abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 april 2010 @ 19:32:56 #276
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80454744
@AshAlerts
quote:
Maastricht Upper Area Control centre has begun accepting IFR flights above 25,000ft #ashtag #getmehome
Zal hier boven Maastricht de lucht weer es in de gaten houden .
  zondag 18 april 2010 @ 19:36:45 #277
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_80454885
Er vliegt hier in Nijmegen een Cessna richting Kleve Duitsland. Is het luchtruim al open?

De traumaheli van de Radboud heb ik wel al een paar keer zien vliegen afgelopen dagen.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_80454939
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Stel dat nu van die 100 vliegtuigen er twee inderdaad daardoor neerstorten.
Heb je 98 vliegtuigen die inderdaad zonder problemen aankomen maar toch 400 doden minstens.
Neem daarvoor maar de verantwoordelijkheid op je door te zeggen dat ze gewoon moeten vliegen.
Dat is het risico.
Nou is er mij geen enkel geval bekend van een vliegtuig dat is neergestort door vulkanische as. Wel van situaties waarbij een vliegtuig zwaar beschadigd werd, en dat wil je ook niet. Zo is het wel handig als de piloot gewoon naar buiten kan kijken bij het opstijgen, en dat gaat lastig als de ruiten zijn gezandstraald zodat ze mat zijn. En om voor iedere vlucht de ruiten te vervangen kost veel tijd en geld, dus is niet handig.
pi_80454982
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Omdat er dmv de motoren geremd wordt. Na de landing kun je een vliegtuig niet op alleen de remmen tot stilstand brengen. Ten eerste is de baan daarvoor te kort, en ten tweede verbrand je al je remmen en klappen je banden.
Tevens wil je direct een doorstart kunnen maken als de landing niet lukt.
  zondag 18 april 2010 @ 19:40:21 #280
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80455030
http://twitter.com/BreakingNews/status/12408485571
quote:
Update: Eurocontrol says it hopes to have at least 50 percent of flights in Europe operating Monday - NBC
Persbericht van Eurocontrol zal zo wel online staan.
pi_80455070
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Omdat er dmv de motoren geremd wordt. Na de landing kun je een vliegtuig niet op alleen de remmen tot stilstand brengen. Ten eerste is de baan daarvoor te kort, en ten tweede verbrand je al je remmen en klappen je banden.
Joh, echt?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 april 2010 @ 19:41:48 #282
163650 Greys
pi_80455078
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:17 schreef TeenWolf het volgende:
Peter Hartman: Europees luchtruim veilig voor vliegverkeer.

Gaat deze man zijn kop nog een keer houden, dat gezeur van hem begint nu ontzettend irritant te worden.
Voorlopig heeft ie met zijn gezeur voor elkaar dat er vanavond commerciėle vluchten gaan plaatsvinden.
Dus zolang hij merkt dat het zin heeft om te zeuren...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 18 april 2010 @ 19:41:53 #283
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_80455083
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/BreakingNews/status/12408485571
[..]

Persbericht van Eurocontrol zal zo wel online staan.
Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Wat zijn we aan het doen ???
  zondag 18 april 2010 @ 19:42:37 #284
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_80455115
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Joh, echt?
Je weet waar ONZ is?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  zondag 18 april 2010 @ 19:42:53 #285
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80455124
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Yup, zal wellicht tijdelijk zijn totdat die volgende wolk binnendrijft. Maar kan me niet voorstellen dat de huidige as al helemaal weg is.... Met zulk stabiel weer.
  zondag 18 april 2010 @ 19:43:43 #286
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_80455154
Er is zojuist een Martinair naar Bangkok van Schiphol opgestegen. (MPH97)
Wat zijn we aan het doen ???
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 18 april 2010 @ 19:43:49 #287
163650 Greys
pi_80455158
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Het lijkt er op dat ze juist terugkomen op hun eerdere voorzichtigheid.
Ik snap er ook niets van hoor, met de nieuwe wolk in aankomst. Wellicht dat ze toch bezwijken onder de druk van de luchtvaartmaatschappijen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 18 april 2010 @ 19:45:35 #288
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_80455222
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:42 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Yup, zal wellicht tijdelijk zijn totdat die volgende wolk binnendrijft. Maar kan me niet voorstellen dat de huidige as al helemaal weg is.... Met zulk stabiel weer.
Ja met dit weer is die as niet zo maar weg, op de laatste satbeelden is de as ook weer duidelijk te zien. Er ontstaan daarin nu ook wat wolken maar de as is duidelijk te zien.

http://www.sat24.nl/nl
Wat zijn we aan het doen ???
pi_80455249
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef Oom_Agent het volgende:

[..]

Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Of ze verwachten dat die wolk meer richting Canada gaat. Daar lijkt het VAAC wel op in te zetten nu.
pi_80455278
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:42 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Je weet waar ONZ is?
Je reageert op een posting van mij die bol stond van het sarcasme, ga je me vertellen dat je dat niet doorhad?
  zondag 18 april 2010 @ 19:47:03 #291
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_80455280
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Er vliegt hier in Nijmegen een Cessna richting Kleve Duitsland. Is het luchtruim al open?

De traumaheli van de Radboud heb ik wel al een paar keer zien vliegen afgelopen dagen.
Traumaheli's zijn zo'n beetje de enige die wel mogen vliegen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_80455301
Op Terlet waren ze ook druk aan het (zweef)vliegen.
  zondag 18 april 2010 @ 19:48:01 #293
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_80455324
Of, of, of: er was helemaal niks aan de hand en as is alleen 'gevaarlijk' als je recht door een wolk vlakbij de vulkaan heen vliegt
Hoe zijn anders die 15+ onbschadigde KLM, Lufthansa etc vliegtuigen te verklaren.
Of zijn die maarschappijen de boel aan het oplichten?

Ben ook wel benieuwd hoe de motor van een Finse straaljager die niet door de as gevlogen is eruit ziet...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_80455382
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Traumaheli's zijn zo'n beetje de enige die wel mogen vliegen.
VFR mag weer sinds vanmiddag.

NOTAM:
quote:
REF: A0463/10
From: 2010-Apr-18 Sun 13:24 To: 2010-Apr-18 Sun 23:59 EST
ICAO: EHAA

DUE TO VOLCANIC ACTIVITY IN ICELAND AND THE RESULTING ASHCLOUDS IN THE AMSTERDAM FIR, ALL CIVIL IFR OPERATIONS ARE PROHIBITED. VFR FLIGHTS ARE ALLOWED AT OWN DISCRETION. AFTER COMPLETING EACH VFR FLIGHT A PILOT REPORT SHOULD BE FILED IMMEDIATLY TO VULKAAN(AT)KNMI.NL CONTAINING FOLLOWING INFORMATION: ROUTE, ALTITUDE, DATE AND TIME OF FLIGHT IN LOCAL TIME, OBSERVATIONS REGARDING (ASH)CLOUDS. EVEN WHEN NO OBSERVATIONS HAVE BEEN MADE A PILOT REPORT IS MANDATORY. WHEN EMAIL IS NOT AVBL A PILOT REPORT CAN BE MADE TO LOCAL ATC BY RADIO OR AIRPORT AUTHORITY. ALSO, CAA-NL STATES THE PITOT TUBE SHOULD BE CHECKED CAREFULLY BEFORE AND AFTER EACH FLIGHT AND ALSO INCREASED MONITORING OF FLIGHT SPEED AND HEIGHT INDICATION AND WINDSCREEN TRANSPARENCY DURING FLIGHT IN THE RISK AREA. POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED. SFC/FL245.)
  zondag 18 april 2010 @ 19:50:20 #295
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_80455427
Het is echt klote dat het allemaal zo onduidelijk is. Begrijpelijk maar klote. Ik moet morgen op 4:30 met nest uit om te vliegen richting Munchen. Heb te horen gekregen dat als er vooraf nog geen uitsluitsel gegeven is over annulering, dat ik gewoon moet komen want anders ben je je geld kwijt.
Ik kom niet graag voor jan lul me nest uit.
pi_80455441
Ik zie hier (Amersfoort) nu eens 4 motorige Boeing over vliegen richting het OOZ.
  zondag 18 april 2010 @ 19:50:55 #297
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_80455452
quote:
AshAlerts

Ash cloud to hit Canadian shores within next 3-4 days, UK meteo office projects
quote:
AshAlerts
Most French airports including Paris to remain closed until Tuesday morning at least, French prime minister says #ashtag #getmehome
Als in UK en Frankrijk al nauwelijks gevlogen wordt, hoe willen ze dan morgen in godsnaam 50% van de vluchten laten doorgaan?
pi_80455454
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:48 schreef matthijst het volgende:
Of, of, of: er was helemaal niks aan de hand en as is alleen 'gevaarlijk' als je recht door een wolk vlakbij de vulkaan heen vliegt
Hoe zijn anders die 15+ onbschadigde KLM, Lufthansa etc vliegtuigen te verklaren.
Of zijn die maarschappijen de boel aan het oplichten?

Ben ook wel benieuwd hoe de motor van een Finse straaljager die niet door de as gevlogen is eruit ziet...
Waarom zouden ze de boel oplichten door niet te vliegen als ze daarmee miljoenen verliezen lijden.
Het lijkt me meer een geval van we weten niet precies wat het risico is en het kan mogelijk zeer gevaarlijk zijn dus gooien we het luchtruim maar dicht. Nu het lang begint te duren gaat men echter verder kijken wat het risico precies is en proberen toch te gaan vliegen.
  zondag 18 april 2010 @ 19:52:36 #299
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_80455532
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zie hier (Amersfoort) nu eens 4 motorige Boeing over vliegen richting het OOZ.
Misschien 1 van de KLM vrachtvliegtuigjes.
  zondag 18 april 2010 @ 19:53:44 #300
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_80455573
Bedoel andersom: men blijft (hier en op de FP bijvoorbeeld)maar roepen dat die as gevaarlijk is, toch zijn er ondertussen 15 vliegtuigen door Europa gevlogen en daarmee is niks aan de hand.

Hoe verklaren alle doemdenkers dat dan?
Zijn de vliegtuigen stiekem toch beschadigd maar doen maatschappijen alles om toch maar te mogen vliegen? Lijkt me niet, dus hele as-verhaal lijkt een beetje overdreven te worden.

Wat jij zegt idd: uit voorzorg de hele bende dichtgegooid, nu zijn er testvluchten geweest, niks aan de hand, waarom dan niet gewoon alles weer (deels) open gooien...
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')