Klopt, is een KLM kist (PH-CKB) die trouwens vliegt met een Martinair callsign (MPH97).quote:Op zondag 18 april 2010 19:52 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Misschien 1 van de KLM vrachtvliegtuigjes.
Idd. Probleem is natuurlijk dat het verschillende voorspellingen op basis van andere vooronderstellingen zijn...quote:Op zondag 18 april 2010 19:55 schreef Light het volgende:
[..]
Daar zou UK Meteo ook nog wel een wat naast kunnen zitten.
[ afbeelding ]
Lijkt me geen 3-4 dagen meer duren.
Niet dat die voorspellingen 100% betrouwbaar zijn, maar 't is een indicatie.
Yep de KLM877 naar China.quote:Op zondag 18 april 2010 19:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Tweede vrachtvliegtuig staat klaar voor vertrek.
Gardermoen is bij Oslo. Trondheim heeft een eigen vliegveld, dichterbij de stad.quote:Op zondag 18 april 2010 20:00 schreef menesis het volgende:
Ik hoorde dat er vanaf Gardermoen (bij trondheim) in Noorwegen vandaag weer vluchten werden gemaakt.
Ik zou daar vrijdag eigenlijk heen vliegen :S
Bij daglicht morgenvroegquote:Op zondag 18 april 2010 20:03 schreef Martijn_77 het volgende:
En wanneer gaat het eerste passagierstoestel de lucht in?
Dit is compleet onzin. Vliegtuigen kunnen prima remmen op alleen gewone remmen, 's nachts doen ze dit op veel vliegvelden ook ivm geluidsbelasting. Wat jij hebt gezien op air crash investigation met harde landingen, klap banden etc, ontstaat doordat de hydraulische druk weg is en flaps niet kunnen worden bediend, waardoor er op hogere snelheid geland kan worden.quote:Op zondag 18 april 2010 19:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Omdat er dmv de motoren geremd wordt. Na de landing kun je een vliegtuig niet op alleen de remmen tot stilstand brengen. Ten eerste is de baan daarvoor te kort, en ten tweede verbrand je al je remmen en klappen je banden.
En dan gewoon BA6434 vliegen dinsdag 7:20quote:
Ja, en er zijn op het moment 5 Icelandair vliegtuigen onderweg naar TRD.quote:Op zondag 18 april 2010 20:04 schreef Light het volgende:
[..]
Gardermoen is bij Oslo. Trondheim heeft een eigen vliegveld, dichterbij de stad.
Tja, ik wilde er al nieteens meer op reageren....quote:Op zondag 18 april 2010 20:06 schreef Schuifpui het volgende:
Reactie op post uit vorige topic:
[..]
Dit is compleet onzin. Vliegtuigen kunnen prima remmen op alleen gewone remmen, 's nachts doen ze dit op veel vliegvelden ook ivm geluidsbelasting. Wat jij hebt gezien op air crash investigation met harde landingen, klap banden etc, ontstaat doordat de hydraulische druk weg is en flaps niet kunnen worden bediend, waardoor er op hogere snelheid geland kan worden.
Ik zit in Trondheim en moet woensdag naar amsterdam…. Ze vliegen vanaf hier trouwens wel naar het noorden...quote:Op zondag 18 april 2010 20:00 schreef menesis het volgende:
Ik hoorde dat er vanaf Gardermoen (bij trondheim) in Noorwegen vandaag weer vluchten werden gemaakt.
Ik zou daar vrijdag eigenlijk heen vliegen :S
quote:Op zondag 18 april 2010 20:01 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier komt een MAES ballon langs met mogelijk de eerste Belgen die met alternatief vervoer richting Duitsland gaan.
[ afbeelding ]
Een 737 misschien wel ja, maar bij een volgeladen 747 zou ik het toch echt niet proberen.quote:Op zondag 18 april 2010 20:06 schreef Schuifpui het volgende:
Reactie op post uit vorige topic:
[..]
Dit is compleet onzin. Vliegtuigen kunnen prima remmen op alleen gewone remmen, 's nachts doen ze dit op veel vliegvelden ook ivm geluidsbelasting.
Vanavond kan je waarschijnlijk naar Oslo vliegen, en als de aswolk nog niet weggetrokken is, kan je vanaf daar de boot naar Kiel pakken.quote:Op zondag 18 april 2010 20:08 schreef Tware het volgende:
[..]
Ik zit in Trondheim en moet woensdag naar amsterdam…. Ze vliegen vanaf hier trouwens wel naar het noorden...
Mocht het vliegverkeer dan nog steeds/weer platliggen en het is dringend kun je altijd gebruik maken van haikesentralenquote:Op zondag 18 april 2010 20:08 schreef Tware het volgende:
[..]
Ik zit in Trondheim en moet woensdag naar amsterdam…. Ze vliegen vanaf hier trouwens wel naar het noorden...
Wederom onzin. Elk toestel wordt ontworpen om op tijd te kunnen stoppen dmv de normale remmen. Leeg of volgeladen. Thrust reversers worden minimaal ingezet om de remmen iets te sparen om zodoende de onderhoudskosten te drukken. Het is absoluut niet noodzakelijk.quote:Op zondag 18 april 2010 20:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Een 737 misschien wel ja, maar bij een volgeladen 747 zou ik het toch echt niet proberen.
Gaat prima. Sterker nog in de certificering van vliegtuigen mag in de remweg berekening niet eens het effect van reversed engine thrust worden meegenomen.quote:Op zondag 18 april 2010 20:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Een 737 misschien wel ja, maar bij een volgeladen 747 zou ik het toch echt niet proberen.
denk ik ook ja, om 06:00 uurquote:
Ook een 747 met MLW kan gewoon zonder motoren remmen, dus o.a. m.b.v. de speedbrakes en de normale remmen. Reverse thrust is alleen noodzakelijk als de landingsbaan heel erg kort is, anders kan er prima zonder geland worden. Het wordt uiteraard wel vaak gebruikt, omdat het vliegtuig inderdaad sneller stopt.quote:Op zondag 18 april 2010 20:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Oei heb je gelijk in! Stom van me, ik zat met iemand uit trondheim te praten en was in de war blijkbaar.quote:Op zondag 18 april 2010 20:04 schreef Light het volgende:
[..]
Gardermoen is bij Oslo. Trondheim heeft een eigen vliegveld, dichterbij de stad.
Zie je dat nu op http://casper.frontier.nl/eham/? Bij mij is het helemaal leeg...quote:Op zondag 18 april 2010 20:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Rijtje intercontinentale vluchten vanaf Frankfurt onderweg.
En dat alles na mijn opmerking dat er relatief weinig risico aan vliegen boven land zit omdat je altijd nog zo'n 150km tot aan een luchthaven hebt in "zweeftijd", dus alleen in geval van nood. Neerstorten is dus ook niet zo'n risico, toch? Of zie ik iets over het hoofd?quote:Op zondag 18 april 2010 20:22 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Wederom onzin. Elk toestel wordt ontworpen om op tijd te kunnen stoppen dmv de normale remmen. Leeg of volgeladen. Thrust reversers worden minimaal ingezet om de remmen iets te sparen om zodoende de onderhoudskosten te drukken. Het is absoluut niet noodzakelijk.
Volgens mij op http://www.radarvirtuel.com/quote:Op zondag 18 april 2010 20:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zie je dat nu op http://casper.frontier.nl/eham/? Bij mij is het helemaal leeg...
Nope @ http://www.radarvirtuel.com. Paar keer refreshen als ie 't niet meteen doet.quote:Op zondag 18 april 2010 20:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zie je dat nu op http://casper.frontier.nl/eham/? Bij mij is het helemaal leeg...
daar laten ze volgens mij alleen vluchten van/naar Amsterdam zien.quote:Op zondag 18 april 2010 20:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
quote:For clarification: we do not take decisions as to whether to open/close airspace. Decision made by national authorities in each country We're responsible for ensuring that all involved, including airlines and ANSPs are then aware of decisions made by national authorities.
re tests: they've taken place and ongoing work by all involved, including EUROCONTROL to see how/when traffic can be safely resumed
quote:Op zondag 18 april 2010 21:32 schreef Oom_Agent het volgende:
Twitterbericht van 3 minuten geleden:
Seismic activity in iceland at the feared mount Katla are increasing.
http://twitter.com/colmanjones
De grote vulkaan Katla is zeer onrustig. De laatste 12 uur is de activiteit flink toegenomen.
Tremor = earthquakequote:Op zondag 18 april 2010 21:41 schreef Caesu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wat het allemaal betekent weet ik niet maar het gaat wel allemaal omhoog sinds vandaag.
quote:Op zondag 18 april 2010 21:48 schreef TeenWolf het volgende:
De natuur zag de torenhoge bonussen en vond dat het niet goed was.
De luchtvaarsector had het al moeilijk genoeg. En net als altijd zullen ook nu weer de hardste klappen bij de werknemers vallen.quote:Op zondag 18 april 2010 21:48 schreef TeenWolf het volgende:
De natuur zag de torenhoge bonussen en vond dat het niet goed was.
De website van Transavia zegt nog steeds dat de volgende update vandaag om 20.00 zal zijn en dat ze morgenvroeg tot 08.00 niet vliegen. Ben benieuwd naar jouw informatiebron.quote:Op zondag 18 april 2010 21:55 schreef mouzzer het volgende:
Transavia vliegt morgen ook niet. Ze sturen nu bussen naar Spanje om reizigers op te halen. Reizigers die in Griekenland vastzitten gaan nu met het vliegtuig naar Spanje en dan per bus naar NL.
Wat had jij voor aardrijkskunde?quote:Op zondag 18 april 2010 22:16 schreef justmattie het volgende:
TVP voor meer.
Heeft zo'n uitbarsting ook iets te maken met de aardbevingen in China? Liggen ze op de zelfde breuklijn o.i.d. ?
Denk niet dat er een direct verband is. Daarvoor is de afstand te groot.quote:Op zondag 18 april 2010 22:16 schreef justmattie het volgende:
TVP voor meer.
Heeft zo'n uitbarsting ook iets te maken met de aardbevingen in China? Liggen ze op de zelfde breuklijn o.i.d. ?
Via iemand die bij Transavia werktquote:Op zondag 18 april 2010 22:03 schreef Coelho het volgende:
[..]
De website van Transavia zegt nog steeds dat de volgende update vandaag om 20.00 zal zijn en dat ze morgenvroeg tot 08.00 niet vliegen. Ben benieuwd naar jouw informatiebron.
edit: 1sec geleden hebben ze 20.00 stiekem veranderd in 23.00 uur...
Groep 8, lets see toen was ik 12, nu 23, sorry in 11 jaar tijd leer je belangrijkere dingen.quote:
Oke.quote:Op zondag 18 april 2010 22:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Denk niet dat er een direct verband is. Daarvoor is de afstand te groot.
Een beetje kennis van topografie lijkt mij persoonlijk wel relevant eigenlijk. Je bent toch niet zo'n persoon die Nederland niet op een wereldbol zou kunnen aanwijzen he?quote:Op zondag 18 april 2010 22:21 schreef justmattie het volgende:
[..]
Groep 8, lets see toen was ik 12, nu 23, sorry in 11 jaar tijd leer je belangrijkere dingen.
geen zin om te klappen voor de piloot?quote:Op zondag 18 april 2010 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Dinsdag zou ik met transavia van rotterdam naar rome vliegen. Ik mag hopen dat het niet doorgaat
**klapklapklapklap!!!***quote:Op zondag 18 april 2010 22:25 schreef kawotski het volgende:
[..]
geen zin om te klappen voor de piloot?
Geen zin om naar Rome te gaan voor 2 dagen en me de pleuris te werken.quote:Op zondag 18 april 2010 22:25 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik weet waar de landen liggen e.d. ja. Breuklijnen lopen niet recht naar elkaar toe of wel dan.quote:Op zondag 18 april 2010 22:23 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Een beetje kennis van topografie lijkt mij persoonlijk wel relevant eigenlijk. Je bent toch niet zo'n persoon die Nederland niet op een wereldbol zou kunnen aanwijzen he?
Ok, maar in dit geval liggen de locaties in ieder geval niet aan dezelfde breuklijn en de afstand is sowieso te groot. Of we moeten er een chaos-theorie op loslaten, maar dan kan alles een verband hebben.quote:Op zondag 18 april 2010 22:30 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik weet waar de landen liggen e.d. ja. Breuklijnen lopen niet recht naar elkaar toe of wel dan.
KLM zegt zelf:quote:Op zondag 18 april 2010 22:20 schreef mouzzer het volgende:
Maar misschien gaat dat nog veranderen:
KLM Royal Dutch Airlines expects new developments tonight, will communicate them earliest tomorrow morning.
http://twitter.com/AshAlerts
Haha, hoop doet lezen zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 18 april 2010 22:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
KLM zegt zelf:
During the night we expect few developments. We'll be back tomorrow morning
Dat wou ik alleen weten. Opgelost back on topic.quote:Op zondag 18 april 2010 22:32 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Ok, maar in dit geval liggen de locaties in ieder geval niet aan dezelfde breuklijn en de afstand is sowieso te groot. Of we moeten er een chaos-theorie op loslaten, maar dan kan alles een verband hebben.
Was voor mij ook de eerste keer dat ik dat meemaakte, vorige week in een Transavia. Wat een Josti's. Als ik mijn werk goed doe klapt er ook niemand hoor...quote:Op zondag 18 april 2010 22:25 schreef kawotski het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk maar het is iets ingewikkelder volgens mij. Dit gaat echt over de activiteit onder de grond, maar echte aardbevingen zie je op dit kaartje, en op de plek van Katla is er nog geen een geweest (alleen daar valkbij dus):quote:Op zondag 18 april 2010 21:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tremor = earthquake
http://en.wikipedia.org/wiki/Earthquake
Uiteraard, maar ik ga er vanuit dat die grafiekjes de verticale grondbeweging aldaar weergeeft. Hoe zich dat verhoudt tot bijvoorbeeld de Richter-schaal, weet ik zo nietquote:Op zondag 18 april 2010 22:47 schreef Luchtje het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk maar het is iets ingewikkelder volgens mij. Dit gaat echt over de activiteit onder de grond, maar echte aardbevingen zie je op dit kaartje, en op de plek van Katla is er nog geen een geweest (alleen daar valkbij dus):
Ja dat is toch wel wat andersquote:Op zondag 18 april 2010 22:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
KLM zegt zelf:
During the night we expect few developments. We'll be back tomorrow morning
Wat me ook logisch lijkt als je ziet hoeveel as er opnieuw aan zit te komen.quote:Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Ja dat is toch wel wat anders
UK luchtruim blijft iig dicht tot morgenavond 8 uur.
Ik zit er ook net naar te kijken, maar we weten dat er vandaag niks heeft gevlogen. Die niet op cancelled staan, zullen wel op delayed staan.quote:Op zondag 18 april 2010 23:20 schreef menesis het volgende:
Op schiphol.nl onder vetrektijden zijn niet alle vluchten gecancelled. Was dat afgelopen dagen ook zo of er de kans groot dat er weer vluchten zijn?
Volgens mij is dat een soort van handmatige handeling en wordt dat wel es vergeten. Er zal niet reguliers hebben gevlogen.quote:Op zondag 18 april 2010 23:20 schreef menesis het volgende:
Op schiphol.nl onder vetrektijden zijn niet alle vluchten gecancelled. Was dat afgelopen dagen ook zo of er de kans groot dat er weer vluchten zijn?
Ik zou zeggen fuck it, we gaan gewoon, maar op eigen risico. Zoals ik in een eerder topic al zei, gewoon een soort clausule laten ondertekenen die de risico's van de as op de passagier zelf leggen en vliegen met die kist.quote:Op zondag 18 april 2010 23:23 schreef stbabylon het volgende:
Maar realistisch gezien, als dat ding (en die er naast) nog maanden of jaren (deze heeft staan roken van 1821 tot 1823 de laatste keer), blijft roken, blijven we dan ook niet vliegen?
Verder, buiten Europa doen ze bij lange na niet zo benauwd over vliegen met vulkaanas, waarom wij dan wel weer?
nederland heeft als enige geen hoofdstad?quote:Op zondag 18 april 2010 23:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Zie ik daar nu op de satelliet een nieuwe aswolk ontstaan?
Ik teken direct. Als het aan mij ligt laat ik mij mijn cocktail bij het zwembad van de Golden Nugget dinsdagavond niet door de neus boren door wat as wat nog nooit een vliegtuig naar beneden heeft gehaald.quote:Op zondag 18 april 2010 23:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zou zeggen fuck it, we gaan gewoon, maar op eigen risico. Zoals ik in een eerder topic al zei, gewoon een soort clausule laten ondertekenen die de risico's van de as op de passagier zelf leggen en vliegen met die kist.
Mogen de mensen die thuisblijven dan tegen stemmen?quote:Op zondag 18 april 2010 23:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zou zeggen fuck it, we gaan gewoon, maar op eigen risico. Zoals ik in een eerder topic al zei, gewoon een soort clausule laten ondertekenen die de risico's van de as op de passagier zelf leggen en vliegen met die kist.
Ja daar heb je wat aan als je tienduizend meter naar beneden stortquote:Op zondag 18 april 2010 23:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Want omdat als?quote:Op zondag 18 april 2010 23:28 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Mogen de mensen die thuisblijven dan tegen stemmen?
Never happened.quote:Op zondag 18 april 2010 23:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja daar heb je wat aan als je tienduizend meter naar beneden stort
Ik zie het probleem niet zo. Mensen doen voortdurend van alles met enorme risico's van bungeejumpen tot paragliden en weet ik veel, neem dan hier ook een beetje risico.quote:Op zondag 18 april 2010 23:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja daar heb je wat aan als je tienduizend meter naar beneden stort
Een zeer klein risico ook nog eens.quote:Op zondag 18 april 2010 23:29 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo. Mensen doen voortdurend van alles met enorme risico's van bungeejumpen tot paragliden en weet ik veel, neem dan hier ook een beetje risico.
Ik wil niet zo'n ding op mijn kop krijgen.quote:
Daarom. Grootste reden waarom ze nu niet vliegen is gevaar. Nou, als passagiers én bemanning aangeven dit gevaar te willen trotseren, dan is er toch niks aan het handje?quote:Op zondag 18 april 2010 23:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Een zeer klein risico ook nog eens.
Zoals ik het begrijp zijn de luchtvaartmaatschappijen ook het probleem niet. Die willen wel. Alleen zij bepalen dat niet.quote:Op zondag 18 april 2010 23:29 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo. Mensen doen voortdurend van alles met enorme risico's van bungeejumpen tot paragliden en weet ik veel, neem dan hier ook een beetje risico.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |