abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80483520
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:14 schreef Asyniur het volgende:
mijn baby heeft zojuist op een potje geplast!
geweldig!! Ga je die methode doen waarbij je "shhh" zegt? (hoe heet dat ook alweer?)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 19 april 2010 @ 15:43:59 #206
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80484234
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:25 schreef Twinkly het volgende:

[..]

geweldig!! Ga je die methode doen waarbij je "shhh" zegt? (hoe heet dat ook alweer?)
elimination communication
ik ga eens kijken hoe ver we komen. in elk geval met signalen en waarschijnlijk ook een geluidje ja.
ik kwam op het idee omdat harry dus 's morgens altijd zo goed als droog wakker wordt.
En nou had ik hem zojuist gevoed, ik denk probeer het eens: luier uit, potje erbij (lees: beslagkom die niet gebruikt wordt ), kind er boven houden in zo'n kikkertjeshouding, vinger op zijn piemel (anders piest ie over het randje ) en binnen enkele seconden plaste mijn manneke in de kom.
En hij vond het niet eens raar
Toen hij klaar was, kromde hij zijn rug naar achteren en begon te miemelen. Dat is dus duidelijk. Nu dus op zoek naar poep-en piessignalen van mijn baby
  maandag 19 april 2010 @ 15:53:53 #207
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80484666
asy nu al aan de zindelijkheidstraining! die is vroeg!
fijn dat je bent goedgekeurd door de piemeldokter, althans harry

nog ff jamie en jochem uitzwaaien!

wolf rolt!

ymme, als je onzeker bent of mart naar buiten mag, gewoon doen en ieder vijf minuten in zijn nekje voelen of hij het niet te warm / te kou heeft. beschut achter een parasolletje in de schaduw, je hoort het gauw genoeg als hij het niet waardeert

bijna vergeten, maar ff een voor vlindur die over is/gaat op kv. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant, je was zo duidelijk dat je het eigenlijk niet trok, maar dat het niet anders kon omdat rienk de fles weigerde. toen rienk wel uit de fles ging drinken, schoot het me idd door mn hoofd, hoe lang zou ze nog bv geven? naja, geniet van je vrijheid en hopelijk ben je snel van de stuwing af!

en die kindjes met krampen, tis zo sneu! maar het gaat over! echt! goed boeren helpt wel heel veel, tenminste bij ons.

aviva begint echt te spelen! zo lief! maar dat is dan weer afscheid nemen van de periode dat ze echt alleenmaar lag te kijken en daar tevreden mee is/was. ze wordt groot! + en wat zegt PR dan? 'ja gek he, dat ze na 3,5 mnd al 3,5 mnd oud is!' you gotta love him

[ Bericht 14% gewijzigd door DaviniaHR op 19-04-2010 16:39:00 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 19 april 2010 @ 16:31:08 #208
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80485952
ben ook weer @home... en moe ... zo eerst maar eens eten en dan ff kijken of ik nog een dutje kan doen voordat we bezoek krijgen...

sorry voor de naamsverwisselingen dames... was dr blijkbaar toch niet helemaal bij op het werk..

en een dikke voor Davinia; (voor je post in het BV-topic). En jaaaaah kleine meisjes worden groot....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80486606
quote:
Op maandag 19 april 2010 15:53 schreef DaviniaHR het volgende:

bijna vergeten, maar ff een voor vlindur die over is/gaat op kv. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant, je was zo duidelijk dat je het eigenlijk niet trok, maar dat het niet anders kon omdat rienk de fles weigerde. toen rienk wel uit de fles ging drinken, schoot het me idd door mn hoofd, hoe lang zou ze nog bv geven? naja, geniet van je vrijheid en hopelijk ben je snel van de stuwing af!
Ja, het was vrij duidelijk he.. Ik ben blij dat ik overstap hoor, dat gehannes van hem trok ik inderdaad niet meer. Elke keer drama.. Toen ik net mama werd was ik echt van plan om het minstens een halfjaar vol te houden, maar Rienk is vanaf het begin een moeilijke drinker geweest, kwam natuurlijk ook door het tongriempje. Nu we de flessen van Sorbootje hadden geleend besloot ik de brede Difrax weer eens te proberen en die nam hij super goed! Dus de keuze was snel gemaakt. Het was klaar. Het is goed zo. Ik zit nu nog op 2 bv's perdag en soms kolf ik wat af, maar vandaag heb ik amper nog stuwing. Deze week geef ik nog bv er bij en volgende week is het definitief gedaan. Ik zit hier verdorie gewoon met tranen in mn ogen

Rienk heeft liever kv dan bv dus dat is een extra feit dat ik een goeie beslissing neem.. Ik baal er wel van ergens, maar het is gewoon klaar. Ik ben op en ik heb het 4 maanden wel gedaan.

En vannacht kwam de fles erg goed uit, want ik lag ziek in bed en J. heeft de fles gegeven
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_80486822
quote:
Op maandag 19 april 2010 09:44 schreef Poppejans het volgende:
Rollen maarrrr!

[ link | afbeelding ]

Hij heeft het helemaal door, beetje naar een zijkant gaan hangen en gaan met die banaan!

nu effe van iedereen bijlezen iig zag ik al vluchtig dat de mama van Tessa nu Marlinde heet
en beterschap v een zieke Vlindur
Wat goed van Wolf!

Roep maar niet te hard dat hij het snapt! Ivan rolt vanaf eind januari van buik naar rug, maar de laatste tijd begrijp hij er ineens niets meer van. Hij blijft maar van rug naar buik rollen en probeert dan vooruit te komen. Terugrollen? Ho maar!

Ik heb deze filmpjes al eens eerder gepost:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80487142
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:15 schreef Twinkly het volgende:
Ik had net Niels in bad gedaan (2 keer want hij poepte erin!) en ik wilde hem bij het afdrogen op zijn buik leggen gaat hij in kruiphouding zitten en van voor naar achter wiebelen Hij doet het al een tijdje in bed, dan heeft hij een slaapzak aan waaraan hij zich kan afzetten (denk ik?).
Ja, dat doet Ivan ook! Dit weekeinde dacht ik heel even dat hij zelfs iets vooruit was gekomen. Maar bij twijfel telt het niet.

En Ivan heeft ook gezeten! (Zie fototopic.)
pi_80487209
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, dat doet Ivan ook! Dit weekeinde dacht ik heel even dat hij zelfs iets vooruit was gekomen. Maar bij twijfel telt het niet.
Wat leuk!

Vorige week ging Niels wel achteruit hij tijgerde zo het speelkleed af. Ik heb er een filmpje van, zal ik eens uploaden.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80487462
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En Ivan heeft ook gezeten! (Zie fototopic.)
Hé grappig, Emma probeerde gisteren ook naar d'r speen te kruipen / tijgeren. Ze kwam niet echt vooruit, maar het was wel grappig om te zien. En zitten? Check! Niks zo leuk als zelluf doen Staan is momenteel ook de bom overigens... Waar is m'n baby
pi_80487502
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

Hé grappig, Emma probeerde gisteren ook naar d'r speen te kruipen / tijgeren. Ze kwam niet echt vooruit, maar het was wel grappig om te zien. En zitten? Check! Niks zo leuk als zelluf doen Staan is momenteel ook de bom overigens... Waar is m'n baby
Woah die is snel! Nu al zitten!
En dat denk ik ook steeds

Op dit moment doet Niels heel veel moeite me te helpen typen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80487540
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:04 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Wat leuk!

Vorige week ging Niels wel achteruit hij tijgerde zo het speelkleed af. Ik heb er een filmpje van, zal ik eens uploaden.
Wat zijn onze baby's toch knap! Niels slaat rollen gewoon over; hij vindt het vast onzin.

Wow, Emma kan al zelf zitten! Wat goed! Ivan vindt staan trouwens geen reet aan.
pi_80487671
Iets te snel naar mijn zin eigenlijk. Ben natuurlijk wel hartstikke trots, maar hallo, het kind heeft nog nooit gewoon stil gelegen! Wel grappig naast d'r nichtje van 13 maanden trouwens, die weigert aan alle kanten om te staan. Als je d'r wilt neerzetten, dan strekt ze d'r beentjes gewoon recht vooruit. En die van mij? Die gaat staan met 4+ maanden
pi_80487699
haha claudia, rollen is toch ook niet boeiend. Wanneer doen wij dat nou nog
pi_80487861
Echt bizar snel, WupWup!

Ik herken je gevoel. Gek genoeg dacht ik altijd dat ik Ivan steeds leuker zou vinden naarmate hij ouder zou worden. Nu merk ik dat dat niet helemaal het geval is. Natuurlijk vind ik het knap dat hij steeds meer kan en geniet ik van alle verworvenheden, maar ik vond het kleine baby'tje dat nog niks kon leuker dan ik tevoren had kunnen verwachten. Ik vind nu ook ineens de gedachte moeilijk dat ik dit allemaal maar één keer mee kan maken. Waar ik mezelf altijd een moeder van één kindje vond raak ik er steeds meer van overtuigd dat een tweede fantastisch zou zijn.
pi_80489187
Wat leuk allemaal, die ontwikkelingen van jullie babies

En ik vind het ook zo moeilijk, Claudia, dat snelle groot worden. Dan heb ik het nog 3 keer meegemaakt maar ik kan er ook moeilijk genoeg van krijgen. Alle leeftijden zijn leuk hoor, daar niet van..maar toch..
pi_80489247
Ik heb ook weer een drukke week voor de boeg trouwens. Net terug van werk en kinderen ophalen en deze week heeft middagdienst dus dat betekent dat ik er iedere avond alleen voorsta met koken, baden, voeden, slaaprituelen.
pi_80489959
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
Echt bizar snel, WupWup!

Ik herken je gevoel. Gek genoeg dacht ik altijd dat ik Ivan steeds leuker zou vinden naarmate hij ouder zou worden. Nu merk ik dat dat niet helemaal het geval is. Natuurlijk vind ik het knap dat hij steeds meer kan en geniet ik van alle verworvenheden, maar ik vond het kleine baby'tje dat nog niks kon leuker dan ik tevoren had kunnen verwachten. Ik vind nu ook ineens de gedachte moeilijk dat ik dit allemaal maar één keer mee kan maken. Waar ik mezelf altijd een moeder van één kindje vond raak ik er steeds meer van overtuigd dat een tweede fantastisch zou zijn.
Ik vind de eerste periode te erg overschaduwd door die kl*tekrampen. Vanaf de eerste nacht tot een paar weken terug zijn we non stop bezig geweest met het leven dragelijk maken voor Emma en voor onszelf. Het was gewoon zwaar en niet leuk en nu het wel leuk is, is gelijk het 'baby' er vanaf. En dat vind ik heel, heel jammer.
Ik heb al gezegd dat een tweede 3 maanden langer in m'n buik mag blijven Hoe die er dan uit moet komen is van latere zorg
Mag ik vragen waarom je zo zeker weet dat het bij 1 blijft?
pi_80490358
oh echt WupWup Dat klinkt niet leuk nee. Wat jammer dat die eerste periode zo moeilijk was voor Emma.
Ik ken dat niet zo gelukkig. Alleen mijn oudste heeft 10 weken heel erg veel gehuild (er was toen nog geen OUD dus ik wist toen helemaal niet waarom enzo ) maar dat zullen ook wel krampen geweest zijn (of niet...)
pi_80492710
He wat een leuke filmpjes Claudia! Ik zie dat Wolf precies hetzelfde om''valt'' als Ivan op dat tweede filmpje
Wat gek dat hij het nou ineens niet meer doet, wist niet dat ze daar ook zo weer mee konden stoppen!

En ik lees een heleboel verhalen van zeer knappe beebs! Emma die ook al zit dan ben je net als Niels volgens mij echt een hele snelle daarmee hoor (ik las in zo'n babyboekl van mezelf dat ik ''pas'' zat met 9 maanden)

Asy aan de zindelijkheidstraining ken je die docu? ooit eens wat van gezien op tv, maar dat ging echt vaak fout zei die vrouw zelf, en je zag die baby ook door de poep kruipen
Dat luiervrije/loze is niet aan mij besteed geloof ik, al poept hij wel altijd al rond hetzelfde tijdstip
zomers zou ik het wel doen trouwens, lekker een tijdje met blote billetjes in de tuin ofzo

De heavybaby metalband klinkt al goed
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 19 april 2010 @ 19:54:55 #224
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80493836
Vet Asy, als het werkt dan waag ik me er ook aan haha.
Succes ermee in ieder geval.
  maandag 19 april 2010 @ 19:57:15 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80493947
Halen jullie ook zo graag pietjes uit de baby's neus? Fabi vindt het vreselijk maar ja, het is of even mama's pink in zn neus of geen adem

Claudia, leuke filmpjes zeg. Ik film te weinig, bij Eva heel veel en nu schiet het er gewoon bij in. Helaas.
pi_80494375
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:23 schreef WupWup het volgende:

Mag ik vragen waarom je zo zeker weet dat het bij 1 blijft?
Ik wilde juist aangeven dat ik dat niet zo zeker weet. Wij hadden wel altijd het idee dat we één kind prima vonden. Ik moet in verband met een tromboserisico tijdens de zwangerschap bloedverdunners spuiten en hoewel het risico op een nieuwe longembolie verwaarloosbaar is vind ik dat toch niet niks. Ook ben ik heel opgelucht dat het met Ivan allemaal goed is gegaan; de bevalling was heel zwaar, hij is gezond, hij is een makkelijke baby. Nog een baby zou voelen als het lot tarten, zeg maar. En ik vond zwanger zijn vreselijk en zwaar. Ook ben ik blij dat ik min of meer ongeschonden uit de strijd ben gekomen en zou ik graag mijn oude lichaam terugkrijgen. Tot slot lijkt een enkel kindje ons veel praktischer, gezien het leven dat we (in de stad) leiden.

Maar nu lijken al die overwegingen ineens niet meer zo belangrijk. Ik zie steeds meer een gezinnetje voor me met een broertje of zusje voor Ivan.
  maandag 19 april 2010 @ 20:09:29 #227
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80494502
Zolang je maar allebei achter de uiteindelijke keuze staat toch? Het zou naar zijn als een van jullie twee met een onvervulde wens voor een 2de blijft.
pi_80494654
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik wilde juist aangeven dat ik dat niet zo zeker weet. Wij hadden wel altijd het idee dat we één kind prima vonden. Ik moet in verband met een tromboserisico tijdens de zwangerschap bloedverdunners spuiten en hoewel het risico op een nieuwe longembolie verwaarloosbaar is vind ik dat toch niet niks. Ook ben ik heel opgelucht dat het met Ivan allemaal goed is gegaan; de bevalling was heel zwaar, hij is gezond, hij is een makkelijke baby. Nog een baby zou voelen als het lot tarten, zeg maar. En ik vond zwanger zijn vreselijk en zwaar. Ook ben ik blij dat ik min of meer ongeschonden uit de strijd ben gekomen en zou ik graag mijn oude lichaam terugkrijgen. Tot slot lijkt een enkel kindje ons veel praktischer, gezien het leven dat we (in de stad) leiden.

Maar nu lijken al die overwegingen ineens niet meer zo belangrijk. Ik zie steeds meer een gezinnetje voor me met een broertje of zusje voor Ivan.

Succes met je keuze, moeilijk als je het nog niet zeker weet.
Wij gebruiken geen anticonceptie. Ik heb PCOS dus de kans dat ik spontaan zwanger wordt is heel klein. Maar wij willen sowieso nog wel een kindje, 2 of 3 ook nog wel

En Amaranta, 'pietjes'? serieus!? Snotjes heet dat hier gewoon En idd, ik zit er ook altijd in te poeren, als ze heel hardnekkig zijn dan spray ik met neusspray, dan kan ik het er zo uitwrijven/drukken
  maandag 19 april 2010 @ 20:16:45 #229
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80494877
Ja, wij noemen dat 'pietjes'
en soms een hele grote piet, van wel een cm ofzo.
Ik vind het echt leuk om ze (Eva ook) snotvrij te maken.
  maandag 19 april 2010 @ 20:18:37 #230
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80494987
Wij wilden er ook altijd 2 of 3. Mijn man wil nu voorlopig geen derde. De slapeloze nachten staan nog te vers inn zn geheugen
Wellicht over een jaar of 2/3/4 haha. En anders ben ik ook heel gelukkig met mijn koningskoppeltje (of rijkeluiswens, want volgens mij is dochter/zoon rijkeluiswens,en zoon/docher koningskoppel)
pi_80494994
Oh, ik vind het helemaal niet moeilijk, hoor! Ik sta mezelf alle gevoelens toe, we praten erover en we zitten aardig op één lijn. We hebben de luxe dat we kunnen kiezen, want de vorige keer bleek zwanger worden heel makkelijk. Ik vind het vooral moeilijk en verdrietig voor mensen waarbij dat niet zo makkelijk gaat. Nu ikzelf een kind heb vind ik dat nóg veel erger. Ik gun alle lieve mensen zo'n leuk exemplaar. We houden zoveel van Ivan.
pi_80495625
Het filmpje van vorige week: Niels die achteruit tijgert
Bekijk deze YouTube-video

Heel herkenbaar wupwup, ik vond de eerste tijd echt zwaar, ook omdat mijn man het er zo moeilijk mee had, dus ik had twee om op te vangen. Hij weet nu ook niet of hij wel een tweede wil.
Maar ik vind het wel leuk dat Niels nu wat minder klein is, alhoewel het me wel te snel gaat, hij mag van mij wel eventjes zo blijven zoals hij nu is

Zijn jullie kindjes ook zo gek op knopjes? Niels wordt helemaal enthousiast van de afstandbediening en de laptop nerdje
pi_80496331
En hier hebben we weer krampjes Thomas heeft er al heel de dag last van en nu is het dus helemaal aan het pieken. Daarnet was hij even stil toen hij aan mijn borst lag, maar ik heb echt het gevoel dat ze nu leeg zijn (en hij moet dus echt wel nog eens drinken vanavond dus ik durf hem eigenlijk niet meer verder aan mijn borst houden).
  maandag 19 april 2010 @ 20:52:04 #234
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80496469
Je borsten kunnen niet leeg zijn Leonieke. Dat vult gelijk weer aan. Maak je daar maar geen zorgen om hoor
  maandag 19 april 2010 @ 20:52:28 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80496496
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:30 schreef Poppejans het volgende:
Asy aan de zindelijkheidstraining ken je die docu? ooit eens wat van gezien op tv, maar dat ging echt vaak fout zei die vrouw zelf, en je zag die baby ook door de poep kruipen
Dat luiervrije/loze is niet aan mij besteed geloof ik, al poept hij wel altijd al rond hetzelfde tijdstip
zomers zou ik het wel doen trouwens, lekker een tijdje met blote billetjes in de tuin ofzo

De heavybaby metalband klinkt al goed
ik ga echt niet harry in zijn blote bips leggen de hele dag
daar heb ik ook geen tijd voor en mijn baby is veel te beweeglijk daarvoor. maar vandaag wel 5x p pot geplast en 1x veel gepoept!
wel grappig om te zien hoe hij dat doet en hoe 'gewoon' hij het vindt om zo boven een potje te hangen.

als je kind op vaste tijd poept, zou ik hem boven een potje of wc houden. dan is hij in elk geval wat poep betreft 'zindelijk'. Hoef je hem dat straks niet meer te leren!
pi_80498673
Wat amaranta zegt Leo! En daarbij werkt het drinken aan de borst ook nog eens pijnstillend voor zo'n kleintje. Zeker niet laten dus!
pi_80499423
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:52 schreef amaranta het volgende:
Je borsten kunnen niet leeg zijn Leonieke. Dat vult gelijk weer aan. Maak je daar maar geen zorgen om hoor
Maar ze voelen dan zo gigantisch leeg aan en ik heb ook niet het gevoel dat er nog iets uitkomt of ik hoor Thomas niet meer slikken. Daarom dat ik dacht dat ze leeg waren (en dat ik mijn borsten dus eventjes terug wou laten vol lopen)
Vult een borst zichzelf dan zo vlug op?
  maandag 19 april 2010 @ 23:28:42 #238
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80504326
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:49 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar ze voelen dan zo gigantisch leeg aan en ik heb ook niet het gevoel dat er nog iets uitkomt of ik hoor Thomas niet meer slikken. Daarom dat ik dacht dat ze leeg waren (en dat ik mijn borsten dus eventjes terug wou laten vol lopen)
Vult een borst zichzelf dan zo vlug op?
Die blijft gewoon zich 'vullen'. Een borst maakt continu melk. Gewoon blijven aanleggen dus.
pi_80509161
Misschien heb ik het me wel ingebeeld (hoogstwaarschijnlijk zelfs ) maar ik dacht vanochtend echt een glimlach te zien op Thomas zijn gezichtje toen ik aan zijn bedje stond En als ik het gewoon toeval was, kan het me ook niets schelen, zijn glimlach doet een mens helemaal opfleuren

En borsten vullen zich dus constant op... handig om te weten
pi_80509256
Goed zo Leo, lekker laten lachen dat ventje!
Asy, wat stoer dat Harry al zo netjes in een potje plast Goed hoor...
Wupwup, wat is Emma snel! Nu al zitten, joh wat knap!

Minke begint langzaam weer een nieuw ritme te ontwikkelen waarbij ze 's avonds gewoon lekker op tijd in bed ligt (rond 8.30 uur) na de laatste fles en dan 's ochtends tussen 5 en 6 weer wakker wordt (heel blij) maar dan na de fles ook weer heel lief gaat slapen. Vind het wel relaxed eigenlijk, en met een beetje mazzel kunnen we met dit ritme dan nog gaan ombouwen naar 4 flessen (van 210/7) want ze laat steeds vaker langere tijd tussen de flessen. En we hebben haar beertje weer terug gevonden op het kdv... het was een blije hereniging!
  dinsdag 20 april 2010 @ 09:46:12 #241
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80510328
aaaaaah leo; een lachen Thomas! wat heeeeeerlijk!
fijn gevoel is dat...

@lijnloos; wat lekker dat jullie ritme zo geleidelijk aan veranderd. Ik wil ook gaan proberen Evie eerder savonds al in dr bedje te leggen... ze valt vrij regelmatig rond 21 uur ofzo in slaap (in de box of op het voedingskussen) en dan krijgt ze rond 23-24 uur pas weer een flesje...
eigenlijk zou ik dr dan best in bed kunnen leggen...
pi_80510489
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:59 schreef leonieke het volgende:
Misschien heb ik het me wel ingebeeld (hoogstwaarschijnlijk zelfs ) maar ik dacht vanochtend echt een glimlach te zien op Thomas zijn gezichtje toen ik aan zijn bedje stond En als ik het gewoon toeval was, kan het me ook niets schelen, zijn glimlach doet een mens helemaal opfleuren

En borsten vullen zich dus constant op... handig om te weten
Wat leuk. Dat kan heel goed hoor
Mart lacht al sinds een week of 2. En dan niet een klein beetje, maar echt vollop zodat z'n oogjes er klein van worden. Nou dan smelt je helemaal weg hoor.
pi_80510747
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 09:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
aaaaaah leo; een lachen Thomas! wat heeeeeerlijk!
fijn gevoel is dat...

@lijnloos; wat lekker dat jullie ritme zo geleidelijk aan veranderd. Ik wil ook gaan proberen Evie eerder savonds al in dr bedje te leggen... ze valt vrij regelmatig rond 21 uur ofzo in slaap (in de box of op het voedingskussen) en dan krijgt ze rond 23-24 uur pas weer een flesje...
eigenlijk zou ik dr dan best in bed kunnen leggen...
Nou ja, dat is dus ook voor ons het punt geweest... als ze slaapt, dan maar boven in haar bedje, net zo makkelijk. En sinds een paar dagen is ze ''s ochtends wat vroeger wakker waardoor haar laatste flesje rond 8 uur uitkwam en dan kan ze dus na die fles lekker in slaap vallen en naar bed.
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:36:31 #244
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80511771
Leonie, leuk hè? Nou ga je het steeds vaker zien
Let ook maar eens op na het voeden, als hij zijn buikje lekker vol heeft en tevreden is. Gewoon tegen hem gaan babbelen. Wedden dat hij gaat lachen?

En vanmorgen heeft Harry geplast op de wc en gepoept op het potje. Echt het is zo grappig hoe je hem ziet meewerken. Als hij niet hoeft of als hij klaar is, dan kromt hij zijn rug en gaat miemelen. Terwijl als hij wel nog moet hij best een paar minuten kan blijven 'hangen' in plas/poephouding zonder dat ik commentaar krijg
Ik ga mijn man van de week vragen of hij er een filmpje en/of foto's van wil maken
pi_80511870
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:36 schreef Asyniur het volgende:
Let ook maar eens op na het voeden, als hij zijn buikje lekker vol heeft en tevreden is. Gewoon tegen hem gaan babbelen. Wedden dat hij gaat lachen?

En vanmorgen heeft Harry geplast op de wc en gepoept op het potje. Echt het is zo grappig hoe je hem ziet meewerken. Als hij niet hoeft of als hij klaar is, dan kromt hij zijn rug en gaat miemelen. Terwijl als hij wel nog moet hij best een paar minuten kan blijven 'hangen' in plas/poephouding zonder dat ik commentaar krijg
Ik ga mijn man van de week vragen of hij er een filmpje en/of foto's van wil maken
Wow !!
Niels strekt vaak zijn beentjes voor en nadat hij gaat plassen. Als hij gaat poepen wordt hij stil, zet zijn blik op oneindig en zegt vaak "nngggg"

Hij heeft echt last van het doorkomen van tandjes (??) Vannacht weer heel moeilijk geslapen.
  dinsdag 20 april 2010 @ 10:55:22 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80512334
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:40 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Wow !!
Niels strekt vaak zijn beentjes voor en nadat hij gaat plassen. Als hij gaat poepen wordt hij stil, zet zijn blik op oneindig en zegt vaak "nngggg"

Hij heeft echt last van het doorkomen van tandjes (??) Vannacht weer heel moeilijk geslapen.
gewoon boven een potje houden als je het ziet aankomen!
ik heb harry vanmorgen een pamper aangedaan omdat je die makkelijker aan en uit kan doen. er zit nog geen plasje in en qua poep een klein veegje van een natte scheet
pi_80512899
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 10:36 schreef Asyniur het volgende:

Na het eten deed hij het soms al. Maar dat zal vandaag niet het geval zijn Ik weet echt niet wat er aan de hand is Hij drinkt maximum 5 minuten en begint dan heel erg te wenen van de krampen (hij laat kort erna heel wat scheetjes dus volgens mij moeten het krampen zijn). Op mijn buik wil hij in slaap vallen, maar dat is ook de enige plek. Heb gewoon wat schrik dat hij niet genoeg binnen krijgt. 5 minuten drinken is echt niet van zijn gewoonte.

En wow cool dat hij boven een potje plast. Zo vroeg Is wel lekker goedkoop
pi_80514192

[ Bericht 100% gewijzigd door ktulu op 20-04-2010 11:43:37 ]
pi_80514254
Leonieke, misschien zit er dan veel lucht vast in zijn maagje. Vaak tussendoor laten boeren (en dan weer aanleggen) helpt misschien om hem wat langer te laten drinken.

Hannah is vandaag heerlijk ontspannen en vrolijk Ze blijft nog wel last houden van de krampjes, maar zo spontaan in gillen uitbarsten als vorige week dat is een beetje over.
* octopussy mompelt iets over de wet van fok
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:46:37 #250
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80514313
Wow nu al bezig met zindelijkheidstraining Heeft dat nu al zin dan? Dat vergeten ze toch op den duur weer?

Tessa is nog steeds erg huilerig, zijn gisteren bij de manueel therapeut geweest en Tessa vond haar niet lief! Ze gilde het uit van de pijn, zo zielig! Ze kijkt nu wel al beter naar links, maar nog niet voldoende. Over 2 en een halve week dus weer terug.

Klaag over mijn curretage en het ziekenhuis onder spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tessa slaapt nu eindelijk, dus nog geen tijd voor mezelf, maar het huis doen...
Bah, voel me rot en ellendig en heb zin om te huilen
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:18:36 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80515432
Marlinde, het zit je niet mee hè?
potverdorie, stom gedoe allemaal!

Leonie, gewoon steeds blijven aanleggen als hij wat drinken wil. leg voor jezelf eten/drinken/boek/laptop in de buurt en dan maar zitten blijven tot manlief thuis komt en je eindelijk kan plassen/douchen/etc

het is ook niet echt zindelijkheidstraining. het is meer het niet ónzindelijk maken van je kind
hij geeft aan dat ie moet plassen/poepen en ik hou hem boven een potje of wc. hij gaat niet zelf naar de wc en hij houdt het ook niet op totdat ik hem ergens boven hou.
ik had ook niet verwacht dat ik zo enthousiast zou zijn erover. en het is ook veel makkelijker om te doen dan ik dacht! en het scheelt dus in luiers. zelfs mijn man is enthousiast!
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:20:23 #252
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80515497
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:46 schreef Marlinde het volgende:
Tessa slaapt nu eindelijk, dus nog geen tijd voor mezelf, maar het huis doen...
Bah, voel me rot en ellendig en heb zin om te huilen
ow en dat huishouden ligt er straks (en morgen) ook nog wel
lekker op de bank zitten en marlinde-tijd inlassen
pi_80515628
Marlinde, wat een rot ziekenhuis inderdaad, kun je niet naar een andere toe? Laat het huis maar even het huis en ga iets leuks voor je zelf doen. Een taart bakken ofzo
Sterkte meissie

Asy, Harry al een beetje op de pot zetten Ben echt wel benieuwd naar bewijs materiaal!

Twinkly en Claudia, wat hebben jullie toch stoere mannen, en ze gaan bijna alweer weg

Leo, ik had ook regelmatig het gevoel dat ze leeg waren, maar als ik er in kneep kwam er altijd melk uit. Dus viel het wel mee

Gelukkig heeft Rienk amper last van krampen. Wel heeft hij last van zuur, oude melk dat omhoog komt.

Zonet hebben we gespeeld op mijn schoot, springen, liedjes gezongen (handjes in de hoogte en handjes in de zij en zo). Hij schatert het dan echt uit, gieren gewoon Jammer dat ik de camera er niet bij had, het was echt zo gaaf

Met de fles gaat het goed. Ik geef hem standaard 200 en meestal blijft er zo'n 70 over. De fles van vannacht 04:15 ging wel schoon op. Zonet een bv gehad en na anderhalf uur had hij weer krijsende honger. Dat krijsen om eten ben ik helemaal niet gewend! En poepen dat ie doet! Ik heb een hele andere baby ineens

Ik ben weer 'beter' het zal wel een buikgriepje zijn geweest.
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:27:52 #254
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80515753
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:23 schreef Vlindur het volgende:
Asy, Harry al een beetje op de pot zetten Ben echt wel benieuwd naar bewijs materiaal!
ja dat zeg je als ik net alles door de plee heb gespoeld!

fijn dat je beter bent!
pi_80516195
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:27 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ja dat zeg je als ik net alles door de plee heb gespoeld!

fijn dat je beter bent!
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:43:47 #256
300054 Marlinde
pi_80516310
Jullie zijn zo lief!!!
Ik voel me zo klote, heb zo'n buikpijn en Tessa is zo erg aan het huilen ze heeft ook zo'n pijn. Bahbahbah
Ander ziekenhuis zou ik heel graag willen, maar die zit een heel stuk verder weg en dat is haast niet haalbaar, zeker niet nu ik zo vaak naar het ziekenhuis nog moet voor én Tessa én mij

Sorry lieve meiden dat ik niet op jullie reageer, maar manlief is ook werken, maar ik moet het gewoon even kwijt

Ik ga inderdaad het huis even laten zitten en even op de bank zitten film kijken/internetten en niksen
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:45:31 #257
18860 sindell
Seriously
pi_80516357
Die wet van Fok he?
Gister de hele dag met een enorm vervelend meisje gezeten, ik zat er helemaal door 's avonds. En nu is ze weer helemaal ik snap er echt niks van

En die zindelijkheidstraining, nou ik zou niet weten hoe dat moest met Laura Wel knap van je Asy, scheelt inderdaad een hoop wassen/weggooien
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:47:41 #258
18860 sindell
Seriously
pi_80516434
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:43 schreef Marlinde het volgende:
Jullie zijn zo lief!!!
Ik voel me zo klote, heb zo'n buikpijn en Tessa is zo erg aan het huilen ze heeft ook zo'n pijn. Bahbahbah
Ander ziekenhuis zou ik heel graag willen, maar die zit een heel stuk verder weg en dat is haast niet haalbaar, zeker niet nu ik zo vaak naar het ziekenhuis nog moet voor én Tessa én mij

Sorry lieve meiden dat ik niet op jullie reageer, maar manlief is ook werken, maar ik moet het gewoon even kwijt

Ik ga inderdaad het huis even laten zitten en even op de bank zitten film kijken/internetten en niksen
Het zit je inderdaad niet mee. Ik heb zelf jaren een spiraal gehad en dat is best even pijnlijk de eerste dagen, maar zoals jij het beschrijft lijkt me niet okay. En dan ook nog een meisje wat niet happy is, dan voel je je inderdaad gewoon k#t. Ga maar lekker niks doen en even huilen wil ook wel eens helpen.
pi_80517092
Marlinde, wat balen zeg!
Lekker niks doen behalve voor jullie zorgen vandaag !
pi_80517144
Marlinde, ik kan niet echt meespreken over een spiraaltje maar je verhaal klinkt wel pijnlijk. Mag je pijnstillers nemen of mag dat ook niet?
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:18 schreef Asyniur het volgende:
Leonie, gewoon steeds blijven aanleggen als hij wat drinken wil. leg voor jezelf eten/drinken/boek/laptop in de buurt en dan maar zitten blijven tot manlief thuis komt en je eindelijk kan plassen/douchen/etc
Na een uurtje slapen op mijn buik heeft hij nu 3 minuten gedronken De huiskamer is inderdaad een rommeltje, maar mijn man heeft gelukkig maar een halve dag les. Ik vermoed dat hij rond 14u zal thuis en dan kan ik inderdaad even rondlopen en iets eten. Nog een geluk dat er zoiets bestaat als een digicorder en een goed boek
pi_80517169
Marlinde. Eventjes tijd voor jezelf nemen.
Kun je niet even iemand vragen om eventjes op te passen?
Zodat je echt even tijd voor jezelf kunt nemen?
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:11:40 #262
300054 Marlinde
pi_80517420
Leonieke: Ik mag pijnstillers innemen, maar ik kan heel de dag door dan blijven slikken en dat lijkt me niet goed. Ze werken maar heel even..

Ymme: De mensen die ik als oppas vertrouw, zijn of werken of weg

Nu heeft de gyn me net teruggebeld over Estradiol Sandoz Tablet 2MG, hij zegt dus dat het niks uitmaakt, maar ik lees toch echt in de gebruiksaanwijzing:
''Het gebruik van deze tablet wordt gecombineerd met een ander medicijn, namelijk een tablet met progestageen-hormoon. Bij gebruik zonder dit hormoon neemt de kans op baarmoederkanker toe. Vrouwen die geen baarmoeder meer hebben hoeven geen progestageen-hormoon te gebruiken.''
Wat zouden jullie doen, luisteren naar de gyn (die er toch voor geleerd heeft) en de pillen toch innemen of de gebruiksaanwijzing lezen en het dus maar niet doen?
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80517723
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:18 schreef Asyniur het volgende:
het is ook niet echt zindelijkheidstraining. het is meer het niet ónzindelijk maken van je kind
hij geeft aan dat ie moet plassen/poepen en ik hou hem boven een potje of wc. hij gaat niet zelf naar de wc en hij houdt het ook niet op totdat ik hem ergens boven hou.
ik had ook niet verwacht dat ik zo enthousiast zou zijn erover. en het is ook veel makkelijker om te doen dan ik dacht! en het scheelt dus in luiers. zelfs mijn man is enthousiast!
Wat grappig dit

Harry gaat voor een vermelding in het Guinness book of records
pi_80517824
Marlinde, wat rot allemaal.

Ik zou zelf toch even wachten met de pillen tot nader bericht. Ook een arts kan zich vergissen natuurlijk.

oh; ik lees dat hij al teruggebeld heeft....hmmm, tja. Ik zou de apotheek vragen.

Waarom moet je die medicijnen uberhaupt slikken dan?

[ Bericht 13% gewijzigd door lily op 20-04-2010 13:28:35 ]
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:28:59 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80518056
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:40 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Hét bewijs!
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:21 schreef lily het volgende:
Wat grappig dit

Harry gaat voor een vermelding in het Guinness book of records
Nee joh, er staat een 5 dagen oude baby op Youtube!

Marlinde, wat zegt de gyn als je hem daar op wijst? En misschien is het alleen bij langdurig gebruik en heb jij een tijdelijk recept?
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:29:13 #266
300054 Marlinde
pi_80518068
Lily: Dat is het hem dus juist, de apotheek mevrouw zei dat ik het aan de gyn moest vragen. Zij pakt alleen de medicijnen zei ze

Asy: Die foto

Er staat niet bij de gebruiksaanwijzing dat dat alleen maar is voor lang gebruik.
Dacht ik eindelijk dat Tessa sliep, is ze nu weer wakker!
Dag 3 dag ze zo ontzettend huilerig is, ben nu best wel kapot
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80518147
Asy, ik vind het grappig
Heb er zelf de tijd niet voor met nog zo'n gozertje, maar het is wel leuk

Al poept Florian eigenlijk alleen op het aankleedkussen....
pi_80518151
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:28 schreef Asyniur het volgende:
Nee joh, er staat een 5 dagen oude baby op Youtube!
pi_80518188
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:29 schreef Marlinde het volgende:
Lily: Dat is het hem dus juist, de apotheek mevrouw zei dat ik het aan de gyn moest vragen. Zij pakt alleen de medicijnen zei ze

Dus je weet het zelf helemaal niet?
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:33:21 #270
300054 Marlinde
pi_80518238
Het medicijn dient voor een dikkere slijmlaag ofzoiets...iets van de baarmoeder dat het dikker word
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:03:42 #271
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80519457
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:31 schreef freecell het volgende:
Asy, ik vind het grappig
Heb er zelf de tijd niet voor met nog zo'n gozertje, maar het is wel leuk

Al poept Florian eigenlijk alleen op het aankleedkussen....
lekker handig

asy, ik ben aan het eten!
hoe ga je dat doen op het kdv? daar hebben ze niet zoveel tijd hiervoor...

marlinde, wat een ellende zo, zeg! kan je huisarts je niet helpen met de spiraal? ik ben het metde rest eens, morgen komt het huishouden wel weer, vandaag lekker rustig aan doen, en je het jezelf en tessa optimaal comfortabel maken.

grote broers zijn leuk! vooral broers met een luide stem
Aviva slaapt!
Aviva ogen dicht!
Baby slaapt!
...
Aviva wakker!
Aviva ogen open!

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:42:18 #272
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80520927
Jeetje Asy, wat grappig dat Harry nu al op de wc en potje plast en poept. Ging jij nu weer aan het werk of bleef je voorlopig thuis? Want anders wordt het lastig volhouden dit lijkt me. Ik zou er het geduld denk ik niet voor hebben (en de tijd....) Al zou het veel was schelen als dat poepen van Daan op de WC zou gebeuren

Vlindur, wat fijn dat de FV zo goed gaat. Hier een beetje hetzelfde al was de reden iets anders, maar ook ik ben heel blij met mijn beslissing over te stappen ondanks dat het eerder dan gepland is. En de fles heeft ook zo zijn voordelen.

En ik zag tijgende, rollende en zittende babies (ik kan niet wachten ) En de 'baby' van WupWup staat al

Leo, sneu van die krampjes hè, nog een maand of anderhalf dan zou het al een stuk minder moeten/kunnen zijn. Wel heerlijk dat Thomas ook gaat lachen. Zo'n heerlijk gevoel als je je zoon uit bed gaat halen en je wordt begroet met een killer smile!

Minke heeft haar beertje weer terug en wat lekker Lijnloos dat je misschien wel naar 4 flessen over kunt zo.

Marlinde, sterkte! Ik hoop dat je snel van de elende af bent. En wat sneu dat Tessa de manueel therapeut niets vond. Wat doet hij precies dan dat het haar zo pijn deed? Wij gaan naar een osteopaat, maar die doet Daan echt geen pijn hoor.

Daan heeft vanmorgen zijn eerste prikjes gehad. Wel even huilen direct na het prikken, maar doen we de kamer uitwaren was het al over en zat hij weer vrolijk om zit heen te kijken. We zijn daarna even naar de zaak geweest om beschuit met muisjes rond te brengen en Daan was inmiddels in slaap gevallen. Daarna thuis de fles gegeven en even naar de apotheek gewandeld en vervolgens weer neegelegd en hij ligt heerlijk te slapen. Ik hoop dat het zo blijft.

Overigens is Daan helemaal in de ban van zijn handjes. Dat filmpje van Free komt me bekend voor zo geweldig om te zien.

Hij is vanmorgen weer gemeten en gewogen. Voor de statistieken:
Lengte bij 8 weken: 57 cm (bij 4 weken: 52 cm)
Gewicht bij 8 weken: 5600 gram (bij 4 weken: 4560 gram)
Hoofdomtrek bij 8 weken: 39 cm (bij 4 weken: 37 cm)

Weer helemaal goed gekeurd en over 6 weken weer terug.
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:57:10 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80521496
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:03 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

lekker handig

marlinde, wat een ellende zo, zeg! kan je huisarts je niet helpen met de spiraal? ik ben het metde rest eens, morgen komt het huishouden wel weer, vandaag lekker rustig aan doen, en je het jezelf en tessa optimaal comfortabel maken.

grote broers zijn leuk! vooral broers met een luide stem
Aviva slaapt!
Aviva ogen dicht!
Baby slaapt!
...
Aviva wakker!
Aviva ogen open!

grote zussen die alles in de box/wandelwagen/bed/waardebabydanookis gooien
een knuffel, of een houten bakje voor de baby
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:59:53 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80521611
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:03 schreef DaviniaHR het volgende:
Daarom stond het ook onder een linkje! Je hebt zelf geklikt nieuwsgierig aagje!

Mijn beeb gaat niet naar het kdv. Die gaat naar opa en oma en ik heb voorlopig nog verlof. We zien wel waar het schip strandt. Ik hou hem nu op vaste tijden boven de pot/wc (in de zin van als hij wakker wordt en na het voeden). Ik vind het lollig en hij vindt het ook prima. Heeft ie zijn luier vol, is dat ook goed.
Overigens kan het prima ook part-time gedaan worden, dus ook voor kinderen die naar het kdv gaan (doe je het thuis wel en op kdv niet).
Ik dacht ook dat het veel werk was, maar echt het valt reuze mee. Als je een kind hebt dat op gezette tijden poept dan heb je er alleen maar voordeel van. Dit kost je enkele seconden, een kind wat langs de randjes van zijn luier poept moet je in zijn geheel verschonen en billen poetsen. Bij Harry veeg ik even doekje over den bips en klaar.

Geen idee hoe lang wij dit vol gaan houden maar zolang als we het allebei leuk vinden, doen we het gewoon
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:01:47 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80521677
leuk dat 't zo goed werkt, asy!
in de haak.
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:43:40 #276
300054 Marlinde
pi_80523271
Davinia: Het spiraaltje moet nog blijven zitten omdat anders mn baarmoeder gaat vastkleven en ik dan niet tot bijna niet meer zwanger kan worden.

Happy: Ze ging heel hard aan dr nekje voelen en bewegen en losmaken Was zo zielig!

Asy: Vind het knap van je Jammer dat Tessa niet op vaste tijden poept

Tessa heeft net even met Oma geknuffeld en dat is zo goed bevallen dat ze nu lekker ligt te knorren in de box Heerlijk!!! Blij dat Oma toch nog even langs kon komen en ze heeft weer allemaal kleertjes voor Tessa gekocht Super lief!
Zo ik ben weer blij
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80524696
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

grote zussen die alles in de box/wandelwagen/bed/waardebabydanookis gooien
een knuffel, of een houten bakje voor de baby
En zo zijn er twee neefjes op bezoek gekomen afgelopen weekend Maar wat waren ze allebei zo schattig toen ze binnenkwamen: "aaike doen bij baby want hij is nog klein" "aaike" En dan was de kleinste het een beetje later vergeten dat het zachtjes moest en zei mijn zus dat dat helemaal niet mocht. Reactie: "aaike doen" (maar bij de mama dan ipv bij Thomas ).

En hier is de papa ondertussen gearriveerd Maar hij kan jammer genoeg ook de krampjes niet wegnemen Zo zielig eigenlijk om hem zo te zien afzien. Voorlopig helpt enkel rondwandelen. Heeft iemand eigenlijk een idee waarom dat wel helpt? Ik hou hem in dezelfde houding: sta ik recht kalmeert hij, ga ik zitten begint hij te brullen.
pi_80525839
Leonieke, klinkt bekend. geen idee waarom het zo werkt, maar het werkt zo
pi_80529073
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:42 schreef freecell het volgende:
Leonieke, klinkt bekend. geen idee waarom het zo werkt, maar het werkt zo
Is dan weer wel goed voor de conditie
pi_80544770
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:43 schreef Marlinde het volgende:
Davinia: Het spiraaltje moet nog blijven zitten omdat anders mn baarmoeder gaat vastkleven en ik dan niet tot bijna niet meer zwanger kan worden.
Ik vond dit al een raar verhaal. (Ja, die kans van verkleven bestaat en wordt groter naarmate je meer curetages gehad hebt, maar na de 3e curetage is er tegen mijn nog niemand over een spiraaltje begonnen hoor! ) Zeker omdat je al eens eerder problemen met een spiraaltje hebt gehad. Heeft dit een reden in jouw speciale geval of is dit volgens jouw gyn de normale procedure na een curetage??? In het laatste geval: overstappen naar een ander ziekenhuis.
Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de huisarts, naar je huisarts gaan, hem alles uitleggen, vertellen dat je nog steeds bloedt en buikpijn hebt en hem ertussen zetten. Laat hij er maar druk achter zetten bij die gyn of je doorverwijzen naar iemand waar je wel vertrouwen in hebt. Er was je toch ook duidelijk verteld dat je nog maximaal een week kon bloeden? Nou, die termijn is verstreken, ze gaan maar eens kijken waar dat aan ligt? Wat ze eventueel verprutst hebben?
En dan die medicijnen... Waarom??? Versterkt mijn vermoeden dat ze iets verprutst hebben daarbinnen. En met die tekst op de bijsluiter zou ik het ook niet zomaar klakkeloos slikken. En dan die MUTS bij de apotheek zeg... als ze het zelf niet weet kan ze het a) aan een collega vragen die wel verstand van zaken heeft, b) de almanak erbij pakken en c) de lettertjes op het doosje 1 voor 1 overtypen op haar pc... ! Een arts heeft verstand van de kwaal, de apotheek van het medicijn, zo heb ik het geleerd.
Sjongejonge... zit me hier een partij op te fokken. Voor jezelf opkomen hoor, het is JOUW lichaam en zo'n babyhuisje, daar heb je er maar 1 van.
Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld....!
  woensdag 21 april 2010 @ 01:00:08 #281
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_80546562
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vond dit al een raar verhaal. (Ja, die kans van verkleven bestaat en wordt groter naarmate je meer curetages gehad hebt, maar na de 3e curetage is er tegen mijn nog niemand over een spiraaltje begonnen hoor! ) Zeker omdat je al eens eerder problemen met een spiraaltje hebt gehad. Heeft dit een reden in jouw speciale geval of is dit volgens jouw gyn de normale procedure na een curetage??? In het laatste geval: overstappen naar een ander ziekenhuis.
Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de huisarts, naar je huisarts gaan, hem alles uitleggen, vertellen dat je nog steeds bloedt en buikpijn hebt en hem ertussen zetten. Laat hij er maar druk achter zetten bij die gyn of je doorverwijzen naar iemand waar je wel vertrouwen in hebt. Er was je toch ook duidelijk verteld dat je nog maximaal een week kon bloeden? Nou, die termijn is verstreken, ze gaan maar eens kijken waar dat aan ligt? Wat ze eventueel verprutst hebben?
En dan die medicijnen... Waarom??? Versterkt mijn vermoeden dat ze iets verprutst hebben daarbinnen. En met die tekst op de bijsluiter zou ik het ook niet zomaar klakkeloos slikken. En dan die MUTS bij de apotheek zeg... als ze het zelf niet weet kan ze het a) aan een collega vragen die wel verstand van zaken heeft, b) de almanak erbij pakken en c) de lettertjes op het doosje 1 voor 1 overtypen op haar pc... ! Een arts heeft verstand van de kwaal, de apotheek van het medicijn, zo heb ik het geleerd.
Sjongejonge... zit me hier een partij op te fokken. Voor jezelf opkomen hoor, het is JOUW lichaam en zo'n babyhuisje, daar heb je er maar 1 van.
Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld....!
Amen!

Maar ben het er wel helemaal mee eens! Marlinde, jij hoort je al lang veel beter te voelen hoor!
  woensdag 21 april 2010 @ 01:06:07 #282
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_80546671
Asy: ik vind het zo grappig om te lezen wat je doet met Harry! Ik wist niet eens dat het kon!

Btw, vandaag bij cb geweest. Overgestapt van Hypo Allergene voeding naar Omneo. Hopen dat het helpt tegen de krampen. Ook zijn eerste prikjes gehad. Hij lijkt er (nog) geen last van te hebben en heeft vooral veel geslapen vandaag! Ik heb hem zelfs een aantal keer bewust wakker gehouden, zodat hij vannacht ook nog wat slaapt.
Oh, ik hoop zo dat het nu beter gaat met Lucas. Anders krijg ik volgende week een doorverwijs voor het inbakeren. Ik heb dat nog wat afgehouden en wil eerst overleggen met de osteopaat en kijken wat de nieuwe voeding doet. Ik wil niet ineens alles op zijn kop zetten.....
  woensdag 21 april 2010 @ 06:59:46 #283
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80547913
goedemorgen
sorry ben totaal niet bijgelezen... beetje druk.
maar ff een dikke knuffel voor marlinde
pi_80547962
Goedemorgen!

Van dat spiraaltje was ik ook al verbaasd over. Ik ken verschillende mensen die gecureteerd zijn en die hebben geen van allen een spiraaltje

Hier even gemiep met de fles... avent flesvoedingsbaby's met jbpm, welke speen gebruiken jullie Want hier wil het -ineens- niet meer door de speen (2) Ik heb zelf ff geprobeerd en kreeg het er ook niet uit. Even uitgekookt en dat hielp precies 1 voeding Ik ben niet meer of minder jbpm gaan gebruiken? Ik heb nu even zo'n 1-2-3 speen en dat gaat prima, maar wel érg snel, dus ook meer spugen.... iemand tips?
pi_80547977
Vanaf welke leeftijd mag je jbpm gaan gebruiken?
Heb wel eens gelezen, dat dit voor de nacht nog wel eens wilt hebben (Mart slaapt met hongerige voeding tot 06:00 uur ongeveer, gewone voeding 04:00). Maar kreeg de tip van een vriendin dat jbpm ook goed is voor de nacht. Maar mart is nog maar 7 weken, en weet dus niet of dit al mag.

Heb even gegoogle't
Rijstebloem om te vullen, maar heb is een bijvoeding, dus lijkt mij nu nog niet goed te zijn. Pas vanaf een half jaar ongeveer. En jbmp is tegen het spugen wat ik lees op internet.
Ik blijf gewoon lekker bij de voeding voor hongerige baby's. Met 7 weken hoeft hij natuurlijk ook nog niet de hele nacht te slapen. Wat wil men ook met 7 weken joh. En 6 uur in de ochtend vind ik al doorslapen hoor.

Afgelopen weekend hebben we echt luxe gehad, maar vond dat ook wel eng ging toen ook echt kijken, of Mart nog ademende enzo.

[ Bericht 50% gewijzigd door ymme op 21-04-2010 07:24:42 ]
pi_80548027
quote:
Op woensdag 21 april 2010 07:12 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen!

Van dat spiraaltje was ik ook al verbaasd over. Ik ken verschillende mensen die gecureteerd zijn en die hebben geen van allen een spiraaltje

Hier even gemiep met de fles... avent flesvoedingsbaby's met jbpm, welke speen gebruiken jullie Want hier wil het -ineens- niet meer door de speen (2) Ik heb zelf ff geprobeerd en kreeg het er ook niet uit. Even uitgekookt en dat hielp precies 1 voeding Ik ben niet meer of minder jbpm gaan gebruiken? Ik heb nu even zo'n 1-2-3 speen en dat gaat prima, maar wel érg snel, dus ook meer spugen.... iemand tips?
Speen (3) gaan gebruiken misschien dat het daar wel beter doorheen gaat, maar ook niet te snel.

Succes met het vinden van de juiste speen.
pi_80548197
Goeiemorgen!

Marlinde, voor jou hoor... wat een gedoe zeg, maar het klopt natuurlijk niet dat je je nog steeds zo voelt en zoveel pijn hebt. Gewoon huisarts bellen inderdaad.
Free, ik heb in het flesjes topic ook al gereageerd, maar in elk geval succes!
Ymme, jbpm is inderdaad niet om de nacht mee door te komen. Gewoon de hongerige baby-spul blijven gebruiken als dat hem helpt, en hopen dat ie dit ritme behoudt.
DJR, fijn dat de nieuwe voeding Lucas wat kan helpen. En voor de prikjes-perikelen die je niet hebt gehad schijnbaar... hoe ging het vannacht, nog goed geslapen?
pi_80548727
quote:
Op woensdag 21 april 2010 07:25 schreef ymme het volgende:

[..]

Speen (3) gaan gebruiken misschien dat het daar wel beter doorheen gaat, maar ook niet te snel.

Succes met het vinden van de juiste speen.
Speen 3 (iets minder, maar toch) heeft hetzelfde probleem. Soms gaat het goed (vlak na uitkoken)daarna weer mis.

En je beantwoordt je eigen vraag al in je bericht over jbpm
En ik ga geen 6x op een dag spenen uitkoken
pi_80548890
quote:
Op woensdag 21 april 2010 08:36 schreef freecell het volgende:

[..]

Speen 3 (iets minder, maar toch) heeft hetzelfde probleem. Soms gaat het goed (vlak na uitkoken)daarna weer mis.

En je beantwoordt je eigen vraag al in je bericht over jbpm
En ik ga geen 6x op een dag spenen uitkoken
Niet? Ontaarde moeder...
Kan het zijn dat het misschien te veel indikt met het jpbm? Of juist niet helemaal goed waardoor de fliebertjes in de gaatjes terecht komen en blijven zitten? Hier merkte ik wel bijvoorbeeld al een heel verschil door met een vorkje te roeren ipv een lepeltje, dan loste het veel beter op en nu dan ook bijna geen vastlopers meer.
pi_80548912
Goedemorgen!

Marlinde, wat balen dat je je nog steeds niet helemaal lekker voelt!

DJR, hopelijk gaat het inderdaad beter met andere voeding. En fijn dat de prikjes goed gingen!

Straks weer met Isa naar het cb. Ben benieuwd naar haar lengte en gewicht! Ze krijgt ook weer prikjes, maar ze is best wel verkouden. Geven ze die dan wel?
pi_80549090
Marlinde ik ben het helemaal met Mammietje eens, wat gaat het raar allemaal! Ik zou inderdaad naar je huisarts gaan, die kan zich dan hard maken voor jou. En die apotheek heeft juist als taak te controleren welke medicijnen de arts voorschrijft en of je ze wel mag gebruiken, echt heel erg dat ze het gewoon meegeven. Bah, het zit je echt niet mee he, het mag nu wel eens over zijn! En het huishouden maar even de boel de boel laten hoor, laat je maar even lekker verwennen want dat heb je wel verdiend !!

NieuweUser ik heb hier inderdaad wel eens gelezen dat de prikjes uitgesteld worden wanneer het kindje ziek is, maar geen idee of ze dat ook bij verkoudheid doen.

Haha Harry heeft op het potje gepoept

Ymme Mart slaapt toch hartstikke lang 's nachts voor zo'n klein baby'tje? Ik zou niet gaan prutsen met zijn voeding als het niet echt nodig is hoor, als hij nou reflux had dan is Johannesbroodpitmeel daar heel goed geschikt voor. Officieel staat voor doorslapen 5 uur.

Wij hebben zometeen ook een afspraak bij het CB, geen prikjes deze keer

[ Bericht 7% gewijzigd door Twinkly op 21-04-2010 09:39:21 ]
  woensdag 21 april 2010 @ 09:40:24 #292
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80550061
Goodmornings! Ik kom ook weer eens langswaaien na een boel oververmoeidheid, een beetje verlate kraamviste, huishouden en werk enzo

Marlinde (leuke naam!), wat enorm vervelend dat je je nog steeds niet beter voelt, ik zou inderdaad toch echt even contact opnemen met de huisarts. De 27e duurt nog bijna een week! Ze laten je gewoon zitten zeg, is dat andere ziekenhuis écht geen optie? Niemand die met je mee kan gaan ofzo? Het zou wat zijn als je straks alleen maar in de problemen komt omdat je nu gebonden bent aan één ziekenhuis..

Twink, wat fijn, geen prikjes! Stef de volgende keer ook niet, best een prettig vooruitzicht

Isa, succes strakjes meissie! En mama natuurlijk ook he?

Ik moet nog even bijlezen, maar ik heb de slaap nog een beetje in mijn ogen zitten, sorry..

Hiero is het allemaal helemaal hip Stef heeft een paar dagen ontdekt hoe hij moet schaterlachen en dat is ZO enorm lief, ik lig dan echt in katzwijm op de grond zo ongeveer. Hij moet telkens heel erg lachen als je hem onder zijn okseltjes kietelt (kwamen we achter bij het wassen) en nu gaat hij dus helemaal los dan (tenzij ik het te vaak doe ). Heb ook het idee dat zijn groei qua lengte een beetje aan het afvlakken is en dat is wel een fijn idee, dan hebben we even wat meer tijd om kleding maatje 80 en 86 bij elkaar te sprokkelen. De afgelopen maanden ging het zo hard allemaal.. Kan het ook nauwelijks geloven, maar zaterdag is hij gewoon al 5 maanden! Waar is mijn kleine baby gebleven? Al moet ik zeggen dat zo'n druk, lachend, spelend, kletsend, wiebelend en rollend kleintje ook echt enorm genieten is
3!
  woensdag 21 april 2010 @ 10:09:05 #293
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_80550854
Free, wij gebruiken ook speen 2 en hadden ineens ook het probleem. Het lijkt nu weer verdwenen te zijn. En er gaan bij ons 4 scheppen Jbpm door een 150/5 fles. Na goed afwassen blijft het nu goed gaan. Uitkoken doen we niet iedere keer, maar gewoon onder de kraan gaat het ook prima. De gaatjes zijn zo klein dat er wel eens wat in blijft zitten. Maar zoals je zegt, die I-II-III speen gaat echt te hard (hebben wij ook geprobeerd.

Gisteren zijn we hier trouwens begonnen met de Zantac. Daan vindt het op zijn zachts gezegd Hoop dat hij er nog aan went, want nu is het kolhalzen en een flinke toer om er iets van binnen te krijgen. Free, gewoon ter vergelijk, welke dosering geven jullie van de Zantac?
pi_80551082
Happy, L. ging ook kokhalzen van de Zantac. Als het niet snel beter wordt gewoon om Nexium vragen hoor, dat is hier in het ziekenhuis de standaard. Als ik met het kommetje en lepeltje aan kom wordt ze helemaal enthousiast, ze vindt het gewoon lekker, net als Niels van Twikly volgens mij.
pi_80551344
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:17 schreef Rubey het volgende:
Happy, L. ging ook kokhalzen van de Zantac. Als het niet snel beter wordt gewoon om Nexium vragen hoor, dat is hier in het ziekenhuis de standaard. Als ik met het kommetje en lepeltje aan kom wordt ze helemaal enthousiast, ze vindt het gewoon lekker, net als Niels van Twikly volgens mij.
Niels wordt nu enthousiast van ieder kommetje met een lepel, dus ook wanneer wij zelf een bakje vla hebben, hij denkt dan dat hij weer lekker Nexium krijgt Het smaakt naar suikerwater.
  woensdag 21 april 2010 @ 10:55:12 #296
300054 Marlinde
pi_80552267
Ik kijk het nog tot vrijdagochtend aan en als het niet verbeterd is bel ik de huisarts, heb geen buikpijn meer gehad sinds gisterenavond. Wel bloed ik nog steeds.

Het andere ziekenhuis is echt een stuk verder en ik ben niet zo'n held in het OV Vind het doodeng met die kleine. Het is jammer dat ik geen rijbewijs heb, maargoed...

We (P en ik) hebben besloten om Tessa haar voeding over 8 flesjes te verdelen. Kijken hoe dit gaat, want van zaterdag tot gisteren alleen maar gehuild en pijn in haar buikje gehad! Gisteren lag ze pas om 22:00 uur op bed!! en om 23:00 weer wakker, flesje gegeven en toen wel geslapen tot 7 uur!
Ben vanmorgen begonnen met minder per keer te geven en tot zover gaat het goed Ze ligt nu lekker te slapen, dus ik heb even tijd voor mezelf
(Bedankt voor de lieve reacties op mn naam )

Had ook nog een pm van een arts gekregen hier op fok en die zei dat het medicijn geen kwaad kon.

Zo nu ben ik egoïstisch genoeg geweest en vanaf nu ga ik ook weer op jullie reageren hoor
En heel erg bedankt voor de lieve woordjes enzo, had ik echt even nodig
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80554360
@ Marlinde, (kleine tip van een meelezer: wacht dan tot donderdag, en niet tot vrijdag. Vrijdag is vlak voor het weekend, en dat verkleint de kansen op direct doorsturen, of direct een onderzoekje of iets. En dan zit er meteen een heel weekend tussen waarin je niets kan, en ws bij huisartsenposten ook wordt weggestuurd, omdat je het al een poosje hebt en het dan dus wel tot maandag kan wachten, en dan is het altijd extra druk bij artsen, etcetcetc... Sterkte!)
pi_80554597
Dat valt vaak wel mee hoor pyttpytt als het nodig is kunnen ze je op alle dagen helpen.
En dit doen ze ook is mijn ervaring.
Ik zou ook eerder gaan maar dan niet om de reden van artsen of onderzoek.
pi_80554675
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:00 schreef Pvoesss het volgende:
Dat valt vaak wel mee hoor pyttpytt als het nodig is kunnen ze je op alle dagen helpen.
En dit doen ze ook is mijn ervaring.
Ik zou ook eerder gaan maar dan niet om de reden van artsen of onderzoek.
Dan hebben we een andere ervaring, haha. Nee, ze zullen je inderdaad niet wegsturen als er echt iets aan de hand is, maar als er vrijdag pas om 3 uurplek is, dan kan je niets meer, zeg maar. Even bloedprikken wordt dan al lastig. En op een of andere manier zijn de vrijdag altijd voller dan andere dagen. Maargoed, mijn ervaring dus
  woensdag 21 april 2010 @ 12:18:43 #300
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_80555108
quote:
Op woensdag 21 april 2010 07:12 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen!

Ik herken het probleem ook! Zelfs toen ik er minder jbpm in deed bleef het. Ik dacht eigenlijk aan de jbpm lag, want het is nu ook een andere verpakking. Ben dus overgestapt naar I-II-III speen van Difrax. En ik gebruik echt maar 2,5 schep op 150 ml....
Raar dat meerdere mensen dit hebben...
quote:
Op woensdag 21 april 2010 07:50 schreef Lijnloos het volgende:
DJR, fijn dat de nieuwe voeding Lucas wat kan helpen. En voor de prikjes-perikelen die je niet hebt gehad schijnbaar... hoe ging het vannacht, nog goed geslapen?
Tssss, wonderbaarlijke nacht gehad! We hebben Lucas vannacht een paar keer moeten troosten, maar hij is wel in zijn eigen bed blijven liggen. We willen ook af van de gewoonte dat hij elke nacht bij ons in bed eindigt. Gelukkig ging dat goed en moesten we hem om 8 uur wakker maken voor zijn flesje.
Daarna is hij terug gegaan en heeft nog een tijd geslapen, ik denk tot half 11 ongeveer. Want toen ik dacht dat hij gewoon in zijn slaap lag te kreunen, zoals altijd, bleek hij klaarwakker in bed te liggen. Hij lag op zijn rug en hij lag te poepen. Twee dingen die nooit zonder huilen voorkomen....En toen hij mij zag, kreeg ik een grote glimlach
Tot nu toe is hij vrolijk en ontspannen, dus ik hoop zo dat de Omneo aanslaat!

Ymme, ik vind dat Mart al heel goed doorslaapt, dus ik zou niets aan zijn voeding veranderen als het niet nodig is hoor.
pi_80555531
quote:
Op woensdag 21 april 2010 07:16 schreef ymme het volgende:
Vanaf welke leeftijd mag je jbpm gaan gebruiken?
Heb wel eens gelezen, dat dit voor de nacht nog wel eens wilt hebben (Mart slaapt met hongerige voeding tot 06:00 uur ongeveer, gewone voeding 04:00). Maar kreeg de tip van een vriendin dat jbpm ook goed is voor de nacht. Maar mart is nog maar 7 weken, en weet dus niet of dit al mag.
Mart slaapt toch al best goed door? Waarom zou je er dan nog iets aan toevoegen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')