Thanks!quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:26 schreef Asyniur het volgende:
ik heb even namens alle jongensmoeders gevraagd wanneer de voorhuid volledig terug te trekken moet zijn: tegen de pubertijd moet het wel kunnen
tot die tijd is het geen probleem als het niet gaat. zolang de huid geen afwijkingen vertoont (rood, stug, wit etc). en niet forceren met terugtrekken want daarmee veroorzaak je juist problemen.
Poept hij vaak rondom een zelfde tijdstip? Wij hebben de keer dat we zijn wezen zwemmen gewoon de gok genomen en alleen een zwembroekje aan gedaan en dat ging goed. Bovendien ben je ook niet heel lang met een kleine baby in het waterquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:49 schreef happyme28 het volgende:
Even een vraagje: wij gaan volgende maand naar een Landal park met Daan en willen dan ook wel het zwembad bezoeken. Zijn er van die mini-zwemluiers of is een zwembroekje handiger? Wat doe je zo'n kleintje eigenlijk aan
Daan poept momenteel 1x keer per dag best regelmatig (tussen 11 en 1) dus dat zouden we kunnen doen (wachten tot hij gepoept heeft, want hij poept echt altijd MEGA veel waar geen luier tegen bestand isquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:57 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Poept hij vaak rondom een zelfde tijstip? Wij hebben de keer dat we zijn wezen zwemmen gewoon de gok genomen en alleen een zwembroekje aan gedaan en dat ging goed. Bovendien ben je ook niet heel lang met een kleine baby in het water
Er zijn trouwens zwembaden waarbij baby's verplciht zijn een zwemluier te dragen! (Wij zaten op een Landal park en daar was dat overigens niet zo)
volgens mij begint een zwemluier small vanaf 6 kilo(die van Kruidvat) die van Huggies is vanaf 7 kilo
Wolf heeft dat momenteel ook, het komt aan de bovenkant op zn rug de luier uitquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:04 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Daan poept momenteel 1x keer per dag best regelmatig (tussen 11 en 1) dus dat zouden we kunnen doen (wachten tot hij gepoept heeft, want hij poept echt altijd MEGA veel waar geen luier tegen bestand is)
Ik denk dat hij misschien net 6 kilo is volgende maand, dus dat zouden we dan kunnen proberen.
Bedankt! Een zien of er nog mensen met een mini-zwembroek in de aanbieding zijn
Men raadt aan om pas met een kleine te gaan zwemmen als ze hun eerste prikjes hebben gehad en vaak zitten ze dan wel aan die kilo'squote:Op vrijdag 16 april 2010 14:18 schreef mama_papa het volgende:
Even eenvoor Amaranta!
Fijn dat er met zn piemeltje niks was
Gaan die zwemluiers echt pas vanaf 6 Kilo!!Ik wil binnenkort met mn meisje gaan zwemmen!!!
Ik ben net even opnieuw mijn bevallingsverhaal aan het lezen en ik zit gewoon te janken![]()
Nee helaas, na het weekend pas. Apotheek heeft de vloeibare vorm niet in huis, alleen de pilletjes, dus moet hij bestellen en dat komt maandag pas binnen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:00 schreef leonieke het volgende:
Oh happy, ik hoop dat de Zantac zijn werk gaat doenVeel succes! (beginnen jullie er vandaag mee?)
Op 1 april woog hij 4450gr. Hij volgt momenteel de middelste curve.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:33 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Nee helaas, na het weekend pas. Apotheek heeft de vloeibare vorm niet in huis, alleen de pilletjes, dus moet hij bestellen en dat komt maandag pas binnen.
Hoeveel woog hij ook alweer bij de vorige weging Leo?
En dan mogen we eigenlijk nog niet klagen aangezien Thomas al regelmatig doorgeslapen heeft van middernacht tot 7u. Maar gisteren zagen we het eigenlijk al van in de namiddag aankomen: heel slecht drinken, veel wenen, heel vaak krijsen en ophouden als hij met zijn buik op jouw buik ligt. Tjah... dan weet je wel waar je tegenaan zal kijken 's nachts (of het moet wonderbaarlijk opgelost zijn tegen 22uquote:Op vrijdag 16 april 2010 15:43 schreef Brighteyes het volgende:
Wat sneu van die krampjes Leonieke!Zwaar lijkt me, zulke nachten.
Op je site staat 3950 gr?quote:Op donderdag 15 april 2010 20:11 schreef ymme het volgende:
Dat vraag ik mij ook af, wanneer een baby echt groot is
Mart is 60 cm en 5,5 kilo met zes weken. (was met de geboorte 55 cm en 4,5 kilo).
als de stuwing niet heel pijnlijk is liever laten zitten. anders alleen de spanning eraf.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:01 schreef happyme28 het volgende:
Heb de laatste 2 dagen ineens weer stuwing op tijden dat ik de bv al had afgebouwd... bummer. Moet ik dan gewoon de spanning eraf kolven of wat is verstandig? Wil ook niet weer vaker kolven, want dan ben ik bang dat dat juist de productie verhoogt.
Niels ookal! Hier is nog geen tandje te bespeuren helaas.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:42 schreef Twinkly het volgende:
Nou hier misschien toch echt tandjes, of anders een virus. Daarnet had hij een rode wang en hij heeft al de hele dag diarree, alleen geen zure, ik ruik iig niets. Het is wel heel slijmerig.
Wij komen ons over een maandje ook melden in het Rapley-topic. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken want Ivan pakt glazen en kopjes uit mijn handen die hij aan zijn mond zet en hij wil ook op mijn restjes appel bijten.quote:Wij gaat morgen beginnen met bijvoeding via de Rapley methode, leuk!!
Dat viel mij inderdaad ook al opquote:Op vrijdag 16 april 2010 19:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niels ookal! Hier is nog geen tandje te bespeuren helaas.
[..]
Wij komen ons over een maandje ook melden in het Rapley-topic. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat gaat lukken want Ivan pakt glazen en kopjes uit mijn handen die hij aan zijn mond zet en hij wil ook op mijn restjes appel bijten.
Op borstvoeding.com staat dat de Rapley-methode met name voor borstvoedingskindjes een logisch vervolg is op de voeding die ze tot dan toe hebben gehad en de manier waarop ze die hebben gehad. Ik vind het zo jammer dat ze op de site doen alsof het een alles-of-niets-kwestie is. Ivan heeft drie maanden borstvoeding gehad en ik vraag me af of hij daar ook op bepaalde manieren van profiteert, bijv. of zijn kaakmotoriek goed ontwikkeld is (ik heb het idee van wel, maar misschien is die weer achteruit gegaan?) en of hij ook al aan bepaalde smaken gewend is doordat de borstvoeding smaakjes van mijn voedsel heeft doorgegeven.
Ik zal het topic onderspammen met Rapley-foto'squote:Op vrijdag 16 april 2010 19:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben benieuwd hoe het bij Niels gaat en ik hoop dat je dat in het Rapley-topic gaat posten. Dan kan ik de kunst afkijken.Ik heb er al veel over gelezen; ik mag graag goed voorbereid zijn.
ja en eigenlijk wilde ik een lach-filmpje maken, vandaar mijn activiteitenquote:Op vrijdag 16 april 2010 19:46 schreef Twinkly het volgende:
Awwh Florian! Wat geweldig interessant he jongen! hihi hij kijkt er helemaal scheel van![]()
Jaa, zó schattig! En wat heeft 'ie een mooi hoofdje, zeg, met die indringende ogen van hem.quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:46 schreef Twinkly het volgende:
Awwh Florian! Wat geweldig interessant he jongen! hihi hij kijkt er helemaal scheel van![]()
quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:42 schreef freecell het volgende:
claudia: herkenbaar... Alsof fles-rapley geen combi is![]()
We gaan het testen
En iemand hier heeft zijn handen ontdekt
R aat lekkerquote:Op vrijdag 16 april 2010 21:01 schreef Groofsken het volgende:
Freecell, hij heeft ook wel errug grote handjes, of lijkt dat maar
.
R is weer gewogen en gemeten: 7120 gram bij een lengte van 65.9 cm.
En Wolf Poppejans?
beiden geloof ik.quote:Op zaterdag 17 april 2010 08:14 schreef leonieke het volgende:
Heerlijk hé ymme als ze dat doen![]()
Ai freecell, dat lijkt me opnieuw een zware nacht voor jullieWaren het krampjes? Of 'gewoon' niet meer willen slapen?
Mag je niets geven tegen de krampen?quote:
quote:Op vrijdag 16 april 2010 21:01 schreef Groofsken het volgende:
Freecell, hij heeft ook wel errug grote handjes, of lijkt dat maar
.
R is weer gewogen en gemeten: 7120 gram bij een lengte van 65.9 cm.
En Wolf Poppejans?
Wat leuk!quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:42 schreef freecell het volgende:
claudia: herkenbaar... Alsof fles-rapley geen combi is![]()
We gaan het testen
En iemand hier heeft zijn handen ontdekt
ik geloof dat Evie hetzelfde ook heeft gehad. En dat is eindelijk, na een week nu weer wat beter. Ook boos, niet te kalmeren, alleen door haar aan de borst (of de fles) te leggen...quote:Op zaterdag 17 april 2010 12:17 schreef Incantrix het volgende:
Hiero weet ik even niet zo goed hoe het gaat, Stef is al een paar dagen snel boos ofzo, en na een supervrolijke ochtend is ineens niks goed en ging hij me toch ineens gillen..We hebben hem getempt maar dat was goed, hij had geen vieze luier en honger leek het ook niet te zijn, maar hij was zo van streek dat ik hem van ellende toch maar heb aangelegd. Nu is hij rustig, maar ik weet echt niet wat het zodadelijk gaat worden. Kreeg niet wel een sprongetjesmail van dat oei, ik groei-iets, zou dit een sprongetje kunnen zijn? Stef is helemaal geen huiler.. Hij lijkt sinds eergisteren trouwens wel te snappen dat als er ergens geluid is, er daar dan ook iets gebeurt en dan gaat hij die kant op kijken en zoeken wat er is. Sinds eergisteren is hij dus ook drammerig volgens mij.. Sprongetje? Ben zo bang dat hij stiekum doodziek is en dat ik het niet zie ofzo..
Gek ja. En een week kan al heel veel doen in gewicht. R was de afgelopen maand meer dan een kilo aangekomen, dus meer dan 250 gram per weekquote:Op zaterdag 17 april 2010 10:35 schreef Poppejans het volgende:
[..]
wooh die groeit goed! Denk niet dat Wolf hem dat na gaat doen in zowel gewicht als lengte, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee hoor.
Wij zitten bij CB steeds later in de maandmoeten de 26e pas weer
Maar bij zonnespul van de Action vraag ik me altijd af hoe oud dat is, het is toch zo dat je er maar 1 jaar mee kunt doen, en dan de beschermingsfactor niet meer werkt? Of is dat een fabeltje?quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:31 schreef amaranta het volgende:
Zwitsal had/heeft leuke roze creme voor meisjes en blauwe voor jongens.
Je zou eens bij de action kunnen kijken, daar stond die vorig jaar ook, maar dan met Duitse letters ofzo. Stuk goedkoper.
Als die zonnespul zouden hebben is dat fantastisch, maar volgens mij hebben die dat niet in hun verzorgingslijnquote:
Hier ook kindjes die niet tegen Zwitsal kunnen en daarvoor gebruik ik Kruidvat eigen merk. Vorig jaar kwam Kruidvat heel erg goed ui de test van de Consumentenbond dus ik koop sowieso geen duurdere zonnebrand meer http://www.beautynieuws.n(...)eme-Consumentenbond-quote:Op zaterdag 17 april 2010 16:02 schreef Poppejans het volgende:
Had iemand nou een tip v fijne zonnecreme voor een baby die niet tegen Zwitsal kan?
Kijk dat wist ik niet, hartstikke bedankt!quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:19 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Hier ook kindjes die niet tegen Zwitsal kunnen en daarvoor gebruik ik Kruidvat eigen merk. Vorig jaar kwam Kruidvat heel erg goed ui de test van de Consumentenbond dus ik koop sowieso geen duurdere zonnebrand meer http://www.beautynieuws.n(...)eme-Consumentenbond-
Kruidvat heeft ook een sensitive-zonnebrand lijn voor kindjes en anders zou je weleda zonnebrand kunnen proberen?
Dat dus!quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:35 schreef Twinkly het volgende:
Ik heb Zwitsal zonnebrandcreme gekocht en ik gebruik het nu steeds wanneer hij in de zon komt. Maar ik vind het zo stinken! En die geur blijft ook zo hangen!
Nivea ruikt beter inderdaad! Ik zit eraan te denken andere zonnebrandcreme te kopen, iemand behoefte aan een tube Zwitsal?quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:51 schreef WupWup het volgende:
[..]
Dat dus!
Ik zal eens een andere drogist bezoeken, want ze hadden hier alleen maar Zwitsal, maar ik vind Nivea voor mezelf ook altijd fijn. Ze hadden wel zonnebrandsprays, maar dat krijg je toch niet voor elkaar met een kleintje
Vannacht ging onverwacht erg goed, hij werd om 7.15 uur wakker. Daarna geslapen tot 11.30 uur. Hij had iets in te halen dus. Hele dag gezellig geweest, 's middags in de Efteling in de wagen geslapen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 08:07 schreef ymme het volgende:
DJRandall, hoe is het vanacht verder gegaan?
Hopelijk 'kramploos" voor jullie maar vooral ook voor de kleine..
Krampjes zijn stom
quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:56 schreef Poppejans het volgende:
Oh wat zonde dat je niks van de Efteling gezien hebt, ook nergens in geweest? Wij hadden Wolf meegenomen in de oldtimers,Indische Waterlelies,Carnaval Festival en Droomvlucht. Vond ie geweldig!
Leuk!quote:Wolf kan ineens weer meer, zo leuk! Hoofd optillen als hij in de wipper zit doet hij nou heel veel, en op de arm laat hij ook merken door zich op te trekken dat hij niet liggend meer wil, maar hij wil dat ik hem rechtop zet zodat hij alles kan zienhij ''zit'' dus veel op schoot en zn hoofd wiebelt dan ook al niet meer zo.
En als ik hem optrek tot staan op mijn schoot vindt hij ook eindeloos prachtig
ik ben verliefd![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn vraag is inderdaad wat algemeen!quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:43 schreef Incantrix het volgende:
NU, wat wil je erover weten? Ik ben nu twee keer geweest met StefEn wat zijn de tegens mbt babyzwemmen dan?
Ah, ja, dat heb ik ook wel eens horen vallen. Ik ben tot nu toe in een zwembad geweest dat nauwelijks chloor gebruikt (een zoutwaterbad) en aan zijn huidje heb ik eigenlijk niks gemerkt. Ook van zijn oren heeft hij verder geen last gehad voor zover ik na kan gaan en hij vind het volgens mij wel erg leukquote:Op zondag 18 april 2010 08:43 schreef NieuweUser het volgende:
[..]
Mijn vraag is inderdaad wat algemeen!Ik heb ergens op internet gelezen dat het sommigen het afraden ivm grotere kans op oorontsteking en exceem oa. Het lijkt mij namelijk heel erg leuk om te doen.
Wat is jou ervaring dan Incantrix? Vond Stef het leuk?
Bedankt voor je antwoord!quote:Op zondag 18 april 2010 09:04 schreef Incantrix het volgende:
Ah, ja, dat heb ik ook wel eens horen vallen. Ik ben tot nu toe in een zwembad geweest dat nauwelijks chloor gebruikt (een zoutwaterbad) en aan zijn huidje heb ik eigenlijk niks gemerkt. Ook van zijn oren heeft hij verder geen last gehad voor zover ik na kan gaan en hij vind het volgens mij wel erg leukDe eerste keer was echt heel schattig, het water is natuurlijk kouder als een badje en er waren ook allemaal rare geluiden, dus toen ik het water voor het eerst inliep kroop hij half in me
Wel lief dat hij zich dus ook wel beschermd voelde volgens mij, want hij heeft er verder geen kik om gegeven en heeft uiteindelijk de 'les' helemaal meegedaan zonder één keer huilen (zelfs het onder water-gedeelte: ik vond het doodeng, maar hij vond het helemaal ok
). De tweede keer was het héél duidelijk dat hij al wist wat het was: we gingen het water in en hij begon zelfs een beetje mee te spartelen met zijn beentjes en armpjes, dat was ook heel schattig
Bij de les heeft hij ook zitten lachen echt, en wat Stef echt heel leuk vind is dat hij dan naar andere kindjes kan kijken. Dat je een verhoogde kans hebt op eczeem en oorontsteking is enerzijds wel iets om even over na te denken inderdaad, maar anderszijds denk ik dat je ook een grotere kans hebt op allerlei dingen als je je kind bij de opvang brengt, en dat doe je uiteindelijk ook.. Wij vinden het in elk geval erg leuk en zullen er wel mee doorgaan
Overigens moet Stef eens in de twee weken op woensdagochtend naar de fysio, dus we zwemmen nu eens in de twee weken. Dat scheelt misschien ook..
Fijn dat het zo goed gaat!quote:Op zondag 18 april 2010 09:21 schreef Keshet het volgende:
Over drie weekjes! Gisteren was ze 37 weken.
Ik mag nu thuis bevallen.
Ohh wat zielig van die tandjespoep en uitslagquote:Op zondag 18 april 2010 13:32 schreef Claudia_x het volgende:
Je merkt vanzelf wel hoe het gaat. Ik ben op aanraden van Sorbootje Ivan op zijn eigen kamer gaan leggen en hij sliep al meteen veel beter. In het begin vond ik het heel moeilijk, en ik heb nog steeds wel eens dat ik me afvraag wat hij aan het doen is daar. Vannacht werd hij bijvoorbeeld even wakker en viel hij zelf weer in slaap, en ik ben dan toch opgelucht als ik hem 's ochtends weer hoor.
Er staat tegenover dat hij heel blij is met zijn eigen kamertje en hij me 's ochtends met een grote grijns onthaalt. Dat vind ik wel weer heel fantastisch, dat hij zo tevreden is met zijn eigen plekje.
Wij gaan binnenkort experimenteren met 's nachts zonder Puckababy slapen. Het inslapen gaat nu bijna altijd goed. Het lukt hem alleen niet overdag om weer in slaap te vallen als hij wakker wordt. Ik ben benieuwd of hem dat 's nachts wel lukt. We durven het nu nog niet helemaal aan omdat ik het druk heb op het werk, maar ik denk dat we er in mei mee aan de slag gaan (of anders begin juni tijdens onze vakantie in Zuid-Frankrijk).
En hij heeft nog steeds nare tandjespoep en luieruitslag.Gister had hij ineens heel rode, droge wangen.
Voor hij 18 is zal hij er wel mee gestopt zijn tochquote:Op zondag 18 april 2010 13:47 schreef freecell het volgende:
Twink: die nachtvoeding duurt vast niet eeuwig, dus het lijkt me een prima oplossing.
quote:Op zondag 18 april 2010 09:21 schreef Keshet het volgende:
Over drie weekjes! Gisteren was ze 37 weken.
Ik mag nu thuis bevallen.
quote:Op zondag 18 april 2010 13:53 schreef WupWup het volgende:
[..]
Vergeet je bed niet op klossen te zetten dan
Dat hoeft niet zo te zijn. Ik had er niet aan moeten denken om hem meteen ver weg te leggen en ik vond het een dierbare tijd, dat hij naast me lag in de co-sleeper.quote:Op zondag 18 april 2010 14:23 schreef leonieke het volgende:
Ik denk dat uitstel het alleen maar moeilijker maakt.
Het lijkt me heel dierbaar jaquote:Op zondag 18 april 2010 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat hoeft niet zo te zijn. Ik had er niet aan moeten denken om hem meteen ver weg te leggen en ik vond het een dierbare tijd, dat hij naast me lag in de co-sleeper.
Thomas slaapt heel goed in zijn bedje als we er hem in leggen, behalve na een nacht/ochtendvoeding (terwijl we hem pas in bed leggen na de voeding van 23u). Dan moet hij altijd op onze borst in slaap vallen en ligt hij tussen ons in bed. Ik vraag me nog steeds af waarom hij na een voeding niet meer in zijn bed wil (toch niet als hij nog wakker is). Leggen we hem er al slapend in, dan ligt hij daar goed, ook als hij na een half uurtje ofzo opnieuw wakker wordt. Raar mannetjequote:Op zondag 18 april 2010 14:51 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben ook zes weken gestunteld met Fabina in ons bed. HIj sliep erg slecht. Of bij ons op de borst, en dan nog erg slecht en wij lagen ook wakker.
Vanaf het moment dat we hem in zn eigen bed zijn gaan leggen had hij meer rust, en wij. Nu gaat het steeds beter, hij wordt wel wakker 's nachts, maar krijgt pas tegen 5-6 de borst en dat gaat erg goed. Hij slaapt heerlijk in zn eigen bedje. En we merken dat hij echt ontspant daar. Wat dus niet het geval was toen hij tussen ons in sliep.
Wij hebben nog best lang Ivan in onze armen gehad na de vroege avondvoeding, zelfs toen ik alweer aan het werk ging. Ik vond dat heel fijn want zo kon ik nog even van mijn kleine baby genieten als ik uit mijn werk kwam. Op een bepaald moment merkte ik dat hij eraan toe was om ook op dat moment in zijn bed te slapen, en ik was er ook wel aan toe. We hebben het geprobeerd, het ging goed en sindsdien is 19:00 uur zijn vast bedtijd geworden. Dat is eigenlijk helemaal vanzelf gegaan zonder dat we er echt over na hebben gedacht.quote:Op zondag 18 april 2010 14:55 schreef leonieke het volgende:
[..]
Thomas slaapt heel goed in zijn bedje als we er hem in leggen, behalve na een nacht/ochtendvoeding (terwijl we hem pas in bed leggen na de voeding van 23u). Dan moet hij altijd op onze borst in slaap vallen en ligt hij tussen ons in bed. Ik vraag me nog steeds af waarom hij na een voeding niet meer in zijn bed wil (toch niet als hij nog wakker is). Leggen we hem er al slapend in, dan ligt hij daar goed, ook als hij na een half uurtje ofzo opnieuw wakker wordt. Raar mannetje![]()
Ik vind het juist heel erg fijn om Niels zo dicht bij mij te hebben en voor hem was het op dat moment ook het bestequote:Op zondag 18 april 2010 14:23 schreef leonieke het volgende:
Als ik dit zo lees, ben ik al blij dat we na een paar nachten in de zetel te slapen met Thomas in zijn park we onmiddellijk de stap hebben gezet om hem in zijn bedje te leggen. Ik denk dat uitstel het alleen maar moeilijker maakt.
quote:Op zondag 18 april 2010 20:26 schreef WupWup het volgende:
Ervanuit gaande dat Mart gezond is: natuurlijk kan hij naar buiten! Goed blijven opletten dat het niet te koud is door de wind en niet te warm in de zon, goed insmeren en een zonnehoedje op. Een jas zou ik zeker niet doen in dit weer (maar dan heb ik ook een gewatteerde winterjas als referentiekader).
Ik vind de co-sleeper ook heerlijk, zou voorlopig niet anders willen. Zo werd ik gisterochtend wakker gemaakt door een handje wat m'n gezicht aan het aftasten was en zodra ik m'n ogen opendeed begon ze te lachen en te kletsenM'n vriend wil eerdaags nieuw hout gaan halen om een grotere co-sleeper te maken, zodat 'ie weer even meekan. En dan te bedenken dat er nog een (grote) wieg en ledikant werkeloos staan te zijn. Hadden we dat maar bedacht in de zwangerschap
ik had nog een edit voor je aan m'n post geplaktquote:Op zondag 18 april 2010 20:29 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Als het aan mij lag
![]()
Hier wordt ik 's morgens ook gewekt met opgewekt gebabbel een enorme big smile en een handje dat zich uitstrekt naar mijn gezicht![]()
![]()
Lekker uitrusten jij!quote:Op zondag 18 april 2010 21:02 schreef leonieke het volgende:
Ik bedoelde het trouwens niet als kritiek dat jullie baby nog bij jullie slaapt hoor. Het "uitstel maakt het moeilijker" was voor mezelf bedoeld: ik zou het echt moeilijk gevonden hebben om hem in zijn bedje te laten slapen als we hem nog langer (4 nachten in het ziekenhuis + nog een aantal dagen thuis) bij ons hadden gehouden. Ik had nu al een krop in mijn keel toen hij de eerste nacht in zijn bedje moest slapen.
Hier hebben we echt een uitrust/genietdagje achter de rug. Geen bezoek, nergens naartoe geweest, gewoon wij met z'n drietjes lekker thuisHet is vandaag de laatste dag van mijn man zijn vakantie en we wilden het lekker rustig aan doen. Gisteren was een heel drukke dag (in de namiddag mijn zus met haar twee zoontjes op bezoek) en 's avonds nog kraamvisite.
Wat jammer dat er weer een aantal kindjes een regeldagje achter de rug hebben. Ik kan het zelf eigenlijk niet goed inschatten wanneer het nu een regeldag is. Thomas heeft wel weer veel last van krampjesHopelijk wordt het toch een beetje een rustige nacht.
Dat uitrusten is wel goed gelukt. Ik heb nog samen met Thomas liggen dutten in de zetelquote:Op zondag 18 april 2010 21:11 schreef freecell het volgende:
[..]
Lekker uitrusten jij!
Wij hebben Florian meteen in een co-sleeper gedaan, júist omdat het moeilijk is om hem alleen te laten slapen, waarom zou ik dat doen als het tegen mijn gevoel ingaat?![]()
En ook omdat we er dan niet uit hoeven bij krampjes, speentjes-verlies en 'wakker en wil even een aai' situaties
Dat ja, ik zie er ook best tegenop om er straks uit te moetenquote:Op zondag 18 april 2010 21:11 schreef freecell het volgende:
Wij hebben Florian meteen in een co-sleeper gedaan, júist omdat het moeilijk is om hem alleen te laten slapen, waarom zou ik dat doen als het tegen mijn gevoel ingaat?![]()
En ook omdat we er dan niet uit hoeven bij krampjes, speentjes-verlies en 'wakker en wil even een aai' situaties
quote:Op maandag 19 april 2010 08:23 schreef freecell het volgende:
krijsbaby
Alleen stil te krijgen in de draagdoekDat zijn we niet gewend!
Dat is wel lekker jaquote:Op maandag 19 april 2010 08:33 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Gelukkig is hij wel stil in de doek
lol, hij gaat een heavy metal band voor baby's oprichtenquote:Op maandag 19 april 2010 09:58 schreef amaranta het volgende:
Hier ook wat nieuws, na het eten gaat hij grunten ofzo. Hij heeft vanmorgen 3 kwartier liggenn grunten in bed, en nu ligt hij te grunten in de box.
Wel grappig, hij is gewoon bewust aan zn woorden van zn eigen stem/geluid.
Maar Niels die heeft gewoon zn aandacht gevestigd op al kunnen zittenquote:Op maandag 19 april 2010 09:55 schreef Twinkly het volgende:
Arme Leah nog steeds ziekKnap maar snel weer op meisje
![]()
He bah Vlindur! Snel weer beter worden!! Slapen helpt vast![]()
Wolfje!!!!Wat knap!!!
Haha hij kijkt echt zo
waarom is mama zo enthousiast? Nou ja ik doe het nog maar een keer
Dat pyjamaatje <3 Niels rolt nog steeds niet maar hij kan het waarschijnlijk wel, heeft er gewoon geen zin in.
We hebben gisteren alle slaapjes op zijn rug geprobeerd maar hij sliep vrijwel niet, 's avonds heeft mijn man hem maar weer op zijn buik gelegd want hij was echt zielig zo oververmoeid was hij. En net kon hij weer niet slapen en heb ik hem toch maar weer op zijn buik gelegd. Vannacht heeft hij gewoon weer in de co-sleeper geslapen (op zijn rug lukt daar wel) want ik wil echt dat hij eerst goed op zijn rug kan slapen voor ik hem alleen in zijn kamer laat 's nachts.
Klinkt zeer bekend! Haha die Fabianquote:Op maandag 19 april 2010 10:01 schreef Twinkly het volgende:
[..]
lol, hij gaat een heavy metal band voor baby's oprichten [ afbeelding ] Niels komt wel gitaar spelen
Harry dan voor drum of 2e gitaarquote:Op maandag 19 april 2010 10:06 schreef amaranta het volgende:
Vet Fokbabymetalband
Binnenkort dan repetitie-meet
quote:Op maandag 19 april 2010 10:01 schreef Twinkly het volgende:
lol, hij gaat een heavy metal band voor baby's oprichten [ afbeelding ] Niels komt wel gitaar spelen
Geen band zonder (achtergrond-) zangeres voor de klasieke touch... dus bij deze meld ik Minke ook aanquote:
Ik vind het wel meevallen. Hier zitten we nog heel lang met de kraambezoeken. Omdatquote:Op maandag 19 april 2010 11:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
Fijn dat het zo goed gaat met Laura SIndell!Lekker genieten dus!
Wolf rolt!!!![]()
![]()
Super poppejans! ben je dan ook zo heerlijk trots? ik ben zoooo ontzettend trots als Evie weer wat nieuws kan... (en tja alle kindjes doen dat en kunnen dat, maar als je eigen ineens iets doet.... *smelt*
*
ahhhh Freecell; hoe gaat het nu met je kleine man? nog steeds lekker dicht bij mama in de doek?
aaaaaah Vlindur; ben je ook al ziek meid? wat enorm vervelend! heel veel beterschap en ik hoop dat je kleine mannetje niet ziek wordt...
en een dikke knuffel voor Leah en lily![]()
en @Octo; vervelend dat het poepen bij Daan niet zo makkelijk gaat. Maar elke dag poepen is geen must toch? Evie poept soms ook een paar dagen niet en loost dan in een keer een heleboel![]()
zo mijn kolfpauze zit dr weer op![]()
werken gaat wel redelijk gelukkig.
Vanavond krijgen we nog kraambezoekbeetje laat he?
Dan heeft ze die slaap nodig gehad. Hopelijk gaat het vannacht weer beter met jullie meisje en het slapen.quote:Op maandag 19 april 2010 11:40 schreef Marlinde het volgende:
Goedemorgen lieve mama's,
Ik kom alleen even snel zeggen dat ik om 03:00 naar bed kon gaan, om 5 uur weer wakker werd van een huilende Tessa en die ons heeft laten slapen tot 11:00!!!!!!!!!!!!!!!!!Schandalig! Ze had al 2 flessen op moeten hebben, maar normaal word ze altijd zelf wel wakker
![]()
Ga zo maar eens douchenOm 3 uur naar de manueel therapeut, ben best zenuwachtig, hoop niet dat zij/hij Tessa pijn gaat doen
Ik heb even verder geen puf om te reageren hoor, maar bedankt voor jullie lieve reacties!
Tja, anders zitten we er over 2 jaar nog aan vast.quote:Op maandag 19 april 2010 12:05 schreef leonieke het volgende:
Elke zaterdagavond en zondagnamiddag kraambezoek zou ik niet zien zitten, ymmeZelfs niet als ze allemaal cadeaus meebrengen
![]()
Van de aangifte wel, die heb ik op pc gemaakt, maar het bouwplan moet het originele zijn met de zegel van het gemeentebestuur. Een kopie aanvaarden ze niet. Geen ontvangstbevestiging omdat we die zelf in de brievenbus van het BTW-kantoor hebben gestoken (dom natuurlijk, maar wie denkt nu dat het daar nog zal verloren gaanquote:Op maandag 19 april 2010 12:49 schreef Incantrix het volgende:
BJ, wij hadden gisteren en vorige week ook nog steeds kraamvisite hoor
En Leo, heb je geen kopietjes meer? En krijg je bij het inleveren geen ontvangstbevestiging? Bluh, lekker dagje zo ja..
Denk dat je het aan mij gericht hebt (aangezien Octo geen Daan heeftquote:Op maandag 19 april 2010 11:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
en @Octo; vervelend dat het poepen bij Daan niet zo makkelijk gaat. Maar elke dag poepen is geen must toch? Evie poept soms ook een paar dagen niet en loost dan in een keer een heleboel![]()
quote:Op maandag 19 april 2010 13:09 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Denk dat je het aan mij gericht hebt (aangezien Octo geen Daan heeften volgens mij ook geen poep-'probleem'.
Maar hij hoeft van mij ook niet te poepen, alleen vind ik het zo sneu dat hij wel de hele dag aan het persen is en daar flink last van heeft. Ik hoopte op een manier dat het voor hem wat minder zwaar is. Maar het zal niet eeuwig zo blijven dus hopenlijk veranderd het snel voor hem.
Nog een keer verlengen gaat denk ik niet lukkenquote:Op maandag 19 april 2010 13:58 schreef freecell het volgende:
Asy: verleng de klossen gewoon nog een keer joh! Of maak de wieg lager? Of bouw een co-sleeper
quote:Op maandag 19 april 2010 15:14 schreef Asyniur het volgende:
mijn baby heeft zojuist op een potje geplast!
elimination communicationquote:Op maandag 19 april 2010 15:25 schreef Twinkly het volgende:
[..]
![]()
geweldig!! Ga je die methode doen waarbij je "shhh" zegt? (hoe heet dat ook alweer?)
Ja, het was vrij duidelijk he.. Ik ben blij dat ik overstap hoor, dat gehannes van hem trok ik inderdaad niet meer. Elke keer drama.. Toen ik net mama werd was ik echt van plan om het minstens een halfjaar vol te houden, maar Rienk is vanaf het begin een moeilijke drinker geweest, kwam natuurlijk ook door het tongriempje. Nu we de flessen van Sorbootje hadden geleend besloot ik de brede Difrax weer eens te proberen en die nam hij super goed! Dus de keuze was snel gemaakt. Het was klaar. Het is goed zo. Ik zit nu nog op 2 bv's perdag en soms kolf ik wat af, maar vandaag heb ik amper nog stuwing. Deze week geef ik nog bv er bij en volgende week is het definitief gedaan. Ik zit hier verdorie gewoon met tranen in mn ogenquote:Op maandag 19 april 2010 15:53 schreef DaviniaHR het volgende:
bijna vergeten, maar ff eenvoor vlindur die over is/gaat op kv. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant, je was zo duidelijk dat je het eigenlijk niet trok, maar dat het niet anders kon omdat rienk de fles weigerde. toen rienk wel uit de fles ging drinken, schoot het me idd door mn hoofd, hoe lang zou ze nog bv geven? naja, geniet van je vrijheid en hopelijk ben je snel van de stuwing af!
Wat goed van Wolf!quote:Op maandag 19 april 2010 09:44 schreef Poppejans het volgende:
Rollen maarrrr!
[ link | afbeelding ]
Hij heeft het helemaal door, beetje naar een zijkant gaan hangen en gaan met die banaan!
nu effe van iedereen bijlezen iig zag ik al vluchtig dat de mama van Tessa nu Marlinde heet![]()
en beterschap v een zieke Vlindur
Ja, dat doet Ivan ook! Dit weekeinde dacht ik heel even dat hij zelfs iets vooruit was gekomen. Maar bij twijfel telt het niet.quote:Op maandag 19 april 2010 13:15 schreef Twinkly het volgende:
Ik had net Niels in bad gedaan (2 keer want hij poepte erin!) en ik wilde hem bij het afdrogen op zijn buik leggen gaat hij in kruiphouding zitten en van voor naar achter wiebelenHij doet het al een tijdje in bed, dan heeft hij een slaapzak aan waaraan hij zich kan afzetten (denk ik?).
quote:Op maandag 19 april 2010 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat doet Ivan ook! Dit weekeinde dacht ik heel even dat hij zelfs iets vooruit was gekomen. Maar bij twijfel telt het niet.
Hé grappig, Emma probeerde gisteren ook naar d'r speen te kruipen / tijgeren. Ze kwam niet echt vooruit, maar het was wel grappig om te zien. En zitten? Check! Niks zo leuk als zelluf doenquote:Op maandag 19 april 2010 17:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat doet Ivan ook! Dit weekeinde dacht ik heel even dat hij zelfs iets vooruit was gekomen. Maar bij twijfel telt het niet.
En Ivan heeft ook gezeten!(Zie fototopic.)
Woah die is snel! Nu al zitten!quote:Op maandag 19 april 2010 17:11 schreef WupWup het volgende:
[..]
Hé grappig, Emma probeerde gisteren ook naar d'r speen te kruipen / tijgeren. Ze kwam niet echt vooruit, maar het was wel grappig om te zien. En zitten? Check! Niks zo leuk als zelluf doenStaan is momenteel ook de bom overigens... Waar is m'n baby
Wat zijn onze baby's toch knap! Niels slaat rollen gewoon over; hij vindt het vast onzin.quote:Op maandag 19 april 2010 17:04 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Wat leuk!
Vorige week ging Niels wel achteruithij tijgerde zo het speelkleed af. Ik heb er een filmpje van, zal ik eens uploaden.
Ik vind de eerste periode te erg overschaduwd door die kl*tekrampen. Vanaf de eerste nacht tot een paar weken terug zijn we non stop bezig geweest met het leven dragelijk maken voor Emma en voor onszelf. Het was gewoon zwaar en niet leuk en nu het wel leuk is, is gelijk het 'baby' er vanaf. En dat vind ik heel, heel jammer.quote:Op maandag 19 april 2010 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
Echt bizar snel, WupWup!
Ik herken je gevoel. Gek genoeg dacht ik altijd dat ik Ivan steeds leuker zou vinden naarmate hij ouder zou worden. Nu merk ik dat dat niet helemaal het geval is. Natuurlijk vind ik het knap dat hij steeds meer kan en geniet ik van alle verworvenheden, maar ik vond het kleine baby'tje dat nog niks kon leuker dan ik tevoren had kunnen verwachten. Ik vind nu ook ineens de gedachte moeilijk dat ik dit allemaal maar één keer mee kan maken. Waar ik mezelf altijd een moeder van één kindje vond raak ik er steeds meer van overtuigd dat een tweede fantastisch zou zijn.
Ik wilde juist aangeven dat ik dat niet zo zeker weet. Wij hadden wel altijd het idee dat we één kind prima vonden. Ik moet in verband met een tromboserisico tijdens de zwangerschap bloedverdunners spuiten en hoewel het risico op een nieuwe longembolie verwaarloosbaar is vind ik dat toch niet niks. Ook ben ik heel opgelucht dat het met Ivan allemaal goed is gegaan; de bevalling was heel zwaar, hij is gezond, hij is een makkelijke baby. Nog een baby zou voelen als het lot tarten, zeg maar. En ik vond zwanger zijn vreselijk en zwaar. Ook ben ik blij dat ik min of meer ongeschonden uit de strijd ben gekomen en zou ik graag mijn oude lichaam terugkrijgen. Tot slot lijkt een enkel kindje ons veel praktischer, gezien het leven dat we (in de stad) leiden.quote:Op maandag 19 april 2010 18:23 schreef WupWup het volgende:
Mag ik vragen waarom je zo zeker weet dat het bij 1 blijft?
quote:Op maandag 19 april 2010 20:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wilde juist aangeven dat ik dat niet zo zeker weet. Wij hadden wel altijd het idee dat we één kind prima vonden. Ik moet in verband met een tromboserisico tijdens de zwangerschap bloedverdunners spuiten en hoewel het risico op een nieuwe longembolie verwaarloosbaar is vind ik dat toch niet niks. Ook ben ik heel opgelucht dat het met Ivan allemaal goed is gegaan; de bevalling was heel zwaar, hij is gezond, hij is een makkelijke baby. Nog een baby zou voelen als het lot tarten, zeg maar. En ik vond zwanger zijn vreselijk en zwaar. Ook ben ik blij dat ik min of meer ongeschonden uit de strijd ben gekomen en zou ik graag mijn oude lichaam terugkrijgen. Tot slot lijkt een enkel kindje ons veel praktischer, gezien het leven dat we (in de stad) leiden.
Maar nu lijken al die overwegingen ineens niet meer zo belangrijk. Ik zie steeds meer een gezinnetje voor me met een broertje of zusje voor Ivan.
ik ga echt niet harry in zijn blote bips leggen de hele dagquote:Op maandag 19 april 2010 19:30 schreef Poppejans het volgende:
Asy aan de zindelijkheidstrainingken je die docu? ooit eens wat van gezien op tv, maar dat ging echt vaak fout zei die vrouw zelf, en je zag die baby ook door de poep kruipen
![]()
Dat luiervrije/loze is niet aan mij besteed geloof ik, al poept hij wel altijd al rond hetzelfde tijdstip![]()
zomers zou ik het wel doen trouwens, lekker een tijdje met blote billetjes in de tuin ofzo
De heavybaby metalband klinkt al goed
Maar ze voelen dan zo gigantisch leeg aan en ik heb ook niet het gevoel dat er nog iets uitkomt of ik hoor Thomas niet meer slikken. Daarom dat ik dacht dat ze leeg waren (en dat ik mijn borsten dus eventjes terug wou laten vol lopen)quote:Op maandag 19 april 2010 20:52 schreef amaranta het volgende:
Je borsten kunnen niet leeg zijn Leonieke. Dat vult gelijk weer aan. Maak je daar maar geen zorgen om hoor
Die blijft gewoon zich 'vullen'. Een borst maakt continu melk. Gewoon blijven aanleggen dus.quote:Op maandag 19 april 2010 21:49 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar ze voelen dan zo gigantisch leeg aan en ik heb ook niet het gevoel dat er nog iets uitkomt of ik hoor Thomas niet meer slikken. Daarom dat ik dacht dat ze leeg waren (en dat ik mijn borsten dus eventjes terug wou laten vol lopen)![]()
Vult een borst zichzelf dan zo vlug op?
Wat leuk. Dat kan heel goed hoorquote:Op dinsdag 20 april 2010 08:59 schreef leonieke het volgende:
Misschien heb ik het me wel ingebeeld (hoogstwaarschijnlijk zelfs) maar ik dacht vanochtend echt een glimlach te zien op Thomas zijn gezichtje toen ik aan zijn bedje stond
En als ik het gewoon toeval was, kan het me ook niets schelen, zijn glimlach doet een mens helemaal opfleuren
![]()
En borsten vullen zich dus constant op... handig om te weten
Nou ja, dat is dus ook voor ons het punt geweest... als ze slaapt, dan maar boven in haar bedje, net zo makkelijk. En sinds een paar dagen is ze ''s ochtends wat vroeger wakker waardoor haar laatste flesje rond 8 uur uitkwam en dan kan ze dus na die fles lekker in slaap vallen en naar bed.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
aaaaaah leo; een lachen Thomas! wat heeeeeerlijk!![]()
![]()
![]()
fijn gevoel is dat...
@lijnloos; wat lekker dat jullie ritme zo geleidelijk aan veranderd. Ik wil ook gaan proberen Evie eerder savonds al in dr bedje te leggen... ze valt vrij regelmatig rond 21 uur ofzo in slaap (in de box of op het voedingskussen) en dan krijgt ze rond 23-24 uur pas weer een flesje...
eigenlijk zou ik dr dan best in bed kunnen leggen...
quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:36 schreef Asyniur het volgende:
Leonie, leuk hè? Nou ga je het steeds vaker zien
Let ook maar eens op na het voeden, als hij zijn buikje lekker vol heeft en tevreden is. Gewoon tegen hem gaan babbelen. Wedden dat hij gaat lachen?
En vanmorgen heeft Harry geplast op de wc en gepoept op het potje. Echt het is zo grappig hoe je hem ziet meewerken. Als hij niet hoeft of als hij klaar is, dan kromt hij zijn rug en gaat miemelen. Terwijl als hij wel nog moet hij best een paar minuten kan blijven 'hangen' in plas/poephouding zonder dat ik commentaar krijg
Ik ga mijn man van de week vragen of hij er een filmpje en/of foto's van wil maken
gewoon boven een potje houden als je het ziet aankomen!quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:40 schreef Twinkly het volgende:
[..]Wow
!!
Niels strekt vaak zijn beentjes voor en nadat hij gaat plassen. Als hij gaat poepen wordt hij stil, zet zijn blik op oneindig en zegt vaak "nngggg"
Hij heeft echt last van het doorkomen van tandjes (??) Vannacht weer heel moeilijk geslapen.
Na het eten deed hij het soms al. Maar dat zal vandaag niet het geval zijnquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:36 schreef Asyniur het volgende:
Leonie, leuk hè? Nou ga je het steeds vaker zien
Let ook maar eens op na het voeden, als hij zijn buikje lekker vol heeft en tevreden is. Gewoon tegen hem gaan babbelen. Wedden dat hij gaat lachen?
En vanmorgen heeft Harry geplast op de wc en gepoept op het potje. Echt het is zo grappig hoe je hem ziet meewerken. Als hij niet hoeft of als hij klaar is, dan kromt hij zijn rug en gaat miemelen. Terwijl als hij wel nog moet hij best een paar minuten kan blijven 'hangen' in plas/poephouding zonder dat ik commentaar krijg
Ik ga mijn man van de week vragen of hij er een filmpje en/of foto's van wil maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tessa slaapt nu eindelijk, dus nog geen tijd voor mezelf, maar het huis doen...![]()
Bah, voel me rot en ellendig en heb zin om te huilen
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
ow en dat huishouden ligt er straks (en morgen) ook nog welquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:46 schreef Marlinde het volgende:
Tessa slaapt nu eindelijk, dus nog geen tijd voor mezelf, maar het huis doen...![]()
Bah, voel me rot en ellendig en heb zin om te huilen
ja dat zeg je als ik net alles door de plee heb gespoeld!quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:23 schreef Vlindur het volgende:
Asy,Harry al een beetje op de pot zetten
Ben echt wel benieuwd naar bewijs materiaal!
quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:27 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ja dat zeg je als ik net alles door de plee heb gespoeld!
fijn dat je beter bent!
Het zit je inderdaad niet mee. Ik heb zelf jaren een spiraal gehad en dat is best even pijnlijk de eerste dagen, maar zoals jij het beschrijft lijkt me niet okay. En dan ook nog een meisje wat niet happy is, dan voel je je inderdaad gewoon k#t. Ga maar lekker niks doen en even huilen wil ook wel eens helpen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:43 schreef Marlinde het volgende:
Jullie zijn zo lief!!!
Ik voel me zo klote, heb zo'n buikpijn en Tessa is zo erg aan het huilen ze heeft ook zo'n pijn. Bahbahbah
Ander ziekenhuis zou ik heel graag willen, maar die zit een heel stuk verder weg en dat is haast niet haalbaar, zeker niet nu ik zo vaak naar het ziekenhuis nog moet voor én Tessa én mij
Sorry lieve meiden dat ik niet op jullie reageer, maar manlief is ook werken, maar ik moet het gewoon even kwijt
Ik ga inderdaad het huis even laten zitten en even op de bank zitten film kijken/internetten en niksen
Na een uurtje slapen op mijn buik heeft hij nu 3 minuten gedronkenquote:Op dinsdag 20 april 2010 12:18 schreef Asyniur het volgende:
Leonie, gewoon steeds blijven aanleggen als hij wat drinken wil. leg voor jezelf eten/drinken/boek/laptop in de buurt en dan maar zitten blijven tot manlief thuis komt en je eindelijk kan plassen/douchen/etc
Wat grappig ditquote:Op dinsdag 20 april 2010 12:18 schreef Asyniur het volgende:
het is ook niet echt zindelijkheidstraining. het is meer het niet ónzindelijk maken van je kind
hij geeft aan dat ie moet plassen/poepen en ik hou hem boven een potje of wc. hij gaat niet zelf naar de wc en hij houdt het ook niet op totdat ik hem ergens boven hou.
ik had ook niet verwacht dat ik zo enthousiast zou zijn erover. en het is ook veel makkelijker om te doen dan ik dacht! en het scheelt dus in luiers. zelfs mijn man is enthousiast!
Hét bewijs!quote:
Nee joh, er staat een 5 dagen oude baby op Youtube!quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:21 schreef lily het volgende:
Wat grappig dit
Harry gaat voor een vermelding in het Guinness book of records
quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:28 schreef Asyniur het volgende:
Nee joh, er staat een 5 dagen oude baby op Youtube!
Dus je weet het zelf helemaal niet?quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:29 schreef Marlinde het volgende:
Lily: Dat is het hem dus juist, de apotheek mevrouw zei dat ik het aan de gyn moest vragen. Zij pakt alleen de medicijnen zei ze
quote:Op dinsdag 20 april 2010 13:31 schreef freecell het volgende:
Asy, ik vind het grappig
Heb er zelf de tijd niet voor met nog zo'n gozertje, maar het is wel leuk
Al poept Florian eigenlijk alleen op het aankleedkussen....
grote zussen die alles in de box/wandelwagen/bed/waardebabydanookis gooienquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:03 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]lekker handig
asy, ik ben aan het eten!
hoe ga je dat doen op het kdv? daar hebben ze niet zoveel tijd hiervoor...
marlinde, wat een ellende zo, zeg! kan je huisarts je niet helpen met de spiraal? ik ben het metde rest eens, morgen komt het huishouden wel weer, vandaag lekker rustig aan doen, en je het jezelf en tessa optimaal comfortabel maken.
grote broers zijn leuk! vooral broers met een luide stem
Aviva slaapt!
Aviva ogen dicht!
Baby slaapt!
...
Aviva wakker!
Aviva ogen open!
Daarom stond het ook onder een linkje! Je hebt zelf geklikt nieuwsgierig aagje!quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:03 schreef DaviniaHR het volgende:
asy, ik ben aan het eten!
hoe ga je dat doen op het kdv? daar hebben ze niet zoveel tijd hiervoor...
En zo zijn er twee neefjes op bezoek gekomen afgelopen weekendquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
grote zussen die alles in de box/wandelwagen/bed/waardebabydanookis gooien
een knuffel, of een houten bakje voor de baby![]()
Is dan weer wel goed voor de conditiequote:Op dinsdag 20 april 2010 16:42 schreef freecell het volgende:
Leonieke, klinkt bekend. geen idee waarom het zo werkt, maar het werkt zo
Ik vond dit al een raar verhaal.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:43 schreef Marlinde het volgende:
Davinia: Het spiraaltje moet nog blijven zitten omdat anders mn baarmoeder gaat vastkleven en ik dan niet tot bijna niet meer zwanger kan worden.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vond dit al een raar verhaal.(Ja, die kans van verkleven bestaat en wordt groter naarmate je meer curetages gehad hebt, maar na de 3e curetage is er tegen mijn nog niemand over een spiraaltje begonnen hoor!
) Zeker omdat je al eens eerder problemen met een spiraaltje hebt gehad. Heeft dit een reden in jouw speciale geval of is dit volgens jouw gyn de normale procedure na een curetage??? In het laatste geval: overstappen naar een ander ziekenhuis.
![]()
Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de huisarts, naar je huisarts gaan, hem alles uitleggen, vertellen dat je nog steeds bloedt en buikpijn hebt en hem ertussen zetten. Laat hij er maar druk achter zetten bij die gyn of je doorverwijzen naar iemand waar je wel vertrouwen in hebt. Er was je toch ook duidelijk verteld dat je nog maximaal een week kon bloeden? Nou, die termijn is verstreken, ze gaan maar eens kijken waar dat aan ligt?Wat ze eventueel verprutst hebben?
![]()
En dan die medicijnen... Waarom???Versterkt mijn vermoeden dat ze iets verprutst hebben daarbinnen. En met die tekst op de bijsluiter zou ik het ook niet zomaar klakkeloos slikken.
En dan die MUTS bij de apotheek zeg... als ze het zelf niet weet kan ze het a) aan een collega vragen die wel verstand van zaken heeft, b) de almanak erbij pakken en c) de lettertjes op het doosje 1 voor 1 overtypen op haar pc... !
Een arts heeft verstand van de kwaal, de apotheek van het medicijn, zo heb ik het geleerd.
Sjongejonge... zit me hier een partij op te fokken.Voor jezelf opkomen hoor, het is JOUW lichaam en zo'n babyhuisje, daar heb je er maar 1 van.
Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld....!
Speen (3) gaan gebruiken misschien dat het daar wel beter doorheen gaat, maar ook niet te snel.quote:Op woensdag 21 april 2010 07:12 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen!
Van dat spiraaltje was ik ook al verbaasd over. Ik ken verschillende mensen die gecureteerd zijn en die hebben geen van allen een spiraaltje
Hier even gemiep met de fles... avent flesvoedingsbaby's met jbpm, welke speen gebruiken jullieWant hier wil het -ineens- niet meer door de speen (2)
Ik heb zelf ff geprobeerd en kreeg het er ook niet uit. Even uitgekookt en dat hielp precies 1 voeding
Ik ben niet meer of minder jbpm gaan gebruiken? Ik heb nu even zo'n 1-2-3 speen en dat gaat prima, maar wel érg snel, dus ook meer spugen.... iemand tips?
Speen 3 (iets minder, maar toch) heeft hetzelfde probleem. Soms gaat het goed (vlak na uitkoken)daarna weer mis.quote:Op woensdag 21 april 2010 07:25 schreef ymme het volgende:
[..]
Speen (3) gaan gebruiken misschien dat het daar wel beter doorheen gaat, maar ook niet te snel.
Succes met het vinden van de juiste speen.
Niet? Ontaarde moeder...quote:Op woensdag 21 april 2010 08:36 schreef freecell het volgende:
[..]
Speen 3 (iets minder, maar toch) heeft hetzelfde probleem. Soms gaat het goed (vlak na uitkoken)daarna weer mis.
En je beantwoordt je eigen vraag al in je bericht over jbpm
En ik ga geen 6x op een dag spenen uitkoken
quote:Op woensdag 21 april 2010 10:17 schreef Rubey het volgende:
Happy, L. ging ook kokhalzen van de Zantac. Als het niet snel beter wordt gewoon om Nexium vragen hoor, dat is hier in het ziekenhuis de standaard. Als ik met het kommetje en lepeltje aan kom wordt ze helemaal enthousiast, ze vindt het gewoon lekker, net als Niels van Twikly volgens mij.
Dan hebben we een andere ervaring, haha. Nee, ze zullen je inderdaad niet wegsturen als er echt iets aan de hand is, maar als er vrijdag pas om 3 uurplek is, dan kan je niets meer, zeg maar. Even bloedprikken wordt dan al lastig. En op een of andere manier zijn de vrijdag altijd voller dan andere dagen. Maargoed, mijn ervaring dusquote:Op woensdag 21 april 2010 12:00 schreef Pvoesss het volgende:
Dat valt vaak wel mee hoor pyttpytt als het nodig is kunnen ze je op alle dagen helpen.
En dit doen ze ook is mijn ervaring.
Ik zou ook eerder gaan maar dan niet om de reden van artsen of onderzoek.
Ik herken het probleem ook! Zelfs toen ik er minder jbpm in deed bleef het. Ik dacht eigenlijk aan de jbpm lag, want het is nu ook een andere verpakking. Ben dus overgestapt naar I-II-III speen van Difrax. En ik gebruik echt maar 2,5 schep op 150 ml....quote:Op woensdag 21 april 2010 07:12 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen!
Van dat spiraaltje was ik ook al verbaasd over. Ik ken verschillende mensen die gecureteerd zijn en die hebben geen van allen een spiraaltje
Hier even gemiep met de fles... avent flesvoedingsbaby's met jbpm, welke speen gebruiken jullieWant hier wil het -ineens- niet meer door de speen (2)
Ik heb zelf ff geprobeerd en kreeg het er ook niet uit. Even uitgekookt en dat hielp precies 1 voeding
Ik ben niet meer of minder jbpm gaan gebruiken? Ik heb nu even zo'n 1-2-3 speen en dat gaat prima, maar wel érg snel, dus ook meer spugen.... iemand tips?
Tssss, wonderbaarlijke nacht gehad! We hebben Lucas vannacht een paar keer moeten troosten, maar hij is wel in zijn eigen bed blijven liggen. We willen ook af van de gewoonte dat hij elke nacht bij ons in bed eindigt. Gelukkig ging dat goed en moesten we hem om 8 uurquote:Op woensdag 21 april 2010 07:50 schreef Lijnloos het volgende:
DJR, fijn dat de nieuwe voeding Lucas wat kan helpen. Envoor de prikjes-perikelen die je niet hebt gehad schijnbaar... hoe ging het vannacht, nog goed geslapen?
Mart slaapt toch al best goed door? Waarom zou je er dan nog iets aan toevoegen?quote:Op woensdag 21 april 2010 07:16 schreef ymme het volgende:
Vanaf welke leeftijd mag je jbpm gaan gebruiken?
Heb wel eens gelezen, dat dit voor de nacht nog wel eens wilt hebben (Mart slaapt met hongerige voeding tot 06:00 uur ongeveer, gewone voeding 04:00). Maar kreeg de tip van een vriendin dat jbpm ook goed is voor de nacht. Maar mart is nog maar 7 weken, en weet dus niet of dit al mag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |