quote:Op zondag 18 april 2010 23:31 schreef superworm het volgende:
[..]
Daarom. Grootste reden waarom ze nu niet vliegen is gevaar. Nou, als passagiers én bemanning aangeven dit gevaar te willen trotseren, dan is er toch niks aan het handje?
Dat dus. Ik weet dat het nogal overdreven gesteld is, maar dat is in feite wel waar het op neer komt. Er zijn meer risico's aan verbonden.quote:Op zondag 18 april 2010 23:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik wil niet zo'n ding op mijn kop krijgen.
Er is nog nooit een vliegtuig uit de lucht gedondert door vulkaanas. Nog nooit. Europa zit echt zwaar te overdrijven.quote:Op zondag 18 april 2010 23:31 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik wil niet zo'n ding op mijn kop krijgen.
Tot nader order gesloten. Dan valt er toch pas weer wat te melden als dat verandert? En dat is voorlopig nog niet het geval.quote:Op zondag 18 april 2010 23:25 schreef Thomas B. het volgende:
De laatste update op schiphol.nl is van gistermiddag 12.00 uur. Slecht hoor...
In het verleden niet gebeurde ongelukken geven geen garantie voor de toekomst.quote:Op zondag 18 april 2010 23:34 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er is nog nooit een vliegtuig uit de lucht gedondertD(!) door vulkaanas. Nog nooit. Europa zit echt zwaar te overdrijven.
Ach, al zetten ze als update neer dat ze op tijdstip X misschien wat nieuws hebben, dan lijkt het in ieder geval niet alsof de site verlaten is.quote:Op zondag 18 april 2010 23:34 schreef Light het volgende:
[..]
Tot nader order gesloten. Dan valt er toch pas weer wat te melden als dat verandert? En dat is voorlopig nog niet het geval.
Ook buiten Europa worden waarschuwingen voor vulkaanas uitgegeven. En ik neem aan dat ze dan ook om die gebieden heenvliegen, en niet er doorheen.quote:Op zondag 18 april 2010 23:23 schreef stbabylon het volgende:
Verder, buiten Europa doen ze bij lange na niet zo benauwd over vliegen met vulkaanas, waarom wij dan wel weer?
Hoe ver is die vlucht 9 van BA in 1982 eigenlijk naar beneden gekomen voordat ze de motoren weer gestart kregen?quote:
Ben jij echt zo'n bange poepert, dat het complete luchtruim dicht moet, omdat er een zeer minieme kans is dat er een vliegtuig neerstort (verwaarloosbaar, de kans dat het gebeurt door slecht onderhoud is vele malen groter), en dan moet het ook nog eens op jou neerstorten. My God.quote:Op zondag 18 april 2010 23:35 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
In het verleden niet gebeurde ongelukken geven geen garantie voor de toekomst.
Ja, maar ze vliegen wel.quote:Op zondag 18 april 2010 23:37 schreef Light het volgende:
[..]
Ook buiten Europa worden waarschuwingen voor vulkaanas uitgegeven. En ik neem aan dat ze dan ook om die gebieden heenvliegen, en niet er doorheen.
1 vlucht, 28 jaar terug, en die is niet eens neergestort (en vloog praktisch over de vulkaan heen).quote:Op zondag 18 april 2010 23:38 schreef Light het volgende:
[..]
Hoe ver is die vlucht 9 van BA in 1982 eigenlijk naar beneden gekomen voordat ze de motoren weer gestart kregen?
Dat hebben ze eerst wel gedaan. Keurige meldingen dat het luchtruim in ieder geval tot tijdstip X gesloten was. Dan wordt het niet duidelijk overgenomen door andere media, met als gevolg dat half Nederland denkt dat er vanaf tijdstip X weer wordt gevlogen, en dat het dus zaak is om dan op Schiphol te staan.quote:Op zondag 18 april 2010 23:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ach, al zetten ze als update neer dat ze op tijdstip X misschien wat nieuws hebben, dan lijkt het in ieder geval niet alsof de site verlaten is.
Omdat ze er dus omheen kunnen. Da's hier bijna niet te doen, er ligt een aslaag boven bijna heel Europa.quote:
Ok, maar stel; er donderen 2 van die bakken naar beneden met totaal 600 mensen, wie neemt de verantwoordelijkheid voor deze mensenlevens?quote:Op zondag 18 april 2010 23:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ben jij echt zo'n bange poepert, dat het complete luchtruim dicht moet, omdat er een zeer minieme kans is dat er een vliegtuig neerstort (verwaarloosbaar, de kans dat het gebeurt door slecht onderhoud is vele malen groter), en dan moet het ook nog eens op jou neerstorten. My God.
Laat ze maar gewoon vliegen. Ik stap wel in op eigen verantwoordelijkheidquote:Op zondag 18 april 2010 23:44 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ok, maar stel; er donderen 2 van die bakken naar beneden met totaal 600 mensen, wie neemt de verantwoordelijkheid voor deze mensenlevens?
Laat ze maar eerst 'testvluchten' met lege passagierstoestellen over heel Europa (incl aswolken) houden dan de tijd ervoor uittrekken om alles goed te onderzoeken en op 1 lijn te werken, dan mag het van mij wel.
Er zijn wel meer vliegtuigen in de problemen gekomen door vulkaanas hoor. Die BA-vlucht is gewoon bekend, vooral doordat er een docu van gemaakt is. Verder is er, voor zover ik weet, nog nooit een vliegtuig neergestort door vulkaanas.quote:Op zondag 18 april 2010 23:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
1 vlucht, 28 jaar terug, en die is niet eens neergestort (en vloog praktisch over de vulkaan heen).
Dat snap ik. Maar iets meer informatie kan er toch wel vanaf.quote:Op zondag 18 april 2010 23:34 schreef Light het volgende:
[..]
Tot nader order gesloten. Dan valt er toch pas weer wat te melden als dat verandert? En dat is voorlopig nog niet het geval.
Ik weet het, je wilt vliegen, ik gun het je van harte dat je de vlucht zal maken dinsdag en heelhuids aan zal komen.quote:Op zondag 18 april 2010 23:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Laat ze maar gewoon vliegen. Ik stap wel in op eigen verantwoordelijkheid
De vliegmaatschappijen kunnen zich geen misstap permitteren.quote:Op zondag 18 april 2010 23:48 schreef stbabylon het volgende:
Ik vind het gewoon allemaal zwaar overdreven. Met auto's en fietsen komen veeeeeeeeeeeeeele malen meer mensen om, en toch stappen we allemaal gewoon weer op de fiets of in de auto.
Ja, maar een uitbarsting als deze kan wel een paar jaar duren, die paar dagen dat we dan even geen vluchtverkeer hebben om zeker te zijn staan dan totaal niet in verhouding.quote:Op zondag 18 april 2010 23:41 schreef stbabylon het volgende:
[..]
1 vlucht, 28 jaar terug, en die is niet eens neergestort (en vloog praktisch over de vulkaan heen).
De maatschappijen willen wel vliegen anders.quote:Op zondag 18 april 2010 23:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De vliegmaatschappijen kunnen zich geen misstap permitteren.
Er komen heus niet gelijk 2 kisten naar beneden. Het lijkt me prima om gewoon weer te gaan vliegen. Het wordt zwaar overdreven. Er zijn een aantal incidenten geweest in het verleden, maar die kisten vlogen zo'n beetje direct door de aswolk. Het is inmiddels zo uitgewaaid, het kan gewoon bijna geen effect meer hebben. Als passagiers en luchtvaartmaatschappij willen vliegen, zou ik ze lekker laten gaan.quote:Op zondag 18 april 2010 23:44 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ok, maar stel; er donderen 2 van die bakken naar beneden met totaal 600 mensen, wie neemt de verantwoordelijkheid voor deze mensenlevens?
Laat ze maar eerst 'testvluchten' met lege passagierstoestellen over heel Europa (incl aswolken) houden dan de tijd ervoor uittrekken om alles goed te onderzoeken en op 1 lijn te werken, dan mag het van mij wel.
Ja, met eurotekens in hun ogen... Het duurt hen nu wat te lang... Tsja, jammer dan. Er hoeft maar één vliegtuig in problemen te komen en het is feest....quote:Op zondag 18 april 2010 23:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De maatschappijen willen wel vliegen anders.
Er zijn meer dan twee vliegtuigen in de problemen gekomen door vulkaanas hoor.quote:Op maandag 19 april 2010 00:06 schreef Aether het volgende:
Discory Channel heeft ooit een documentaire over één van de twee vliegtuigen die in de problemen kwam gemaakt: .
quote:Op maandag 19 april 2010 01:15 schreef TeenWolf het volgende:
[Peter Hartman] 'De lucht is veilig voor vliegverkeer. Met uitzondering van een band in het noorden tussen IJsland en Rusland.' [/ Peter Hartman]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doneer nu HD camera's voor failliete IJslanders. Die voedselhulp komt later wel.quote:
quote:Op maandag 19 april 2010 01:15 schreef TeenWolf het volgende:
[Peter Hartman] 'De lucht is veilig voor vliegverkeer. Met uitzondering van een band in het noorden tussen IJsland en Rusland.' [/ Peter Hartman]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tja, die liggen dan ook ten noorden van de grote aswolk.quote:Op maandag 19 april 2010 07:20 schreef menesis het volgende:
de vliegvelden in Noorwegen schijnen in elk geval open te zijn tot woensdag
Kreeg een mailtje van Norwegian en deze vluchten staan gepland (en gaan hoogstwaarschijnlijk ook door):quote:Op maandag 19 april 2010 07:20 schreef menesis het volgende:
de vliegvelden in Noorwegen schijnen in elk geval open te zijn tot woensdag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voornamelijk binnenlands en naar Zweden dus.
quote:Op maandag 19 april 2010 01:15 schreef TeenWolf het volgende:
[Peter Hartman] 'De lucht is veilig voor vliegverkeer. Met uitzondering van een band in het noorden tussen IJsland en Rusland.' [/ Peter Hartman]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.dagbladet.no/2(...)ulkan/aske/11337723/quote:Hier is waarom een groot deel van het luchtruim boven Noorwegen te openen zondag. Ash, gemarkeerd met zwart, ontbreken, volgens Meteorolisk Instituut prognoses. De gele en rode is de as die op de grond gevallen. De ringen van Bourgondië is een neerslag. Verwachting Kaart: Meteorologisch Departement
Da's geen vertaling, da's rotzooi... snap jij nu wat er bedoeld wordt?quote:Op maandag 19 april 2010 07:37 schreef menesis het volgende:
[..]
![]()
Maar het kaartje is niet helemaal wat het lijkt (vertaald uit het noors):
[..]
http://www.dagbladet.no/2(...)ulkan/aske/11337723/
Ik welquote:Op maandag 19 april 2010 07:41 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Da's geen vertaling, da's rotzooi... snap jij nu wat er bedoeld wordt?
quote:Luchthaven
Vlieg zonder zorgen. Vlieg met KLM KLM biedt u alle comfort en gemak.
www.klm.com/nl/Luchthaven
Dat zijn gewoon geen bange poeperts. De hele wereld vliegt gewoon door met as in de lucht (ze gaan alleen niet dwars door de wolk heen), wij gooien alles tot 1000km eromheen dicht.quote:Op maandag 19 april 2010 00:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, met eurotekens in hun ogen... Het duurt hen nu wat te lang... Tsja, jammer dan. Er hoeft maar één vliegtuig in problemen te komen en het is feest....
Er waren er toch drie?quote:Op maandag 19 april 2010 08:09 schreef matthijst het volgende:
KLM
Our two cargo aircraft have landed safely in Sharjah and Bangkok. Investigations show no traces of volcanic ash.
66 %quote:Op maandag 19 april 2010 08:54 schreef stbabylon het volgende:
[..]
2 van de 3, toch best redelijke score
(die 3de was ws. nog aan het vliegen)
Ik heb er gisteren op de radar 2 zien vertrekken, naar Bangkok en Taipei. In de media staat dat Bangkok/Taipei een combivlucht was maar ik zag ze toch echt als 2 aparte toestellen weg gaan.quote:Op maandag 19 april 2010 08:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
66 %
Weet iemand waar die derde naartoe ging?
Redelijke survival scorequote:
Nu Nederland nog, kan ik tenminste weer naar huisquote:Op maandag 19 april 2010 09:06 schreef stbabylon het volgende:
Oostenrijk is weer openDat zijn tenminste geen bange poeperts!
quote:latest news
19 april 09:12: Vluchten van en naar Nederland tot maandag 19 april 18:00 uur zijn geannuleerd
misschien toch te gevaarlijk?quote:Op maandag 19 april 2010 09:07 schreef vulli het volgende:
Het derde vliegtuig is niet vertrokken, ook in de persberichten hebben ze het nu over twee toestellen. Waarom weet ik ook niet
Tevens een TPV
Waarschijnlijk logistiek niet meer gelukt. Gisteren zeiden ze gingen proberen om alle drie de vluchten de lucht in te krijgen, maar dat het nog niet zeker was of het allemaal ging lukken.quote:Op maandag 19 april 2010 09:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
misschien toch te gevaarlijk?
quote:Volcanic ash from Iceland is heading for Newfoundland, prompting several airlines to cancel flights to and from St. John's late Sunday. Transport Canada and NAV Canada have informed the St. John's International Airport that there is about a 30 per cent chance the ash will hit St. John's airspace, an airport spokeswoman said.
Heb je niet zoveel aan als de landen rondom Nederland hun luchtruim niet open gooien.quote:Op maandag 19 april 2010 09:13 schreef larry91 het volgende:
[..]
Nu Nederland nog, kan ik tenminste weer naar huisZit nu al weer voor de 4e dag vast in Beijing
vanaf IJsland vertrekken wel een paar vliegtuigjesquote:Op maandag 19 april 2010 09:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Heb je niet zoveel aan als de landen rondom Nederland hun luchtruim niet open gooien.
Er zijn gisteren, leeg, 7 vliegtuigen van de KLM vanuit Dusseldorf terug naar Schiphol gevolgen.quote:Op maandag 19 april 2010 09:36 schreef opgebaarde het volgende:
op het 8 journaal zei die mevrouw Braun (of hoe je het ook schrijft) toch dat er gisteren wel wat vliegtuigen vertrokken waren? Hoe zit dat?
Snapte er niks van en het bleef ook bij dat ene zinnetje, daarna begonnen ze weer over die 3 vrachtvliegtuigen die na 8 uur zouden vertrekken.
Daar heb je gelijk in, maar als een van die landen het nu eens open gooit in(belgie, duitsland, Nederland) dan volgt de rest neem ik aan erg snel.quote:Op maandag 19 april 2010 09:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Heb je niet zoveel aan als de landen rondom Nederland hun luchtruim niet open gooien.
Zwavel ruikt naar rotte eieren.quote:Op maandag 19 april 2010 09:29 schreef Saekerhett het volgende:
Kan trouwens aan mij liggen, maar ik stapte vanochtend de deur uit en het rook fucking ranzig buiten. Geen idee hoe zwavel ruikt, maar dat zou het best eens kunnen zijn
Mijn tweede vlucht, van Heathrow naar O'Hare, is iig al gecancelled, kan het omboeken naar zaterdagquote:Op maandag 19 april 2010 09:47 schreef Nirak het volgende:
de staatssecretaris verkeer van spanje gaf aan dat er kans is dat vanmiddag de helft van de europese vluchten weer kan gaan vliegen. Dat zeggen de beelden van het nos journaal tenminste.. maar of dat dan echt hoopvol is?
Dan heb jij nog geluk. Als ik woensdag niet naar Amsterdam kan vliegen dan wordt dat waarschijnlijk pas begin meiquote:Op maandag 19 april 2010 09:48 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mijn tweede vlucht, van Heathrow naar O'Hare, is iig al gecancelled, kan het omboeken naar zaterdag
Als hij zaterdag ook niet doorgaat, dan wordt mijn eerst volgende kans om deze vakantie te doen over 6 jaar ongeveer...quote:Op maandag 19 april 2010 10:05 schreef larry91 het volgende:
[..]
Dan heb jij nog geluk. Als ik woensdag niet naar Amsterdam kan vliegen dan wordt dat waarschijnlijk pas begin mei
Oei. Dan zitten we er beide niet al te best voorquote:Op maandag 19 april 2010 10:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Als hij zaterdag ook niet doorgaat, dan wordt mijn eerst volgende kans om deze vakantie te doen over 6 jaar ongeveer...
Mja idd, kan me niet voorstellen dat ze het nog veel langer dicht houden. Testvluchten hebben geen problemen en het kost vele miljoenen per dag.quote:Op maandag 19 april 2010 10:26 schreef larry91 het volgende:
[..]
Oei. Dan zitten we er beide niet al te best voorVeel succes er iig mee.
Maar ik geef je een aardige kans zaterdag weer te vliegen. Lijkt me sterk dat ze het nog 5 dagen dichthouden, dan beginnen ook de economische gevolgen zwaar te wegen. Mijn kans lijkt vooralsnog klein.
Als risico's te groot zijn, wordt er niet gevlogen. Economische schade of niet.quote:Op maandag 19 april 2010 10:26 schreef larry91 het volgende:
[..]
Oei. Dan zitten we er beide niet al te best voorVeel succes er iig mee.
Maar ik geef je een aardige kans zaterdag weer te vliegen. Lijkt me sterk dat ze het nog 5 dagen dichthouden, dan beginnen ook de economische gevolgen zwaar te wegen. Mijn kans lijkt vooralsnog klein.
Die risico's zijn dus helemaal niet bewezen.quote:Op maandag 19 april 2010 10:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als risico's te groot zijn, wordt er niet gevlogen. Economische schade of niet.
Niet zo gek he als het om honderden mensenlevens gaat...quote:Op maandag 19 april 2010 10:30 schreef Xiaolong het volgende:
Typisch geval van mensen die geen enig verantwoordelijkheid willen nemen op zich !
Er is ook niet bewezen dat er géén risico's zijn. Alsof er altijd vulkanisch as in het Europese luchtruim hangt...quote:Op maandag 19 april 2010 10:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die risico's zijn dus helemaal niet bewezen.
Nog nooit een mensen leven mee verloren gegaan. Met de auto dagelijks vele tientallen in Nederland alleen al.... tsja...quote:Op maandag 19 april 2010 10:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet zo gek he als het om honderden mensenlevens gaat...
quote:Op maandag 19 april 2010 10:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nog nooit een mensen leven mee verloren gegaan. Met de auto dagelijks vele tientallen in Nederland alleen al.... tsja...
Bange poeperts!
quote:Op maandag 19 april 2010 10:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nog nooit een mensen leven mee verloren gegaan. Met de auto dagelijks vele tientallen in Nederland alleen al.... tsja...
Bange poeperts!
De samenstelling daarvan zal anders zijn, denk ik.quote:Op maandag 19 april 2010 10:47 schreef matthijst het volgende:
Wat doen ze als er van die Saharazand stormen over Europa waaien eigenlijk met vliegverkeer?
quote:Meteorologists have predicted a southeasterly wind direction tomorrow evening, which could result in ash from the volcanic eruption in Eyjafjallajökull glacier falling in Iceland’s capital region.
However, the ash fall is only expected to last for approximately one day, as the wind is forecast to blow in from the northeast in the middle of this week, Morgunbladid reports.
There was no ash fall in the area below the Eyjafjöll mountain range in south Iceland yesterday but last night ash fall picked up again and now the ash cloud stretches from Ásólfsskáli to Sólheimasandur, ruv.is reports.
There is practically no visibility east of Ásólfsskáli. After 6:30 am the ash fall increased significantly at the farm Thorvaldseyri at the foot of the glacier.
A northerly wind direction is forecast for today, so ash fall is predicted south of the glacier, below the Eyjafjöll mountain range and even in the Westman Islands. The orad between Sólheimasandur and the Markarfljót bridge is closed.
Schools in Vík will be closed today—both elementary and play schools. It is very windy in Vík at the moment and ash that has fallen is blowing in all directions. Parents of young children are asked to keep them inside.
Overdrijven is ook een vak.quote:Op maandag 19 april 2010 10:45 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nog nooit een mensen leven mee verloren gegaan. Met de auto dagelijks vele tientallen in Nederland alleen al.... tsja...
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenlandquote:Antilliaanse regering vast in Nederland
WILLEMSTAD/DEN HAAG - De Antillen zitten, noodgedwongen, al meer dan een week zonder een groot deel van de regering. Als gevolg van het stilliggende vliegverkeer bevinden premier Emily de Jongh-Elhage en de ministers van Justitie (Jacoba), Financiën (De Lannooy), Binnenlandse Zaken (Duncan) en Verkeer en Vervoer (Illidge) zich nog steeds in Nederland.
De delegatie was in Nederland in verband met de behandeling van rijkswetten in de Tweede Kamer over de gewenste ontmanteling van de Antillen, afgelopen week. Als gevolg daarvan zijn er ook verscheidene politici van de Eilandsraden van Curaçao en Sint Maarten en van het parlement van Aruba in Nederland. Ook zij zitten nog vast.
Het kabinet telt nog maar twee andere ministers, namelijk van Economische Zaken (Tsjin Asjoe) en Onderwijs/Volksgezondheid (Leeflang). De twee zijn niet in Nederland.
Een werkbezoek van demissionair staatssecretaris Ank Bijleveld (Koninkrijksrelaties) aan de Antillen, dat stond gepland van 16-22 april, is zondag officieel afgelast. Ook minister Eimert van Middelkoop (Defensie) had nu op de Antillen moeten zitten voor een werkbezoek aan de krijgsmachteenheden die daar actief zijn. Maar ook die reis ging niet door. Mogelijk gaat hij er later deze week alsnog heen, aldus Defensie.
Dat kan best eens waar zijn. Maar in dergelijke gevallen moet je toch het zekere voor het onzekere nemen. Als nu een vliegtuig neerstort dan kun je die maatschappij wel opdoeken.quote:Op maandag 19 april 2010 10:59 schreef stbabylon het volgende:
Wedden dat over een paar maand blijkt dat dit allemaal zwaar overdreven was.
Mooi moment dus voor een onderzoek om vast te stellen vanaf welke concentratie die as gevaarlijk wordt.quote:Op maandag 19 april 2010 10:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Die risico's zijn dus helemaal niet bewezen.
Laat Hugu Chavez het maar niet horen...quote:Op maandag 19 april 2010 10:57 schreef freako het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
quote:PRESS UPDATE 10.30 CET: between 8,000-9,000 flights to take place today. On a normal Monday, we would expect 28,000. #euva #ashtag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |