Dat zijn de vluchten in het zuiden van Europa, daar waar het luchtruim niet is afgeslotenquote:
Dus ze willen graag dat ik de vlucht van mn ouders omboek via internet. Dus ik inloggen:quote:contact
Alle informatie die we hebben, kunt u vinden op deze website. U hoeft zelf geen contact op te nemen met het transavia.com call centre. Zij hebben niet meer informatie dan op deze website staat vermeld. Zodra er meer bekend is, zullen wij u via deze website informeren.
Call centre
Wilt u uw vlucht omboeken, dan kunt u contact opnemen met het transavia.com call centre, geopend ma t/m vrij 08:00-22:00 uur, zaterdag en zondag: 09:30-18:00 uur. Bekijk de telefoonnummers.
Het transavia.com call centre is op dit moment slecht tot niet bereikbaar. Neemt u alstublieft geen contact op met het call centre. Alle informatie die wij u kunnen geven, vindt u op deze website.
Kortom: Ik moet wel gaan bellen. Maar dat willen ze dus niet.quote:Het wijzigen van deze boeking is niet mogelijk
Ze willen niet dat je belt voor wat dan ook, behalve voor omboeken.quote:Op maandag 19 april 2010 11:36 schreef Flappekz het volgende:
Lekker handig bij Transavia:
[..]
Dus ze willen graag dat ik de vlucht van mn ouders omboek via internet. Dus ik inloggen:
[..]
Kortom: Ik moet wel gaan bellen. Maar dat willen ze dus niet.
Er zit nix anders op idd...straks dus weer een uurtje wachtrijmuziek aanhorenquote:Op maandag 19 april 2010 11:40 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ze willen niet dat je belt voor wat dan ook, behalve voor omboeken.
Dan is het nog niet veel, maar wel een verbetering.quote:Op maandag 19 april 2010 11:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat is het dubbele van gisteren anders.
Dat had ik afgelopen vrijdag ook.quote:Op maandag 19 april 2010 11:36 schreef Flappekz het volgende:
Lekker handig bij Transavia:
[..]
Dus ze willen graag dat ik de vlucht van mn ouders omboek via internet. Dus ik inloggen:
[..]
Kortom: Ik moet wel gaan bellen. Maar dat willen ze dus niet.
quote:Op maandag 19 april 2010 12:09 schreef APK het volgende:
[..]
Dat had ik afgelopen vrijdag ook.
Dan hoor je 'Dit nummer kost ¤1.30 per minuut' en dan wordt de verbinding verbroken.
Maar ze hebben toch ook door een gebied gevlogen waar nu amper as is?quote:Op maandag 19 april 2010 12:31 schreef Xiaolong het volgende:
KLM test flight Amsterdam-Paris landed safely at 11.40hrs. Technical inspection points out: no problems detected.
https://twitter.com/klm
yeey baby![]()
En de klm heeft nogal een enorm economisch belang bij vliegen. Dus geheel objectief lijken ze me niet in deze.quote:Op maandag 19 april 2010 12:35 schreef Greys het volgende:
Overigens als hij om 11.40 geland is, dan kan die controle ook nooit al te uitgebreid zijn geweest
Dat had ik net ook weer een paar keer. Het is overigens 1,30 per gesprek, niet per minuut gelukkig.quote:Op maandag 19 april 2010 12:09 schreef APK het volgende:
[..]
Dat had ik afgelopen vrijdag ook.
Dan hoor je 'Dit nummer kost ¤1.30 per minuut' en dan wordt de verbinding verbroken.
Idd.quote:Op maandag 19 april 2010 12:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En de klm heeft nogal een enorm economisch belang bij vliegen. Dus geheel objectief lijken ze me niet in deze.
quote:Lagere aswolk uit vulkaan IJsland
Uitgegeven: 19 april 2010 11:59
Laatst gewijzigd: 19 april 2010 11:59
REYKJAVIK - In het gebied rond de asspuwende vulkaan in het zuiden van IJsland waren maandag opnieuw flinke trillingen te voelen.
© NovumDe vulkaan is nog steeds actief, maar heeft aan kracht ingeboet.
De aswolk stijgt maandag tot minder grote hoogtes dan vorige week, toen de uitbarsting begon.
De asdeeltjes komen momenteel tot een hoogte van rond de 2 tot 3 kilometer, tegen 11 kilometer in het begin.
''Sterke wind vanuit het noorden doet de as nog steeds zuidwaarts waaien. We hebben sterke vulkanische trillingen gevoeld, dus er moeten zich enkele veranderingen hebben voorgedaan aan het oppervlak van de vulkaan'', stelde een meteoroloog. ''Mogelijk komt er wat lava uit.''
Door de aswolk ligt het vliegverkeer in grote delen van Europa plat.
http://www.nu.nl/buitenla(...)vulkaan-ijsland.html
Aan de andere kant is het wel marketingzelfmoord als ze beginnen met vliegen en er dondert een vliegtuig de lucht uit vanwege de as. De publieke opinie is veel waard.quote:Op maandag 19 april 2010 12:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En de klm heeft nogal een enorm economisch belang bij vliegen. Dus geheel objectief lijken ze me niet in deze.
Dit is een beetje niet neuken, omdat je zelfs met condoom en met iemand die ws. geen SOA heeft nog een kans hebt.quote:Op maandag 19 april 2010 12:39 schreef Xiaolong het volgende:
Er is GEEN AS zoals een black dangerous cloud ofzo !!!
Er zijn deeltjes in de lucht, maar zoals eerder aangegeven door technici bepaalde delen van Europa hebben zelfs meer "AS/Particles" dan de afwijkingen die ze hier registreren.
Gaat erom wat is gevaaarlijk !!! defineer dat eerst en dan pas een grens stellen wat is acceptabel, en praktische metingen verrichten !!! maar dat doen ze niet, ze nemen gewoon door een sim dat er deeltjes worde verspreid, soms meer soms minder, meer is gelijk gevaarlijk ??? maar hoeveel meer deeltjes is pas gevaarlijk ? of eigenlijk bedoel ik ipv gevaarlijk....merkbaar aan de motoren. Dit hele gedoe is gewoon een grote paniekreactie, er zullen heus wel gevaarlijke plekken zijn DICHTBIJ ijsland.
Waarom neem je aan dat er geen onderzoek gedaan is?quote:Op maandag 19 april 2010 12:39 schreef Xiaolong het volgende:
Er is GEEN AS zoals een black dangerous cloud ofzo !!!
Er zijn deeltjes in de lucht, maar zoals eerder aangegeven door technici bepaalde delen van Europa hebben zelfs meer "AS/Particles" dan de afwijkingen die ze hier registreren.
Gaat erom wat is gevaaarlijk !!! defineer dat eerst en dan pas een grens stellen wat is acceptabel, en praktische metingen verrichten !!! maar dat doen ze niet, ze nemen gewoon door een sim dat er deeltjes worde verspreid, soms meer soms minder, meer is gelijk gevaarlijk ??? maar hoeveel meer deeltjes is pas gevaarlijk ? of eigenlijk bedoel ik ipv gevaarlijk....merkbaar aan de motoren. Dit hele gedoe is gewoon een grote paniekreactie, er zullen heus wel gevaarlijke plekken zijn DICHTBIJ ijsland.
Dit is een beetje niets te zeggen hebben en toch een reactie plaatsen ! weet waarover je het hebt !quote:Op maandag 19 april 2010 12:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dit is een beetje niet neuken, omdat je zelfs met condoom en met iemand die ws. geen SOA heeft nog een kans hebt.
Wat heb jij een vreselijke, paniekerige schrijfstijl zegquote:Op maandag 19 april 2010 12:39 schreef Xiaolong het volgende:
Er is GEEN AS zoals een black dangerous cloud ofzo !!!
Er zijn deeltjes in de lucht, maar zoals eerder aangegeven door technici bepaalde delen van Europa hebben zelfs meer "AS/Particles" dan de afwijkingen die ze hier registreren.
Gaat erom wat is gevaaarlijk !!! defineer dat eerst en dan pas een grens stellen wat is acceptabel, en praktische metingen verrichten !!! maar dat doen ze niet, ze nemen gewoon door een sim dat er deeltjes worde verspreid, soms meer soms minder, meer is gelijk gevaarlijk ??? maar hoeveel meer deeltjes is pas gevaarlijk ? of eigenlijk bedoel ik ipv gevaarlijk....merkbaar aan de motoren. Dit hele gedoe is gewoon een grote paniekreactie, er zullen heus wel gevaarlijke plekken zijn DICHTBIJ ijsland.
Inderdaad zeg, hoe lang gaan ze dit nog volhouden. Anders stop maar helemaal met vliegen dan kan er ook nooit wat gebeuren.quote:Op maandag 19 april 2010 12:35 schreef JuiceJuice het volgende:
Tering jantje. Gooi dat luchtruim gewoon open, is niks aan de hand.
Omdat net als hoe KLM, Lufthansa en Air France en IATC het zeggen, wat is gevaarlijk ? De onderzoek die er word gedaan is een simulator in UK die simulaties runt !!! maar zoals we weten is het voorspellen van as/deeltjes in de lucht heel complex...naast het feit nog van als er as is, hoeveel van het as levert gevaar op ? daar hoor je niks over. Dat is ook waarom zoveel maatschappijen nu geirriteerd raken, telkens vliegverbod verlengen omdat niemand verantwoordelijk durft te zijn)quote:Op maandag 19 april 2010 12:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom neem je aan dat er geen onderzoek gedaan is?
Sorry raak geirriteerd door de Incapable instanties.quote:Op maandag 19 april 2010 12:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat heb jij een vreselijke, paniekerige schrijfstijl zeg
Allemaal partijen met een serieus commercieel belang.quote:Op maandag 19 april 2010 12:45 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Omdat net als hoe KLM, Lufthansa en Air France en IATC het zeggen, wat is gevaarlijk !
Bron?quote:De onderzoek die er word gedaan is een simulator in UK die simulaties runt !!!
Of er is gewoon bekend dat de concentraties nu tot problemen kunnen leiden.quote:maar zoals we weten is het voorspellen van as/deeltjes in de lucht heel complex...naast het feit nog van als er as is, hoeveel van het as levert gevaar op ? daar hoor je niks over. Dat is ook waarom zoveel maatschappijen nu geirriteerd raken, telkens vliegverbod verlengen omdat niemand verantwoordelijk durft te zijn)
Enneh... dit dan? Dat hebben ze verzonnen, denk jij?quote:Op maandag 19 april 2010 12:39 schreef Xiaolong het volgende:
Er is GEEN AS zoals een black dangerous cloud ofzo !!!
Er zijn deeltjes in de lucht, maar zoals eerder aangegeven door technici bepaalde delen van Europa hebben zelfs meer "AS/Particles" dan de afwijkingen die ze hier registreren.
Gaat erom wat is gevaaarlijk !!! defineer dat eerst en dan pas een grens stellen wat is acceptabel, en praktische metingen verrichten !!! maar dat doen ze niet, ze nemen gewoon door een sim dat er deeltjes worde verspreid, soms meer soms minder, meer is gelijk gevaarlijk ??? maar hoeveel meer deeltjes is pas gevaarlijk ? of eigenlijk bedoel ik ipv gevaarlijk....merkbaar aan de motoren. Dit hele gedoe is gewoon een grote paniekreactie, er zullen heus wel gevaarlijke plekken zijn DICHTBIJ ijsland.
De technische procedures zijn goed gedocumenteerd en worden heel strict in de branche gevolgd. Vliegtuig industrie is echt strict met dit soort dingen, EEN vliegtuig verliezen heeft een groter invloed dan 10 dagen vliegverbod voor een maatschappij !!! dus ze komen niet zomaar met onzin aan !!!quote:Op maandag 19 april 2010 12:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Idd.
Die controle bestond waarschijnlijk uit 'He Henk, hangen alle motoren er nog aan? Ja? Dan ga ik even roepen dat alles oke was, geen vuiltje aan de lucht!'.
Zie het linkje hierboven. De concentratie verandert ook met het uur he.quote:Op maandag 19 april 2010 12:49 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
De technische procedures zijn goed gedocumenteerd en worden heel strict in de branche gevolgd. Vliegtuig industrie is echt strict met dit soort dingen, EEN vliegtuig verliezen heeft een groter invloed dan 10 dagen vliegverbod voor een maatschappij !!! dus ze komen niet zomaar met onzin aan !!!
Ja ! Ben zelf in 'deze hoek' een 'wetenschapper/ir' en zie gewoon hoe dit allemaal beetje overdreven en door kudde gedrag gepakt is.. Dit heb ik al gezien, again ze hebben geen niet gepraat met de vliegtuig maatschappijn en makers over de hoeveelheid die gevaarlijk is !!! Ze zijn bewust door een wolk heengevlogen van fijne deeltjes. Zoals Minister Eurlings het zegt, in andere delen van de wereld vliegen ze eromheen !!! ze sluiten niet het hele vliegruim.quote:Op maandag 19 april 2010 12:48 schreef Greys het volgende:
[..]
Enneh... dit dan? Dat hebben ze verzonnen, denk jij?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/wiltshire/8628028.stm
Dat, plus een vlucht naar Parijs is relatief natuurlijk erg kort dus de kans dat een vliegtuig as hapt is daarmee ook kleiner.quote:Op maandag 19 april 2010 12:51 schreef Greys het volgende:
[..]
Zie het linkje hierboven. De concentratie verandert ook met het uur he.
En in minder dan een uur kan je gewoon niet de schade goed gedocumenteerd en strict controleren. Dat kán gewoon niet. En stel dat het wel zo was, dan nog gelden er volgend uur weer hele andere concentraties as en heb je geen moer meer aan dat ene testvluchtje
Als wetenschapper zou je wel moeten weten dat je met bronnen moet komen om enigzinds geloofwaardig over te komen. En dan bedoel ik echte bronnen naar echte peer-reviewed publicaties, geen linkjes naar online kranten of helemaal geen bronnen.quote:Op maandag 19 april 2010 12:52 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Ja ! Ben zelf in 'deze hoek' een 'wetenschapper/ir' en zie gewoon hoe dit allemaal beetje overdreven en door kudde gedrag gepakt is.. Dit heb ik al gezien, again ze hebben geen niet gepraat met de vliegtuig maatschappijn en makers over de hoeveelheid die gevaarlijk is !!! Ze zijn bewust door een wolk heengevlogen van fijne deeltjes. Zoals Minister Eurlings het zegt, in andere delen van de wereld vliegen ze eromheen !!! ze sluiten niet het hele vliegruim.
Vlucht ook Internationaal en duitseland uitgevoerd, ook andere maatschappijen hebben vluchten uitgevoerd. Kijk binnen +2/3 uur vliegen ben je voorbei de as (als je richting azie of US) moet. Niet heel de luchtruim heeft last van de as.quote:Op maandag 19 april 2010 12:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat, plus een vlucht naar Parijs is relatief natuurlijk erg kort dus de kans dat een vliegtuig as hapt is daarmee ook kleiner.
Als wetenschapper in de LR gebied weet ik zelf wel hoe het ongeveer gaat en vandaar ook mijn frustraties maar ik laat het hierbij en volg hopelijk de goeie ontwikkelingen (onder andere geleid door ons Minister Eurlingsquote:Op maandag 19 april 2010 12:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als wetenschapper zou je wel moeten weten dat je met bronnen moet komen om enigzinds geloofwaardig over te komen. En dan bedoel ik echte bronnen naar echte peer-reviewed publicaties, geen linkjes naar online kranten of helemaal geen bronnen.
Je weet hoe het "ongeveer" gaat, juist... ik weet voorlopig voldoendequote:Op maandag 19 april 2010 12:57 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Als wetenschapper in de LR gebied weet ik zelf wel hoe het ongeveer gaat en vandaar ook mijn frustraties maar ik laat het hierbij en volg hopelijk de goeie ontwikkelingen (onder andere geleid door ons Minister Eurlings)
JAwel!!! ZE WILLEN GEWOON GELDF AFTROGGELEN VAN D EGEWONE MAN!!111212quote:Op maandag 19 april 2010 12:57 schreef Flappekz het volgende:
Wij internethelden kunnen toch niet zomaar ff vaststellen dat bepaalde instanties incapabel zijn...
quote:AP URGENT (NATO: F-16 fighters damaged by volcanic ash, EU)
quote:AP: Western diplomat says several NATO F-16 fighters damaged by volcanic ash
volgens mij stoot die vulkaan wel meer uit.quote:Op maandag 19 april 2010 12:53 schreef Aether het volgende:
Europa gaat zo wel de CO2-quota halen
[ afbeelding ]
quote:Lagere aswolk uit vulkaan IJsland REYKJAVIK - In het gebied rond de asspuwende vulkaan in het zuiden van IJsland waren maandag opnieuw flinke trillingen te voelen. De vulkaan is nog steeds actief, maar heeft aan kracht ingeboet.
De aswolk stijgt maandag tot minder grote hoogtes dan vorige week, toen de uitbarsting begon. De asdeeltjes komen momenteel tot een hoogte van rond de 2 tot 3 kilometer, tegen 11 kilometer in het begin.
„Sterke wind vanuit het noorden doet de as nog steeds zuidwaarts waaien. We hebben sterke vulkanische trillingen gevoeld, dus er moeten zich enkele veranderingen hebben voorgedaan aan het oppervlak van de vulkaan”, stelde een meteoroloog. „Mogelijk komt er wat lava uit.”
Door de aswolk ligt het vliegverkeer in grote delen van Europa plat.
Sorry, that page doesn’t exist!quote:Op maandag 19 april 2010 13:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/mpoppel/status/12449620301
[..]
[..]
Meer @ http://www.washingtonpost(...)AR2010041901051.htmlquote:Op maandag 19 april 2010 13:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Sorry, that page doesn’t exist!![]()
Heb je een andere bron?
Thanksquote:Op maandag 19 april 2010 13:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Meer @ http://www.washingtonpost(...)AR2010041901051.html
Er valt in deze nogal lastig 'omheen te vliegen' als alle omliggende landen last hebben van dezelfde aswolk he?quote:Op maandag 19 april 2010 12:52 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Ja ! Ben zelf in 'deze hoek' een 'wetenschapper/ir' en zie gewoon hoe dit allemaal beetje overdreven en door kudde gedrag gepakt is.. Dit heb ik al gezien, again ze hebben geen niet gepraat met de vliegtuig maatschappijn en makers over de hoeveelheid die gevaarlijk is !!! Ze zijn bewust door een wolk heengevlogen van fijne deeltjes. Zoals Minister Eurlings het zegt, in andere delen van de wereld vliegen ze eromheen !!! ze sluiten niet het hele vliegruim.
Dat was al van de 15de. Dat as is nu toch wel weg.quote:Op maandag 19 april 2010 13:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En hier foto's: http://www.flightglobal.c(...)cts-of-volcanic.html
Bronquote:Ambassades en consulaten bezoeken Nederlanders op vliegvelden
Nieuwsbericht | 19 april 2010 | Reizen en Landen, Wat doet de ambassade?
Medewerkers van ambassades en consulaten gaan wereldwijd vliegvelden bezoeken om te kijken of daar Nederlanders vastzitten die hulp nodig hebben.
Ambassades en consulaten kunnen bemiddelen wanneer Nederlanders als gevolg van de sluiting van het luchtruim in de problemen komen omdat hun visum verlopen is en ze kunnen assisteren bij medische of financiële problemen.
Als die vulkaan eens zou ophouden met as uitspuwen misschien wel jaquote:Op maandag 19 april 2010 13:13 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Dat was al van de 15de. Dat as is nu toch wel weg.
quote:DE BILT (ANP) - De kans is groot dat de eerste asdeeltjes uit de IJslandse vulkaan dinsdag op de Nederlandse grond landen. Dat heeft het KNMI maandag gemeld.
De as is de afgelopen dagen nog niet op de grond geland door het droge weer. Maar de kans is groot dat er dinsdag lokaal een bui valt. Daarmee zouden de eerste asdeeltjes de Nederlandse bodem bereiken.
Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) meldde eerder al dat de deeltjes zo verdund zijn, dat er in principe geen risico voor de volksgezondheid bestaat.
Het as in die motoren wel jaquote:Op maandag 19 april 2010 13:13 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Dat was al van de 15de. Dat as is nu toch wel weg.
Als je vlucht/vakantie geannuleerd wordt door de aswolk dan krijg je (tot nu toe) je complete reissom terug. Bij Neckermann is het zo dat je kosteloos (zelfs met ¤50 korting) je reis kan omboeken..quote:Op maandag 19 april 2010 13:14 schreef zesje het volgende:
Weet iemand of je geld terug krijgt of een vervangende vlucht/verblijf en de vlucht wordt gecancelled? Wij hebben onze vlucht naar Hong Kong van gisteren al eerder moeten annuleren wegens ziekte maar ik ben nieuwsgierig of we anders iets terug of vervangends gekregen zouden hebben.
Ik kon mijn vlucht van morgenochtend gratis omzetten naar as. zondag. En als ik hem helemaal niet maak, krijg ik alles terug.quote:Op maandag 19 april 2010 13:14 schreef zesje het volgende:
Weet iemand of je geld terug krijgt of een vervangende vlucht/verblijf en de vlucht wordt gecancelled? Wij hebben onze vlucht naar Hong Kong van gisteren al eerder moeten annuleren wegens ziekte maar ik ben nieuwsgierig of we anders iets terug of vervangends gekregen zouden hebben.
quote:VOLCANIC ASH - 19-1110 UTC update
Airspace availability:
(Aerodromes geographically located within these airspaces if closed will be unavailable):
[...]
EH Netherlands - OPEN
[...]
Was eerst tot 20:00 uur dicht toch?quote:Op maandag 19 april 2010 13:25 schreef Intrepidity het volgende:
Aldus de pagina https://www.cfmu.eurocont(...)eway/spec/index.html zou het luchtruim weer opengaan!
[..]
Klopt, maar 20 minuten later werd het geupdate naar 'open'.. en andere bronnen zeggen idd nog steeds 20:00.. snap het ook niet meerquote:Op maandag 19 april 2010 13:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Was eerst tot 20:00 uur dicht toch?
Raar. En ook niet echt praktisch met België en UK nog geslotenquote:Op maandag 19 april 2010 13:31 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Klopt, maar 20 minuten later werd het geupdate naar 'open'.. en andere bronnen zeggen idd nog steeds 20:00.. snap het ook niet meer
Er moet één land als eerste ophouden met deze ongein natuurlijkquote:Op maandag 19 april 2010 13:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Raar. En ook niet echt praktisch met België en UK nog gesloten.
AshAlertsquote:Official said NATO plane damage is "very serious matter", "airspace closed for a reason" http://cot.ag/bKo4nW
As is ook niet bepaald goed voor pitotbuizen en dergelijke. Overigens heeft VFR traffic onder een bepaalde hoogte een vrijstelling sinds gistermiddag voor zover ik weet.quote:Op maandag 19 april 2010 13:44 schreef menesis het volgende:
Maar hoe zit het dan met propellorvliegtuigen en as? Zolang het geen turboprop is maakt die as toch niets uit?
quote:DUE TO VOLCANIC ACTIVITY IN ICELAND AND THE RESULTING ASHCLOUDS IN
THE AMSTERDAM FIR, ALL IFR OPERATIONS ARE PROHIBITED.
VFR FLIGHTS WITH MTOW 5700KG OR LESS ARE ALLOWED ON OWN DISCRETION.
FOR IFR TESTFIGHTS EXEMPTION HAS TO BE REQUESTED TO CAA-NL AT
+31704563000. AFTER COMPLETING EACH VFR FLIGHT A PILOT REPORT SHOULD
BE FILEDIMMEDIATLY TO VULKAAN(AT)KNMI.NL CONTAINING FOLLOWING
INFORMATION:ROUTE, ALTITUDE, DATE AND TIME OF FLIGHT IN LOCAL TIME,
OBSERVATIONS REGARDING (ASH)CLOUDS. EVEN WHEN NO OBSERVATIONS HAVE
BEEN MADE A PILOT REPORT IS MANDATORY. WHEN EMAIL IS NOT AVBL A PILOT
REPORT CAN BE MADE TO LOCAL ATC BY RADIO OR AIRPORT AUTHORITY. ALSO,
CAA-NL STATES THE PITOT TUBE SHOULD BE CHECKED CAREFULLY BEFORE AND
AFTER EACH FLIGHT AND ALSO INCREASED MONITORING OF FLIGHT SPEED AND
HEIGHTINDICATION AND WINDSCREEN TRANSPARENCY DURING FLIGHT IN THE
RISK AREA. POLICE, SAR AND HEMS FLIGHTS ARE EXEMPTED. SFC/FL245.)
Kut voor KLM dat ze net hun Fokker 50's de deur uit hebben gedaan.quote:Op maandag 19 april 2010 13:46 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
As is ook niet bepaald goed voor pitotbuizen en dergelijke. Overigens heeft VFR traffic onder een bepaalde hoogte een vrijstelling sinds gistermiddag voor zover ik weet.
Dat zijn turboprops afaik. Gewoon jetmotoren met een propellor voorop dus. Die hebben daar net zoveel last van als een gewone jet.quote:Op maandag 19 april 2010 13:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Kut voor KLM dat ze net hun Fokker 50's de deur uit hebben gedaan.
Bron?quote:Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Hetiszover het volgende:
KLM GAAT PASSAGIERS TERUGVLIEGEN UIT CURACAO EN SURINAME
WAAROM SCHREEUW JE ZO?quote:Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Hetiszover het volgende:
KLM GAAT PASSAGIERS TERUGVLIEGEN UIT CURACAO EN SURINAME
ANPquote:
Je caps lock staat nog aan.quote:Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Hetiszover het volgende:
KLM GAAT PASSAGIERS TERUGVLIEGEN UIT CURACAO EN SURINAME
Newsflash ANP, Breaking Newsquote:
WAARHEEN DAN? SPANJE?quote:Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Hetiszover het volgende:
KLM GAAT PASSAGIERS TERUGVLIEGEN UIT CURACAO EN SURINAME
Ik kopiëer alleen rechtstreeks vanuit de mijn ANP-feed.quote:
En die testvluchten dan o.a. in UK waar wél schade was aan de vliegtuigen?quote:Op maandag 19 april 2010 13:59 schreef Xiaolong het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8629127.stm
Mr Bisignani, of the International Air Transport Association, has said the scale of the crisis facing the airline industry is now greater than at the time of the 9/11 attacks on the US.
"The decision that Europe has made is with no risk assessment, no consultation, no co-ordination, no leadership," he said.
"Europeans are still using a system based on a theoretical model which does not work... instead of using a system and taking decisions on facts and on risk assessment."
Laat maar, ben blind.quote:Op maandag 19 april 2010 13:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En hier foto's: http://www.flightglobal.c(...)cts-of-volcanic.html
Als je letterlijk door een gebied vliegt waar dichtheid relatief groot is, dan heb je natuurlijk schade.. maar dat is anders dan het vermijden van hoge concentratie ass-gebieden, wat de amerikanen en aziaten doen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:00 schreef Greys het volgende:
[..]
En die testvluchten dan o.a. in UK waar wél schade was aan de vliegtuigen?
Da's ook allemaal maar onzin?
quote:Het is nog onbekend op welke luchthaven in Europa KLM vliegt. Dat liet een
woordvoerster van KLM weten.
Vanuit Curacao vertrekt om 16.00 uur Nederlandse tijd een Boeing 747.
Vanuit Paramaribo om 20.00 uur Nederlandse tijd een MD-11. ,,We zullen
zoveel mogelijk passagiers mee terug nemen.''
Er is tot nu toe toch alleen schade gemeld aan 1 F18 van het Finse leger?quote:Op maandag 19 april 2010 14:00 schreef Greys het volgende:
[..]
En die testvluchten dan o.a. in UK waar wél schade was aan de vliegtuigen?
Da's ook allemaal maar onzin?
en een f16's van de NAVO meld NOS net. Even niet opgelet waar die vlogen.quote:Op maandag 19 april 2010 14:03 schreef Coelho het volgende:
[..]
Er is tot nu toe toch alleen schade gemeld aan 1 F18 van het Finse leger?
quote:Op maandag 19 april 2010 14:00 schreef Greys het volgende:
[..]
En die testvluchten dan o.a. in UK waar wél schade was aan de vliegtuigen?
Da's ook allemaal maar onzin?
quote:Glasopbouw in motor F16 door aswolk BRUSSEL - In een straalmotor van een in Europa gestationeerde F16 van de NAVO is glas gevonden. Dat glas werd gevormd door as afkomstig van de vulkaanuitbarsting in IJsland. Dat heeft een Amerikaanse functionaris bij de NAVO maandag in Brussel bekendgemaakt.
„F-16's van de geallieerden hebben gevlogen en daarbij is geconstateerd dat er in de motoren sprake was van de opbouw van glas”, aldus de Amerikaan. Hij voegde eraan toe dat een toestel beschadigd is.
Vulkaanas kan in glas veranderen onder invloed van hoge temperaturen, als het in een vliegtuigmotor terecht komt. „Dit is een zeer, zeer ernstige zaak die in de niet al te verre toekomst invloed kan hebben op de militaire capaciteit”, aldus de Amerikaanse functionaris.
De Amerikaanse functionaris wilde maandag geen details geven over het tijdstip en de datum waarop het incident met de F-16 heeft plaatsgevonden. Ook is niet bekendgemaakt tot de vloot van welk land het toestel behoort. Wel zei hij naar aanleiding van het incident dat er volgens hem „een reden is waarom het luchtruim gesloten is”.
Risico van het vak. Autoverhuurbedrijven vinden het wel prima zoquote:Op maandag 19 april 2010 13:49 schreef StephanL het volgende:
Lekker voor hem, maar een strop voor de luchtvaartmaatschappijen.
Waar was deze F-16 gestationeerd ?? de noordelijke state ?quote:
Dat staat er niet bij hequote:Op maandag 19 april 2010 14:07 schreef Xiaolong het volgende:
[..]
Waar was deze F-16 gestationeerd ?? de noordelijke state ?
Want volgens mij heeft idd de route van ijsland richting rusland last van HOGE concentratie as.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |