abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 april 2010 @ 15:43:40 #276
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80523271
Davinia: Het spiraaltje moet nog blijven zitten omdat anders mn baarmoeder gaat vastkleven en ik dan niet tot bijna niet meer zwanger kan worden.

Happy: Ze ging heel hard aan dr nekje voelen en bewegen en losmaken Was zo zielig!

Asy: Vind het knap van je Jammer dat Tessa niet op vaste tijden poept

Tessa heeft net even met Oma geknuffeld en dat is zo goed bevallen dat ze nu lekker ligt te knorren in de box Heerlijk!!! Blij dat Oma toch nog even langs kon komen en ze heeft weer allemaal kleertjes voor Tessa gekocht Super lief!
Zo ik ben weer blij
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80524696
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:57 schreef amaranta het volgende:

[..]

grote zussen die alles in de box/wandelwagen/bed/waardebabydanookis gooien
een knuffel, of een houten bakje voor de baby
En zo zijn er twee neefjes op bezoek gekomen afgelopen weekend Maar wat waren ze allebei zo schattig toen ze binnenkwamen: "aaike doen bij baby want hij is nog klein" "aaike" En dan was de kleinste het een beetje later vergeten dat het zachtjes moest en zei mijn zus dat dat helemaal niet mocht. Reactie: "aaike doen" (maar bij de mama dan ipv bij Thomas ).

En hier is de papa ondertussen gearriveerd Maar hij kan jammer genoeg ook de krampjes niet wegnemen Zo zielig eigenlijk om hem zo te zien afzien. Voorlopig helpt enkel rondwandelen. Heeft iemand eigenlijk een idee waarom dat wel helpt? Ik hou hem in dezelfde houding: sta ik recht kalmeert hij, ga ik zitten begint hij te brullen.
pi_80525839
Leonieke, klinkt bekend. geen idee waarom het zo werkt, maar het werkt zo
pi_80529073
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:42 schreef freecell het volgende:
Leonieke, klinkt bekend. geen idee waarom het zo werkt, maar het werkt zo
Is dan weer wel goed voor de conditie
pi_80544770
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:43 schreef Marlinde het volgende:
Davinia: Het spiraaltje moet nog blijven zitten omdat anders mn baarmoeder gaat vastkleven en ik dan niet tot bijna niet meer zwanger kan worden.
Ik vond dit al een raar verhaal. (Ja, die kans van verkleven bestaat en wordt groter naarmate je meer curetages gehad hebt, maar na de 3e curetage is er tegen mijn nog niemand over een spiraaltje begonnen hoor! ) Zeker omdat je al eens eerder problemen met een spiraaltje hebt gehad. Heeft dit een reden in jouw speciale geval of is dit volgens jouw gyn de normale procedure na een curetage??? In het laatste geval: overstappen naar een ander ziekenhuis.
Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de huisarts, naar je huisarts gaan, hem alles uitleggen, vertellen dat je nog steeds bloedt en buikpijn hebt en hem ertussen zetten. Laat hij er maar druk achter zetten bij die gyn of je doorverwijzen naar iemand waar je wel vertrouwen in hebt. Er was je toch ook duidelijk verteld dat je nog maximaal een week kon bloeden? Nou, die termijn is verstreken, ze gaan maar eens kijken waar dat aan ligt? Wat ze eventueel verprutst hebben?
En dan die medicijnen... Waarom??? Versterkt mijn vermoeden dat ze iets verprutst hebben daarbinnen. En met die tekst op de bijsluiter zou ik het ook niet zomaar klakkeloos slikken. En dan die MUTS bij de apotheek zeg... als ze het zelf niet weet kan ze het a) aan een collega vragen die wel verstand van zaken heeft, b) de almanak erbij pakken en c) de lettertjes op het doosje 1 voor 1 overtypen op haar pc... ! Een arts heeft verstand van de kwaal, de apotheek van het medicijn, zo heb ik het geleerd.
Sjongejonge... zit me hier een partij op te fokken. Voor jezelf opkomen hoor, het is JOUW lichaam en zo'n babyhuisje, daar heb je er maar 1 van.
Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld....!
  woensdag 21 april 2010 @ 01:00:08 #281
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_80546562
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vond dit al een raar verhaal. (Ja, die kans van verkleven bestaat en wordt groter naarmate je meer curetages gehad hebt, maar na de 3e curetage is er tegen mijn nog niemand over een spiraaltje begonnen hoor! ) Zeker omdat je al eens eerder problemen met een spiraaltje hebt gehad. Heeft dit een reden in jouw speciale geval of is dit volgens jouw gyn de normale procedure na een curetage??? In het laatste geval: overstappen naar een ander ziekenhuis.
Als ik jou was, zou ik contact opnemen met de huisarts, naar je huisarts gaan, hem alles uitleggen, vertellen dat je nog steeds bloedt en buikpijn hebt en hem ertussen zetten. Laat hij er maar druk achter zetten bij die gyn of je doorverwijzen naar iemand waar je wel vertrouwen in hebt. Er was je toch ook duidelijk verteld dat je nog maximaal een week kon bloeden? Nou, die termijn is verstreken, ze gaan maar eens kijken waar dat aan ligt? Wat ze eventueel verprutst hebben?
En dan die medicijnen... Waarom??? Versterkt mijn vermoeden dat ze iets verprutst hebben daarbinnen. En met die tekst op de bijsluiter zou ik het ook niet zomaar klakkeloos slikken. En dan die MUTS bij de apotheek zeg... als ze het zelf niet weet kan ze het a) aan een collega vragen die wel verstand van zaken heeft, b) de almanak erbij pakken en c) de lettertjes op het doosje 1 voor 1 overtypen op haar pc... ! Een arts heeft verstand van de kwaal, de apotheek van het medicijn, zo heb ik het geleerd.
Sjongejonge... zit me hier een partij op te fokken. Voor jezelf opkomen hoor, het is JOUW lichaam en zo'n babyhuisje, daar heb je er maar 1 van.
Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld....!
Amen!

Maar ben het er wel helemaal mee eens! Marlinde, jij hoort je al lang veel beter te voelen hoor!
  woensdag 21 april 2010 @ 01:06:07 #282
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_80546671
Asy: ik vind het zo grappig om te lezen wat je doet met Harry! Ik wist niet eens dat het kon!

Btw, vandaag bij cb geweest. Overgestapt van Hypo Allergene voeding naar Omneo. Hopen dat het helpt tegen de krampen. Ook zijn eerste prikjes gehad. Hij lijkt er (nog) geen last van te hebben en heeft vooral veel geslapen vandaag! Ik heb hem zelfs een aantal keer bewust wakker gehouden, zodat hij vannacht ook nog wat slaapt.
Oh, ik hoop zo dat het nu beter gaat met Lucas. Anders krijg ik volgende week een doorverwijs voor het inbakeren. Ik heb dat nog wat afgehouden en wil eerst overleggen met de osteopaat en kijken wat de nieuwe voeding doet. Ik wil niet ineens alles op zijn kop zetten.....
  woensdag 21 april 2010 @ 06:59:46 #283
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80547913
goedemorgen
sorry ben totaal niet bijgelezen... beetje druk.
maar ff een dikke knuffel voor marlinde
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80547962
Goedemorgen!

Van dat spiraaltje was ik ook al verbaasd over. Ik ken verschillende mensen die gecureteerd zijn en die hebben geen van allen een spiraaltje

Hier even gemiep met de fles... avent flesvoedingsbaby's met jbpm, welke speen gebruiken jullie Want hier wil het -ineens- niet meer door de speen (2) Ik heb zelf ff geprobeerd en kreeg het er ook niet uit. Even uitgekookt en dat hielp precies 1 voeding Ik ben niet meer of minder jbpm gaan gebruiken? Ik heb nu even zo'n 1-2-3 speen en dat gaat prima, maar wel érg snel, dus ook meer spugen.... iemand tips?
pi_80547977
Vanaf welke leeftijd mag je jbpm gaan gebruiken?
Heb wel eens gelezen, dat dit voor de nacht nog wel eens wilt hebben (Mart slaapt met hongerige voeding tot 06:00 uur ongeveer, gewone voeding 04:00). Maar kreeg de tip van een vriendin dat jbpm ook goed is voor de nacht. Maar mart is nog maar 7 weken, en weet dus niet of dit al mag.

Heb even gegoogle't
Rijstebloem om te vullen, maar heb is een bijvoeding, dus lijkt mij nu nog niet goed te zijn. Pas vanaf een half jaar ongeveer. En jbmp is tegen het spugen wat ik lees op internet.
Ik blijf gewoon lekker bij de voeding voor hongerige baby's. Met 7 weken hoeft hij natuurlijk ook nog niet de hele nacht te slapen. Wat wil men ook met 7 weken joh. En 6 uur in de ochtend vind ik al doorslapen hoor.

Afgelopen weekend hebben we echt luxe gehad, maar vond dat ook wel eng ging toen ook echt kijken, of Mart nog ademende enzo.

[ Bericht 50% gewijzigd door ymme op 21-04-2010 07:24:42 ]
pi_80548027
quote:
Op woensdag 21 april 2010 07:12 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen!

Van dat spiraaltje was ik ook al verbaasd over. Ik ken verschillende mensen die gecureteerd zijn en die hebben geen van allen een spiraaltje

Hier even gemiep met de fles... avent flesvoedingsbaby's met jbpm, welke speen gebruiken jullie Want hier wil het -ineens- niet meer door de speen (2) Ik heb zelf ff geprobeerd en kreeg het er ook niet uit. Even uitgekookt en dat hielp precies 1 voeding Ik ben niet meer of minder jbpm gaan gebruiken? Ik heb nu even zo'n 1-2-3 speen en dat gaat prima, maar wel érg snel, dus ook meer spugen.... iemand tips?
Speen (3) gaan gebruiken misschien dat het daar wel beter doorheen gaat, maar ook niet te snel.

Succes met het vinden van de juiste speen.
pi_80548197
Goeiemorgen!

Marlinde, voor jou hoor... wat een gedoe zeg, maar het klopt natuurlijk niet dat je je nog steeds zo voelt en zoveel pijn hebt. Gewoon huisarts bellen inderdaad.
Free, ik heb in het flesjes topic ook al gereageerd, maar in elk geval succes!
Ymme, jbpm is inderdaad niet om de nacht mee door te komen. Gewoon de hongerige baby-spul blijven gebruiken als dat hem helpt, en hopen dat ie dit ritme behoudt.
DJR, fijn dat de nieuwe voeding Lucas wat kan helpen. En voor de prikjes-perikelen die je niet hebt gehad schijnbaar... hoe ging het vannacht, nog goed geslapen?
pi_80548727
quote:
Op woensdag 21 april 2010 07:25 schreef ymme het volgende:

[..]

Speen (3) gaan gebruiken misschien dat het daar wel beter doorheen gaat, maar ook niet te snel.

Succes met het vinden van de juiste speen.
Speen 3 (iets minder, maar toch) heeft hetzelfde probleem. Soms gaat het goed (vlak na uitkoken)daarna weer mis.

En je beantwoordt je eigen vraag al in je bericht over jbpm
En ik ga geen 6x op een dag spenen uitkoken
pi_80548890
quote:
Op woensdag 21 april 2010 08:36 schreef freecell het volgende:

[..]

Speen 3 (iets minder, maar toch) heeft hetzelfde probleem. Soms gaat het goed (vlak na uitkoken)daarna weer mis.

En je beantwoordt je eigen vraag al in je bericht over jbpm
En ik ga geen 6x op een dag spenen uitkoken
Niet? Ontaarde moeder...
Kan het zijn dat het misschien te veel indikt met het jpbm? Of juist niet helemaal goed waardoor de fliebertjes in de gaatjes terecht komen en blijven zitten? Hier merkte ik wel bijvoorbeeld al een heel verschil door met een vorkje te roeren ipv een lepeltje, dan loste het veel beter op en nu dan ook bijna geen vastlopers meer.
pi_80548912
Goedemorgen!

Marlinde, wat balen dat je je nog steeds niet helemaal lekker voelt!

DJR, hopelijk gaat het inderdaad beter met andere voeding. En fijn dat de prikjes goed gingen!

Straks weer met Isa naar het cb. Ben benieuwd naar haar lengte en gewicht! Ze krijgt ook weer prikjes, maar ze is best wel verkouden. Geven ze die dan wel?
pi_80549090
Marlinde ik ben het helemaal met Mammietje eens, wat gaat het raar allemaal! Ik zou inderdaad naar je huisarts gaan, die kan zich dan hard maken voor jou. En die apotheek heeft juist als taak te controleren welke medicijnen de arts voorschrijft en of je ze wel mag gebruiken, echt heel erg dat ze het gewoon meegeven. Bah, het zit je echt niet mee he, het mag nu wel eens over zijn! En het huishouden maar even de boel de boel laten hoor, laat je maar even lekker verwennen want dat heb je wel verdiend !!

NieuweUser ik heb hier inderdaad wel eens gelezen dat de prikjes uitgesteld worden wanneer het kindje ziek is, maar geen idee of ze dat ook bij verkoudheid doen.

Haha Harry heeft op het potje gepoept

Ymme Mart slaapt toch hartstikke lang 's nachts voor zo'n klein baby'tje? Ik zou niet gaan prutsen met zijn voeding als het niet echt nodig is hoor, als hij nou reflux had dan is Johannesbroodpitmeel daar heel goed geschikt voor. Officieel staat voor doorslapen 5 uur.

Wij hebben zometeen ook een afspraak bij het CB, geen prikjes deze keer

[ Bericht 7% gewijzigd door Twinkly op 21-04-2010 09:39:21 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 21 april 2010 @ 09:40:24 #292
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80550061
Goodmornings! Ik kom ook weer eens langswaaien na een boel oververmoeidheid, een beetje verlate kraamviste, huishouden en werk enzo

Marlinde (leuke naam!), wat enorm vervelend dat je je nog steeds niet beter voelt, ik zou inderdaad toch echt even contact opnemen met de huisarts. De 27e duurt nog bijna een week! Ze laten je gewoon zitten zeg, is dat andere ziekenhuis écht geen optie? Niemand die met je mee kan gaan ofzo? Het zou wat zijn als je straks alleen maar in de problemen komt omdat je nu gebonden bent aan één ziekenhuis..

Twink, wat fijn, geen prikjes! Stef de volgende keer ook niet, best een prettig vooruitzicht

Isa, succes strakjes meissie! En mama natuurlijk ook he?

Ik moet nog even bijlezen, maar ik heb de slaap nog een beetje in mijn ogen zitten, sorry..

Hiero is het allemaal helemaal hip Stef heeft een paar dagen ontdekt hoe hij moet schaterlachen en dat is ZO enorm lief, ik lig dan echt in katzwijm op de grond zo ongeveer. Hij moet telkens heel erg lachen als je hem onder zijn okseltjes kietelt (kwamen we achter bij het wassen) en nu gaat hij dus helemaal los dan (tenzij ik het te vaak doe ). Heb ook het idee dat zijn groei qua lengte een beetje aan het afvlakken is en dat is wel een fijn idee, dan hebben we even wat meer tijd om kleding maatje 80 en 86 bij elkaar te sprokkelen. De afgelopen maanden ging het zo hard allemaal.. Kan het ook nauwelijks geloven, maar zaterdag is hij gewoon al 5 maanden! Waar is mijn kleine baby gebleven? Al moet ik zeggen dat zo'n druk, lachend, spelend, kletsend, wiebelend en rollend kleintje ook echt enorm genieten is
3!
  woensdag 21 april 2010 @ 10:09:05 #293
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_80550854
Free, wij gebruiken ook speen 2 en hadden ineens ook het probleem. Het lijkt nu weer verdwenen te zijn. En er gaan bij ons 4 scheppen Jbpm door een 150/5 fles. Na goed afwassen blijft het nu goed gaan. Uitkoken doen we niet iedere keer, maar gewoon onder de kraan gaat het ook prima. De gaatjes zijn zo klein dat er wel eens wat in blijft zitten. Maar zoals je zegt, die I-II-III speen gaat echt te hard (hebben wij ook geprobeerd.

Gisteren zijn we hier trouwens begonnen met de Zantac. Daan vindt het op zijn zachts gezegd Hoop dat hij er nog aan went, want nu is het kolhalzen en een flinke toer om er iets van binnen te krijgen. Free, gewoon ter vergelijk, welke dosering geven jullie van de Zantac?
pi_80551082
Happy, L. ging ook kokhalzen van de Zantac. Als het niet snel beter wordt gewoon om Nexium vragen hoor, dat is hier in het ziekenhuis de standaard. Als ik met het kommetje en lepeltje aan kom wordt ze helemaal enthousiast, ze vindt het gewoon lekker, net als Niels van Twikly volgens mij.
pi_80551344
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:17 schreef Rubey het volgende:
Happy, L. ging ook kokhalzen van de Zantac. Als het niet snel beter wordt gewoon om Nexium vragen hoor, dat is hier in het ziekenhuis de standaard. Als ik met het kommetje en lepeltje aan kom wordt ze helemaal enthousiast, ze vindt het gewoon lekker, net als Niels van Twikly volgens mij.
Niels wordt nu enthousiast van ieder kommetje met een lepel, dus ook wanneer wij zelf een bakje vla hebben, hij denkt dan dat hij weer lekker Nexium krijgt Het smaakt naar suikerwater.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 21 april 2010 @ 10:55:12 #296
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_80552267
Ik kijk het nog tot vrijdagochtend aan en als het niet verbeterd is bel ik de huisarts, heb geen buikpijn meer gehad sinds gisterenavond. Wel bloed ik nog steeds.

Het andere ziekenhuis is echt een stuk verder en ik ben niet zo'n held in het OV Vind het doodeng met die kleine. Het is jammer dat ik geen rijbewijs heb, maargoed...

We (P en ik) hebben besloten om Tessa haar voeding over 8 flesjes te verdelen. Kijken hoe dit gaat, want van zaterdag tot gisteren alleen maar gehuild en pijn in haar buikje gehad! Gisteren lag ze pas om 22:00 uur op bed!! en om 23:00 weer wakker, flesje gegeven en toen wel geslapen tot 7 uur!
Ben vanmorgen begonnen met minder per keer te geven en tot zover gaat het goed Ze ligt nu lekker te slapen, dus ik heb even tijd voor mezelf
(Bedankt voor de lieve reacties op mn naam )

Had ook nog een pm van een arts gekregen hier op fok en die zei dat het medicijn geen kwaad kon.

Zo nu ben ik egoïstisch genoeg geweest en vanaf nu ga ik ook weer op jullie reageren hoor
En heel erg bedankt voor de lieve woordjes enzo, had ik echt even nodig
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
pi_80554360
@ Marlinde, (kleine tip van een meelezer: wacht dan tot donderdag, en niet tot vrijdag. Vrijdag is vlak voor het weekend, en dat verkleint de kansen op direct doorsturen, of direct een onderzoekje of iets. En dan zit er meteen een heel weekend tussen waarin je niets kan, en ws bij huisartsenposten ook wordt weggestuurd, omdat je het al een poosje hebt en het dan dus wel tot maandag kan wachten, en dan is het altijd extra druk bij artsen, etcetcetc... Sterkte!)
pi_80554597
Dat valt vaak wel mee hoor pyttpytt als het nodig is kunnen ze je op alle dagen helpen.
En dit doen ze ook is mijn ervaring.
Ik zou ook eerder gaan maar dan niet om de reden van artsen of onderzoek.
pi_80554675
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:00 schreef Pvoesss het volgende:
Dat valt vaak wel mee hoor pyttpytt als het nodig is kunnen ze je op alle dagen helpen.
En dit doen ze ook is mijn ervaring.
Ik zou ook eerder gaan maar dan niet om de reden van artsen of onderzoek.
Dan hebben we een andere ervaring, haha. Nee, ze zullen je inderdaad niet wegsturen als er echt iets aan de hand is, maar als er vrijdag pas om 3 uurplek is, dan kan je niets meer, zeg maar. Even bloedprikken wordt dan al lastig. En op een of andere manier zijn de vrijdag altijd voller dan andere dagen. Maargoed, mijn ervaring dus
  woensdag 21 april 2010 @ 12:18:43 #300
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_80555108
quote:
Op woensdag 21 april 2010 07:12 schreef freecell het volgende:
Goedemorgen!

Ik herken het probleem ook! Zelfs toen ik er minder jbpm in deed bleef het. Ik dacht eigenlijk aan de jbpm lag, want het is nu ook een andere verpakking. Ben dus overgestapt naar I-II-III speen van Difrax. En ik gebruik echt maar 2,5 schep op 150 ml....
Raar dat meerdere mensen dit hebben...
quote:
Op woensdag 21 april 2010 07:50 schreef Lijnloos het volgende:
DJR, fijn dat de nieuwe voeding Lucas wat kan helpen. En voor de prikjes-perikelen die je niet hebt gehad schijnbaar... hoe ging het vannacht, nog goed geslapen?
Tssss, wonderbaarlijke nacht gehad! We hebben Lucas vannacht een paar keer moeten troosten, maar hij is wel in zijn eigen bed blijven liggen. We willen ook af van de gewoonte dat hij elke nacht bij ons in bed eindigt. Gelukkig ging dat goed en moesten we hem om 8 uur wakker maken voor zijn flesje.
Daarna is hij terug gegaan en heeft nog een tijd geslapen, ik denk tot half 11 ongeveer. Want toen ik dacht dat hij gewoon in zijn slaap lag te kreunen, zoals altijd, bleek hij klaarwakker in bed te liggen. Hij lag op zijn rug en hij lag te poepen. Twee dingen die nooit zonder huilen voorkomen....En toen hij mij zag, kreeg ik een grote glimlach
Tot nu toe is hij vrolijk en ontspannen, dus ik hoop zo dat de Omneo aanslaat!

Ymme, ik vind dat Mart al heel goed doorslaapt, dus ik zou niets aan zijn voeding veranderen als het niet nodig is hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')