Poging 3 dus..
Lijnloos, thnx voor de felicitaties

Lief van je!
Keshet, wat gaat Teigetje enórm goed zeg!

Dat gaat snel zo! En haha, ja, dubieuze primeur, maar nouja.. Het went

Free, whehe, al bekend met
www.spatiegebruik.nl ?

Sorbootje, fijn dat jullie nu beiden weer Zen zijn, is toch een stuk beter zo he?

Harry!

BJ, heb je nog steeds last van je bekken, of is het misschien weggetrokken? Wellicht even de HA bellen als het zo blijft? Ik heb geen idee of zoiets nu nog op kan komen zetten eigenlijk
En thnx voor alle tipjes qua speelgoed, ik ga eens op speurtocht

Twinkly, die koei ziet er echt heel lief uit, kun je misschien vertellen welk merk dat is?
Linda, dat ken ik eigenlijk niet, ik ga het eens opzoeken!
Claudia, thnx voor de hema-tip, ik rij er morgen als ik naar huis fiets toch langs, dus dan kijk ik er even
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:07 schreef Claudia_x het volgende:Ik zit er trouwens over na te denken wat 'uitdagend' precies zou kunnen betekenen, Trix. Ik heb voor Ivan vooral simpele speeltjes (knuffeltjes, een rammelaar, een plastic sleutelbos, een Sophie) die hij vast kan pakken, bevoelen, heen en weer kan rammelen en waar hij in kan bijten. Veel meer verwacht ik nu nog niet van hem. We hebben een Fisher Price babygym waar hij aan trekt, maar ik vind dat ding niet bijzonderder/uitdagender dan de boxspiraal die we hebben hangen. In datzelfde genre is het Ikea-kleed dat BJ en Vlindur hebben goedkoper en net zo leuk volgens mij:
[
afbeelding ]
Huup had indertijd de tip om een Bumba-stoeltje met tafeltje kopen waarop je een speeltje met een zuignap kunt bevestigen. Sproet-je postte daar pas een foto van:
[
afbeelding ]
Ivan is nu vooral bezig met bewegen en heeft daar niet echt speeltjes bij nodig. Ik vind het vooral grappig om te merken dat hij niet eens echt probeert om ergens bij te komen. Hij lijkt alleen maar te rollen omdat hij een soort innerlijke drang voelt dat te doen.
En ow, neeneenee, ik heb het echt heel erg verkeerd opgeschreven, maar ik bedoelde niet te zeggen dat de boxspiraal niet uitdagend genoeg is, dat is op het moment juist één van de paar speelgoedjes waar Stef wél met zijn aandacht bijblijft

Ik bedoelde te zeggen dat we die al hebben, omdat ik laatst een berichtje van jou las over de boxspiraal.
Stef heeft op het moment drie soorten speelgoed. De eerste is knuffeltjes en dat soort dingetjes en daar heeft hij zich de afgelopen weken heel erg mee vermaakt. Sinds hij bezig is met pakken vind hij het helemaal de bom om een knuffel aangereikt te krijgen, die pakt hij dan aan en stopt hij in zijn mond. Sinds iets van een week ofzo is hij zijn interesse daarin echter een beetje verloren, zo lijkt het. Hij pakt het nog wel aan, maar laat het heel snel weer los en kijkt er dan ook niet echt meer naar.
Daarnaast heeft hij speelgoed waar hij nu echt nog niks mee kan. Een plastic bal met lampen en knoppen in de vorm van voertuigen en dan maakt het apparaat het betreffende geluid als je op de knop drukt, een kegelspel, dat soort dingen. Nog niet echt iets waar hij iets mee kan.
De derde soort speelgoed is alles dat daar een beetje tussenin zit, en daar hebben we dus niet zo heel veel van. Heb het idee dat hier een beetje een hiaat in ons speel-assortiment zit, om het maar zo te noemen. Hij heeft nu dus een boxspiraal en daar speelt hij mee als hij 'op reis' is, die zit aan de maxicosi. Daarnaast heeft hij een babygym en die vind hij echt helemaal fantastisch, maar daarvan wil ik het gebruik beperken i.v.m. de afplatting van zijn koppie, een kraakboekje en Sophie. Die laatste 2 kan hij ook lekker mee bezig zijn, maar dat is dus wat weinig om de hele dag door afwisseling te kunnen bieden, vandaar mijn vraag om wat jullie kinders prikkelt. We waren laats wel bij vrienden en die hadden een ding met houten staafjes en touw, en dat maakte dan één of andere wazige geometrische vorm en die vond hij ZO leuk.. Maar hij duwde telkens die staafjes enorm ver zijn mond in, dus die vind ik eng en ga ik maar niet opzoeken.
Een Bumbo-stoeltje hebben we al staan, maar is ons erg afgeraden door de fysio, tot hij zelf kan zitten en het ikea-speelkleed staat hier al op het verlanglijstje voor de komende keer Delft

Zo'n dingetje met een zuignap lijkt me wel wat voor als hij op schoot zit aan tafel, misschien nog een hema-speeltje erbij en nog iets.. We zien nog wel even, ik weet in elk geval in welke orde ik het moet zoeken. Het is al snel een beetje too much, heb ik het idee.. Little people enzo vind ik echt heel lief, maar ik denk niet dat Stef daar echt al iets mee kan. Zo'n plastic bosje sleutels lijkt me trouwens wel weer wat, ik zal eens kijken of ik die ergens kan vinden.. Meen me te herinneren dat die in een tas zat met babykleding en schoentjes die we laatst van vrienden kregen, ik ga graven
Uhm, ik weet niet wat ik verder nog had geschreven maar ik ben ook wel een beetje klaar hiermee voor nu, haha! Zo maar eens kolven en dan op bed, morgen weer werken enzo..