abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80186948
Het vorige deel: Het kleine babietjes topic (0-6 maanden) deel 37

Kleine baby'tjes

12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem Tobias Aaron, zoon van Troel en Bert
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
06 november 2009: Xandy, dochter van lunastar
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
16 november 2009: Thomas, zoon van Aoraki
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van Ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 decembe 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
20 december 2009: Fabian, zoon van amaranta
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
07 januari 2010: Aviva Gabriëlle, dochter van DaviniaHR en PhysicsRules
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
02 februari 2010: 'Teigetje', dochter van Keshet
05 februari 2010: Tessa, dochter van mama_papa
12 februari 2010: Laura, dochter van Sindell
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: 'Harry', zoon van Asyniur
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
16 februari 2010: Dyr, dochter van Klaploper en Twizu
18 februari 2010: Robin Janey Kathleen, dochter van Co_OL
19 februari 2010: Ravi & Kiro, zoons van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
07 maart 2010: Morris, zoon van Webkim

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok)

[ Bericht 1% gewijzigd door Ssserpente op 11-04-2010 19:46:00 ]
pi_80187045
Door dit topic te openen, voelt Lente toch nog een beetje klein.
  zondag 11 april 2010 @ 15:26:19 #3
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80187283
De score van vandaag: 1360 gram!
Teigetje heeft 48 uur geoefend met haar neusbril maar werd erg moe. Ze heeft nu weer een buisje in haar neus, tot morgenochtend, om dan weer te starten met haar neusbril-training!
We kunnen nu dus even niet oefenen met uit een flesje drinken.

Gisteren ben ik ondergespuugd door m'n muppetje. Een primeur!
A grand adventure has begun.
pi_80187886
Ssserpente
Ik noem Thomas soms onze grote (of grootste) vriend en dan kijk ik nu eventjes naast mij en ligt hij daar met zijn 54cm op de buik van papa en is hij gewoon ieniemienie

En weeral een primeur voor Teigetje En wat komt ze trouwens zo goed bij

Wat Thomas trouwens wel goed kan is zich vastgrijpen aan mijn haar (auw!)
  zondag 11 april 2010 @ 15:48:05 #5
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80188190
hoi hoi!

eerst maar even weer een voor Teigetje! wat groei je toch goed meid!

en ahhh Ssserpente we missen je al hoor! en je lieve meisje natuurlijk ook...

@Sorboo; is Isabeautje weer lekker vrolijk nu? ik hoop dat jullie je allemaal weer wa beter voelen...

over babygyms; Evie is dol op haar speelkleed, maar speelt ook graag onder de babygym (die van ons heeft een spiegeltje en maakt geluid en heeft lichtjes), en ook in de box vermaakt Evie zich prima, met wat leuke knuffeltjes met knispertjes erin enzo...

wij gaan zo op verjaardag bij een klein jongetje en zijn broertje is een paar weekjes jonger dan Evie... vast wel even leuk.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80188578
quote:
Op zondag 11 april 2010 15:26 schreef Keshet het volgende:
De score van vandaag: 1360 gram!
Teigetje heeft 48 uur geoefend met haar neusbril maar werd erg moe. Ze heeft nu weer een buisje in haar neus, tot morgenochtend, om dan weer te starten met haar neusbril-training!
We kunnen nu dus even niet oefenen met uit een flesje drinken.

Gisteren ben ik ondergespuugd door m'n muppetje. Een primeur!
lekker he, babyspuug wat heerlijk dat ze het zo goed doet! de eerste arts van de jongens zei het steeds zo leuk: probeer te denken aan al het genieten en het genieten wordt alleen maar meer

en ikzal morgen als ik bij kiro ben gelijk ook maar piepen dat ik ravi's arts toch ff snel wil spreken, want die arme jongen heeft *HONGER*!!!!!!!!!!!!!! hij krijgt 50 cc per flesje en dat moest de komende week zo blijven werd me op het hart gedrukt (ik vroeg nog naar ophogen). maar hij's dus sinds vandaag bij elke voeding al een uur vooraf wakker, niet echt hard huilen, maar ook niet echt tevreden. op het aankleedkussen wordt hij dan boos (heel boos! zo boos dat hij banaantjes maakt!) om vervolgens echt instant te kalmeren zodra je ook maar met het flesje schudt (mondje gaat dan ook al open....) en *alle* flesjes gaan op. tot de laatste druppel. en hij heeft ook enkel gister toen we net thuiswaren wat gespuugd, verder ook niks. en niks mis met de mama-ravi binding hij laat zich heerlijk troosten door mij (ons, maar sangdrax mag voor zichzelf spreken ). selene trekt het allemaal ook prima tot nu toe, die staat wijzend naar de babyfoon "baby!" te roepen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_80192432
Ik moet gewoon bijna huilen van het filmpje dat ik in het vorige topic postte. Hij was nog zo klein.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 11 april 2010 @ 18:14:05 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80194071
mijn baby gunt me nu even geen Fok-tijd. toch even snel reactie hierop:
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:47 schreef leonieke het volgende:

[..]

Doet hij dat al lang? Thomas is nu 5 weken en het is eigenlijk nog maar een paar dagen dat hij wat langer wakker blijft na het eten, maar dan ligt hij eigenlijk gewoon wat te zwaaien met zijn armen en benen omdat hij nog geen enkel speeltje vastneemt of naar kijkt.
wij kwamen er mret pasen bij mijn moeder achter dat hij die babygym zo interessant vond.
maar vergeet niet dat Harry bijna 3 weken ouder is als Thomas...

<kind douchen gaat>
pi_80194454
Wederom even snel. Moet rennen en vliegen

Met Isabeau gaat het weer helemaal super en met mij ook. Voel me relaxed en opgelucht. 't Is zoals het is en ik blijf gewoon voeden tot zij er klaar mee is. Met bijvoeding gaat het super. Sperziebonen en banaan zijn hitjes.
pi_80194863
Fijn, Sorbo! Gek hè, je kunt het nog zo gepland hebben, zo'n klein meisje maakt gewoon de dienst uit.

Ik moet nu wel stiekem lachen om deze uitspraak van je:
quote:
[b]Op vrijdag 9 april 2010 12:11
Voel wel een soort vastbeslotenheid waar Isabeau nog van kan leren
  zondag 11 april 2010 @ 19:02:23 #11
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80195715
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:37 schreef Ssserpente het volgende:
Fijn, Sorbo! Gek hè, je kunt het nog zo gepland hebben, zo'n klein meisje maakt gewoon de dienst uit.

[..]

Fijn dat het goed gaat met jullie Sorbo!

Nou wij zijn gedoucht. Meneertje heeft weer aan coma-zuipen gedaan want hij is met zijn buikje vol in slaap gevallen
Ik moest zo om hem lachen in de douche. Was de 2e keer met hem in de douche (1e keer was in de kraamweek). Hij vond het heerlijk. Ik had de douchestraal zo staan dat die tot op zijn rug kwam en Harry deed steeds zijn koppie achterover zodat de straal op zijn hoofd kwam en dan zo'n schuine blik naar boven van: lekker hè mam
pi_80196516
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:37 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Ze heeft er van geleerd en werd beter dan de lerares
pi_80196939
Hallo

Teigetje, gaat lekker meid!

Florian is echt veel wakker! 's nachts is het slapen en 's avonds ook meestal na de voeding van 19:00, maar de rest van de dag is hij na de voeding echt nog wel een uur wakker voor hij weer moe wordt Leuk om naar te kijken en te meppen: mobile! (maar vooral meppen met zijn voeten )
Dus maar even de zolder op voor de babygym!

Alleen Leander klimt steeds in de box om mee te gaan spelen Beetje link.

[ Bericht 8% gewijzigd door freecell op 11-04-2010 19:40:24 ]
pi_80196974
En hoewel de TT weer fout is
Is de OP nog goed
  zondag 11 april 2010 @ 19:37:47 #15
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80197113
aaaahhh Asy dat klinkt echt heerlijk! ik ga van de week ook maar weer eens douchen met Evie, krijg er spontaan zin in nu,...

Sorboo; fijn dat het allemaal nu zoveel beter gaat en voelt.. tis een goed besluit geweest

wij zijn weer thuis van de verjaardag. Ging op zich goed, maar was zoooo druk; dus Evie was wel even flink onder de indruk. Nu ligt ze helemaal bekaf in haar boxje een dutje te doen..
pi_80197194
Over kijken en volgen trouwens, toen ik met Florian op het bureau kwam toen hij 4 weken was (die keer dat hij ineens onder geb. gewicht zat ) ging de arts boven hem hangen en dan heen en weer en hij volgde met zijn ogen én zijn hoofd haar bewegingen. Dus iets meer dan donker en licht kunnen ze wel zien
En hij is geboren met 39+1
pi_80197271
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:35 schreef freecell het volgende:
En hoewel de TT weer fout is
Is de OP nog goed
Bedoel je dat babietjes fout gespeld is, Free. Dat weet ik, is al eens een discussie over geweest. Geloof dat Claudia het al eens aangepast had. Maar de modjes hebben het weer terug veranderd, ze vinden het mooier zo.
  zondag 11 april 2010 @ 19:42:54 #18
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80197322
Harry speelt met babygym:
http://www.youtube.com/v/kBiPFOTBXsU&hl

[ Bericht 60% gewijzigd door Asyniur op 11-04-2010 19:48:23 ]
pi_80197360
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:41 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Bedoel je dat babietjes fout gespeld is, Free. Dat weet ik, is al eens een discussie over geweest. Geloof dat Claudia het al eens aangepast had. Maar de modjes hebben het weer terug veranderd, ze vinden het mooier zo.

En de Engelse ziekte.
pi_80197446
O wacht, zie dat Sproetje er ook nog in staat.

Oeh Sorbo, dan staan jullie bovenaan!
pi_80197534
hoi

nog niet bijgelezen maar alvast een tvp
pi_80197660
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:41 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Stomme reden!
Als ik quadoos mooier vind dan cadeaus, dan schrijven we het ook niet ineens zo
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En de Engelse ziekte.
Dat heb ik al helemaal opgegeven om daar nog wat van te zeggen
pi_80197697
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:42 schreef Asyniur het volgende:

Hij lacht er hardop naar !
pi_80197706
Wij staan morgen gewoon op nummer 5 (en als ik lunastar niet meereken omdat zij nooit post op nummer 4)! Het duurt gelukkig nog een dikke maand voor we naar het zustertopic verhuizen, maar als ik dat rolfilmpje van Ivan zo bekijk is er weinig kleins meer aan.
  zondag 11 april 2010 @ 19:53:19 #25
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80197830
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:50 schreef freecell het volgende:

[..]

Hij lacht er hardop naar !
ja leuk hè?
Waar is mijn kleine hulpeloze baby gebleven...

engelse ziekte?
pi_80197877
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:42 schreef Asyniur het volgende:
Oh, het filmpje doet het!

Hondjes!
pi_80197916
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Wij staan morgen gewoon op nummer 5 (en als ik lunastar niet meereken omdat zij nooit post op nummer 4)! Het duurt gelukkig nog een dikke maand voor we naar het zustertopic verhuizen, maar als ik dat rolfilmpje van Ivan zo bekijk is er weinig kleins meer aan.
ja, dat moet je niet naast die van mij leggen
Ik vind al dat het kleinste er hier af gaat
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:53 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ja leuk hè?
Waar is mijn kleine hulpeloze baby gebleven...

engelse ziekte?
Het zou moeten zijn: 'het kleine baby'tjestopic' engelse ziekte: van één woord twee maken. Doen ze in het engels ook
pi_80197924
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:45 schreef Ssserpente het volgende:
O wacht, zie dat Sproetje er ook nog in staat.

Oeh Sorbo, dan staan jullie bovenaan!
Morgen... 't is een mengeling van en
pi_80198363
Oh hier zijn jullie..
Even verkort, want ben de helft al kwijt:
ravi is thuis en doet het dus super!
faja, auw! beterschap meid!
Sorbootje, maar aangezien jullie je er goed bij voelen is het ok! Jullie kind = jullie schema's!
Trix, gefeliciteerd met je vent!

Hier weinig te melden, af en toe een lichtelijk gefrustreerde baby omdat het rollen van rug naar buik nog net niet lukt..
  zondag 11 april 2010 @ 20:07:50 #30
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80198545
quote:
Op zondag 11 april 2010 19:55 schreef freecell het volgende:
Het zou moeten zijn: 'het kleine baby'tjestopic' engelse ziekte: van één woord twee maken. Doen ze in het engels ook
Azo

Nou hier nog een filmpje van mijn goede gesprek samen met mijn zoon (die nu luidruchtig laat weten dat ik weer genoeg geFokt heb )

filmpje wil even niet. houden jullie te goed
  zondag 11 april 2010 @ 21:21:05 #31
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80202794
3!
  zondag 11 april 2010 @ 21:22:10 #32
95408 Incantrix
pi_80202869
Ja, sorry, dan ga ik nu voor de derde keer mijn enorme post opnieuw typen, tot twee keer toe werd 'ie niet geplaatst en was dus wel fijn de tekst weg
3!
pi_80203557
quote:
Op zondag 11 april 2010 18:14 schreef Asyniur het volgende:
mijn baby gunt me nu even geen Fok-tijd. toch even snel reactie hierop:
[..]

wij kwamen er mret pasen bij mijn moeder achter dat hij die babygym zo interessant vond.
maar vergeet niet dat Harry bijna 3 weken ouder is als Thomas...

<kind douchen gaat>
Nog een paar weken te gaan dus (hoop ik). Ik vind het gewoon een beetje vervelend dat ik hem met niets kan bezig houden als hij wakker is, althans, die indruk heb ik toch, hij ligt meestal in de zetel naar het raam te kijken. Ik zou me strontvervelen als ik zo lang wakker bleef als hem en me met niets kan bezig houden Al heb ik wel de indruk dat hij ook naar ons kijkt (maar het kan ook wel zijn dat ik me dat inbeeld ).
En ik lees hier zo vaak de ritmes verversen-voeden-spelen, ook bij jonge baby's en ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie dan met hem/haar spelen.

En douchen met Thomas ga ik misschien morgen ook eens proberen, al zal ik me maar voorbereiden op een hoop gekrijs. Maar het lijkt me zo fijn om samen te douchen
pi_80203770
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:22 schreef Incantrix het volgende:
Ja, sorry, dan ga ik nu voor de derde keer mijn enorme post opnieuw typen, tot twee keer toe werd 'ie niet geplaatst en was dus wel fijn de tekst weg
K*t is dat hè? Daarom doe ik altijd even CTRL-A CTRL-C voordat ik op 'invoeren' klik.
pi_80203792
Ik zeg 'urm' en 'blalala', 'pieppiep' en steek mijn tong uit (probeert hij dan na te doen, kan hij niet met zijn tong ) ik wiebel met zijn handjes, klets onzin ed...
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:22 schreef Incantrix het volgende:
Even kopieren voor je op invoeren duwt
pi_80203906
Hihi Leonieke, volgens mij vermaken kleine babytjes zich prima hoor. Ze hebben de eerste weken vast genoeg indrukken Maar ik snap je wel. Dat spelen komt vast snel!
pi_80204215
quote:
Op zondag 11 april 2010 20:07 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Azo

Nou hier nog een filmpje van mijn goede gesprek samen met mijn zoon (die nu luidruchtig laat weten dat ik weer genoeg geFokt heb )

filmpje wil even niet. houden jullie te goed
Gevonden en gezien Mooie ogen heeft ie hoor En die honden

Isabeau nog een paar uur klein.. Ik zie jullie vrijdag weer!

Ik post niet zoveel. Heb niet zoveel te melden.. Alles gaat goed behalve Rienks drink gedrag. Het gaat weer slecht. Morgen weer naar het CB en dan zal ik het eens aankaarten. Ben er wel klaar mee.

Heb 2 flessen van Sorbo geleend, een Tommee Tippee en de breastflow. Uit de laatste dronk hij vrijdag avond 100ml! Het duurde wel een poos en flink mopperen, maar ondertussen steeds toch wel drinken! Gister heeft hij 50 gehad, meer kreeg ik er niet in. Nu zijn we net in bad geweest en ligt hij uitgeteld in bed. Dus denk dat ik om 23:00 hem niet wakker krijg voor een fles Dus vandaag slaan we over. Morgen proberen we weer 100ml

Verder poept ie nog steeds niet goed (morgen ook even vragen) Maar verder gaat het zo goed! Het slapen gaat steeds beter, zelfs vrijdag bij Sorbo ging hij gewoon lekker slapen! Hij is zo'n anderhalf uur wakker en dan gaat hij mopperen. Dus in de Puckababy en de speen er in en dan slaapt hij zo'n 1 tot 3 uur. De nachten gaan ook goed. Hij slaapt zo'n 4 uur gemiddeld, maar kan ook wel eens 6 uur doen. Daarna schuif ik hem zo weer terug in bed en soms haal ik hem er pas om 09:00 uit. Dan ben ik al wel een poos bezig met spenen stoppen. Maar ik krijg mn rust en hij vind het verder ook goed Zaterdag is hij alweer 4 maanden.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_80204225
Ow, dan speel ik ook met Thomas als ik het zo lees, freecell (en dat van die tong uitsteken, dat zou ook iets zijn wat ik zou doen ).

Ook zo grappig hoe mensen compleet verbaasd (lichtjes geshockeerd zelfs) reageren als Thomas teken begint te doen dat hij honger heeft en ik dan tegen hem zeg dat hij maar eten krijgt als hij het eventjes vraagt. Krijg je dus standaard de reactie dat dat best wel gemeen is. Alsof ik dat echt zou doen
pi_80204868
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:32 schreef leonieke het volgende:

[..]

Nog een paar weken te gaan dus (hoop ik). Ik vind het gewoon een beetje vervelend dat ik hem met niets kan bezig houden als hij wakker is, althans, die indruk heb ik toch, hij ligt meestal in de zetel naar het raam te kijken. Ik zou me strontvervelen als ik zo lang wakker bleef als hem en me met niets kan bezig houden Al heb ik wel de indruk dat hij ook naar ons kijkt (maar het kan ook wel zijn dat ik me dat inbeeld ).
En ik lees hier zo vaak de ritmes verversen-voeden-spelen, ook bij jonge baby's en ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie dan met hem/haar spelen.
Voor hem zijn de heel simpele dingen al indrukwekkend. Als je hem in een wipstoeltje zet terwijl je de afwas doet zal hij waarschijnlijk gebiologeerd naar je kijken. Daar heb je geen speeltjes voor nodig, joh. Ivan vindt de boekenkast bijvoorbeeld geweldig. En ik zing vaak liedjes voor hem terwijl ik hem kusjes geef of scheetgeluiden op z'n buik maak, ook dat vindt hij fantastisch.
  zondag 11 april 2010 @ 21:55:47 #40
95408 Incantrix
pi_80204939
Poging 3 dus..

Lijnloos, thnx voor de felicitaties Lief van je!

Keshet, wat gaat Teigetje enórm goed zeg! Dat gaat snel zo! En haha, ja, dubieuze primeur, maar nouja.. Het went

Free, whehe, al bekend met www.spatiegebruik.nl ?

Sorbootje, fijn dat jullie nu beiden weer Zen zijn, is toch een stuk beter zo he?

Harry!

BJ, heb je nog steeds last van je bekken, of is het misschien weggetrokken? Wellicht even de HA bellen als het zo blijft? Ik heb geen idee of zoiets nu nog op kan komen zetten eigenlijk

En thnx voor alle tipjes qua speelgoed, ik ga eens op speurtocht

Twinkly, die koei ziet er echt heel lief uit, kun je misschien vertellen welk merk dat is?

Linda, dat ken ik eigenlijk niet, ik ga het eens opzoeken!

Claudia, thnx voor de hema-tip, ik rij er morgen als ik naar huis fiets toch langs, dus dan kijk ik er even
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit er trouwens over na te denken wat 'uitdagend' precies zou kunnen betekenen, Trix. Ik heb voor Ivan vooral simpele speeltjes (knuffeltjes, een rammelaar, een plastic sleutelbos, een Sophie) die hij vast kan pakken, bevoelen, heen en weer kan rammelen en waar hij in kan bijten. Veel meer verwacht ik nu nog niet van hem. We hebben een Fisher Price babygym waar hij aan trekt, maar ik vind dat ding niet bijzonderder/uitdagender dan de boxspiraal die we hebben hangen. In datzelfde genre is het Ikea-kleed dat BJ en Vlindur hebben goedkoper en net zo leuk volgens mij:

[ afbeelding ]

Huup had indertijd de tip om een Bumba-stoeltje met tafeltje kopen waarop je een speeltje met een zuignap kunt bevestigen. Sproet-je postte daar pas een foto van:

[ afbeelding ]

Ivan is nu vooral bezig met bewegen en heeft daar niet echt speeltjes bij nodig. Ik vind het vooral grappig om te merken dat hij niet eens echt probeert om ergens bij te komen. Hij lijkt alleen maar te rollen omdat hij een soort innerlijke drang voelt dat te doen.
En ow, neeneenee, ik heb het echt heel erg verkeerd opgeschreven, maar ik bedoelde niet te zeggen dat de boxspiraal niet uitdagend genoeg is, dat is op het moment juist één van de paar speelgoedjes waar Stef wél met zijn aandacht bijblijft Ik bedoelde te zeggen dat we die al hebben, omdat ik laatst een berichtje van jou las over de boxspiraal.

Stef heeft op het moment drie soorten speelgoed. De eerste is knuffeltjes en dat soort dingetjes en daar heeft hij zich de afgelopen weken heel erg mee vermaakt. Sinds hij bezig is met pakken vind hij het helemaal de bom om een knuffel aangereikt te krijgen, die pakt hij dan aan en stopt hij in zijn mond. Sinds iets van een week ofzo is hij zijn interesse daarin echter een beetje verloren, zo lijkt het. Hij pakt het nog wel aan, maar laat het heel snel weer los en kijkt er dan ook niet echt meer naar.

Daarnaast heeft hij speelgoed waar hij nu echt nog niks mee kan. Een plastic bal met lampen en knoppen in de vorm van voertuigen en dan maakt het apparaat het betreffende geluid als je op de knop drukt, een kegelspel, dat soort dingen. Nog niet echt iets waar hij iets mee kan.

De derde soort speelgoed is alles dat daar een beetje tussenin zit, en daar hebben we dus niet zo heel veel van. Heb het idee dat hier een beetje een hiaat in ons speel-assortiment zit, om het maar zo te noemen. Hij heeft nu dus een boxspiraal en daar speelt hij mee als hij 'op reis' is, die zit aan de maxicosi. Daarnaast heeft hij een babygym en die vind hij echt helemaal fantastisch, maar daarvan wil ik het gebruik beperken i.v.m. de afplatting van zijn koppie, een kraakboekje en Sophie. Die laatste 2 kan hij ook lekker mee bezig zijn, maar dat is dus wat weinig om de hele dag door afwisseling te kunnen bieden, vandaar mijn vraag om wat jullie kinders prikkelt. We waren laats wel bij vrienden en die hadden een ding met houten staafjes en touw, en dat maakte dan één of andere wazige geometrische vorm en die vond hij ZO leuk.. Maar hij duwde telkens die staafjes enorm ver zijn mond in, dus die vind ik eng en ga ik maar niet opzoeken.

Een Bumbo-stoeltje hebben we al staan, maar is ons erg afgeraden door de fysio, tot hij zelf kan zitten en het ikea-speelkleed staat hier al op het verlanglijstje voor de komende keer Delft Zo'n dingetje met een zuignap lijkt me wel wat voor als hij op schoot zit aan tafel, misschien nog een hema-speeltje erbij en nog iets.. We zien nog wel even, ik weet in elk geval in welke orde ik het moet zoeken. Het is al snel een beetje too much, heb ik het idee.. Little people enzo vind ik echt heel lief, maar ik denk niet dat Stef daar echt al iets mee kan. Zo'n plastic bosje sleutels lijkt me trouwens wel weer wat, ik zal eens kijken of ik die ergens kan vinden.. Meen me te herinneren dat die in een tas zat met babykleding en schoentjes die we laatst van vrienden kregen, ik ga graven

Uhm, ik weet niet wat ik verder nog had geschreven maar ik ben ook wel een beetje klaar hiermee voor nu, haha! Zo maar eens kolven en dan op bed, morgen weer werken enzo..
3!
pi_80205194
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:44 schreef leonieke het volgende:
Ook zo grappig hoe mensen compleet verbaasd (lichtjes geshockeerd zelfs) reageren als Thomas teken begint te doen dat hij honger heeft en ik dan tegen hem zeg dat hij maar eten krijgt als hij het eventjes vraagt. Krijg je dus standaard de reactie dat dat best wel gemeen is. Alsof ik dat echt zou doen
Ik doe dat met Ivans flesjes. Die houd ik voor z'n neus en dan zeg ik: "Als je wil drinken moet je het flesje maar pakken." Dan zet hij een keel op omdat hij een dramaqueen is en het hem niet snel genoeg kan gaan, melk krijgen. Inmiddels kan hij het wel al heel goed, zelf zijn flesje pakken, aan zijn mond zetten en vasthouden.

Wat fijn dat Rienk wat uit de fles heeft gedronken, Vlindur! Hopelijk zet het door. Flink blijven oefenen maar!

Wij oefenen hier nog steeds met het slapen zonder Puckababy. Het inslapen gaat probleemloos, maar doorslapen wil vaak niet lukken waardoor Ivan na 45-60 minuten wakker wordt. We hebben het 's nachts nog niet aangedurfd zonder Puckababy. Vanochtend trof ik hem ondersteboven in bed aan, met zijn hoofd aan het voeteneinde. Achja, als hij in de box op zijn buik belandt begint hij hysterisch te huilen, dus dat zal hij 's nachts ook wel doen als hij met de Puckababy aan in de problemen raakt.
  zondag 11 april 2010 @ 22:01:40 #42
95408 Incantrix
pi_80205308
En whehe, ja, opslaan.. Dat vergeet ik dus áltijd gewoon..
3!
pi_80205925
quote:
Op zondag 11 april 2010 21:55 schreef Incantrix het volgende:

En ow, neeneenee, ik heb het echt heel erg verkeerd opgeschreven, maar ik bedoelde niet te zeggen dat de boxspiraal niet uitdagend genoeg is, dat is op het moment juist één van de paar speelgoedjes waar Stef wél met zijn aandacht bijblijft Ik bedoelde te zeggen dat we die al hebben, omdat ik laatst een berichtje van jou las over de boxspiraal.
Oh, maar zo had ik het ook begrepen, hoor! Ik vroeg me alleen af wat je precies met 'uitdagend' bedoelde. Het is maar net hoe je ertegenaan kijkt. Twinkly postte bijvoorbeeld laatst dat ze voor Niels liever geen speelgoed had met voorgegeven functies ('je drukt op knopje A en dan komt er geluidje A en lichteffect A uit'). Dat heeft me wel aan het denken gezet. We hebben allemaal zo onze ideeën over hoe we de ontwikkeling van ons kind kunnen stimuleren.

Ik vind dat je in je posting heel goed omschrijft wat je graag voor Stef wilt hebben! Volgens mij voel je heel goed zelf aan dat hij behoefte heeft aan iets en dat jij hem daarmee kunt helpen. Hij heeft dus iets nodig wat zijn aandacht vasthoudt. Zo'n knisperboekje met spiegeltjes en zo lijkt me echt heel geschikt, en een goede rammelaar lijkt me ook wel iets voor Stef. Isabeau heeft een heel mooi exemplaar.
  zondag 11 april 2010 @ 22:14:35 #44
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
  zondag 11 april 2010 @ 22:26:06 #45
95408 Incantrix
pi_80206686
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, maar zo had ik het ook begrepen, hoor! Ik vroeg me alleen af wat je precies met 'uitdagend' bedoelde. Het is maar net hoe je ertegenaan kijkt. Twinkly postte bijvoorbeeld laatst dat ze voor Niels liever geen speelgoed had met voorgegeven functies ('je drukt op knopje A en dan komt er geluidje A en lichteffect A uit'). Dat heeft me wel aan het denken gezet. We hebben allemaal zo onze ideeën over hoe we de ontwikkeling van ons kind kunnen stimuleren.

Ik vind dat je in je posting heel goed omschrijft wat je graag voor Stef wilt hebben! Volgens mij voel je heel goed zelf aan dat hij behoefte heeft aan iets en dat jij hem daarmee kunt helpen. Hij heeft dus iets nodig wat zijn aandacht vasthoudt. Zo'n knisperboekje met spiegeltjes en zo lijkt me echt heel geschikt, en een goede rammelaar lijkt me ook wel iets voor Stef. Isabeau heeft een heel mooi exemplaar.
Ooww, haha, gelukkig! Wil niet overkomen als zo'n streber-mama die haar baby zo snel mogelijk in een bepaalde ontwikkeling wil pushen ofzo Ik wil vooral dat Stef het léuk vind om bezig te zijn met de dingetjes die hem op dat moment intresseren en we proberen daarin inderdaad zijn ontwikkeling te volgen. Wat jij (of eigenlijk Twinkly) zegt qua.. Ehm, laten we het 'keurslijf' van speelgoed onderschrijven wij ook wel, wij hebben liever een speeltje dat de fantasie prikkelt als iets met heel veel lampjes, toeters en bellen, maar we hebben wel wat van dat soort speelgoedjes gekregen en als Stef die straks leuk vind ga ik het ook niet bij hem weghouden. Ik zal zelf alleen niet zo snel een enorm plastic ding met 30 knoppen en de meest bizarre geluiden kopen. Met jullie tips ga ik inderdaad aan de slag, het is zó stom, maar ik ben gewoon glad vergeten dat ik eens bij de hema kon kijken

Asy, ik kijk morgen even naar Harry, ik ben zó moe nu...

Truste allemaal!
3!
pi_80207683
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:14 schreef Asyniur het volgende:
mijn kletsende baby'tje
hebbbbuuuuuh
pi_80214080
Leah speelt hier met een knisperboekje met spiegeltje dat aan de box vast zit. Een V-tech appel die ze aan/uit kan zetten met een melodietje (het ding kan meer maar daar is ze nog te klein voor) en een rammelaar.
De babygym vindt ze wel leuk maar kan nog niet bij de figuurtjes die eraan hangen.

Het knisperboekje is hier echt favoriet en rolt ze echt naartoe.

Ik wist trouwens niet dat een bumbo stoeltje werd afgeraden tot ze zelf konden zitten. Jammer, ik heb net op 1 geboden op marktplaats.
  maandag 12 april 2010 @ 06:50:26 #48
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80214149
mornings

goed dat ik dat lees van die bumbooseat; ik wilde ook eentje aanschaffen, maar twijfelde al steeds... wacht dus nog wel even.

@Vlindur; wat goed dat Rienk beter uit de fles gaat drinken zeg! keurig! en het klinkt alsof jullie lekker alles op orde hebben. Heerlijk is dat. Succes bij het CB vandaag.

aaaahhh wat een mooie filmpjes van Ivan en Harry...

ik denk dat we hier wat regeldagen hebben.. tenminste als dat kan met flesjes... Evie is al 3 dagen savonds veel eerder aan de fles toe. 2 uur na de fles is ze ineens huilerig. En als ik dr bij me heb zit ze echt enorm aan me te likken/ zuigen.. ik denk dat ze op zoek is naar een tepel dan, want ze doet het alleen bij mij en likt mijn hele decolette uit (en gister mijn hele gezicht ook ). Nu heb ik dr ook alle3 de avonden even aan de borst gelegd en dan drinkt ze toch wel wat... (en uhhh Evie drinkt normaal niet meer aan de borst natuurlijk), honger dus, dus hebben we de volgende fles maar eerder gegeven.
Denk dat ik maar grotere flessen moet gaan aanschaffen, onze difrax gaat maar tot 190 ofzo.. en Evie zit inmiddels op 175 ml per fles, dus denk dat ik moet gaan ophogen nu...
pi_80214338
quote:
Op maandag 12 april 2010 06:10 schreef lily het volgende:
Ik wist trouwens niet dat een bumbo stoeltje werd afgeraden tot ze zelf konden zitten. Jammer, ik heb net op 1 geboden op marktplaats.
Maar je koopt zo'n stoeltje juist omdat ze nog niet zelfstandig kunnen zitten. Het is maar net hoe je er zelf tegenaan kijkt. Veel dingen die goed zijn voor het stimuleren van de ontwikkeling van een baby zijn tegelijkertijd niet goed voor de fysieke ontwikkeling, denk bijvoorbeeld aan bij jou op schoot staan en vroeg kunnen lopen.

Mijn ervaring is dat elke specialist zich blindstaart op zijn specifieke gebied. Praat je met een onderzoeker gespecialiseerd in exploratiegedrag dan zal die het waarschijnlijk positief vinden dat je je kind aanmoedigt om te gaan zitten, terwijl een fysiotherapeut vooral ziet wat het met het beendergesteelsel doet. Ik zou er zelf niet zoveel problemen mee hebben om mijn baby in zo'n stoeltje te zetten, maar ik zou daar waarschijnlijk anders over denken als Ivan bijvoorbeeld al een heupafwijking had of helemaal geen interesse toonde in zitten.
pi_80214345
quote:
Op maandag 12 april 2010 06:50 schreef Beessie-Jen het volgende:

Denk dat ik maar grotere flessen moet gaan aanschaffen, onze difrax gaat maar tot 190 ofzo.. en Evie zit inmiddels op 175 ml per fles, dus denk dat ik moet gaan ophogen nu...
Klinkt goed! Wat een eetlust heeft je dochter.
pi_80214365
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:14 schreef Asyniur het volgende:
mijn kletsende baby'tje

Ahh, die haartjes. Wat luister hij goed, hè? Je ziet hem zo reageren op jouw stem.
pi_80214382
Ok, zei ik dat hij doorsliep?
*gaaap*
om 4:30 wakker, is wakker, bleef wakker
  maandag 12 april 2010 @ 07:58:12 #53
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80214486
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:45 schreef freecell het volgende:
*gaaap*
Hahaha, wij waren al blij dat Daan vannacht 'pas' om 4.30 uur kwam....

Daan heeft helaas sinds vrijdag weer mega last van de reflux vandaag gelukkig belafspraak met de kinderarts, maar ik weer effe niet meer wat we er nu nog aan kunnen doen. Misschien toch aansturen op Zantac.
pi_80214502
Arme Daan Zantac icm jbpm is hier écht een succes. Gisteren was ik wat laat met de Zantac en dat merk je direct!

En hij kwam niet om 4:30, hij was gewoon wakker en bleef wakker
  maandag 12 april 2010 @ 08:07:28 #55
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80214566
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:59 schreef freecell het volgende:
Arme Daan Zantac icm jbpm is hier écht een succes. Gisteren was ik wat laat met de Zantac en dat merk je direct!
Maar moeten jullíe 'm na de voeding ook nog een half uur recht op houden en staat de wieg ook schuin? Ik vrees nl. dat Daan best een heftige vorm heeft en vraag me af of het hem gaat helpen, maar ik hoop wel dat we het mogen proberen. Je ziet 'm gewoon werken om z'n voeding binnen te houden en last hebben van het maagzuur. Ik vind het zo sneu, het ging zo goed afgelopen week
quote:
En hij kwam niet om 4:30, hij was gewoon wakker en bleef wakker
Oh ja, dat was hier gister. Geen honger wel wakker vanaf 3 uur Die arme man van me is al weer helemaal geradbraakt naar z'n werk vertrokken.
pi_80214727
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:45 schreef freecell het volgende:
*gaaap*
Het is de wet van Fok, ik zeg het je (hier ook al twee dagen )
pi_80214781
Happy, Zantac en Nexium zorgen ervoor dat het maagzuur veel minder zuur is als het omhoog komt. Daardoor kan de slokdarm genezen. De Motilium zorgt ervoor dat de maag sneller geleegd wordt en er dus minder omhoog kan komen.

Ik hoef L. nu niet meer heel lang rechtop te houden, behalve als het heel erg is omdat ze bijvoorbeeld ziek is. Haar bedje staat wel nog steeds schuin. Samen met de Nexium is dit voor haar voldoende. Ze lijkt er de laatste tijd nog maar weinig last van te hebben!

Ik zou de Zantac of Nexium proberen!
pi_80214896
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:07 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Maar moeten jullíe 'm na de voeding ook nog een half uur recht op houden en staat de wieg ook schuin? Ik vrees nl. dat Daan best een heftige vorm heeft en vraag me af of het hem gaat helpen, maar ik hoop wel dat we het mogen proberen. Je ziet 'm gewoon werken om z'n voeding binnen te houden en last hebben van het maagzuur. Ik vind het zo sneu, het ging zo goed afgelopen week
[..]

Oh ja, dat was hier gister. Geen honger wel wakker vanaf 3 uur Die arme man van me is al weer helemaal geradbraakt naar z'n werk vertrokken.
Mijn oudste 2 kinderen gooiden ook hele voedingen er net zo hard weer uit als ze het hadden gedronken en mij is bij de tweede door het ziekenhuis het advies gegeven om hem niet verticaal te houden maar eerder schuin, wel 20 minuten tot een half uur maar dus niet omhoog zoals je zou doen voor een boertje. En johannesbroodmeelpit werkte als een trein bij mijn spugende koters.
pi_80215020
Zes maanden geleden, om 5.20u werd dit prachtige mensje op mijn borst gelegd:

Ze groeide van:

Via:

En:

Tot deze prachtige meid (vanmorgen):

Ik weet zeker dat mijn eerste half jaar met Isabeau véél moeilijker was geweest zonder jullie. Wat is het waardevol om een groep mensen in dezelfde levensfase te hebben aan wie je vragen kunt stellen, je blijdschap of juist frustratie kwijt kunt. Hoe vaak heb ik niet gedacht: "Gelukkig, ik ben niet de enige!"

In het afgelopen jaar ben ik een andere vrouw geworden. Een moeder. Een rol waar ik me steeds meer in thuisvoel. En Isabeau is steeds meer écht mijn dochter geworden. Het was fijn dat met jullie te delen. Ik ga een topicje opschuiven.

Tot snel!
pi_80215026
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar je koopt zo'n stoeltje juist omdat ze nog niet zelfstandig kunnen zitten. Het is maar net hoe je er zelf tegenaan kijkt. Veel dingen die goed zijn voor het stimuleren van de ontwikkeling van een baby zijn tegelijkertijd niet goed voor de fysieke ontwikkeling, denk bijvoorbeeld aan bij jou op schoot staan en vroeg kunnen lopen.

Ja, dat is ook wel weer zo.

Leah vindt het leuk om rechtop te zitten. Ik klem haar wel eens in het voedingskussen in zithouding en dan zit ze echt vrolijk en geinteresseerd om zich heen te kijken.
pi_80215036
Wat een droppie is het, Sorbo, jouw prachtige meisje

tot snel
pi_80215066
Isabeau is 6 maanden oud! Gefeliciteerd met je grote baby, Sorbo. Ze is een prachtexemplaar en ze boft maar met zo'n leuke, lieve moeder.
  maandag 12 april 2010 @ 09:00:12 #63
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80215104
Thanks voor de reacties. We houden 'm idd vooral schuin ipv rechtop. Ben benieuwd of de ka met me meegaat als ik vraag om Zantac of Nexxium. Het blijft sinds ik 'm uit de fles voed wel binnen allemaal maar niet beneden dus.

Verder is het een heerlijk ventje die tussen de reflux door lekker aan het brabbelen en lachen is.

Isabeau (en trotse moeder, terecht!!), tot in het volgende topic
pi_80215270
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:53 schreef lily het volgende:

[..]

Ja, dat is ook wel weer zo.

Leah vindt het leuk om rechtop te zitten. Ik klem haar wel eens in het voedingskussen in zithouding en dan zit ze echt vrolijk en geinteresseerd om zich heen te kijken.
Minke vind zitten ook helemaal geweldig, kan ze alles goed bekijken (tv heeft voorkeur) en dan kan ze ook heel parmantig zitten kijken... prinses op haar "troon". Ik wilde ook al wel zo'n Bumbo, manlief leek het ook leuk, tot ie een paar heel negatieve reacties las over fysio's die die dingen afraadde en nu mogen we geen Bumbo meer

Isabeau(niet meer -tje) en Sorbootje tot over een tijdje bij de grote baby's! Je omschrijft het mooi hoor, en lang leve Fok! inderdaad... heerlijk om je niet zo stom te hoeven voelen, maar gewoon saamhorigheid te vinden hier. Gefeliciteerd met de halfjaardag!
pi_80215295
Arme Daan.

Om nog op dat spelen terug te komen: ik had vanochtend een doos met billendoekjes in Ivans box gezet (om zijn dunne poep telkens van het zeiltje te vegen ) en daar speelde hij heel enthousiast mee. De wereld die voor ons zo alledaags is zit voor een baby'tje vol avonturen.

pi_80215314
Ik kan me volledig vinden in Sorbo's en Lijnloos' post. Heerlijk inderdaad om hier op Fok! te kunnen posten over alle fases in een zwangerschap en na de bevalling En wat is Isabeau een prachtige dochter (en nu is ze eigenlijk toch weer een beetje -tje in het andere topic ).
pi_80215842
Lieve Sorbo en Isabeau,

Wat ben ik blij dat ik jullie in het echt heb leren kennen! Jullie zijn zo leuk! Wat ga ik jullie missen hier! Maar gelukkig zien we elkaar gauw weer!

Beessie, Dat drinken? Is dat een sprongetje? Want meneer is hier ook flink aan het kloten. Overstrekken na 4 slokken en dan weer aanhappen. Weer 4 slokken en dan niet meer willen. Andere borst dan maar, 4 slokken en weer overstrekken enzovoort enzovoort.. Dat gaat verdorie al bijna een week zo
Goeie nieuws, vannacht kwam ie om 00:30, toch maar een fles gemaakt, wel 90cc gedronken!

Vanmiddag naar het CB. Even aankaarten daar dus En ook het litteken tussen zn neus en mond, bultjes op zn hoofd (schedelpuntjes) en ook voor het poepen..

Joy
pi_80215855
hoi

@ Sorbo, tot morgen! Al post ik nauwelijks, ik lees wel mee!
Weet nog dat ik je sms in het zkh kreeg haha.

@ Bumbo, wilde er hier ook een maar niet gekocht.
Met de fysio over gehad en die raadde het ook echt af.
Wij hebben het wipstoeltje erg veel gebruikt inde diverse standen en nu met fruit en groente hap in de kinderstoel een paar minuutjes.

@ Free, fijn dat die combi goed gaat!

@ Happy, succes met de arts.
Was er al zantac voorgesteld?

Wij hadden ook een perfecte combi van zantac en jhbm.

Op een geg. moment begon tijn weer meer te huilen als hij in bed werd gelegd enzo en leek hij er weer meer last van te hebben.
Was toen bijna 1,5 tot 2 kilo zwaarder dan met start van de zantac dus ff denken dat de zantac t.z.t iets op moet worden gehoogd, was hier wel het geval.

@ Babygym, tijn heeft er 1 van chicco, als je een beestje aanraakt komt er geluid en komen er lichtjes dat vind hij geweldig.

Verder hebben we hier een spiegel die geluiden opneemt en afspeelt,d at vind hij ook helemaal geweldig om zichzelf te horen.
  maandag 12 april 2010 @ 09:43:11 #69
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80215963
Die billetjes van Ivan
Jij 'zei' toch van de week dat je moest huilen omdat je kleine Ivan van 8 weken terug zag?
Nou ik was gisteren ds op zoek naar die filpmjes en nou vond ik er eentje van de 1e dag waarvan ik niet eens wist dat ie gemaakt was en ik moest ook huilen hoor!

Harry reageert al op mijn stem vanaf dag 1. Ik was toen in het ziekenhuis op mijn kamer en in de aangrenzende badkamer was een verpleegster hem aanhet verzorgen. Ik liep naar binnen terwijl ik de verpleegster iets vroeg waarop Harry zijn koppie draait in de richting van het geluid. Ik had het niet eens gezien maar de verpleegster zei tegen hem: hoor je mama? ja dat is je mama die daar aankomt...

Aah ik zie dat er meer baby's zich vannacht ongebruikelijk gemeld hebben
Ik voel me echt beroerd en uitgerekend vannacht komt mijn kind dat normaal altijd doorslaapt 2x voor een nachtvoeding
  maandag 12 april 2010 @ 09:45:34 #70
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80216025
Vergeet ik helemaal te zwaaien naar Isabeau!
Lief zijn voor je mama en papa hoor!

(en ik vergeet verder nog een heeeeeleboel maar mijn hoofd zit zo vol watten )
  maandag 12 april 2010 @ 09:50:46 #71
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80216148
en toen hadden we weer een half topic gemist!

sorbo en isabeau, veel plezier bij de grote babies (:P ) en het is een hele herkenbare post met de foto's

vwb speelgoed, wij hebben vtech ernstig vermeden, en alle herrieapparatuur ligt op eli's kamer. kan hij er daar mee spelen. voor aviva doen e hetzelfde. we hebben wel het activity center van fisher price.
vooralsnog vermaakt aviva zich met het ontdekkenn van haar handjes, sit-ups, alles besabbelen en het ontdekken van de volumeknop en verschillende toonhoogtes.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_80216244
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:43 schreef Asyniur het volgende:
Aah ik zie dat er meer baby's zich vannacht ongebruikelijk gemeld hebben
Ik voel me echt beroerd en uitgerekend vannacht komt mijn kind dat normaal altijd doorslaapt 2x voor een nachtvoeding
We hadden ons beter vannacht hier gemeld... Gedeelde smart enzo
  maandag 12 april 2010 @ 10:08:57 #73
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80216658
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:54 schreef leonieke het volgende:

[..]

We hadden ons beter vannacht hier gemeld... Gedeelde smart enzo

ik was blij dat ik mijn kind uit en weer in de wieg kreeg na de voeding, laat staan dat ik beneden de laptop ging halen Nu hebben we samen pyjamadag. Harry is in slaap gevallen op de bank en natuurlijk lukt het mij nu niet meer om in slaap te vallen...
  maandag 12 april 2010 @ 10:15:00 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80216810
Mijn baby ligt nu gewoon te slapen boven terwijl er een klusjeman aan het boren is in het toilet. Volgens kun je hem 3 straten verderop nog wel horen.
pi_80216820
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:08 schreef Asyniur het volgende:

[..]

ik was blij dat ik mijn kind uit en weer in de wieg kreeg na de voeding, laat staan dat ik beneden de laptop ging halen Nu hebben we samen pyjamadag. Harry is in slaap gevallen op de bank en natuurlijk lukt het mij nu niet meer om in slaap te vallen...
Wij hebben deze namiddag nog kraamvisite en ik moet echt dringend (!) strijken.
Ga ik maar eens aan beginnen terwijl Thomas nu ligt te slapen (maar ik zou zelf best wel een dutje kunnen doen )
  maandag 12 april 2010 @ 10:15:33 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80216825
Handig trouwens die banner net over het reageerscherm, of ben ik de enige die daar last van heeft?
pi_80216848
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:15 schreef amaranta het volgende:
Handig trouwens die banner net over het reageerscherm, of ben ik de enige die daar last van heeft?
Geen last van hier
pi_80216866
Ik heb helemaal geen reclame!
  maandag 12 april 2010 @ 10:19:33 #79
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80216920
Ik zie dus dit:

maandag 12 april 2010 @ 10:25:17 #80
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80217089
quote:
Dat heb ik al tijden zo nu en dan. Meestal ga ik even uit het topic en er weer in. F5 wil ook wel helpen soms. Heel irri inderdaad.
pi_80217096
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:19 schreef amaranta het volgende:
Ik zie dus dit:

[ afbeelding ]
Oh, dat sucks
pi_80217134
quote:
Die zie ik op mijn netbook altijd, maar op mijn gewone pc niet.
pi_80217168
Ik zie daar op die plek ook geen reclame Amaranta. Wel helemaal onderaan de pagina een vreetreclame van 1 of ander patatmenu

Mag ik even gisteravond heeft Wolf voor het eerst een fles met rijstebloem op, om 19.00 en toen hebben we gekeken wat hij zou doen als we de fles van 23.00 niet gaven.
Meneer is wakker geworden om 6.30 wat een luxe!
Dus wij zijn ws over naar de 4 flessen.
Volgende maand starten we met een beetje fruit/groente, Wolf doet mee aan een project over ''smaakvoorkeuren bij baby's'' van de Universiteit hier, gaan ze hem ook filmen enzo.Dus spannend!

Zo lekker naar Arnhem winkelen,wandelen en van het weer genieten
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80217204
Wat leuk dat jullie meedoen met onderzoek, Poppejans!

Wat is eigenlijk het moment om van 5 naar 4 flessen over te stappen?
  maandag 12 april 2010 @ 10:28:52 #85
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80217205
jompeltjes voor wolf!!
pi_80218092
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:27 schreef Poppejans het volgende:
Ik zie daar op die plek ook geen reclame Amaranta. Wel helemaal onderaan de pagina een vreetreclame van 1 of ander patatmenu

Mag ik even gisteravond heeft Wolf voor het eerst een fles met rijstebloem op, om 19.00 en toen hebben we gekeken wat hij zou doen als we de fles van 23.00 niet gaven.
Meneer is wakker geworden om 6.30 wat een luxe!
Dus wij zijn ws over naar de 4 flessen.
Volgende maand starten we met een beetje fruit/groente, Wolf doet mee aan een project over ''smaakvoorkeuren bij baby's'' van de Universiteit hier, gaan ze hem ook filmen enzo.Dus spannend!

Zo lekker naar Arnhem winkelen,wandelen en van het weer genieten
toppie!!

En wat tof dat onderzoek, zag er laatst al iets over op tv, zag er zo leuk uit... al die kleine muppets die langzaam smaakjes gaan leren/proeven. Hoe kom je daar zo bij? Is dat in Wageningen op de uni?

@banner.... soms ook last van, maar eigenlijk altijd op de laptop, niet op de pc geloof ik.
  maandag 12 april 2010 @ 11:18:05 #87
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80218893
Wat grappig Poppejans, ben benieuwd naar de bevindingen.

Nou, hier net de Ka gesproken. Ben gematigd positief. Omdat het eerst toch wel beter leek te gaan en nu dus weer slechter, wil ze nog tot vrijdag wachten om te zien of het niet een tijdelijke terugslag is. Zo niet, dan vrijdag Zantac. Ieder geval uitzicht op een oplossing.....

Nu maar weer mannetje troosten want hij heeft ontiegelijke krampen. Hij heeft 1 goede poepluier per dag, maar daar moet ie de hele dag voor werken en dat doet heeeeeeeel veel pijn. (de hoeveelheid poep daar is dan ook geen luier tegen opgewassen en zorgt altijd voor een vies stel kleertjes....)
  maandag 12 april 2010 @ 11:23:26 #88
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80219100
hehey

ff snel vanaf het werk; Sorboo en Isabeau, heel veel plezier bij de grote beebs. We zullen jullie missen...
En Sorboo; je bent een top-mama; tot over ruim 1.5 maand!

ennuh mooooie nieuwe outfit! (hema toch??)

@Poppejans; jeuj!! 4 flessen! Evie zit op 5 en dat vind ik al zo heerlijk!
pi_80219196
Teigetje heeft mama ondergespuugd En is weer goed gegroeid maar nog steeds 1337 hoor!

Icantrix Niels was ook gek op zo'n sleutelbosachtig-iets, kun je goed vasthouden en mee rammelen. En hij vond toen hij heel klein was het speelkleed al heel leuk, dan keek hij naar de beestjes. Nu rukt hij ze eraf rammelt er enthousiast mee en vreet ze op.
Die koe is van Lilliputiens uit België, ik weet niet of het ook in NL te koop is. Niels heeft haar gekregen van een vriendin van mij die in België studeert.

Simmu fijn dat het allemaal goed gaat thuis met Ravi. Ik zou gewoon naar hem kijken hoeveel hij nodig heeft, net zoals je doet met troosten. Zo'n ziekenhuis heeft vaak een heel strak protocol waarbij ze niet naar het individu kijken.

Claudia ik was gisteren bezig foto's van Niels in te plakken en toen werd ik ook emo, wat was hij klein

Wat grappig dat Florian naar zij nmobiel mept met zijn voeten Wat heeft hij die snel ontdekt!

Dat lieve mooie Isabeau, tot snel!! Wat een mooie foto's, die eerste <333 Dat is toch geweldig fantastisch super als dat de eerste blik op je kind is na al dat gepers?
Ik krijg helemaal kippenvel van je stukje Sorbootje, het is zo waar

Minke en Leah ook al zo druk bezig met rollen. Wat Claudia schreef, dat Ivan duidelijk een innerlijke drang heeft tot bewegen, volgens mij mist Niels dat een beetje Hij draait soms heel ietsjes op zijn zij, maar heeft echt geen drang om door te gaan met proberen. Als hij ergens niet bij kan is het of miepen of hij gaat gewoon lekker rondkijken onder luid gebabbel. Het liefste friemelt hij aan dingen, dan gaan zijn vingertoppen over stof om de textuur te voelen bijvoorbeeld.

Jammer dat Rienk zo'n moeite heeft met de fles, maar wel fijn dat hij er in ieder geval iets uitkrijgt!
Vervelend dat geklooi aan de borst, maar ik zie dat hij bijna 4 maanden is? Dat was hier ook een hele moeilijke periode, ik werd soms helemaal gestoord. Het goede nieuws is dat het over gaat

Ohhh Asyniur wat een scheet, zo leuk dat geklets he

LOL Evie die haar moeder aflikt Wat kan ze al veel op per fles.

Happy ik sluit me aan bij Rubey, Nexium maakt het veel minder vervelend dat de voeding toch nog omhoog komt omdat het niet meer zo zuur is, dat geeft de slokdarm ook de kans om te herstellen. Ik hoop dat jullie nu eindelijk maagzuurremmende medicijnen krijgen.

Ohh Poppejans wat fijn dat Wolf zolang doorgeslapen heeft! Wij hebben dat foldertje over het smaakonderzoek ook gekregen. Ik vind het wel leuk dat er onderzoek naar gedaan wordt, maar ik wil heel graag met Rapley beginnen en het ging over potjes toch?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80222085
Dag Sorbo en Isabeau tot vrijdag
Jeetje nu staan wij dus boven aan de lijst
Ravi is thuis hopelijk volgt Kiro snel
Teigetje wat groei je hard zeg! Wat een sterke kleine meid ben je toch

Jamie is weer redelijk opgeknapt, hij hoest nog wel maar gelukkig is de koorts gedaald naar normale waardes en kon hij vanmorgen weer gewoon naar het kdv. AB kuur gaat erin zonder problemen, meneer vind t lekker Hopelijk stopt het hoesten snel, anders moeten we weer terug naar de HA. Vrijdag weer naar het CB kijken hoe veel mijn kleine kerel nu weer gegroeit is.
pi_80222114
Twinky, wat een trixpost

Isa en Sorbo, dág! (tot vrijdag )
pi_80222496
Poppejans, wat leuk dat onderzoek (en doorgeslapen van 19.00 tot 6.30 )
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:26 schreef Twinkly het volgende:

Minke en Leah ook al zo druk bezig met rollen.
Nou, druk bezig niet hoor (Leah dan)..
Ze rolt wat op haar zij (af en toe), als je haar stimuleert met iets.
pi_80225790
Dat is al meer dan Niels

Speciaal voor Icantrix laat Niels de binnenkant van de koe even zien!

maf beest Blijkt dus dat koeien toch carnivoren zijn!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_80226045
Ik vind die koe geweldig! Icantrix, misschien is een labeldoekje ook wel leuk voor Stef. Da's heel goedkoop (vooral als je het doekje zelf maakt) en baby's vinden het heel leuk om eraan te voelen. Ik geloof dat Huup er een voor Amélie heeft gemaakt.

Zo, ik heb mijn opfriscursus autorijden achter de rug. Ik baalde er zo van dat ik altijd maar aan mijn lief moest vragen of hij iemand van het station wilde halen en hij haalde altijd Ivan op. Ik wil dat Ivan een mama heeft die hem ook overal heen kan karren, dus ik ben blij dat ik weer een paar lessen heb genomen.
pi_80228258
quote:
Op maandag 12 april 2010 09:43 schreef Asyniur het volgende:
Die billetjes van Ivan
Jij 'zei' toch van de week dat je moest huilen omdat je kleine Ivan van 8 weken terug zag?
Nou ik was gisteren ds op zoek naar die filpmjes en nou vond ik er eentje van de 1e dag waarvan ik niet eens wist dat ie gemaakt was en ik moest ook huilen hoor!
Naar aanleiding van deze opmerking ben ik in mijn filmpjes gaan grasduinen en ik kwam ineens een paar filmpjes van de eerste weken tegen die ik nog nooit had gezien. Mijn dank is groot!
pi_80228841
3 maanden, 3 weken en 5 dagen oud:

6265 gram

62 centimeter

Rienk doet het goed. Hij zat de hele tijd naar dr te lachen Ze heeft 'charmeur' in zn map gezet
Over 2 maanden hoeven we pas weer!

Prikjes zitten er weer in.. Ben benieuwd!
  maandag 12 april 2010 @ 15:46:12 #97
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_80228972
vlindur, kzie geen foto's oh, tis vast zn groeicurve... naja, dan wil ik alsnog foto's

aviva is ook erg aan het oefenen met rollen.
gister verschoonde ik haar op een heel klein tafeltje, ik knipper iets te lang, en ze lit half van de tafel af
en net bij de fysio weer

mn kleine baby

ik moet idd maar eens de babyspeelgoedjes gaan opduiken, (en beschermen tegen eli) nu ik jullie verhalen zo lees, en aviva bezig zie met dr handjes. die sleutels waren hier ook een enorm succes met eli, namelijk.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 12 april 2010 @ 15:55:57 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80229324
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Naar aanleiding van deze opmerking ben ik in mijn filmpjes gaan grasduinen en ik kwam ineens een paar filmpjes van de eerste weken tegen die ik nog nooit had gezien. Mijn dank is groot!
graag gedaan!

ik realiseer me zojuist dat mijn piepkleine baby'tje vandaag alweer 8 weken oud is

[ Bericht 12% gewijzigd door Asyniur op 12-04-2010 18:05:03 ]
pi_80232121
quote:
Op maandag 12 april 2010 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is eigenlijk het moment om van 5 naar 4 flessen over te stappen?
Dat vroeg ik de laatste keer bij het cb (met 4mnd dus) en toen zei ze dat ik mocht gaan proberen de laatste fles te laten vervallen (die gaven wij toen rond 22:00) dit zijn we steeds een uurtje eerder gaan doen en hij krijgt hem nu om 20:00 en wil eigenlijk naar 19:30 ofzo en dan is dus de laatste fles (die van 22:00) weg gevallen.

Ik vroeg het naar aanleiding van de 5 flessen waarbij ik steeds op de klok moest kijken of het alweer tijd voor de fles was want hij meldde zich zelf dan nog niet maar als ik het er op aan zou laten komen dan zou ik totaal niet utikomen met 5 flessen.

Hopelijk is dit duidelijk.
pi_80232609
Onderzoek is inderdaad op de Universiteit van Wageningen. Eerst de allereerste hapjes moet ik daarheen 2 dagen achter elkaar om het daar te geven + laten filmen, daarna ruim 2,5 week thuis potjes geven (die we meekrijgen) en dan de laatste 2 dagen weer naar de Universiteit weer daar eten geven en filmen, en zelf op papier het 1 en ander bijhouden hoe lekker je denkt dat je kind het vond, hoeveel het at enz.

Twinkly, ik wil ook aan de Rapley, maar daar begin ik na het onderzoek mee. Ga het beetje afwisselen denk ik.
Wat een ontzettend leuk ding heeft Niels daar vast!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')