Zal hier boven Maastricht de lucht weer es in de gaten houdenquote:Maastricht Upper Area Control centre has begun accepting IFR flights above 25,000ft #ashtag #getmehome
Nou is er mij geen enkel geval bekend van een vliegtuig dat is neergestort door vulkanische as. Wel van situaties waarbij een vliegtuig zwaar beschadigd werd, en dat wil je ook niet. Zo is het wel handig als de piloot gewoon naar buiten kan kijken bij het opstijgen, en dat gaat lastig als de ruiten zijn gezandstraald zodat ze mat zijn. En om voor iedere vlucht de ruiten te vervangen kost veel tijd en geld, dus is niet handig.quote:Op zondag 18 april 2010 18:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Stel dat nu van die 100 vliegtuigen er twee inderdaad daardoor neerstorten.
Heb je 98 vliegtuigen die inderdaad zonder problemen aankomen maar toch 400 doden minstens.
Neem daarvoor maar de verantwoordelijkheid op je door te zeggen dat ze gewoon moeten vliegen.
Dat is het risico.
Tevens wil je direct een doorstart kunnen maken als de landing niet lukt.quote:Op zondag 18 april 2010 19:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Omdat er dmv de motoren geremd wordt. Na de landing kun je een vliegtuig niet op alleen de remmen tot stilstand brengen. Ten eerste is de baan daarvoor te kort, en ten tweede verbrand je al je remmen en klappen je banden.
Persbericht van Eurocontrol zal zo wel online staan.quote:Update: Eurocontrol says it hopes to have at least 50 percent of flights in Europe operating Monday - NBC
Joh, echt?quote:Op zondag 18 april 2010 19:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Omdat er dmv de motoren geremd wordt. Na de landing kun je een vliegtuig niet op alleen de remmen tot stilstand brengen. Ten eerste is de baan daarvoor te kort, en ten tweede verbrand je al je remmen en klappen je banden.
Voorlopig heeft ie met zijn gezeur voor elkaar dat er vanavond commerciėle vluchten gaan plaatsvinden.quote:Op zondag 18 april 2010 19:17 schreef TeenWolf het volgende:
Peter Hartman: Europees luchtruim veilig voor vliegverkeer.
Gaat deze man zijn kop nog een keer houden, dat gezeur van hem begint nu ontzettend irritant te worden.
Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.quote:Op zondag 18 april 2010 19:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/BreakingNews/status/12408485571
[..]
Persbericht van Eurocontrol zal zo wel online staan.
Je weet waar ONZ is?quote:
Yup, zal wellicht tijdelijk zijn totdat die volgende wolk binnendrijft. Maar kan me niet voorstellen dat de huidige as al helemaal weg is.... Met zulk stabiel weer.quote:Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Het lijkt er op dat ze juist terugkomen op hun eerdere voorzichtigheid.quote:Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Ja met dit weer is die as niet zo maar weg, op de laatste satbeelden is de as ook weer duidelijk te zien. Er ontstaan daarin nu ook wat wolken maar de as is duidelijk te zien.quote:Op zondag 18 april 2010 19:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup, zal wellicht tijdelijk zijn totdat die volgende wolk binnendrijft. Maar kan me niet voorstellen dat de huidige as al helemaal weg is.... Met zulk stabiel weer.
Of ze verwachten dat die wolk meer richting Canada gaat. Daar lijkt het VAAC wel op in te zetten nu.quote:Op zondag 18 april 2010 19:41 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Maar die wolk die er nog aan zit te komen is veel dichter en heftiger. Ik snap er niks meer van. Misschien komen ze er nog op terug.
Je reageert op een posting van mij die bol stond van het sarcasme, ga je me vertellen dat je dat niet doorhad?quote:
Traumaheli's zijn zo'n beetje de enige die wel mogen vliegen.quote:Op zondag 18 april 2010 19:36 schreef Oom_Agent het volgende:
Er vliegt hier in Nijmegen een Cessna richting Kleve Duitsland. Is het luchtruim al open?
De traumaheli van de Radboud heb ik wel al een paar keer zien vliegen afgelopen dagen.
VFR mag weer sinds vanmiddag.quote:Op zondag 18 april 2010 19:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Traumaheli's zijn zo'n beetje de enige die wel mogen vliegen.
quote:REF: A0463/10
From: 2010-Apr-18 Sun 13:24 To: 2010-Apr-18 Sun 23:59 EST
ICAO: EHAA
DUE TO VOLCANIC ACTIVITY IN ICELAND AND THE RESULTING ASHCLOUDS IN THE AMSTERDAM FIR, ALL CIVIL IFR OPERATIONS ARE PROHIBITED. VFR FLIGHTS ARE ALLOWED AT OWN DISCRETION. AFTER COMPLETING EACH VFR FLIGHT A PILOT REPORT SHOULD BE FILED IMMEDIATLY TO VULKAAN(AT)KNMI.NL CONTAINING FOLLOWING INFORMATION: ROUTE, ALTITUDE, DATE AND TIME OF FLIGHT IN LOCAL TIME, OBSERVATIONS REGARDING (ASH)CLOUDS. EVEN WHEN NO OBSERVATIONS HAVE BEEN MADE A PILOT REPORT IS MANDATORY. WHEN EMAIL IS NOT AVBL A PILOT REPORT CAN BE MADE TO LOCAL ATC BY RADIO OR AIRPORT AUTHORITY. ALSO, CAA-NL STATES THE PITOT TUBE SHOULD BE CHECKED CAREFULLY BEFORE AND AFTER EACH FLIGHT AND ALSO INCREASED MONITORING OF FLIGHT SPEED AND HEIGHT INDICATION AND WINDSCREEN TRANSPARENCY DURING FLIGHT IN THE RISK AREA. POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED. SFC/FL245.)
quote:AshAlerts
Ash cloud to hit Canadian shores within next 3-4 days, UK meteo office projects
Als in UK en Frankrijk al nauwelijks gevlogen wordt, hoe willen ze dan morgen in godsnaam 50% van de vluchten laten doorgaan?quote:AshAlerts
Most French airports including Paris to remain closed until Tuesday morning at least, French prime minister says #ashtag #getmehome
Waarom zouden ze de boel oplichten door niet te vliegen als ze daarmee miljoenen verliezen lijden.quote:Op zondag 18 april 2010 19:48 schreef matthijst het volgende:
Of, of, of: er was helemaal niks aan de hand en as is alleen 'gevaarlijk' als je recht door een wolk vlakbij de vulkaan heen vliegt
Hoe zijn anders die 15+ onbschadigde KLM, Lufthansa etc vliegtuigen te verklaren.
Of zijn die maarschappijen de boel aan het oplichten?
Ben ook wel benieuwd hoe de motor van een Finse straaljager die niet door de as gevlogen is eruit ziet...
Misschien 1 van de KLM vrachtvliegtuigjes.quote:Op zondag 18 april 2010 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zie hier (Amersfoort) nu eens 4 motorige Boeing over vliegen richting het OOZ.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |