Er waren er toch drie?quote:Op maandag 19 april 2010 08:09 schreef matthijst het volgende:
KLM
Our two cargo aircraft have landed safely in Sharjah and Bangkok. Investigations show no traces of volcanic ash.
66 %quote:Op maandag 19 april 2010 08:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
2 van de 3, toch best redelijke score
(die 3de was ws. nog aan het vliegen)
Ik heb er gisteren op de radar 2 zien vertrekken, naar Bangkok en Taipei. In de media staat dat Bangkok/Taipei een combivlucht was maar ik zag ze toch echt als 2 aparte toestellen weg gaan.quote:Op maandag 19 april 2010 08:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
66 %
Weet iemand waar die derde naartoe ging?
Redelijke survival scorequote:
Nu Nederland nog, kan ik tenminste weer naar huisquote:Op maandag 19 april 2010 09:06 schreef stbabylon het volgende:
Oostenrijk is weer openDat zijn tenminste geen bange poeperts!
quote:latest news
19 april 09:12: Vluchten van en naar Nederland tot maandag 19 april 18:00 uur zijn geannuleerd
misschien toch te gevaarlijk?quote:Op maandag 19 april 2010 09:07 schreef vulli het volgende:
Het derde vliegtuig is niet vertrokken, ook in de persberichten hebben ze het nu over twee toestellen. Waarom weet ik ook niet
Tevens een TPV
Waarschijnlijk logistiek niet meer gelukt. Gisteren zeiden ze gingen proberen om alle drie de vluchten de lucht in te krijgen, maar dat het nog niet zeker was of het allemaal ging lukken.quote:Op maandag 19 april 2010 09:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
misschien toch te gevaarlijk?
quote:Volcanic ash from Iceland is heading for Newfoundland, prompting several airlines to cancel flights to and from St. John's late Sunday. Transport Canada and NAV Canada have informed the St. John's International Airport that there is about a 30 per cent chance the ash will hit St. John's airspace, an airport spokeswoman said.
Heb je niet zoveel aan als de landen rondom Nederland hun luchtruim niet open gooien.quote:Op maandag 19 april 2010 09:13 schreef larry91 het volgende:
[..]
Nu Nederland nog, kan ik tenminste weer naar huisZit nu al weer voor de 4e dag vast in Beijing
vanaf IJsland vertrekken wel een paar vliegtuigjesquote:Op maandag 19 april 2010 09:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Heb je niet zoveel aan als de landen rondom Nederland hun luchtruim niet open gooien.
Er zijn gisteren, leeg, 7 vliegtuigen van de KLM vanuit Dusseldorf terug naar Schiphol gevolgen.quote:Op maandag 19 april 2010 09:36 schreef opgebaarde het volgende:
op het 8 journaal zei die mevrouw Braun (of hoe je het ook schrijft) toch dat er gisteren wel wat vliegtuigen vertrokken waren? Hoe zit dat?
Snapte er niks van en het bleef ook bij dat ene zinnetje, daarna begonnen ze weer over die 3 vrachtvliegtuigen die na 8 uur zouden vertrekken.
Daar heb je gelijk in, maar als een van die landen het nu eens open gooit in(belgie, duitsland, Nederland) dan volgt de rest neem ik aan erg snel.quote:Op maandag 19 april 2010 09:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Heb je niet zoveel aan als de landen rondom Nederland hun luchtruim niet open gooien.
Zwavel ruikt naar rotte eieren.quote:Op maandag 19 april 2010 09:29 schreef Saekerhett het volgende:
Kan trouwens aan mij liggen, maar ik stapte vanochtend de deur uit en het rook fucking ranzig buiten. Geen idee hoe zwavel ruikt, maar dat zou het best eens kunnen zijn
Mijn tweede vlucht, van Heathrow naar O'Hare, is iig al gecancelled, kan het omboeken naar zaterdagquote:Op maandag 19 april 2010 09:47 schreef Nirak het volgende:
de staatssecretaris verkeer van spanje gaf aan dat er kans is dat vanmiddag de helft van de europese vluchten weer kan gaan vliegen. Dat zeggen de beelden van het nos journaal tenminste.. maar of dat dan echt hoopvol is?
Dan heb jij nog geluk. Als ik woensdag niet naar Amsterdam kan vliegen dan wordt dat waarschijnlijk pas begin meiquote:Op maandag 19 april 2010 09:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mijn tweede vlucht, van Heathrow naar O'Hare, is iig al gecancelled, kan het omboeken naar zaterdag
Als hij zaterdag ook niet doorgaat, dan wordt mijn eerst volgende kans om deze vakantie te doen over 6 jaar ongeveer...quote:Op maandag 19 april 2010 10:05 schreef larry91 het volgende:
[..]
Dan heb jij nog geluk. Als ik woensdag niet naar Amsterdam kan vliegen dan wordt dat waarschijnlijk pas begin mei
Oei. Dan zitten we er beide niet al te best voorquote:Op maandag 19 april 2010 10:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als hij zaterdag ook niet doorgaat, dan wordt mijn eerst volgende kans om deze vakantie te doen over 6 jaar ongeveer...
Mja idd, kan me niet voorstellen dat ze het nog veel langer dicht houden. Testvluchten hebben geen problemen en het kost vele miljoenen per dag.quote:Op maandag 19 april 2010 10:26 schreef larry91 het volgende:
[..]
Oei. Dan zitten we er beide niet al te best voorVeel succes er iig mee.
Maar ik geef je een aardige kans zaterdag weer te vliegen. Lijkt me sterk dat ze het nog 5 dagen dichthouden, dan beginnen ook de economische gevolgen zwaar te wegen. Mijn kans lijkt vooralsnog klein.
Als risico's te groot zijn, wordt er niet gevlogen. Economische schade of niet.quote:Op maandag 19 april 2010 10:26 schreef larry91 het volgende:
[..]
Oei. Dan zitten we er beide niet al te best voorVeel succes er iig mee.
Maar ik geef je een aardige kans zaterdag weer te vliegen. Lijkt me sterk dat ze het nog 5 dagen dichthouden, dan beginnen ook de economische gevolgen zwaar te wegen. Mijn kans lijkt vooralsnog klein.
Die risico's zijn dus helemaal niet bewezen.quote:Op maandag 19 april 2010 10:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als risico's te groot zijn, wordt er niet gevlogen. Economische schade of niet.
Niet zo gek he als het om honderden mensenlevens gaat...quote:Op maandag 19 april 2010 10:30 schreef Xiaolong het volgende:
Typisch geval van mensen die geen enig verantwoordelijkheid willen nemen op zich !
Er is ook niet bewezen dat er géén risico's zijn. Alsof er altijd vulkanisch as in het Europese luchtruim hangt...quote:Op maandag 19 april 2010 10:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die risico's zijn dus helemaal niet bewezen.
Nog nooit een mensen leven mee verloren gegaan. Met de auto dagelijks vele tientallen in Nederland alleen al.... tsja...quote:Op maandag 19 april 2010 10:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet zo gek he als het om honderden mensenlevens gaat...
quote:Op maandag 19 april 2010 10:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nog nooit een mensen leven mee verloren gegaan. Met de auto dagelijks vele tientallen in Nederland alleen al.... tsja...
Bange poeperts!
quote:Op maandag 19 april 2010 10:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nog nooit een mensen leven mee verloren gegaan. Met de auto dagelijks vele tientallen in Nederland alleen al.... tsja...
Bange poeperts!
De samenstelling daarvan zal anders zijn, denk ik.quote:Op maandag 19 april 2010 10:47 schreef matthijst het volgende:
Wat doen ze als er van die Saharazand stormen over Europa waaien eigenlijk met vliegverkeer?
quote:Meteorologists have predicted a southeasterly wind direction tomorrow evening, which could result in ash from the volcanic eruption in Eyjafjallajökull glacier falling in Iceland’s capital region.
However, the ash fall is only expected to last for approximately one day, as the wind is forecast to blow in from the northeast in the middle of this week, Morgunbladid reports.
There was no ash fall in the area below the Eyjafjöll mountain range in south Iceland yesterday but last night ash fall picked up again and now the ash cloud stretches from Ásólfsskáli to Sólheimasandur, ruv.is reports.
There is practically no visibility east of Ásólfsskáli. After 6:30 am the ash fall increased significantly at the farm Thorvaldseyri at the foot of the glacier.
A northerly wind direction is forecast for today, so ash fall is predicted south of the glacier, below the Eyjafjöll mountain range and even in the Westman Islands. The orad between Sólheimasandur and the Markarfljót bridge is closed.
Schools in Vík will be closed today—both elementary and play schools. It is very windy in Vík at the moment and ash that has fallen is blowing in all directions. Parents of young children are asked to keep them inside.
Overdrijven is ook een vak.quote:Op maandag 19 april 2010 10:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenlandquote:Antilliaanse regering vast in Nederland
WILLEMSTAD/DEN HAAG - De Antillen zitten, noodgedwongen, al meer dan een week zonder een groot deel van de regering. Als gevolg van het stilliggende vliegverkeer bevinden premier Emily de Jongh-Elhage en de ministers van Justitie (Jacoba), Financiën (De Lannooy), Binnenlandse Zaken (Duncan) en Verkeer en Vervoer (Illidge) zich nog steeds in Nederland.
De delegatie was in Nederland in verband met de behandeling van rijkswetten in de Tweede Kamer over de gewenste ontmanteling van de Antillen, afgelopen week. Als gevolg daarvan zijn er ook verscheidene politici van de Eilandsraden van Curaçao en Sint Maarten en van het parlement van Aruba in Nederland. Ook zij zitten nog vast.
Het kabinet telt nog maar twee andere ministers, namelijk van Economische Zaken (Tsjin Asjoe) en Onderwijs/Volksgezondheid (Leeflang). De twee zijn niet in Nederland.
Een werkbezoek van demissionair staatssecretaris Ank Bijleveld (Koninkrijksrelaties) aan de Antillen, dat stond gepland van 16-22 april, is zondag officieel afgelast. Ook minister Eimert van Middelkoop (Defensie) had nu op de Antillen moeten zitten voor een werkbezoek aan de krijgsmachteenheden die daar actief zijn. Maar ook die reis ging niet door. Mogelijk gaat hij er later deze week alsnog heen, aldus Defensie.
Dat kan best eens waar zijn. Maar in dergelijke gevallen moet je toch het zekere voor het onzekere nemen. Als nu een vliegtuig neerstort dan kun je die maatschappij wel opdoeken.quote:Op maandag 19 april 2010 10:59 schreef stbabylon het volgende:
Wedden dat over een paar maand blijkt dat dit allemaal zwaar overdreven was.
Mooi moment dus voor een onderzoek om vast te stellen vanaf welke concentratie die as gevaarlijk wordt.quote:Op maandag 19 april 2010 10:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die risico's zijn dus helemaal niet bewezen.
Laat Hugu Chavez het maar niet horen...quote:Op maandag 19 april 2010 10:57 schreef freako het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
quote:PRESS UPDATE 10.30 CET: between 8,000-9,000 flights to take place today. On a normal Monday, we would expect 28,000. #euva #ashtag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |