quote:Op zondag 18 april 2010 21:32 schreef Oom_Agent het volgende:
Twitterbericht van 3 minuten geleden:
Seismic activity in iceland at the feared mount Katla are increasing.
http://twitter.com/colmanjones
De grote vulkaan Katla is zeer onrustig. De laatste 12 uur is de activiteit flink toegenomen.
Tremor = earthquakequote:Op zondag 18 april 2010 21:41 schreef Caesu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wat het allemaal betekent weet ik niet maar het gaat wel allemaal omhoog sinds vandaag.
quote:Op zondag 18 april 2010 21:48 schreef TeenWolf het volgende:
De natuur zag de torenhoge bonussen en vond dat het niet goed was.
De luchtvaarsector had het al moeilijk genoeg. En net als altijd zullen ook nu weer de hardste klappen bij de werknemers vallen.quote:Op zondag 18 april 2010 21:48 schreef TeenWolf het volgende:
De natuur zag de torenhoge bonussen en vond dat het niet goed was.
De website van Transavia zegt nog steeds dat de volgende update vandaag om 20.00 zal zijn en dat ze morgenvroeg tot 08.00 niet vliegen. Ben benieuwd naar jouw informatiebron.quote:Op zondag 18 april 2010 21:55 schreef mouzzer het volgende:
Transavia vliegt morgen ook niet. Ze sturen nu bussen naar Spanje om reizigers op te halen. Reizigers die in Griekenland vastzitten gaan nu met het vliegtuig naar Spanje en dan per bus naar NL.
Wat had jij voor aardrijkskunde?quote:Op zondag 18 april 2010 22:16 schreef justmattie het volgende:
TVP voor meer.
Heeft zo'n uitbarsting ook iets te maken met de aardbevingen in China? Liggen ze op de zelfde breuklijn o.i.d. ?
Denk niet dat er een direct verband is. Daarvoor is de afstand te groot.quote:Op zondag 18 april 2010 22:16 schreef justmattie het volgende:
TVP voor meer.
Heeft zo'n uitbarsting ook iets te maken met de aardbevingen in China? Liggen ze op de zelfde breuklijn o.i.d. ?
Via iemand die bij Transavia werktquote:Op zondag 18 april 2010 22:03 schreef Coelho het volgende:
[..]
De website van Transavia zegt nog steeds dat de volgende update vandaag om 20.00 zal zijn en dat ze morgenvroeg tot 08.00 niet vliegen. Ben benieuwd naar jouw informatiebron.
edit: 1sec geleden hebben ze 20.00 stiekem veranderd in 23.00 uur...
Groep 8, lets see toen was ik 12, nu 23, sorry in 11 jaar tijd leer je belangrijkere dingen.quote:
Oke.quote:Op zondag 18 april 2010 22:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Denk niet dat er een direct verband is. Daarvoor is de afstand te groot.
Een beetje kennis van topografie lijkt mij persoonlijk wel relevant eigenlijk. Je bent toch niet zo'n persoon die Nederland niet op een wereldbol zou kunnen aanwijzen he?quote:Op zondag 18 april 2010 22:21 schreef justmattie het volgende:
[..]
Groep 8, lets see toen was ik 12, nu 23, sorry in 11 jaar tijd leer je belangrijkere dingen.
geen zin om te klappen voor de piloot?quote:Op zondag 18 april 2010 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Dinsdag zou ik met transavia van rotterdam naar rome vliegen. Ik mag hopen dat het niet doorgaat
**klapklapklapklap!!!***quote:Op zondag 18 april 2010 22:25 schreef kawotski het volgende:
[..]
geen zin om te klappen voor de piloot?
Geen zin om naar Rome te gaan voor 2 dagen en me de pleuris te werken.quote:Op zondag 18 april 2010 22:25 schreef kawotski het volgende:
[..]
geen zin om te klappen voor de piloot?
Ik weet waar de landen liggen e.d. ja. Breuklijnen lopen niet recht naar elkaar toe of wel dan.quote:Op zondag 18 april 2010 22:23 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Een beetje kennis van topografie lijkt mij persoonlijk wel relevant eigenlijk. Je bent toch niet zo'n persoon die Nederland niet op een wereldbol zou kunnen aanwijzen he?
Ok, maar in dit geval liggen de locaties in ieder geval niet aan dezelfde breuklijn en de afstand is sowieso te groot. Of we moeten er een chaos-theorie op loslaten, maar dan kan alles een verband hebben.quote:Op zondag 18 april 2010 22:30 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik weet waar de landen liggen e.d. ja. Breuklijnen lopen niet recht naar elkaar toe of wel dan.
KLM zegt zelf:quote:Op zondag 18 april 2010 22:20 schreef mouzzer het volgende:
Maar misschien gaat dat nog veranderen:
KLM Royal Dutch Airlines expects new developments tonight, will communicate them earliest tomorrow morning.
http://twitter.com/AshAlerts
Haha, hoop doet lezen zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 18 april 2010 22:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
KLM zegt zelf:
During the night we expect few developments. We'll be back tomorrow morning
Dat wou ik alleen weten. Opgelost back on topic.quote:Op zondag 18 april 2010 22:32 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Ok, maar in dit geval liggen de locaties in ieder geval niet aan dezelfde breuklijn en de afstand is sowieso te groot. Of we moeten er een chaos-theorie op loslaten, maar dan kan alles een verband hebben.
Was voor mij ook de eerste keer dat ik dat meemaakte, vorige week in een Transavia. Wat een Josti's. Als ik mijn werk goed doe klapt er ook niemand hoor...quote:Op zondag 18 april 2010 22:25 schreef kawotski het volgende:
[..]
geen zin om te klappen voor de piloot?
Klopt natuurlijk maar het is iets ingewikkelder volgens mij. Dit gaat echt over de activiteit onder de grond, maar echte aardbevingen zie je op dit kaartje, en op de plek van Katla is er nog geen een geweest (alleen daar valkbij dus):quote:Op zondag 18 april 2010 21:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tremor = earthquake
http://en.wikipedia.org/wiki/Earthquake
Uiteraard, maar ik ga er vanuit dat die grafiekjes de verticale grondbeweging aldaar weergeeft. Hoe zich dat verhoudt tot bijvoorbeeld de Richter-schaal, weet ik zo nietquote:Op zondag 18 april 2010 22:47 schreef Luchtje het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk maar het is iets ingewikkelder volgens mij. Dit gaat echt over de activiteit onder de grond, maar echte aardbevingen zie je op dit kaartje, en op de plek van Katla is er nog geen een geweest (alleen daar valkbij dus):
Ja dat is toch wel wat andersquote:Op zondag 18 april 2010 22:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
KLM zegt zelf:
During the night we expect few developments. We'll be back tomorrow morning
Wat me ook logisch lijkt als je ziet hoeveel as er opnieuw aan zit te komen.quote:Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Ja dat is toch wel wat anders
UK luchtruim blijft iig dicht tot morgenavond 8 uur.
Ik zit er ook net naar te kijken, maar we weten dat er vandaag niks heeft gevlogen. Die niet op cancelled staan, zullen wel op delayed staan.quote:Op zondag 18 april 2010 23:20 schreef menesis het volgende:
Op schiphol.nl onder vetrektijden zijn niet alle vluchten gecancelled. Was dat afgelopen dagen ook zo of er de kans groot dat er weer vluchten zijn?
Volgens mij is dat een soort van handmatige handeling en wordt dat wel es vergeten. Er zal niet reguliers hebben gevlogen.quote:Op zondag 18 april 2010 23:20 schreef menesis het volgende:
Op schiphol.nl onder vetrektijden zijn niet alle vluchten gecancelled. Was dat afgelopen dagen ook zo of er de kans groot dat er weer vluchten zijn?
Ik zou zeggen fuck it, we gaan gewoon, maar op eigen risico. Zoals ik in een eerder topic al zei, gewoon een soort clausule laten ondertekenen die de risico's van de as op de passagier zelf leggen en vliegen met die kist.quote:Op zondag 18 april 2010 23:23 schreef stbabylon het volgende:
Maar realistisch gezien, als dat ding (en die er naast) nog maanden of jaren (deze heeft staan roken van 1821 tot 1823 de laatste keer), blijft roken, blijven we dan ook niet vliegen?
Verder, buiten Europa doen ze bij lange na niet zo benauwd over vliegen met vulkaanas, waarom wij dan wel weer?
nederland heeft als enige geen hoofdstad?quote:Op zondag 18 april 2010 23:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Zie ik daar nu op de satelliet een nieuwe aswolk ontstaan?
Ik teken direct. Als het aan mij ligt laat ik mij mijn cocktail bij het zwembad van de Golden Nugget dinsdagavond niet door de neus boren door wat as wat nog nooit een vliegtuig naar beneden heeft gehaald.quote:Op zondag 18 april 2010 23:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zou zeggen fuck it, we gaan gewoon, maar op eigen risico. Zoals ik in een eerder topic al zei, gewoon een soort clausule laten ondertekenen die de risico's van de as op de passagier zelf leggen en vliegen met die kist.
Mogen de mensen die thuisblijven dan tegen stemmen?quote:Op zondag 18 april 2010 23:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zou zeggen fuck it, we gaan gewoon, maar op eigen risico. Zoals ik in een eerder topic al zei, gewoon een soort clausule laten ondertekenen die de risico's van de as op de passagier zelf leggen en vliegen met die kist.
Ja daar heb je wat aan als je tienduizend meter naar beneden stortquote:Op zondag 18 april 2010 23:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zou zeggen fuck it, we gaan gewoon, maar op eigen risico. Zoals ik in een eerder topic al zei, gewoon een soort clausule laten ondertekenen die de risico's van de as op de passagier zelf leggen en vliegen met die kist.
Want omdat als?quote:Op zondag 18 april 2010 23:28 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Mogen de mensen die thuisblijven dan tegen stemmen?
Never happened.quote:Op zondag 18 april 2010 23:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja daar heb je wat aan als je tienduizend meter naar beneden stort
Ik zie het probleem niet zo. Mensen doen voortdurend van alles met enorme risico's van bungeejumpen tot paragliden en weet ik veel, neem dan hier ook een beetje risico.quote:Op zondag 18 april 2010 23:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja daar heb je wat aan als je tienduizend meter naar beneden stort
Een zeer klein risico ook nog eens.quote:Op zondag 18 april 2010 23:29 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo. Mensen doen voortdurend van alles met enorme risico's van bungeejumpen tot paragliden en weet ik veel, neem dan hier ook een beetje risico.
Ik wil niet zo'n ding op mijn kop krijgen.quote:
Daarom. Grootste reden waarom ze nu niet vliegen is gevaar. Nou, als passagiers én bemanning aangeven dit gevaar te willen trotseren, dan is er toch niks aan het handje?quote:Op zondag 18 april 2010 23:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Een zeer klein risico ook nog eens.
Zoals ik het begrijp zijn de luchtvaartmaatschappijen ook het probleem niet. Die willen wel. Alleen zij bepalen dat niet.quote:Op zondag 18 april 2010 23:29 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo. Mensen doen voortdurend van alles met enorme risico's van bungeejumpen tot paragliden en weet ik veel, neem dan hier ook een beetje risico.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |