abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 18 april 2010 @ 19:06:59 #251
145738 superworm
is erbij
pi_80453820
Is het eigenlijk mogelijk om vastzittende toeristen/reizigers te helpen? Ik zou d'r best 1 of 2 een paar dagen kunnen huizen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_80453855
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:06 schreef superworm het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om vastzittende toeristen/reizigers te helpen? Ik zou d'r best 1 of 2 een paar dagen kunnen huizen.
http://www.haarlemmermeer(...)_gestrande_reizigers
pi_80453861
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:06 schreef superworm het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om vastzittende toeristen/reizigers te helpen? Ik zou d'r best 1 of 2 een paar dagen kunnen huizen.
In haarlemmermeer zijn ze daar toch mee bezig dacht ik.. Stond volgens mij op nu.nl
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  zondag 18 april 2010 @ 19:09:28 #254
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_80453894
Er is al weer een grote wolk onderweg die morgenavond en dinsdag overdag over onze omgeving trekt.

overzicht maandag 0.00 uur tot dinsdag 0.00 uur.


overzicht dinsdag 0.00 uur tot woensdag 0.00 uur
Wat zijn we aan het doen ???
  zondag 18 april 2010 @ 19:10:22 #255
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
  Redactie Frontpage zondag 18 april 2010 @ 19:13:21 #256
145738 superworm
is erbij
pi_80454032
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:08 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

In haarlemmermeer zijn ze daar toch mee bezig dacht ik.. Stond volgens mij op nu.nl
Heb Schiphol gebeld en die zeiden dat idd, inmiddels hebben ze 't telefoonnummer gesloten omdat er genoeg aanmeldingen waren - voor alle reizigers die dit willen, is er nu plek bij mensen thuis.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 18 april 2010 @ 19:13:53 #257
189216 netolk
maar dan andersom
pi_80454054
tss... gewoon onder de wolk door vliegen moeten ze kan makkelijk
Beware of the Raping Zebra's
  Redactie Frontpage zondag 18 april 2010 @ 19:14:51 #258
145738 superworm
is erbij
pi_80454084
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:13 schreef netolk het volgende:
tss... gewoon onder de wolk door vliegen moeten ze kan makkelijk
Dan heb je het over 0-3 km hoog. Dat lijkt me toch knap lastig hoor, met bergen, hoge gebouwen, luchtballonnen, zweefvliegtuigen en dergelijke.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_80454110
  zondag 18 april 2010 @ 19:16:12 #260
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_80454135
Waarom heeft iedereen het hier over neerstorten? Een 737 heeft een zweefgetal van 15 of zo, dus op 10km hoogte kan deze bij het uitvallen van alle motoren nog 10x15km = 150km zweven. Zeker bij Europese vluchten is dit voldoende om nog bij een vliegveld te komen.
pi_80454138
Sommige dingen snap ik niet.. Mijn vriend zit nu in egypte.. En die kan nog naar barcelona vliegen.. Maar op de een of andere manier gebeurd dat niet.. Das toch niet logisch.. Je wilt toch zoveel mogelijk mensen die alternatief kunnen reizen dat ook laten doen?

Anders loopt de schade maar op lijkt mij.. Zeker met die nog grote aswolk op komst..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  zondag 18 april 2010 @ 19:17:58 #262
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_80454192
Peter Hartman: Europees luchtruim veilig voor vliegverkeer.

Gaat deze man zijn kop nog een keer houden, dat gezeur van hem begint nu ontzettend irritant te worden.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittanniė er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_80454226
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:16 schreef Coelho het volgende:
Waarom heeft iedereen het hier over neerstorten? Een 737 heeft een zweefgetal van 15 of zo, dus op 10km hoogte kan deze bij het uitvallen van alle motoren nog 10x15km = 150km zweven. Zeker bij Europese vluchten is dit voldoende om nog bij een vliegveld te komen.
Ja dus.

Waarom hebben vliegtuigen eigenlijk uberhaupt hun motoren aan bij het landen. Ze gaan toch naar beneden?
pi_80454286
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:17 schreef TeenWolf het volgende:
Peter Hartman: Europees luchtruim veilig voor vliegverkeer.

Gaat deze man zijn kop nog een keer houden, dat gezeur van hem begint nu ontzettend irritant te worden.
Kom geen geld meer in het laatje he.
Dus dan gaan al die multinationals zitten zeiken, denk dat ze bij de ferry het niet zo erg vinden, haha maja.
  zondag 18 april 2010 @ 19:23:52 #265
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80454410
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:17 schreef TeenWolf het volgende:
Peter Hartman: Europees luchtruim veilig voor vliegverkeer.

Gaat deze man zijn kop nog een keer houden, dat gezeur van hem begint nu ontzettend irritant te worden.
Misschien moet iemand 'm


en http://www.flightglobal.c(...)cts-of-volcanic.html es laten zien...
  zondag 18 april 2010 @ 19:24:26 #266
6941 APK
Factual, I think.
pi_80454432
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:18 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ja dus.

Waarom hebben vliegtuigen eigenlijk uberhaupt hun motoren aan bij het landen. Ze gaan toch naar beneden?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 18 april 2010 @ 19:24:37 #267
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80454440
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:16 schreef J0ycie88 het volgende:
Sommige dingen snap ik niet.. Mijn vriend zit nu in egypte.. En die kan nog naar barcelona vliegen.. Maar op de een of andere manier gebeurd dat niet.. Das toch niet logisch.. Je wilt toch zoveel mogelijk mensen die alternatief kunnen reizen dat ook laten doen?

Anders loopt de schade maar op lijkt mij.. Zeker met die nog grote aswolk op komst..
Er moet wel personeel en materieel beschikbaar zijn en op logische plekken aanwezig zijn zodra alles weer open gaat... Denk dat het daarmee ook te maken heeft.
  zondag 18 april 2010 @ 19:25:04 #268
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80454455
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:15 schreef Shoombak het volgende:
[ afbeelding ]
Waar komt dat plaatje vandaan?
  Redactie Frontpage zondag 18 april 2010 @ 19:25:55 #269
145738 superworm
is erbij
pi_80454493
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:24 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Er moet wel personeel en materieel beschikbaar zijn en op logische plekken aanwezig zijn zodra alles weer open gaat... Denk dat het daarmee ook te maken heeft.
Idd, je wil niet als Barcelona opeens weer dichtgegooid wordt door een nieuwe wolk as, je crew in Abu Dhabi vast hebben zitten of zo. Liever op de thuisbasis houden.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 18 april 2010 @ 19:27:10 #270
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_80454551
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:14 schreef superworm het volgende:

[..]

Dan heb je het over 0-3 km hoog. Dat lijkt me toch knap lastig hoor, met bergen, hoge gebouwen, luchtballonnen, zweefvliegtuigen en dergelijke.
Idd en wat denk je van de luchtweerstand en geluidsoverlast.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_80454574
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:24 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Er moet wel personeel en materieel beschikbaar zijn en op logische plekken aanwezig zijn zodra alles weer open gaat... Denk dat het daarmee ook te maken heeft.
Er zijn dus transavia vliegtuigen geland daar vanmiddag, dus neem aan dat er dan wel personeel aanwezig is.. En er dus de mogelijkheid is om te vliegen..
Aan de andere kant heb ik ook zo iets het kan maar beter veilig zijn om te vliegen dan dat ze overhaaste beslissingen nemen..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  zondag 18 april 2010 @ 19:28:08 #272
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_80454590
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:18 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ja dus.

Waarom hebben vliegtuigen eigenlijk uberhaupt hun motoren aan bij het landen. Ze gaan toch naar beneden?
Omdat er dmv de motoren geremd wordt. Na de landing kun je een vliegtuig niet op alleen de remmen tot stilstand brengen. Ten eerste is de baan daarvoor te kort, en ten tweede verbrand je al je remmen en klappen je banden.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 18 april 2010 @ 19:28:10 #273
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80454593
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:27 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd en wat denk je van de luchtweerstand en geluidsoverlast.
En de kosten...
pi_80454653
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:25 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Waar komt dat plaatje vandaan?
4chan
  zondag 18 april 2010 @ 19:30:38 #275
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80454677
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:30 schreef Shoombak het volgende:

[..]

4chan
  zondag 18 april 2010 @ 19:32:56 #276
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80454744
@AshAlerts
quote:
Maastricht Upper Area Control centre has begun accepting IFR flights above 25,000ft #ashtag #getmehome
Zal hier boven Maastricht de lucht weer es in de gaten houden .
  zondag 18 april 2010 @ 19:36:45 #277
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_80454885
Er vliegt hier in Nijmegen een Cessna richting Kleve Duitsland. Is het luchtruim al open?

De traumaheli van de Radboud heb ik wel al een paar keer zien vliegen afgelopen dagen.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_80454939
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Stel dat nu van die 100 vliegtuigen er twee inderdaad daardoor neerstorten.
Heb je 98 vliegtuigen die inderdaad zonder problemen aankomen maar toch 400 doden minstens.
Neem daarvoor maar de verantwoordelijkheid op je door te zeggen dat ze gewoon moeten vliegen.
Dat is het risico.
Nou is er mij geen enkel geval bekend van een vliegtuig dat is neergestort door vulkanische as. Wel van situaties waarbij een vliegtuig zwaar beschadigd werd, en dat wil je ook niet. Zo is het wel handig als de piloot gewoon naar buiten kan kijken bij het opstijgen, en dat gaat lastig als de ruiten zijn gezandstraald zodat ze mat zijn. En om voor iedere vlucht de ruiten te vervangen kost veel tijd en geld, dus is niet handig.
pi_80454982
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Omdat er dmv de motoren geremd wordt. Na de landing kun je een vliegtuig niet op alleen de remmen tot stilstand brengen. Ten eerste is de baan daarvoor te kort, en ten tweede verbrand je al je remmen en klappen je banden.
Tevens wil je direct een doorstart kunnen maken als de landing niet lukt.
  zondag 18 april 2010 @ 19:40:21 #280
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80455030
http://twitter.com/BreakingNews/status/12408485571
quote:
Update: Eurocontrol says it hopes to have at least 50 percent of flights in Europe operating Monday - NBC
Persbericht van Eurocontrol zal zo wel online staan.
pi_80455070
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Omdat er dmv de motoren geremd wordt. Na de landing kun je een vliegtuig niet op alleen de remmen tot stilstand brengen. Ten eerste is de baan daarvoor te kort, en ten tweede verbrand je al je remmen en klappen je banden.
Joh, echt?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 april 2010 @ 19:41:48 #282
163650 Greys
pi_80455078
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:17 schreef TeenWolf het volgende:
Peter Hartman: Europees luchtruim veilig voor vliegverkeer.

Gaat deze man zijn kop nog een keer houden, dat gezeur van hem begint nu ontzettend irritant te worden.
Voorlopig heeft ie met zijn gezeur voor elkaar dat er vanavond commerciėle vluchten gaan plaatsvinden.
Dus zolang hij merkt dat het zin heeft om te zeuren...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 18 april 2010 @ 19:41:53 #283
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_80455083
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/BreakingNews/status/12408485571
[..]

Persbericht van Eurocontrol zal zo wel online staan.
Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Wat zijn we aan het doen ???
  zondag 18 april 2010 @ 19:42:37 #284
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_80455115
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Joh, echt?
Je weet waar ONZ is?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 18 april 2010 @ 19:42:53 #285
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80455124
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Yup, zal wellicht tijdelijk zijn totdat die volgende wolk binnendrijft. Maar kan me niet voorstellen dat de huidige as al helemaal weg is.... Met zulk stabiel weer.
  zondag 18 april 2010 @ 19:43:43 #286
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_80455154
Er is zojuist een Martinair naar Bangkok van Schiphol opgestegen. (MPH97)
Wat zijn we aan het doen ???
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 april 2010 @ 19:43:49 #287
163650 Greys
pi_80455158
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Het lijkt er op dat ze juist terugkomen op hun eerdere voorzichtigheid.
Ik snap er ook niets van hoor, met de nieuwe wolk in aankomst. Wellicht dat ze toch bezwijken onder de druk van de luchtvaartmaatschappijen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 18 april 2010 @ 19:45:35 #288
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_80455222
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:42 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Yup, zal wellicht tijdelijk zijn totdat die volgende wolk binnendrijft. Maar kan me niet voorstellen dat de huidige as al helemaal weg is.... Met zulk stabiel weer.
Ja met dit weer is die as niet zo maar weg, op de laatste satbeelden is de as ook weer duidelijk te zien. Er ontstaan daarin nu ook wat wolken maar de as is duidelijk te zien.

http://www.sat24.nl/nl
Wat zijn we aan het doen ???
pi_80455249
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Of ze verwachten dat die wolk meer richting Canada gaat. Daar lijkt het VAAC wel op in te zetten nu.
pi_80455278
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:42 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Je weet waar ONZ is?
Je reageert op een posting van mij die bol stond van het sarcasme, ga je me vertellen dat je dat niet doorhad?
  zondag 18 april 2010 @ 19:47:03 #291
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_80455280
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Er vliegt hier in Nijmegen een Cessna richting Kleve Duitsland. Is het luchtruim al open?

De traumaheli van de Radboud heb ik wel al een paar keer zien vliegen afgelopen dagen.
Traumaheli's zijn zo'n beetje de enige die wel mogen vliegen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_80455301
Op Terlet waren ze ook druk aan het (zweef)vliegen.
  zondag 18 april 2010 @ 19:48:01 #293
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_80455324
Of, of, of: er was helemaal niks aan de hand en as is alleen 'gevaarlijk' als je recht door een wolk vlakbij de vulkaan heen vliegt
Hoe zijn anders die 15+ onbschadigde KLM, Lufthansa etc vliegtuigen te verklaren.
Of zijn die maarschappijen de boel aan het oplichten?

Ben ook wel benieuwd hoe de motor van een Finse straaljager die niet door de as gevlogen is eruit ziet...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_80455382
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Traumaheli's zijn zo'n beetje de enige die wel mogen vliegen.
VFR mag weer sinds vanmiddag.

NOTAM:
quote:
REF: A0463/10
From: 2010-Apr-18 Sun 13:24 To: 2010-Apr-18 Sun 23:59 EST
ICAO: EHAA

DUE TO VOLCANIC ACTIVITY IN ICELAND AND THE RESULTING ASHCLOUDS IN THE AMSTERDAM FIR, ALL CIVIL IFR OPERATIONS ARE PROHIBITED. VFR FLIGHTS ARE ALLOWED AT OWN DISCRETION. AFTER COMPLETING EACH VFR FLIGHT A PILOT REPORT SHOULD BE FILED IMMEDIATLY TO VULKAAN(AT)KNMI.NL CONTAINING FOLLOWING INFORMATION: ROUTE, ALTITUDE, DATE AND TIME OF FLIGHT IN LOCAL TIME, OBSERVATIONS REGARDING (ASH)CLOUDS. EVEN WHEN NO OBSERVATIONS HAVE BEEN MADE A PILOT REPORT IS MANDATORY. WHEN EMAIL IS NOT AVBL A PILOT REPORT CAN BE MADE TO LOCAL ATC BY RADIO OR AIRPORT AUTHORITY. ALSO, CAA-NL STATES THE PITOT TUBE SHOULD BE CHECKED CAREFULLY BEFORE AND AFTER EACH FLIGHT AND ALSO INCREASED MONITORING OF FLIGHT SPEED AND HEIGHT INDICATION AND WINDSCREEN TRANSPARENCY DURING FLIGHT IN THE RISK AREA. POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED. SFC/FL245.)
  zondag 18 april 2010 @ 19:50:20 #295
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_80455427
Het is echt klote dat het allemaal zo onduidelijk is. Begrijpelijk maar klote. Ik moet morgen op 4:30 met nest uit om te vliegen richting Munchen. Heb te horen gekregen dat als er vooraf nog geen uitsluitsel gegeven is over annulering, dat ik gewoon moet komen want anders ben je je geld kwijt.
Ik kom niet graag voor jan lul me nest uit.
pi_80455441
Ik zie hier (Amersfoort) nu eens 4 motorige Boeing over vliegen richting het OOZ.
  zondag 18 april 2010 @ 19:50:55 #297
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80455452
quote:
AshAlerts

Ash cloud to hit Canadian shores within next 3-4 days, UK meteo office projects
quote:
AshAlerts
Most French airports including Paris to remain closed until Tuesday morning at least, French prime minister says #ashtag #getmehome
Als in UK en Frankrijk al nauwelijks gevlogen wordt, hoe willen ze dan morgen in godsnaam 50% van de vluchten laten doorgaan?
pi_80455454
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:48 schreef matthijst het volgende:
Of, of, of: er was helemaal niks aan de hand en as is alleen 'gevaarlijk' als je recht door een wolk vlakbij de vulkaan heen vliegt
Hoe zijn anders die 15+ onbschadigde KLM, Lufthansa etc vliegtuigen te verklaren.
Of zijn die maarschappijen de boel aan het oplichten?

Ben ook wel benieuwd hoe de motor van een Finse straaljager die niet door de as gevlogen is eruit ziet...
Waarom zouden ze de boel oplichten door niet te vliegen als ze daarmee miljoenen verliezen lijden.
Het lijkt me meer een geval van we weten niet precies wat het risico is en het kan mogelijk zeer gevaarlijk zijn dus gooien we het luchtruim maar dicht. Nu het lang begint te duren gaat men echter verder kijken wat het risico precies is en proberen toch te gaan vliegen.
  zondag 18 april 2010 @ 19:52:36 #299
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_80455532
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zie hier (Amersfoort) nu eens 4 motorige Boeing over vliegen richting het OOZ.
Misschien 1 van de KLM vrachtvliegtuigjes.
  zondag 18 april 2010 @ 19:53:44 #300
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_80455573
Bedoel andersom: men blijft (hier en op de FP bijvoorbeeld)maar roepen dat die as gevaarlijk is, toch zijn er ondertussen 15 vliegtuigen door Europa gevlogen en daarmee is niks aan de hand.

Hoe verklaren alle doemdenkers dat dan?
Zijn de vliegtuigen stiekem toch beschadigd maar doen maatschappijen alles om toch maar te mogen vliegen? Lijkt me niet, dus hele as-verhaal lijkt een beetje overdreven te worden.

Wat jij zegt idd: uit voorzorg de hele bende dichtgegooid, nu zijn er testvluchten geweest, niks aan de hand, waarom dan niet gewoon alles weer (deels) open gooien...
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')