Er valt in deze nogal lastig 'omheen te vliegen' als alle omliggende landen last hebben van dezelfde aswolk he?quote:Op maandag 19 april 2010 12:52 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Ja ! Ben zelf in 'deze hoek' een 'wetenschapper/ir' en zie gewoon hoe dit allemaal beetje overdreven en door kudde gedrag gepakt is.. Dit heb ik al gezien, again ze hebben geen niet gepraat met de vliegtuig maatschappijn en makers over de hoeveelheid die gevaarlijk is !!! Ze zijn bewust door een wolk heengevlogen van fijne deeltjes. Zoals Minister Eurlings het zegt, in andere delen van de wereld vliegen ze eromheen !!! ze sluiten niet het hele vliegruim.
Dat was al van de 15de. Dat as is nu toch wel weg.quote:Op maandag 19 april 2010 13:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En hier foto's: http://www.flightglobal.c(...)cts-of-volcanic.html
Bronquote:Ambassades en consulaten bezoeken Nederlanders op vliegvelden
Nieuwsbericht | 19 april 2010 | Reizen en Landen, Wat doet de ambassade?
Medewerkers van ambassades en consulaten gaan wereldwijd vliegvelden bezoeken om te kijken of daar Nederlanders vastzitten die hulp nodig hebben.
Ambassades en consulaten kunnen bemiddelen wanneer Nederlanders als gevolg van de sluiting van het luchtruim in de problemen komen omdat hun visum verlopen is en ze kunnen assisteren bij medische of financiële problemen.
Als die vulkaan eens zou ophouden met as uitspuwen misschien wel jaquote:Op maandag 19 april 2010 13:13 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Dat was al van de 15de. Dat as is nu toch wel weg.
quote:DE BILT (ANP) - De kans is groot dat de eerste asdeeltjes uit de IJslandse vulkaan dinsdag op de Nederlandse grond landen. Dat heeft het KNMI maandag gemeld.
De as is de afgelopen dagen nog niet op de grond geland door het droge weer. Maar de kans is groot dat er dinsdag lokaal een bui valt. Daarmee zouden de eerste asdeeltjes de Nederlandse bodem bereiken.
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meldde eerder al dat de deeltjes zo verdund zijn, dat er in principe geen risico voor de volksgezondheid bestaat.
Het as in die motoren wel jaquote:Op maandag 19 april 2010 13:13 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Dat was al van de 15de. Dat as is nu toch wel weg.
Als je vlucht/vakantie geannuleerd wordt door de aswolk dan krijg je (tot nu toe) je complete reissom terug. Bij Neckermann is het zo dat je kosteloos (zelfs met ¤50 korting) je reis kan omboeken..quote:Op maandag 19 april 2010 13:14 schreef zesje het volgende:
Weet iemand of je geld terug krijgt of een vervangende vlucht/verblijf en de vlucht wordt gecancelled? Wij hebben onze vlucht naar Hong Kong van gisteren al eerder moeten annuleren wegens ziekte maar ik ben nieuwsgierig of we anders iets terug of vervangends gekregen zouden hebben.
Ik kon mijn vlucht van morgenochtend gratis omzetten naar as. zondag. En als ik hem helemaal niet maak, krijg ik alles terug.quote:Op maandag 19 april 2010 13:14 schreef zesje het volgende:
Weet iemand of je geld terug krijgt of een vervangende vlucht/verblijf en de vlucht wordt gecancelled? Wij hebben onze vlucht naar Hong Kong van gisteren al eerder moeten annuleren wegens ziekte maar ik ben nieuwsgierig of we anders iets terug of vervangends gekregen zouden hebben.
quote:VOLCANIC ASH - 19-1110 UTC update
Airspace availability:
(Aerodromes geographically located within these airspaces if closed will be unavailable):
[...]
EH Netherlands - OPEN
[...]
Was eerst tot 20:00 uur dicht toch?quote:Op maandag 19 april 2010 13:25 schreef Intrepidity het volgende:
Aldus de pagina https://www.cfmu.eurocont(...)eway/spec/index.html zou het luchtruim weer opengaan!
[..]
Klopt, maar 20 minuten later werd het geupdate naar 'open'.. en andere bronnen zeggen idd nog steeds 20:00.. snap het ook niet meerquote:Op maandag 19 april 2010 13:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Was eerst tot 20:00 uur dicht toch?
Raar. En ook niet echt praktisch met België en UK nog geslotenquote:Op maandag 19 april 2010 13:31 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Klopt, maar 20 minuten later werd het geupdate naar 'open'.. en andere bronnen zeggen idd nog steeds 20:00.. snap het ook niet meer
Er moet één land als eerste ophouden met deze ongein natuurlijkquote:Op maandag 19 april 2010 13:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Raar. En ook niet echt praktisch met België en UK nog gesloten.
AshAlertsquote:Official said NATO plane damage is "very serious matter", "airspace closed for a reason" http://cot.ag/bKo4nW
As is ook niet bepaald goed voor pitotbuizen en dergelijke. Overigens heeft VFR traffic onder een bepaalde hoogte een vrijstelling sinds gistermiddag voor zover ik weet.quote:Op maandag 19 april 2010 13:44 schreef menesis het volgende:
Maar hoe zit het dan met propellorvliegtuigen en as? Zolang het geen turboprop is maakt die as toch niets uit?
quote:DUE TO VOLCANIC ACTIVITY IN ICELAND AND THE RESULTING ASHCLOUDS IN
THE AMSTERDAM FIR, ALL IFR OPERATIONS ARE PROHIBITED.
VFR FLIGHTS WITH MTOW 5700KG OR LESS ARE ALLOWED ON OWN DISCRETION.
FOR IFR TESTFIGHTS EXEMPTION HAS TO BE REQUESTED TO CAA-NL AT
+31704563000. AFTER COMPLETING EACH VFR FLIGHT A PILOT REPORT SHOULD
BE FILEDIMMEDIATLY TO VULKAAN(AT)KNMI.NL CONTAINING FOLLOWING
INFORMATION:ROUTE, ALTITUDE, DATE AND TIME OF FLIGHT IN LOCAL TIME,
OBSERVATIONS REGARDING (ASH)CLOUDS. EVEN WHEN NO OBSERVATIONS HAVE
BEEN MADE A PILOT REPORT IS MANDATORY. WHEN EMAIL IS NOT AVBL A PILOT
REPORT CAN BE MADE TO LOCAL ATC BY RADIO OR AIRPORT AUTHORITY. ALSO,
CAA-NL STATES THE PITOT TUBE SHOULD BE CHECKED CAREFULLY BEFORE AND
AFTER EACH FLIGHT AND ALSO INCREASED MONITORING OF FLIGHT SPEED AND
HEIGHTINDICATION AND WINDSCREEN TRANSPARENCY DURING FLIGHT IN THE
RISK AREA. POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED. SFC/FL245.)
Kut voor KLM dat ze net hun Fokker 50's de deur uit hebben gedaan.quote:Op maandag 19 april 2010 13:46 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
As is ook niet bepaald goed voor pitotbuizen en dergelijke. Overigens heeft VFR traffic onder een bepaalde hoogte een vrijstelling sinds gistermiddag voor zover ik weet.
Dat zijn turboprops afaik. Gewoon jetmotoren met een propellor voorop dus. Die hebben daar net zoveel last van als een gewone jet.quote:Op maandag 19 april 2010 13:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kut voor KLM dat ze net hun Fokker 50's de deur uit hebben gedaan.
Bron?quote:Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Hetiszover het volgende:
KLM GAAT PASSAGIERS TERUGVLIEGEN UIT CURACAO EN SURINAME
WAAROM SCHREEUW JE ZO?quote:Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Hetiszover het volgende:
KLM GAAT PASSAGIERS TERUGVLIEGEN UIT CURACAO EN SURINAME
ANPquote:
Je caps lock staat nog aan.quote:Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Hetiszover het volgende:
KLM GAAT PASSAGIERS TERUGVLIEGEN UIT CURACAO EN SURINAME
Newsflash ANP, Breaking Newsquote:
WAARHEEN DAN? SPANJE?quote:Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Hetiszover het volgende:
KLM GAAT PASSAGIERS TERUGVLIEGEN UIT CURACAO EN SURINAME
Ik kopiëer alleen rechtstreeks vanuit de mijn ANP-feed.quote:
En die testvluchten dan o.a. in UK waar wél schade was aan de vliegtuigen?quote:Op maandag 19 april 2010 13:59 schreef Xiaolong het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8629127.stm
Mr Bisignani, of the International Air Transport Association, has said the scale of the crisis facing the airline industry is now greater than at the time of the 9/11 attacks on the US.
"The decision that Europe has made is with no risk assessment, no consultation, no co-ordination, no leadership," he said.
"Europeans are still using a system based on a theoretical model which does not work... instead of using a system and taking decisions on facts and on risk assessment."
Laat maar, ben blind.quote:Op maandag 19 april 2010 13:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En hier foto's: http://www.flightglobal.c(...)cts-of-volcanic.html
Als je letterlijk door een gebied vliegt waar dichtheid relatief groot is, dan heb je natuurlijk schade.. maar dat is anders dan het vermijden van hoge concentratie ass-gebieden, wat de amerikanen en aziaten doen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:00 schreef Greys het volgende:
[..]
En die testvluchten dan o.a. in UK waar wél schade was aan de vliegtuigen?
Da's ook allemaal maar onzin?
quote:Het is nog onbekend op welke luchthaven in Europa KLM vliegt. Dat liet een
woordvoerster van KLM weten.
Vanuit Curacao vertrekt om 16.00 uur Nederlandse tijd een Boeing 747.
Vanuit Paramaribo om 20.00 uur Nederlandse tijd een MD-11. ,,We zullen
zoveel mogelijk passagiers mee terug nemen.''
Er is tot nu toe toch alleen schade gemeld aan 1 F18 van het Finse leger?quote:Op maandag 19 april 2010 14:00 schreef Greys het volgende:
[..]
En die testvluchten dan o.a. in UK waar wél schade was aan de vliegtuigen?
Da's ook allemaal maar onzin?
en een f16's van de NAVO meld NOS net. Even niet opgelet waar die vlogen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:03 schreef Coelho het volgende:
[..]
Er is tot nu toe toch alleen schade gemeld aan 1 F18 van het Finse leger?
quote:Op maandag 19 april 2010 14:00 schreef Greys het volgende:
[..]
En die testvluchten dan o.a. in UK waar wél schade was aan de vliegtuigen?
Da's ook allemaal maar onzin?
quote:Glasopbouw in motor F16 door aswolk BRUSSEL - In een straalmotor van een in Europa gestationeerde F16 van de NAVO is glas gevonden. Dat glas werd gevormd door as afkomstig van de vulkaanuitbarsting in IJsland. Dat heeft een Amerikaanse functionaris bij de NAVO maandag in Brussel bekendgemaakt.
„F-16's van de geallieerden hebben gevlogen en daarbij is geconstateerd dat er in de motoren sprake was van de opbouw van glas”, aldus de Amerikaan. Hij voegde eraan toe dat een toestel beschadigd is.
Vulkaanas kan in glas veranderen onder invloed van hoge temperaturen, als het in een vliegtuigmotor terecht komt. „Dit is een zeer, zeer ernstige zaak die in de niet al te verre toekomst invloed kan hebben op de militaire capaciteit”, aldus de Amerikaanse functionaris.
De Amerikaanse functionaris wilde maandag geen details geven over het tijdstip en de datum waarop het incident met de F-16 heeft plaatsgevonden. Ook is niet bekendgemaakt tot de vloot van welk land het toestel behoort. Wel zei hij naar aanleiding van het incident dat er volgens hem „een reden is waarom het luchtruim gesloten is”.
Risico van het vak. Autoverhuurbedrijven vinden het wel prima zoquote:Op maandag 19 april 2010 13:49 schreef StephanL het volgende:
Lekker voor hem, maar een strop voor de luchtvaartmaatschappijen.
Waar was deze F-16 gestationeerd ?? de noordelijke state ?quote:
Dat staat er niet bij hequote:Op maandag 19 april 2010 14:07 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Waar was deze F-16 gestationeerd ?? de noordelijke state ?
Want volgens mij heeft idd de route van ijsland richting rusland last van HOGE concentratie as.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |