdag hing ik een kleine 50 minuten in de wachtrij, eens kijken hoelang het nu duurt ![]() | |
Greys | maandag 19 april 2010 @ 12:39 |
quote:Idd. Die controle bestond waarschijnlijk uit 'He Henk, hangen alle motoren er nog aan? Ja? Dan ga ik even roepen dat alles oke was, geen vuiltje aan de lucht!'. | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 12:39 |
Er is GEEN AS zoals een black dangerous cloud ofzo !!! Er zijn deeltjes in de lucht, maar zoals eerder aangegeven door technici bepaalde delen van Europa hebben zelfs meer "AS/Particles" dan de afwijkingen die ze hier registreren. Gaat erom wat is gevaaarlijk !!! defineer dat eerst en dan pas een grens stellen wat is acceptabel, en praktische metingen verrichten !!! maar dat doen ze niet, ze nemen gewoon door een sim dat er deeltjes worde verspreid, soms meer soms minder, meer is gelijk gevaarlijk ??? maar hoeveel meer deeltjes is pas gevaarlijk ? of eigenlijk bedoel ik ipv gevaarlijk....merkbaar aan de motoren. Dit hele gedoe is gewoon een grote paniekreactie, er zullen heus wel gevaarlijke plekken zijn DICHTBIJ ijsland. | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 12:40 |
quote: ![]() ![]() (trouwens op zulke hoogtes slaat as makkelijk dichterbij neer en grotendeels heel erg verspreid voordat het mainland europe bereikt ) | |
Fogel | maandag 19 april 2010 @ 12:41 |
quote:Aan de andere kant is het wel marketingzelfmoord als ze beginnen met vliegen en er dondert een vliegtuig de lucht uit vanwege de as. De publieke opinie is veel waard. | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 12:41 |
quote:Dit is een beetje niet neuken, omdat je zelfs met condoom en met iemand die ws. geen SOA heeft nog een kans hebt. | |
Swetsenegger | maandag 19 april 2010 @ 12:41 |
quote:Waarom neem je aan dat er geen onderzoek gedaan is? | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 12:42 |
quote:Dit is een beetje niets te zeggen hebben en toch een reactie plaatsen ! weet waarover je het hebt ! ![]() ![]() | |
Nembrionic | maandag 19 april 2010 @ 12:44 |
quote:Wat heb jij een vreselijke, paniekerige schrijfstijl zeg ![]() | |
bloodymary | maandag 19 april 2010 @ 12:45 |
quote:Inderdaad zeg, hoe lang gaan ze dit nog volhouden. Anders stop maar helemaal met vliegen dan kan er ook nooit wat gebeuren. | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 12:45 |
quote:Omdat net als hoe KLM, Lufthansa en Air France en IATC het zeggen, wat is gevaarlijk ? De onderzoek die er word gedaan is een simulator in UK die simulaties runt !!! maar zoals we weten is het voorspellen van as/deeltjes in de lucht heel complex...naast het feit nog van als er as is, hoeveel van het as levert gevaar op ? daar hoor je niks over. Dat is ook waarom zoveel maatschappijen nu geirriteerd raken, telkens vliegverbod verlengen omdat niemand verantwoordelijk durft te zijn) | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 12:46 |
quote:Sorry raak geirriteerd door de Incapable instanties. | |
Swetsenegger | maandag 19 april 2010 @ 12:47 |
quote:Allemaal partijen met een serieus commercieel belang. quote:Bron? quote:Of er is gewoon bekend dat de concentraties nu tot problemen kunnen leiden. Aannemen dat 22 Europese landen in tijden van grote economische crisis een hele bedrijfstak dagenlang platleggen vanuit een onderbuikgevoel is toch een tikkie ongeloofwaardiger imho http://www.nytimes.com/in(...)losings-graphic.html | |
Greys | maandag 19 april 2010 @ 12:48 |
quote:Enneh... dit dan? Dat hebben ze verzonnen, denk jij? ![]() http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/wiltshire/8628028.stm | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 12:49 |
quote:De technische procedures zijn goed gedocumenteerd en worden heel strict in de branche gevolgd. Vliegtuig industrie is echt strict met dit soort dingen, EEN vliegtuig verliezen heeft een groter invloed dan 10 dagen vliegverbod voor een maatschappij !!! dus ze komen niet zomaar met onzin aan !!! | |
Greys | maandag 19 april 2010 @ 12:51 |
quote:Zie het linkje hierboven. De concentratie verandert ook met het uur he. En in minder dan een uur kan je gewoon niet de schade goed gedocumenteerd en strict controleren. Dat kán gewoon niet. En stel dat het wel zo was, dan nog gelden er volgend uur weer hele andere concentraties as en heb je geen moer meer aan dat ene testvluchtje ![]() | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 12:52 |
quote:Ja ! Ben zelf in 'deze hoek' een 'wetenschapper/ir' en zie gewoon hoe dit allemaal beetje overdreven en door kudde gedrag gepakt is.. Dit heb ik al gezien, again ze hebben geen niet gepraat met de vliegtuig maatschappijn en makers over de hoeveelheid die gevaarlijk is !!! Ze zijn bewust door een wolk heengevlogen van fijne deeltjes. Zoals Minister Eurlings het zegt, in andere delen van de wereld vliegen ze eromheen !!! ze sluiten niet het hele vliegruim. | |
Kapt-Ruigbaard | maandag 19 april 2010 @ 12:52 |
quote:Dat, plus een vlucht naar Parijs is relatief natuurlijk erg kort dus de kans dat een vliegtuig as hapt is daarmee ook kleiner. | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 12:53 |
Ok jongens ik zal metzlef beejte inhouden ! *taking a break, taking a kit kat ! ![]() | |
Aether | maandag 19 april 2010 @ 12:53 |
Europa gaat zo wel de CO2-quota halen ![]() ![]() | |
Fogel | maandag 19 april 2010 @ 12:54 |
quote:Als wetenschapper zou je wel moeten weten dat je met bronnen moet komen om enigzinds geloofwaardig over te komen. En dan bedoel ik echte bronnen naar echte peer-reviewed publicaties, geen linkjes naar online kranten of helemaal geen bronnen. | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 12:54 |
quote:Vlucht ook Internationaal en duitseland uitgevoerd, ook andere maatschappijen hebben vluchten uitgevoerd. Kijk binnen +2/3 uur vliegen ben je voorbei de as (als je richting azie of US) moet. Niet heel de luchtruim heeft last van de as. | |
vulli | maandag 19 april 2010 @ 12:56 |
Als KLM succesvol vluchten kan uitvoeren tussen Frankrijk en Nederland dan zouden deze toch langzamerhand hervat kunnen worden? Op dat stuk van Europa is volgens mij momenteel ook bijna geen as te vinden (er komt wel meer aan) Dus als ze die lijnen nu voor een paar uur openstellen totdat er weer as boven Nederland hangt.. scheelt al een hoop gedoe lijkt mij. | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 12:57 |
quote:Als wetenschapper in de LR gebied weet ik zelf wel hoe het ongeveer gaat en vandaar ook mijn frustraties maar ik laat het hierbij en volg hopelijk de goeie ontwikkelingen (onder andere geleid door ons Minister Eurlings ![]() | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 12:57 |
Ze kunnen het luchtruim wel 'even' opengooien of op kortere afstanden, maar ook dat brengt zoveel logistieke problemen met zich mee. Dan heb je daar weer vliegtuigen staan, personeel wat niet terug kan enz. enz.... | |
Flappekz | maandag 19 april 2010 @ 12:57 |
Wij internethelden kunnen toch niet zomaar ff vaststellen dat bepaalde instanties incapabel zijn... | |
Fogel | maandag 19 april 2010 @ 13:00 |
quote:Je weet hoe het "ongeveer" gaat, juist... ik weet voorlopig voldoende ![]() | |
Omnifacer | maandag 19 april 2010 @ 13:01 |
quote:JAwel!!! ZE WILLEN GEWOON GELDF AFTROGGELEN VAN D EGEWONE MAN!!111212 | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 13:01 |
http://twitter.com/mpoppel/status/12449635328quote: quote: Meer @ http://www.washingtonpost(...)AR2010041901051.html | |
Caesu | maandag 19 april 2010 @ 13:01 |
quote:volgens mij stoot die vulkaan wel meer uit. | |
Kapt-Ruigbaard | maandag 19 april 2010 @ 13:01 |
Slecht nieuws:quote: | |
Kapt-Ruigbaard | maandag 19 april 2010 @ 13:02 |
quote:Sorry, that page doesn’t exist! ![]() Heb je een andere bron? | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 13:05 |
quote:Meer @ http://www.washingtonpost(...)AR2010041901051.html | |
Kapt-Ruigbaard | maandag 19 april 2010 @ 13:07 |
quote:Thanks ![]() | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 13:09 |
quote:En hier foto's: http://www.flightglobal.c(...)cts-of-volcanic.html ![]() | |
Greys | maandag 19 april 2010 @ 13:10 |
quote:Er valt in deze nogal lastig 'omheen te vliegen' als alle omliggende landen last hebben van dezelfde aswolk he? ![]() | |
JuiceJuice | maandag 19 april 2010 @ 13:13 |
quote:Dat was al van de 15de. Dat as is nu toch wel weg. ![]() | |
Fogel | maandag 19 april 2010 @ 13:13 |
Icelandair heeft een unieke positie om er omheen te vliegen, en dat doen ze dan ook. Gisteren zijn en meerdere vluchten van en naar Glasgow en Trondheim geweest vanuit Reykjavik en wat mij betreft maken ze daar tijdelijke routes van, ook nog naar bv Spanje toe en dan zijn al veel mensen een stuk dichter bij huis. | |
StephanL | maandag 19 april 2010 @ 13:13 |
quote:Bron Daar denk je allemaal niet bij na. Visum verlopen, geld op. Je kan neem ik aan niet even pinnen achter de douane ![]() | |
zesje | maandag 19 april 2010 @ 13:14 |
Weet iemand of je geld terug krijgt of een vervangende vlucht/verblijf en de vlucht wordt gecancelled? Wij hebben onze vlucht naar Hong Kong van gisteren al eerder moeten annuleren wegens ziekte maar ik ben nieuwsgierig of we anders iets terug of vervangends gekregen zouden hebben. | |
Kapt-Ruigbaard | maandag 19 april 2010 @ 13:15 |
quote:Als die vulkaan eens zou ophouden met as uitspuwen misschien wel ja ![]() | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 13:21 |
KNMI: eerste as dwarrelt dinsdag neerquote: | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 13:21 |
quote:Het as in die motoren wel ja ![]() | |
Suusz | maandag 19 april 2010 @ 13:22 |
quote:Als je vlucht/vakantie geannuleerd wordt door de aswolk dan krijg je (tot nu toe) je complete reissom terug. Bij Neckermann is het zo dat je kosteloos (zelfs met ¤50 korting) je reis kan omboeken.. Ik moet morgen om 13:40 vliegen met Martinair naar Mexico.. tot op heden nog geen nieuws. Eerst volgende mogelijkheid is pas over 2-3 weken.. Bij andere maatschappijen al iets duidelijk over de vluchten van morgen? | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 13:24 |
quote:Ik kon mijn vlucht van morgenochtend gratis omzetten naar as. zondag. En als ik hem helemaal niet maak, krijg ik alles terug. | |
Intrepidity | maandag 19 april 2010 @ 13:25 |
Aldus de pagina https://www.cfmu.eurocont(...)eway/spec/index.html zou het luchtruim weer opengaan!quote: ![]() | |
mouzzer | maandag 19 april 2010 @ 13:30 |
All European flights to/from Amsterdam cancelled until 20.00 CET on Monday (today), at least http://twitter.com/AshAlerts | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 13:31 |
quote:Was eerst tot 20:00 uur dicht toch? | |
Intrepidity | maandag 19 april 2010 @ 13:31 |
quote:Klopt, maar 20 minuten later werd het geupdate naar 'open'.. en andere bronnen zeggen idd nog steeds 20:00.. snap het ook niet meer ![]() | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 13:32 |
quote:Raar. En ook niet echt praktisch met België en UK nog gesloten ![]() | |
stbabylon | maandag 19 april 2010 @ 13:33 |
quote:Er moet één land als eerste ophouden met deze ongein natuurlijk | |
Luchtje | maandag 19 april 2010 @ 13:36 |
quote:AshAlerts | |
menesis | maandag 19 april 2010 @ 13:44 |
Maar hoe zit het dan met propellorvliegtuigen en as? Zolang het geen turboprop is maakt die as toch niets uit? | |
Intrepidity | maandag 19 april 2010 @ 13:46 |
quote:As is ook niet bepaald goed voor pitotbuizen en dergelijke. Overigens heeft VFR traffic onder een bepaalde hoogte een vrijstelling sinds gistermiddag voor zover ik weet. Edit: VFR onder een bepaalde Mtow blijkbaar: quote: | |
StephanL | maandag 19 april 2010 @ 13:49 |
Mijn vader heeft tot zover een rustige dag. Moest vandaag voor het eerst werken sinds zijn vakantie vorige week. Lekker voor hem, maar een strop voor de luchtvaartmaatschappijen. | |
Kapt-Ruigbaard | maandag 19 april 2010 @ 13:49 |
quote:Kut voor KLM dat ze net hun Fokker 50's de deur uit hebben gedaan. | |
Intrepidity | maandag 19 april 2010 @ 13:50 |
quote:Dat zijn turboprops afaik. Gewoon jetmotoren met een propellor voorop dus. Die hebben daar net zoveel last van als een gewone jet. | |
Hetiszover | maandag 19 april 2010 @ 13:55 |
KLM GAAT PASSAGIERS TERUGVLIEGEN UIT CURACAO EN SURINAME | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 13:55 |
quote:Bron? | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 13:56 |
KLM info (omdat site van KLM overbelast is): http://www.facebook.com/KLM?v=app_6009294086 | |
Intrepidity | maandag 19 april 2010 @ 13:56 |
quote:WAAROM SCHREEUW JE ZO? | |
Hetiszover | maandag 19 april 2010 @ 13:56 |
quote:ANP | |
Dirk-Kuijt | maandag 19 april 2010 @ 13:56 |
quote:Je caps lock staat nog aan. | |
Hetiszover | maandag 19 april 2010 @ 13:56 |
quote:Newsflash ANP, Breaking News ![]() | |
Kapt-Ruigbaard | maandag 19 april 2010 @ 13:58 |
quote:WAARHEEN DAN? SPANJE? | |
Dirk-Kuijt | maandag 19 april 2010 @ 13:59 |
quote:Nou echt breaking news hoor ![]() | |
Roel_Jewel | maandag 19 april 2010 @ 13:59 |
quote:Zoiets zal 't wel zijn idd. | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 13:59 |
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8629127.stm Mr Bisignani, of the International Air Transport Association, has said the scale of the crisis facing the airline industry is now greater than at the time of the 9/11 attacks on the US. "The decision that Europe has made is with no risk assessment, no consultation, no co-ordination, no leadership," he said. "Europeans are still using a system based on a theoretical model which does not work... instead of using a system and taking decisions on facts and on risk assessment." | |
Hetiszover | maandag 19 april 2010 @ 14:00 |
quote:Ik kopiëer alleen rechtstreeks vanuit de mijn ANP-feed. | |
Greys | maandag 19 april 2010 @ 14:00 |
quote:En die testvluchten dan o.a. in UK waar wél schade was aan de vliegtuigen? Da's ook allemaal maar onzin? ![]() | |
Rorsach | maandag 19 april 2010 @ 14:01 |
quote:Laat maar, ben blind. | |
StephanL | maandag 19 april 2010 @ 14:01 |
Geloof ook niet dat ze vliegen naar Nederland. | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 14:02 |
quote:Als je letterlijk door een gebied vliegt waar dichtheid relatief groot is, dan heb je natuurlijk schade.. maar dat is anders dan het vermijden van hoge concentratie ass-gebieden, wat de amerikanen en aziaten doen. | |
Hetiszover | maandag 19 april 2010 @ 14:02 |
quote: | |
Coelho | maandag 19 april 2010 @ 14:03 |
quote:Er is tot nu toe toch alleen schade gemeld aan 1 F18 van het Finse leger? | |
StephanL | maandag 19 april 2010 @ 14:04 |
quote:en een f16's van de NAVO meld NOS net. Even niet opgelet waar die vlogen. | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 14:05 |
The eruption - and the amount of ash being expelled from the volcano - is now said to have diminished significantly but airspace remains closed, or partially closed, in more than 20 countries. citaat uit dezelfde BBC nieuws artikel ![]() ![]() | |
Kapt-Ruigbaard | maandag 19 april 2010 @ 14:05 |
quote: quote: | |
Hetiszover | maandag 19 april 2010 @ 14:05 |
edit: dubbel | |
LangeTabbetje | maandag 19 april 2010 @ 14:06 |
quote:Risico van het vak. Autoverhuurbedrijven vinden het wel prima zo ![]() | |
StephanL | maandag 19 april 2010 @ 14:06 |
Brown van Groot-Brittannië wilt mensen laten halen door de marine in Spanje. | |
Xiaolong | maandag 19 april 2010 @ 14:07 |
quote:Waar was deze F-16 gestationeerd ?? de noordelijke state ? Want volgens mij heeft idd de route van ijsland richting rusland last van HOGE concentratie as. | |
Greys | maandag 19 april 2010 @ 14:07 |
quote:Precies, dat bedoel ik ![]() | |
Hetiszover | maandag 19 april 2010 @ 14:07 |
quote:Dat staat er niet bij he ![]() | |
Hetiszover | maandag 19 april 2010 @ 14:07 |
lapo |