Klopt, is een KLM kist (PH-CKB) die trouwens vliegt met een Martinair callsign (MPH97).quote:Op zondag 18 april 2010 19:52 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Misschien 1 van de KLM vrachtvliegtuigjes.
Idd. Probleem is natuurlijk dat het verschillende voorspellingen op basis van andere vooronderstellingen zijn...quote:Op zondag 18 april 2010 19:55 schreef Light het volgende:
[..]
Daar zou UK Meteo ook nog wel een wat naast kunnen zitten.
[ afbeelding ]
Lijkt me geen 3-4 dagen meer duren.
Niet dat die voorspellingen 100% betrouwbaar zijn, maar 't is een indicatie.
Yep de KLM877 naar China.quote:Op zondag 18 april 2010 19:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Tweede vrachtvliegtuig staat klaar voor vertrek.
Gardermoen is bij Oslo. Trondheim heeft een eigen vliegveld, dichterbij de stad.quote:Op zondag 18 april 2010 20:00 schreef menesis het volgende:
Ik hoorde dat er vanaf Gardermoen (bij trondheim) in Noorwegen vandaag weer vluchten werden gemaakt.
Ik zou daar vrijdag eigenlijk heen vliegen :S
Bij daglicht morgenvroegquote:Op zondag 18 april 2010 20:03 schreef Martijn_77 het volgende:
En wanneer gaat het eerste passagierstoestel de lucht in?
Dit is compleet onzin. Vliegtuigen kunnen prima remmen op alleen gewone remmen, 's nachts doen ze dit op veel vliegvelden ook ivm geluidsbelasting. Wat jij hebt gezien op air crash investigation met harde landingen, klap banden etc, ontstaat doordat de hydraulische druk weg is en flaps niet kunnen worden bediend, waardoor er op hogere snelheid geland kan worden.quote:Op zondag 18 april 2010 19:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Omdat er dmv de motoren geremd wordt. Na de landing kun je een vliegtuig niet op alleen de remmen tot stilstand brengen. Ten eerste is de baan daarvoor te kort, en ten tweede verbrand je al je remmen en klappen je banden.
En dan gewoon BA6434 vliegen dinsdag 7:20quote:
Ja, en er zijn op het moment 5 Icelandair vliegtuigen onderweg naar TRD.quote:Op zondag 18 april 2010 20:04 schreef Light het volgende:
[..]
Gardermoen is bij Oslo. Trondheim heeft een eigen vliegveld, dichterbij de stad.
Tja, ik wilde er al nieteens meer op reageren....quote:Op zondag 18 april 2010 20:06 schreef Schuifpui het volgende:
Reactie op post uit vorige topic:
[..]
Dit is compleet onzin. Vliegtuigen kunnen prima remmen op alleen gewone remmen, 's nachts doen ze dit op veel vliegvelden ook ivm geluidsbelasting. Wat jij hebt gezien op air crash investigation met harde landingen, klap banden etc, ontstaat doordat de hydraulische druk weg is en flaps niet kunnen worden bediend, waardoor er op hogere snelheid geland kan worden.
Ik zit in Trondheim en moet woensdag naar amsterdam…. Ze vliegen vanaf hier trouwens wel naar het noorden...quote:Op zondag 18 april 2010 20:00 schreef menesis het volgende:
Ik hoorde dat er vanaf Gardermoen (bij trondheim) in Noorwegen vandaag weer vluchten werden gemaakt.
Ik zou daar vrijdag eigenlijk heen vliegen :S
quote:Op zondag 18 april 2010 20:01 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier komt een MAES ballon langs met mogelijk de eerste Belgen die met alternatief vervoer richting Duitsland gaan.
[ afbeelding ]
Een 737 misschien wel ja, maar bij een volgeladen 747 zou ik het toch echt niet proberen.quote:Op zondag 18 april 2010 20:06 schreef Schuifpui het volgende:
Reactie op post uit vorige topic:
[..]
Dit is compleet onzin. Vliegtuigen kunnen prima remmen op alleen gewone remmen, 's nachts doen ze dit op veel vliegvelden ook ivm geluidsbelasting.
Vanavond kan je waarschijnlijk naar Oslo vliegen, en als de aswolk nog niet weggetrokken is, kan je vanaf daar de boot naar Kiel pakken.quote:Op zondag 18 april 2010 20:08 schreef Tware het volgende:
[..]
Ik zit in Trondheim en moet woensdag naar amsterdam…. Ze vliegen vanaf hier trouwens wel naar het noorden...
Mocht het vliegverkeer dan nog steeds/weer platliggen en het is dringend kun je altijd gebruik maken van haikesentralenquote:Op zondag 18 april 2010 20:08 schreef Tware het volgende:
[..]
Ik zit in Trondheim en moet woensdag naar amsterdam…. Ze vliegen vanaf hier trouwens wel naar het noorden...
Wederom onzin. Elk toestel wordt ontworpen om op tijd te kunnen stoppen dmv de normale remmen. Leeg of volgeladen. Thrust reversers worden minimaal ingezet om de remmen iets te sparen om zodoende de onderhoudskosten te drukken. Het is absoluut niet noodzakelijk.quote:Op zondag 18 april 2010 20:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Een 737 misschien wel ja, maar bij een volgeladen 747 zou ik het toch echt niet proberen.
Gaat prima. Sterker nog in de certificering van vliegtuigen mag in de remweg berekening niet eens het effect van reversed engine thrust worden meegenomen.quote:Op zondag 18 april 2010 20:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Een 737 misschien wel ja, maar bij een volgeladen 747 zou ik het toch echt niet proberen.
denk ik ook ja, om 06:00 uurquote:
Ook een 747 met MLW kan gewoon zonder motoren remmen, dus o.a. m.b.v. de speedbrakes en de normale remmen. Reverse thrust is alleen noodzakelijk als de landingsbaan heel erg kort is, anders kan er prima zonder geland worden. Het wordt uiteraard wel vaak gebruikt, omdat het vliegtuig inderdaad sneller stopt.quote:Op zondag 18 april 2010 20:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Oei heb je gelijk in! Stom van me, ik zat met iemand uit trondheim te praten en was in de war blijkbaar.quote:Op zondag 18 april 2010 20:04 schreef Light het volgende:
[..]
Gardermoen is bij Oslo. Trondheim heeft een eigen vliegveld, dichterbij de stad.
Zie je dat nu op http://casper.frontier.nl/eham/? Bij mij is het helemaal leeg...quote:Op zondag 18 april 2010 20:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Rijtje intercontinentale vluchten vanaf Frankfurt onderweg.
En dat alles na mijn opmerking dat er relatief weinig risico aan vliegen boven land zit omdat je altijd nog zo'n 150km tot aan een luchthaven hebt in "zweeftijd", dus alleen in geval van nood. Neerstorten is dus ook niet zo'n risico, toch? Of zie ik iets over het hoofd?quote:Op zondag 18 april 2010 20:22 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Wederom onzin. Elk toestel wordt ontworpen om op tijd te kunnen stoppen dmv de normale remmen. Leeg of volgeladen. Thrust reversers worden minimaal ingezet om de remmen iets te sparen om zodoende de onderhoudskosten te drukken. Het is absoluut niet noodzakelijk.
Volgens mij op http://www.radarvirtuel.com/quote:Op zondag 18 april 2010 20:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zie je dat nu op http://casper.frontier.nl/eham/? Bij mij is het helemaal leeg...
Nope @ http://www.radarvirtuel.com. Paar keer refreshen als ie 't niet meteen doet.quote:Op zondag 18 april 2010 20:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zie je dat nu op http://casper.frontier.nl/eham/? Bij mij is het helemaal leeg...
daar laten ze volgens mij alleen vluchten van/naar Amsterdam zien.quote:Op zondag 18 april 2010 20:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
quote:For clarification: we do not take decisions as to whether to open/close airspace. Decision made by national authorities in each country We're responsible for ensuring that all involved, including airlines and ANSPs are then aware of decisions made by national authorities.
re tests: they've taken place and ongoing work by all involved, including EUROCONTROL to see how/when traffic can be safely resumed
quote:Op zondag 18 april 2010 21:32 schreef Oom_Agent het volgende:
Twitterbericht van 3 minuten geleden:
Seismic activity in iceland at the feared mount Katla are increasing.
http://twitter.com/colmanjones
De grote vulkaan Katla is zeer onrustig. De laatste 12 uur is de activiteit flink toegenomen.
Tremor = earthquakequote:Op zondag 18 april 2010 21:41 schreef Caesu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
wat het allemaal betekent weet ik niet maar het gaat wel allemaal omhoog sinds vandaag.
quote:Op zondag 18 april 2010 21:48 schreef TeenWolf het volgende:
De natuur zag de torenhoge bonussen en vond dat het niet goed was.
De luchtvaarsector had het al moeilijk genoeg. En net als altijd zullen ook nu weer de hardste klappen bij de werknemers vallen.quote:Op zondag 18 april 2010 21:48 schreef TeenWolf het volgende:
De natuur zag de torenhoge bonussen en vond dat het niet goed was.
De website van Transavia zegt nog steeds dat de volgende update vandaag om 20.00 zal zijn en dat ze morgenvroeg tot 08.00 niet vliegen. Ben benieuwd naar jouw informatiebron.quote:Op zondag 18 april 2010 21:55 schreef mouzzer het volgende:
Transavia vliegt morgen ook niet. Ze sturen nu bussen naar Spanje om reizigers op te halen. Reizigers die in Griekenland vastzitten gaan nu met het vliegtuig naar Spanje en dan per bus naar NL.
Wat had jij voor aardrijkskunde?quote:Op zondag 18 april 2010 22:16 schreef justmattie het volgende:
TVP voor meer.
Heeft zo'n uitbarsting ook iets te maken met de aardbevingen in China? Liggen ze op de zelfde breuklijn o.i.d. ?
Denk niet dat er een direct verband is. Daarvoor is de afstand te groot.quote:Op zondag 18 april 2010 22:16 schreef justmattie het volgende:
TVP voor meer.
Heeft zo'n uitbarsting ook iets te maken met de aardbevingen in China? Liggen ze op de zelfde breuklijn o.i.d. ?
Via iemand die bij Transavia werktquote:Op zondag 18 april 2010 22:03 schreef Coelho het volgende:
[..]
De website van Transavia zegt nog steeds dat de volgende update vandaag om 20.00 zal zijn en dat ze morgenvroeg tot 08.00 niet vliegen. Ben benieuwd naar jouw informatiebron.
edit: 1sec geleden hebben ze 20.00 stiekem veranderd in 23.00 uur...
Groep 8, lets see toen was ik 12, nu 23, sorry in 11 jaar tijd leer je belangrijkere dingen.quote:
Oke.quote:Op zondag 18 april 2010 22:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Denk niet dat er een direct verband is. Daarvoor is de afstand te groot.
Een beetje kennis van topografie lijkt mij persoonlijk wel relevant eigenlijk. Je bent toch niet zo'n persoon die Nederland niet op een wereldbol zou kunnen aanwijzen he?quote:Op zondag 18 april 2010 22:21 schreef justmattie het volgende:
[..]
Groep 8, lets see toen was ik 12, nu 23, sorry in 11 jaar tijd leer je belangrijkere dingen.
geen zin om te klappen voor de piloot?quote:Op zondag 18 april 2010 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Dinsdag zou ik met transavia van rotterdam naar rome vliegen. Ik mag hopen dat het niet doorgaat
**klapklapklapklap!!!***quote:Op zondag 18 april 2010 22:25 schreef kawotski het volgende:
[..]
geen zin om te klappen voor de piloot?
Geen zin om naar Rome te gaan voor 2 dagen en me de pleuris te werken.quote:Op zondag 18 april 2010 22:25 schreef kawotski het volgende:
[..]
Ik weet waar de landen liggen e.d. ja. Breuklijnen lopen niet recht naar elkaar toe of wel dan.quote:Op zondag 18 april 2010 22:23 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Een beetje kennis van topografie lijkt mij persoonlijk wel relevant eigenlijk. Je bent toch niet zo'n persoon die Nederland niet op een wereldbol zou kunnen aanwijzen he?
Ok, maar in dit geval liggen de locaties in ieder geval niet aan dezelfde breuklijn en de afstand is sowieso te groot. Of we moeten er een chaos-theorie op loslaten, maar dan kan alles een verband hebben.quote:Op zondag 18 april 2010 22:30 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik weet waar de landen liggen e.d. ja. Breuklijnen lopen niet recht naar elkaar toe of wel dan.
KLM zegt zelf:quote:Op zondag 18 april 2010 22:20 schreef mouzzer het volgende:
Maar misschien gaat dat nog veranderen:
KLM Royal Dutch Airlines expects new developments tonight, will communicate them earliest tomorrow morning.
http://twitter.com/AshAlerts
Haha, hoop doet lezen zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 18 april 2010 22:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
KLM zegt zelf:
During the night we expect few developments. We'll be back tomorrow morning
Dat wou ik alleen weten. Opgelost back on topic.quote:Op zondag 18 april 2010 22:32 schreef 9x19 het volgende:
[..]
Ok, maar in dit geval liggen de locaties in ieder geval niet aan dezelfde breuklijn en de afstand is sowieso te groot. Of we moeten er een chaos-theorie op loslaten, maar dan kan alles een verband hebben.
Was voor mij ook de eerste keer dat ik dat meemaakte, vorige week in een Transavia. Wat een Josti's. Als ik mijn werk goed doe klapt er ook niemand hoor...quote:Op zondag 18 april 2010 22:25 schreef kawotski het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk maar het is iets ingewikkelder volgens mij. Dit gaat echt over de activiteit onder de grond, maar echte aardbevingen zie je op dit kaartje, en op de plek van Katla is er nog geen een geweest (alleen daar valkbij dus):quote:Op zondag 18 april 2010 21:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Tremor = earthquake
http://en.wikipedia.org/wiki/Earthquake
Uiteraard, maar ik ga er vanuit dat die grafiekjes de verticale grondbeweging aldaar weergeeft. Hoe zich dat verhoudt tot bijvoorbeeld de Richter-schaal, weet ik zo nietquote:Op zondag 18 april 2010 22:47 schreef Luchtje het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk maar het is iets ingewikkelder volgens mij. Dit gaat echt over de activiteit onder de grond, maar echte aardbevingen zie je op dit kaartje, en op de plek van Katla is er nog geen een geweest (alleen daar valkbij dus):
Ja dat is toch wel wat andersquote:Op zondag 18 april 2010 22:34 schreef matthijst het volgende:
[..]
KLM zegt zelf:
During the night we expect few developments. We'll be back tomorrow morning
Wat me ook logisch lijkt als je ziet hoeveel as er opnieuw aan zit te komen.quote:Op zondag 18 april 2010 22:49 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Ja dat is toch wel wat anders
UK luchtruim blijft iig dicht tot morgenavond 8 uur.
Ik zit er ook net naar te kijken, maar we weten dat er vandaag niks heeft gevlogen. Die niet op cancelled staan, zullen wel op delayed staan.quote:Op zondag 18 april 2010 23:20 schreef menesis het volgende:
Op schiphol.nl onder vetrektijden zijn niet alle vluchten gecancelled. Was dat afgelopen dagen ook zo of er de kans groot dat er weer vluchten zijn?
Volgens mij is dat een soort van handmatige handeling en wordt dat wel es vergeten. Er zal niet reguliers hebben gevlogen.quote:Op zondag 18 april 2010 23:20 schreef menesis het volgende:
Op schiphol.nl onder vetrektijden zijn niet alle vluchten gecancelled. Was dat afgelopen dagen ook zo of er de kans groot dat er weer vluchten zijn?
Ik zou zeggen fuck it, we gaan gewoon, maar op eigen risico. Zoals ik in een eerder topic al zei, gewoon een soort clausule laten ondertekenen die de risico's van de as op de passagier zelf leggen en vliegen met die kist.quote:Op zondag 18 april 2010 23:23 schreef stbabylon het volgende:
Maar realistisch gezien, als dat ding (en die er naast) nog maanden of jaren (deze heeft staan roken van 1821 tot 1823 de laatste keer), blijft roken, blijven we dan ook niet vliegen?
Verder, buiten Europa doen ze bij lange na niet zo benauwd over vliegen met vulkaanas, waarom wij dan wel weer?
nederland heeft als enige geen hoofdstad?quote:Op zondag 18 april 2010 23:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Zie ik daar nu op de satelliet een nieuwe aswolk ontstaan?
Ik teken direct. Als het aan mij ligt laat ik mij mijn cocktail bij het zwembad van de Golden Nugget dinsdagavond niet door de neus boren door wat as wat nog nooit een vliegtuig naar beneden heeft gehaald.quote:Op zondag 18 april 2010 23:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zou zeggen fuck it, we gaan gewoon, maar op eigen risico. Zoals ik in een eerder topic al zei, gewoon een soort clausule laten ondertekenen die de risico's van de as op de passagier zelf leggen en vliegen met die kist.
Mogen de mensen die thuisblijven dan tegen stemmen?quote:Op zondag 18 april 2010 23:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zou zeggen fuck it, we gaan gewoon, maar op eigen risico. Zoals ik in een eerder topic al zei, gewoon een soort clausule laten ondertekenen die de risico's van de as op de passagier zelf leggen en vliegen met die kist.
Ja daar heb je wat aan als je tienduizend meter naar beneden stortquote:Op zondag 18 april 2010 23:26 schreef superworm het volgende:
[..]
Want omdat als?quote:Op zondag 18 april 2010 23:28 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Mogen de mensen die thuisblijven dan tegen stemmen?
Never happened.quote:Op zondag 18 april 2010 23:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja daar heb je wat aan als je tienduizend meter naar beneden stort
Ik zie het probleem niet zo. Mensen doen voortdurend van alles met enorme risico's van bungeejumpen tot paragliden en weet ik veel, neem dan hier ook een beetje risico.quote:Op zondag 18 april 2010 23:28 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja daar heb je wat aan als je tienduizend meter naar beneden stort
Een zeer klein risico ook nog eens.quote:Op zondag 18 april 2010 23:29 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo. Mensen doen voortdurend van alles met enorme risico's van bungeejumpen tot paragliden en weet ik veel, neem dan hier ook een beetje risico.
Ik wil niet zo'n ding op mijn kop krijgen.quote:
Daarom. Grootste reden waarom ze nu niet vliegen is gevaar. Nou, als passagiers én bemanning aangeven dit gevaar te willen trotseren, dan is er toch niks aan het handje?quote:Op zondag 18 april 2010 23:30 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Een zeer klein risico ook nog eens.
Zoals ik het begrijp zijn de luchtvaartmaatschappijen ook het probleem niet. Die willen wel. Alleen zij bepalen dat niet.quote:Op zondag 18 april 2010 23:29 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet zo. Mensen doen voortdurend van alles met enorme risico's van bungeejumpen tot paragliden en weet ik veel, neem dan hier ook een beetje risico.
quote:Op zondag 18 april 2010 23:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Daarom. Grootste reden waarom ze nu niet vliegen is gevaar. Nou, als passagiers én bemanning aangeven dit gevaar te willen trotseren, dan is er toch niks aan het handje?
Dat dus. Ik weet dat het nogal overdreven gesteld is, maar dat is in feite wel waar het op neer komt. Er zijn meer risico's aan verbonden.quote:Op zondag 18 april 2010 23:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik wil niet zo'n ding op mijn kop krijgen.
Er is nog nooit een vliegtuig uit de lucht gedondert door vulkaanas. Nog nooit. Europa zit echt zwaar te overdrijven.quote:Op zondag 18 april 2010 23:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik wil niet zo'n ding op mijn kop krijgen.
Tot nader order gesloten. Dan valt er toch pas weer wat te melden als dat verandert? En dat is voorlopig nog niet het geval.quote:Op zondag 18 april 2010 23:25 schreef Thomas B. het volgende:
De laatste update op schiphol.nl is van gistermiddag 12.00 uur. Slecht hoor...
In het verleden niet gebeurde ongelukken geven geen garantie voor de toekomst.quote:Op zondag 18 april 2010 23:34 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er is nog nooit een vliegtuig uit de lucht gedondertD(!) door vulkaanas. Nog nooit. Europa zit echt zwaar te overdrijven.
Ach, al zetten ze als update neer dat ze op tijdstip X misschien wat nieuws hebben, dan lijkt het in ieder geval niet alsof de site verlaten is.quote:Op zondag 18 april 2010 23:34 schreef Light het volgende:
[..]
Tot nader order gesloten. Dan valt er toch pas weer wat te melden als dat verandert? En dat is voorlopig nog niet het geval.
Ook buiten Europa worden waarschuwingen voor vulkaanas uitgegeven. En ik neem aan dat ze dan ook om die gebieden heenvliegen, en niet er doorheen.quote:Op zondag 18 april 2010 23:23 schreef stbabylon het volgende:
Verder, buiten Europa doen ze bij lange na niet zo benauwd over vliegen met vulkaanas, waarom wij dan wel weer?
Hoe ver is die vlucht 9 van BA in 1982 eigenlijk naar beneden gekomen voordat ze de motoren weer gestart kregen?quote:
Ben jij echt zo'n bange poepert, dat het complete luchtruim dicht moet, omdat er een zeer minieme kans is dat er een vliegtuig neerstort (verwaarloosbaar, de kans dat het gebeurt door slecht onderhoud is vele malen groter), en dan moet het ook nog eens op jou neerstorten. My God.quote:Op zondag 18 april 2010 23:35 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
In het verleden niet gebeurde ongelukken geven geen garantie voor de toekomst.
Ja, maar ze vliegen wel.quote:Op zondag 18 april 2010 23:37 schreef Light het volgende:
[..]
Ook buiten Europa worden waarschuwingen voor vulkaanas uitgegeven. En ik neem aan dat ze dan ook om die gebieden heenvliegen, en niet er doorheen.
1 vlucht, 28 jaar terug, en die is niet eens neergestort (en vloog praktisch over de vulkaan heen).quote:Op zondag 18 april 2010 23:38 schreef Light het volgende:
[..]
Hoe ver is die vlucht 9 van BA in 1982 eigenlijk naar beneden gekomen voordat ze de motoren weer gestart kregen?
Dat hebben ze eerst wel gedaan. Keurige meldingen dat het luchtruim in ieder geval tot tijdstip X gesloten was. Dan wordt het niet duidelijk overgenomen door andere media, met als gevolg dat half Nederland denkt dat er vanaf tijdstip X weer wordt gevlogen, en dat het dus zaak is om dan op Schiphol te staan.quote:Op zondag 18 april 2010 23:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ach, al zetten ze als update neer dat ze op tijdstip X misschien wat nieuws hebben, dan lijkt het in ieder geval niet alsof de site verlaten is.
Omdat ze er dus omheen kunnen. Da's hier bijna niet te doen, er ligt een aslaag boven bijna heel Europa.quote:
Ok, maar stel; er donderen 2 van die bakken naar beneden met totaal 600 mensen, wie neemt de verantwoordelijkheid voor deze mensenlevens?quote:Op zondag 18 april 2010 23:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ben jij echt zo'n bange poepert, dat het complete luchtruim dicht moet, omdat er een zeer minieme kans is dat er een vliegtuig neerstort (verwaarloosbaar, de kans dat het gebeurt door slecht onderhoud is vele malen groter), en dan moet het ook nog eens op jou neerstorten. My God.
Laat ze maar gewoon vliegen. Ik stap wel in op eigen verantwoordelijkheidquote:Op zondag 18 april 2010 23:44 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ok, maar stel; er donderen 2 van die bakken naar beneden met totaal 600 mensen, wie neemt de verantwoordelijkheid voor deze mensenlevens?
Laat ze maar eerst 'testvluchten' met lege passagierstoestellen over heel Europa (incl aswolken) houden dan de tijd ervoor uittrekken om alles goed te onderzoeken en op 1 lijn te werken, dan mag het van mij wel.
Er zijn wel meer vliegtuigen in de problemen gekomen door vulkaanas hoor. Die BA-vlucht is gewoon bekend, vooral doordat er een docu van gemaakt is. Verder is er, voor zover ik weet, nog nooit een vliegtuig neergestort door vulkaanas.quote:Op zondag 18 april 2010 23:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
1 vlucht, 28 jaar terug, en die is niet eens neergestort (en vloog praktisch over de vulkaan heen).
Dat snap ik. Maar iets meer informatie kan er toch wel vanaf.quote:Op zondag 18 april 2010 23:34 schreef Light het volgende:
[..]
Tot nader order gesloten. Dan valt er toch pas weer wat te melden als dat verandert? En dat is voorlopig nog niet het geval.
Ik weet het, je wilt vliegen, ik gun het je van harte dat je de vlucht zal maken dinsdag en heelhuids aan zal komen.quote:Op zondag 18 april 2010 23:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Laat ze maar gewoon vliegen. Ik stap wel in op eigen verantwoordelijkheid
De vliegmaatschappijen kunnen zich geen misstap permitteren.quote:Op zondag 18 april 2010 23:48 schreef stbabylon het volgende:
Ik vind het gewoon allemaal zwaar overdreven. Met auto's en fietsen komen veeeeeeeeeeeeeele malen meer mensen om, en toch stappen we allemaal gewoon weer op de fiets of in de auto.
Ja, maar een uitbarsting als deze kan wel een paar jaar duren, die paar dagen dat we dan even geen vluchtverkeer hebben om zeker te zijn staan dan totaal niet in verhouding.quote:Op zondag 18 april 2010 23:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
1 vlucht, 28 jaar terug, en die is niet eens neergestort (en vloog praktisch over de vulkaan heen).
De maatschappijen willen wel vliegen anders.quote:Op zondag 18 april 2010 23:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De vliegmaatschappijen kunnen zich geen misstap permitteren.
Er komen heus niet gelijk 2 kisten naar beneden. Het lijkt me prima om gewoon weer te gaan vliegen. Het wordt zwaar overdreven. Er zijn een aantal incidenten geweest in het verleden, maar die kisten vlogen zo'n beetje direct door de aswolk. Het is inmiddels zo uitgewaaid, het kan gewoon bijna geen effect meer hebben. Als passagiers en luchtvaartmaatschappij willen vliegen, zou ik ze lekker laten gaan.quote:Op zondag 18 april 2010 23:44 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ok, maar stel; er donderen 2 van die bakken naar beneden met totaal 600 mensen, wie neemt de verantwoordelijkheid voor deze mensenlevens?
Laat ze maar eerst 'testvluchten' met lege passagierstoestellen over heel Europa (incl aswolken) houden dan de tijd ervoor uittrekken om alles goed te onderzoeken en op 1 lijn te werken, dan mag het van mij wel.
Ja, met eurotekens in hun ogen... Het duurt hen nu wat te lang... Tsja, jammer dan. Er hoeft maar één vliegtuig in problemen te komen en het is feest....quote:Op zondag 18 april 2010 23:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De maatschappijen willen wel vliegen anders.
Er zijn meer dan twee vliegtuigen in de problemen gekomen door vulkaanas hoor.quote:Op maandag 19 april 2010 00:06 schreef Aether het volgende:
Discory Channel heeft ooit een documentaire over één van de twee vliegtuigen die in de problemen kwam gemaakt: .
quote:Op maandag 19 april 2010 01:15 schreef TeenWolf het volgende:
[Peter Hartman] 'De lucht is veilig voor vliegverkeer. Met uitzondering van een band in het noorden tussen IJsland en Rusland.' [/ Peter Hartman]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doneer nu HD camera's voor failliete IJslanders. Die voedselhulp komt later wel.quote:
[Peter Hartman] 'De lucht is veilig voor vliegverkeer. Met uitzondering van een band in het noorden tussen IJsland en Rusland.' [/ Peter Hartman]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, die liggen dan ook ten noorden van de grote aswolk.quote:Op maandag 19 april 2010 07:20 schreef menesis het volgende:
de vliegvelden in Noorwegen schijnen in elk geval open te zijn tot woensdag
Kreeg een mailtje van Norwegian en deze vluchten staan gepland (en gaan hoogstwaarschijnlijk ook door):quote:Op maandag 19 april 2010 07:20 schreef menesis het volgende:
de vliegvelden in Noorwegen schijnen in elk geval open te zijn tot woensdag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voornamelijk binnenlands en naar Zweden dus.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.dagbladet.no/2(...)ulkan/aske/11337723/quote:Hier is waarom een groot deel van het luchtruim boven Noorwegen te openen zondag. Ash, gemarkeerd met zwart, ontbreken, volgens Meteorolisk Instituut prognoses. De gele en rode is de as die op de grond gevallen. De ringen van Bourgondië is een neerslag. Verwachting Kaart: Meteorologisch Departement
Da's geen vertaling, da's rotzooi... snap jij nu wat er bedoeld wordt?quote:Op maandag 19 april 2010 07:37 schreef menesis het volgende:
[..]
![]()
Maar het kaartje is niet helemaal wat het lijkt (vertaald uit het noors):
[..]
http://www.dagbladet.no/2(...)ulkan/aske/11337723/
Ik welquote:Op maandag 19 april 2010 07:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Da's geen vertaling, da's rotzooi... snap jij nu wat er bedoeld wordt?
quote:Luchthaven
Vlieg zonder zorgen. Vlieg met KLM KLM biedt u alle comfort en gemak.
www.klm.com/nl/Luchthaven
Dat zijn gewoon geen bange poeperts. De hele wereld vliegt gewoon door met as in de lucht (ze gaan alleen niet dwars door de wolk heen), wij gooien alles tot 1000km eromheen dicht.quote:Op maandag 19 april 2010 00:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, met eurotekens in hun ogen... Het duurt hen nu wat te lang... Tsja, jammer dan. Er hoeft maar één vliegtuig in problemen te komen en het is feest....
Er waren er toch drie?quote:Op maandag 19 april 2010 08:09 schreef matthijst het volgende:
KLM
Our two cargo aircraft have landed safely in Sharjah and Bangkok. Investigations show no traces of volcanic ash.
66 %quote:Op maandag 19 april 2010 08:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
2 van de 3, toch best redelijke score
(die 3de was ws. nog aan het vliegen)
Ik heb er gisteren op de radar 2 zien vertrekken, naar Bangkok en Taipei. In de media staat dat Bangkok/Taipei een combivlucht was maar ik zag ze toch echt als 2 aparte toestellen weg gaan.quote:Op maandag 19 april 2010 08:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
66 %
Weet iemand waar die derde naartoe ging?
Redelijke survival scorequote:
Nu Nederland nog, kan ik tenminste weer naar huisquote:Op maandag 19 april 2010 09:06 schreef stbabylon het volgende:
Oostenrijk is weer openDat zijn tenminste geen bange poeperts!
quote:latest news
19 april 09:12: Vluchten van en naar Nederland tot maandag 19 april 18:00 uur zijn geannuleerd
misschien toch te gevaarlijk?quote:Op maandag 19 april 2010 09:07 schreef vulli het volgende:
Het derde vliegtuig is niet vertrokken, ook in de persberichten hebben ze het nu over twee toestellen. Waarom weet ik ook niet
Tevens een TPV
Waarschijnlijk logistiek niet meer gelukt. Gisteren zeiden ze gingen proberen om alle drie de vluchten de lucht in te krijgen, maar dat het nog niet zeker was of het allemaal ging lukken.quote:Op maandag 19 april 2010 09:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
misschien toch te gevaarlijk?
quote:Volcanic ash from Iceland is heading for Newfoundland, prompting several airlines to cancel flights to and from St. John's late Sunday. Transport Canada and NAV Canada have informed the St. John's International Airport that there is about a 30 per cent chance the ash will hit St. John's airspace, an airport spokeswoman said.
Heb je niet zoveel aan als de landen rondom Nederland hun luchtruim niet open gooien.quote:Op maandag 19 april 2010 09:13 schreef larry91 het volgende:
[..]
Nu Nederland nog, kan ik tenminste weer naar huisZit nu al weer voor de 4e dag vast in Beijing
vanaf IJsland vertrekken wel een paar vliegtuigjesquote:Op maandag 19 april 2010 09:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Heb je niet zoveel aan als de landen rondom Nederland hun luchtruim niet open gooien.
Er zijn gisteren, leeg, 7 vliegtuigen van de KLM vanuit Dusseldorf terug naar Schiphol gevolgen.quote:Op maandag 19 april 2010 09:36 schreef opgebaarde het volgende:
op het 8 journaal zei die mevrouw Braun (of hoe je het ook schrijft) toch dat er gisteren wel wat vliegtuigen vertrokken waren? Hoe zit dat?
Snapte er niks van en het bleef ook bij dat ene zinnetje, daarna begonnen ze weer over die 3 vrachtvliegtuigen die na 8 uur zouden vertrekken.
Daar heb je gelijk in, maar als een van die landen het nu eens open gooit in(belgie, duitsland, Nederland) dan volgt de rest neem ik aan erg snel.quote:Op maandag 19 april 2010 09:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Heb je niet zoveel aan als de landen rondom Nederland hun luchtruim niet open gooien.
Zwavel ruikt naar rotte eieren.quote:Op maandag 19 april 2010 09:29 schreef Saekerhett het volgende:
Kan trouwens aan mij liggen, maar ik stapte vanochtend de deur uit en het rook fucking ranzig buiten. Geen idee hoe zwavel ruikt, maar dat zou het best eens kunnen zijn
Mijn tweede vlucht, van Heathrow naar O'Hare, is iig al gecancelled, kan het omboeken naar zaterdagquote:Op maandag 19 april 2010 09:47 schreef Nirak het volgende:
de staatssecretaris verkeer van spanje gaf aan dat er kans is dat vanmiddag de helft van de europese vluchten weer kan gaan vliegen. Dat zeggen de beelden van het nos journaal tenminste.. maar of dat dan echt hoopvol is?
Dan heb jij nog geluk. Als ik woensdag niet naar Amsterdam kan vliegen dan wordt dat waarschijnlijk pas begin meiquote:Op maandag 19 april 2010 09:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mijn tweede vlucht, van Heathrow naar O'Hare, is iig al gecancelled, kan het omboeken naar zaterdag
Als hij zaterdag ook niet doorgaat, dan wordt mijn eerst volgende kans om deze vakantie te doen over 6 jaar ongeveer...quote:Op maandag 19 april 2010 10:05 schreef larry91 het volgende:
[..]
Dan heb jij nog geluk. Als ik woensdag niet naar Amsterdam kan vliegen dan wordt dat waarschijnlijk pas begin mei
Oei. Dan zitten we er beide niet al te best voorquote:Op maandag 19 april 2010 10:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als hij zaterdag ook niet doorgaat, dan wordt mijn eerst volgende kans om deze vakantie te doen over 6 jaar ongeveer...
Mja idd, kan me niet voorstellen dat ze het nog veel langer dicht houden. Testvluchten hebben geen problemen en het kost vele miljoenen per dag.quote:Op maandag 19 april 2010 10:26 schreef larry91 het volgende:
[..]
Oei. Dan zitten we er beide niet al te best voorVeel succes er iig mee.
Maar ik geef je een aardige kans zaterdag weer te vliegen. Lijkt me sterk dat ze het nog 5 dagen dichthouden, dan beginnen ook de economische gevolgen zwaar te wegen. Mijn kans lijkt vooralsnog klein.
Als risico's te groot zijn, wordt er niet gevlogen. Economische schade of niet.quote:Op maandag 19 april 2010 10:26 schreef larry91 het volgende:
[..]
Oei. Dan zitten we er beide niet al te best voorVeel succes er iig mee.
Maar ik geef je een aardige kans zaterdag weer te vliegen. Lijkt me sterk dat ze het nog 5 dagen dichthouden, dan beginnen ook de economische gevolgen zwaar te wegen. Mijn kans lijkt vooralsnog klein.
Die risico's zijn dus helemaal niet bewezen.quote:Op maandag 19 april 2010 10:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als risico's te groot zijn, wordt er niet gevlogen. Economische schade of niet.
Niet zo gek he als het om honderden mensenlevens gaat...quote:Op maandag 19 april 2010 10:30 schreef Xiaolong het volgende:
Typisch geval van mensen die geen enig verantwoordelijkheid willen nemen op zich !
Er is ook niet bewezen dat er géén risico's zijn. Alsof er altijd vulkanisch as in het Europese luchtruim hangt...quote:Op maandag 19 april 2010 10:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die risico's zijn dus helemaal niet bewezen.
Nog nooit een mensen leven mee verloren gegaan. Met de auto dagelijks vele tientallen in Nederland alleen al.... tsja...quote:Op maandag 19 april 2010 10:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet zo gek he als het om honderden mensenlevens gaat...
quote:Op maandag 19 april 2010 10:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nog nooit een mensen leven mee verloren gegaan. Met de auto dagelijks vele tientallen in Nederland alleen al.... tsja...
Bange poeperts!
quote:Op maandag 19 april 2010 10:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nog nooit een mensen leven mee verloren gegaan. Met de auto dagelijks vele tientallen in Nederland alleen al.... tsja...
Bange poeperts!
De samenstelling daarvan zal anders zijn, denk ik.quote:Op maandag 19 april 2010 10:47 schreef matthijst het volgende:
Wat doen ze als er van die Saharazand stormen over Europa waaien eigenlijk met vliegverkeer?
quote:Meteorologists have predicted a southeasterly wind direction tomorrow evening, which could result in ash from the volcanic eruption in Eyjafjallajökull glacier falling in Iceland’s capital region.
However, the ash fall is only expected to last for approximately one day, as the wind is forecast to blow in from the northeast in the middle of this week, Morgunbladid reports.
There was no ash fall in the area below the Eyjafjöll mountain range in south Iceland yesterday but last night ash fall picked up again and now the ash cloud stretches from Ásólfsskáli to Sólheimasandur, ruv.is reports.
There is practically no visibility east of Ásólfsskáli. After 6:30 am the ash fall increased significantly at the farm Thorvaldseyri at the foot of the glacier.
A northerly wind direction is forecast for today, so ash fall is predicted south of the glacier, below the Eyjafjöll mountain range and even in the Westman Islands. The orad between Sólheimasandur and the Markarfljót bridge is closed.
Schools in Vík will be closed today—both elementary and play schools. It is very windy in Vík at the moment and ash that has fallen is blowing in all directions. Parents of young children are asked to keep them inside.
Overdrijven is ook een vak.quote:Op maandag 19 april 2010 10:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenlandquote:Antilliaanse regering vast in Nederland
WILLEMSTAD/DEN HAAG - De Antillen zitten, noodgedwongen, al meer dan een week zonder een groot deel van de regering. Als gevolg van het stilliggende vliegverkeer bevinden premier Emily de Jongh-Elhage en de ministers van Justitie (Jacoba), Financiën (De Lannooy), Binnenlandse Zaken (Duncan) en Verkeer en Vervoer (Illidge) zich nog steeds in Nederland.
De delegatie was in Nederland in verband met de behandeling van rijkswetten in de Tweede Kamer over de gewenste ontmanteling van de Antillen, afgelopen week. Als gevolg daarvan zijn er ook verscheidene politici van de Eilandsraden van Curaçao en Sint Maarten en van het parlement van Aruba in Nederland. Ook zij zitten nog vast.
Het kabinet telt nog maar twee andere ministers, namelijk van Economische Zaken (Tsjin Asjoe) en Onderwijs/Volksgezondheid (Leeflang). De twee zijn niet in Nederland.
Een werkbezoek van demissionair staatssecretaris Ank Bijleveld (Koninkrijksrelaties) aan de Antillen, dat stond gepland van 16-22 april, is zondag officieel afgelast. Ook minister Eimert van Middelkoop (Defensie) had nu op de Antillen moeten zitten voor een werkbezoek aan de krijgsmachteenheden die daar actief zijn. Maar ook die reis ging niet door. Mogelijk gaat hij er later deze week alsnog heen, aldus Defensie.
Dat kan best eens waar zijn. Maar in dergelijke gevallen moet je toch het zekere voor het onzekere nemen. Als nu een vliegtuig neerstort dan kun je die maatschappij wel opdoeken.quote:Op maandag 19 april 2010 10:59 schreef stbabylon het volgende:
Wedden dat over een paar maand blijkt dat dit allemaal zwaar overdreven was.
Mooi moment dus voor een onderzoek om vast te stellen vanaf welke concentratie die as gevaarlijk wordt.quote:Op maandag 19 april 2010 10:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die risico's zijn dus helemaal niet bewezen.
Laat Hugu Chavez het maar niet horen...quote:Op maandag 19 april 2010 10:57 schreef freako het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
quote:PRESS UPDATE 10.30 CET: between 8,000-9,000 flights to take place today. On a normal Monday, we would expect 28,000. #euva #ashtag
Dat zijn de vluchten in het zuiden van Europa, daar waar het luchtruim niet is afgeslotenquote:
Dus ze willen graag dat ik de vlucht van mn ouders omboek via internet. Dus ik inloggen:quote:contact
Alle informatie die we hebben, kunt u vinden op deze website. U hoeft zelf geen contact op te nemen met het transavia.com call centre. Zij hebben niet meer informatie dan op deze website staat vermeld. Zodra er meer bekend is, zullen wij u via deze website informeren.
Call centre
Wilt u uw vlucht omboeken, dan kunt u contact opnemen met het transavia.com call centre, geopend ma t/m vrij 08:00-22:00 uur, zaterdag en zondag: 09:30-18:00 uur. Bekijk de telefoonnummers.
Het transavia.com call centre is op dit moment slecht tot niet bereikbaar. Neemt u alstublieft geen contact op met het call centre. Alle informatie die wij u kunnen geven, vindt u op deze website.
Kortom: Ik moet wel gaan bellen. Maar dat willen ze dus niet.quote:Het wijzigen van deze boeking is niet mogelijk
Ze willen niet dat je belt voor wat dan ook, behalve voor omboeken.quote:Op maandag 19 april 2010 11:36 schreef Flappekz het volgende:
Lekker handig bij Transavia:
[..]
Dus ze willen graag dat ik de vlucht van mn ouders omboek via internet. Dus ik inloggen:
[..]
Kortom: Ik moet wel gaan bellen. Maar dat willen ze dus niet.
Er zit nix anders op idd...straks dus weer een uurtje wachtrijmuziek aanhorenquote:Op maandag 19 april 2010 11:40 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ze willen niet dat je belt voor wat dan ook, behalve voor omboeken.
Dan is het nog niet veel, maar wel een verbetering.quote:Op maandag 19 april 2010 11:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat is het dubbele van gisteren anders.
Dat had ik afgelopen vrijdag ook.quote:Op maandag 19 april 2010 11:36 schreef Flappekz het volgende:
Lekker handig bij Transavia:
[..]
Dus ze willen graag dat ik de vlucht van mn ouders omboek via internet. Dus ik inloggen:
[..]
Kortom: Ik moet wel gaan bellen. Maar dat willen ze dus niet.
quote:Op maandag 19 april 2010 12:09 schreef APK het volgende:
[..]
Dat had ik afgelopen vrijdag ook.
Dan hoor je 'Dit nummer kost ¤1.30 per minuut' en dan wordt de verbinding verbroken.
Maar ze hebben toch ook door een gebied gevlogen waar nu amper as is?quote:Op maandag 19 april 2010 12:31 schreef Xiaolong het volgende:
KLM test flight Amsterdam-Paris landed safely at 11.40hrs. Technical inspection points out: no problems detected.
https://twitter.com/klm
yeey baby![]()
En de klm heeft nogal een enorm economisch belang bij vliegen. Dus geheel objectief lijken ze me niet in deze.quote:Op maandag 19 april 2010 12:35 schreef Greys het volgende:
Overigens als hij om 11.40 geland is, dan kan die controle ook nooit al te uitgebreid zijn geweest
Dat had ik net ook weer een paar keer. Het is overigens 1,30 per gesprek, niet per minuut gelukkig.quote:Op maandag 19 april 2010 12:09 schreef APK het volgende:
[..]
Dat had ik afgelopen vrijdag ook.
Dan hoor je 'Dit nummer kost ¤1.30 per minuut' en dan wordt de verbinding verbroken.
Idd.quote:Op maandag 19 april 2010 12:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En de klm heeft nogal een enorm economisch belang bij vliegen. Dus geheel objectief lijken ze me niet in deze.
quote:Lagere aswolk uit vulkaan IJsland
Uitgegeven: 19 april 2010 11:59
Laatst gewijzigd: 19 april 2010 11:59
REYKJAVIK - In het gebied rond de asspuwende vulkaan in het zuiden van IJsland waren maandag opnieuw flinke trillingen te voelen.
© NovumDe vulkaan is nog steeds actief, maar heeft aan kracht ingeboet.
De aswolk stijgt maandag tot minder grote hoogtes dan vorige week, toen de uitbarsting begon.
De asdeeltjes komen momenteel tot een hoogte van rond de 2 tot 3 kilometer, tegen 11 kilometer in het begin.
''Sterke wind vanuit het noorden doet de as nog steeds zuidwaarts waaien. We hebben sterke vulkanische trillingen gevoeld, dus er moeten zich enkele veranderingen hebben voorgedaan aan het oppervlak van de vulkaan'', stelde een meteoroloog. ''Mogelijk komt er wat lava uit.''
Door de aswolk ligt het vliegverkeer in grote delen van Europa plat.
http://www.nu.nl/buitenla(...)vulkaan-ijsland.html
Aan de andere kant is het wel marketingzelfmoord als ze beginnen met vliegen en er dondert een vliegtuig de lucht uit vanwege de as. De publieke opinie is veel waard.quote:Op maandag 19 april 2010 12:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En de klm heeft nogal een enorm economisch belang bij vliegen. Dus geheel objectief lijken ze me niet in deze.
Dit is een beetje niet neuken, omdat je zelfs met condoom en met iemand die ws. geen SOA heeft nog een kans hebt.quote:Op maandag 19 april 2010 12:39 schreef Xiaolong het volgende:
Er is GEEN AS zoals een black dangerous cloud ofzo !!!
Er zijn deeltjes in de lucht, maar zoals eerder aangegeven door technici bepaalde delen van Europa hebben zelfs meer "AS/Particles" dan de afwijkingen die ze hier registreren.
Gaat erom wat is gevaaarlijk !!! defineer dat eerst en dan pas een grens stellen wat is acceptabel, en praktische metingen verrichten !!! maar dat doen ze niet, ze nemen gewoon door een sim dat er deeltjes worde verspreid, soms meer soms minder, meer is gelijk gevaarlijk ??? maar hoeveel meer deeltjes is pas gevaarlijk ? of eigenlijk bedoel ik ipv gevaarlijk....merkbaar aan de motoren. Dit hele gedoe is gewoon een grote paniekreactie, er zullen heus wel gevaarlijke plekken zijn DICHTBIJ ijsland.
Waarom neem je aan dat er geen onderzoek gedaan is?quote:Op maandag 19 april 2010 12:39 schreef Xiaolong het volgende:
Er zijn deeltjes in de lucht, maar zoals eerder aangegeven door technici bepaalde delen van Europa hebben zelfs meer "AS/Particles" dan de afwijkingen die ze hier registreren.
Gaat erom wat is gevaaarlijk !!! defineer dat eerst en dan pas een grens stellen wat is acceptabel, en praktische metingen verrichten !!! maar dat doen ze niet, ze nemen gewoon door een sim dat er deeltjes worde verspreid, soms meer soms minder, meer is gelijk gevaarlijk ??? maar hoeveel meer deeltjes is pas gevaarlijk ? of eigenlijk bedoel ik ipv gevaarlijk....merkbaar aan de motoren. Dit hele gedoe is gewoon een grote paniekreactie, er zullen heus wel gevaarlijke plekken zijn DICHTBIJ ijsland.
Dit is een beetje niets te zeggen hebben en toch een reactie plaatsen ! weet waarover je het hebt !quote:Op maandag 19 april 2010 12:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dit is een beetje niet neuken, omdat je zelfs met condoom en met iemand die ws. geen SOA heeft nog een kans hebt.
Wat heb jij een vreselijke, paniekerige schrijfstijl zegquote:Op maandag 19 april 2010 12:39 schreef Xiaolong het volgende:
Inderdaad zeg, hoe lang gaan ze dit nog volhouden. Anders stop maar helemaal met vliegen dan kan er ook nooit wat gebeuren.quote:Op maandag 19 april 2010 12:35 schreef JuiceJuice het volgende:
Tering jantje. Gooi dat luchtruim gewoon open, is niks aan de hand.
Omdat net als hoe KLM, Lufthansa en Air France en IATC het zeggen, wat is gevaarlijk ? De onderzoek die er word gedaan is een simulator in UK die simulaties runt !!! maar zoals we weten is het voorspellen van as/deeltjes in de lucht heel complex...naast het feit nog van als er as is, hoeveel van het as levert gevaar op ? daar hoor je niks over. Dat is ook waarom zoveel maatschappijen nu geirriteerd raken, telkens vliegverbod verlengen omdat niemand verantwoordelijk durft te zijn)quote:Op maandag 19 april 2010 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom neem je aan dat er geen onderzoek gedaan is?
Sorry raak geirriteerd door de Incapable instanties.quote:Op maandag 19 april 2010 12:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat heb jij een vreselijke, paniekerige schrijfstijl zeg
Allemaal partijen met een serieus commercieel belang.quote:Op maandag 19 april 2010 12:45 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Omdat net als hoe KLM, Lufthansa en Air France en IATC het zeggen, wat is gevaarlijk !
Bron?quote:De onderzoek die er word gedaan is een simulator in UK die simulaties runt !!!
Of er is gewoon bekend dat de concentraties nu tot problemen kunnen leiden.quote:maar zoals we weten is het voorspellen van as/deeltjes in de lucht heel complex...naast het feit nog van als er as is, hoeveel van het as levert gevaar op ? daar hoor je niks over. Dat is ook waarom zoveel maatschappijen nu geirriteerd raken, telkens vliegverbod verlengen omdat niemand verantwoordelijk durft te zijn)
Enneh... dit dan? Dat hebben ze verzonnen, denk jij?quote:Op maandag 19 april 2010 12:39 schreef Xiaolong het volgende:
De technische procedures zijn goed gedocumenteerd en worden heel strict in de branche gevolgd. Vliegtuig industrie is echt strict met dit soort dingen, EEN vliegtuig verliezen heeft een groter invloed dan 10 dagen vliegverbod voor een maatschappij !!! dus ze komen niet zomaar met onzin aan !!!quote:Op maandag 19 april 2010 12:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Idd.
Die controle bestond waarschijnlijk uit 'He Henk, hangen alle motoren er nog aan? Ja? Dan ga ik even roepen dat alles oke was, geen vuiltje aan de lucht!'.
Zie het linkje hierboven. De concentratie verandert ook met het uur he.quote:Op maandag 19 april 2010 12:49 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
De technische procedures zijn goed gedocumenteerd en worden heel strict in de branche gevolgd. Vliegtuig industrie is echt strict met dit soort dingen, EEN vliegtuig verliezen heeft een groter invloed dan 10 dagen vliegverbod voor een maatschappij !!! dus ze komen niet zomaar met onzin aan !!!
Ja ! Ben zelf in 'deze hoek' een 'wetenschapper/ir' en zie gewoon hoe dit allemaal beetje overdreven en door kudde gedrag gepakt is.. Dit heb ik al gezien, again ze hebben geen niet gepraat met de vliegtuig maatschappijn en makers over de hoeveelheid die gevaarlijk is !!! Ze zijn bewust door een wolk heengevlogen van fijne deeltjes. Zoals Minister Eurlings het zegt, in andere delen van de wereld vliegen ze eromheen !!! ze sluiten niet het hele vliegruim.quote:Op maandag 19 april 2010 12:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Enneh... dit dan? Dat hebben ze verzonnen, denk jij?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/wiltshire/8628028.stm
Dat, plus een vlucht naar Parijs is relatief natuurlijk erg kort dus de kans dat een vliegtuig as hapt is daarmee ook kleiner.quote:Op maandag 19 april 2010 12:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Zie het linkje hierboven. De concentratie verandert ook met het uur he.
En in minder dan een uur kan je gewoon niet de schade goed gedocumenteerd en strict controleren. Dat kán gewoon niet. En stel dat het wel zo was, dan nog gelden er volgend uur weer hele andere concentraties as en heb je geen moer meer aan dat ene testvluchtje
Als wetenschapper zou je wel moeten weten dat je met bronnen moet komen om enigzinds geloofwaardig over te komen. En dan bedoel ik echte bronnen naar echte peer-reviewed publicaties, geen linkjes naar online kranten of helemaal geen bronnen.quote:Op maandag 19 april 2010 12:52 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Ja ! Ben zelf in 'deze hoek' een 'wetenschapper/ir' en zie gewoon hoe dit allemaal beetje overdreven en door kudde gedrag gepakt is.. Dit heb ik al gezien, again ze hebben geen niet gepraat met de vliegtuig maatschappijn en makers over de hoeveelheid die gevaarlijk is !!! Ze zijn bewust door een wolk heengevlogen van fijne deeltjes. Zoals Minister Eurlings het zegt, in andere delen van de wereld vliegen ze eromheen !!! ze sluiten niet het hele vliegruim.
Vlucht ook Internationaal en duitseland uitgevoerd, ook andere maatschappijen hebben vluchten uitgevoerd. Kijk binnen +2/3 uur vliegen ben je voorbei de as (als je richting azie of US) moet. Niet heel de luchtruim heeft last van de as.quote:Op maandag 19 april 2010 12:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat, plus een vlucht naar Parijs is relatief natuurlijk erg kort dus de kans dat een vliegtuig as hapt is daarmee ook kleiner.
Als wetenschapper in de LR gebied weet ik zelf wel hoe het ongeveer gaat en vandaar ook mijn frustraties maar ik laat het hierbij en volg hopelijk de goeie ontwikkelingen (onder andere geleid door ons Minister Eurlingsquote:Op maandag 19 april 2010 12:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als wetenschapper zou je wel moeten weten dat je met bronnen moet komen om enigzinds geloofwaardig over te komen. En dan bedoel ik echte bronnen naar echte peer-reviewed publicaties, geen linkjes naar online kranten of helemaal geen bronnen.
Je weet hoe het "ongeveer" gaat, juist... ik weet voorlopig voldoendequote:Op maandag 19 april 2010 12:57 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Als wetenschapper in de LR gebied weet ik zelf wel hoe het ongeveer gaat en vandaar ook mijn frustraties maar ik laat het hierbij en volg hopelijk de goeie ontwikkelingen (onder andere geleid door ons Minister Eurlings)
JAwel!!! ZE WILLEN GEWOON GELDF AFTROGGELEN VAN D EGEWONE MAN!!111212quote:Op maandag 19 april 2010 12:57 schreef Flappekz het volgende:
Wij internethelden kunnen toch niet zomaar ff vaststellen dat bepaalde instanties incapabel zijn...
quote:AP URGENT (NATO: F-16 fighters damaged by volcanic ash, EU)
quote:AP: Western diplomat says several NATO F-16 fighters damaged by volcanic ash
volgens mij stoot die vulkaan wel meer uit.quote:Op maandag 19 april 2010 12:53 schreef Aether het volgende:
Europa gaat zo wel de CO2-quota halen
[ afbeelding ]
quote:Lagere aswolk uit vulkaan IJsland REYKJAVIK - In het gebied rond de asspuwende vulkaan in het zuiden van IJsland waren maandag opnieuw flinke trillingen te voelen. De vulkaan is nog steeds actief, maar heeft aan kracht ingeboet.
De aswolk stijgt maandag tot minder grote hoogtes dan vorige week, toen de uitbarsting begon. De asdeeltjes komen momenteel tot een hoogte van rond de 2 tot 3 kilometer, tegen 11 kilometer in het begin.
„Sterke wind vanuit het noorden doet de as nog steeds zuidwaarts waaien. We hebben sterke vulkanische trillingen gevoeld, dus er moeten zich enkele veranderingen hebben voorgedaan aan het oppervlak van de vulkaan”, stelde een meteoroloog. „Mogelijk komt er wat lava uit.”
Door de aswolk ligt het vliegverkeer in grote delen van Europa plat.
Sorry, that page doesn’t exist!quote:Op maandag 19 april 2010 13:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/mpoppel/status/12449620301
[..]
[..]
Meer @ http://www.washingtonpost(...)AR2010041901051.htmlquote:Op maandag 19 april 2010 13:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Sorry, that page doesn’t exist!![]()
Heb je een andere bron?
Thanksquote:Op maandag 19 april 2010 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Meer @ http://www.washingtonpost(...)AR2010041901051.html
Er valt in deze nogal lastig 'omheen te vliegen' als alle omliggende landen last hebben van dezelfde aswolk he?quote:Op maandag 19 april 2010 12:52 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Ja ! Ben zelf in 'deze hoek' een 'wetenschapper/ir' en zie gewoon hoe dit allemaal beetje overdreven en door kudde gedrag gepakt is.. Dit heb ik al gezien, again ze hebben geen niet gepraat met de vliegtuig maatschappijn en makers over de hoeveelheid die gevaarlijk is !!! Ze zijn bewust door een wolk heengevlogen van fijne deeltjes. Zoals Minister Eurlings het zegt, in andere delen van de wereld vliegen ze eromheen !!! ze sluiten niet het hele vliegruim.
Dat was al van de 15de. Dat as is nu toch wel weg.quote:Op maandag 19 april 2010 13:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En hier foto's: http://www.flightglobal.c(...)cts-of-volcanic.html
Bronquote:Ambassades en consulaten bezoeken Nederlanders op vliegvelden
Nieuwsbericht | 19 april 2010 | Reizen en Landen, Wat doet de ambassade?
Medewerkers van ambassades en consulaten gaan wereldwijd vliegvelden bezoeken om te kijken of daar Nederlanders vastzitten die hulp nodig hebben.
Ambassades en consulaten kunnen bemiddelen wanneer Nederlanders als gevolg van de sluiting van het luchtruim in de problemen komen omdat hun visum verlopen is en ze kunnen assisteren bij medische of financiële problemen.
Als die vulkaan eens zou ophouden met as uitspuwen misschien wel jaquote:Op maandag 19 april 2010 13:13 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Dat was al van de 15de. Dat as is nu toch wel weg.
quote:DE BILT (ANP) - De kans is groot dat de eerste asdeeltjes uit de IJslandse vulkaan dinsdag op de Nederlandse grond landen. Dat heeft het KNMI maandag gemeld.
De as is de afgelopen dagen nog niet op de grond geland door het droge weer. Maar de kans is groot dat er dinsdag lokaal een bui valt. Daarmee zouden de eerste asdeeltjes de Nederlandse bodem bereiken.
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meldde eerder al dat de deeltjes zo verdund zijn, dat er in principe geen risico voor de volksgezondheid bestaat.
Het as in die motoren wel jaquote:Op maandag 19 april 2010 13:13 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Dat was al van de 15de. Dat as is nu toch wel weg.
Als je vlucht/vakantie geannuleerd wordt door de aswolk dan krijg je (tot nu toe) je complete reissom terug. Bij Neckermann is het zo dat je kosteloos (zelfs met ¤50 korting) je reis kan omboeken..quote:Op maandag 19 april 2010 13:14 schreef zesje het volgende:
Weet iemand of je geld terug krijgt of een vervangende vlucht/verblijf en de vlucht wordt gecancelled? Wij hebben onze vlucht naar Hong Kong van gisteren al eerder moeten annuleren wegens ziekte maar ik ben nieuwsgierig of we anders iets terug of vervangends gekregen zouden hebben.
Ik kon mijn vlucht van morgenochtend gratis omzetten naar as. zondag. En als ik hem helemaal niet maak, krijg ik alles terug.quote:Op maandag 19 april 2010 13:14 schreef zesje het volgende:
Weet iemand of je geld terug krijgt of een vervangende vlucht/verblijf en de vlucht wordt gecancelled? Wij hebben onze vlucht naar Hong Kong van gisteren al eerder moeten annuleren wegens ziekte maar ik ben nieuwsgierig of we anders iets terug of vervangends gekregen zouden hebben.
quote:VOLCANIC ASH - 19-1110 UTC update
Airspace availability:
(Aerodromes geographically located within these airspaces if closed will be unavailable):
[...]
EH Netherlands - OPEN
[...]
Was eerst tot 20:00 uur dicht toch?quote:Op maandag 19 april 2010 13:25 schreef Intrepidity het volgende:
Aldus de pagina https://www.cfmu.eurocont(...)eway/spec/index.html zou het luchtruim weer opengaan!
[..]
Klopt, maar 20 minuten later werd het geupdate naar 'open'.. en andere bronnen zeggen idd nog steeds 20:00.. snap het ook niet meerquote:Op maandag 19 april 2010 13:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Was eerst tot 20:00 uur dicht toch?
Raar. En ook niet echt praktisch met België en UK nog geslotenquote:Op maandag 19 april 2010 13:31 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Klopt, maar 20 minuten later werd het geupdate naar 'open'.. en andere bronnen zeggen idd nog steeds 20:00.. snap het ook niet meer
Er moet één land als eerste ophouden met deze ongein natuurlijkquote:Op maandag 19 april 2010 13:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Raar. En ook niet echt praktisch met België en UK nog gesloten.
AshAlertsquote:Official said NATO plane damage is "very serious matter", "airspace closed for a reason" http://cot.ag/bKo4nW
As is ook niet bepaald goed voor pitotbuizen en dergelijke. Overigens heeft VFR traffic onder een bepaalde hoogte een vrijstelling sinds gistermiddag voor zover ik weet.quote:Op maandag 19 april 2010 13:44 schreef menesis het volgende:
Maar hoe zit het dan met propellorvliegtuigen en as? Zolang het geen turboprop is maakt die as toch niets uit?
quote:DUE TO VOLCANIC ACTIVITY IN ICELAND AND THE RESULTING ASHCLOUDS IN
THE AMSTERDAM FIR, ALL IFR OPERATIONS ARE PROHIBITED.
VFR FLIGHTS WITH MTOW 5700KG OR LESS ARE ALLOWED ON OWN DISCRETION.
FOR IFR TESTFIGHTS EXEMPTION HAS TO BE REQUESTED TO CAA-NL AT
+31704563000. AFTER COMPLETING EACH VFR FLIGHT A PILOT REPORT SHOULD
BE FILEDIMMEDIATLY TO VULKAAN(AT)KNMI.NL CONTAINING FOLLOWING
INFORMATION:ROUTE, ALTITUDE, DATE AND TIME OF FLIGHT IN LOCAL TIME,
OBSERVATIONS REGARDING (ASH)CLOUDS. EVEN WHEN NO OBSERVATIONS HAVE
BEEN MADE A PILOT REPORT IS MANDATORY. WHEN EMAIL IS NOT AVBL A PILOT
REPORT CAN BE MADE TO LOCAL ATC BY RADIO OR AIRPORT AUTHORITY. ALSO,
CAA-NL STATES THE PITOT TUBE SHOULD BE CHECKED CAREFULLY BEFORE AND
AFTER EACH FLIGHT AND ALSO INCREASED MONITORING OF FLIGHT SPEED AND
HEIGHTINDICATION AND WINDSCREEN TRANSPARENCY DURING FLIGHT IN THE
RISK AREA. POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED. SFC/FL245.)
Kut voor KLM dat ze net hun Fokker 50's de deur uit hebben gedaan.quote:Op maandag 19 april 2010 13:46 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
As is ook niet bepaald goed voor pitotbuizen en dergelijke. Overigens heeft VFR traffic onder een bepaalde hoogte een vrijstelling sinds gistermiddag voor zover ik weet.
Dat zijn turboprops afaik. Gewoon jetmotoren met een propellor voorop dus. Die hebben daar net zoveel last van als een gewone jet.quote:Op maandag 19 april 2010 13:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kut voor KLM dat ze net hun Fokker 50's de deur uit hebben gedaan.
Bron?quote:Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Hetiszover het volgende:
KLM GAAT PASSAGIERS TERUGVLIEGEN UIT CURACAO EN SURINAME
WAAROM SCHREEUW JE ZO?quote:Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Hetiszover het volgende:
ANPquote:
Je caps lock staat nog aan.quote:Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Hetiszover het volgende:
Newsflash ANP, Breaking Newsquote:
WAARHEEN DAN? SPANJE?quote:Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Hetiszover het volgende:
Ik kopiëer alleen rechtstreeks vanuit de mijn ANP-feed.quote:
En die testvluchten dan o.a. in UK waar wél schade was aan de vliegtuigen?quote:Op maandag 19 april 2010 13:59 schreef Xiaolong het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8629127.stm
Mr Bisignani, of the International Air Transport Association, has said the scale of the crisis facing the airline industry is now greater than at the time of the 9/11 attacks on the US.
"The decision that Europe has made is with no risk assessment, no consultation, no co-ordination, no leadership," he said.
"Europeans are still using a system based on a theoretical model which does not work... instead of using a system and taking decisions on facts and on risk assessment."
Laat maar, ben blind.quote:Op maandag 19 april 2010 13:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En hier foto's: http://www.flightglobal.c(...)cts-of-volcanic.html
Als je letterlijk door een gebied vliegt waar dichtheid relatief groot is, dan heb je natuurlijk schade.. maar dat is anders dan het vermijden van hoge concentratie ass-gebieden, wat de amerikanen en aziaten doen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:00 schreef Greys het volgende:
[..]
En die testvluchten dan o.a. in UK waar wél schade was aan de vliegtuigen?
Da's ook allemaal maar onzin?
quote:Het is nog onbekend op welke luchthaven in Europa KLM vliegt. Dat liet een
woordvoerster van KLM weten.
Vanuit Curacao vertrekt om 16.00 uur Nederlandse tijd een Boeing 747.
Vanuit Paramaribo om 20.00 uur Nederlandse tijd een MD-11. ,,We zullen
zoveel mogelijk passagiers mee terug nemen.''
Er is tot nu toe toch alleen schade gemeld aan 1 F18 van het Finse leger?quote:Op maandag 19 april 2010 14:00 schreef Greys het volgende:
[..]
en een f16's van de NAVO meld NOS net. Even niet opgelet waar die vlogen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:03 schreef Coelho het volgende:
[..]
Er is tot nu toe toch alleen schade gemeld aan 1 F18 van het Finse leger?
quote:Op maandag 19 april 2010 14:00 schreef Greys het volgende:
[..]
quote:Glasopbouw in motor F16 door aswolk BRUSSEL - In een straalmotor van een in Europa gestationeerde F16 van de NAVO is glas gevonden. Dat glas werd gevormd door as afkomstig van de vulkaanuitbarsting in IJsland. Dat heeft een Amerikaanse functionaris bij de NAVO maandag in Brussel bekendgemaakt.
„F-16's van de geallieerden hebben gevlogen en daarbij is geconstateerd dat er in de motoren sprake was van de opbouw van glas”, aldus de Amerikaan. Hij voegde eraan toe dat een toestel beschadigd is.
Vulkaanas kan in glas veranderen onder invloed van hoge temperaturen, als het in een vliegtuigmotor terecht komt. „Dit is een zeer, zeer ernstige zaak die in de niet al te verre toekomst invloed kan hebben op de militaire capaciteit”, aldus de Amerikaanse functionaris.
De Amerikaanse functionaris wilde maandag geen details geven over het tijdstip en de datum waarop het incident met de F-16 heeft plaatsgevonden. Ook is niet bekendgemaakt tot de vloot van welk land het toestel behoort. Wel zei hij naar aanleiding van het incident dat er volgens hem „een reden is waarom het luchtruim gesloten is”.
Risico van het vak. Autoverhuurbedrijven vinden het wel prima zoquote:Op maandag 19 april 2010 13:49 schreef StephanL het volgende:
Lekker voor hem, maar een strop voor de luchtvaartmaatschappijen.
Waar was deze F-16 gestationeerd ?? de noordelijke state ?quote:
Dat staat er niet bij hequote:Op maandag 19 april 2010 14:07 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Waar was deze F-16 gestationeerd ?? de noordelijke state ?
Want volgens mij heeft idd de route van ijsland richting rusland last van HOGE concentratie as.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |