lekker he, babyspuugquote:Op zondag 11 april 2010 15:26 schreef Keshet het volgende:
De score van vandaag: 1360 gram!
Teigetje heeft 48 uur geoefend met haar neusbril maar werd erg moe. Ze heeft nu weer een buisje in haar neus, tot morgenochtend, om dan weer te starten met haar neusbril-training!
We kunnen nu dus even niet oefenen met uit een flesje drinken.
Gisteren ben ik ondergespuugd door m'n muppetje. Een primeur!
wij kwamen er mret pasen bij mijn moeder achter dat hij die babygym zo interessant vond.quote:Op zondag 11 april 2010 14:47 schreef leonieke het volgende:
[..]
Doet hij dat al lang? Thomas is nu 5 weken en het is eigenlijk nog maar een paar dagen dat hij wat langer wakker blijft na het eten, maar dan ligt hij eigenlijk gewoon wat te zwaaien met zijn armen en benen omdat hij nog geen enkel speeltje vastneemt of naar kijkt.
quote:
quote:Op zondag 11 april 2010 18:37 schreef Ssserpente het volgende:
Fijn, Sorbo! Gek hè, je kunt het nog zo gepland hebben, zo'n klein meisje maakt gewoon de dienst uit.
Ik moet nu wel stiekem lachen om deze uitspraak van je:
[..]
Ze heeft er van geleerd en werd beter dan de leraresquote:Op zondag 11 april 2010 18:37 schreef Ssserpente het volgende:
Fijn, Sorbo! Gek hè, je kunt het nog zo gepland hebben, zo'n klein meisje maakt gewoon de dienst uit.
Ik moet nu wel stiekem lachen om deze uitspraak van je:
[..]
Bedoel je dat babietjes fout gespeld is, Free. Dat weet ik, is al eens een discussie over geweest. Geloof dat Claudia het al eens aangepast had. Maar de modjes hebben het weer terug veranderd, ze vinden het mooier zo.quote:Op zondag 11 april 2010 19:35 schreef freecell het volgende:
En hoewel de TT weer fout is
Is de OP nog goed
quote:Op zondag 11 april 2010 19:41 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Bedoel je dat babietjes fout gespeld is, Free. Dat weet ik, is al eens een discussie over geweest. Geloof dat Claudia het al eens aangepast had. Maar de modjes hebben het weer terug veranderd, ze vinden het mooier zo.
Stomme reden!quote:Op zondag 11 april 2010 19:41 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Bedoel je dat babietjes fout gespeld is, Free. Dat weet ik, is al eens een discussie over geweest. Geloof dat Claudia het al eens aangepast had. Maar de modjes hebben het weer terug veranderd, ze vinden het mooier zo.
Dat heb ik al helemaal opgegeven om daar nog wat van te zeggenquote:
quote:Op zondag 11 april 2010 19:42 schreef Asyniur het volgende:
Harry speelt met babygym:
http://www.youtube.com/v/kBiPFOTBXsU&hl
Oh, het filmpje doet het!quote:Op zondag 11 april 2010 19:42 schreef Asyniur het volgende:
Harry speelt met babygym:
http://www.youtube.com/v/kBiPFOTBXsU&hl
ja, dat moet je niet naast die van mij leggenquote:Op zondag 11 april 2010 19:50 schreef Claudia_x het volgende:
Wij staan morgen gewoon op nummer 5 (en als ik lunastar niet meereken omdat zij nooit post op nummer 4)! Het duurt gelukkig nog een dikke maand voor we naar het zustertopic verhuizen, maar als ik dat rolfilmpje van Ivan zo bekijk is er weinig kleins meer aan.
Het zou moeten zijn: 'het kleine baby'tjestopic' engelse ziekte: van één woord twee maken. Doen ze in het engels ookquote:Op zondag 11 april 2010 19:53 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ja leuk hè?
Waar is mijn kleine hulpeloze baby gebleven...![]()
engelse ziekte?
Morgen... 't is een mengeling vanquote:Op zondag 11 april 2010 19:45 schreef Ssserpente het volgende:
O wacht, zie dat Sproetje er ook nog in staat.
Oeh Sorbo, dan staan jullie bovenaan!
Azoquote:Op zondag 11 april 2010 19:55 schreef freecell het volgende:
Het zou moeten zijn: 'het kleine baby'tjestopic' engelse ziekte: van één woord twee maken. Doen ze in het engels ook
Nog een paar weken te gaan dusquote:Op zondag 11 april 2010 18:14 schreef Asyniur het volgende:
mijn baby gunt me nu even geen Fok-tijd. toch even snel reactie hierop:
[..]
wij kwamen er mret pasen bij mijn moeder achter dat hij die babygym zo interessant vond.
maar vergeet niet dat Harry bijna 3 weken ouder is als Thomas...
<kind douchen gaat>
K*t is dat hè?quote:Op zondag 11 april 2010 21:22 schreef Incantrix het volgende:
Ja, sorry, dan ga ik nu voor de derde keer mijn enorme post opnieuw typen, tot twee keer toe werd 'ie niet geplaatst en was dus wel fijn de tekst weg![]()
Even kopieren voor je op invoeren duwtquote:Op zondag 11 april 2010 21:22 schreef Incantrix het volgende:
Ja, sorry, dan ga ik nu voor de derde keer mijn enorme post opnieuw typen, tot twee keer toe werd 'ie niet geplaatst en was dus wel fijn de tekst weg![]()
Gevonden en gezienquote:Op zondag 11 april 2010 20:07 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Azo
Nou hier nog een filmpje van mijn goede gesprek samen met mijn zoon (die nu luidruchtig laat weten dat ik weer genoeg geFokt heb)
filmpje wil even niet. houden jullie te goed
Voor hem zijn de heel simpele dingen al indrukwekkend. Als je hem in een wipstoeltje zet terwijl je de afwas doet zal hij waarschijnlijk gebiologeerd naar je kijken. Daar heb je geen speeltjes voor nodig, joh. Ivan vindt de boekenkast bijvoorbeeld geweldig. En ik zing vaak liedjes voor hem terwijl ik hem kusjes geef of scheetgeluiden op z'n buik maak, ook dat vindt hij fantastisch.quote:Op zondag 11 april 2010 21:32 schreef leonieke het volgende:
[..]
Nog een paar weken te gaan dus(hoop ik). Ik vind het gewoon een beetje vervelend dat ik hem met niets kan bezig houden als hij wakker is, althans, die indruk heb ik toch, hij ligt meestal in de zetel naar het raam te kijken. Ik zou me strontvervelen als ik zo lang wakker bleef als hem en me met niets kan bezig houden
Al heb ik wel de indruk dat hij ook naar ons kijkt (maar het kan ook wel zijn dat ik me dat inbeeld
).
En ik lees hier zo vaak de ritmes verversen-voeden-spelen, ook bij jonge baby's en ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie dan met hem/haar spelen.
En ow, neeneenee, ik heb het echt heel erg verkeerd opgeschreven, maar ik bedoelde niet te zeggen dat de boxspiraal niet uitdagend genoeg is, dat is op het moment juist één van de paar speelgoedjes waar Stef wél met zijn aandacht bijblijftquote:Op zondag 11 april 2010 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit er trouwens over na te denken wat 'uitdagend' precies zou kunnen betekenen, Trix. Ik heb voor Ivan vooral simpele speeltjes (knuffeltjes, een rammelaar, een plastic sleutelbos, een Sophie) die hij vast kan pakken, bevoelen, heen en weer kan rammelen en waar hij in kan bijten. Veel meer verwacht ik nu nog niet van hem. We hebben een Fisher Price babygym waar hij aan trekt, maar ik vind dat ding niet bijzonderder/uitdagender dan de boxspiraal die we hebben hangen. In datzelfde genre is het Ikea-kleed dat BJ en Vlindur hebben goedkoper en net zo leuk volgens mij:
[ afbeelding ]
Huup had indertijd de tip om een Bumba-stoeltje met tafeltje kopen waarop je een speeltje met een zuignap kunt bevestigen. Sproet-je postte daar pas een foto van:
[ afbeelding ]
Ivan is nu vooral bezig met bewegen en heeft daar niet echt speeltjes bij nodig. Ik vind het vooral grappig om te merken dat hij niet eens echt probeert om ergens bij te komen. Hij lijkt alleen maar te rollen omdat hij een soort innerlijke drang voelt dat te doen.
Ik doe dat met Ivans flesjes. Die houd ik voor z'n neus en dan zeg ik: "Als je wil drinken moet je het flesje maar pakken." Dan zet hij een keel op omdat hij een dramaqueen is en het hem niet snel genoeg kan gaan, melk krijgen.quote:Op zondag 11 april 2010 21:44 schreef leonieke het volgende:
Ook zo grappig hoe mensen compleet verbaasd (lichtjes geshockeerd zelfs) reageren als Thomas teken begint te doen dat hij honger heeft en ik dan tegen hem zeg dat hij maar eten krijgt als hij het eventjes vraagt. Krijg je dus standaard de reactie dat dat best wel gemeen is. Alsof ik dat echt zou doen![]()
Oh, maar zo had ik het ook begrepen, hoor! Ik vroeg me alleen af wat je precies met 'uitdagend' bedoelde. Het is maar net hoe je ertegenaan kijkt. Twinkly postte bijvoorbeeld laatst dat ze voor Niels liever geen speelgoed had met voorgegeven functies ('je drukt op knopje A en dan komt er geluidje A en lichteffect A uit'). Dat heeft me wel aan het denken gezet. We hebben allemaal zo onze ideeën over hoe we de ontwikkeling van ons kind kunnen stimuleren.quote:Op zondag 11 april 2010 21:55 schreef Incantrix het volgende:
En ow, neeneenee, ik heb het echt heel erg verkeerd opgeschreven, maar ik bedoelde niet te zeggen dat de boxspiraal niet uitdagend genoeg is, dat is op het moment juist één van de paar speelgoedjes waar Stef wél met zijn aandacht bijblijftIk bedoelde te zeggen dat we die al hebben, omdat ik laatst een berichtje van jou las over de boxspiraal.
Ooww, haha, gelukkig! Wil niet overkomen als zo'n streber-mama die haar baby zo snel mogelijk in een bepaalde ontwikkeling wil pushen ofzoquote:Op zondag 11 april 2010 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, maar zo had ik het ook begrepen, hoor! Ik vroeg me alleen af wat je precies met 'uitdagend' bedoelde. Het is maar net hoe je ertegenaan kijkt. Twinkly postte bijvoorbeeld laatst dat ze voor Niels liever geen speelgoed had met voorgegeven functies ('je drukt op knopje A en dan komt er geluidje A en lichteffect A uit'). Dat heeft me wel aan het denken gezet. We hebben allemaal zo onze ideeën over hoe we de ontwikkeling van ons kind kunnen stimuleren.
Ik vind dat je in je posting heel goed omschrijft wat je graag voor Stef wilt hebben! Volgens mij voel je heel goed zelf aan dat hij behoefte heeft aan iets en dat jij hem daarmee kunt helpen. Hij heeft dus iets nodig wat zijn aandacht vasthoudt. Zo'n knisperboekje met spiegeltjes en zo lijkt me echt heel geschikt, en een goede rammelaar lijkt me ook wel iets voor Stef. Isabeau heeft een heel mooi exemplaar.
hebbbbuuuuuhquote:
Maar je koopt zo'n stoeltje juist omdat ze nog niet zelfstandig kunnen zitten.quote:Op maandag 12 april 2010 06:10 schreef lily het volgende:
Ik wist trouwens niet dat een bumbo stoeltje werd afgeraden tot ze zelf konden zitten. Jammer, ik heb net op 1 geboden op marktplaats.
Klinkt goed! Wat een eetlust heeft je dochter.quote:Op maandag 12 april 2010 06:50 schreef Beessie-Jen het volgende:
Denk dat ik maar grotere flessen moet gaan aanschaffen, onze difrax gaat maar tot 190 ofzo.. en Evie zit inmiddels op 175 ml per fles, dus denk dat ik moet gaan ophogen nu...
Ahh, die haartjes.quote:
Hahaha, wij waren al blij dat Daan vannacht 'pas' om 4.30 uur kwam....quote:Op maandag 12 april 2010 07:45 schreef freecell het volgende:
Ok, zei ik dat hij doorsliep?
*gaaap*
om 4:30 wakker, is wakker, bleef wakker
Maar moeten jullíe 'm na de voeding ook nog een half uur recht op houden en staat de wieg ook schuin? Ik vrees nl. dat Daan best een heftige vorm heeft en vraag me af of het hem gaat helpen, maar ik hoop wel dat we het mogen proberen. Je ziet 'm gewoon werken om z'n voeding binnen te houden en last hebben van het maagzuur. Ik vind het zo sneu, het ging zo goed afgelopen weekquote:Op maandag 12 april 2010 07:59 schreef freecell het volgende:
Arme DaanZantac icm jbpm is hier écht een succes. Gisteren was ik wat laat met de Zantac en dat merk je direct!
Oh ja, dat was hier gister. Geen honger wel wakker vanaf 3 uurquote:En hij kwam niet om 4:30, hij was gewoon wakker en bleef wakker
Het is de wet van Fok, ik zeg het je (hier ook al twee dagenquote:Op maandag 12 april 2010 07:45 schreef freecell het volgende:
Ok, zei ik dat hij doorsliep?
*gaaap*
om 4:30 wakker, is wakker, bleef wakker
Mijn oudste 2 kinderen gooiden ook hele voedingen er net zo hard weer uit als ze het hadden gedronken en mij is bij de tweede door het ziekenhuis het advies gegeven om hem niet verticaal te houden maar eerder schuin, wel 20 minuten tot een half uur maar dus niet omhoog zoals je zou doen voor een boertje. En johannesbroodmeelpit werkte als een trein bij mijn spugende koters.quote:Op maandag 12 april 2010 08:07 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Maar moeten jullíe 'm na de voeding ook nog een half uur recht op houden en staat de wieg ook schuin? Ik vrees nl. dat Daan best een heftige vorm heeft en vraag me af of het hem gaat helpen, maar ik hoop wel dat we het mogen proberen. Je ziet 'm gewoon werken om z'n voeding binnen te houden en last hebben van het maagzuur. Ik vind het zo sneu, het ging zo goed afgelopen week![]()
[..]
Oh ja, dat was hier gister. Geen honger wel wakker vanaf 3 uurDie arme man van me is al weer helemaal geradbraakt naar z'n werk vertrokken.
Ja, dat is ook wel weer zo.quote:Op maandag 12 april 2010 07:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar je koopt zo'n stoeltje juist omdat ze nog niet zelfstandig kunnen zitten.Het is maar net hoe je er zelf tegenaan kijkt. Veel dingen die goed zijn voor het stimuleren van de ontwikkeling van een baby zijn tegelijkertijd niet goed voor de fysieke ontwikkeling, denk bijvoorbeeld aan bij jou op schoot staan en vroeg kunnen lopen.
Minke vind zitten ook helemaal geweldig, kan ze alles goed bekijken (tv heeft voorkeur) en dan kan ze ook heel parmantig zitten kijken... prinses op haar "troon". Ik wilde ook al wel zo'n Bumbo, manlief leek het ook leuk, tot ie een paar heel negatieve reacties las over fysio's die die dingen afraadde en nu mogen we geen Bumbo meerquote:Op maandag 12 april 2010 08:53 schreef lily het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel weer zo.
Leah vindt het leuk om rechtop te zitten. Ik klem haar wel eens in het voedingskussen in zithouding en dan zit ze echt vrolijk en geinteresseerd om zich heen te kijken.
We hadden ons beter vannacht hier gemeld... Gedeelde smart enzoquote:Op maandag 12 april 2010 09:43 schreef Asyniur het volgende:
Aah ik zie dat er meer baby's zich vannacht ongebruikelijk gemeld hebben![]()
Ik voel me echt beroerd en uitgerekend vannacht komt mijn kind dat normaal altijd doorslaapt 2x voor een nachtvoeding
quote:Op maandag 12 april 2010 09:54 schreef leonieke het volgende:
[..]
We hadden ons beter vannacht hier gemeld... Gedeelde smart enzo![]()
Wij hebben deze namiddag nog kraamvisite en ik moet echt dringend (!) strijken.quote:Op maandag 12 april 2010 10:08 schreef Asyniur het volgende:
[..]
ik was blij dat ik mijn kind uit en weer in de wieg kreeg na de voeding, laat staan dat ik beneden de laptop ging halenNu hebben we samen pyjamadag. Harry is in slaap gevallen op de bank en natuurlijk lukt het mij nu niet meer om in slaap te vallen...
Geen last van hierquote:Op maandag 12 april 2010 10:15 schreef amaranta het volgende:
Handig trouwens die banner net over het reageerscherm, of ben ik de enige die daar last van heeft?
Dat heb ik al tijden zo nu en dan. Meestal ga ik even uit het topic en er weer in. F5 wil ook wel helpen soms. Heel irri inderdaad.quote:Op maandag 12 april 2010 10:15 schreef amaranta het volgende:
Handig trouwens die banner net over het reageerscherm, of ben ik de enige die daar last van heeft?
Die zie ik op mijn netbook altijd, maar op mijn gewone pc niet.quote:Op maandag 12 april 2010 10:15 schreef amaranta het volgende:
quote:Op maandag 12 april 2010 10:27 schreef Poppejans het volgende:
Ik zie daar op die plek ook geen reclame Amaranta. Wel helemaal onderaan de pagina een vreetreclame van 1 of ander patatmenu
Mag ik even![]()
![]()
gisteravond heeft Wolf voor het eerst een fles met rijstebloem op, om 19.00 en toen hebben we gekeken wat hij zou doen als we de fles van 23.00 niet gaven.
Meneer is wakker geworden om 6.30wat een luxe!
Dus wij zijn ws over naar de 4 flessen.
Volgende maand starten we met een beetje fruit/groente, Wolf doet mee aan een project over ''smaakvoorkeuren bij baby's'' van de Universiteit hier, gaan ze hem ook filmen enzo.Dus spannend!
Zo lekker naar Arnhem winkelen,wandelen en van het weer genieten
Nou, druk bezig niet hoor (Leah dan)..quote:Op maandag 12 april 2010 11:26 schreef Twinkly het volgende:
Minke en Leah ook al zo druk bezig met rollen.
Naar aanleiding van deze opmerking ben ik in mijn filmpjes gaan grasduinen en ik kwam ineens een paar filmpjes van de eerste weken tegen die ik nog nooit had gezien.quote:Op maandag 12 april 2010 09:43 schreef Asyniur het volgende:
Die billetjes van Ivan
Jij 'zei' toch van de week dat je moest huilen omdat je kleine Ivan van 8 weken terug zag?
Nou ik was gisteren ds op zoek naar die filpmjes en nou vond ik er eentje van de 1e dag waarvan ik niet eens wist dat ie gemaakt was en ik moest ook huilen hoor!
graag gedaan!quote:Op maandag 12 april 2010 15:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Naar aanleiding van deze opmerking ben ik in mijn filmpjes gaan grasduinen en ik kwam ineens een paar filmpjes van de eerste weken tegen die ik nog nooit had gezien.Mijn dank is groot!
Dat vroeg ik de laatste keer bij het cb (met 4mnd dus) en toen zei ze dat ik mocht gaan proberen de laatste fles te laten vervallen (die gaven wij toen rond 22:00) dit zijn we steeds een uurtje eerder gaan doen en hij krijgt hem nu om 20:00 en wil eigenlijk naar 19:30 ofzo en dan is dus de laatste fles (die van 22:00) weg gevallen.quote:Op maandag 12 april 2010 10:28 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is eigenlijk het moment om van 5 naar 4 flessen over te stappen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |