hij moet zelfstandig kunnen drinken (8 flesjes per dag), zelf goed kunnen ademen en zijn temperatuur goed vast kunnen houden. gewicht maakt dan niet zo heel veel uit. het is wel een richtlijn dat hij rond de 1800 gram in een wiegje mag ipv de couveuse. ons is verteld dat je feitelijk gewoon van de uitgerekende datum uit moet gaan, precies zoals met een bevalling. ze zitten nu op 37 weken 'zwangerschap'. voor kiro zal het minimaal 40 weken (en ws nog ietsje langer) worden. op dit moment is het grootste probleem dat zijn saturatie (de hoeveelheid zuurstof die hij in zijn bloed opneemt) steeds instort zodra hij uit de couveuse is. flesjes drinken is dan dus best moeilijk, zelfs al is hij dol op zijn flesjesquote:Op zaterdag 10 april 2010 16:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Simmu; ik hoop dat jullie alvast lekker kunnen genieten van de eerste dagen met Ravi thuis...is er al enig zicht op wanneer je andere kleine mannetje jullie gezinnetje thuis compleet mag komen maken?
moet hij aan bepaalde richtlijnen gaan voldoen???
(misschien heb ik het gemist hoor....)
Ik heb trouwens een heel leuk shirtje in den aanbieding nu, misschien iets voor Stef?quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:59 schreef Incantrix het volgende:
Sorbootje, wat verdrietig dat jullie nacht zo naar was.. Moedig van je om het zo te laten, soms is het doel geen oorlog waard, zeg maar
McLaura, joh, bij jou heeft dat dus ook wel prima uitgepakt! Hihi, Stef en Thijs de reuzenbaby'sNu weet ik ook waarom ik bij jou wél kleertjes kan kopen..
groot gelijk!quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:52 schreef simmu het volgende:
en daar gaan we al met het "laat maar met de richtlijnen"
er was me op het hart gedrukt om vooral de regelmaat die hij gewend was aan te houden en hem niet te snel uit bed te pakken als hij onrustig is. maar het arme kind kalmeerde pas na geknuffel van mij, dus mooi niet dat ik hem laat huilen! nu ligt hij (na een flesje en geknuffel) te slapenuiteraard stom gedoe met een apotheek die zijn medicijn niet op voorraad heeft, dus ik ben gelijk vandaag veel alleen met de dame en de heer.
Ik vind het echt zo belachelijk, in het ziekenhuis krijgen de kindjes alle zorg en daarna worden de ouders in het diepe geworpen en moeten ze het allemaal maar uitzoekenquote:maar goede genade zeg! wij weten wat te doen, maar het zal je eerste kindje maar zijn die je zo meekrijgt uit het ziekenhuis. we kregen wat foldertjes in de handen geduwd (die elkaar tegenspreken) en dienden op te schieten want zijn kamertje was nodig voor een ander kindje. en succes ermee! geen kraamzorg, geen thuishulp (want weekend) geen niks en enkel de mededeling dat we maar moesten bellen voor een controleafspraak volgende week.
Bronquote:Leet, oftewel l33t of 1337 enzovoort, is een internetschrijfwijze van overwegend Engelse fonetische klanken door ze te vervangen door andere tekens die enige uiterlijke overeenkomst hadden. Het woord l33t is een verbastering van elite.
Mijn linker bekken helft een flinke klap gehad (mijn hele linker helft van mijn lichaam) maar is niet gebroken gelukkig. Ik mag echt van geluk spreken dat het alleen maar een breuk is aan mijn sleutelbeen. Ach ja geschrokken wel maar ik vind het veel erger dat mijn dochter aan kwam lopen toen ik op straat lag en de ambulance er was. Mijn meisje was compleet in paniek en mocht niet bij me van de ambulance broederquote:Op zondag 11 april 2010 08:56 schreef Keshet het volgende:
Jemig Faja!![]()
Dat is even schrikken! Ik hoop dat je niet al te veel last van je sleutelbeen hebt; uit ervaring weet ik dat het echt goed pijnlijk kan zijn! Je hebt geen hersenschudding hoop ik?
Dapper dat je blijft proberen bv te geven. Hopelijk blijft dat te doen.
Hoe is het behalve het lichamelijke letsel? Erg geschrokken? Hopelijk knap je snel op!![]()
Durf het bijna niet te vragen maar: Hoe is het nu met je bekken?
Ach jee, wat een verhaal!quote:Op zondag 11 april 2010 13:24 schreef Faja-Lobi het volgende:
ik wil niet te veel offtopic gaan hier want het gaat niet over mij als moeder maar over kleine babies, maar ik zou echt niet weten wat daar de reden voor was. Had haar graag zelf gerust gesteld.
Check. Ivan poept heel vaak, het is heel dun, het is zuur en het is soms groen. Ook heeft hij luieruitslag terwijl hij die nooit heeft. Hij bijt in de speen van zijn fles en hij kwijlt erger dan normaal, maar er valt nog geen tandje te bespeuren. Mette van wickie heeft net hetzelfde doorgemaakt. Dat heeft twee weken lang geduurd waarin ze helemaal niet zichzelf was en ook bij haar is nog geen tand te zien.quote:Zijn er trouwens meer babies met waterdunne groene poep die het liefst overal op bijten? Hoort dunne groene poep bij tandjes?
Ik heb net van de Hema een knisperboekje gekocht met daarin een spiegeltje en zo. Ivan heeft er nog niet mee gespeeld, maar bij mijn neefje was zo'n boekje lange tijd favoriet.quote:Op zondag 11 april 2010 13:47 schreef Incantrix het volgende:
Het ventje is volgens mij trouwens ook toe aan wat uitdagender speelgoed. Iemand nog tips? Boxspiraal hebben we, zat te denken aan een activitycentre ofzo. Iemand ervaring mee?
Harry heeft een babygym te leen van zijn oma. Nou ja, gym: er hangen 3 dingen aan die wiebelen. HIj vindt het heel erg leuk om naar te kijken en omdat hij zelf zo'n wapperaar met armen en benen is, slaat hij dus regelmatig per ongeluk tegen zo'n ding aan dat dan weer gaat wiebelen waar hij dan weer gefascineerd naar kijkt.quote:Op zondag 11 april 2010 14:25 schreef leonieke het volgende:
Wanneer begonnen jullie kleintjes eigenlijk om te kijken naar speelgoed?
Dat groene stoeltje heb ik ook van mijn zus gekregen. Ik kan al niet wachten tot Thomas er kan in zitten. Zó schattig gewoon![]()
Doet hij dat al lang? Thomas is nu 5 weken en het is eigenlijk nog maar een paar dagen dat hij wat langer wakker blijft na het eten, maar dan ligt hij eigenlijk gewoon wat te zwaaien met zijn armen en benen omdat hij nog geen enkel speeltje vastneemt of naar kijkt.quote:Op zondag 11 april 2010 14:35 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Harry heeft een babygym te leen van zijn oma. Nou ja, gym: er hangen 3 dingen aan die wiebelen. HIj vindt het heel erg leuk om naar te kijken en omdat hij zelf zo'n wapperaar met armen en benen is, slaat hij dus regelmatig per ongeluk tegen zo'n ding aan dat dan weer gaat wiebelen waar hij dan weer gefascineerd naar kijkt.
Ik wil nog een filmpje posten want hij babbelt er ook tegen, net als dat hij hele verhalen vertelt tegen mij en lacht met geluid, maar ik heb nog niet uitgevonden hoe ik dat moet doen.
en ik wist ook niet hoe de filmpjes van de camera gehaald moesten worden maar dat heeft manlief gisteren gedaan
Al meteen, en het was letterlijk alleen nog maar kijken. Ivan vond zijn mobiel fantastisch en raakte ook gauw gehecht aan zijn slaapknuffeltje. Daarna kwam het voelen (met handen en mond). Nu (hij is bijna 5 maanden oud) kan hij ook trekken en slaan. Dat maakt speeltjes waar geluid uit komt leuk. De Hema-boxspiraal vind ik dan ook geweldig omdat er uit elk beestje een ander geluid komt. Een beestje piept, een ander beestje knispert, weer een beestje rammelt meer en in een zit een belletje.quote:Op zondag 11 april 2010 14:25 schreef leonieke het volgende:
Wanneer begonnen jullie kleintjes eigenlijk om te kijken naar speelgoed?
Wat een geweldig beest! Waar heb je het vandaan?quote:Op zondag 11 april 2010 14:35 schreef Twinkly het volgende:
Niels is helemaal weg van zijn knisperboekjeskoe, ze rammelt, er zit een spiegeltje in en ze is van allemaal verschillende materialen gemaakt. Ook al liggen er meerdere speeltjes in zijn box, de koe wordt altijd weer gepakt.
[ afbeelding ]
Met 41 weken.quote:Op zondag 11 april 2010 14:58 schreef Twinkly het volgende:
Ongeveer in de 6e week begon Niels belangstelling te krijgen voor zijn omgeving, we hadden toen nog geen mobiel in de box, maar hij was compleet geobsedeerd door onze zwarte kast tegen een witte muurEen mobiel hadden we pas in week 8.
Met hoeveel weken is Thomas geboren? Dat scheelt ook nogal wat in wanneer ze belangstelling krijgen voor de omgeving! Niels is geboren met 38 weken.
Niet voor het één of het ander, maar een verse Thomas zou soms wel eens aangenaam zijnquote:Op zondag 11 april 2010 15:01 schreef Ssserpente het volgende:
Hihi, Leo, wat zeg je dat leuk: verversen. `Zo, deze is aan vervanging toe, hij begint een beetje muf te ruiken. Heeft u misschien een verse voor mij?´
Dat zeggen ze, maar Ivan kon zijn mobiel al heel gauw waarderen. Dat heb je wel door doordat hij met z'n ogen/hoofd de beestjes volgt. Op dit filmpje was Ivan 8 weken oud, en toen vond hij z'n mobiel al een hele tijd leuk:quote:Op zondag 11 april 2010 14:56 schreef leonieke het volgende:
Mja, al meteen is toch moeilijk aangezien een kind nog niet onmiddellijk ziet? Ze zien pas gemiddeld na 6 weken het kleur rood en in het begin zien ze enkel donker en licht.
Pff, goede vraag! Volgens mij vrij laat, omdat het grijpen eerst nog heel ongericht is. Ik herinner me dat Ivan op een bepaald moment zijn flesje vast wilde houden. Op dat moment was hij bezig met gericht grijpen/vastpakken. We zijn met flesvoeding begonnen toen hij 3 maanden oud was.quote:Wanneer kwam het voelen ongeveer want ik heb nu de indruk dat Thomas voornamelijk gefascineerd is door ramen (hoogstwaarschijnlijk omdat hij voornamelijk licht en donker ziet).
Ik moet er ook even aan toevoegen dat Ivan in het begin alleen maar sliep en tussendoor niet zoveel 'deed'. Het is niet alsof hij meteen in de box lag te schaterlachen om zijn mobiel.quote:Op zondag 11 april 2010 14:58 schreef Twinkly het volgende:
Ongeveer in de 6e week begon Niels belangstelling te krijgen voor zijn omgeving, we hadden toen nog geen mobiel in de box, maar hij was compleet geobsedeerd door onze zwarte kast tegen een witte muurEen mobiel hadden we pas in week 8.
Met hoeveel weken is Thomas geboren? Dat scheelt ook nogal wat in wanneer ze belangstelling krijgen voor de omgeving! Niels is geboren met 38 weken.
M'n lief gooide toen we net in ons nieuwe huis zaten koffie tegen een witte muur. Ik ben diezelfde dag nog naar de Praxis gegaan om verf te kopen en de muur te witten.quote:Op zondag 11 april 2010 14:59 schreef Ssserpente het volgende:
Hm, Lente had en heeft nog steeds geen favoriet speelgoed. Ik zou ook niet goed kunnen zeggen wat ze nou echt leuk vindt. Als het maar lawaai maakt als je ermee op tafel of op de grond slaat.
Claudia, ik las iets over Ivan, eten en een muur. Ik zag wat dat betreft ook zo vreselijk op tegen Lente d´r eerste hapjes.Dat geknoei: eten op de grond, in d´r haar, tegen de muur..!
Foto´s van kinderen met spaghetti in hun haar vind ik ook echt vreselijk.
![]()
Gelukkig valt het, óók met Rapley, best wel mee. En ik kan er vrij ontspannen mee omgaan, al zeg ik het zelf. Al moet ik me daar echt van bewust blijven, want aan een panische poetsmuts als moeder heeft ze ook niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |