Klopt, is een KLM kist (PH-CKB) die trouwens vliegt met een Martinair callsign (MPH97).quote:Op zondag 18 april 2010 19:52 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Misschien 1 van de KLM vrachtvliegtuigjes.
Idd. Probleem is natuurlijk dat het verschillende voorspellingen op basis van andere vooronderstellingen zijn...quote:Op zondag 18 april 2010 19:55 schreef Light het volgende:
[..]
Daar zou UK Meteo ook nog wel een wat naast kunnen zitten.
[ afbeelding ]
Lijkt me geen 3-4 dagen meer duren.
Niet dat die voorspellingen 100% betrouwbaar zijn, maar 't is een indicatie.
Yep de KLM877 naar China.quote:Op zondag 18 april 2010 19:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Tweede vrachtvliegtuig staat klaar voor vertrek.
Gardermoen is bij Oslo. Trondheim heeft een eigen vliegveld, dichterbij de stad.quote:Op zondag 18 april 2010 20:00 schreef menesis het volgende:
Ik hoorde dat er vanaf Gardermoen (bij trondheim) in Noorwegen vandaag weer vluchten werden gemaakt.
Ik zou daar vrijdag eigenlijk heen vliegen :S
Bij daglicht morgenvroegquote:Op zondag 18 april 2010 20:03 schreef Martijn_77 het volgende:
En wanneer gaat het eerste passagierstoestel de lucht in?
Dit is compleet onzin. Vliegtuigen kunnen prima remmen op alleen gewone remmen, 's nachts doen ze dit op veel vliegvelden ook ivm geluidsbelasting. Wat jij hebt gezien op air crash investigation met harde landingen, klap banden etc, ontstaat doordat de hydraulische druk weg is en flaps niet kunnen worden bediend, waardoor er op hogere snelheid geland kan worden.quote:Op zondag 18 april 2010 19:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Omdat er dmv de motoren geremd wordt. Na de landing kun je een vliegtuig niet op alleen de remmen tot stilstand brengen. Ten eerste is de baan daarvoor te kort, en ten tweede verbrand je al je remmen en klappen je banden.
En dan gewoon BA6434 vliegen dinsdag 7:20quote:
Ja, en er zijn op het moment 5 Icelandair vliegtuigen onderweg naar TRD.quote:Op zondag 18 april 2010 20:04 schreef Light het volgende:
[..]
Gardermoen is bij Oslo. Trondheim heeft een eigen vliegveld, dichterbij de stad.
Tja, ik wilde er al nieteens meer op reageren....quote:Op zondag 18 april 2010 20:06 schreef Schuifpui het volgende:
Reactie op post uit vorige topic:
[..]
Dit is compleet onzin. Vliegtuigen kunnen prima remmen op alleen gewone remmen, 's nachts doen ze dit op veel vliegvelden ook ivm geluidsbelasting. Wat jij hebt gezien op air crash investigation met harde landingen, klap banden etc, ontstaat doordat de hydraulische druk weg is en flaps niet kunnen worden bediend, waardoor er op hogere snelheid geland kan worden.
Ik zit in Trondheim en moet woensdag naar amsterdam…. Ze vliegen vanaf hier trouwens wel naar het noorden...quote:Op zondag 18 april 2010 20:00 schreef menesis het volgende:
Ik hoorde dat er vanaf Gardermoen (bij trondheim) in Noorwegen vandaag weer vluchten werden gemaakt.
Ik zou daar vrijdag eigenlijk heen vliegen :S
quote:Op zondag 18 april 2010 20:01 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier komt een MAES ballon langs met mogelijk de eerste Belgen die met alternatief vervoer richting Duitsland gaan.
[ afbeelding ]
Een 737 misschien wel ja, maar bij een volgeladen 747 zou ik het toch echt niet proberen.quote:Op zondag 18 april 2010 20:06 schreef Schuifpui het volgende:
Reactie op post uit vorige topic:
[..]
Dit is compleet onzin. Vliegtuigen kunnen prima remmen op alleen gewone remmen, 's nachts doen ze dit op veel vliegvelden ook ivm geluidsbelasting.
Vanavond kan je waarschijnlijk naar Oslo vliegen, en als de aswolk nog niet weggetrokken is, kan je vanaf daar de boot naar Kiel pakken.quote:Op zondag 18 april 2010 20:08 schreef Tware het volgende:
[..]
Ik zit in Trondheim en moet woensdag naar amsterdam…. Ze vliegen vanaf hier trouwens wel naar het noorden...
Mocht het vliegverkeer dan nog steeds/weer platliggen en het is dringend kun je altijd gebruik maken van haikesentralenquote:Op zondag 18 april 2010 20:08 schreef Tware het volgende:
[..]
Ik zit in Trondheim en moet woensdag naar amsterdam…. Ze vliegen vanaf hier trouwens wel naar het noorden...
Wederom onzin. Elk toestel wordt ontworpen om op tijd te kunnen stoppen dmv de normale remmen. Leeg of volgeladen. Thrust reversers worden minimaal ingezet om de remmen iets te sparen om zodoende de onderhoudskosten te drukken. Het is absoluut niet noodzakelijk.quote:Op zondag 18 april 2010 20:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Een 737 misschien wel ja, maar bij een volgeladen 747 zou ik het toch echt niet proberen.
Gaat prima. Sterker nog in de certificering van vliegtuigen mag in de remweg berekening niet eens het effect van reversed engine thrust worden meegenomen.quote:Op zondag 18 april 2010 20:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Een 737 misschien wel ja, maar bij een volgeladen 747 zou ik het toch echt niet proberen.
denk ik ook ja, om 06:00 uurquote:
Ook een 747 met MLW kan gewoon zonder motoren remmen, dus o.a. m.b.v. de speedbrakes en de normale remmen. Reverse thrust is alleen noodzakelijk als de landingsbaan heel erg kort is, anders kan er prima zonder geland worden. Het wordt uiteraard wel vaak gebruikt, omdat het vliegtuig inderdaad sneller stopt.quote:Op zondag 18 april 2010 20:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Een 737 misschien wel ja, maar bij een volgeladen 747 zou ik het toch echt niet proberen.
Oei heb je gelijk in! Stom van me, ik zat met iemand uit trondheim te praten en was in de war blijkbaar.quote:Op zondag 18 april 2010 20:04 schreef Light het volgende:
[..]
Gardermoen is bij Oslo. Trondheim heeft een eigen vliegveld, dichterbij de stad.
Zie je dat nu op http://casper.frontier.nl/eham/? Bij mij is het helemaal leeg...quote:Op zondag 18 april 2010 20:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Rijtje intercontinentale vluchten vanaf Frankfurt onderweg.
En dat alles na mijn opmerking dat er relatief weinig risico aan vliegen boven land zit omdat je altijd nog zo'n 150km tot aan een luchthaven hebt in "zweeftijd", dus alleen in geval van nood. Neerstorten is dus ook niet zo'n risico, toch? Of zie ik iets over het hoofd?quote:Op zondag 18 april 2010 20:22 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Wederom onzin. Elk toestel wordt ontworpen om op tijd te kunnen stoppen dmv de normale remmen. Leeg of volgeladen. Thrust reversers worden minimaal ingezet om de remmen iets te sparen om zodoende de onderhoudskosten te drukken. Het is absoluut niet noodzakelijk.
Volgens mij op http://www.radarvirtuel.com/quote:Op zondag 18 april 2010 20:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zie je dat nu op http://casper.frontier.nl/eham/? Bij mij is het helemaal leeg...
Nope @ http://www.radarvirtuel.com. Paar keer refreshen als ie 't niet meteen doet.quote:Op zondag 18 april 2010 20:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zie je dat nu op http://casper.frontier.nl/eham/? Bij mij is het helemaal leeg...
daar laten ze volgens mij alleen vluchten van/naar Amsterdam zien.quote:Op zondag 18 april 2010 20:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zie je dat nu op http://casper.frontier.nl/eham/? Bij mij is het helemaal leeg...
quote:For clarification: we do not take decisions as to whether to open/close airspace. Decision made by national authorities in each country We're responsible for ensuring that all involved, including airlines and ANSPs are then aware of decisions made by national authorities.
re tests: they've taken place and ongoing work by all involved, including EUROCONTROL to see how/when traffic can be safely resumed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |